bato-adv
کد خبر: ۳۳۵۵۹۷
معاون قوه قضاییه:

سپرده‌گذاران موسسات مالی باید امروز ضرر سودجویی خود را بدهند

محمدباقر الفت، معاون رئیس قوه قضاییه، ایران می‌گوید سپرده‌گذاران موسسات مالی با علم و آگاهی به غیرمجاز بودن و کسب "سودهای بادآورده" اقدام به سپرده‌گذاری در این موسسات کرده‌اند.

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سپرده‌گذاران موسسات مالی باید امروز ضرر سودجویی خود را بدهندفرارو- محمدباقر الفت، معاون رئیس قوه قضاییه می‌گوید سپرده‌گذاران موسسات مالی با علم و آگاهی به غیرمجاز بودن و کسب "سودهای بادآورده" اقدام به سپرده‌گذاری در این موسسات کرده‌اند.
 
به گزارش فرارو، اشاره معاون قوه قضاییه به موسساتی بوده که بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کردند و سود بالایی به سپرده‌گذاران پیشنهاد کرده بودند.
 
محمد باقر الفت به ایلنا گفته است: "نباید سپرده‌گذارانی که با شناخت، قصد تحصیل سود داشتند مظلوم جلوه دهیم و با مظلوم‌نمایی فضای جامعه را به‌گونه‌ای ترسیم کنیم که باید دولت وارد شود و مبالغی را به این‌ها بپردازد." گزیده از سخنان معاون رئیس قوه قضاییه در گفتگو با ایلنا را می‌خوانیم:
  • درباره موسسات مالی در سنوات گذشته از ناحیه مردم بعنوان سپرده‌گذاران و هم از ناحیه بانک مرکزی بی‌توجهی صورت گرفته است. همچنین سوءاستفاده‌های گسترده‌ای از طرف تشکیل‌دهندگان و تاسیس‌کنندگان این موسسات رخ داده است که سبب وجود خسارت‌های گسترده‌ای شده است.
  • قانون‌گذار بصورت جدی در مقررات مختلف برای جلوگیری از برپایی موسساتی که مجوز ندارند، اقدام کرده است و برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های دولتی تکلیف ایجاد کرده است.
  • قانون‌گذار قصد دارد جلوی تاسیس این موسسات را بگیرد و اگر موسسه‌ای تاسیس شد سریعا آن را منحل و از عملکرد آن جلوگیری کند. ولی در این ارتباط بانک مرکزی که مکلف به این جلوگیری بود، به وظیفه خود بخوبی عمل نکرد و امروز باید پاسخگوی تعلل و اهمال در انجام وظایف خود باشد.
  • قوه قضاییه در این ارتباط تکلیف مستقیم نداشته است، قوه قضاییه با اعلام جرمی از طرف نهادهای مربوطه وارد رسیدگی می‌شود و با مجرمین برخورد می‌کند. موضوع فعالیت این موسسات به هیچ عنوان با قوه قضاییه ارتباط پیدا نمی‌کند.
  • بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های این حوزه تلاش می‌کنند برای اهمال‌کاری خود شریک‌سازی کنند و به تعبیر رسانه‌ای توپ را در زمین قوه قضاییه بیاندازند. امروز شاهد هستیم مسئولان بانک مرکزی برای کم کردن بار مسئولیت خودشان در کلیه مصاحبه‌ها بی‌جهت اسم قوه قضاییه را می‌آورند و مردم را متوجه دستگاه قضایی می‌کنند.
  •  افرادی که پول خود را در این موسسات به ودیعه گذاشتند افراد عامی و بی اطلاع نبودند و اتفاقا برای بدست آوردن سود‌های باد آورده با مطالعه و شناخت به سمت این مراکز رفتند و غالبا اطلاع داشتند که این مراکز بدون مجوز فعالیت می‌کنند.
  • این افراد برای تحصیل منفعت بیشتر به این موسسات مراجعه کردند در واقع خودشان مقدم شدند به ضرری که امروز متوجه خودشان شده است. نباید آدم‌هایی که با شناخت قصد تحصیل سود داشتند مظلوم جلوه بدهیم و با مظلوم نمایی فضای جامعه را به‌گونه‌ای ترسیم کنیم که باید دولت وارد شود و مبالغی را به این‌ها بپردازد.
  • اینها سودجویی کردند و باید امروز ضرر سود جویی خود را بدهند. من معتقد هستم با این پدیده‌ها بایدبصورت واقعی و حقیقی برخورد کنیم نه اینکه احساسی وارد ماجرا شویم و یک طرف جریان را مظلوم نشان دهیم و یک طرف دیگر را ظالم.
  • من معتقدم هم موسسات هم سپرده گذاران و هم بانک مرکزی اشتباه کرده است حالا هر سه گروه باید ضرر بدهند. اینکه تحصن کنند و اطلاعیه بزنند و پلاکارد بزنند که پول ما از دستمان رفته درست نیست. بله پول اینها رفته است اما نباید انتظار داشته باشند بیت‌المال ضرر آنها را جبران کند.
  • چنین تکلیفی نه قانونا و شرعا وجود ندارد هر کسی که کم توجهی کرده است باید خسارات ناشی از آن‌را نیز متقبل شود. البته این به این معنا نیست که قوه قضاییه با مسئولان نظام بانکی کشور برخورد نکند. باید مسئولیت افراد را شناسایی کنیم و هر فرد را مطابق مسئولیت او مورد تعقیب قرار دهیم.
سپرده‌گذاران موسسات مالی باید امروز ضرر سودجویی خود را بدهند 
گفتنی است غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه هفته پیش، صدور مجوز توسط وزارت تعاون و عدم نظارت بانک مرکزی را علت بروز وضعیت کنونی دانسته است. او گفت: "بر اثر دو کوتاهی یکی از ناحیه وزارت‌خانه ذیربط (تعاون) که به کسانی که شایستگی نداشتند مجوز داد و بعد بانک مرکزی که نظارت بعدی را نکرد این مساله استمرار داشت تا امروز که می‌خواهند جلوی اینها را بگیرند."
 
اژه‌ای همچنین گفت: "در سال ۹۴ بانک مرکزی با تعدادی از تعاونی‌های اعتباری صحبت می‌کند و مقرر می‌شود که اینها خودشان دست به انحلال بزنند که هشت مورد انحلال داشتیم. یک موسسه اعتباری و مالی به نام کاسپین تشکیل شد که سهام‌داران این موسسه همین سهام داران شرکت تعاونی‌های منحل شده بودند."
 
بانک مرکزی و قوه قضاییه اخیرا از آغاز پرداخت به سپرده‌گذاران موسسه کاسپین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در "آینده نزدیک" خبر داده است.
bato-adv
رامین
United Arab Emirates
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
روز اول شما نباید اجازه فعالیت به این موسسات دولتی و غیر دولتی بدین که به روشنی دارن نزول میدن و بازارها رو خوابوندن و برکت رو از مملکت بردن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
موافقم. درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
آخه این چه حرفیه ...
ملتو چی گیر آوردید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
نه اینکه بعضیا خیلی علیه السلام هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اين دلايل فقط براي مصرف عمومي و غير خودي هاست ، البته هرگز فراموش نخواهيم كرد آن آقازاده با ژن خوبي رو كه روزي روزگاري همين قوه قضائيه با دليل جهل به قانون تبرئه اش كردند !!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
اگر غیر مجاز بودن چرا برخورد نکردین پس وظیفه شما چی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
طبق معمول ایشان وطیفه ای ندارند و مقصر مرحوم خلبان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
نخیر . چوب اعتماد کردن را می دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
ایشون اگه از جنس مردم بود این حرف رو نمیزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
مردم با کی طرف هتنتن بالاخره؟ این مثل این میمونه که توخونه پولتو نگهداری دزد بزنه میگین چرا توخونه نگهداشتی واگه توبانک بزاره میخورید میگید چرا به قصد سودجویی پول آوردی پس بریزن تو حساب قوه قضاییهلابد مطمئنتره و....
تاشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
جناب معاون قوه قضائیه اینکه این موسسات بدون مجوز بودن از اون حرفاست شما اگر بخوای یک مغازه سبزی فروشی باز کنی بدون مجوز نمی تونی اینکارو انجام بدی چطور موسساتی سالیان سال فعالیت می کردنند و تبلیغات رسانه ای هم داشتن ولی فاقد مجوز بودن در صورتیکه در تابلوی سر در تمام این موسسات با مجوز بانک مرکزی درج شده بود.
سپرده گذار کاسپین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
بیت المال و خوردن پول ما سپرده گذاران مظلوم برای یه عده ی حلال است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
شما هم توپو بنداز تو زمین مردم.اینجوری بهتره خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دلیل تجاوز بی حجابی زنان.دلیل بیکاری تنبلی جوانان‌.دلیل طلاق شبکه ی جم‌.دلیل دزدی غفلت مردم.دلیل خشکسالی بی ایمانی مردم‌.در کل مردم همیشه مقصرن.
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
پ نه پ، موجودات فضایی مقصرن! معلومه که خود مردم مقصرن عزیز دل. شما هر علت دیگه هم برای موارد بالا پیدا کنی، باز هم مقصر خود مردم هستن.
بنده صد بار به یک عزیزی گفتم این پولی که شما داری از این موسسه میگیری درست نیست. هی نشست برای بنده حساب و کتاب کرد. گفتم حسابت درسته ولی ممکنه پولتو بکشه بالا یا به راحتی برشکست بشه. آقا الان 4 میلیارد پولش که حاصل زحمت یک عمر خودش و بچه هاشه به باد داده رفته. به نظر شما خودش مقصر نیست ؟!؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
عالی گفتی. همیشه مردم مقصرن. تازه هر مشکلی هم تو جامعه باشه مردم وظیفه دارن پول جمع کنن که حل شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
خیلی خوب گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
خلاصه کلام:
خلایق هر چه لایق....
غیر سپرده گذار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
واقعا آدم حیرت میکند از نظر یک کارشناس، پس اگه مشکلی نیست هر نزولخواری بیاید یک دکان باز کند . مگر به همین راحتی است برادر،
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
نه خیلی راحتتر از این است خواهر.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
آره چندین حساب بانکی داشتن که سود میلیاردی داشته.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
...اساسا جنابعالی و همقطارانتان در جایگاه قضاوت هستید نه ریشه یابی مشکلات.به شما می گویند که براساس قانون این دزدی هست یا نه؟بقیش به شما ربطی ندارد.جای دیگر باید دنبال ریشه ها باشند.لطفا کار خود را به درستی انجام دهید و دخالت در کار دیگران نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
متاسف نیستم این ملت لیاقتش بودن افرادی مثل شما در قدرت هست.
اگر مجوز نداشت چرا اجازه بازگشایی دادید یه دستفروشو میزنید یه موسسه نمی تونستید نزارید باز بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
غیر مجاز؟ پس چرا قوه قضاییه جلوی کار آن ها را نگرفت؟ سپرده گذاران به طور مضاعف مطلوم هستند؛ چون نهادی که باید جلوی از بین رفتن سرمایه آن ها را می گرفت در زمان مقتضی سکوت کرد و الان هم که باید حق آن ها را پس بگیرد، آن ها را متهم به سودجویی می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
آقای الفت ! من تو هفت آسمان خدا یک ستاره و از هزاران بانک در یکی یک 10 هزار تومان پس انداز ندارم. این حرف درست اما چرا از سودجویی نجومی بانکها یک کلمه نمی گویی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
در این مملکت همه دنبال سود بیشتر حتی از راههای خلاف می باشند اعم از مردم و مسئولین
چرا تو یه مملکت اسلامی باید موسسه مالی غیر مجاز باشد ؟
جرا مردم با آگاهی کامل بخاطر سود بیشتر به سمت این موسسه ها میروند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
اگه بدون مجوز بودند چرا جلوی فعالیتشان گرفته نشده بود قبل از اینکه مردم سپرده گذاری کنند؟ نکند آن هم وظیفه مردم بوده آنجا را پلمب کنند؟ یعنی اینقدر مملکت بی در و پیکر است که هر روز یک نفر بدون مجوز بتواند دفتر و دستک راه بیندازد و از مردم پول بگیرد؟ موقع افتتاح این موسسات کجا بودید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
متاسفانه ایشان شیپور رو از سر گشادش زدند. حالا اگه این جماعت مستاصل مظلوم نمایی میکنند و حقی برای آنها قائل نیستید! لطف بفرمائید اختلاس گران با سود‌های باد آورده که مشخصا پرونده دارند رو تعیین تکلیف کنید.
ناشناس
Korea (the Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
بزرگترین مشکل مسئولین ایران اینه که معنای "خجالت بکش" رو نمیدونن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
واقعا که حرف حق زده چرا همه ناراحت هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
واقعا که حرف حق زده چرا همه ناراحت هستن
سمیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
با سلام پس شماکجا کاری هستید اختلاس میکنند وهر جا که مشکل میشه تقصیر خود مردم سود ها بانکها را کدام مرجع تایید کرد ربا ونزول زشت زیبا نداره شما جلوش میگرفتید معاون اول شدی بگو خودمردم مقصرند خدا یاری فرمایا
ناشناس
United States of America
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
یا خدا این اقا انگار ایران زندگی نمیکنه . بازنشسته ای که 20 میلیون گذاشته تو این صندوق ها برای تامین زندگی باید ضرر چه چیز را بدهد ؟ بی کفایتی مسئولین را ؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
پس اون موقع که موسسات غیر مجاز همه جا شعبه داشتند حاج آقا کجا خواب بودند درشون رو تخته کنند.
ناشناس
Canada
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
22 ماهه حقوق مغوقه انباشته دارم، دستم بجایی نمی رسد، مستاجر خانه را 1 ساله اجاره کردهف 3 ساله نشسته اجاره نمی دهد، دستم به جایی نمی رسد، سپردم را توی بانک گذاشتم( موسسه ث ا با 20 سال قدمت) پولم را نمی تونم بگیرم، اما بخاطر خطای نکرده کلی جریمه شدم و ماشینم توقیق است.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خوبه تو کشوری که واسه 500 تومن وام 100 تا امضا باید بگیری...این حجم از کلاهبرداری انجام میشه و معاون قوه قضاییه انگ سود جو بودن به مالباخته ها میزنه...جناب معاون شما بهتره توضیح بدید که چطور این موسسات تو روز روشن فعالیت کردن اگر غیر مجاز بودن؟؟
اگر بدون اطلاع شما بوده که لیاقت این پست رو ندارید و اگر با اطلاع بوده که نوش جونتون:)
فرارو اگه یه ذره واسه هموطنات ارزش قائلی ثبت کن
ناشناس
Germany
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
تمام دزدیها و اختلاسها هم تقصیر مردمه شما راست می گی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
پس این هنه تشکیلات عریض و طویل و عناوین غلمبه سلمبه قضایی که یدک می کشید و حقوقهای نجومی ،برای چیست؟که جلو بی حجابی و بگیرید؟دزدان ازاد و رها هستند؟چرا توی این چند سال که با عنوان مجوز دار بانک مرکزی پول مردم را می گرفتند ،بانک مرکزی و شما ساکت بودید؟ قصور از شماست و در اصل شما ها صلاحیت تکیه بر پست قوه قضاییه و خدمت به مردم را به دلیل قصور در انجام وظیفه ندارید،لطفا استعفا دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
الان دو روز دیگه اسم ربا هم روش میذارین....اولن من موندم اینجا چه مملکتیه که توش بدون مجوز بانک میشه زد، دوما شما اول برید این اختلافی رو که به وجود آوردید مدیریت کنید، کلی سگ دو زدیم 30 میلیون پول جمع کردیم که سر سال بدیم دست صاحبخونه....اونوقت صاحبخونه اجاره میخواد...چون شما سود پانزده درصد میدید....ودی بنگاه ها یک میلیون رو سی تومن حساب میکنن. یه عده هر روز پولدارتر میشن یه عده فقیرتر. بترسید از خشم ملت
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
مقصر خودشون بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
درست است که اینها طمع کردند ولی تکلیف دزدان و کلاهبردارن چه میشود
هرکسی از طمع مردم سواستفاده کرده مجاز است
فرزين
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
فرارو ، مطمئن هستيد كه ايشان معاون قوه قضاييه هستند؟!!!!!
وقتي يك عده جوان دور هم ميان مثلا يك حركت زومبا انجام مي دند، در عرض ٣ ساعت دستگير ميشن، ولي اگر ايشون و قوه مي دونستند كه غير مجاز هست چرا بر خورد نكرده بودند مثل همون زومبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
یعنی چی؟ پس شما برای چی حقوق میگیرید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
بره یه دکه مطبوعاتی مجوز لازمه چطور طرف بانک زده با دهها شعبه مجوز نداشته
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
به این میگن عذر بدتر از گناه!تو مملکتی که هواپیمای تروریست ها رو از وسط آسمون پایین می کشن و یه مغازه دار نمی تونه بدون اجازه شهرداری تابلوی مغازه اش رو عوض کنه، چجوری این موسسات که این آقا اعتقاد داره از اول غیر مجاز بودند سالها فعالیت می کردند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
من هزار تومن پول در جیبم دارم و به یک سوپر مارکت میروم که از اصناف مجوز دارد و سالها کار کرده
صاحب سوپر مارکت جشنواره ای به راه می اندازد که هرکس 1000 تومن خرید کند من به او 300 تومن جایزه میدهم و رسیدی هم بابت دریافت این جایزه ها چاپ میکند که مهر دار است
فستیوال تمام می شود و مردم هم که کلی خرید کردند منتظر دیافت جایزه خود هستند اما صاحب مارکت از دادن جایزه های خود خود داری میکند !
حال سوال اینجاست که مقصر کدام است ؟
صاحب مارکت که تعهد خود را که با امضا و مهر بوده نقض کرده ؟
یا مردمی که با هدف 1- تامین نیاز خود 2 - دریافت جایزه 3- (هدفی ناخواسته ) چرخاندن اقتصاد از این مارکت خرید کردند ؟

در تمام دنیا موسسات مالی وجود دارند و انها پول مردم را دریافت و با تجارت ان پول ضمن چرخش اقتصاد سودهای کلانی کسب میکنند که فقط بخش کوچکی از ان سود نصیب مردم میشود .
حالا که مردم خواستند اقتصاد بچرخد متهمند ؟!!

رک و روراست مردم طلا بخرید و انبار کنید تا به این روز نیافتید . حیف پولی که برای نیت خیر صرف شود و با چند فحش از ان تشکر شود !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
از نظر شما خاوری و امثالهم لابد بیگناهند و تقصیر بانکها و بیت المال است که باعث وسوسه ی آنها شدند!!!!
سید علی
United States of America
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
چرا همون موقع که مردم تمام سرمایه زندگیشون رو میاوردن تحویل بانک هایی میدادن که بانک مرکزی بهشون مجوز داده. اون موقع به مردم نکفتید نکنید. من خودم یه بار به یکی از دفاتر شرعی زنگ زدم. گفتن اشکال شرعی نداره. هر چند من با عقل خودم تصمیم گرفتم پولم رو نزارم. اما مردم چه گناهی کردن که شما الان نمک روی زخمشون میپاشید. توی صدا و سیمای خودتون هم که 24 ساعت تبلیغ بانکه. پس لطفا آقای معاون شما به وظیفه خودتون عمل کنید و پول مردم رو برگردونید. اگر هم زورش رو ندارید. رو اعصاب مالباخته ها راه نروید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
طبق بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضاییه وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را دارد
سازمان بازرسی اتون چیکار میکنه؟
مسولینی که بانی این داستان ها شدن چرا به دادگاه اضار نمیشن؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
افراد زیادی هستند که از ناچاری مبلغی را سپرده گذاری کردند به امید اینکه پولی برای رفع حداقل مشکلات خود بدست آورند. حالا قوه قضائیه چون توان برخورد با این مسائل ندارد لذا قربانیان این بانک ها را متهم اصلی میداند
و میخاد این بیگناهان زندان کند و اختلاسگران هم در اروپا و آمریکا کیف کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
محمدباقر الفت، معاون رئیس قوه قضاییه می‌گوید سپرده‌گذاران موسسات مالی با علم و آگاهی به غیرمجاز بودن و کسب "سودهای بادآورده" اقدام به سپرده‌گذاری در این موسسات کرده‌اند.
اگر غیر مجاز بودن شما قوه قضاییه چرا در ابن دزدخانه ها را نبستید.راحت ترین کار در این کشور انداختن گناه ها بر گردن مردم است.جناب معاون قوه قضاییه آیا در این مملکت یک دکه کوچک در دارقوزآباد علیا میتونه بدون مجوز فعالیت کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
آخه این چه حرفیه???
اتفاقا شما صد در صد مقصرید
من رعیت اگه بخوام یه بقالی بزنم مثل مور و ملخ میریزن واسه گرفتن عوارض و مالیات رشوه واسه پروانه کسب و...
اونوقت چه جوری یه موسسه مالی و اعتباری که مستقیما پول مردم رو میگیره و چند ده تا یا بعضا چند صد تا شعبه تو کشور داره بدون مجوز فعالیت میکنه??
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
سودجویی چی.مگه رفتن قمار زدند.رفتن در موسساتی که مجوز رسمی بانک مرکزی رو داشتند.سرمایه گذاری کردند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
جناب آقای الفت بنده سوپر مارکت دارم برای تاسیس آن تمام مراحل صنفی طی شدتا مجوز گرفتم. برای گرفتن مدتهادوندگی کردم.چون میدانستم بدون مجوز امکان تاسیس وکار وجود ندارد. چگونه در یک کشور فرد یا افرادی بدون مجوز امکان تاسیس موسسه مالی آنهم با آن حجم پول مردم و آن حجم سود برپا میکنند وتا زمانیکه به مشکل برخورد نکرده اند آب از آب تکان نمیخورد زمانی که مردم خواب بودند شما کجا بودید؟. جز اینکه موتولیان این موسسات افراد صاحب نفوذ و صاحب قدرتی هستند که زور شما هم به آنها نمیرسد. به جای همدردی با مردم و حل مشکل به نیش و کنایه متوسل شده آید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
با این گرارشا دلت اصلاح طلب و سیف تطهیر نخواهند شد
این گندی است که شما به مملکت زدید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
من هم موافقم
این ها را بابت ربا خواری باید تحت تعقیب قرار دهند
هم ربا دهنده هم ربا گیرنده
مرتضی
Canada
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
با توجه به فرمایشات معاونت محترم قوه قضائیه باستحضار میرساند به خدا و روح پیامبر در سال 93 و94 به بانک مرکزی مراجعه کردم و عرض کردم برای خرید خانه میخواهم در موسسه ارمان ایرانیان در خ پاسداران سپرده گذاری کنم فرمودند مشگلی ندارد و به خدا قسم 3 بار گفت اشگالی ندارد و چون برای خرید خانه بود هر سال به مبلغ اولیه افزودم تا در ابتدای سال96 خیر سرم خانه به خرم من ماندم با اظهار معاونت محترم و از طرف دیگر در فضای مجازی اظهارات وکلای تفکر و ایشان بعنوان مدیر عامل اعلام میگردد 63 حساب از فلا سازمان در فرشتگان بوده و کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان محترم مجلس با 186 رای مردم را مقصر نمیدانند واقعا من بازنشسته با 32 سال خدمت و 8 سال در جبهه و مستاجر و افزایش سالیانه کرایه باید چه کنم کدام زیاده خواهی زیاد دادند هر سال را برمبنای نرج مصوب بانک مرکزی محاسبه کنید و یک جا پرداخت کنید تا خاکی بر سرخود بریزم پس موسسات نور و ملل و کوثر و ثامن و که وجود دارد مردم سپرده گذار زیاده خواه هستند تورا به خدا به فکر اخرت خود هم باشید دنیایمان را گرفتید من با فوق الیسانس هنوز نفهمیدم کجا دارم زندگی میکنم با تشکر از سردبیر محترم که اطلاع رسانی بفرمایند
sadegh
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
شما هم یکروز باید جواب بدهید ...
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
با این حرفهای یک مسئول قوه قضاییه؛ واقعا الان کامل مشخصه چرا عده ای با جسارت تمام و به همین راحتی جرات می کنن تو روز روشن و جلوی چشم مسئولین امر؛ از مردم کلاهبرداری کنن و روز به روز هم به تعداد کلاهبرداران اضافه شه، چون ظاهرا مقصر کسایی هستن که اموالشون رو از دست می دن نه دزدها و کلاهبردارها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
عجب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
اقا ما یه رستوران فکستنی داریم تابلوشو میخوایم عوض کنیم از هزار جا باید نامه و دستور بگیریم اخرشم جریمه میشیم یارو ۴۰۰ تا شعبه تو ایران داره بعد میگن غیر مجاز یعنی من فردا میتونم یه مغازه بگیرم یه تابلو بزنم موسسه مالی اعتباری بعد از مردم پول بگیرم فرار کنم برم ؟؟؟؟؟ مقصرم مردمن که پولشونو دادن به من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
واقعا نوبرانه هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
سپرده گذاری در موسسه کاسپین که از بانک به اصطلاح مرکزی مجوز داشت هم از طمعکاری ما بود!؟
اگر اینطوری هست که شما هم طمعکارید چون حساب بانکی دارید!!
پس وظیفه نظارت بانک مرکزی چی میشه!؟
180 نماینده در قضیه کاسپین بانک مرکزی رو مقصر دونستن و پرونده رو فرستادن قوه قضائیه , 2 ماهه شما دست به پرونده نزدین!
اگر ما مقصریم , خوب حکم صادر کنید بر اساس ماده 236 که خدمتتون هست!
دیگه معطل چی هستین!؟
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
سودجو هفت جد و آباد شماست مردم به مجوز بانک مرکزی اعتماد کردن اگر این موسسه مشکل داشت پس چرا بانک مروزی به آن مجوز داد؟؟؟
شما زودتر جواب ۲۳۶ بده نمیخواد نظر بدی
ناشناس
United States of America
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اگر سودها باد اورده و خلاف بود چرا قوه قضا مانع جرم
نشد ؟
جواب یکی مونده‌به آخر
Iraq
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
تقریبا همه درسته
قرآن گفته انسانها خودشون سرنوشتشونو با اعمالشون درست میکنن
ناشناس
Canada
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
آدم نادون، مگه سودجویی معادل مجرم بودنه؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
تا دیروز آقای محترم شما کجا بودی، حالا که پول مردم این موسسات غیر مجاز بالا کشیدند همه کارشناس شدند. چرا باید موسسه غیر مجاز حدود ۶۰۰ شعبه در سطح کشور داشته باشه . پس نقش دستگاههای نظارتی چیه؟
همیشه مسئولین متاسفانه کم که میاورند از مردم بدبخت مایه میزارند.
ناشناس
Canada
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اين حرفا دقيقا منو ياد شخصيتهاي منفي فيلم تنگسير ميندازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
بسیارحرف درست و بجایی گفته اند همه اینها به طمع سود بیشتر در اینموسسات سرمایه گذاری کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
آقای معاون در چه قرنی زندگی میکنی؟
آقای معاون با این تفکرات مدیریت میکنید بر ما؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
جناب معاون
اگر پول شما يا حتي فاميل شما رو خورده بودن باز هم اين حرف رو ميزدي كه سپرده گزاران مظلوم نيستند.
سپرده گزاران در كشور اسلامي به موسساتي اعتماد كردند كه امثال شما در دولت و نهادهاي دولتي به آنها مجوز دادند.پس يادتان بيايد كه كشور اسلامي است و مردم به نهادها اعتماد مي كنند.
کرمانی
Germany
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
واقعا متاسفم که با مردم اینجوری برخورد میشه..سودجویی مردم؟؟؟!!!!!با این پولها چکاری میشه تو این جامعه راه انداخت؟؟
برا بعضی ها حلاله ولی برا مردم سودجویی میشه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
استاد ارجمند امنیت یک کشور فقط در نیروی نظامی خلاصه نمیشود .
زمانی میتوانید ادعا کنید ایران دارای امنیت است که کارهای ذیل در آن اجرا شده باشد :
1- امنیت سرمایه گذاری . یک دولت باید تمام فعالیتهای بانکی و اعتباری کشور را به طور لحظه ای زیر نظر داشته باشد و پاسخگوی هرگونه مشکلی که در ایران می افتد باشد .
اگر هر کسی بیاید و کلاه مردم را بردارد پس چه نیازی به امثال شماست .
باید بانک مرکزی تمام طلب مردم را بدهد . این وظیفه دولت است و باید آنرا به نحو احسن اجرا کند.
2 - امنیت غذایی و آب و خاک
3- امنیت هوای پاک
4- امنیت ایرانیان در خارج از کشور
5 - امنیت سلامتی
6 - امنیت تحصیلی
7-....
آقایان اینها همه از وظایف دولت یک کشور است . زمانیکه اختیارات را به دولت می دهند اینرا برای اعمال نفوذ نداده اند بلکه به میزان این اختیار شخص مسئول باید پاسخگو باشد .
میگویند در زمان حکومت امیر مومنان در شهر دوری به زور کفش از پای زنی درآوردند . مولا فرمودند :
خدا مراببخشد که در حکومت من به کسی ظلم شده و حقی ضایع شده است . در ایران چه خبر است ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
بعد پولهای بابک زنجانی که برد بیت المال نبود مقصرین اصلی کجا هستند یک بام دوهوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
وظیفه کیست جلوی تشکیل آنها را می گرفت!!؟؟ چرا همیشه برای فرار از مسئولیت دنبال نفر سوم می گردید؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
الان یادتون افتاده ؟ قبلا نمیتونستید جلوی این مصیبت اجتماعی اقتصادی را بگیرید ؟
مهدی
United Arab Emirates
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
محمدباقر الفت، معاون رئیس قوه قضاییه می‌گوید سپرده‌گذاران موسسات مالی با علم و آگاهی به غیرمجاز بودن و کسب "سودهای بادآورده" اقدام به سپرده‌گذاری در این موسسات کرده‌اند.

خدمت جناب آقای الفت خواستم عرض کنم که چگونه یک موسسه مالی سالها بدون مجوز و در تمام ایران فعالیت بانکی انجام می دهد ؟ قوه قضائیه تا الان کجا بوده ؟ مدعی العموم کجاست؟ بساط یک دستفروش ساده را شهرداری بدلیل نداشتن مجوز جمع می کند . موسسات مالی سالهای سال بدون مجوز در کشور جولان می دهند و خبری از قوه قضائیه و مدعی العموم نیست.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
جالبه . مگه مردم رفتن در بلاد كفر و دشمن سرمايه گذاري كردن؟ مگر نقش حكومت ايجاد امنيت و ثبات براي شروندان نيست كه در ايه آن دنبال كار و سودآوري باشند . اين مردم به پشتوانه حكومت قانونمدار سرمايه گذاري كردن. هر آدم عاقلي خير و شر خود را تشخيص ميدهد و لي اين بانك در اين كشور و اين حكومت فعاليت مي كرد . راستي نقش و وظيفه حكومت و شروندان چيست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
نظرات کاربران واقعاً یکطرفه است
معاون قوه قضائیه گفته که هم وزارت تعاون، هم بانک مرکزی و هم مردم مقصر بوده اند
چرا بعضی ها جو الکی میدن که فقط مردم مقصر معرفی شده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
كافيه يك سري به بانك مركزي بزنيد آقاي به اصطلاح معاون قوه قضائيه ببينيد مجوز بانكها بر چه اساس داده مي شوند بعد حالا شما بفرمائيد هر سه بايد ضرر بدهند ، اين ضرر رو كه فقط مردم بيچاره دارند مي دهند ، البته كه از بي عرضگي و يا .... شماست
آقابابا
Armenia
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
متهم كردن قرباني اصطلاحي است كه جامعه شناسان براي گفته بزرگواران وضع كرده اند. مثل اينكه خانه شمارا دزد بزند و آنگاه پليس به جاي دفاع از شما با متهم كردن شما به اينكه قفل در مناسب نبوده، خانه را در مسافرت به همسايه ها نسپرده بوديد و... در اخر شما را متهم كند . وقتي كه برجهايعضيمي به نام بانك در سطح تمام كشور برافراشته ميشود و با پلاكارد و بيلبرد و رسانه مبادرت به تبليغ سپرده گذاري ميكند و حساب بانكي باز ميكند و....از انطرف نيز به مردم اطمينانميدهيد كه در سطح كشور همه چيز تحت كنترل است و حتي در اسمان نيز ما ريگي را ميگيريم و به امنيت جامعه ايمان داشته باشيد و حتي يك دست فروش غير مجاز نيز بدون اذن ما كار نمي كند،انگاه انتظار داريد مردم سژرده گذاري نمي كردند؟ولي از اين به بعد مطمئن باشيد مردم به خود بانك مركزي نيز اعتماد نخواهند كرد و اگر شرايطش بود از همينجا در بانكهاي سوييس سرمايه گذاري ميكردند.
مقصر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اژه‌ای همچنین گفت: "در سال ۹۴ بانک مرکزی با تعدادی از تعاونی‌های اعتباری صحبت می‌کند و مقرر می‌شود که اینها خودشان دست به انحلال بزنند که هشت مورد انحلال داشتیم. یک موسسه اعتباری و مالی به نام کاسپین تشکیل شد که سهام‌داران این موسسه همین سهام داران شرکت تعاونی‌های منحل شده بودند.
نهایتا فقط سپرده گذاران شدند گناهکار , و سهامداران وابسته بی گناه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اگر مردم اطلاع داشتن و سپرده گذاری کردند چطور قوه قضاییه بی خبر بوده و مجوز کسب به این موسسات با هزاران شعبه در کشور داده؟!

اگر مردم دنبال نزول بودند چرا قوه قضاییه در طول ۱۲ سال جلوی این موسسات را نگرفت؟

یعنی قوه قضاییه فقط این خاصیت را داشته که تعیین کنه کی مقصره!
ناشناس
China
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اظهار نظری شگفت انگیز انها هم از معاون یک قوه موسسه ایکه بصورت علنی چند سال فعالیت میکرده و به صورت علنی تبلیغات میکرده پول مردم را برنمیگرداند انوقت شما مردم مال باخته را متهم میکنید ؟ یادتان باشد قوه قضاییه طبق قانون اساسی یکی از مهمترین مسوولیتهایش پیشگیری از جرم است چرا در اینهمه سال برخوردی نکردین بیچاره مردم
ناشناس
Bulgaria
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
ببخشيد عذر خواهي مي كنند ملت كه پولشان خورده شده و وقت شما گرفته شدهر

ضمنا اگر مغازه مشروب فروشي باز بشه هم نهادهايي هستند باهاشون برخورد كنند؟

يا فقط اين نوع موسسات هست كه باز مي شوند و نهادي براي برخورد باهاشون وجود نداره ؟
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
قوه قضائیه این همه بگیر و بند راه انداخته که یعنی ما داریم از جرم پیش از وقوع پیشگیری میکنیم , بعد این جور جاها میشینن کنار و میگن تا وقتی کسی شکایت نکنه رسیدگی نمیکنیم ... این یعنی یه مشکلی هست... در ثانی این وسط نقش دادستان مدعی العموم چیه؟
سالی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
واقعا اینهمه دزدی رو نمی بینید ؟ ایا ما دزدی کردیم ایا پول و حق و حقوق شما رو خوردیم؟ آیا ... ما فقط از فقر برای گرفتاری هامون برای اینکه مشکلات کمتری تو زندگی داشته باشیم تو موسسه ای که مجوز داشته و حالا میگن نداشته!!! زحمت عمرمونو گذاشتیم. این طمعه؟ این سودجوییه !!! شما از هزار جا درآمد دارین زندگیتون میچرخه و مشکل مادی ندارین . ما چکار باید بکنیم طماع شمایین که هر چی میخورین بازم کمتونه . ما فقط برای زندگیمون تلاش میکنیم و بازم حقمونو میخورین اینطور هم میگین . باشه خدایی هم هست یادتون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
باید به آقای الفت گفت چطور دولت در زمان دادن مجوز به یک بقالی سرکوچه فرد را از هفت خوان رستم می گذراند ولی موسسات مالی هر روز مثل قارچ سر بر میاورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
مثل اينه كه اگر يكي تصادف كرد بگي بيخود كردن ماشين سوار شده كه تصادف كنه
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
این که مردم دنبال سود بودن به خودشون مربوطه کما اینکه همه همینجورین حتی خود شما ، ولی اینو فراموش نکنید که شما و همکاران شما بهتر به جای قضاوت مردم به وظیفشون عمل کنند تا شاهد این قبیل موارد در سطح جامعه نباشیم.
ناشناس
Australia
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
واقعا خجالتم خوب چیزیه روی هر چی سنک پاست سفید کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
همیشه مردم مقصر هستند .
همت
United States of America
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اتفاقن اين حرف منطقيه مردم تاوان مفت خوري و طمعشون رو پس ميدن مخصوصن اوناييكه ميلياردي گذاشتن تو موسسات مالي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولي جواب اينو بده جنالب معاون:
1- اگه غير مجازن پس رو چه حسابي مجوز فعاليت دادين بهشون؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
2- با چندرغازي كه دست ملته با اين اقتصاد خراب كجا برن پولشونو عاتيش بزنن؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
پس با این حرفها نهادهای نظارتی را تعطیل کنید. همین نهادها از پول مالیات و نفت مردم حقوق میگیرن تا فضای کسب و کار را سالم کنن تا مردم متضرر نشن.
وقتی این موسسات تو صداسیما تبلیغات میکنن و حتی اسپانسر برنامه پربیننده ای مثل ماه عسل میشن حالا این مردم بدبخت شدن مقصر؟؟ هر جا کم میارین صورت مسئله را پاک میکنین..
اجازه بساط کردن دست فروشها را نمیدین , چطور سالها این موسسات اجازه فعالیت داشتن؟
اتفاقا" مقصر اصلی صدا سیما هست که بازار اینهارو داغ کرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اگه غیر مجاز بودن چرا باهاشون برخورد نکردین؟!
پس وظیفه شما چیه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
غیر مجاز بودن!!!!!!!!!!
دستفروشها را شهرداری جمع میکنه کسی بدون مجوز نمیتونه یه مغازه فلافلی باز کنه اونوقت موسس مالی اعتباری با شعب زیاد و گردش مالی بتونه راحت فعالیت بکنه
این از اون حرفها بود.
البته اگر این اتفاق در اروپا و امریکا یا کشورهای غیر همسو با جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود در تریبونها صحبتای دیگه میشنیدیم
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
مگر وظیفه قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم نیست؟ پس چرا ساکت موند ؟با این تحلیل که طرف ارائه داد ناشیانه خود قوه فضاییه را مقصر اعلام کرد
بماند
Turkiye
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
این آقا منطقی ترین ودرس ترین حرف رازد۰مشتریان این صندوق ها طمعکارند!وبجای انداختن پولشان درراه سازندگی وتولید میخواستند سود مفت ببرند بدون زحمت!
البرز
Finland
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
آقا پس شما چه کاره هستید. با این استدلال هرکسی مالی را از دست داد مقصر است و بایستی تاوان بدهد و دست آقا دزده درد نکنه بگوییم بسیاری از مردم در موسساتی که از تلویزیون جمهوری اسلامی تبلیغ می کردند و مجاز شناخته شده بودند سرمایه گذاری کردند . اگه پول خودت هم خورده بودند همین جوری نمک رو زخم مردم می پاشیدی . واقعا برای این همه بی مسئولیتی و شیر تو شیری مملکت بایستی تاسف خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
بانک ها و موسسات از مردم مجوز میگیرند یا از مراکز دولتی و یا تحت نظر دولت؟
دست در جیب مردم کرده اید و با کمال وقاحت حرف زیادی هم میزنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
مردم، چوب بی کفایتی شما و امثال شما را می خورن
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
چطوره که یکنفر اگه حتی یه ساندویجی بدون مجوز بزنه فورا درش پلم میشه اما موساتی با صدها شبه میان تاسیس میشوند مجوز میگیرند و سپس راحت پول مردم به فنا میره . مردم سودجویی کردند ؟ اونهایی که پول گذاشتند در این موسسات به تابلوها و شعبات و نظارت شماها اعتماد کردند .
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
خوب آقاي محمد باقر الفت، خدا رو شكر شما اين مشكل رو هم حل كردين حالا با تيز هوشي تمام برين بقيه مشكلات كشور رو هم حل كنين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
نباید به این موسسات اجازه فعالیت می دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اين همه سال مدعي العموم خواب بوده كه اينهمه موسسه مالي غير مجاز با بوق و كرنا كار كردن ؟ يا مدعي العموم مدعي دعاوي خاص براي افراد خاص و در موارد خاص اونم براي خودي هاس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
با اين استدلال مشعشع هر مالباخته و مظلوم خودش باعث اين ظلم شده و چشمش كور دندش هم نرم حقش بوده ؟
با اين حساب اصلا" قوه قضائيه ميخوايم چيكار ، هركسي مسئول كار خودشه ؟
البته منهاي چيز هاي خاص كه مربوط به خودي ها ميشه و براي حفظ منافع خودي ها لازمه !!!!!!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv