bato-adv
کد خبر: ۴۳۹۴۲۹

نامه تند علی مطهری به آیت الله جنتی

نامه تند علی مطهری به آیت الله جنتی
به شما و آقای کدخدایی - که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد - حق می‌دهم که نگران باشید، چرا که سال‌ها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیار‌های مشخص انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

علی مطهری نماینده تهران به دنبال اظهارنظر دبیر شورای نگهبان درباره تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در آخرین هفته‌های مجلس دهم نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد.

متن این نامه که در کانال رسمی علی مطهری خطاب به آیت الله جنتی نوشته شده، به شرح زیر است.

جناب آقای احمد جنتی دامت برکاته
دبیرمحترم شورای نگهبان

با اهداء سلام، در صحبت اخیرتان مطالبی درباره طرح مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفته اید که قابل تأمل و حاکی از نگاه از بالا به پایین به مجلس است. گویی نه این است که شورای نگهبان صرفاً باید مصوبه مجلس را از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی بررسی و اظهارنظر کند، بلکه نیت خوانی می‌کنید که این طرح با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است. به شما و آقای کدخدایی -که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد- حق می‌دهم که نگران باشید، چرا که سال‌ها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیار‌های مشخص انجام شود.

گفته اید مجلس توجهی به اصلاح قانون انتخابات نکرد و حالا در روز‌های پایانی خود به فکر اصلاح قانون انتخابات افتاده است.

اولاً مجلس طرح مفصلی در اصلاح قانون انتخابات مجلس ارائه کرد و شما رد کردید. ثانیاً چه فرقی می‌کند مجلس طرحی را در روز‌های پایانی ارائه کند یا در روز‌های آغازین و یا در وسط دوره، شما وظیفه دارید منصفانه درباره آن اظهارنظر کنید.

گفته اید باید اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد. اتفاقاً این طرح ناظر به همین سیاست‌ها از جمله حفظ حقوق نامزد‌ها در بررسی صلاحیت‌ها و پاسخگو بودن شورای نگهبان نسبت به عملکرد خود است تا شورای نگهبان از آن جایگاه خدایی که برای خود فرض کرده و خود را ناظر و عالم به همه اعمال و نیات و معیار عقاید و اظهار نظر‌های نامزد‌ها می‌داند پایین بیاید.

گفته اید اصلاح قانون انتخابات باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود. این‌ها را مجلسی‌ها بهتر از شما می‌دانند و عمل می‌کنند، نیازی به رهنمود حضرت عالی نیست. اما آن هیجانات را شما و آقای کدخدایی و افرادی که پشت صحنه شورای نگهبان هستند ایجاد کرده اند. شما پاسخ دهید که چه کرده اید که هم اصول گرا و هم اصلاح طلب، هم رد صلاحیت شده و هم رد صلاحیت نشده در جریان بررسی این طرح در مجلس فریادش از ظلم شورای نگهبان بلند بود و نگران حاکم شدن اختناق و خفقان و کاهش سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام بودند. نمایندگان به دستور قرآن عمل کردند که خداوند فریاد به بدگویی را دوست ندارد مگر از سوی کسی که مظلوم واقع شده باشد.

اما جالب است که در آخر، مکنون قلبی خود را بروز داده اید و آن اینکه گفته اید امیدوارم مجلس یازدهم اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند، یعنی از پیش مصوبه اخیر مجلس دهم را رد کرده اید و تمایل خود برای اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس خودساخته را اعلام کرده اید. در این صورت تکلیف شرط عدالت در اعضای شورای نگهبان چه می‌شود؟

بی اختیار به یاد تشر‌های امام خمینی به شورای نگهبان افتادم که چگونه جناب عالی و امثال جناب عالی را از جایگاه خدایی پایین می‌آورد و به حقوق مردم توجه می‌داد. این تفکر را که همه مراحل انتخاب را شما باید انجام دهید، از سر خود بیرون کنید، بخشی از انتخاب را هم به عهده مردم بگذارید. فرضا دو نفر فاسد وارد مجلس شوند بهتر از آن است که ده‌ها اصلح از ورود به مجلس باز بمانند. امیدوارم در روش خود تجدید نظر کنید. برای شما آرزوی توفیق دارم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

bato-adv
ناشناس
Germany
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
شوراي نگهبان،مجمع تشخيص،بنياد مستضعفان،و خيلي از جاهاي ديگه كارايي ندارن منحل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دادو بیدادهای آقای مطهری نشون داد هر کس فکر میکنه در حقش ظلم شده خودش باید نماینده بشه تا تریبون داشته باشه و حرفش رو بزنه.ظاهرا نماینده های مجلس دیگه نماینده مردمشون نیستن. چون برای موضوعات مهمتر از این ردصلاحیتها فریادهای تظلم خواهی بلند شد و کسی نشنید.آقای مطهری آبروی خودتون و هم صنفهاتون رو بیشتر از این نبرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
بنازم مرد غیرت و عدالت خواه را
بهروزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
برادر مطهری به اندازه کافی در مجلس بودید، دیگه از دست شما کاری برنمی آید دیگران بیایند شاید فرجی شد .
از قدیم گفتن ستون تا ستون فرجه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
درود بر مطهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قسمت صد هزارو خورده ای این داستان بازم دعوای زرگری
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۹
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
باید گریه کرد بر حال ملتی که سرناظرش یک پیرمرد بالای 90 ساله با کمترین علم واطلاع نسبت به افکار عمومی است
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
راستی ملکه انگلیس چند سالشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اگر کار برای خدا باشد این همه جنگ و دعوا لازم نیست . بیاییم به وجدان خودمون مراجعه کنیم و آن را قاضی قرار دهیم. والله قسم ارزش نداره که کرامت و شرافت آدمی زیر سوال بره
ناشناس
Denmark
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ملكه انگلیس دخالتی در امور کشورش نمیکنه و صرفا کار تشریفاتی میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ملکه انگلیس فقط یه عنوان هست هیچ سمت اجرایی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اقای عرفان ملکه انگلیس بیشتر یه مقام تشریفاتیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بالای 95 سال !!!!!!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
امثال عرفان در این مملکت زیادند خلایق هر چه لایق
ناشناس
Germany
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اخی. طفلیا. با این سن و سال ملکه هنوز فکر میکنید دخالتی تو امور نمیکنه. واقعا چقدر شماها ساده انگار هستید.
امیر مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
با طعم چیلی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درود بر شرف و انسانیت جناب مطهری.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بسیار عالی و بجا .شیر مادرت حلال. مملکت ما هر چه گرفتاری دارد ریشه در تفکرات عده ای در شورای نگهبان دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خخخخخ بينشون جنگ افتاده مردم
هویج !
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
شرط عدالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کدوم شرط عدالت ؟ عدالت وقتی معنی پیدا میکنه که حرف اینها رو بگی وگرنه بقیه ش فیلم ...... برای مردم بدبخت

به زور دو نفر رو انتخاب میکنن که باید به اینها رای بدی ؟.... بعد وقتی مردم به اون یکی رای میدن که فقط یک درصد با اینها نیست ، انتخابات میره رو هوا
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
من از رای خود به اقای مطهری رضایت دارم . کاش تعداد نمایندگان پی گیر تحقق تمام یا حتی بخشی از حقوق شهروندان و مخالف اقدامات خلاف این حقوق و بصورت سلیقه ای توسط مراجع صاحب قدرت ، خیلی بیشتر از چند نفر بود .
ناشناس
Germany
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
هر کس انتقاد به حق بکنه میشه توهین کسی که کار میکند باید جوابگو باشد چه رهبری و چه شورای نگهبان انتقاد باید باشد خدای ناکرده این اقایان که پیامبر نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
طبق اعتقادات به حق مذهب شیعه , از ابتدای نبوت پیامبر مکرم اسلام تا قیام قیامت, چهارده انسان پاک , معصوم هستند وبه اذن پرورگار بری از خطا واشتباه هستند , بقیه انسانها در تمامی ممالک ودر تمامی ادوار تاریخ ممکن الخطا هستند واشتباه می کنند که جزو طبیعت انسانها است
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پیامبر هم که باشند ، انتقاد و پاسخ خواهی حق مردم است ولی کو گوش شنوا ؟ مگر همین آخوندا وقتی هنوز قدرت را قبضه نکرده بودند روی منابر نمیگفتند که عربها پای سخنرانی پیاممبر در مسجد به او اعتراض میکردند واز او پاسخ میخواستند حالا چه شده که یک انتقاد ساده بر چسب توهین به مقامات و تبلیغ علیع نظام میخورد و منتقد و خانواده اش سر ازناکجا آباد در میارن ،بعضی از اینا نعوذ با... خودشان را از خدا هم بالاتر میدونن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
علی جان:
حتی آقای خوشوقت فرارو هم میدونه که جنتی هویت مستقل ندارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مستقل؟ هه هه
مستقل کسانی هستند که از ریاض و تل آویو و واشنگتن دستور می گیرند
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آفرین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نمرده بودند ولی قبل ازرد صلاحیت تعدادی از اصولگراها این طرح به مجلس می اوردند با اقلیت طرفدار اقای مطهری رای نمی اورد ولی الان با رای تعداد اصولگراها تونسته رای لازم را کسب کنه بله برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
علی آقا
استاد گرامی

عالمان بر مسند امور نیستند.

خودشما وضع بد کشور از همه بهتر میدانید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خوب برادر تا حالا مرده بوديد كه از اين طرح ها تصويب كنيد .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
برادر ناشناس 12:10 شما که زنده هستین چرا حداقل متن را نمی خوانید بعد نظر دهید؟؟ ندیدید که در متن نوشته قبلا هم این طرح داده شده اما شورای نگهبان آن را رد کرده؟؟
ناشناس
Canada
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آقای کدخدایی و جنتی سالها مطلق العنان حکمرانی کردند و خدا را بنده نیستند
خود را چوپان و مروم رد گله می دانند وما همچنان خاموشیم،!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مطهری به حقشرسید آفرینبه حنتی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دعوا سر قدرتو ثروته ملت بی نصیبن
NASER
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ما با دموکراسی نرمال فقط یک قدم فاصله داریم و ان یک قدم حذف شورای نگهبان است
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دموکراسی نرمال در بهترین حالتش امریکاست که بوش به رای دزدی معروف شد و بسیاری از رئیس جمهورها از جمله ترامپ علیرغم خواست مردم با رای الکترال سرکار می ایند. انگلیس هم که مثل آب خوردن با رای ملکه کل دولت می رود هوا.
ناشناس
Finland
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
از کمپ منافقین چه خبر؟ کرونا اونجا اذیتتون نمی کنه؟
Naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دموکراسی لیبرال سرنوشت محتوم جوامع است به مانند عرصه های فنی در عرصه علوم اجتماعی هم بهترین انتخاب برای اداره جوامع همین شیوه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آقای کیان اگراندکی بصیرت داشتی متوجه میشدی که آیه "فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه"یعنی همان دمکراسی نرمال
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دلم حنک شد
معلم بازنشسته
United Arab Emirates
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
خوب آمدی ولی حالاچرا؟؟؟؟؟
خداوکیلی اگه تائید صلاحیت می شدی اینگونه برخورد می کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
شما این بزرگوار را نمشناسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
به گواه تاریخ ایشون قبلا هم صحبت هایی از این دست و نامه هایی از این جنس داشتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این دوره ی اخیر انتخابات که شرکت نکردم. ولی دور گذشته به مطهری و محمود صادقی و سلحشوری رای دادم. به هر سه انتقاد و شکایت دارم. ولی از حق نگذرم از هر سه متشکرم که حرف حق زدند و از حق دفاع کردند. هرچند صادقی کم غضنفر نبود. و مطهری رو هم با نظرات مذهبی و فرهنگی اش موافق نیستم. ولی شجاعترین نماینده بود. شجاعت در این زمانه ارزش کم یابیه. تا الان هم چیزی از اقای مطهری پیدا نکرده اند. اگر نه تا به حال ده بار در بوق و کرنا کرده بودند. اقای مطهری اون یه رایم حلالت باشد. بازهم کاندید شوی به شما رای میدهم. هرجا هستی از حق مردم بی پناه دفاع کن. تا وقتی مدافع حق هستی، سربلندی.
ناشناس
Denmark
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
واقعا که اون عارف چه کرد! واقعا اصلاحات رو کشت!
بماند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درشرایط فعلی وبالحاظ چگونگی انتخابات وشرایط کاندیداهای مجلس وشوراهای شهر،این دونهاد نه تنهاکارکردمثبتی ندارند،بلکه به زیان کشورومردم هستند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این حمله تند اقای مطهری به اقای جنتی یعنی تیر به هدف خورده!
اقای جنتی جز معدود افراد پاک دست عالم سیاست هستند که طبق معیار های انقلاب و اسلام عمل میکنند و راه را به ما جوانان نشان میدهند!
در زمانه ای که افراد مومن از قدرت و سیاست دوری میکنند ، امثال آیت الله جنتی همچون چراغی در سیاهی سیاست هستند و ما حرف های ایشان را همچون حرف های مالک اشتر بر حق میدانیم!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
با حرفت موافقم اما فقط زمانی که به جای ضمیر ما از ضمیر من یا بنده استفاده کنی.
ناشناس
France
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حسين آقا واقعا به حال شما بايد گريست ! خدا هدايتت كنه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حسین منفی هات و بشمار شما دراین کشور اندک هستین وقلدر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هرکی پاک دست شدکه نمیتونه رئیس باشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سلام.در مجلس دهم اگر فقط یک نماینده وجود داشت که ردای نمایندگی برازنده قامتش بود بی هیچ شک و شبهه ای علی مطهری بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مطهری از اسم ورسم پدرش سوایتفاده کرده وخیلی دروغ می گوید ودرهردودنیا بدهکار است وباید به خدا وخلق جواب بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نه جانم مطهری جلو دروغ و فساد ایستاد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اقای مطهری یک نیم نگاهی به گذشته خود داشته باشیدچنانچه سابقه پدری را نداشتید الان کجا بودید ضمن اینکه خدایی هم ظاهرا وجود دارد
سجاد
Germany
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اینقدر تند بود که نمیشد خوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بیمزه لوس
سامام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این بابا غیر از نامه نگاری و نظق کردن کار دیگری بلد هست؟ می گه می خواستیم وزیر کشور رو استیضاح کنیم لاریجانی نذاشت. خب چرا لاریجانی رو استیضاح نکردین تا رییس مجلس به بقیه زور نگه؟ چون از خودتون هست. مگه همین روحانی و لاریجانی مجلس رو دور نزدن و قیمت بنزین رو سه برابر نکردن؟ چرا یک کلمه به دولت انتقاد نکردی؟ چون از خودتون هست. مشکل اینجاست که اینا فقط انتفاد رو برای رقیب می خوان. شورای نگهبان سیاستش درست یا غلط 40 ساله ثابت هست. تا قبل اینکه خودت نماینده بشی یه بار بهش انتقاد کردی؟ در همون مجلش هشتم که شما وارد مجلس شدی اگر شورای نگهبان خیلی ها رو رد صلاحیت نمی کرد اصلا رای نمی آوردی. حالا که خودت و دوستات رد صلاحیت شدین صدات در اومد؟ راستی از پراید 100 میلیونی چه خبر؟ از داماد ویز رفاه و بانک سرمایه چه خبر؟ از برادر رییس جمهور چه خبر؟ چرا یک کلمه در مورد مشکلات اقتصادی مردم حرف نمی زنی؟ چون دولت از خودتونه. حاضرین مردم زیر گرونی له بشن صداتونم در نمی یاد. یادم نرفته که تو دولت قبل وقتی قیمت دلار رفت بالا برای بار دوم امضا جمع کردی برای سوال از رییس جمهور وقت. اما حالا چون دولت از خودتون هست صدات در نمی یاد. تا زمانی که این سیاست یک بام و دو هوا رو دنبال کنید مشکل کشور حل نمیشه. بیچاره مردمی که فکر می کنند هرکس با صدای بلندتر فریاد می زند توانمندتر است. فرارو تو هم مرد باش سانسور نکن. این نماینده ها فعلا که به تو نیاز دارن حرف از آزادی بیان می زنن. بخوای پا رو دمشون بزاری سرتو زیر آب می کنن همون ظور که در مورد تخلفات اطرافیان خودشون سکوت کردن.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
استیضاح رئیس مجلس؟؟؟؟؟؟عجب
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مخاطب 18:37
هییت رییسه مجلس را هم نمایندگان می توانند استیضاح کنند. از چیزی اطلاع نداری به دیگران برچسب بی سوادی نزن.
ناشناس
Switzerland
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اینهایی که دادشان بلند شد یا رد صلاحیت شده بودن و یا انتخاب نشده بودن و میترسیدن گند کارشان بعدا در بیاید و نتوانند کاندید شوند. اینطوری بنظر میرسه!
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این دفعه واقعاً رد صلاحیت ها سلیقه ای بود...
حیف از امثال عباسی و مطهری...
ناشناس
France
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هميشه سليقه اي بوده و هست !
ناشناس
Germany
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بخدا ردش می‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درود بر جناب آقای دکتر علی مطهری عزیزوآزاده وشجاع , کلمه به کلمه این نامه روشنگرانه را باید با آب طلا نوشت , یک سؤال هم دارم آیا در کل کائنات واز ابتدای خلقت ابوالبشر , در تمامی حکومتها اعم از پادشاهی و جمهوری و.... سراغ دارید که یک فرد نودوپنج ساله چندین سمت ومنصب داشته باشد ؟؟؟؟؟!!!!!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
در واپسین روزها طرح های مهم تری نبود؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درود بر شرافت شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
یکی از ریشه های اساسی مسائل سال 88 طرفداری اعضای شورای نگهبان از یک کاندید خاص بود. به عنوان یک دلسوز انتظار می رفت این رویه اصلاح شود اما نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
لاَ يُحِبُ‌ اللَّهُ‌ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ‌ الْقَوْلِ‌ إِلاَّ مَنْ‌ ظُلِمَ‌ وَ کَانَ‌ اللَّهُ‌ سَمِيعاً عَلِيماً
-النساء ١٤٨خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیها (ی دیگران) را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست.
ما جوانان 40 ساله تحصیل کرده بیکار
چه کنیم
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سلام استاد در مجلس بجای اینکه بالای سی سال است جنگ تمام شده عوض اینکه دیگه سهمیه های ورود به دانشگاه راکنسل کنید انرا اضافه کردیدوحق الناس را پایمال کردیدو شورای نگهبان هم انرا تایید کرد چه جوابی به جوانان این مملکت دارید ایا درست است نفر پنجاه هزارم رشته تجربی در کشور در رشته پزشکی قبول شود ونفر دوهزارم ردشود ایا این اخر پایمال کردن حق والناس نیست.لطفا بخود ایید وتا دیر نشده سهمیه ها را کنسل کنید.حق کشی بس است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دست و پا زدن فایده نداره. با شعار نمیشه کشور رو اداره کرد. کارنامه این مجلس چیزی در حد صفر است. اینهمه بی نظمی دولت در بحث اداره کشور از گرانی ارز گرفته تا گرانی های بی حد و حصر قیمت ها نتیجه بی تفاوتی مجلس در مقابل دولت بود. با این الفاظ دهن پر کن نمیتونید خود را تطهیر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آقای مطهری این همه دیت وپا نزن که جنتی کار بیسیار عالی کرد ورد صلاحیتت کرد به نازم جنتی بزرگ آفرین
عه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
در آخر، مکنون قلبی خود را بروز داده اید و آن اینکه گفته اید امیدوارم مجلس یازدهم اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند، یعنی از پیش مصوبه اخیر مجلس دهم را رد کرده اید و تمایل خود برای اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس خودساخته را اعلام کرده اید
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بی تربیت جای پدر بزرگت است ادبت کجا رفته؟؟؟ مگر فرزند آن مرد و فیلسوف بزرگ اسلام حضرت آیت الله شهید مطهری نیستی؟؟ چرا احترام علما را نگه نمی داری؟؟؟ و ........ خیلی خراب کردی علی مطهری " حتی کلمه آقا برایت زیاد است.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
کجای این نامه شما بی ادبی دیدی؟ چطور تعیین تکلیف شورای نگهبان برای مجلس بی ادبی نیست؟ مجلس در راس امور نیست؟
باید بجای توهین به یکدیگر، با قلم و حرف و استدلال جواب هم را بدهیم نه با حب و بغض و احساسات.
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مگر قرار است کار اداره کشور رو بخاط بزرگ وکوچکی انجام نداد ومعطل گذاشت ایشان هم فرزند فیلسوف واز از استوانههای انقلاب است ودر نهایت اصلا بی احترامی نکرده اند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
کجای اسلام گفته انتقاد بی تربیتیه؟؟
ناشناس
Germany
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نگارش تمام اظهار نظرات منفی بر علیه نماینده آزاده مجلس آقای مطهری که در پیام ها ذکر شده ، قطها از سوی یک نفر و هدایت شده است . مجلس با ۲۵ در صد آراء میخواهد بجای ۷۵ در صد مردم تصمیم بگیرد . بر شاخ نشستی و بن می بری !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
25 درصد ؟ نزدیک ۵۰ درصد شرکت کردنا!
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
عمو بیدارشو.. 50 درصد شرکت کردند؟ شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
از58 میلیون واجدان شرایط رأی دادن حدود 24 میلیون نفر رأی داده اند( بااحتساب آرای باطله وسفید) که بایک درصد گیری ساده می شود حدود 42 درصد , البته 25 درصد احتمالا" مربوط به تهران است , ضمنا" شیفتگان جناح به اصطلاح اصولگرا چه بخواهند وچه نخواهندبپذیرند , درصد مشارکت مردم در انتخابات گذشته کم بوده است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آقای مطهری، آیت الله جنتی ازسوی حضرت امام خمینی بعنوان مجتهد عادل به عنوان عضوشورای نگهبان منصوب و بعد از امام نیز مورد وثوق رهبر معظم انقلاب ومردم میباشد.ببین از توهین به ایشان چه کسانی خوشحال میشوند کارشما صحیح نیست.مصداق پسر نوح وزن لوط نشو توبه کن برگرد ببین چه کسی تشویقت میکند.خدا همه مارا هدایت فرماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
پدر پدربزرگ من هم صد سال پیش یلی بود
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
زمان نصب ایشان ۵۵ ساله بودند و نه نود چند ساله
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ایشان نوکر قدرت است زمانی که رفسنجانی قدرتمند بود مجیز گوی او بود و وقتی قدرتش تضعیف شد با او دشمن شد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
محمد منفی ها راببین این نشانه محبوبیت جنتی نیست
محجوب
Germany
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خدا خیرتان بده. الحق فرزند رشید پدر شهیدت هستی.
نگران نباش اون دنیا تماشاگه راز خواهیم بود
واقع بین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
الحق و الانصاف فرزند خلف آن شهید بزرگوار که شجاعت،شیر دلی ،شهامت ،صداقت، پاکی، دیدگاه سیاسی بدون منافع و مطامع و بیان واقعیت ها دراین چهره نورانی و پاک، کم نظیر وشایددرحدانگشتان دست میباشد کاش ذره ای ازبینش ونگرش
و علم و آگاهی ایشان را کسانی که ادعاشان تا عرش آسمان هم رسیده، داشتند تا آدم دلش نمیسوخت کاش این هائی که نمیدانند یا نمیخواهند بدانند ازقماش:
آن کس که نداند و نداند که نداند تا ابدالدهر در جهل مرکب فرو ماند باشند
وای به روزی که مصداق این بیت باشند:
آنکس که بداند وبداند که بداند .......... چون بیت اول روی نادانی و بیسوادی ونا اگاهی است در جامعه فراوانندولی بیت دوم عمدی واگاهانه وجهت حفظ مواضع غلط ومطامع میباشد که اگه قدرت داشته باشند میتوانند جامعه رانابود کنند
داستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درود بر اقای مطهری که الحق فرزند خلف شهید مطهریست
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مطهری و صادقی از شاخای رد صلاحیت شده ها همونایی که گفتن چرا نزاشتین پزشکان بدونه مرز که موسسش از حامیان مجاهدینه با 40 تخت بیمارستانی بیان هر کاری خواستن با مریضای ایرانی بکنن مثل سال 62 که فرانسه ایدز رو با خون اهدایی برای اولین بار وارد ایران کرد ، بله شورای نگهبان اینارو رد صلاحیت کرده
یک جانبازجنگ تحمیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اقای مطهری جان برادر!ما که میدونیم چته!@پس کوتاه بیا، این پست ومقامهاداشته باشی یانداشته باشی تموم میشه،یادجمله ی منصوب به آیت الله حسن زاده ی آملی افتادم که گفت:الهی شکرکه حقیرم کردی نه امیرم، الهی همه ازتودرمان میخواهندومن درد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اتفاقا اقای جنتی به تموم شدن نزدیکتر است وباید بیشتر رعایت کند تا اقای مطهری!!!!!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سرمقاله کیهان و شریعتنداری فردا دیدن داره!! خخخخخ
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
1. چرا آقای مطهری برای یکبار هم شده رگهای گردن خود را در مقابل ظلم دولت مطبوعش به مردم مستضعف ،متورم نساختن و 7 سال چشمهای خود را بستند و وکیل مردم نبودند ؟!

2. چرا در مورد 37 میلیارد دلار قاچاق ارز و کالا در این دولت چشمهای خود را بسته و بیش از 3 سال است یک نامه سر در گم است ؟!

3. در مورد ظلم و توطئه بنزین که باعث آتش کشیدن مملکت شد ، چرا خاموش بودند و ککشان نگرید ؟!

4. چرا زمانیکه آمریکا خواهان تخلیه خزانه ایران شد و سران دولت با ارز به نرخ 4200
18 میلیارد دلار و بنا به روایتی 60 تن طلای شمش و مسکوک را بصورت رانت در اختیار افرد خاص قرار دادند و خزانه مملکت را طبق خواسته آمریکا خالی کردند ، ایشان باز هم چشمهایش را بست ؟!

آقای مطهری ! چرا از زمانیکه رد صلاحیت شده ای ، پی در پی به شورای نگهبان حمله ور میشوی ولی زمانیکه دولت مطبوع شما فقر را بر اکثریت مردم مستولی کرد ، ثم و بکم بودی؟! آیا این نشان دهنده خود پسندی شما بجای دفاع از حقوق مردم نیست ؟!
یک رفتار و حرکت مثبت و به نفع مردم در این چندین سال که حقوق نمایندگی دریافت میکنی ، از خودت سراغ داری ؟! نگو دفاع از فتنه گران که آنان شاید نور چشمهایت باشند ولی جزو مردم نیستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درود خدا برشما احسنت کاملا صحیح است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
حق با جنتیه
مطهری پرو شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
از کی تو ملاک تشخیص حق از باطل شده ای ؟؟؟!!!!
حامي
Belgium
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آقاي مطهري و رفقا : به جاي نامه نگاري بهتره بيان و گزارش بدند كه در اين دوره و دوره هاي مجلس چه گلي به سر مردم زدند. اين آقاي مطهري برخلاف پدر بزرگوارشان فقط حرف مي زنند.
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این حرفها همش باد هواست،فقط و فقط برای شیره مالی سر مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
شیری که خوردی حلالت، ولی کو گوش شنوا؟
ناشناس
France
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بسمه تعالی
احسن جناب اقای دکتر علی مطهری استدلالی که از روی منطق باشد وازمنافع ملت دفاع کند بردل نشیند ومردم پشتیبان ان خواهند بود حقا که فرزندخلف شهید بزرگوار آیت الله مطهری(رحمه الله علیه) هستتید.
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
جناب مطهری امکان دارد اسم ۲ نفر از افراد اصلحی که شورای نگهبان رد کرده را نام ببرید
در ضمن چه مجلس تشریفاتی شماها اگر می آمدید هم رای نداشتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آقای مطهری، چرا یک نامه به آقای روحانی نمی نویسید بابت پراید ۱۰۰ میلیونی
momen
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ایشون زمان احمدی نژاد هر روز مصاحبه میکردن که باید بیان مجلس و جواب بده و اگر جوابی نداشت استیضاح بشه اما در دولت روحانی جناب مطهری صدایی از ایشون در نیومد چون خودش و همفکرانش زیر سوال میرفتن به خاطر حمایت از روحانی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
درود برفرزند خلف وآزاده شهید مطهری ( ره )، موفق باشید ، خدای تبارک وتعالی پشت و پناه ویاورتان باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تندروی زیاد وشائبه کینه شخصی اقای مطهری ازردصلاحیت جنتی معصوم نیست اما این گونه برخوردهم درمورد ایشان جفا واز سرهوی وهوس وجریان مشکوکی است که مطهری را حول می دهند خدا بصیرت به ایشان بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قرار باشه هر انتقاد و اعتراضی را به دشمن و جریانات مشکوک هدایت کنید پس ملت چجوری حرفشون را بزنن و اعتراض کنن؟
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سانسورچی عزیز فرارو ! برای بار دو میلیون پانصد و هفتاد و نیمُم سلام .

پرسشِ من معقول و منطقی و بدون هر گونه خُرده شیشه سیاسی ست . با نامه جنابِ مطهری هم فرق دارد. لطفاً سانسور نفرمائید و عزیزانِ طرفدار آیة الله هم لطفاً عصبی نشوند.

با توجّه به نسبتی که حضرت آیة الله جنّتی با حضرتِ نوح علیه السلام دارند (سنّاً و شغلاً)، از ایشان پرسشی فلسفی دارم .(امیدوارم با برخوردی پدرانه و مهربانانه و بزرگوارانه ، پاسخی حکیمانه بگیرم و از درگاهِ مرحمتِ آن بزرگوار رانده نشوم).

آیا اجدادِ ویروس منحوسِ کرونا در کشتی نوح حضور داشتند ، یا رد صلاحیت شدند و در دریا ماندند !؟ اگر در دریا ماندند تکثیر شدند ؟! یا به طُرفة العینی از بین رفتند ؟! اگر از بین رفتند ، چرا اخلافشان حضور دارند ؟!

حضرتِ آیة الله سالها در حوزه محفل تدریسِ آکادمیک داشته اند ، این حقیر سرا پا تقصیر را از محفلِ درسشان بی بهره مگذارند ، که من در کلاسهایِ درس فلسفه ام به سیره حسنه آن بزرگوار بسیار استناد کرده و نوحیّتِ ایشان را ستوده ام ! فی المثل فرقی را که بین جمهوری و دمکراسی قائلند و جمهوری را اُلیگارشی و دمکراسی راهمان tyranny می دانند ، بدون آن که به این الفاظ تَفَوّه کنند ، به شاگردانم یادآوری کرده ام! امیدوارم مبلّغ خوبی برای ایشان باشم !
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سلام
فکر کنم کلا می خواستی بگی استاد ی
و فلسفه تدریس میکنی
باشه فهمیدیم بابا
تو خوبییییییییییی
ناشناس بیست و پنجم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
لطف می کنید این کلمه tyrannyرا معنی کنید و تفسیر نمایید با تشکر، آخه من نبفهم
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
رضا شاهِ محترم شماره 2 ! سلام .
ناشناسِ نازنین شماره 25 ! درود .

در این که هر که از دنیا می رود خدماتی داشته بحثی نیست. حداقلّش این است که دی اُکسید کربن تولید می کرده و CO2 اهدایی او را درختی می گرفته و اکسیژن پس می داده ! اکسیژنِ منفی ، رادیکالی سمّی ست که آن را با آنتی اکسیدان مهار می کنند و پدرِ پدر جدّ رادیکال را در می آورند. چون مولکول H2O2 در سلول ناپایدار است و O اضافی را رها می کند و به آب یا H2O بدل می شود. پس قدرِ آب بودن را بدانید و اکسیژن به دُمبتان نچسبانید.

رضا خان هم از این قاعده مُستثنی نبوده. خدماتی داشته و خیانتی که ملّت ایران را در شهریورِ بیست به زانو نشانده. امّا آنچه رضا خان را به آن می شناخته اند نه آن خدمات است و نه این خیانت. بلکه لگدهایی ست که به رعیت می زده و دشنامهایِ آبداری که به پدر و مادر و جدّ و آبادِ مخاطبان حواله می داده !

امیدوارم رضا و ناشناسِ 25 و احمد آقا (همسایه ما !)به این راه نروند و دموکراسی را به چَک و لگدِ "تیرانی" و جمهوری را به حکومتِ جمع معدودی (اُلیگارشی) تبدیل نفرمایند.
21
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جد و آباء
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سر و ته همگی یک کرباس هستید......
ناشناس
Canada
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آقای مطهری! یه نگاهی به نظریات حکومتی پدرت بنداز! هیچ فکر کردی که اگر پدرت زنده بود و برای اون عقاید و نظرات که الان فقط تو آرشیو ها وکتاباش هست فعالیت میکرد جاش کجا بود؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خدایی اگه ملاک قضاوت انصاف باشه که بایدم باشه، حرفهای مطهری درسته چون شورای نگهبان سلیقه ای عمل میکنه، وقتی طلبۀ 24 ساله رو برای مجلس خبرگان تأیید میکنه و سیدحسن خمینی 43 ساله رو رد صلاحیت میکنه آیا در سلیقه ای بودن شورای نگهبان شکی باقی میمونه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جناب مطهر جان سالها بودی به همراه داماد گرامی دم نزدید حالا که ردصلاحیت شدی داری از مردم دفاع میکنید
ناشناس
Germany
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
احسنت.
شکاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خخخخ..... دلم خنک شد کیف کردم ... چقدر حال میده هی پته همدیگه میریزن رو آب و همدیگه لو میدن ....بی صبرانه منتظر جوابیه تند و تیز شورای نگهبان (جنتی و کدخدایی) هستیم تا بیشتر کیف کنیم و بهشون بخندیم و دلمون خنک بشه.. فرارو تو رو خدا به خاطر پراید 100 میلیونی و گرانی و تورم و دزدی ها و رانت خواری های در جریان منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حیف شد که با تنگ نظری شورای نگهبان از فیض حضور اقای مطهری وامثال ایشان در مجلس یازدهم محروم شدیم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv