bato-adv
کد خبر: ۷۴۴۳۴۷

نظر شما: وعده طرد اتباع غیرمجاز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نظر شما: وعده طرد اتباع غیرمجاز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
از مخاطبان فرارو خواسته شده تا نظرات خود را درباره بحث طرد و اخراج اتباع غیرمجاز بیگانه که در قالب وعده انتخاباتی محمدباقر قالیباف مطرح شده، بیان کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

فرارو- محمدباقر قالیباف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد که در ماده ۸۶ برنامه هفتم اختصاص بودجه به مرز‌های شرقی پیش‌بینی شده است. درباره افراد غیرمجاز که در داخل کشور هستند نیز پیش‌بینی شده که طرد کامل صورت گیرد. افرادی که مجاز هستند می‌توانند بمانند.

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکز حزب اعتماد ملی، در این خصوص به فرارو گفت: من فکر می‌کنم این دست وعده‌ها، وعده‌هایی است که هم شدنی است و هم نشدنی؛ از این جهت که اگر در اولویت‌ها قرار بگیرند، ممکن است در میان مدت اتفاق بیفتد. با این وجود فشارهای اقتصادی و مشکلات اقتصادی ممکن است باعث شود که حتی برای آقای قالیباف هم این اولویت به فراموشی سپرده شود و کمااینکه برای دولت‌های قبل هم به فراموشی سپرده شد.

اکنون پرسشی که از شما مخاطبان عزیز پرسیده می‌شود این است که نظرتان را درباره این وعده انتخاباتی محمدباقر قالیباف بیان کنید. این که چقدر این وعده را عملیاتی می‌بینید و اساسا آیا با این طرح موافق هستید یا مخالف و چرا؟

لازم به ذکر است که تنها نظراتی قابل انتشار هستند که هم در چهارچوب موازین و خطوط قانونی ابراز شوند و هم رعایت ادب و حفظ حرمت تمام مردم چه ایرانی و چه غیرایرانی لحاظ گردد. 

اینکه با حفظ حدود قانونی و اخلاقی، فرارو را در انتشار نظرات خود همراهی می‌کنید، قابل تشکر و قدردانی است.

 

bato-adv
تا فردا
United States of America
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
درود
این از مطالبات برنامه ی هفتم است هر رئیس جمهوری بیاید باید مفاد برنامه هفتم را اجرا کند البته نیاز است مجلس قوی داشته باشیم
ناشناس
United States of America
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کاملا موافق هستم افغانی ها ترکیب جمعیت ایران را به نفع خودشان تغییر دادن و بار مالی خیلی زیادی به ایران تحمیل می کنند (مخارج آموزشی و مدرسه ، مصرف آب وبرق و...) به اندازه ۸میلیون نفر یعنی یه کشور دیگه رو باید تامین کنیم موافقم به اونها کمک کنیم ولی در کشور خودشون هر چیزی قانونی داره نباید بی قانونی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
فرارو ببین چند تا کامنت رو حذف کردی یعنی دیگه راجع به افغانی ها هم حق نداریم حرف بزنیم؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جدی میفرمایید
پس ما این همه افغانی رو ازکجااوردیم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جدی میفرمایید
پس ما این همه افغانی رو ازکجااوردیم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۹۱
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نمیدونم چرا این حرفای قالیباف من رو یاد ترامپ میندازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اخراج اتباع غیر قانونی چه ربطی به ترامپ داره این ها باید اخراج بشن
ناشناس
France
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس ۱۲:۴۰ وعده های ترامپ رو میدونی چیه؟
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خودمونم میدونم مشکل اصلی ماتورمه و .مهاجرمسئله دهم پانزدهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر یک جو سواد داشتی می فهمیدی عامل اصلی تورم هم همین 20 میلیون جمعیت افغانیه که سرمون آوار شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مهندس جان افغانها در حال فتح تک تک شهر های کشور هستند در تهران هم از شهر ری و دولت آباد شروع کرده اند و الان تقریبا 2 3سال است که از محله جوادیه هم گذشته اند و محله های پایین خیابان آزادی را هم دارند فتح میکنند .... 5 سال دیگه باید واسه افغانها کارگری کنی ..در ضمن اکثرا هم طرفدار طالبان و پشتون هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اولا بین ۵ تا ۸ میلیون افغانی در کشور هست ، دوما این افغانی ها عامل ارزانی هستند!
چون مثل یک ایرانی با نان ۵۰۰۰ تومنی سیر میشوند اما کار سختی که ایرانی با ۲۰ میلیون حقوق انجام میده ، با ۱۰ میلیون انجام میده!
چند خانوار هم در یک خانه زندگی میکنند و مثل ایرانی توقع خانه ندارند!
همون طور که سرباز نیرو کار مفت هست ، افغانی هم نباشه هزینه ساخت خونه و دفن زباله بیمارستان و ... بالا می‌ره!
پس هزینه درمان و زندگی ایرانی بالا می‌ره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به ناشناس ۱۴:۱۸
بعضی وقتا فکر می کنم که واقعا ما با امثال شما شدیم ۸۰ میبیون ایرانی؟ نان ۵۰۰۰ و زندگی چند خانوار در یک خانه و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اتفاقا اخراج افغانیها از نون شب هم واجب تره که خودشون عامل خیلی از معضلات هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس محترم 12:42 شما میتوانید نظر خودتان را بنویسید بدون اینکه به سواد دیگران کاری داشته باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس 14:18
بزرگوار، بودن افغانی باعث ارزانی نیست و نبودش هم باعث گرانی نیست، در اقتصاد عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است، پس اگر نباشد و هزینه های تولید گران شود، صرفا از سود کارفرما کم میشود و بس، چون قیمت در جایی دیگر و در بازاری دیگر تعیین میشود
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قانون مند کردن حضور اتباع الزامیه. الان بیشترین مساله بی هویتی اونهاست تا اینکه بخوان اخراج کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
موافق این کار هستم. بسیار وعده خوبی هست و باید زودتر از اینها اجرا می‌شد. امیدوارم آفای قالیباف به وعده هاشون پایبند باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
همینکه میگه غیر مجاز یعنی هیچ اتفاقی نمیفته و به همه اتباع مجوز میدن ....
بازی با کلمات
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خیلی طرح خوبیه و هر چه سریعتر باید برگردن به کشورشون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر ایشان بگن سامان دهی میکنن خیلی منطقی تر بود، چون الان به تجربه بنده عمده بخش کشاورزی و صنعت وابسته به کارگران افغان هستش و واقعا این چنین برنامه ای داشته باشند فکر کنم مشاوران ایشان از روی نا آگاهی این پیشنهاد را داده اند، و اگر ایشان رئیس جمهور بشن و این طرح را عملی کنن در بخش تامین نیروی کار بخش کشاورزی و ساختمان کشور دچار مشکل عمده خواهد شد، بنده پیشنهاد میکنم ایشان بحث ساماندهی و در واقع شناسائی و مجوز دار کردن این عزیزان را بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
محمد آقا ساماندهی برای 10 یا 15 سال پیش فکر خوبی بود الان افغانها در حال فتح تک تک روستاهای شرق کشور و شهرهای کوچک هستند و بصورت نرم و آهسته دارند کل ایران را تسخیر میکنند... عجیب نیست کارگری که ماهی نهایتا 15 تا 20 میلیون تومان دستمزدش است صاحب 10 تا 12 تا فرزند میشود ؟؟؟ این عجیب نیست ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باید این کار صد درصد صورت بگیرد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خیلی زودتر از اینها باید انجام میشد
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بی‌نوا افغانستانی‌ها، دیگه هیچ کس پیدا نشد گره مشکلات این کشور رو باهاشون باز کنین رسیدین به افغانستانی‌ها آدم خوب و بد همه جا هست خودتون دوست دارین درباره ایرانی های سراسر دنیا این طوری فکر و رفتار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
شما افغانی هستی باید برگردی کشورت . مهمونی تموم شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بهترین افراد جامعه ما مهاجرت میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
زهرا بی نوا نیستند تقریبا شهر ری و دولت آباد و ورامین را تسخیر کرده اند و طبق اخبار رسمی 60 درصد جمعیت محله جوادیه در تهران هم افغان هستند و الان تا پایین خیابان آزادی هم رسیده اند در قم از هر 13 نوزاد متولد شده 3 تا ایرانی هستند و 10 تا افغان هستند و به شدت در حال زاد و ولد هستند هر خانواده بیش از 7 تا فرزند می آورد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نزدیک ۲۰ میلیون افغان ریختن تو ایران که خودش یکی از عوامل تورمه
هر نانوایی میری پنجاه تا اتباع وایساده ده تا ده تا نان یارانه ای که حق مردم ایرانه رو دارن مفت میخرن و میفروشن به گاوداری!!!
علی زبیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اشتباهی منفی دیدم، با نظرتون موافقم
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
غیر انسانی و غیر ممکن.نیروی کار ماهر گسترده ای از دست خواهد رفت و فرزندان نخبه احتمالی آنان در آینده با توجه به پیری جمعیت ایرانیان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
فقط فکر اینی جوون ایرانی رو تو ساختمونسازی بیکار و فقیر کنی تا یه افغانی قاچاقی بذاری سر کار . محض اطلاعت ( البته اگر ایرانی باشی که قطعا نیستی ) کل گوشی های مردم بدبختمون که ازشون زورگیری میشه افغانیها قاچاق میکنن کشور خودشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نه به اخراج نه به ورود
هدفمند و قانونمند هویت شناسی بشن شرور و سابقه دار اخراج نیروی کار ماهر ابقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
۱. غیر انسانی نیست چون به وطن خود باز می گردند.
۲. نیروی کار ماهر!!!! اتباع بیشتر کارهای سخت فیزیکی انجام می دهند و اگر مهارتی هم پیدا کرده باشند با پول و یارانه این کشور ان را بدست اورده اند.
۳. کاهش تورم و افزایش اشتغال مشکل پیری جمعیت را حل می کند.
۴. فرزندان نخبه اتباع بهتر از نبوغشان را برای آبادی کشورشان بکار ببرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
عزیزجان نخبه کجا بود، والا هر کی رو از انها دیدم از همین ای کیو ایرانی ها که کم شده هم کمتر بود ای کیوش، نخبه بودند کشورشان دوستی تقدیم طالبان نمیکردند.نخبه بودند کشورشان الان اروپایی بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با پرداخت ۱۰۰ میلیون و ثبت نام و دریافت روادید،مجاز میشن و دیگه غیر مجازی نداریم که بخوان اخراجش کنن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ترامپ مناطق محروم!!!!!
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یک نظریه پوپولیستی دیگر. باید تمام قد جلوی این شیوه فکر نژادپرستانه ایستاد. از آقای قالیباف که پیش از این در مجلس امکان اقدام در چنین موردی را داشته و نکرده، باید پرسید کشیدن وعده به انتخابات ریاست‌جمهوری برای چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اصلا چرا باید به اینجا میرسید ؟
اتباع با مهاجر و پناهنده هرکدوم یه معنی داره
اتباع یعنی ورود غیر قانونی مهجر با پول خودش میاد و قانونی و پناهنده غیر قانونی میاد و اعلام میکنه و مثل همه دنیا باید حمایت بشه
الان مرز ها ایندر بی در و گیکره که کارگر های افغانستانی میگن یه 15 روز میریم زن و بچمون و ببینیم بیایم ! واعا کجای دنیا این شکلیه ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مهرجویی و زنش رو یادتون رفته
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
طرح خوبیه اگه واقعا بشه
هدیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر تو مرحله وعده نمونه و اجرایی بشه خیلی خوبه چون روز به روز داره به تعدادشون به صورت تصاعدی اضافه میشه و این واقعا نگران کنندس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باهاس حتما ورود و خروجشون قانونمند بشه
افغانیام انسانن و خوب و بد دارن .چون تعداد جرایمشون تو رسانه نمود پیدا کرده همه فاز وطن پرستیشون گل کرده و خواستار اخراجشون شدن
من منکر اخراج فاسد و اراذلشون وکنترل ورودشون نیستم اما عمده مشکلات بیکاری و شغل یا مسکن ما به افغانیا ارتباط پیدا نمیکنه که با رفتنشون درست بشه
میلاد ناظری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
صرف نظر از مجاز یا غیر مجاز بودن اتباع بیگانه، همه انسان هایی بی پناهی هستند که به راحتی نمیشه حکم طردشون را صادر کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اتفاقا من نه با ورودشون موافقم نه با اخراجشون
باهاس کاملا هویت سنجی صورت بگیره و افراد خوب ، زبده،کاری،ماهر و نخبشون رو جذب کنیم افراد مشکل دار رو هم بفرستیم برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ایکاش تو میشدی کاندید . از فردا شعارت این بود 2 میلیارد جمعیت فقیر و گرسنه و محروم جهان همه بیان ایران به زاد و ولد . مملکت رو می بخشم بهشون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با این طرح و ایده کاملا موافق هستم .
موضوع اتباع بیگاه غیرقانونی واقعاً برای کشور مشکل ایجاد کرده و می بایست هرچه سریعتر ساماندهی شود و لازم است این موضوع با اهمیت و اقتدار در دستور کار دولت قرار گیرد . ولی اینکه آقای قالیباف بتواند آنرا اجرایی کند یا نه مطمئن نیستم .
جدای از نظرات و تفکرات سیاسی که دارم در بین کاندیداهای تایید شده ، سوابق اجرایی و عملکردی آقای قالیباف از دیگران بیشتر است و بهتر می توان ایشان را در مقام کار اجرایی ارزیابی کرد .
البته گزینه آقای پزشکیان نکات و اولویت های بهتری دارد لیکن در مقام جرا توانمندی ایشان تاکنون برایمان شناخته شده نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یه شواف الکی جرا اولا بالاترین جمعیت افغان که 40سال تو ایران هستند تو مشهد که خیلی از دختراشون با ایرانی ازدواج کردن ودیگه خودشون ایرانی میدونن 2.90درصد پیمانکاران شهرداری حفاری فاضلاب شهری وکلا کاری سخت ساختمانی که جوانان ایرانی عارشون میشه این کارارو از نیروی افغان استفاده می کنند 3.شما دوست عزیزتون طالبانه که هیچ وقت باعث کدورت انها نمیشد ودراخر همه جای دنیا مهاجر وجود داره ولی اون کشورها از نیروی مهاحر برای شرائط بهتر صنعت واقتصادشون استفاده میکنن نه اخراج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
برگرد برو مملکتت واسه ایرانی تز نده
مهمانی تمام شده
مسعود
Switzerland
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در خصوص وعده‌های انتخاباتی باید گفت که گاهاً و بر اساس تجربه دوره‌های قبل در حد وعده باقی مانده‌اند و اگر این مهم در زمان مقتضی عمل و پیاده سازی شود قطعاً تبعاتی مثبت و یا منفی برای کشور در بر خواهد داشت از تبعات مثبت آن می‌توان به بالا رفتن سطح امنیت در جای جای کشور و همچنین تعادل سرانه کار برای کارگران اشاره کرد تبعات منفی آن می‌توان به این موضوع اشاره داشت که اتباع غیر مجاز برای عدم شناسایی دست به کارهای خلاف می‌زنند که در سطح جامعه پدیدار نباشند و این خود عامل مهمی برای گسترش جرم و جنایت، قاچاق و موارد دیگر باشد.
این نکته مهمی است که هر کشور اداره امور اتباع خود را به نحو احسن و قانونی انجام دهد تا معادلات اجتماعی سیاسی و امنیتی خود را حفظ و به نحو احسن پیاده سازی کند.
به نظر بنده این وعده فقط در حد کلام باقی می‌ماند و به قدری کشور درگیر مشکلات معیشتی اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی است که موضوعاتی این چنین مغفول می‌مانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با رفتن افغانیا جای جای این مملکت امنیت برقرار میشه؟
بزار افغانیا برن ببینم شغلایی که صبح و شب دنبالشین از بیکاری درتون میاره
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یادم هست یه بار که آقای شمخانی نامزد ریاست جمهوری بود همین وعده رو داد. شاید نظامی ها بهتر از مشکلات اتباع غیر مجاز خبر دارن.
علی زبیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر واقعا این اتفاق بیافته رای میاری
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کشور ما مهاجر پذیر نیست! چون مردم ایران خودشون مشکلات زیاد دارن و با ورود افغان ها این شرایط بدتر و بدتر میشه!
در نتیجه، باید یک قانونی وضع کنن که اتباع خارجی هر چه سریعتر برگردن کشور خودشون.
ناشناس
Ireland
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ایران هم مثل ترکیه گرفتار مهاجرینی شده که هیچ سودی براش ندارن و بیشتر دردسر ساز هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ترامپ هرچی ایرانیه بندازه بیرون
بعد ببینیم چند نفر فاز نژادپرستی ورمیدارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس 16:58؛ ترامپ ادم تحصیل کرده ایرانی را بندازد بیرون، خودش به نظرت زمین نمیخوره؟ بعدش به نظرم غیر مجاز ایرانی در سایر کشورها و افغانی در ایران، غیر مجازه، دعوت نامه که ندادن، پس باید اخراج بشوند، انسانی است؟ بله کاملا، چون به نفع شهروند قانونی آن کشور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باید بروند. هیچ کشوری به این اندازه اتباع خارجی ندارد که ایران دارد. اکثر اینها بدون هیچ سرمایه و سواد و تخصصی وارد می شوند و در واقع باری به دوش مملکت هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
طبق اسناد رسمی، 50 درصد شرکت های ثبت شده در ایران مربوط به افغانستانی ها است که این موضوع خیلی عجیب و خطرناک است .
چرا و با چه سیاستی باید این همه فرصت شغلی در اختیار اجنبی ها باشد.
اینها مالیات نمی دهد و از همه یارانه های مستقیم و غیر مستقیم این مملک استفاده می کنند . واقعا حضور 10 میلیون افغانستانی در کشور چه توجیهی دارد؟
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تو نون شب خودمون موندیم بعد این اتباع بیان از مالیات و ... ما بخورن و برن بهمون فش هم بدن .. اتباع غیر قانونی رو بندازید بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
داداش یه هفته اشغال های دم خونتو همین امهاجرها جمع نکنن نونم از گلوت پایین نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
پاسخ به ناشناس 13:04
متاسفانه شهرداری با دستمزد پایین باعث شده است که کارگران اتباع بیگانه کارها را در دست بگیرند همین 30 40 سال پیش جوانهای ایرانی در شهرداری مشغول کار بودند و شهر هم تمیز بود جوانان از شهرداری وام ازدواج و مسکن و ...و خوار و بار میگرفتند . اما شرکتهای پیمانکاری حتی حداقل دستمزد را هم به سختی به کارگران میدهند . جوانان ایران در غرب کشور مشغول کولبری هستند بدون تردید کار درشهرداری ها بسیار راحت تر از کولبری و خطرات کوهستان است .
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
زنده یاد رازقِ فانی (شاعر ، رمان نویس و طنزپردازِ معاصرِ افغانستانی) :

سحرگاهی ز بازیگاهِ طفلان،
کودکم با چشمِ تر برگشت ...
و با بغضی که بودش در گلو پرسید:
بگو بابا !
مهاجر چیست ؟
دشنام است یا نام است ؟!
از آن پرسش،
دلم لبریزِ یک فریادِ خونین شد،
و مرواریدِ اشکی
از کنارِ چشمِ من
بی پرده پایین شد .
ولی آهسته چشمم را
به پشتِ دست مالیدم ،
و در ذهنم برای آنچنان پرسش
جواب ِ نغز پالیدم ...
بدو گفتم:
ببین فرزندِ دلبندم !
تو میدانی که میهن چیست؟
بگفت: آری ،
تو خود روزی بمن گفتی
که میهن خانه اجداد را گویند .
زدم بوسی به رخسارش ،
و غمگینانه افزودم :
اگر در یک شب تاریک ،
مشتی دزد و رهزن ،
خانه ی بابات را سوزند
و هر سو آتش افروزند،
و تو از وحشتِ دزدان برون آیی،
و شبها را
به روی سنگفرشِ مردمِ دیگر بیاسایی،
مهاجر میشوی فرزند !
مسافر میشوی دلبند !
سرشکِ تازه یی چشمانِ فرزندِ مرا تر کرد ،
و اندوهی روانش را مُکدر کرد !
و آنگه گفت: دانستم ...
مهاجر آدمِ بیخانه را گویند .
و من مصراعِ شعر ساده اش را ساختم تک بیت،
و در زیرِ لب افزودم:
نِکو گفتی عزیز من !
مهاجر آدمِ بیخانه را گویند ،
مهاجر قمری بی لانه را گویند !!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
داداش داستان را هندی نکن و بی‌خود جو گیر نشو و سعی نکن از احساسات مردم سو استفاده بکنی ، موضوع مهاجر که بصورت قانونی وارد شده و قانونمند زندگی می‌کنه با موضوع یک مشت دزد و قاتل که به راحتی آب خوردن از مرزهای ما وارد میشوند فرق دارد . خودت هم میدانی که ما در باره چی داریم صحبت میکنیم ، بحث را منحرف نکن .
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
زنده یاد رازقِ فانی (شاعر ، رمان نویس و طنزپردازِ معاصرِ افغانستانی) :

سحرگاهی ز بازیگاهِ طفلان،
کودکم با چشمِ تر برگشت ...
و با بغضی که بودش در گلو پرسید:
بگو بابا !
مهاجر چیست ؟
دشنام است یا نام است ؟!
از آن پرسش،
دلم لبریزِ یک فریادِ خونین شد،
و مرواریدِ اشکی
از کنارِ چشمِ من
بی پرده پایین شد .
ولی آهسته چشمم را
به پشتِ دست مالیدم ،
و در ذهنم برای آنچنان پرسش
جواب ِ نغز پالیدم ...
بدو گفتم:
ببین فرزندِ دلبندم !
تو میدانی که میهن چیست؟
بگفت: آری ،
تو خود روزی بمن گفتی
که میهن خانه اجداد را گویند .
زدم بوسی به رخسارش ،
و غمگینانه افزودم :
اگر در یک شب تاریک ،
مشتی دزد و رهزن ،
خانه ی بابات را سوزند
و هر سو آتش افروزند،
و تو از وحشتِ دزدان برون آیی،
و شبها را
به روی سنگفرشِ مردمِ دیگر بیاسایی،
مهاجر میشوی فرزند !
مسافر میشوی دلبند !
سرشکِ تازه یی چشمانِ فرزندِ مرا تر کرد ،
و اندوهی روانش را مُکدر کرد !
و آنگه گفت: دانستم ...
مهاجر آدمِ بیخانه را گویند .
و من مصراعِ شعر ساده اش را ساختم تک بیت،
و در زیرِ لب افزودم:
نِکو گفتی عزیز من !
مهاجر آدمِ بیخانه را گویند ،
مهاجر قمری ِ بی لانه را گویند !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
سلام مهاجرت با اشغال نرم یک کشور توسط ساکنان یک کشور دیگر متفاوت است .مهاجر پذیری یعنی کشوری بر اساس نیازهایش از افراد متخصص یا پولدار مهاجر پذیرش میکند و پذیرش پناهنده هم مختص کشوری است که مردمان خودش مشکل غذا و مسکن و درمان ... ندارند ایران که مردمان خودش نیاز به کوپن و یارانه دارند که از گرسنگی جان ندهند در شرایطی نیست که پناهنده بپذیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
عالی ، این کشور متعلق به ایرانیان است .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
الکی دلمون خوش نکنیم که میتونیم ابن اتباع را اخراج کنیم.اینقدر تعدادشون زیاد شده که غیر ممکنه
شلتوک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کاری به وعده های انتخاباتی ندارم...تهران شده کابل! به آمار رسمی تعداد شرکت ثبت شده توسط افغانها توجه کنید....موضوع دیگر و مهم دادن تابعیت به اینها و حق رای آنهاست!!!!!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اینها فقط در حد حرف و شعار هستند. طالبان همه جای ایران نفوذ داره و میلیون ها افغان طرفدار خودشان رو توی تمام شهر های ایران پخش کرده . قبلاً فقط شهرداری ها افغان استخدام میکردن الان بیمارستان ها و درمانگاه ها و داروخانه ها و دانشگاه ها و ... پر شده از کارگران افغان. . برای این حرفها خیلی دیر شده کپتان!!!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این گفته آقای قالیباف را در حد یک شعار انتخاباتی میدانم . اینکه اخراج اتباع بیگانه خصوصا افاغنه خواسته ٩٩/٩ درصد مردم ایران است شکی نیست و آقای قالیباف هم از آن اطلاع دارند و می خواهند از این پتانسیل به نفع خود استفاده بکنند .اگر میخواستند واقعا کاری در این باره انجام دهند سالهای زیادی که رئیس مجلس بودند کاری انجام ندادند ، پس فقط یک شعار است و بس .
برهان
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مخالفم حرف بیجایی زده این افغان های بیچاره و بی پناه به ما پناه آوردن برگردن برن افغانستان طالبان اونها را سلاخی میکنه ما ملت حامی از مظلومین در هر جای این دنیا هستیم از غزه تا نیجریه شرق و غرب . رهبر معظم انقلاب حتی ثبت نام دانش آموزان افغان را تسهیل کردند ما و با افغان ها یک کشور و برادریم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به نظرم بیا یک اتاق از خونتو بهشون اجاره بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خیلی خوبه ولی ما صرفا به خاطر یک وعده نمی تونیم ریسک کنیم بیا من هرچقدر که دلت می خواد براتون وعده های رنگارنگ بدم وعده مثل چک میلیاردی می مونه که طرف دوزار تو حسابش نداره و نمی تونه داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خوب می آمدی
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اینکه برای اتباع در کشور باید ساز و کار قانونی ایجاد شود مثل تمام کشورهای توسعه یافته جهان هیچ شک و تردیدی نیست اما نباید کرامت انسانی شکسته شود چون هم وطنان ما هم در چنین شرایطی در کشورهای دیگر حضور دارند. مسلما کسی برای دلخوشی مهاجرت نمی کند بلکه عوامل طاقت فرسایی وجود دارد که سبب می شود افراد از وطن خود دل بکنند و مسیر ناامن و غیرقابل پیشبینی مهاجرت را در پیش بگیرند. با حفظ کرامت انسانی می توان این مسئله را سامان داد و حضور اتباع در کشور را فقط از طریق روادید قانونی میسر ساخت.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
"اینکه برای اتباع در کشور باید ساز و کار قانونی ایجاد شود مثل تمام کشورهای توسعه یافته جهان هیچ شک و تردیدی نیست " مگه ما توسعه یافته ایم؟!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دوست عزیز خدائیش کجای دنیا ایرانی ها اینقدر بی قانونی و جنایت می کنند ، چرا شأن خودمان را اینقدر پایین می آوریم ، در تمام دنیا ایرانی ها جز بهترین مهاجرین هستند . البته در ایرانی بودن شما شک دارم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تعداد پرونده های ایرانیا رو تو سوئد و آلمان بررسی کن یخورده فرهنگ ایرانیا دستت بیاد
رضوان
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چیز خاصی درباره سازوکار شناسایی اتباع غیرمجاز و نحوه برخورد نگفتن. خیلی کلی بود. ایا برنامه مشخصی مثل برنامه‌های مهاجرتی کشورهای مهاجرپذیر دارن؟
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
درسته فقط در حد وعدست ولی بی هویتی اتباع مسئله خیلی مهمیه که ناامینو بوجود میاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناامنی بخش کوچک این موضوع در حال حاضر بخشی از اتباع جهت سرمایه گذاری شرکت ثبت میکنند ودنبال خرید ملک هستند از یارانه ها را به راحتی استفاده می کنند وبرای دولت هزینه دارد لذا پیشنهاد درستی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مرزها رو سفت و سخت ببندن و اجازه ورود ممنوع باشه
افغانیهای موجود رو هویت سنجی کنن و افرادی که توانایی برگشت دارن برگردونن
مابقی بصورت ضابطه مند دربیان و از خدماتشون بهره ببریم.در حال حاضر بدلیل مشکلاتی که جامعه باهاش درگیره خیلیا دیدگاه منفی به این قشر پیدا کردن .من میگم ریشه مشکلات چیز دیگریست.سعی کنیم فقط شعار انسانیت و بافرهنگ بودن ندیم .الان طوری شده ازشون دفاع کنی میشی حامی دزد بهشون حمله کنی میشی نژادپرست.جدا از مواردی که مرتکب خلاف و جرمی میشن که باهاس حتما اخراج بشن به بقیه به دید انسان بنگریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بنده قم زندگی میکنم و در منطقه سکونت ما در دو سه سال اخیر تعداد افغانستانی ها و همین طور تعداد پاکستانی ها به طور قابل ملاحظه ای زیاد شده. مساله فرهنگی ایجاد می کنند. مثلا یک آقایی هست از اتباع با وجود داشتن دو فرزند نابینا یک همسر دیگر گرفته و در همان منزل نشانده و کار و شغل درست و حسابی هم نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر تعهد کتبی بده و به صراحت قول بده که افغانها را بیرون میکند من صد در صد به ایشان رای خواهم داد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ولی آقای قالیباف شما مدتها رییس مجلس بودی نه تنها لزوم اجرای قانون اخراج اتباع غیرمجاز رو پیگیری نکردی که قانون وضع کردی هر کی زن ایرانی بگیره اقامت دایم بخودش و تابعیت به بچه هاش میدن . شما نظامی هستی بهتر از هر کسی واقفی وجود 20 میلیون انسان بی پول و بی تخصص و بی هویت بیگانه چه تهدید مهلکی برای کلیت یک کشوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر واقعا قول بدهد که این کار را انجام میدهد من به ایشان رای خواهم داد .
بچه آبادی پایین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
متاسفانه بحث اخراج اتباع بیگانه از نهادهای فراتر از ریاست جمهوری است و ریس جمهور به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و اینها تمام وعده های انتخاباتی هست که فراموش می‌شود مهم اراده جدی تمام دستگاه‌های تصمیم گیرنده هست که بجای موازی کاری یا مخالفت عزم جدی ب ای حل این موصوع داشته باشند که تا الان این مهم احساس نشده ،و هر از گاهی با بیان این مطالب یا تصمیمات سطحی فقط موجی بوجود می آید و به محاق فراموشی می رود و متاسفانه نگاه بلند مدت برای خل این موصوع وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
برای بعضی مشاغل وجود اتباع لازم هستن ، باید قانونمند و مبتنی بر شناسایی افراد باشه ، اگر نباشن بخش ساختمان و مشاغل سخت به مشکل برخورد می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
برای هیج شغلی اتباع بیگانه نیاز نیستند ما در ایران کارگر ماهر وجوان بیکار زیاد داریم . متاسفانه بدلیل حداقل دستمزد تصویب شده توسط مسئولان که بسیار پایین است کارگران ایرانی که اکثرا خانواده و همسر دارند نمیتوانند بااین دستمزد کار کنند اما افغانها که روش زندگیشان با ما متفاوت است( مثلا 4 یا 5 افغان در یک اتاق زندگی میکنند و سالی یکبار به کشورشان میروند)
میتوانند با دستمزد ماهی 8 یا 9 میلیون تومان زندگی کنند . متاسفانه جوانان ایرانی در مرزهای غربی برای درامد ماهی 15 یا 14 میلیون تومانی در کوهها کولبری میکنند که باعث شرم و خجالت ما ایرانیان است که جوانان ما اینگونه امرار معاش میکنند ( البته گویا مسئولان برایشان اصلا اهمیتی ندارد )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
افغانیهای عزیز و محترم و بالنده با نهایت احترام
لطفا به کشور خود بازگریدید و دیار خود را بسازید و اباد کنید
حالا چرا انقدر دوست دارید بیاید ایران برید پاکستان تاجیکستان هند راستی چین همسایه دیوار به دیوارتان است نیروی کار هم فراوون میخواد تورو خدا دست از سر ایران بردارید و به سرزمین خود باز گردید
ما هم گرفتاریهای خودمان را داریم والله خرج کفاف نمیده میبینید تورم و فشاری که بر مردم ایران است خود مردم ایران را داره از اینجا فراری میده
شما در حق مردم ایران مراحمت (خوبی) زیادی کردید دستتان درد نکنه دیگه ولی از قدیم گفتن
مهمان مثل نَفَس عزیزه اگر بیاد تو و بیرون نره باعث خفگی میشه
لطفا بفرماید به دیار خود حالا یه چند سال شما از ما پذیرائی کنید دیگه طالبان که تورم را کنترل کرده و اجازه کشت کوکنار هم نمیده
برید کشور خودتونو خوش باشید
ما هم برای سربلندی موفقیت شما دعا میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگه هر کاندیدایی قبل از انتخابات یک میلیارد تومن ریخت به حساب سرپرست خانوارها من به اون رای میدم
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نه اعتقادی دارند و نه میتوانند.
محمد ماکویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کشورهای متمدن و پیشرفته یک چیزی به نام "پایلوت"دارند که در زمینه های مختلف تحقیقاتی، از تحقیقات پزشکی و مهندسی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی، قابلیت کاربرد دارد. معنی "پایلوت" این است که وقتی شما نمی دانی یک چیز خوب یا بد است اول آن را در مقیاس کوچک اجرا می کنی و وقتی دیدی خوب جواب داد آن را در مقیاس بزرگ و بزرگتر اجرا می کنی! مثلا اول کاری که فکر می کنی خوب است، و مطمئن نیستی، را در روستا اجرا می کنی و بعد که دیدی خوب است در شهر کوچک اجرا می کنی و بعد نوبت به شهر بزرگ و استان و ... می رسد. خوبی این کار این است که ایرادات طرح در هنگام اجرا در مقیاس کوچک دستت می آید و وقتی طرح در کل کشور به اجرا در می آید بی ایراد یا کم ایراد است. مسئولین بر عکس عمل می کنند چون فکر نمی کنند ممکن است مو لای درز ایده محیر العقول آن ها برود. آن ها معمولا طرح را در کل کشور اجرا می کنند و بعد که مشکلات آن را دیدند یواش یواش بخش هایی از کشور را از اجرا معاف می کنند. در مورد همین "طرد" هم بهتر است اول تعدادی از اتباع غیر مجاز طرد شوند و تاثیر این "طرد" در رفع مشکلات کشور مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر واقعا مشکلات مربوط به این حضور بود می توان زمینه را برای طرد بیشتر مهیا دید! این کار نمی شود و در اول طرد کلی در دستور کار قرار می گیرد( اگر فرض کنیم این یک وعده برای رای آوری نیست!) بعد اگر معلوم شد بیشتر مشکلات اصلا به طرد ربط ندارد و اوضاع به مجرد طرد بدتر شد یواش یواش زمینه بازگشت دوباره و باشکوه اتباع غیر مجاز را فراهم می کنیم.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نباید گذاشت ترکیب هویتی، فرهنگی، زبانی و جمعیتی کشور عوض بشه، و همزمان اخلاقی نیست که جانش در افغانستان تهدید میشه یا از حقوق اولیه مثل درس خواندن برای دختران محروم میشود را بازگرداند،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
"وعده " اسمش روشه !
خاتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
...
اول جا بندازه جوان ایرانی میتونه کارگری کنه و بعد هم برا کارگرها از نظر معیشت فکری بکنه بعد بیاد اتباع رو اخراج کنه چون بخش صنعت و کشاورزی رو همین اتباع دارن میچرخونن.
فک کنم برنامه های انتخاباتی ترامپ رو زیاد میبینه.
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باید اونهایی که غیر مجاز هستند از کشور خارج بشن.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چنین وعده هایی اونهم در آستانه انتخابات نه تنها عملگرایانه،واقع بینانه و حتی اخلاقی نیست بلکه به شکل واضحی پوپولیستیه و صرفا کاربرد انتخاباتی داره.
محمد ع
Sweden
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مثل همه جای دنیا،کسانی که غیرقانونی وارد شدن دیپورت بشن،اونهایی که قانونی وارد شدن هم همه جور امکاناتی واسشون بزارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
برای انتخاب شدن و کسب رای اینجور میگه. میدونه بودن اینهمه افغانی و ناامنی و ترس از آینده این وضع از نگرانی های اصلی امروز مردمه. فقط پزشکیان احتمال زیاد برخورد کنه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یک چیزی رو دقت کردید : ایشان در حال حاضر رییس مجلس هستند که منصب بسیار بالایی در کشور است و تقریبا میتوان گفت که جزو 5 نفر اول کشور است . وقتی ایشان چنین وعده ای میدهند این یعنی مسئولان ارشد کشور از دغدغه های مردم به دقت آگاهی دارند و میدانند که مردم چه نگرانی هایی دارند ؟؟؟ حال باید پرسید ایشان در مجلس چرا قانونی برای ساماندهی و اخراج اتباع بیگانه از کشور انجام ندادند ؟؟؟ و الان ناگهان هنگام انتخابات ریاست جمهوری یا اشغال کشور توسط افغانها افتاده اند ؟؟؟ چرا در مجلس که بودند یاد اشغال کشور نیفتادند و با تصویب قوانین سخت خروج آنها را تسهیل نکردند ؟؟ این یعنی مسئولان بدقت از تمام مسائل و مشکلات آگاه هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اخراج افاغنه برابر است با افزایش قیمت شدید در همه اصناف . میگی نه بشین و تماشا کن.
البته یه پولی از اینا میگیرن و مجاز میشن .
همین الان ازشون یک میلیون پول بیمه اجباری میگیرن بدون خدمات . اگر هم پرداخت نکنن بهشون کارت اتباع نمیدن .
مثل زمانی که همراه اجناس کوپنی باید جنس دیگه هم میخریدی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تو غصه جیبت رو میخوری و تا نوک دماغت رو میبینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من کارگر ساختمانی متولد 1366 در تهران هستم. کارفرما به من کار نمیدهد. کار را به افغانی میدهد چون افغانی قیمت پایین و غیرمتعارف میدهد و برایش مهم نیست. حالا من بیکارم. چه جوری ازدواج کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با یک افغانی ازدواج کن تمام مشکلاتت حل میشه کارفرما همه کارها رو میده بهت اصلا می خوای اسمتم عوض کن بزار نعیم یا عبدالرحیم یا سعیدشاه
sss
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
برای امنیت ملی لازم وضروری است و قالیباف اجرایی است و می تواند این کار را انجام دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چون در جایگاه رییس مجلس نمی شود در جایگاه رییس جمهور می شود؟
باقر جان این حرفت مثل 7میلیون موجودی کارت بانکی ات بود....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
پس زن نوید محمدزاده و بازیگر زخم کاری هم اخراج میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
وقتی میگه اخراج اتباع غیر مجاز حتما بهش عمل می کند ، البته قبلش تمام اتباع را ثبت و مجوز دار می کند .
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قطعا همه باید اخراج بشن این حجم از تورمی که در کشور وجود داره نه به علت تحریم بلکه به خاطر ۱۵ میلیون اتباع بیگانه در کشور هست که مشغول غارت منابع ایران هستن که به گفته روزنامه فراز سالی ۶۱۷ هزار میلیارد یارانه که حق مردم ایران هست رو دارن میبلعن قطعا این حرکت طراحی دشمن هست
مردم شریف سیستان آب ندارن ما باید آب اتباع بیگانه رو تامین کنیم دولت بعد اگر در همین قضیه موفق باشه چقدر مسکن از دست اتباع خارج میشه چقدر شغل خارج میشه و همه به ایرانیان بر میگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من نمیدونم چراآقای قالیباف که خودشون رئیس مجلس بودن شمااگر میخواستید که قدرت بالاتر از ریاست جمهوری داشتید ومیتوانستید به راحتی اتباع مخصوصا افغان و پاکستانی رابه راحتی با یه لایحه اخراج کنید شما خودتون مثل ضابط قضایی میمونی چطور میخواهی ریس جمهور بشوی و کار یک سرباز کلانتری که در اصل هیچ کاری نمی تواند بکند میخواهی انجام دهی فرمانده
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اتباع باید ساماندهی شوند و غیرمجازهایی که پناهنده نیستند به کشورشان برگردند. ساماندهی گسترده مهم‌تر از اخراج است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من کلا مخالف اخراج افاغنه هستم!
تا ۲۰۰ سال پیش افغانستان جز ایران بود ،
با توطئه انگلیس از ایران جدا شد!
فرصت بودن افغانی ها در ایران هم بهترین فرصت برای پسگیری افغانستان هست.
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این دو موضوع هیچ ربطی به هم نداره .فعلا افغانها دارند ایران را از ما می گیرند.
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با سلام
اینکه دیگه افاغنه خیلی خیلی زیاد شدند و دارند از سوبسید کشور استفاده میکنند درست نیست. اما کاندیداها خیلی حرف میزنند ولی ما که هر سال وعضمان بدتر شده.
رسیدیم به پله اول مثل دهه 60 الی 70 کم کم به دهه 1330 میریم . گرانی تورم فساد پارتی بازی اداری و بیسوادان همکاره و باسودان به فکر رفتن هستند. این واقعیت بخشی از جامعه هست.
عباس ...کاشان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اتباع افغانستان به اندازه‌ای زیاد شده اند که برای اخراج‌کردن آنها نیاز به شخصیتی مانند نادر قلی افشار دارد !! البته امیدوارم که آقای قالیباف بتواند این کار مهم را انجام دهد
آیدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این حرفو از کسی که تازه صاحب قدرت میشه رو تا حدودی میشه قبول کرد ولی از کسی که 4 سال رئیس مجلس بوده و عضو شورای عالی امنیت ملی قابل قبول نیست...اول باید توضیح بده در این 4 سال برای این موضوع چیکار کرده؟ بعدش اگر کسی کم کاری کرده ایشون به عنوان نهاد ناظر دولت چه اقداماتی انجام داده... بنظرم خیالبافی هست
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این نوع تصمیم گیری از سطح ریاست جمهوری بالاتر است و بعید به نظر می رسد که نه ایشان نه شخص دیگری بدون قوانین دقیق و روشن یا اجازه نهادهای بالادستی چنین امکانی داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر عملی بشه بسیار عالیه
از آرد،نان،آب تا مدرسه و دانشگاه تا شغل و شرکت و... دست افغانستانی ها افتاده
همسر سلبریتی ها و برخی بازیگران هم از این کشور هست در حالیکه خود ایرانی ها از این جایگاهها محرومن
ای کاش هر کسی رئیس جمهور میشه مانع بزرگی سر راه اینها بشه مخصوصا که در خشکی سیستان و بخش‌هایی از خراسان مقصرن در حالیکه حداقل ۱۵ میلیون نفرشون مجانی از آب و غذای ایرانی طی ۴۵ سال بهره بردن
ناشناس
Germany
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در صورتی که طرد و‌اخراج اتباع ایرانی مجاز یا غیر مجاز را حق کشورهای غربی و خلیج وترکیه و مالزی می دانید ،اخراج اتباع افغانی مجاز و غیر مجاز حق ایران است
ناشناس
Germany
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در صورتی که طرد و‌اخراج اتباع ایرانی مجاز یا غیر مجاز را حق کشورهای غربی و خلیج وترکیه و مالزی می دانید ،اخراج اتباع افغانی مجاز و غیر مجاز حق ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
هرجا خبر تو صفحه حوادث می بینم پای اتباع در میانه
مجاز و غیر مجازم ندارن
چون یا ۶ میبیون تومن بهشون جواز میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
وعده کلامی است بدونه تضمین و پشتوانه کنتور که نیست شماره بندازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قیمت کارگر ۱۰ برابر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خودشان باعث ورود اتباع بیگانه شدند حالا می گوید اخراج میکنیم
احمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باعنایت به شرایط اقتصادی وبطور کلی شرایط حال حاظر پذیرش اتباع خارجی اعم از بامجوز و یا بدون مجوز به صلاح مملکت نیست چرا که با توجه به بیکاری ملت خودمان و مضیقه های دیگر حتی نان و تامین امنیت بار اضافی تحمیل میشود و به نظر اینجانب گرفتن ۱۰۰میلیون تومان سپرده عملا فروختن امنیت و اقتصاد مملکت است و در دراز مدت مشکلات عدیده دیگر خواهد داشت
باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دیگه وعده چرا مگه چند تا قانون باید تصویب بشه همین الان شروع کنند
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به نظر دیگه خیلی خیلی دیر شده ولی با این حال در صورت عملیاتی شدن، قابل تحسینه و حمایت قاطع میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تو کی هستی که بخای همایت قاطع بکنی یا نکنی.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
درشرایطی که نیم کیلوچای نمیشه ازمرز رد کرد یکی بیادتوضیح بده که چه جوری چندین میلیون افغانی تویه بازی زمانی کوتاه وارد ایران شدند؟؟؟چرا اقای قالیباف که ۶سال رییس مجلس بود یک باراین رو از وزیرکشور سوال نکرد؟؟چه کسی اجازه وشاید هم دستور داده بود؟؟من حتی یک بار هم ندیدم این بحث درمیان مباحث بیشمارسالهای اخیر مثلا درصداوسیما قرارگرفته باشه!!!!
ثانیا به نظرم برخورد بااین موضوع مهم مثل شمشیر دولبه میمونه،،،،یک سری واقعیتهای دیگه ای هم هست که باید موردتوجه قرارگیرد ،،،امروز اکثر خانواده های ایرانی حتی خانواده ای فقیر وکارگری وروستایی یک یاحداکثر ۲فرزند مذکر دارند که بلقوه بایدنیروی کار باشند واکثروالدین حتی اگه خودشون هم یک عمر کارگر یاکشاورز بوده اند اجازه نمیدند که عزیزدردونه شون بره کارگری کنه وبه هرجون کندنی باشه یه شغلی مغازه ای چیزی براش فراهم میکنند وما باکمبودبسیارشدید نیروی کارسخت درکشوردرغیاب افغانیها مواجهیم
اگرکارگرهای افغانی نباشند کارگرایرانی میشه روزی ۴ میلیون!!!!!!باورکنید تازه بااون همه نازوادا واطوار که ایرانیها دارند لذا امروز اقتصادایران هم تاحدودی به این اتباع وابستگی پیداکرده ونمیشه تصمیمات ضربتی واحساسی گرفت ولی باید مثل همه جای دنیا به دقت وجدیت ساماندهی شوند
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به نظر میرسه اخراج اتباع خارجی شدنی هست. چرا که با کمک قوه قهریه میتوان این کار را به راحتی انجام داد. قاعدتاً باید اتباع را دسته بندی کرده و بر اساس اولویت بندیها اقدام ب اخراج آنها کرد.
اما سوال مهم این است که آیا واقعا باید آنها را اخراج کنیم؟ سود و زبان این اخراج چقدر است؟ در کدام یک از کشورهای دنیا تمامی اتباع را اخراج میکنند؟ آیا ساماندهی کردن، شناسنامه دار کردن و استفاده از ظرفیت های بالقوه اتباع کار پر سودتری نیست؟ آیا سیاست اخراج اتباع با صحبت های دولتمردان فعلی (که از قضا غالبا همفکر آقای قالیباف هستند) همخوانی دارد؟ آیا اخراج کسانی که خاستگاه فرهنگی و مذهبی مشترک با ما دارند کار معقولی است ؟
به نظرم قبل از هر اقدامی باید ب این سوالات پاسخ دهیم.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این ضرورت امنیتی را نظام متوجه شده و تصمیم به حلش گرفته آقای قالیباف دارن مصادره به مطلوب میکنن برای رای آوردن.در صورتی که خودشون در بوجود اومدن این وضع مقصرن
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اوضاع از خظرناک هم گذشته آیا می دانید در حال حاضر ایران مهاجر پذیرترین کشور دنیا شده .تازه از نوع غیر قانونیش.تازه یک عده که میخوان به تقلید اونور آبیها ، لیبرال بازی در بیارورند می آن و از افغانها دفاع می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
از این سوال مهمتر اینکه اختلاس گران وصل به قدرت چطور طرد شوند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یک تیکه کاغذ به همه ی افغانی ها میده میشن قانونی
مگه مشکل مردم ایران جواز داشتن یا نداشتن افغانی هاست؟ مشکل مردم ایران اینست که فقط ایرانی ها حق دارند در ایران کار کنند چرا یک بیگانه باید فرصت های شغلی و از ایرانی ها بدزدد؟ الان افغانی ها رستوران دار و کارگاه دار و حتی بازیگر شدند افغانی ها با زاد و ولدشان باعث پر شدن ظرفیت کلاس های مدارس در ایران شدند بافت جمعیتی خیلی از شهرهای ایران تغییر یافته است خواسته مردم ایران اخراج تمام افغانی ها چه قانونی چه غیر قانونی چه اونهایی که یکی از والدینشان ایرانی هست هستند تمام کاندیداها باید موضع خود را در برابر خواسته ی مردم ایران اعلام کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در مجلس هم می تونستی چنین وعده ای رو از طریق قانونگذاری پیش ببری چند سال هم وقت داشتی،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مردم ایران اگر بخوان رای بدن به کسی رای میدن که موضعش و واضح اعلام کنه اخراج تمام بیست و پنج میلیون افغانی چه مجاز چه غیر مجاز چه پدر ایرانی چه مادر ایرانی
من من
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
هر چی میای پایینتر اعداد بالاتر میره..

25 میلیون؟
کل جمعیت افغانها در امار رسمی حدود 3-4 میلیونه و براوردها در بیشترین حالت حدود 8 میلیون نفر تخمین میزنن

که البته جمعیت زیادیه.. چیزی حدود 20 درصد جمعیت کل افغانستان میشه!

مساله اول اهراز هویت تک تک این افراد هست
مساله دوم بررسی و اخراج افرادی که برای ایران مفید نیستن..
یعنی تنها افرادی که بتونن اورده برای ایران داشته باشن باید حق اقامت داشته باشن و مابقی حتی در صورت درخواست پناهندگی در کمپ نگهداری بشن تا کشورهایدیگه اونها رو پذیرش کنن
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این کامنتیه که پارسال نوشتم ... گفتم یه ترانه عجیب غریب ِ مشهدی هست با صدایِ شجریان ... جدِ مرحوم شجریانم که اصالتن افغان واهلِ هرات بوده ... من مشهدی نیستم ، مَشتیا ببخشن اگه لهجه م کج و کُنجُله :

کو شِرابی که مو رِ میزونِ میزون بُکنه !؟
یعنی راستش مو رِ نشئه مثِ افیون بُکنه .
هَپِروتم بُبُره ، مست و غزلخون بُکنه ،
مینِ چُختِ آسمون ما رِ دِلِنگون بکنه .
فارغ از دردِ نِداری و غمِ نون بُکنه .
دیشو از مو پسرُم غیرِ نونِش خیار مُخواست ،
دخترُم گریه مِکِرد دفترِ عکسدار مُخواست .
زنُم از مو برِیِ صبحِ پولِ نهار مُخواد .
مِشه آیا که خدا مُخلصِ بارون بُکنه !؟
فارغ از دردِ نِداری و غمِ نون بُکنه !؟
بابای ِ بی دِندونُم از مو خوراکِ سوپ مِخه ،
ننه جونُم سرِ پیری ز مو مینی‌ژوپ مِخه .
دخترُم داد مِزِنه حلقه هولاهوپ مِخه ،
مِخه مو رِ پسرم سنگِ پِلِخمون بُکِنه ،
فارغ از دردِ نِداری و غمِ نون بُکِنه !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
موضوع مهاجرین و اتباع بیگانه به کنار نظر و برنامه ایشان درباره جلوگیری از ریخت و پاش و فساد و اختلاس و خرید سیسمونی از خارج چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
موافقم
کشور داره دستی دستی اشغال میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در قطر و امارات و عمان و... اتباع بیگانه سوئیسی و آلمانی و ژاپنی هستند اتباع بیگانه در ایران هم افغانستانی و عراقی و پاکستانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اتباع بیگانه در کانادا هم ایرانی هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نظر ایشان درمورد منع خرید سیسمونی از خارج و تلاش برای اقامت در کانادا چیست؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این طرح باید انجام بشه و در حد شعار انتخاباتی باقی نمونه
ورود غیر مجاز اتباع بیگاه امنیت ملی کشور رو به خطر انداخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کل افغانیها باید از کشور اخراج بشن مجاز و غیر مجاز هم هیچ فرقی نداره.اگه این اتفاق نیفته خیلی زود ب سرنوشت فلسطینی‌ها دچار میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به این ترتیب یا با هموطنان ما در کشور های دیگر چه رفتاری صورت بگیرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس ۱۷:۰۹
زمانی که بحث هموطنای خودمون میشه میگن همه ایرانیای اونور نخبه و بافرهنگ تشریف دارن
تا اسم افغانی میاد بدشون میاد و عارشون میشه مقایسه میکنیم
اینها دقیقا اسمش نژادپرستیه.اما چون اکثریت باهاش موافقن سریع بهت حمله میکنن و میگن تو افغانیی یا رگ و ریشه ایرانی نداری
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اینکه طرف تو ایران بدون هیچ مدرک هویتی باشه و از سوبسید انرژی و نان و غیره استفاده کنه مطمعنا غیر قابل قبول هست
ولی اینکه آقای قالیباف میگه یک وعده پوپولیستی هست، بستن کامل مرزهای شرقی هم هزینه سنگین داره هم زمان بره و اینکه فوقش میرند پاکستان از طریق کراچی و مرزهای آبی جنوبی وارد کشور می‌شوند و همینطور که
جمع کردنشون از سطح شهرها هم کلی نیروی انسانی میخواد
ولی راه‌حل های شدنی و منطقی هست برای کنترل این مشکل که به ذهن جناب قالیباف و اطرافیانش نمیرسه چون همه مشکلات را میخواهند با بگیر و ببند حل کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یکی را به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چرا شما میتونی از این سوبسید ها استفاده کنی ؟ این که مامانت تورو این ور مرز زائیده یکی دیگه اون ور مرز به دنیا اومده چه مزیتی به تو میده که سوبسید مفت بگیری؟ ...همین افغان ها بهترین سرمایه بودن و خیلی راحت تر از هر ملت دیگه ای میتونستن توی فرهنگ ایرانی جا بیفتن و یه جورایی حل بشن. ولی پاک کردن صورت مساله همیشه راحت تره. به خوردن سوبسیدت ادامه بده
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
افغانستان جزئی از ایران است و باید به ایران ملحق شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ای افغانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باشه بهش میگم فردا صبح اول وقت ملحق بشه امر دیگه ای نداری قربان؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یه قولی داده که بتونه ازش شونه خالی کنه
به افغانیا غیر مجاز اقامت میده میشن مجاز و دیگه کسی برای اخراج باقی نمیمپنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کاش به جای اخراج اتباع ،به ایران بزرگ برگردیم، فارسی زبانان متحد باشیم، و فرصت بازگشت نخبگان به سرزمین رویایی پارس ایجاد بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قریب به نود درصد مهاجران افغان نه نخبه هستند نه مردمان رویایی و غیر فقر و قلاکت هیچ ارمغانی برای ایرانیان نداشتنه اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قطعا افغانی هستی
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
وعده و وعید است چون مساله اتباع مساله حاکمیت است و نه دولت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ثروت و زمین و نفت و معدن این سرزمین برای فقط ایرانی هاست. شما مسئولین حق نداشتید این همه افغانی رو سربار مردم کنید این ظلم به مردم خودمونه. همه ساختار شغلی و امنیت و هویت جامعه رو بهم ریخته این وضع. برشون گردونیدبه مملکت خودشون مثل هر کشوری خودشون مشکلشون رو با حاکمانشون حل کنن. ناامنی و ترس از آینده افزایش جمعیت افغان ها جامعه رو درگیر کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اصلا مجاز و غیر مجاز نداره باید همه اخراج شوند
دارند از امکانات مفت منابع ملی ایرات دارن استفاده میکنن
حدود 3 میلیون ایرانی بازمانده از تحصیل داریم انوقت حدود 2 میلیون دانش اموز افغانی بجاش دارن میرن مدارس ما
از سوبسید یارانه دارن مفت استفاده میکنن
از لحاظ فرهنگی اجتماعی فرهنگی امنیتی سیاسی اشکالات و مشکلات فراوانی دارن ایجاد میکنن
در برخی از شهرها و مناطق جمعیت غالب افغان شده و این یکی از معضلات بزرگ هست
در برخی از مشاغل دارن در راس قرار میگیرن و این یکی دیگر از مشکلات است
اینها اگه عرضه دارن بروند کشور خودشون رو اباد کنن
!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
هرکسی بتمرگه تو کشور خودش ایرانی و افغانی هم نداره
نه افغانی راه بدن نه ایرانی .افغانی بره بیرون
ایرانیای امریکا و کانادا و سوییس و کشورهای اروپایی رو بندازن بیرون بیان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اقای قالیباف در انتخابات گذشته هم همین بود. کپی میکرد از رییس جمهوری که در انتخابات پیرزو شده. بدون توجه به اینکه اون رییس جمهو در چه شرایط و کشوری پیروز انتخابات شده.
این طرح بر اساس میزان پیوند تاریخی، شرایط کشور افغانستان، مسایل فرهنگی و اخلاق مردود و اشتباهه. نفع چندانی برای مردان ایران نداره
ناشناس
Czechia
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اینم واسه بازار گرمیه که اتباع خارجی که می تونن رای بدن بیان پای صندوق رای
بعدشم، اگر نظر شماست چرا نظر من رو منتشر نکردی؟ نه توهینی توش بود و نه چیزی، دیگه هم حوصله ندارم دوباره بنویسمش چون طولانی بود
یکم شرافت داشته باش و وقتی میگی نظر شما، واقعا بذار نظر ما باشه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مگر در قانون شرایط افراد غیر مجاز و اکشن های مربوطه تعریف نشده ؟!
اگر در این مورد و موارد گوناگون دیگر ملاک اجرای صحیح قانون بود که وضع ما این نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چطور است که سوخت بران و کولبران به سادگی از مرزها عبور نمی کنند اما این فوج جمعیت به داخل کشور ما سرازیر شده است؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
همانطور که فوج فوج ایرانی مهاجرت کردن چه قانونی چه غیرقانونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مسئولان نظام همیشه به حرفهای خود عمل می کننند ، در این مورد خاص هم به تمام اتباع ساکن و سایر اتباعی که در آینده وارد می شوند ، مجوز اقامت می دهند و سپس اتباع غیر مجاز را اخراج می کنند.
Amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مسلما اخراج یه شبه 8 میلیون افغانی مضراتی هم داره . فقط انتقال 8 میلیون نفر به لب مرز ، هزینه (کرایه) هنگفتی رو دست دولت میزاره .
8 میلیون آدم ، هوا نمی‌خورن و اخراج شدن شون میتونه باعث تعطیل شدن صدها نانوایی و مغازه و ... بشه چون اینا تنها مشتری بعضی مناطق هستن و نبودنشون به معنی ورشکستگی اون مشاغله . از طرف دیگه چون اینا ارزون کار میکنن ، باعث میشن قیمت بعضی چیزا یکم پایین تر بمونه مثل مسکن (نخندین دوستان) .

اما در مقابل وجود این همه مهاجر غیرقانونی باعث میشه که اینا مثل روح باشن و بدون ترس بتونن دست به هر کار خلافی بزنن .
ارزون کار کردنشون باعث بیکاری بسیاری از هموطنانمون میشه و کسی حاضر نمیشه کارگر ایرانی با حقوق بالاتر رو استخدام کنه .
هیچ مالیاتی پرداخت نمیکنن .
درسته که ممکنه تعداد زیادی شون توی یه اتاق با هم زندگی کنن ولی بازم تو این اوضاع گرونی مسکن ، حداقل چند میلیون مسکن رو اشغال میکنن و باعث میشن مردم خودمون بخاطر کمبود مسکن ، اجاره ی بالاتری پرداخت کنن و خونه هارو به قیمت بالاتر بخرن . در صورت افزایش خونه های خالی ، طبیعتا قیمت ها هم کاهش پیدا میکنه .
درسته که اونا از روی فقر و بیکاری و فشار طالبان به اینجا اومدن و انسانیت حکم میکنه که بهشون خوش آمد بگیم ، ولی وضعیت ما هم اگه بدتر از مال اونا نباشه ، ازشون بهتر نیست .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
متاسفانه این شعارها همه برای رای آوردن است و هیچ اراده ای برای اخراج مهاجران افغان وجود ندارد یک زمانی شما فقط مهاجران افغان را در پروژه های ساختمانی و رفت و روب معابر شهری می دیدید اما الان در ساندویجی ها رستوران ها آبمیوه فروشی ها که همه آنها نیاز به کارت بهداشت و معاینات دقیق پزشکی دارند می بینید و متعجب می شوید چطور کارگری که اوراق شناسایی ندارد و سلامت جسمی او چکاپ نشده چگونه در اغذیه فروشی ها و رستوران مشغول کار می باشد کافی هست یه سر به رستوران ها و آبمیوه فروشی های ستارخان یا فرحزاد بزنید فکر نمیکنید اینجا تهران است واقعا دیگر شبیه تهران نیست و حال و هوای کابل رفته ها به شما دست می دهد. یا به چهار مولوی یا خیابان انبار نفت تهران سر بزنید هر مغازه عمده فروشی 20 تا 30 تا کارگر افغانی دارد که شب ها همه آنها در یک اتاق 12 متری می خوابند و هیچ نظافت فردی و جمعی را رعایت نمیکنند البته وقتی کارگری از 9 صبح تا 12 شب برای آقایان منفعت طلب کار می کند به قدری خسته هست که دیگر توان حمام رفتن و نظافت فردی را ندارد و فقط و فقط باید بخوابد تا صبح سر کارش باشد. وای به حال مردمی که مقدمات اولیه تهیه و توزیع مواد غذایی شان به دست چنین نیروهای کاری باشد
ناشناس
India
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
حق ابه ایران را افقانستان نمیدهد تازه از بالا هم به ملت ایران نگاه می کند حالا که انقدر منم دارد اتباع خودشان را بفرستید برایشان تا حلش را ببرند الان در صف نان و غیره و حتی در مدارس تعداد افغانها بیشتر از ایرانیها هست تا به یک مسئله امنیتی تبدیل نشده این افراد را برای سازندگی مملکت خودشان بفرستید به کشورشان
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مولانا از افغانستان مهاجرت كرد تركيه ... بايد ميومد ايران ميشد عمله !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آقا ی دکتر ابتدا همه اتباع حاضر و هر که در هر زمانی وارد خاک ایران شد را جواز اقامت می دهد و آنگاه تمامی اتباع غیر مجاز را با قوه قهریه به کشورشان مسترد می کند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
واقعا به غیر ایران هیچ کشوری را سراغ ندارید که اتباع خارجی به این راحتی وارد آن کشور شوند و کار کنند و اقامت کنند و زاد و ولد کنند بدون اینکه کسی به آن ها کار داشته باشد! و تا جرمی مرتکب نشده باشند به هیچ کس پاسخگو نباشند آخر این چه سیاستی هست که با دست خودمان هویت اصیل ایرانی را به خطر انداخته ایم و هیچ ارزشی برای فرهنگ و ادب و سنن ایران و ایرانی قائل نیستیم آیا واقعا اینکه ما مردمان نوازی هستیم این اجازه را داریم آینده نسل های بعدی جوانان مان را به خطر بیاندازیم و هویت و اصالت سرزمین مادری را دچار خدشه کنیم. آیا با این سیاست ها جوابی داریم به نسل ها آینده بدهیم که چرا منابع آبا و اجدادی ما را به تاراج بردند و به غیر تکثیر فقر و فلاکت هیچ عایدی برای این سرزمین نداشته اند لازم به ذکر است به ضرع قاطع همین الان چیزی حدود 30 میلیون تا 35 میلیون افغانی در ایران سکونت دارند و فقط 5 میلیون در تهران و شهرستان های اطراف آن هستند!؟
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یه چن سال مونده به انقلاب ِ ۵۷ یه چیزی مُد شده بود ... با هرکی اختلاف داشتن میکشتنش مینداختن گردنِ افغانا ...من بچه بودم ... یکی از فامیلامون یه ویلا داشت تو کرج ... سرِ خودش و خانمشو بریدن شد تیترِ اولِ روزنامه ها ... بعدنا فهمیدیم قتله سیاسی بوده ... آمر بالا بود ، عامل افغانا ... سنتورِ علی سنتوری ام که اینا ندزدیدن ... هرکی پیداش کرد بفرسته اداره پست ... قسمتِ گمشده ها !!!!!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اکثر نیروهای پیمانکاران پروژه های عمرانی، معادن، کارخانجات سنگ، حتی کشاورزی ودامداراری های کشور و.. را کارگران غیر مجاز افغانی تشکیل داده اند
با اخراج آنها جایگزین ایرانی نخواهیم داشت.
چونکه ما فقط نیروی پشت میز نشین وحقوق بگیر وکار نکن تربیت کرده ایم.
اول فرهنگ کار را اصلاح کنیم ونیروی جایگزین تربیت کنیم بعد به فکر اخراج باشیم.
صورت مسئله را پاک نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در استانهای غربی کشور و خیلی از استانهای دیگه که جلوی نفوذ آفت رو گرفتن و حتی یک نفر افغانی تو کل استان پیدا نمی کنی تو همه بخش هایی که گفتی با کمک کارگر بومی ایرانی بسیار بسیار جلوتر از استانهای دیگه هستن . ببخشید ها پروفسور جان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
هر کسی رئیس جمهور بشه فرقی نداره باید اخراج تمام افغانی ها به کشورشان را سریع در دستور کار بگذارد
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
افغانی!!!! غیرت داشته باش و به خاکت برگرد هزار ماشالله افغانستان کشور پر آبیه و می تونه تو کشاورزی حرف اول رو بزنه. این آغوش گل و گشاد متولیان ایران رو فراموش کنین. 20 میلیون مهاجر!!!!! کدوم کشور می تونه تحمل کنه؟ در ضمن عامل بسیاری از جرم ها با عرض تاسف افاغنه هستند این رو که نمیشه انکار کرد! از صبر و نجابت مردم ایران استفاده سوء نکنین مهمونی 50 ساله!!!!! یعنی کی قراره برگردین به وطن خودتون به خدا ایرانی ها حاضر نیستند دیگه بیشتر از این شماها رو تحمل کنند برگردین و کشور خودتون رو آباد کنین و عزت خودتون رو نشون بدین. اینجا ایرانه هرگز وطن شما نخواهد شد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بنظر من اقامت قانونی به اتباع افغان بدند ،بهترین گزینه است.امارات میزبان ۲۰۰ملیت است ولی ما تحمل یک ملیت نداریم.
رشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اول اینکه امارات بیکار ندارد دو م اینکه امارات اتباع غیر قانونی ندارد سوم اینکه امارات مشکل نان و اب برای ملت خود ندارد چهارم اینکه امارات به خارجی ها مثل ملت خود سوپسیت نمی دهد پنجم اینکه اتباع خارجی امارات جنایت نمی کنند ششم اینکه همه تحت کنترل هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با این تولید مثلی که افغانی ها دارن و ایرانی ها با این وضعیت اقتصادی کم فرزند آوری میکنن، چند سال دیگه اگه افغانی ها خاکمون رو بگیرند، باز هم همین حرف رو میزنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اولا حتی یک نفر از اون 200 ملیتی که افاضه میکنی جرات و توانش رو نداره سرشو بندازه پایین قاچاقی تا دوبی بره بعد اونجا ساکن بشه و کار بگیره چون یک نفر هم با این وضع ببینن اومده چوب تا هفت آستینش رد می کنن . دوما 200 ملیت بهتر از یک ملیته وقتی 20 میلیون نفر که جمعیت یک کشور بزرگه قاچاقی سرریز بشه تو کشورت این یعنی اشغال بدون توپ و تانک . سوما راستشو بگو یا افغانی هستی یا آپارتمان سازی که دنبال کارگر زیر قیمته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در امارات فقط به کسانیکه سرمایه دار و سرمایه گذار بزرگ هستند اقامت دائم داده می شود آن هم با شرایط ویژه و سفت و سخت بقیه مهاجرین و اتباع بیگانه در مشاغل پست و پایین مشغول به کار هستند و اقامت دائم هم ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اول باید با جدیت از ورود افغانی هاجلوگیری شود وبعدا آن ها بی که در ایران سکونت دارند رابه تدریج وبا برنامه ریزی به کشورشان برگردانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
افاغنه بسیار بیشتر از کارگران ایرانی کار می کنند و توقع مزدشان کمتر است. کمتر هم دزدی می کنند. به همین روی کارفرمایان آنها را ترجیح می دهند و در اقتصاد کشور نقش شان مثبت است. ما ایرانی ها این نیروی کار را بعنوان پناهجو جا می زنیم و برای آنها از سازمان ملل پول می گیریم در حالی که پناهنده جایش داخل کمپ است و مفت می خورد و می خوابد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
احتمالا شما ایرانی نیستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مناطق دیگر کشور رو نمی تونم نظر بدم ولی در روستاهای استان تهران تقریبا اکثریت جمعیت افغانستانی هستند در صف نانوایی ها از هر 20 نفر بالای 15 نفر افغانی هستند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جدی میفرمایید
پس ما این همه افغانی رو ازکجااوردیم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین