bato-adv
کد خبر: ۳۷۰۸۱۹
آیا رئیس‌جمهور موضوعی برای "افشا کردن" دارد؟

حسن روحانی، مجلس، یکشنبه سیاه و افشاگری!

با افزایش احتمال افشاگریی روحانی در مجلس و قوت گرفتن آن بعد از مصاحبه تلویزیونی وی که در آنجا هم اشاره کرد قصد دارد با حضور در مجلس یک سری مسائل را شفاف سازی کند، حالا برخی نمایندگان تندرو مجلس عنوان می‌کنند که اگر روحانی دست به افشاگری بزند، صرفا یک اقدام پوپولیستی انجام داده است این می‌تواند تبعاتی در کشور داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حسن روحانی، مجلس، یکشنبه سیاه و افشاگری!
فرارو- بعد از آنکه روحانی اعلام کرد که قصد دارد با حضور در مجلس ناگفته‌هایی را مطرح کند حالا با نزدیک شدن به روز موعود برخی نمایندگان تندرو اصولگرا معتقدند که اگر روحانی دست به افشا بزند، صرفا یک اقدام پوپولیستی انجام داده است و تنها او است که متضرر خواهد شد و شاید یک یکشنبه سیاه رقم بخورد.
 
به گزارش فرارو، با وجود اینکه دولتی‌ها از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید دارند سوال از رئیس جمهور غیرقانونی است، اما حسن روحانی طی نامه‌ای به علی لاریجانی اعلام کرد که قصد دارد با وجود اینکه طرح سوال را غیرقانونی می‌داند و زمان آن هم مناسب نیست، برای بازگو کردن حقایقی، به مجلس برود. همین اظهارات روحانی موجب شد که این گمانه زنی روز به روز قوت بیشتری پیدا کند که روحانی به مجلس می‌رود تا ناگفته‌هایی را بیان کند.

اما با افزایش این گمانه‌زنی‌ها و قوت گرفتن آن بعد از مصاحبه تلویزیونی روحانی که در آنجا هم اشاره کرد قصد دارد با حضور در مجلس یک سری مسائل را شفاف سازی کند، حالا برخی نمایندگان تندرو مجلس عنوان می‌کنند که اگر روحانی دست به افشاگری بزند، صرفا یک اقدام پوپولیستی انجام داده است این می‌تواند تبعاتی در کشور داشته باشد. با این وجود جدا از اینکه میان فعالان سیاسی اختلاف نظر‌های بسیاری در خصوص اینکه روحانی دست به افشاگری خواهد زد یا خیر وجود دارد حالا این مسئله مطرح می‌شود که چرا با نزدیک شدن به روز موعود این نگرانی میان تندرو‌ها به وجود آمده و سعی دارند از آن جلوگیری کنند؟

البته در این میان بسیاری از فعالان اصلاح‌طلب بر این باورند که روحانی در شرایطی قرار دارد که چاره‌ای جز اظهارات شفاف ندارد. زیرا آن‌ها تاکید دارند که او طی پنج سال گذشته برخلاف ایام انتخابات، مداوم سعی در کلی گویی و محافظه کاری داشته است و این موجب شده جایگاه او نزد افکار عمومی روند نامطلوبی پیدا کند؛ بنابراین حالا همه منتظر هستند که روحانی به بهارستان برود، اما همچنان مشخص نیست که او چه رویکردی را در دستور کار قرار خواهد داد.
 
موضوعی برای افشا وجود ندارد
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا نظر کاملا متفاوتی دارد. او در گفتگو با فرارو عنوان کرد: «راستش من اصلا متوجه نمی‌شوم که افشاگری در باره چه مسئله ای؟ یعنی باید اول این مشخص که آقای رئیس جمهور می‌خواهد چه موضوعی را افشا کند و درباره چه کسان و گروه‌هایی صحبت کنند. چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند که پشت در‌ها یک سری در دیگر است و همه مسائل یک سری موضوع مخفی دارد. به نظر من این صرفا تزریق توهم به جامعه است که القا کنیم حرفی برای گفتن و رازی برای افشا وجود دارد. زیرا اصلا موضوعی در سطح کلان وجود ندارد که آقای رئیس جمهور بخواهند آن را افشا کنند. البته ممکن است در مسائل جزئی موضوعی باشد، اما هیچ موضوعی در سطح کلان برای افشا وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «بنابراین نفس اینکه ما مداوم منتظر هستیم آقای رئیس جمهور افشاگری کند، یک پدیده منفی است. البته ممکن است برخی منتظر این باشند که آقای روحانی با حضور در مجلس همان رویکردی را در دستور کار قرار دهند که آقای احمدی نژاد انجام دادند و یکشنبه سیاه را رقم زدند، اما به نظر من این هم بسیار بعید است. زیرا آقای روحانی به هیچ عنوان شبیه آقای احمدی نژاد نیست و قطعا مصالح نظام و کشور را در اولویت قرار می‌دهند؛ لذا بعید است که یک چنین اتفاقی هم در آن روز رخ دهد و بهتر است کسی منتظر آن نباشد.»

او افزود: «علاوه بر این اگر قرار باشد که آقای روحانی یک سری حرف‌های مشابه مواردی که ذکر کردم بیان کنند، به شدت به زیان ایشان خواهد بود. یعنی حتی اگر نخواهم بگویم افشاگری کنند و فقط بخواهند حرف‌های خارج از روال در داخل مجلس بزنند، کسی که ضرر می‌کند شخص آقای روحانی است نه فرد دیگر. زیرا همه نخبگان و افکار عمومی دولت ایشان را دارای ضعف‌های جدی در برخی زمینه‌ها می‌دانند و متوجه خواهند شد که ایشان برای فرار به جلو سعی دارد با برخی اظهارات افکار عمومی را منحرف کند؛ بنابراین من نه در شان آقای روحانی می‌بینم که بخواهند فرار رو به جلو انجام دهند و نه موضوعی برای افشا وجود دارد.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: «البته من نمی‌گویم که هیچ مشکل و مانعی برای آقای روحانی وجود ندارد، ولی معتقدم که در سطح کلان نیست. ممکن است یک سری مسئله جزئی وجود داشته باشد. مثلا درباره اینکه برخی وزرا از جا‌های دیگر مشخص شده باشد یا آقای روحانی نتوانسته وزیر زن در کابینه داشته باشد. اما این‌ها جزئی هستند و اگر قرار باشه واقع بینانه به مسئله نگاه کنیم تمام هیات دولت و مشاوران و معاونان رئیس جمهور توسط ایشان تعیین شده اند. این‌ها مواردی هستند که همیشه و در همه دولت‌ها وجود داشته و مختص دولت آقای روحانی نیست و در دیگر قوا هم وجود دارد که بخشی از آن‌ها مشکلات ساختاری از لحاظ قانون اساسی است و برخی هم به دلیل ساختار قدرت است.»

ایمانی در پایان عنوان کرد: «اما زمانی که آقای روحانی تصمیم گرفتند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و رئیس جمهور شوند به خوبی از این مسائل آگاهی داشتند و می‌دانستند با چه موانعی مواجه خواهند بود؛ بنابراین نمی‌توان بابت آن‌ها الان ابراز ناراحتی یا شکایت کنند. البته فکر نکنید که این مختص کشور ما است. این موانع کم و بیش در تمامی کشور‌ها وجود دارد اصلا مسئله عجیب و بی سابقه‌ای نیست؛ لذا عرض من این است که هیچ کدام از این‌ها در سطح کلان مانعی محسوب نمی‌شوند. مثلا الان آقای روحانی می‌خواهند نوسانات بازار و افزایش نقدینگی در کشور را به کدام از این‌ها مرتبط کنند؟ بنابراین به عقیده من حرفی برای افشا وجود ندارد و مردم هم نباید همچین توقعی داشته باشند.»

روحانی چاره‌ای جز افشاگری ندارد
در همین خصوص مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات طی گفتگو با فرارو اظهار کرد: «پیش آنکه بخواهم در خصوص آنچه احتمال دارد رئیس جمهور در روز حضور در مجلس بیان کنند، توضیح دهم لازم میدانم که یک مقدمه‌ای خدمت شما عرض کنم. به عقیده من تحرکات اخیر تندرو‌ها در داخل مجلس که به طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی منجر شده بسیار مشکوک است. به این دلیل معمولا در هر برهه زمانی که دولت به این سمت و سو می‌رود که بخشی از مشکلات را حل و فصل کند، در داخل مجلس تحرکاتی آغاز می‌شود که یا مانع از حرکت دولت شوند یا سرعت دولت را کاهش دهند.»

او افزود: «این ماجرا در زمانی که ممکن است زمینه اتحاد و انسجام ملی اتفاق بیافتد و ملت و دولت دست در دست یک دیگر در برابر فشار‌های بیرونی که از سوی کشور‌ها و گروه‌های مختلف به کشور اعمال می‌شود و از داخل هم برخی به آن دامن می‌زنند، تندرو‌های مجلس برنامه‌هایی از قبیل: طرح سوال از رئیس جمهور یا استیضاح و... را در دستور کار خود قرار می‌دهند و همه مشکلات کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند یا حداقل جو روانی کشور را برهم می‌زنند. اگر غیر از این است دلیل سوال رئیس جمهور در شرایطی که همه از جمله روسای سه قوه با یکدیگر همکاری می‌کنند که مشکل را حل کنند، چه معنا و مفهومی دارد؟»

وی تصریح کرد: «البته من اصلا مخالف سوال از رئیس جمهور نیستم و معتقدم این نه تنها حق مجلس است بلکه لازم است که گاهی رئیس جمهور به مجلس بروند و به سوالات پاسخ دهند. زیرا این می‌تواند به شفاف شدن وضعیت بسیار کمک کند و نشان می‌دهد رئیس جمهور از پاسخگویی گریزان نیست. مشکل من زمان این سوال است و اینکه نمایندگان به خوبی می‌دانند که بخش عمده مشکلات موجود در کشور مستقیما به دولت مربوط نمی‌شود و برخی به دلایل فشار‌های بیرونی است برخی به دلیل کارشکنی برخی گروه‌ها است و تنها یک بخش مربوط به دولت و سیاست‌هایش است.»

این فعالان سیاسی اظهار کرد: «اما درباره اینکه اگر آقای رئیس جمهور در مجلس دست به افشاگری بزند یک حرکت پوپولیستی است یا خیر باید بگویم که من اصلا موافق نیستم. زیرا الان مردم منتظر شنیدن توضیحات شفاف و واضح هستند. آن‌ها نمی‌خواهند دوباره شاهد کلی گویی باشند و رئیس جمهور مانند دفعات قبل که تریبونی در اختیارشان قرار می‌گیرد شعارگونه صحبت کنند. البته منظور من رفتاری مشابه رفتار آقای احمدی نزاد که یکشنبه سیاه را رقم زد نیست. زیرا به طور قطع آقای روحانی نه تنها با رئیس دولت دهم متفاوت هستند و هیچ شباهتی میان خصوصیات اخلاقیشان نیست بلکه ایشان به خوبی درک درستی از فضا و خطوط قرمز دارند و قطعا چنین کار نمی‌کنند. اما با این حال آقای روحانی می‌توانند با رعایت این مسائل بخش‌هایی که امکان شفافیت بیشتر دارند را بازگو کنند.»

وی ادامه داد: «اصلا یکی از انتقاد‌هایی که عموما به اقای روحانی مطرح می‌شود این است که ایشان خیلی محافظه کارانه اظهار نظر می‌کنند و نه تنها ابهامات را کاهش نمی‌دهند بلکه بر آن‌ها می‌افزایند. اما شرایط کشور این روز‌ها خیلی متفاوت از سال‌های قبل است. الان مردم منتظر هستند که رئیس جمهور دست باند‌های قدرت و ثروت که پشت نابسامانی‌ها و بلبشوی اخیر هستند را رو کنند. به هرحال آقای روحانی در ایام انتخابات وعده‌هایی داده اند و باید به آن‌ها عمل کنند و این شفاف سازی بخشی از همان وعده‌ها بوده و مردم منتظرند که تحقق این وعده‌ها را ببینند.»

مبلغ در پایان گفت: «آقای روحانی باید در نظر داشته باشد که اگر این بار به مجلس برود و حرف جدیدی نزند، قطعا مورد هجمه شدید افکار عمومی قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر گروه‌های تندرو هم جریح‌تر می‌شوند که بر شدت و حدت فعالیت‌های خود علیه دولت اضافه کنند. البته من هم قبول دارم که ممکن است یک مقدار فضای جامعه را ملتهب کند، اما این کاملا گذرا است و تاثیرات مثبت اظهارات صریح رئیس جمهور به مراتب بیشتر از تاثیر منفی آن است.»


bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
وقت تبلیغات انتخاباتی هم خیلی حرفا زد ولی امکات از صحت .گوش را بگرفت گفت این باطل است چشم حق است و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
به اقای رئیس بفرمایید کمی از این ترکیه و روسیه یاد بگیرد .
تیتر اخبار روزنامه : روسیه و ترکیه: ترامپ بلوف نزند تحریم‌های آمریکا به کسی آسیب نمی‌رساند.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
هر انسانی حق دارد از آبروی خود دفاع کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
چرا بعضیها تا اسم حرف زدن رئیس جمهور میاد نا خوداگاه به سمت این میرن که میخواد افشاگری کنه؟؟؟!!!اگه چیزی تو مملکت نیست پس ترس از گفتنش هم معنایی نداره پس حتما و بدون شک چیزی هست که تا اسمش میاد بعضیها نگران میشن و سریع شروع میکنن حالت دفاعی میگیرن یه مثل قدیمی هست که میگه سگ دزد چوبو که برداری خودش حالیشه ! چرا لقب یکشنبه سیاه میدن آیا رو شدن دست مفسدان و خیانکاران به این مملکت در یه روز خاص روز سیاهیه؟؟!!! البته مشخصه که نیست برای مردم روزی سفیدتر از اون روز نیست اما برای کسانی که دستشون به بیت المال هست البته که روز سیاهیه چون ممکنه دستشون رو بشه و اهدافشون مشخص بشه طبیعیه که موضع بگیرن و اسم روز سیاه روش بزارن آقای روحانی اگه مرد باشه و بخواد حق مردمی که بهش رای دادند و اعتماد کردند ادا کنه تنها لطفش در روز یکشنبه همینه که حقایقو بگه اونوقته که میشه یکشنبه سفید و اگه نگه سیاه تر از روزهای دیگه این مملکت همون روزه
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
روحانی حرفی برای گفتن ندارد. اگر هم داشته باشد یک سری حرفهای سطحی و بی ارزش است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۱
امین
United States of America
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تاریخ یه روزی در مورد مجلس و دولت و کارشکنی های مجلسی ها برای دولت قضاوت میکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
این هم یک بازیه جدید واسه سرکار گذاشتن خلق ا....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
مگر مجلس و دولت منفک از همدیگرند؟ هر دو دستپخت حجت الاسلام تکراری هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
منظورت مجلس لیست امیده (لیست خاتمی و کرباسچی)یا مجلس علی لاریجانی(دوست و حامی روحانی)؟

خسته نشدید از این همه فرافکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
ولی مطمئن باشین هیچ اتفاقی نمی افته چون حسن اقا محافظه کارتر از این حرفاست و میخواد در دایره حاکمیت باقی بمونه و در ضمن دیگه نیازی به رای مردم نداره و خدائیش تابحال به هیچکدام از وعده هاش نتونسته عمل کنه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
دلار بالای ۱۰هزاره دلسوزی میکنی برای حسن؟؟!
پیشگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
چرا شلوغ می کنند، روحانی باید شفاف در هر وعده ای که به مردم داده، بگه موانع چی بود ه که محقق نشده مثلا کاهش ارزش پول، آزادی رسانه‌ها و تجمعات، اصل 44 قانون اساسی، نقدینگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تنبلی وسنگینی وبی ارادگی تد بیروامید رو افشا کنه بخشیدن دریای خزر رو افشاکنه
ف ف
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
میشه بگی روی چه حسابی میگی دریای خزر را بخشیدند!!!
یه بار نقشه دریای خزر را نگاه کن با کدام عقل میگن نصفش مال ایرانه!!!
اونهم زمان شوروی سابق و زمانی که ما شکست خورده بودیم!!!
یه با نقشه را نگاه کن و لطفا جواب بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
واقعا شما با شناختی که از روحانی در این شش سال دارید فکر میکنید این کار را انجام میدهد؟یا فقط دارید اونو تحریک به این کار میکنید؟
بابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
این نماینده ها قطعا" همان کسانی هستند که حسابی ناپاک دارند.اخیرا" واژه منحوس پوپولیست برای از میدان به در کردن رقبا و لاپوشانی مفاسد افراد و احزاب ،مورد استفاده زیادی پیدا کرده و سرپوشی شده است تا بسیاری از مفاسد و رانت ها مخفی بماند.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تا الان که پوپولیست اقایون بوده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
برخی کارها وجود میخواد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
شوخی کرد
معلمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
من معلم فقط استیضاح و عزل بطحایی را خواستارم
مهربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
من بی ماشین هم فقط استیضاح شریعتمدار را میخواهم با مافیا ورانت خودروسازان ارابه ایی!!
توسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
من دامدار استیضاح حجتی را میخواهم با گرانی علدفه قیمت خرید کم شیر توسط کارخانه دار
معلم ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
افرین
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
افشاگری؟ موقع رای گیری یک درص گفتم شاید با بقیه فرق کنه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
بزدل تر اونیه که بخاد کاری بکنه
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تحلیلگرهای بیسواد و با مدارک جعلی خودساخته برای ملت میخوان تحلیل کنن .سرانجام فساد و ساختن کارشناسهای بیسواد و نادان نابودیه
نا امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اگر محور افشاگریها بدون اشاره به مسبب اصلی این گرفتاریها باشد ، آب در هاون کوبیدن است و بیهوده در دایره تسلسل چرخیدن . . .

فقط خواهشا" دولتها و خصوصا" احمدی نژاد را علم نکنید ! . . .
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
عالی گفتید اینها فقط عرضه ی بی عرضگی دارن و از دستشان جز بی تدبیری چیزی برنمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
امیدواریم حقایق گفته شود نه کم نه زیاد
ای تنبل ای تنبل!
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
حقیقت این است که روحانی روزی بجای توچال اشتباهی سمت میدان فاطمی رفت ناگهان هوس ثبت نام ریاست جمهوری نمود و بعد...
hadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
جالبه که ریشه این مشکلات گرانی کشور مدیریتی معرفی شده ولی هیچکدام از مسئولین آنرا بعهده نمیگیرد!
ناشناس
Finland
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
حرف راست بزنه با نام و نشانی نه کلی گویی .
عسل
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
افشاگری‌های علیه سلسله هخامنشیان انجام خواهد داد. جراتش در همین حده!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
پس میخواستی چقدر جرأت داشته باشه؟
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
از دستنداران خواهش میکنم که آقای روحانی به مجلس نرود چون در شرایط بحرانی بدی هستیم. صلاح نیست که به مجلس برود. متاسفانه بعضی از نمایندگان کارشان تهمت زنی و دروغ است و به هیچ عنوان هم نمی شود ثابت شود. چون اراده ای پشتش نیست مانند بگم بگم های احمدی نژاد و در آخر هم تهمت هایی که بعضی از نمایندگان به آقای ربیعی زدند.
ترکیه را نگاه کنید که ببینید در این شرایط خاص، چطوری مراقبت هیجانات بازار هستند. ترا به خدا کمی تفکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
افشاگری!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چاقو قراره دسته خودش رو ببره؟
کی رو میخواد افشا کنه؟
چی رو میخواد افشا کنه؟
به قول معروف:
گر حکم کنند که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند
احمد
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
بابا بس سی سال از چهل سال انقلاب کشور دست شما لیبرال ها و کدخدا پرستا و اصلاح طلبا بود هر بار هم با واژه های افراطی و افشاگری و دلواپس و کاسب تحریم عوام رو فریب دادید بس خواهشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
Nothing but lies
داراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
آخه چه افشاگري به جز گند زدن تدبير و اميد . عجب رويي دارن بعضيا... قصد افشاگري؟!!!
آقا بياد شفاف صحبت كنه هزارتا هنر به خرج داده.
دوستا در مورد مجلس صحبت مي كنن اما نميگن اين آخر و عاقبت نمايندگان ليستي و جو زدگي هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
وقتي بار همه فساد موجود را به گردن روحاني انداختيم، طبيعتا اونم مياد از دولتش دفاع ميكنه و ميگه پشت پرده بازار ارز چه كسايي هستند...
دلخور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
پاسخ گویی این دفعه هم در مجلس چیزی شبیه برنامه شو و راز بقای مصاحبه تلویزیونی چند وقت پیش خودش خواهد شد
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
انشاءالله که بیاد بگه چه خبره تو مملکت
مردم چرا نباید خبر داشته باشن
کی داره مشکلات رو دامن میزنه
قطعا مشکلات داخلی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اگه شفاف سازی کند سیاه نیست سفیده. البته عادی شده برای ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
نه مجلس عرضه سوال از روحانی را داره و نه روحانی عرضه افشا گری اینها همه به هم نون قرض میدن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
پوپولیسم افشارو از شما بگیرن چی دارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
روحانی در چند ساله گذشته پا جای پا احمدی نژاد گذاشته
شاید رفتارش در مجلس این دنباله روی رو تکمیل کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
محمود عرضه دار و‌ کوشا بود این چی؟
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
برخلاف نظر اقای ایمانی ، مشخص است که موانع زیادی بر سر راه رییس جمهور و مجلس قرار گرفته است بنحوی که در وظایف و شرح کار انها دخالت میشود و محدودیت های زیادی ایجاد شده است .رییس حمهور لازم است اکنون تمام یا برخی از این محدودیتها که مانع انجام وظایف و تعهدات رییس جمهور است را در مجلس مطرح کند تا مردم و نمایندگان واقعی انها در مجلس برای حل ان موانع تلاش کنند .
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
"الان مردم منتظر شنیدن توضیحات شفاف و واضح هستند. آن‌ها نمی‌خواهند دوباره شاهد کلی گویی باشند ."

"الان مردم منتظر هستند که رئیس جمهور دست باند‌های قدرت و ثروت که پشت نابسامانی‌ها و بلبشوی اخیر هستند را رو کنند"

من نیز با نظرات فوق که اقای مبلغ مطرح گرده است موافق هستم .
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
البته افشاگری تا تهمت و فرار به جلو ، زمین تا آسمان تفاوت داره .
اگر حرفی هست ، فقط با سند و مدرک .
در غیر اینصورت بنده هم خواهان کناره گیری این شخص هستم به دو دلیل :
1. فقر و تنگدستی مردم با زمینه سازی فساد اقتصادی و اختلاس و رانتخواری .
2. غرور و ژست زشت طلبکار بودن از همه حتی برای پاسخ به نماینده گان مردم .
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
با سلام
روشن شدن تمامی مسائل حق مسلم تمامی ملت است، به هر قیمتی، ملاحظه بی ملاحظه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اون امتياز ميخاد
شما هم كه ميدين و همه چيز به خير و خوشي تموم ميشه
قصه ما بسر رسيد
كلاغه به منزل نرسيد
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
بنظر من سوالات باید جوری کوبنده نباشد
انشالله که رییس جمهور محترم هم تمام توانشو بزار که تمام دنیا دارن مارو میبینن حداقل شبیه احمدی نژاد عمل نکنند. و فرصتی که دارن توانایی خودشون رو نشون بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
فساد اقتصادی و بی تدبیری دولت که افشا شده دیگه چی مونده که افشا بشه؟ این هیاهو آدمو یاد بگم بگم احمدی نژاد میندازه.
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اگر گفتنى بوده است تا حالا چرا نگفته !؟بگم بگم ديگه تمام شد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
افشاگری روحانی نظام را به خطر نمی اندازد بلکه آبروی بعضی از منافقین را می برد
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و همه گل و بلبل باهم چای و میوه خورده از مجلس خارج خواهند شد . چون جرات حرف زدن ندارد برای اینکه همه با هم هستند این یک جنگ زرگری برای ارام کردن مردم و قبول تورم سیصد در صدی هست
گشتاسب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
هر کاری بکند نمی تواند گندهای فعلی گرانی وحشتناک و بی تدبیری مسایل اقتصادی ،رفاهی ،اشتغال،بی عدالتی در پرداخت یارانه ،حقوق های نجومی و... را بپوشاندو مهمتر اینکه در یک انتخابات کاملا دموکراتیک اینها هر دو جناح خریداری نخواهند داشت.ببینید با این سرمایه خدادادی کشور را به مرز ورشکستگی کشاندند.سایه سیاه بختی و بدبختی روی اکثر قریب اتفاق مردم سایه انداخته است.خودشان در ناز سرمایه وکاخ نشینی و مردم در حسرت کوخ.....
ناشناس
Germany
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
اینها پته یکدیگر را بخاطر اختلافات جناحی بر سر قدرت و ثروت به آب میدهند نه برای مبارزه با فساد . چه دلخوشید به این بازی ها !!!
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
بازم میخواد چه کسیرا مقصر بدونه رئیس جمهور بيخيال وخوش گذران ما.با لبخندی روی لب که همه ملت رو مسخره ميکنه
ناشناس
Saudi Arabia
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
همه حقیقت رو میدونن چه روحانی بگه چه نگه ولی کاری از دست مردم ساخته نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
خداوکیلی چی داره بگه؟ تا اون موقع فکر می کنه دست گلهایی که اب داده بگردن کی بندازه.بقول رهبرعزیز مان اکثر مشکلات پیش امده از داخل بوده نه خارج.
ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
فیلم نکن فرارو مارو ....
ناشناس
Germany
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
روحاني تهديد كرده ديگر! اگر مي خواست شفاف سازي براي ملت بكند در مصاحبه اش مي كرد. احمدي نژاد هم با نشان دادن فيلم افشاگري كرد ايا اب از اب تكان خورد؟
ناشناس
France
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
طرف با آه و ناله نزد طبيب رفت كه دلم درد مي كنه . طبيب از او پرسيد چه خوردي ؟پاسخ داد "عسل و خربزه"
طبيب گفت: مگر نمي داني كه عسل و خربزه با هم نمي سازند ؟!!!
بيمار پاسخ داد :
"عسل و خربزه كه با هم ساختند !!!! پدر من بدبخت را درآوردند "
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
مثلا یه سری مسائل جزیی مثل دزدی چندین هزار میلیارد دلار، که اصلا لازم نیست کسی راجع بهش حرف بزنه، مسائل مهمتری هست مثل چند تار موی دختر هشت ساله، استین کوتاه پیرمرد شصت ساله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
من که پول در بانک داشتم ارزش دارایی من نصف شده، خطوط قرمز همین است. آیا نظام نصف دارایی به یغما رفته من را پس می دهد که نزدیک 300 میلیون تومان می شود؟ آیا این زیان مالی من در جبران کسری بودجه بکار گرفته نشده است؟! نقش خطوط قرمز مورد اشاره در صحبتهای آقای تمدن در این ضربه مالی به اینجانب و امثال اینجانب چقدر نقش دارد؟
منم منم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
اولا روحانی مردِ این حرفا نیست
ثانیا چیو میخواد افشاگری کنه؟ اگر هم بخواد چیزی بگه مطمئنا میخواد فشار رو از رو خودش برداره در واقع یه جور سیاه نماییه و بحث افشاگری و این حرفا یه بازیه برای انحراف افکار عوام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
روحانی اصلا بدرد این پست نمی‌خورد از بس تمام پست هارو خودشون اشغال کردن دیگه آدم باکفایتی ندارن
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
ملت هم منتظر افشاگری رئیس جمهور هستند تا ببینید کی راست می گوید و چه کسانی دروغ می‌گویند ، مشکلاتی که امروزه گریبانگیر دولت و مجلس و ملت هست ، مشکلاتی که امروزه در دستگاههای اجرایی وجود دارد ، و دلیلش هم انتخاب بعضی افراد نالایق در دستگاههای اجرایی وجود دارد ، از طرفی هم گرانی های موجود در کشور ، ملت هم منتظر افشاگری و پاسخ سریع رئیس جمهور به این مشکلات و گرانی ها هستند و منتظرند افراد خائن در کشور شناسایی و به سزایی اعمالشان برسند ، بدنه دولت هم بایستی تغییر کند برای اینکه یکسری مشکلات موجود در خود بدنه دولت وجود دارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
افشاگری وما افشاگری؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین