bato-adv
کد خبر: ۳۱۳۸۹۷
عباس عبدی و عباسی سلیمی نمین بررسی کردند

تحلیل و بررسی "مناظره"

به نظرم آقای قالیباف مرتکب یک نکته اشتباه ناخواسته شد، خواست خودش را محور رقابت کند ناخواسته تبدیل به سیبل هم شد. مشکل دیگر رییسی و قالیباف این بود که سیاست احمدی نژاد را دنبال کردند بدون این که توانایی او را در جا انداختن این ایده داشته باشند لذا دستشان خالی است نمی توانند این سیاست را ادامه دهند/ به نظرم این مناظره بعید است که تاثیر جدی بر بینندگان و تغییر رای آنان بگذارد.

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
 تحلیل و بررسی
فرارو- هنگام پخش مناظره های زنده تلویزیونی عباس عبدی و عباس سلیمی نمین دو تحلیلگر مسائل سیاسی از دو جناح کشور دیدگاه های خود را درباره این مناظره در فضای مجازی (کانال آخرین خبر) نشر دادند.
 
گزیده از دیدگاه های این دو تحلیلگر را در ادامه میخ وانید. 
 
عباس عبدی
  • آقای قالیباف حرف دیگری می خواهد بزند به حاشیه نشینی کار چندانی ندارد.
  • آقای رییسی طوری آمار دادند که چندان معقول نیست. در طول ۴ سال ۵ میلیون و به میزان ۴۵ درصد افزایش حاشیه نشینی قابل تصور نیست
  •  آمار رییسی درباره ضریب جینی خلاف واقع است الان ضریب جینی کمتر از ۳۹ صدم است/ یارانه ها همیشه بطور موقتی و محدود ضریب جینی را کم می کند بدون افزایش سهم نیروی کار  در ارزش افزوده نابرابری کم نخواهد شد.
  • نظر آقای رییسی برای کاهش نابرابری مبتنی بر هزینه است که هیچگاه معلوم نیست درامدش از کجا و بصورتی پایدار تامین می شود. این ادامه سیاست احمدی نژاد است و اتلاف منابع/ دادن سند مالکیت تثبیت حاشیه نشینی و تشویق آن است و نه حل مساله
  • علت اصلی کاهش ارزش یارانه ها و افزایش ضریب جینی، تورم سال های ۹۰ تا ۹۲ بود چون منابع پرداخت یارانه ها از طریق تولید پول بود الان هم ایده رییسی اجرای همان طرح شکست خورده است/ عدالت مفهومی چند بعدی است و به همه حوزه های زندگی مربوط می شود. نمی شود عدالت اقتصادی وجود داشته باشد ولی عدالت آموزشی یا قضایی را نادیده گرفت.عدالت هم به برابری فرصت اشاره دارد و هم احساس عدالت. این ابعاد در ارزیابی یکی از کارشناسان نادیده گرفته شده است. عدالت اجتماعی این معناست و به عدالت اقتصادی محدود نمی شود.
  •  عدالت مفهومی چند بعدی است و به همه حوزه های زندگی مربوط می شود. نمی شود عدالت اقتصادی وجود داشته باشد ولی عدالت آموزشی یا قضایی را نادیده گرفت. عدالت هم به برابری فرصت اشاره دارد و هم احساس عدالت. این ابعاد در ارزیابی یکی از کارشناسان نادیده گرفته شده است. عدالت اجتماعی این معناست و به عدالت اقتصادی محدود نمی شود.
  •  نظرات آقای قالیباف عجیب بود/ بخش مهمی از سیاست های شهرداری تهران بر محور توزیع رانت استوار است، چرا هم آنها را حل نمی کند؟
  • قالیباف گفت چرا از گیاهانی که مشکل آب ندارد استفاده نمی کنیم؟ ولی فضای سبز شهر تهران مبتنی بر چمن کاری است که روزی دو بار آب می دهند/ بارها هم گفته شده ولی اقدام موثری نشده است/ آقای قالیباف به عنوان شهردار باید بهتر حرف میزد ولی چون هدفش ضدیت با دولت است حرف های غیر دقیق زد او باید در مورد تهران حرف میزد که سیاست شهری او علیه محیط زیست است/ آقای قالیباف بهتر است خشک کردن باغ های تهران را و برج سازی و کسب درامد و رانت پاسخ دهند این موضوع نسبت به ایشان مهمتر از ریزگردها است.
  • آقای قالیباف زده روی دست احمدی نژاد برج های بزرگ در کوچه شش متری می دهد و منطقه ۲۲ را می سازد هیچگاه هم اعتراضی نداشته حالا مدعی شده که تقصیر دولت است.
  • پل صدر به عنوان بزرگترین طرح خاص برای ۴ درصدی ها است یا ۹۶ درصدی ها؟
  • قالیباف در این مناظره سعی کرد رییسی را حذف کند و خود را رقیب اصلی معرفی کند ولی نکته مهم این بود که جهانگیری خود را طرف قالیباف کرد و اجازه نداد قالیباف دوگانه مورد نظر را شکل دهد بعلاوه سخنان اصولی هاشمی طبا نقشه دو نفر اصولگرا را برای جدلی کردن مناظره تا حدی خنثی کرد.
  • نظرات میرسلیم در باره ترافیک و حمل و نقل عمومی درست بود ولی توضیح نداد اینها پاسخهای یک کارشناس است و نه سیاستمدار.
  • آقای قالیباف حرف چندانی جز ۴ درصد و ۹۶ درصد ندارد. هر چه سوال شود ذهنش به این گزاره خودساخته می رود که البته بخش مهمی از اقداماتش در تهران در خدمت ۹۶ درصد بوده است.
  •  به نظرم آقای قالیباف مرتکب یک نکته اشتباه ناخواسته شد، خواست خودش را محور رقابت کند ناخواسته تبدیل به سیبل هم شد. مشکل دیگر رییسی و قالیباف این بود که سیاست احمدی نژاد را دنبال کردند بدون این که توانایی او را در جا انداختن این ایده داشته باشند لذا دستشان خالی است نمی توانند این سیاست را ادامه دهند/ به نظرم این مناظره بعید است که تاثیر جدی بر بینندگان و تغییر رای آنان بگذارد.
عباس سلیمی نمین
  • به نظر می‌رسد رییسی در زمینه حاشیه نشینی بر اساس تجربه و اقداماتی که در زمینه حاشیه نشینی مشهد صورت داده راه حل هایش عملی ارایه داد.
  • راه حل های ارایه شده از سوی رئسی در ارتباط در با عدالت اجتماعی در جامعه مناسب بود ام جامع نبود در بعد عدالت اجتماعی توزیع امکانات سیاسی اقتصادی فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد
  • جهانگیر ی ظاهراً فراموش کرده مسولیت در دولت دارد توضیحاتش در خصوص ظریب جینی هم کارشناسانه نبود/ اظهارات رییسی نقدی متین  و آرام به شرایط موجود بود هر چند راه حل هایس جامعیت لازم رانداشت.
  • توضیحات روحانی در زمینه مسکن قابل نقد جدی است دولت یازدهم   مسکن مهر را فاقد اعتبار و مسکن اجتماعی را جایگزین کرد اما اکنون کارنامه منفی در زمینه اقدام برای آن دارد.
  • جهانگیری هرچند آمادگی بیشتری برای ارایه آمار دارد اما خیلی‌ جاها توضیح برای کارکرد منفی دولت نداشته.. بخصوص در اینکه چرا دولت در خصوص مالیات برای مسکن علی خالی ناتوان بوده است.
  • روحانی در بحث ازدواج وسایلی مطرح کرد اما به اینکه در دولت ایشان طلاق رشد نگران کننده داشته توضیح نداد توضیح نداد که بسیاری از زوج‌ها بخاطر دشواری هایس دریافت وام ازدواج از گرفتنش منصرف می‌شوند.
  • توضیحات روحانی در پاسخ مجدد به قالیباف با این بهانه که خواستم جلوی گناه را بگیرم و تایید تلویحی اتهامات معاون اولش خود نشان از کم تحملی دولت دارد که مصادیق آن قبلا دیده شد.
  • اظهارات جهانگیری مبنی بر عدم رضایت مردم از رجوع به دستگاه قضا تا حدی درست است همچنین مشکلات مردم در رجوع به شهرداری پذیرفته شده است منتها ایشان قرار بود در مورد آسیب‌های نظام اداری دولت سخن بگوید و اقداماتی که برای کاهش آن صورت گرفته است.
  • هاشمی طبا در مورد نقد ساختار دولت منطقی صحبت کرد.
  • جهانگیری قالیباف را که با بیشترین حملات از ناحیه دولت احمدی‌نژاد مواجه بود، نماینده دولت قبل معرفی کرد. تکرار بحث گازانبری و عصبانیت ایشان تاسف بار است. ایشان به هیچ وجه پاسخ سوال قالیباف در خصوص مناطق فرسوده را نداد بلکه تهاجمی به تهمت زدن پرداخت.
  • آمارهای قالیباف تا حد زیادی محسوس بود و با ارایه آمار پاسخ های منطقی روشن داده شد در حالی که جهانگیری و روحانی تهمتهایی زدند منجمله در بحث سیلی زدن به مادر دستفروش که در حوزه شهرداری گیلان رخ داده بود به صراحت تهمت زدند ولی روحانی وانمود کرد قالیباف تهمت زده و دروغ گفته است.. در مجموع بحث‌ها گرچه قدری تند شده اما برای مردم روشنگر و تصمیم ساز است.
  • از آنجاییکه روحانی و جهانگیری بنادارندفضا را تند کنند بهتر است قالیباف مردم را مخاطب سخن قرار دهد نه روحانی و جهانگیری را با این کار بهانه از دست آقایان برای تند کردن فضا گرفته می شود.. کاری که رییسی انجام می دهد.. با مشاهده این مناظره جامعه الان متوجه می‌شود چرا رییس دولت از وزیر کشور خواسته بود با تمام قدرت جلوی مناظره زنده را بگیرد چون دولت تحمل انتقاد ندارد.
  • تعبیر  شکل گیری دوقطبی قالیباف روحانی را دقیق نمیدانم چرا که دوقطبی یعنی فرشته و دیو حال آنکه هردوی این بزرگواران از کانال شورای نگهبان عبور کرده‌اند و دارای حداقل ها هستند  مناظره رقابت را جدی و رشد دهنده کرد در حالی که دو قطبی رشد دهنده نیست.
  • آقایان پروژه هایی که در شرایط تحریم در تهران صورت گرفته و به لحاظ زمانی، قوت مدیریتی و  تکنیکی برای مردم صورت گرفته است  را مانند پل صدر طوری وانمود می‌کنند که برای ۴ درصد مردم ایجاد شده. پروژه مذکور برای عموم مردم بوده و تا حد زیادی کاهنده بارترافیکی شهر بوده است.
  • اقدام قالیباف در ارایه سند بسیار ارزشی بود و موجب خواهد شد در مناظرات بعدی نامزدهای کششی و پوششی دقیق‌تر سخن بگویند.
  • مناظرات را بسیار تاثیرگذار یافتم امیدوارم که صدا و سیما بتواند همچنان در برابر فشارها طی ۲مناظره دیگر روند منصفانه اش را  ادامه دهد .. در نهایت ملت ایران است که پیروز خواهد بود. پیش بینی  می‌کنم بعد از پایان مناظرات میزان انگیزه مردم برای  مشارکت به بیش از ۶۰درصد رشد یابد..


bato-adv
کیو
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
یه سوال از فرارو .چرا بیش از یکساله من نمی توانم در ربطه با نظرها مثبت ویا منفی دهم چند دفعه نیز گفتم مشکل چیه محل نگذاشتید بعنوان یک رسانه چرا پاسخگو نیستید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
من خودم مغازه دارم دو روزه از مشتری ها نظر میپرسم ک ببینم چ تحلیلی از مناظرات دارن اکثریت قاطع میگفتن روحانی خراب کرده و قالیباف و رییسی عالی بودن ب مثبت های این سایت دل خوش نباشین اینجا بیشتر طرف دارهای دولت هستن البته اگه نظراتم امروزم تأیید بشن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
مغازت کجاست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
قالیباف گفت چرا از گیاهانی که مشکل آب ندارد استفاده نمی کنیم توت کاشتی بال سفید تولید کردی آقا تخصصی حرف نزنید مشکل موش و اعتیاد را حل کنید خانواده وحشت می کنند در خیابان راه بروند
چهار درصدی ام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
- بله ما ۴ درصدی هستیم چون تنها ۴ درصد رسانه ها ، تریبون ها و فضاهای تبلیغات رو در اختیار داریم!
- بله ما ۴ درصدی هستیم چون تنها ۴ درصد اختلاس های دولت گذشته در این دولت اتفاق افتاده است!
- بله ما ۴ درصدی هستیم چون تنها با ۴ درصد دنیا ارتباط برقرار نکردیم و با ۹۶ درصد دنیا تعامل سازنده و موفق داشته ایم!
بله ما ۴ درصدی هستیم چون تنها ۴ درصد ....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
شما 4 درصدی هستین چون نجومی بگیران از بین شماست چون 108 نفر از شماها 8 هزار میلیارد اختلاس کردن و بعد رییس جمهور شما گفت معوقه بود اختلاس نبوده وام گرفته بودن بندگون خدا البته نگفت چطور هرکدوم چند صد میلیارد وام گرفته وقتی ک جوونها نمیتونن ی وام ازدواج بگیرن؟ بله شما 4 درصدی هستین چون 88 شماها بدست دشمن بازی خوردین امنیت ی کشور بخطر انداختین شما 4 درصدین چون دشمن با رسانه هاشون از شما حمایت میکنن و شما دنبال دلیلش نیستین بله شماها 4 درصدین باقی مردم این کشور دیگه بیدار شدن انقلاب دوباره ب دست لیبرال ها نمیدن همین مدت برای ناکارامدی شماها کافی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
اولا شما از طرف خودت صحبت کن محمدخان نه از طرف مردم. با این تقسیم بندی پس بیش از چهاردرصد مردم به روحانی رای نخواهند داد بشین و تماشا کن
بیطرف
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آقای عباس عبدی و عزیزان نظرمردم غیر از نظر شماست از اتاقتان بیرون بیایید
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قالیباف واقعا طومار جهانگیری و روحانی رو پیچید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
جهانگیری خوب قالی باف رو شست و پهن کرد قالی شویی جهانگیری!!!!!
ارمین
Saudi Arabia
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
یه نگاه به نظرسنجی سایتای مختلف بنداز تا ببینی کی طومار کی رو پیچید
ناشناس
Poland
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
خود قاليباف هم به اين حرفت مي خنده!
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
شما اگر به دست های لرزان اقای روحانی نگاه میکردید کاملا میفهمیدید طومار کی پیچیده شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف در مورد سفارت عربستان هم که سکوت محض اختیار کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
از کی دفاع میکنید؟؟
عین سخنان روحانی:
“در برنامه مدون من، علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با ایجاد یک دوره تنفس، به کارخانه ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آنها را در آن مدت کوتاه حل و فصل کنیم.”
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مي خوام به دوستاني كه مدام تكرار مي كنند، مگه دولت روحاني توي اين 4 سال چه كار كرد فقط يادآوري كنم كه به ياد بياريد سال 90 الي 92 شرايط اقتصادي چطور بود و امروز چه آرامشي بر بازار حاكم است، مطمئنا تحسين و جو گيري بيجا يا تخريب بي مطالعه و مغرضانه افراد از ويژگي يك ملت تاثيرگذار در جهان امروز نيست.
نبايد چشم هامون رو بر روي حقايق ببنديم، نبايد دستاوردهاي تيم روحاني رو ناديده بگيريم، بايد از تجربه تلخ بي اخلاقي و عوام فريبي به شيوه احمدي نژاد درس بگيريم و مجددا به عقب برنگرديم. اگرچه اعتقاد شخصيم اين هستش كه مشكلات و نا كارآمدي ها بسيار زياد است، اما حتم دارم و تجربه هم نشان داد كه با روش هاي عوام فريبانه و پوپوليستي اين مشكلات كم كه نمي شنود هيچ، بلكه بيشتر هم مي شوند.
با حمايت از روحاني و تيمش مي توانيم عقلانيت موجود در دستگاه اجرائي كشور رو تقويت كنيم و باعث انتقال اون به ساير بخش هاي نظام هم بشيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مثه اینکه لیوان آب قالیباف رو یادت رفته
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به منفی هایی که گرفتی توجه کن متوجه میشی طومار کی پیچیده شد
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دستهای لرزان واسه این بود که می خواست گاز انبریتون کنه اما بر اساس برنامه فعلا نوبت اسحاقمون بود
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب ناشناس عقلانیت یعنی تعطیل کردن تمام توان هسته ای و اینده انرژی کشور در عوض تقریبا هیچ یا گره زدن اب خوردن مردم به تحریم و امیدوار کردن دشمن به ابزار تحریم؟؟؟؟اگر دوستان این دولت برای تحریم به دشمن مشاوره نداده بودن و فتنه و کودتا ایجاد نمیکردند و بحران ارزی ایجاد نمیکردند و... سال 92 هم اینگونه نبود.شما خودتان هم خوب میدانید دولت روحانی در تمام زمینه ها باخته است.عوام فریب هم یعنی کسی که وعده تحول اقتصادی در 100 روز را داد
سیده زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
آقای قالیباف با این روش تند مناظره ، مناظرات سال 88 را تداعی نمود و چون مردم از این نوع برخورد ريال خاطره خوش ندارند لذا قالیباف علیرغم میل باطنی بنده ، بازنده بزرگ مناظره اول بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
آقای سلیمی نمین، بعد انتخابات هم بگو چرا قالیباف عزیزتر از جانت، نتونست رای بیاره
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روحانی کاملا وعده 4 ملیون شغل رو داد!
گفت اگر گردش گر بیاید چهار ملیون شغل ایجاد میش ود و.. ور در اخر گفت این کار شدنیست!!
اگر بخواهیم بگیم وعده نداد میشود فریب مردم!

انگار الان بیاییم و بگوییم انشاالله به هر کسی ماهی 1 ملیون پول میدیم
و بعدا بگیم گفتیم انشاالله ... نگفتیم که حتما میدیم...
فریب دادن مردم تا کی ... مثل بچه ها که بهشون میگن فلان چیز دسته توئه تو برداشتی؟؟؟ میگه نه دستم نیست .. توجیبمه ....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
و باز هم همان تحلیل های آبکی طرفداران احمدی نژاد اخه اقای سلیمی نمین تو که می بینی همیشه پیش بینی ها و تحلیل هات اشتباه از کار درمیاد چه اصراری داری تحلیل و بررسی کنی ها ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
روحانی آخر کار خیلی خراب کرد. اطلاع درستی از تکالیف برنامه ششم در حوزه مسکن نداشت٬ دستاش به لرزه فتاده بود. در مورد رعایت وقت مناظره تخلف کرد. جواب های بی ربطی به حرف های قالیباف داد. تصاویر و فیلم های روحانی در موارد مورد ادعای قالیبف بلافاصله روی سایت ها رفت و این برای روحانی خیلی بد بود.
کامیاب
Germany
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جالبه قالیباف جمله میر حسینو اسکی میره بد دقیقا پشت بندش دروغ تحویل مردم میده خوبه مشخص شده حرف آقای روحانی درمورد 4 ملیون شغل چی بوده من هم که در دوره قبل پیگر بودم تعجب کردم کی روحانی وعده 4 ملیون شغل داد این مسئله اینقد عجیب بود که خود روحانی شک کرده بود یا بحث 100 روزه اینو که خودمون زنده بودیمو دیدیم کی روحانی گفت من 100 روزه همه چیزو درست می کنم !؟؟؟ مگه میشه !!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به گفته معاون گردشگري 20 ميليون گردشگر توي اين 4 سال وارد کشور شده اما دريغ از ايجاد 1000 تا شغل مرتبط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
لرزش دست روحانی بخاطر پارکینسون خفیفه که از قدیم داشته، نه از ترس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
خدا حافظ اصول گرایی... خداحافظظظ
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب کامران شما دیگه خیلی خودت رو به اون راه زدی.روحانی نگفت من توان تحول اقتصادی در مدت کوتاهی دارم؟؟؟؟بعد چند روز پیش نگفت تحول اقتصادی در 100سال هم ایجاد نمیشود؟؟؟؟اگر سال 92 همین حرف را زده بود رای میاورد؟؟؟؟؟اسم این دقیقا عوام فریبی نیست؟؟؟؟؟؟
arman
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
یک ذهن متوهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
اتفاقن قاليباف در نظر قشر خاكستري برنده مناظره بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قشر خاکستری منظورت خودتی
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
با این تعداد منفی جواب خودت را گرفتی بابا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف در مورد سفارت عربستان هم که سکوت محض اختیار کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
منظورت سلول های خاکستری مغزند؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
سلام.به نظرم آقای قالیباف فقط اومده ریس جمهور بشه اونم به هر قیمتی .و استارت تخریب رو اول شروع کرد و آقای رییسی هم با عملکرد ... در بخش پایانی صحبتش ...
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
خیلی قشنگ مغز شما رو شستند.وقتی به همه ارزش های یک کشور حمله میکنید اسمش میشود انتقاد سازنده اما وقتی از شما کسی انتقاد کند میشود تخریب.عجب انسان های جالبی هستید
فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قالیباف داره با بی شرمی تمام به هر دری میزنه چون اخرین شانسه اونه ولی فرانوش نکنیم که خیلی ها گول حرفای پوپولیستی قالیباف رو میخورن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قالیباف ادبیات مشابه احمدی نژاد رو داشت ژست موسوی هم گرفت! عجب ترکیب لایتچسبکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف در مورد سفارت عربستان هم که سکوت محض اختیار کرد!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
مناظره امروز را قالیباف برد به این دلایل:

اول: هرچی گفتن جهانگیری ‌و روحانی و حمله کردن، همشونو جواب داد قالیباف. از تفکیک زباله تا مجوزهای برجسازی. هیچیو بیجواب نذاشت و کلی هم حملاتی کرد که بهش جوابی داده نشد. گاف جهانگیری برای فیلم سیلی اون خانم توی گیلان هم ربطی به قالیباف نداشت و همه میدونن قضیه اون دستفروش مربوط به تهران نیست.

دوم: باعث عصبانیت روحانی و جهانگیری شد و قطب اصلی انتخابات شد بتنهایی و بدون کمک حداقلی رییسی و میرسلیم

سوم: فیلم قول اشتغال چهارمیلیونی روحانی در چهارسال پیش توی مجازی بلافاصله پخش شد. همون فیلم که امروز روحانی گفت من نگفتم و دروغه توی مجازی پر شده. عکس سایت دولت که روحانی توی ارومیه گفته چهارمیلیون شغل ایجاد میکنم هم دست به دست داره میشه.

رییسی و میرسلیم هم باختن چون هیچ حرفی برای گفتن نداشتن چون میگفتن برای انتقاد از وضع موجود دولت فعلی کاندیدا شدن ولی عملا خلافش ثابت شد و هیچی نگفتن بجز دو دقیقه آخر رییسی. ولی درکل به اهداف خودشون باختن
ارمین
Saudi Arabia
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
اول:خیلی از چیزها رو قالیباف جواب نداد.مثلا جهانگیری گفت کسانی که به سفارت عربستان حمله کردن تو ستاد قالیباف هستن که جواب نداد.خیلی چیزهارو هم ازش نپرسیدن تا جواب بده.مثلا قضیه پلاسکو یا املاک نجومی.ایشون خیلی به 4 درصد تاکید کردن ولی متاسفانه کسی از ایشون نپرسید اگه جنابعالی جزو 4 درصد نیستی پس چرا جلوی تحقیق و تفحص مجلس رو گرفتی چرا به شورای شهر جوابگو نیستی.در ضمن اقای جهانگیری قاف نداد بلکه شما خوب گوش نکردی.جهانگیری گفت اونقدر با دست فروش ها تو تهران بد برخورد کردید که این برخورد بد تو سایر شهر ها هم جا افتاد
دوم:هیچ عصبانیتی در کار نیست.به هر حال یکی از فن های مناظره بالا بردن صدا برای تاکید بر جملات مهم هست تا اثرگذاری بیشتری داشته باشه.فکر میکنم جنابعالی اولین مناظره ای هست که نگاه میکنی
سوم:اقای روحانی گفتن اگر 10 میلیون گردشگر بیاد.نمیدونم چطور این جمله رو قول دادن میدونید.همچنین دوستان جناح شما با حمله به سفارت های مختلف و جنگ با دنیا هیچوقت اجازه نمیدن حتی 2 میلیون گردشگر هم وارد بشه چه برسه 10 میلیون
چهارم:اقای رییسی کاملا عقایدی برعکس من داره اما امروز حداقل نشون داد شخصیت بالایی داره برخلاف قالیباف که نشون داد نه شخصیت داره نه برنامه نه اخلاق
پنجم:تا سطحی نگرانی مثل شما تو جامعه هستن امیدی به پیشرفت کشور نیست.نه با روحانی نه با رییسی نه با قالیباف و نه با هیچکس دیگه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اول: تولید برق از زباله؟! خیلی مزحکه
بیشتر سوالا رو هم جواب نداد آقای قالیباف
در مناظره بعدی سوالای اصلی و کوبنده از ایشون پرسیده خواهد شد.
دوم: شما تو قطب شناسی هم مشکل داری پ، یه نگاهی به سایتا بندازی میفهمی قطب اصلی مناظره کی بوده
سوم:در مورد چهار ملیون شغل هم شما مثل اقای قالیباف دچار سوءتفاهم شدید یا درست نخوندید، دکتر روحانی گفتن که ایجاد چهار ملیون شغل در صورت جذب ده ملیون گردشکر در سال. دقیقتر بریئ بخونید.
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب ارمین اولا اگر از حمله کنندگان به سفارت عربستان در ستاد قالیباف بود اسم یکی از ان ها را میاورد دوما وظیفه خفاظت از سفارت خانه ها بر عهده کی است؟؟؟؟نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات زیر نظر دولت نیست؟؟؟خیلی جالبه مشکل خودت رو به گردن دیگرا اندازی و طلب کار هم باشی.سوما روحانی گفته اگر 10 میلیون توریست بیایید مشکل اشتغال خل میشود و جهانگیری هم قبلا گفته بود 20 میلیون توریست داشته ایم.این برخورد عوام فریبی نیست؟؟؟؟
محمد
Canada
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
فقط روحاااااانی تا ۱۴۰۰
تازه از ۱۴۰۰ تا۱۴۰۸ هم با جهانگیری
حالا امثال سلیمی نمین بیان ازین دروغا به نفع قالیباف بگن!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بی زحمت آمار گردشگرانی که تو دولت روحانی به ایران اومدن رو بپرس اونم از معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی که گفته 20 میلیون گردشگر وارد ایران شدند یعنی برابر با 8 میلیون شغلی که روحانی داده
کامران
Netherlands (Kingdom of the)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
به نظرم اقای قالیباف ازهمان اول تهاجم به اقای روحانی وجهانگیری را اغاز کرد.
اما اقای روحانی نباید باشخصی مثل قالیباف درگیر میشد.هرچندایشان تهمت وافترا زد.
برنامه های اقای رییسی واقای میرسلیم بسیار خیال پردازانه وایده الیستی بودند.
اقای هاشمی طبابه دور از جنجال وبسیار واقعی صحبت کردند.

راه
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
عزیزم یعنی اینکه اقای روحانی فرمودند میتوانند تحول اقتصادی در مدت کوتاهی ایجاد کنند افترا است؟؟؟؟تحول اقتصادی در مدت کوتاهی خیال پردازانه نیست؟؟؟؟؟بستن با کدخدای که علنی صحبت از تجزیه کشور میکند چی؟؟؟؟؟بابا شما دیگه خیلی خودتون رو به اون راه زدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آسمانی جان اگه واقعا ادعا دارى نظرت رو بجاى کادر پاسخ تو بخش نظرات بگو که در موردش قضاوت بشه . با اون نوشته ھاى طولانی و افراطی ھم معلومه یا خیلی بیکاری یا کارت ھمینه
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
آقای سلیمی نمین "اگر دین نداری لااقل انسان باش"

دروغ نگو...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
مناظرات خیلی ضعیف بود!!!متاسفانه با شعور مردم بازی شد و آقای جهانگیری و روحانی و قالیباف فقط به هم پریدند!!خصوصا جهانگیری که با صحبتهای قدیمی و بچه گانه سعی در تخریک افکار عمومی علیه قالیباف داشت.
در این بین باید به آقایان رییسی و هاشمی طبا و میرسلیم تبریک گفت که با رعایت اخلاق حرفهایی خوبی زدند و نشان دادند هدفشان کار است نه رای آوری و کسب قدرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
ببین اول کی شروع کرد!یعنی شما انتظار داری طرف بیاد همینجوری تهمت بزنه و دروغ بگه بعد روحانی جوابشو نده!مطمینم که روحانی نمیخواست اصلا وارد این بحثا بشه ولی وقتی دروغ میگن و همش تهمت و افترا نباید جواب داد؟!
ناشناس
Germany
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بنظرت اینکه اشغالگران سفارت عربستان که اینهمه هزینه برای دولت داشتو افشا کرد بچگانه بود ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
اشغال سفارت عربستان واسه این بود ک این دولت با سیاست لبخند غرور ملی مردم خورد کرد بعد کشتن اون همه بیگناه هیچ برخوردی نکرد حتی اگه حرف رهبری نبود میخواستن جنازه هم تحویل ندن شما اگه مسلمون نیستین حداقل رو ایرانی بودنتون غیرت داشته باشید هموطن های ما رو کشتن ب جوون هامون تجاوز کردن این دولت فقط ی بیانیه داد! هرچند من مخالف اشغال سفارت هستم نباید بهانه ب دشمن داد.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
آقای قالیباف لطفا بفرمایند که خودش و خانواده اش جزو 4% هستند یا 96%؟
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
شما تشریف ببرید منزل شخصی تمام کاندیداهای این دوره و دوره های قبل را نگاه کنید تا متوجه شوید کی از 4درصد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
پیشنهاد: برای شفاف سازی امور از جناب آقای دکتر قالیباف در خصوص 1000میلیارد تومان اهدایی به موسسه خیریه تحت مدیریت خانمشون سوال شود.
ناشناس
Poland
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
به به... عباس آقای سلیمی نمین جان!!! کارشناس همیشه بازنده ... شما خیلی کتاب می خونی ولی پیشرفتتون در درک مطالبات جامعه بسیار بسیار کنده ...شما هم از اون پدیده هایی هستی که تو چشم آدم نگا می کنی ولی یه حرف حسابی نمی تونی بزنی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
آقای قالیباف مردم را به دو دسته 4 درصدی رانت خور و مرفه و 96 درصدی مردم عادی تقسیم بندی کرده است. آیا خود آقای قالیباف جز 4 درصد نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
به نظرم جناب قالیباف سعی داشت با یک رویکرد پرخاشگرانه رای جمع کنه غافل از این که نه مهارت مناظره داشت و نه مردم چنین فرد پرخاشگری را میپسندند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قالیباف بافت جهانگیری رارو کرد
omid
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
اقا جهانگیری چرا از معدنچیانی که حکم شلاق گرفتند احساس ناراحتی نکردید ؟
omid
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
اقا جهانگیری چرا از معدنچیانی که حکم شلاق گرفتند احساس ناراحتی نکردید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف در مورد سفارت عربستان هم که سکوت محض اختیار کرد!
آرین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
روحانی گفته بود اگر سالیانه ۱۰ میلیون توریست که ظرفیت گردشگری آن را داربم وارد کشور شوند ۴ میلیون شغل ایجاد خواهد شد.
قالیباف داشت مدل احمدی نژادی برای وارونه کردن حقایق رو اجرا میکرد که با حمله گازانبری روحانی در دقایق آخر سنگ رو یخ شد. .....
محمد
Germany
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
جناب آقای جهانگیری چنان گفت که جریان اصلاح طلب مظلوم است که همه را به زاری انداخت....
این طرز مظلوم نمایی نخ نما شده...
4 سال وعده و وعید دادید. حالا هم می گویید «من کی گفتم...»
یا آلزایمر دارند یا دروغ می گویند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
آقای محمد
خجالت هم خوب چیزیه
قالیبافتون یه گونی دروغ بافت امشب خجالت نمیکشین؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اتفاقا اونی مظلوم نمایی کرد که هنوز مناظره شروع نشده چند بار گفت آقای روحانی ظالم! به من اجازه نمیده حرف بزنم و میخواست اشک ملت رو دربیاره!خخخخخ
ناشناس
Germany
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قالیباف با موتور 1000 بدجوری خورد زمین در مورد سفارت عربستان هم که سکوت محض اختیار کرد!
یزدانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
به نظر بنده مناظره امروز بین افراد تکراری و بدون ایده و بدون انرژی جز به قهقرا رفتن جمهوریت نظام و مایه تاسف مردم حاصلی نداشت ادامه روند کنونی با چنین نامزدهای مداربسته ای به دلسردی مردم پس از تجربه و لمس ریاست جمهوری آقایان هاشمی خاتمی احمدی‌نژاد و روحانی می انجامد
حاکمیت تا دیر نشده خود به اصلاحات عمیق تن دهد والا ایران کره شمالی نیست که مردمش با نداری سر کنند تبعیض و تناقض پیکره جامعه را به آستانه سقوط کشانده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
فرا ر از حقیقت ودرج گزینشی نظرات را تبریک می گویم ولی واقعا این آقای جهانگیری با این حد سواد دانش اموخته شریف است؟ بوالعجب من در شگفتم ز ین دو ضد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
جوجه!
من دانش آموخته شریف هستم و وقتی داری در مورد من و امثال من حرف میزنی مراقب باش
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب جوجه تو با این ادبیات کاملا معلومه دانش اموخته کجایی بعد هم میشه بگی از توی شریف دقیقا چی در اومده؟؟؟؟؟غیر از مشتی کارگر فنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
تحلیل سلیمی کاملا جانبدارانه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
اقای سلیمی نمین، برادر محترم و احتمالا راستگو، خودت رو گول نزن

سند قالیباف اون چیزی که بیان کرد نبود، قالیباف در چشم میلیونها ایرانی نگاه کرد و دروغ گفت! کافی است سری به شبکه های اجتماعی بزنید و از رویا خارج بشید تا ببینید سند چی بود و قالیباف چه گفت

مشکل شما اینه که دوست داری رویا پردازی کنی و برای رسیدن به رویاهات بازم رویا پردازی کنی
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
روحانی دوست داریم.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
واقعا! ولی حیف روحانی شمارو دوس نداره فقط ب چشم ی رأی متحرک بهتون نگاه میکنه
حسین
France
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
جناب سلیمی توبه کن ، واقع بین باش ، اگر راست میگی و حق با شماست چرا فیلمها و مستندات سال 92 را بعد مناظرات پاک کردید از سایت روحانی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بنظرمیادتحلیل این دوبزرگواراز روی جناح بندی که داشتندبود اقای عبدی معلومه درجناح روحانی بازی میکنه واقای سلیمی نمین هم درجناح قالیباف ونقدشان منصفانه نبود الان بهترین کارشناسان خودمردم هستند که فراجناحی عمل میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سردار حمله گازانبری به دستفروشان
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سلام به همه دوستان
من این مناظره رو ضبط کردن و سه بار هم دیدم
شروع درگیری لفظی با قالیباف بود قالیباف رفتار های احمدی نژاد رو تو لباس موسوی انجام میداد تصورش اینه که میتونه با خراب کردن دیگران رای جمع کنه ولی نمی دونه که کسی که تخریب میکنه اول خودش خراب میشه
روحانی و جهانگیری غافلگیر شدن و نتونستن تو لحظه تصمیم بگیرن نتیجش حرف های شلخته جهانگیری در واکنش به قالیباف بود
در واقع قالیباف از قبل نقشه حمله رو کشیده بود و جواب ها رو هم پیش بینی کرده بود
ولی روحانی و جهانگیری تصور نمیکردند قالیباف اونجوری حمله کنه و نتونستن اون جوری که باید جواب بدن
روحانی تو مصاحبه های بعدیش صد در صد درباره ادعا های قالی باف حرف میزنه
و قالیباف هم صد در صد نبردشو با روحانی ادامه میده
ممنون که خوندید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سه بار دیدی؟!! احسنت به این همت..
قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
من طرفدار هیچکدوم نبودم و نیستم . بدون طرفداری میگم که صبحتهای قالیباف مستند بودن، در مقابل روحانی و معاونش با حالت عصبانی و عدم تحمل انتقاد و .. سعی در متوقف کردن وی داشتند که همه دیدند موفق نبودن و سوتی پشت سوتی دادند . باز هر کی میاد بیاد فقط اشتغال و مسکن رو حل کنند انشالله
ناشناس
United States of America
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
از اسمت معلومه طرفدار هیچکدوم نیستی! خودتی!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جووووووون ازین هموطن بی طرف!!!!!!!!!!!!!
کاش بعضی مردم معنی مستند بودن رو بدونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
# روحانی و جهانگیری تا اخر بمانند.
هیچ کدام کناره گیری نکنند تا رای گیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آقای سلیمی یمین تحلیلی انجام نداده است
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به نظر من قالیباف خیلی ناشیانه عمل کرد تا روحانی اومد در جایگاه هیچی نشده بحث اینکه چرا دروغ گفتی به ملت و 4 ملیون شغل و ... را پیش کشید. معلوم بود به خاطر مناظره سال 92 حسابی از دست روحانی ناراحته و میخواد هر چی سریعتر حالشو بگیره. اون پرینتی هم که از سایت گرفته بود خیلی ناشیانه تر بود اومد به مردم نشون بده که اصلا دوربین صداسیما هم بش محل نذاشت و نشونش نداد. میرسلیم و هاشمی طبا و رییسی هم که کلا منفعل بودند. رییسی بیشتر شبیه احمدی نژاد بود میگفت ملت بتون پول میدم یارانه فقرا سه برابر میشه و ... که رای بیاره ولی الان دیگه سال 84 نیست جواب نمیده. به نظرم رقابت اصلی بین قالیبلف و روحانی هست و جهانگیری هم کنار میره . راستش اینا همه نظرات من بود نمیدونم روی کل مردم چه اثراتی گذاشته آیا به نفع روحانی بوده یا قالیباف . اینش باید نظر سنجی بشه. ولی بنده معتقدم بیشتر به نفع روحانی و جریان اصلاحات بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
موضوع سوال اشتغال بود اونم از اشتغال حرف میزد پس بنظرت کی باید این سوال پرسیده بشه از اقای روحانی؟ ایشون گفته 4 میلیون شغل ایجاد میکنم الان میگه نگفتم بنظرت ی جوون ک ب این وعده دل خوش بوده بعد 4 سال هنوز بیکاره وقتی میشنوه رییس حمهورش میگه من اصلا نگفتم باید چیکار کنه؟ ب چی امید داشته باشه؟ مگه اسم شعار دولت تدبیر و امید نبود!!
ثنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سلام برهمگی
دوستان اولا بپذیرید کشور درشرایط پیچیده قرارداره
بعد بیادآورید دولت روحانی کشور رادرچه شرایطی تحویل گرفت.۸ سال چه وضعی درست شده بود؟
بعد اینکه چرا برخی میگن این دولت هیچ کاری نکرده
برید مطالعه کنید،کارهارو ببینید
عده ای ب دلیل اینکه ب اهداف خود در برجام نرسید و مجبور ب کمرنگ کردن هسته ای شدیم،این دولت را میزنن.اما بیادبیارید اقایان روحانی،صالحی،ظریف،عراقچی مدتها تلاش شبانه روزی کردن بلکه برای مردم راهگشاییی شود،پولها برگردد،تعاملات بادنیابهترشود،وضع اقتصادبهترشود ،نیت و هدف و تلاش اینها خیر بود و برای مردم،حالااگر طرف مقابل بدعهدی کرد دلیل میشود مابگویمم این دولت بکل هیچ غلطی نکرد؟! این انصاف است؟
همانطور که آقای هاشمی طبا گفت دولت ظرفیتی داره،خدانیست که بگه : کن فیکون. بشو پس درجا بشود، نباید بیش از ظرفیت آن ازآن متوقع باشیم، نباید بگوییم مشکل کار و ازدواج وتمام معضلات اجتماعی فرهنگی باعثش دولت است،تلاش افراد مهمترین عامل موفقیت آنهاست.کشور در شرایط پیچیده ای ست درک کنیم، کارهای دولت را ببینیم،منصف باشیم،انتظار معجزه نداشته باشیم.باید ب کسی رای دادکه درشرایط فعلی و بااقتصادبیمار بیش از دیگران توانمدی گرداندن کشور را داشته باشد.ببینید کدام یک ازاین ۶ تن درین امر مجرب ترند.تقوا فراموش نشود،حتی اگر مخالیفم اخلاق را ازیادنبریم.ب امید پیروزی جاوید ایران
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
داداش رهبری گفت نمیشه ب دشمن اعتماد کرد چرا اعتماد کردن؟ رهبری گفت ب این مزاکرات خوش بین نیستم ولی حمایت میکنم تا همه دشمن بشناسن چرا گوش ندادن؟ هرکسی ک میگفت برجام تو متنش نقص داره بهش میگفتن کاسب تحریم؟ ما هسته ای رو با خون شهدا ب دست اوردیم اگه میخواستین بدیمش بره باید بجاش ی چیز با ارزش واسه ملت میگرفتیم بنظرت گرفتیم؟ با این فرصت مزاکره ک این دولت با عجله و بی تدبیری از دستش داد میتونستیم امتیازهای بزرگی از غرب بگیریم ولی الان خیال دشمن از ابهام هسته ای راحت کردیم سیمان ریختیم توش رفت هیچی هم گیرمون نکرد درضمن رهبری میگفت پله پله توافق اجرا کنیم ی قدم ما ی قدم اونا تا نتونن دبه کنن ولی اینا تمام تعهداتی ک قبول کرده بودن انجام دادن بعد گفتن ببینید ما سیمان ریختیم حالا شما هم تحریم برداریم اونا هم گفتن چشم!!!
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف اگر کار درست کن بود تو شهرداری درست میکرد ... رئیسی هم که تا مشهد اونور تر نرفته تا حالا ... همون حسن کلید ساز به درد ملت می خوره !!!!
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
ممنونم از تحلیل قشنگت! تا وقتی ی سری افراد مثل تو فکر میکنن آقای روحانی ب رأی آوردن امید داره.
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بعضي از دوستان دستاي لرزان آقاي روحاني رو اشاره مي كنند، حدود 15 سال پيش كه ايشان مسئول پرونده هسته اي بودن دستهايشان همين حالت رو داشت من دقيقا يادمه اون زمان هم هنگام صحبت كردن در تلويزيون دستانشان لرزان بود و اين حالت دستانشونه و ربطي به مناظره نداره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
دوستانی ک مثبت دادین شما هم یادتونه 15 سال پیش دستاش لرزان بود؟ یا فقط چشماتون بستین هرکی از روحانی خوب گفت مثبت میدین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف تشنه قدرت است و هدفش فقط و فقط رئیس جمهور شدن است. اما مردم با تجربه ای که از احمدی نژاد دارند هرگز اجازه حضور قالیباف را در پست ریاست جمهور نخواهند داد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
ممنون ک بجای مردم صحبت کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بازم قالیباف که یه تنه از پس روحانی و جهانگیری بر اومد.. دمت گرم
موسی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آقای رییس جمهور پارکینسون دارن؟عایا؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
البته این نحوه حرف زدن از شدت خشم وعصبانیت هست یک درصد تمامیت خواه خودخواه
بیژن روشنفکر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
فرارو از انختاب تیترت معلومه چقدر بی طرف عمل کردی!!!
اخلاق رسانه ای ندارید شما اصلاح طلبا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آقای سلیمی نمین به خدا تهمت و دروغ بستن به یکی گناه کبیره است. آقای روحانی گفتند که من طرفدار آزادترین بحث هستم مضافاً شما بهتر می دانید که اکثریت کمسیون دست همفکران جنابعالی و اصولگراهاست.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
اقای روحانی بعد اینکه دیدن همه جلوی این کار وایسادن مجبور شد بگه منم مخالفم البته شما فکر کن وزیر دولت روحانی بدون هماهنگی روحانی گفته مناظرات زنده نباید پخش بشه؟ صوت صدای آشنا مشااور ررووحانی رو گوش کن ببین ب هر دری میزنه تا سوالات مناظرات با هماهنگی خودشون طراحی بشه. حسین فریدون از زنده پخش نشدن مناظرات حمایت کرد بعد ک دید خراب کرده پاکش کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دقیقا قالیباف هم 4 درصد .........خخخخخخ این خط و این نشان ؟آقای سلیمی نمین همیشه معترض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آقاي سليمي نمين اگر فيلم سيلي زدن به دستفروش را نديديد بريد ببينيد
يعني اينقدر از فضاي مجازي دور هستيد ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
پس شما میگین قالیباف بد است زیرا یک نفر ب یک مادر سیلی زده است؟ چرا نمیگین روحانی بده ک وزیراش ملیاردی هستن و حقوق نجومی میگیرن ک ی زن بیچاره مجبور ب دست فروشی شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
ناشناس جان بفهم. یه مأمور شهرداری توی گیلان به یه مادر دستفروش سیلی زده. به قالیباف که شهردار تهران باشه چه ربطی داره آخه؟ الان متوجه شدی چی شد؟ خوبه به فضای مجازی نزدیکی و اینقدر پرتی بابا...
سیدابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تدبیر جهانگیری - امید روحانی
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
منظورت تدبیر تو مدیریت حقوق های نجومی و تدبیر تو برجام و معوقه خواندن اختلاس 8 هزار میلیاردی و قراردادهای نفتی و تحریم نیروهای نظامی خودی و............. منظورت از تدبیر همین بود دیگه درسته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اصلا هم اقای جهانگیری و روحانی غافلگیر نشدن چرا که اگه یک روز قبلش حرفای قالیباف رو در برنامه ضبطی گوش می کردن متوجه میشدن که دیدگاهشون همونی که که در برنامه ضبطی گفته بود. منتها نه که حوصله کار کردن ندارن برا همینه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اصلا هم اقای جهانگیری و روحانی غافلگیر نشدن چرا که اگه یک روز قبلش حرفای قالیباف رو در برنامه ضبطی گوش می کردن متوجه میشدن که دیدگاهشون همونی که که در برنامه ضبطی گفته بود. منتها نه که حوصله کار کردن ندارن برا همینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به جای آقای حسن روحانی ( اصلاح طلب اجاره ای ) به آقای جهانگیری ( اصلاح طلب واقعی) رای بدهید.
اگر کسی چهار سال در جریان کارهای دولت باشد نیاز به یک شخص کمکی در دفاع از عملکرد خود ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تا اونجا که ما دیدیم در آخر نمایندگان دولت محکوم به سیبل شدند .
علی
United States of America
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سخنان آقای عبدی آرام و بی‌طرفانه و سخنان کارشناس دیگر هیجان‌زده و در خدمت جریان خاصی است.
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بعضي از دوستان دستاي لرزان آقاي روحاني رو اشاره مي كنند، حدود 15 سال پيش كه ايشان مسئول پرونده هسته اي بودن دستهايشان همين حالت رو داشت من دقيقا يادمه اون زمان هم هنگام صحبت كردن در تلويزيون دستانشان لرزان بود و اين حالت دستانشونه و ربطي به مناظره نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سلیمی نمین:"به نظر می‌رسد رییسی در زمینه حاشیه نشینی بر اساس تجربه و اقداماتی که در زمینه حاشیه نشینی مشهد صورت داده راه حل هایش عملی ارایه داد."جناب کارشناس دادن سند که باعث تثبیت این پدیده زشت میشه نه رفع آن.اگه راه حل عملی اینه که وای بحال مملکتی که شما کارشناس اون هستی و اینا هم کاندید ریاست جمهوری!!
سعادت
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دفاع اقای جهانگیری از مرحوم اقای رفسنجانی و اقای ناطق نوری قابل تقدیر و ستایش بود چون به انها در سال 88 خیلی ظلم شد و هیچ کس از حق انها دفاع نکرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
اشتباه میکنی آمریکا با تمام قدرت رسانه ای ک داشت از حقشون دفاع کرد آره داداش خیالت راحت آمریکا هواسش بهشون هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اگه فالیباف درباره قولهای انتخاباتی سال92 روحانی دروغ میگه پس چرا هیات نظارت اجازه پخش مجدد صحبتهای روحانی را نمیده تا معلوم بشه که کذاب کیست؟!!!
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سلام،
به نظر بنده، دربین این کاندید ها تنها شخصی که میتونه از پس اوضاع کشور بر بیاد اقای رئیسی هستن ، ایشون اصلا دنبال رای جمع کردن برخلاف بقیه ی اقایون نبودن و واقعا مرد عمل هستن و دل سوزانه طرح و ایده هاشو نو میگفتن و هدفشون فقط خدمت به مردم است برخلاف اقایون دیگه که ارزشی برای مردم قائل نیستن و فقط به فکر منافع خودشون هستند،
رٱی ما رئیسی است.....
دروووووود بر رئیسی .....
مرگ بر وطن فروش خائن.....
مرگ بر غرب زده.....
مرگ بر منافق......
مرگ بر ضد ولایت فقیه......
دروووووووود بر خامنه ای .....
دروووووود بر خمینی.....
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
تحلیلت خوب بود ولی سعی کن طوری حرف نزنی ک باعث بشه بقیه جلوت گارد بگیرن با منطق باید بریم جلو ب امید خدا همه متوجه میشن این دولت راستگویان نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به جای آقای حسن روحانی ( اصلاح طلب اجاره ای ) به آقای جهانگیری ( اصلاح طلب واقعی) رای بدهید.
اگر کسی چهار سال در جریان کارهای دولت باشد نیاز به یک شخص کمکی در دفاع از عملکرد خود ندارد.