bato-adv
کد خبر: ۴۳۱۴۸۶

شمارش معکوس برای قصاص آرمان؛ ناگفته های پدر و مادر غزاله از قتل دخترشان

شمارش معکوس برای قصاص آرمان؛ ناگفته های پدر و مادر غزاله از قتل دخترشان
پدر غزاله گفت: ما از دادگاه و دستگاه قضایی می‌خواهیم که این حق واقعی را از ما نگیرند و اجازه بدهند تصمیم نهایی را درباره سرنوشت آرمان خودمان بگیریم.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
«صحنه وحشتناکی بود. تا حالا به چنین مکانی نرفته بودم. دیدن سکو‌های اعدام و طناب‌های آویخته از چوبه دار بیشتر شبیه کابوس بود. وقتی آرمان وارد سالن اعدام شد ناگهان به گریه افتاد. شروع به التماس کرد و گفت: قول می‌دهم حرف بزنم و بگویم که روز حادثه چه اتفاقی افتاد. من و همسرم با دیدن این صحنه در یک لحظه تصمیم گرفتیم یک ماه به آرمان فرصت بدهیم تا اگر حرفی ناگفته در این پرونده مانده به زبان بیاورد. ما فقط دنبال یک نشان از دخترمان هستیم آرمان ۶ سال است که ما را از بودن تنها فرزندمان محروم کرده و در حسرت یافتن حتی یک تار مو از غزاله هستیم.»
 
به گزارش ایران، این‌ها بخشی از صحبت‌های مادر جوانی است که در اسفند سال ۹۲ دختر ۱۹ ساله‌اش را از دست داد. مادر غزاله شب‌های سخت بسیاری را تا صبح به یاد دختر دردانه‌اش اشک ریخته و در انتظار پیدا کردن نشانی از او ولو یک تار مو یا گوشه‌ای از ناخنش روزگار را به تلخی سپری کرده است. اما حالا او از سحرگاهی می‌گوید که قرار بود قاتل دخترش اعدام شود، اما او و همسرش یک بار دیگر به این پسر فرصت زندگی دادند تا شاید بگوید با جسد غزاله چه کرده است بلکه دل داغدارشان کمی آرام گیرد.

مادر غزاله در گفت‌و‌گوی مفصلی که در خانه‌اش با خبرنگار «ایران» انجام داد، گفت: «ما به خاطر دل خودمان به او فرصت دادیم در حالی که مطمئنیم آرمان قاتل است، اما نمی‌گوید با جسد غزاله من چه کرده است.»

وی در حالی که قطره‌ای اشک از گونه‌اش سرازیر بود، گفت: «غزاله برای ما تمام نشده. دلم برای یک بار مامان گفتنش و پیچیدن صدایش در فضای خانه تنگ شده. ما حتی نمی‌توانیم دل‌مان را خوش کنیم به مزاری یا سنگ قبری که بر سر آن گریه کنیم. آرمان با سکوت مرموزش کاری کرده که از فرصتی که به او دادیم پشیمان شویم. ما می‌خواستیم دخترمان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستیم، اما این پسر با کشتن غزاله ما را نابود کرد. روز‌های اول که متوجه شدیم دخترمان به دست آرمان به قتل رسیده است حتی یک بار خانواده‌اش به سراغ ما نیامدند من خودم به سراغ مادر آرمان رفتم تا بپرسم چرا پسرت دخترم را کشت؟ پدر و مادرش هیچ تلاشی برای آرام کردن ما انجام ندادند.»

پدر غزاله نیز با گلایه از برخی هنرمندان که با صحبت‌های نسنجیده سعی در حاشیه‌سازی داشتند گفت: «نمی‌دانم چرا برخی از هنرمندان تلاش می‌کنند که از آرمان یک قهرمان و نابغه بسازند و او را که قاتل دخترم است مظلوم و ما را ظالم نشان دهند. آرمان در حالی که یک هفته به ۱۸ سالگی اش مانده بود مرتکب قتل شد او نه قهرمان است نه نابغه بلکه فقط ۶ سال با سکوت توانست ما را بازی دهد.
 
اما واقعاً این افراد مشهوری که در تلاش برای نجات آرمان هستند لحظه‌ای به این فکر کرده‌اند که او جان یک دختر بی‌گناه را گرفته که تنها جرمش نه گفتن به ازدواج با این پسر بوده است. من از هنرمندان و سلبریتی‌ها خواهش می‌کنم اینقدر در جهت مظلوم نمایی یک فرد محکوم به قتل حرکت نکنید. چرا که هر قدمی که در این مسیر برمی دارید چیزی جز خدشه دار کردن روح و ذهن ما انجام نمی‌دهید.»

پدر غزاله با بغضی فروخورده ادامه داد: ما انتظار داریم که اجازه بدهند خودمان یعنی من و مادر غزاله در این پرونده تصمیم بگیریم که می‌خواهیم آرمان را ببخشیم یا مجازات کنیم.
 
در این ۶ سال همه مدارک ثابت کرده که او قاتل است. حالا بعد از چند سال آرمان می‌گوید که ممکن است غزاله را بعد از آنکه به سطل زباله انداخته بود زنده شده و از آنجا رفته باشد! چطور امکان دارد کسی که چند ضربه میله بارفیکس به سرش خورده و در کیسه پیچیده شده دوباره بتواند بلند شود.
 
به هرحال مهلت یک ماهه ما به آرمان به معنی تزلزل در رأی و نظر ما و بخشش نیست. ما این فرصت را به او دادیم تا شاید با دادن نشانی از جسد دخترمان ما را از این برزخ خارج کند.
 
اما متأسفانه دیدیم که در این مدت برخی از هنرمندان تلاش کردند تا از او یک قهرمان بسازند، اما هیچ‌کسی به ما که، ولی دم هستیم این حق را نمی‌دهد خودمان تصمیم بگیریم.
 
ما ۶ سال است که با روح دخترمان در این خانه زندگی می‌کنیم حتی یک لحظه هم نتوانستیم با مرگ او کنار بیاییم. می‌گویند آرمان جوان است و آینده دار، مگر غزاله جوان نبود؟ مگر آینده دار نبود؟ مگر حق زندگی کردن نداشت؟

مادر غزاله هم تأکید کرد: شاید اگر پدر و مادر آرمان از روز اول با ما همدردی می‌کردند و در جهت جلب رضایت ما بر می‌آمدند قدری آرام‌تر بودیم، اما آن‌ها فقط با حرف هایشان نمک به زخم ما پاشیدند شاید اگر آرمان با ما صداقت داشت و نشانی از جسد دخترمان می‌داد ما روی تخفیف مجازات فکر می‌کردیم، اما الان ما را به‌جایی رساندند که حتی از این فرصت یک ماهه نیز پشیمان شده‌ایم.

پدر غزاله نیز در ادامه صحبت‌های همسرش گفت: بعد از ۶ سال وکیل متهم از تمدید دفترچه بیمه غزاله بعد از قتل یا ثبت‌نام او در دانشگاه می‌گوید این‌ها حرف‌های بی‌اساسی است که ما با مدرک و سند همه را توضیح دادیم و ثابت کردیم. ما از دادگاه و دستگاه قضایی می‌خواهیم که این حق واقعی را از ما نگیرند و اجازه بدهند تصمیم نهایی را درباره سرنوشت آرمان خودمان بگیریم.

رسیدگی به این پرونده از روز ۱۲ اسفند سال ۹۲ همزمان با ناپدید شدن دختری ۱۹ ساله به‌نام غزاله آغاز شد و خیلی زود با ردیابی تلفن همراه وی پسری به‌نام آرمان که از دوستان خانوادگی آن‌ها بود دستگیر شد و ۹ روز بعد این پسر اعتراف کرد غزاله به خانه آن‌ها رفته بود، اما در جریان یک درگیری وی را به قتل رسانده و جسدش را بعد از بسته‌بندی درون سطل زباله خیابان انداخته است.
 
در حالی که ۶ سال از این جنایت گذشته جسد غزاله هنوز پیدا نشده و آرمان نیز به قصاص محکوم شده است، اما بعد از آنکه با مهلت خانواده غزاله به آرمان وی به زندان برگشت چندی بعد با تلاش وکیل متهم دو نفر از قضات صادر کننده رأی قصاص از امضای خود برگشتند که این موضوع باعث شد تا پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور برود و قضات در این باره تصمیم بگیرند.
bato-adv
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
دستگاه قضایی کم کم داره در این پرونده به انحراف کشیده میشه و از اجرای عدالت که همان قصاص قاتل هست سر باز میزنه از قوه قضاییه میخوایم که با روح و روان والدین غزاله بازی نکنه و قاتل رو به سزای عمل کثیفش برسونه
غزال
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
وقتی جسد نیست چطور حرف آرمان و بعنوان قاتل بپذیریم. شایدم تو خونه تو دیوار دفنش کرده. بهرحال اگر قتلی صورت گرفته جسد باید باشه دیگه
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اعدام!
ناشناس
Germany
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
چون کاری که با جسد کرده، خیلی خشن بوده مثل سوزوندن،میترسم بگه، روح پدر ومادرش جریحه دار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
چه جونوری بوده این آرمان..رحم کردن به این جونور خیانت است. باید توی ملأ عام اعدامش کنن.بندازنش جلوی سگ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چقدر شما وحشی و خشن هستین!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
واقعا تو همه زمینه ها بخصوص اخلاق به قهقرا و نابودی رسیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کورونا را روی قاتل های محکوم به اعدام امتحان کنند
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کاملا با رویه ای که پدر و مادر داغدار را بعد از مرگ عزیزشان دوباره تحت فشار قرار می دهیم که عفو کنند یا جزا بدهند مخالفم. این قانون باید باشد که اگر همه هم بگویند عفو یا مجازات نباید تاثیری بگیرد. این عین ظلم مطلق در حق خانواده جانباخته هست. اما با اعدام هم مخالفم. بهترین و بازدارنده ترین مجازارت همان زندان اما حداقل بیست و سی سال و بدون اجازه مرخصی و عروسی و عفو هست. ولی تا انموقع با مجازات شخص قاتل هم موافقم. این مجازات انتقام نیست. بلکه مجازات برای بازداشتن و از ان مهمتر تضمین عدم به خطر افتادن جان فرد دیگری توسط جانی است. هر چند باز مشکل از قوانین و رویه هاست که به جای زندان طویل المدت خانواده قربانی را دوباره در برابر تصمیم اعدام یک جوان دیگر یا ازادی فوری او زجر می دهند.
مه صفا
Germany
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
دوستان عزیز لطفا مقصر بودن هر دو خانواده در این جریان رو فراموش نکنید..وقتی بچه ها رو در سنین حساس می بری آنتالیا و اونجا با هم آشنا میشن و بعدش بجای درس خوندن مدام همدیگر رو بعداز بازگشت می بینند و هی ارتباط نزدیک تر و نزدیک تر میشه و خانواده ها با آزاد گذاشتن دو تا نوجوون ادای روشنفکری در میارن ، حالا بیان خودشون جمعش کنند..وقتی طرفین اصول عرفی و و در صورت اعتقاد، اصول شرعی رو در نظر نمیگیرید و با آزاد گذاشتن بچه هاشون گمان میکنید خیلی روشنفکرند و اجازه حضور در خانه دیگری اونم بدون حضور پدر مادر رو میدهند و همه چی رو ساده و دستکم میشمارند همین میشه....شیطان دستیار زیاد داره....حالا که کوتاهی کردند هر دو والدین باید تاوان خطاهاشون رو بدهند....و بهتره آرمان عزیز دلشون تاوان کاری که به نظرم پدر مادر مقصر اصلیش هستند رو بده....روشنفکرهای تازه بدوران رسیده که گمان میکنند با پول میشه انسان ساخت! از طرفی اگر قرار بوده خانواده دختر بچه شونو بفرستند خارج پس در ۱۲ اسفند ۹۲ در خانه آرمان چه میکرده ؟ که چی؟ که بگه نمیخوامت؟ بابا جان فقط بچه دار شدن که مهم نیست..باید بلد باشی بچه تربیت کنی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به قاتل فرصت دادین، حتی 1لحظه نباید بش فرصت میدادن.اشتباه محضه به یک جنایتکار فرصت دادن
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
جناب جنایتکار کجا بود یه بچه 17 ساله تو یه لحظه خریتی کرده ناخواسته که کلی طبعات داشته این ممکن برای هر کدوم از ماها پیش بیاد فقط تو یه لحظه یک تصمیم اشتباه جنایتکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Australia
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
آقای هیچکس منم درک می کنم چی میگی ولی جامعه رو اینجوری نمیشه اداره کرد که مثلا یکی بگی من یه لحظه یه خریتی کردم فراموش کنید و بیخیال شید والله ما و بقیه هم یه زمانی نوجوون بودیم و یه خریت هایی از ما سر می زد ولی دیگه همچین ...خوردن هایی حتی به مخیله مون هم سر نمی زد چه برسه به عمل تبدیل بشه
ناشناس
United States of America
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
با اعدام مخالفم ولی این خیلی مسخره است که خانواده مقتول نمیتونه به جای اعدام درخواست حبس طولانی بکنه. البته که درستش اینه که خود دادگاه و دادستان اینکارو بکنه چه مقتول دادخواهی داشته باشه و چه نداشته باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
حبس هزینه داره. باید از جیب مردم بره
ناشناس
Netherlands
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
برای این بچه ننه ها حبس ابد با اعمال شاقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
12.53 تو همه جای دنیا سازمان زندان ها یک سازمان پولسازه تو صنایع دامپروری و کشاورزی فعاله. مشکل جای دیگست
ناشناس
United States of America
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
با اعدام مخالفم ولی این خیلی مسخره است که خانواده مقتول نمیتونه به جای اعدام درخواست حبس طولانی بکنه. البته که درستش اینه که خود دادگاه و دادستان اینکارو بکنه چه مقتول دادخواهی داشته باشه و چه نداشته باشه.
علی
United States of America
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
همه اونهایی که با اعدام مخالفن تا الان به جر ژست فیک به اصطلاح حقوق بشری چیز دیگه ای و عدله دیگه نداشتن ... من البته اگر خانواده مقتول بخوان ببخشن هیچ منعی نمی بینم ولی قصاص یک حقه و گول ژست های قلابی روشنفکری هم نمی خورم که بگم صد در صد و همه جا با اعدام مخالفم ... البته بخشش هم حق همه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
درود بر شما علی آقا
گول این روغنفکر بازی ها و این اَدا اصول ها رو نباید خورد. باور بفرماییید خیلی از این روغنفکرای مخالف اعدام، توی جامعه ی ما هستند که در مقام عمل و اگه پاش بیفته، واسه 50 هزار تومن آدم می کُشند!!!!! اما پای گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر، رحمان و رحیم و ستارالعیوب میشن !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کاملا با علی و ناشناس پایین موافقم
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به نظرم اعدامش كنيد كسي كه پدر مادري رو انقدر زجر داده سزاش اعدامه بزاريد درس عبرتي بشه براي همه !!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
عدل علی حکم می کند با چند ميله بارفيکس بکوبند تو سرش
تو پلاستيک بپيچند و بندازن تو سطل زباله و ايشان هم بعدا زنده شوند و راه بيفتند بروند پی کار خودشون.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
کسی که تو این سن بتونه یک انسان را به معنی واقعی سر به نیست کنه برای جامعه واقعا خطرناک هست
موساد هم نمیتونه ادم ها را اینجوری کلا نیست کنه که هیچ اثری ازشون پیدا نشه
این شخص حتما حتما حتما باید اعدام بشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
کاملا مشخصه که این آدم قاتله و نامرد و دروغگو هم هستش.تصمیم فقط با والدین هستش
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
شرشو بکنید بره دیگه، اه.
مملکتمونم شده بهشت قاتلا ، ای بابا! ازونور برای جوون معترض حکم اعدام صادر میکنن ازینطرف یه قاتلو حلوا حلوا می کنن می ذارن رو سرشون.
علی
United States of America
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
البته اگر معترض آدم کشته باشه داستان فرق می کنه ... تیریپ عصبانی ور میداری لابه لاش تو پاچه میزاری ... نکن داداش زرنگ تر از خودت هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
چون پدرو مادرش پولدارن با پول میشه خیلی کارها کرد
النا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باید آرمان اعدام شود. خیلی ادم بیشعوری است. حالا که دختر مردم رو کشتی بگو جنازش رو چی کار کردی ملعون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به عنوان پدر دو دختر به اولیای غزاله میگویم به این شیطان در کالبد انسان اجازه ندهند زنده بماند و جنایات بعدی را انجام دهد. این شیطان بی رحم لیاقت رحم کردن ندارد. قصاص کنید تا روح دختر مظلومتان ارام گیرد
ناشناس
Germany
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
طفلک دخترانی که سایه سرشان شمائید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ناشناس محترم طفلک فرزندان آینده ی تو اگه کشته بشن عمرا کوتاه بیای من امثال شما رو خوب میشناسم
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باید افکار عمومی به پدر ومادر داغدار احترام گذاشته و از این قاتل پست فطرت که 6 سال داغ این خانواده را بیتر کرده قهرمان یا نابغه نسازند یادتان رفته در چند روز پیش قاتلی که بخشیده شده بود به فاصله چند روز دوباره مرتکب قتل شده من هرگز چنین فردی را به خاطر نه گفتن دخترم نمی بخشم
هرگز و هرگز و این حق شرعی و قانونی خانواده محترم می باشد.
هموطن شما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتی به تصاویر آرمان و غزاله می نگریم نشانه های استعداد , زیبایی و معصومیت چهره و آرزوهای بزرگ را در این دو نوجوان می بینیم. آرمان حدود 18 ساله و غزاله 19 ساله هر دو در سنی حساس در معرض آسیب های اجتماعی که در خانواده های متشخص و تحصیل کرده ای نیز تربیت شدند اما شاید قدری غفلت از احوال آنها نمیدانم و نمی خواهم قضاوت کنم...
وقتی داستان را می خوانیم دعوای دو کودک در ذهن تداعی می شود که درگیر می شوند و آنقدر به بلوغ فکری نرسیده اند که اوضاع را کنترل کنند و آرمان در آن لحظه نگرانست مبادا بابا یا مامان برسند... او با همان ذهن کودکانه کارهایی انجام میدهد که می دانیم ممکن بود در این زد و خوردها غزاله آن دختر دوست داشتنی کاملا سهوی آرمان را هل بدهد او هم سرش به جایی ....و خلاصه جریان برعکس شود.
والدین عزیز آرمان و غزاله شما می توانید با هم این تراژدی را حل کنید ما هم غمگین و نگرانتون هستیم.
به خلق نشانه ای ماندگار از غزاله فکر کنید , مرکز درمانی مدرسه ای چیزی که لبخند دختر گلمون را در چهره و شادی قلب آن کودکان محروم ببینیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ببینید شما اصلا موضوع رومیفهمید اون پسر زیبا با استعدادی که میگید الان یک قاتله مگه خاله بازی الکی عدای مردن رو در بیارن اون دختر زیبا معصومی که میگید الان بخاطر اون پسر زیبایی که میگید مرده الان پدر مادرش حق دارن بگن اعدامش کنن چون اون یک دختر بی گناه رو کشته پس حقشه که بمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
من حاضرم شما و افرادی نظیر شما را به بدترین وجهی بکشم و جنازه تان را توی زباله ها بیاندازم و بجایش مرکز درمانی بسازم!
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
قصاص حکم بازدارندگی دارد تا درس عبرتی باشد برای آنهایی که براحتی قتل می کنند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
حتی اگه بازدارندگی هم نداشته باشه ، حق مقتول است
محمدجعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به خاطرمادرغزاله.بایدقصاص بشه..زمان بزن در روتمام شد
Mehdialirezai65@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اعدامش کنیددیگه این همه طولش میدید که چی..داغ فرزند یعنی نابودی یه زندگی این خونواده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اگر قصاص بازدارندگی داشت این همه قتل و جنایت تو این مملکت اتفاق نمی افتاد. منطق اشتباهی هست
مبین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اعدامش کنید
اگه من جا پدر غزاله بودم با اسید او را اعدام میکردم که اثری از جسد کثیفش جا نماند
ناشناس
Australia
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
خدا تو رو هم شفا بده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این پسره چرا اینجوری میکنه؟ احتمالا وکلای ایشان توصیه کرده اند که اعتراف نکنه و خانواده مقتول را سرگردان نگه دارد تا زمان بیشتری برای جلب رضایت داشته باشند زودتر اعدامش کنید تمومش کنید دیگه این داستان رو
س خلیلی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
انچه مشخص هست وکیلهای این پسر نمیگذارند اواقرارکند پس ازمادر غزاله میخواهم حکم را هرچه زودتر اجراکند اگر حکم رااجرا نکند به کلیه خانمها ودوختر ها خیانت بزرگی میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مثل بابک زنجانی حرف نمیزنه
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بکشید بالا بچه مزلّف رو!!دهنش بوی شیر میداده هنوز 18 سالش نشده دنبال عقد و عروسی بوده نادون!
زرین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این همه زیر سن ازدواج میکنن جه ربطی داره. پدر ومادر غزاله حق دارن قصاص کنن. انا قتل در یه لحظه هیجانی انجام شده. بچگی قاتل ونپختگی او باعث این وضعیت شده. جامعه هم مقصر است با پدرو مادر او.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
kill him
ناشناس
Germany
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
میشه گفت این پیر فقط یک حیوان به تمام معناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
والدین محترم غزاله! از یک مساله به راحتی عبور میکنید.آرمان در زمان ارتکاب قتل هنوز به ۱۸سالگی هم نرسیده بود..لطفا خیلی جدی ترمز کنید و روی این عدد و اقتضائاتش فکر کنید ..به میزان رشد هیجانی، عقلی و اجتماعی یک پسر
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
با عرض سلام متاّسفم برای آرمان فقط اسباب بازی هایش بزرگ شده بود نه خودش متاّسفم برای پدر و مادرش با این مدل تربیت و از خدا برای پدر و مادر غزاله صلب صبر دارم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اگر یکی از اعضای خانواده خودتو میکشت هیچ وقت اینجور حرف نمیزدی زودتر ازین باید اعدام میشد.من بودم خودم طناب دار میزاشتم دور گردنشو...پس الکی بدون فکر تجویز نکن.پیگیری بشه چرا قاضی بعدا امضاشو پس گرفتن نکنه خبری بوده.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این وظیفه مادر و پدر داغدار نیست که رو این موضوع فکر کنه وظیفه مجلس قانون گذاره. من اگه جای پدر این دختر بودم بدون کمترین عذاب وجدان چارپایه رو از زیر پای این پسر می کشیدم. درست یاغلط بودنش هم زیاد رو تصمیمم تاثیر نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
هنوز 18 سالش نشده بود قتل بلد بوده و این به اصطلاح هنوز 18 ساله آنچنان با ماه ت جنازه رو سر به نیست کرده که بعد 6 سال هنوز پیدا نشده
یعنی اینکه هم نقشه داشته هم کارشو بلد بوده.
فکر میکنید این آدم اگه مجازات نشه دفعه بعدی هزار نفر رو نابود میکنه البته حرفه ایی تر
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اگر یک هفته بعد از تولدش مرتکب چنین عملی میشد،شما چه میگفتید؟؟ در زمان وقوع قتل تنها یک هفته به تولدش مانده بود!!
Zina
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اون موقع ۱۸سال نبود و مرتکب قتل شد
اللن چی؟ هنوز ۱۸ سال نیست که نمیگه با جسد چیکار کرده؟ کسی که بتونه بااین فشار های روانی کنار بیاد و سکوت کنه ادم خطرناکیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
قتل نفس کرده
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
شما که حتی از قید نامت واهمه داری با لفظی بی ادبانه عنوان میکنی پدر و مادر مقتول ترمز کنند و توجه به سن قاتل داشته باشند حال سئوال اینجاست خود تو چقدر اینچنین بخشش داشتی اگر رزومه ایی در این خصوص داری به معرض نگاه عموم قرار بده هیچگاه نمیتوانی جای یک پدر و مادر مرگ فرزند که او هم نوجوان بوده قرار بدی بنابراین نسخه برای این پدر و مادر نپیچید بگذارید در آرامش تصمیم بگیرند ضمن اینکه پدر و مادر قاتل هم باید تلاش داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
وقتی داشتی حال میکرده به رشد هیجانی و عقلی و اجتماعی کسی کاری نداشته
فدائیان رهبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
در عفو لذتی است که در انتقام نیست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
آره ولی عفو کسی که قبول داره اشتباه کرده و میشه فهمید که همچین اشتباهی رو تکرار نمیکنه و ابراز ندامت میکنه بابت اشتباهش. نه همچین موردی!!
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
حالا هر وقت تو رو کشتند بگو عفو کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
من اگه جای پدرومادر غزاله بودم یک لحظه هم فرصت نمی دادم چه برسه به یک ماه چون من یک مادرم
اعدام کنید این پسر رزلو
Said e
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
خواهش میکنم پدر و مادر غزاله رو تحت فشار قرار ندین.باید خودشون در آرامش تصمیم بگیرن نه تحت فشار.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ااای کاش زودتر واقعیت میگفت و این پدر و مادر زجر کشیده رو راحت میکرد . چقد یه انسان میتونه پست باشه پسره احمق کشتیش چرا با جسدش این کارو کردی حالا هر گوهی خوردی چرا ۶ سال با احساس این مادر و پدر بازی کردی . میگفتی و حقیقتو و راحت میشدی بی وجدان چطور ۶ سال با دروغ خوابیدی خوابت برده ؟ لامصب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
واقعا خانواده غزاله مظلوم هستن حتی اگر بنا بود رضایت بدهند این راه رضایت گرفتن نبود آقای مجیدی و امثالهم فکر میکنند آرمان متنبه شده شاید هم شده ولی جنگ روانی که وکیلش راه انداخت خانواده غزاله رو خیلی اذیت کرد باید خانواده آرمان بفهمند که با قلدری نمیشه رضایت گرفت راهش این نیست
مهدی
Germany
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باید اعدام بشه، تا درس عبرت بشه، به هنرمندا هم بگیم اگه دختر یا خواهر خودتون بود همین درخواستارو داشتین،
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این سلبریتی ها که توسط همین مردم به نان و نوایی رسیده اند ، چون خود را ثروتمند می پندارند ، در همه زمینه ها دخالت میکنند . همین دیروز بود که علم دختر آبی که خدا بیامرزدش ، دختری را که خودکشی کرده بود را بلند کرده بودند .و مدعی العموم شده بودند . چه شد حالا که این دخترک را که با بی رحمی به قتل رسیده را حمایت نمیکنید ؟!
بهمنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
چرا هنوز این حیوان نفرت انگیز جانی رو اعدام نکردن؟!!!
پاک کنید زمین را ازلوث این موزی ها.
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
فقط قصاص پسره احمق با این حکم روح غزاله هم آرام میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ان شاا... خداکمک کنه... خیلی سخته ندونی چه بلایی سرتنهافرزندت افتاده..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
امیدوارم هرچه زودتر بتونین قاتل دخترتون روقصاص کنید، واقعأچنین فردبی وجدانی که حتی حاضرنیست بگه باجنازه چه کارکرده، مستحق چیزی جزاعدام نیست، قوی ومصمم باشیدتواجرای تصمیمتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این همه صحبت‌های متناقض ، زائده فکر اون جغله بچه نیست اینها همه حرف های وکلای پسره ست
دارند زمان می‌خرند
هرچه سریعتر بکشیدش که نتونه به هدفش برسه.
م _م
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اشتباه میکنید نکردید که تا الان صبر کردید پدرومادر این پسر اگر خودشان بودن چه تضمینی میگرفتم باید به همون شکلی که ایت دختر را کشته ؛کشته و نابود بشه
؟
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باید این پسر زودتر کشته بشه تا پدرومادرش متوجه بشن داغ فرزند یعنی چی
....... .
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
نبود عزیزان خیلی سخت هست مخصوصا فرزند
وقصاص حکم خداوندی هست و خداوند ارحم الراحمین هست و می بخشد و بخشنده ترین هست و انسان می تواند ببخشد و لذت بخشیدن و واگذار کردن امور به خدا بیشتر هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به نظرمنم بایداعدام شود که درس عبرت دیگران شود که به راحتی باجگرگوشه ادما اینطوری نکنن
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
من نمیدونم فرهنگ ما ایرانی ها به کجا رسیده خانواده قاتل به جای عذرخواهی و در خواست بخشش نمک روی زخم خانواده مقتوا میپاشند عجب روزگاری شده من بودم رضایت نمیدادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
کسانی که ژست روشنفکری به خودشون میگیرن، لحظاتی خودشون رو جای پدر و مادر غزاله بزارن ببینم باز دم از بخشش میزنن یا نه، البته پدر مادر غزاله هم اشتباه کردن که به متهم مهلت دادن باید اجازه میدادن در موعد مقرر مجازات در نظر گرفته شده اجرا می‌شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ولکم فی القصاص حیات یااولی الالباب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اشتباه کردین یه ماه وقت دادین
اون فقط داره وقت میخره باای چرت وپرت گفتناش
که حکم بشکنه
ویلا پدرومادرعزیزغزاله اگه میخواست بگه توای شش سال گفته بود
ازعکسش پیداست که مریض روحی روانیه

ازش نگذرین
خودم دوتادختردارم وکاملا درک میکنم شمارو
شماخوبه شش سال تحمل کردین
من بودم سه روزهم تحمل نمیکردم
بکشینش بالا که وقت تنگه

خودقران هم اینومیگه
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
فرصت مگر شما که خدا نیستید قضاوت میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باتوجه به جنایتی که ارمان کرده وبااین پرروی که پدرومادر امان دارندجز اعدام هیچ چیز شایسته این پسرقاتل بی همه چیز نیست پدرمادرغزاله خواهشا این حیون درنده راهرچه ذود تر به جهندم بفرستد اگه رضایت بدهید مدیون به دخترتون هستید
مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بگذارید اون پدر مادر داغدیده با فراغ بال تصمیم بگیرند خواهشا واما واما واما داغ فرزند خدانصیب کسی نکنه اگه یکذره انصاف و وجدان دارید دخالت نکنید
مادردودختر
Japan
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
خودمو میزارم جای مادرغزاله ونمیتونم آرمانو ببخشم.ولی با توجه به تمکن مالی خانواده قاتل منم از پدرمادر غزاله جون میخوام که بجای قصاص درخواست احداث مدرسه داشته باشن.بخدا تمام درد ومشکلات مملکت ما بخاطر عدم تربیت صحیح نسل هاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است
ذات بد نیکو نگردد چون که بنیانش بد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
والدین محترم غزاله به احتمال زیاد همدستانی داشته برای سر به نیست کردن جسد بنا براین هرگز اعتراف نمیکنه که چطور و وچگونه جسد رو دفن ویا جای دیگه ای برده پس فرزندت رو برای همیشه در ذهن خودت زنده نگه دار و قاتلش را قصاص کن تا مرهمی باشد برای دردهایتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
موافقم احتمالا همدست داشته و دارن خانواده آرمان رو تهدید میکنن که اگر لو بدی هم پسرت اعدام میشه هم ما میکشیمت ولی لو ندی داستان کش میاد و خانواده مقتول سرد میشه
Ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این حقشه که اعدام بشه واونی که مخالف هست اگراین داستان را روی دخترش یا خواهرش اتفاق افتاده باورکنید به در جا حکم قصاص میدهد
Ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این حقشه که اعدام بشه واونی که مخالف هست اگراین داستان را روی دخترش یا خواهرش اتفاق افتاده باورکنید به در جا حکم قصاص میدهد
ناشناس
Germany
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
الهی تورا بحق هزاریک نام پاکت همه انسانهای کره زمین را از جهالت وگمراهی نجات بده آمین الهی به همه بصیرتی آگاه بده آمین
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
من نمیگم که اون پسر بیگناهه ولی مادر وپدر عزیز غزاله ببینند با قصاص به آرامش میرسند واگرنه خودشان رادرگیر عذاب وجدان ناشی از تقاص نکنندودرد دیگری برای خودشان درست نکنند شاید ازجنبه دیگر اون پسر تواین ۶سال تنبیه شده باشه
ناشناس
Germany
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اعدامش کنید مرتیکه قاتلو خودتونو بزارین جای خانواده غزاله که حتی نمیدونن جنازه بچه شون کجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
وقتی بچه ات رو لوس بار بیاری که هر چه آرا ده کنه باید در دسترس باشه همین میشه دوم پدر مادر که به بچه اش نرسیده باشند همش کا ر و غروری که نخواستن بدونن پسراشون با اون دختر چه کرده خواستن با پول وکیل بگیرند کارها بر وفق مراد پیش بره ایشون بای حداقل بیست سال در زندان بمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اعدامش کنین
اکرم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
من اگه جای پدر مادر غزاله بودم همون سال ۹۲ درخواست اعدام کرده بودم
Aydin
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
قتل نفس حکمش طبق قانون اعدام است حالا هرکی میخواد باشه این آدم اگه عفو بشه فردا یکی دیگر رو می کشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
با به تعویق انداختن حکم اسلحه رو دست متجاوز به ناموس مردم دادید. باید خیلی زودتر این جانی اعدام میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تنها دختر یک مادر رابه قتل رسانده ای و اونوقت تقاضای بخشش داری!!!
عجبا !
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
آقا رضایت ندهید اینها لات هستن با هر دختری اینجوری میکنن اگر با دختر بک قاضی اینجوری بشود چکار میکنن فوری اعدام آیا آن دختر گریه وزاری نکرد ندامت آرمان فیلم است اعدامش کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
پدرو مادرش خیلی اشتباه کردن بهش ۱ماه فرصت دادن کسی که ۶سال یه خانواده داغدار و سرگردان کردحرفی نزد باید سر وقتش قصاص میشد این وکیل قاتل میخواد وقت تلف کنه امتیاز بگیره .... رحم نکنید فقط قصاص اینو قرآن و دین اسلام میگه اسلام دین قشنگی هست فقط اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
فقط اعدام حقش است هرچه زودتر
ناشناس
Germany
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
این آدم حقش فقط ادامه درسته با ادام این پسر غزاله زنده نمیشه یه کم مادر پدرش آروم میشه حداقل دختر عزیزشونا کشته واسه خودش زندگی کنه این که بچه بوده یا نادان این جوری بچه ی عزیز مردم سربه نیست میکنه این باید همون ۶سال پیش ادام میشد که این همه وقت زنده نمیموند
امیر آزادنیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
فقط قصاص باید انجام بشه و پس از قصاص هم باید شدیدا و با تمام امکانات خبر پخش بشه تا به گوش تمام مردم برسه، واقعیت اینه که اگر دقت کرده باشید خدا را شکر یکی دو سالی است بچه دزدی و کودک آزاری خیلی کم شده ، میدونید چرا؟ به خاطر اعدام قاتل بنیتا ....... که دستکاه قضا خیلی عالی عمل کرد و سریعا قاتل ها را اعدام کردند دیگه کسی جرآت نمیکنه بچه کشی بکنه،چون میدونه اعدام میشه. با وقت دادن به این قاتل دوباره روح بچه کشی در فطرت اشخاصی دیگه جون میگیره و دوباره خبرهای بدی از قتل و بچه کشی خواهیم شنید. اعدامش کنید تا زهر ترس از اعدام تو دل آدم کش ها از بین نرود . با این اعدام قدم بزرگی برای امنیت آینده گان برداشته خواهد شد. ضمنا ای کاش بعضی از وکلا و قضات هم همراه این قاتل اعدام بشن چون واقعا فاسد و غیر قابل اعتماد هستند
امامیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
من به پدرومادر دختر حق میدم که به هیچ وجه از حقشون کوتاه نیان درسته با کشته شدن شخصی دیگری زنده نمیشه اما بیاید یک لحظه خودمان را جای اونا برا یک ۶سال بازیتون بدن حتی جای کشته شدن بچتون راهم بهتون نگن چطور میشه به ایشون رضایت داد آقایان سلبریتی با چه روی میرن در خونه پدرومادر مقتول انتظار گذشت دارن اگه اعدام نکنند یک جوری باب میشه هر لاتی جلو دخترون را بگیره اگه زنم نشی میکشم ....سنگ رو سنگ بند نمیاد
ههمصدا با مردم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
بعضی از این سلبریتهای سوخته که بدنبال بزبان افتادن نامشان اظهاراتی میکنند که شاید نامشان از اعماق سطل دوباره به زبان و فکر مرده زنده شود ولی یک سئوال خود سلبریتیها تاکنون چقدر نسبت به جامعه خود بخشش داشتند اینان حتی برای گرفتن عکس با یک طرفدار کلی ناز و نوز به خرج میدهند سپس از مادر و پدری رنجدیده از مرگ فرزندشان تقاضای بخشش میکنند این یعنی هزینه کردن از جیب دیگران ضمن اینکه قانون تاکید دارد قصاص حق قانونی اولیای دم است و اگر مشکلی در اینجا بوده که این پسر در نوجوانی دست به این جنایت زده در درجه اول باید ریشه را در تربیت خانوادگی این پسر جویا شد که در سن ۱۶ سالگی نیت ازدواج در سرش ایجاد شده و چرا هزینه ضعف تربیتی خانواده این پسر را خانواده آن مقتول باید بپردازد؟
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
والدین قبل از اینکه این اتفاقاها بیفتد دخترشان راجمع وجور کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
خانواده پسره پسرشون را جمع میکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
باید اعدامش کنن مگه هر که هر که بکشی در بری ...
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
قرار نیست کسی در بره مجرم باید مجازات بشه اما نه اینکه خون ریختن در برابر خون ریختن
حمید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
از نظر علمی ثابت شده قصاص هیچ جنبه بازدارندگی نداره. به همین دلیل تقریبا تمام دنیا یا اعدام و قصاص را برداشتند یا بسیار محدود کردن.متاسفانه با توجه به نظرات مردم میبینیم که حتی کسانی که از اینترنت استفاده میکنن چقدر دیدگاههای غیر علمی دارن.بنده نمیدونم واقعا چرا در مورد بیماری حرف متخصصان گوش میدیم اما برای چنین مسئله مهمی حرف حقوقدانهای معتبر داخلی و بین المللی برای مردم حتی تحصیل کرده اهمیت نداره.
به امید روزی که جهالت از بین بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مجازات حبس ابد بدون بخشش جایگزینش شود. جهالت از ان کسی است که مجازات قاتل را به بهانه اعدام حذف میکنید و همه را نادان فرض میکند.اینافزایش نجومی در قتل ها بخصوص خانوادگی بخصوص زنها فقط بدلیل بخشش و مجازت کم اثر است.
علی
United States of America
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
علمی علمی ... رفرنس؟ آخ آخ یه علمی علمی بکن همه رو خر فرض کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
داداش نمیدونم تو کجا زندگی میکنی اما من قاتلی رو میشناسم که خانواده مقتول رضایت دادن آزادش کردن یکی دو سال بعد دوباره آدم کشت ،اگه اینبارم آزاد شه فکر کنم نصف استان ما رو به تنهایی بکشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
بابا دانشمند بابا علامه بابا حقوقدان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
6 سال است این خانواده را بازی داده و حتی محل جنازه را نگفته. این قلدری از کجاست؟خانواده اش کی هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
بایداززبونش اویزونش کرد تاحقیقتو بگه لعنت به همچه پسری
س س
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
سلام
بنده به شخصه این عمل زشت و بی خردانه رو به خانواده ی غزاله میدهم شماها میفرمایید ارمان نادان بوده جوان بوده ببخشید ....پدرومادر ارمان که بزرگ بودن نادان نبودن چرا غرورشون اجازه نداده برن دیدن خانواده ی غزاله حداقل یه معذرت خواهی کوچک کنن و همدردی کنن واقعا برای پدر ومادر ارمان متاسفم
از رفتار غزاله مشخص بوده تویه خانواده با محبت و رئوف بزرگ شده که رفته آخرین خداحافظی رو درکمال احترام انجام دهد و این درخواست رو رد کند تا تمام شده القاح شود
و از صحبتهای پدرومادر غزاله که مشخصه حتی با همدردی پدرومادر ارمان هم آرام میشدن و شاید میبخشیدن
به نظره بنده اعدام کنید تا خانواده ها یاد بگیرند هم نوع خود رودوست داشته باشند حتی اگر اشتباه کوچکی هم غزاله انجام داده
Hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
خود من بالشخصه اعتقادی به انتقام و قصاص ندارم و یقین دارم، حکایت :«ای کشته ، که را کشتی، تا کشته شدی باز»همه میدونیم خون نمیخوابه،
اما موضوعی که رو اعصابم راه میره، قیافه‌ی سراسر شرارت از چشماش میباره
و بهتون قول میدم ، وکیل شون هم خیلی ماموزه، من به پدر و مادر غزاله تسلیت میگم و باوجود حرفهای که در بالا گفتم این رو هم بدونید«ترحم بر پلنگ نیز دندان، ستمکاری بود، بر گوسفندان»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
به نظر من آرمان را دوباره به محل اعدام ببرید بترسانیدش شاید بازهم واقعیتی را بگوید من یکی دارم جون می دهم
ناشناس
Australia
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
یکی دیگه ممکنه اعدام بشه تو داری جون میدی؟! دو حالت داره یا شما از بستگان نزدیک متهم هستین یا اینکه خیلی بیکار تشریف دارین بهتره یه سرگرمی واسه خودت پیدا کنی به جای جون دادن
ناشناس
United States of America
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
فرصت یکماهه خانواده غزاله مرحومه ازروی بزرگواری وصداقت بودچراآرمان وخانواده اش صداقت به خرج نمی دهند؟!!!
axar
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ببینید دوستان پدر آرمان که پول داره یا یه شخص سرشناس همه دارن ازش دفاع میکنن باید قاضی خودش حق آرمان بدهد همه رسانه ها دارن ازش حمایت میکنن جرمش هر چی باشه باید انجام بدن و بقول دوستمون که گفته باید چندین بار ببرن طناب بندازن گردنش تا حقیقتو بگه سخت والله
خین
Germany
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
بخشش لازم نیست اعدامش کنید.
ویرگول ، را کجا می نهید....
غزاله آرمانی
France
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بر فرق سرت می نهیم
بدون غرض
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اعدام حق قانونی این خانوادست معنی ندارد دختر جوان مردم ببره خونه ناپدید کنه حتی جنازش هم نیست ، این آدم باید اعدام شه ، خون این پر رنگ تر از اون دختر بچه نیست که.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
آرمان وقتی واقعیت رو نمیگه باید هم منتظر اعدام باشه و کسی هم نباید پدر و مادر اون دختر بیچاره رو سرزنش کنه