bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۰۴۷

احمدی‌نژاد جایگزین اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

«بازگشت به قدرت»این استراتژی جدید محمود احمدی‌نژاد است.

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

«بازگشت به قدرت»این استراتژی جدید محمود احمدی‌نژاد است. این روزها وی و یارانش در تلاش هستند تا دوباره خود را به عنوان چهره‌های تأثیرگذار سیاسی نمایان کنند. نکته مهم اما پاسخ به این سوال است که چرا احمدی‌نژاد احساس می‌کند باید دوباره به قدرت بازگردد؟ احمدی‌نژاد از کدام مسیر به قدرت باز خواهد گشت؟ در صورت بازگشت به قدرت با چه شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی به رقابت خواهد پرداخت؟در کنار لزوم پاسخ به این سوال‌ها اما ضرورت تحلیل «رویکرد احمدی‌نژادی» در کشور بیش از پیش احساس می‌شود. به همین منظور با دکتر فیاض زاهد، فعال سیاسی، استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و نویسنده گفت‌وگو کردیم.

فیاض زاهد معتقد است: «محموداحمدی‌نژاد در صورت بازگشت به قدرت در مرحله اول اولویت خود را مبارزه با آیت‌ا... هاشمی قرار خواهد داد. به هر حال احمدی‌نژاد دولت آقای روحانی را برآمده از اندیشه آقای هاشمی قلمداد می‌کند. وی در مرحله دوم به مبارزه با دولت مستقر که شامل آقای روحانی و همفکرانش می‌شود خواهد رفت و در مرحله سوم با جریان اصلاح‌طلبی به کارزار خواهد
پرداخت». در ادامه متن گفت‌وگو را می‌خوانید.

از گوشه و کنار شنیده می‌شود که محمود احمدی‌نژاد در تلاش برای بازگشت به صحنه اول قدرت سیاسی است. چرا احمدی‌نژاد به این نتیجه رسیده است که باید به قدرت بازگردد؟

من فکر می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد بدون قدرت هیچ گونه معنایی ندارد. برخی از انسان‌ها بدون اینکه وابسته به جایی و چیزی باشند یا وامدار منصبی باشند به ذاته انسان‌های «بزرگی»هستند. به عنوان مثال در روایتی «صعصعه ابن سوهان عبدی» خطاب به حضرت علی(ع) عنوان می‌کند: یا علی(ع) از میان تمام کسانی که خلافت و منصب گرفتند خلافت به آنان اعتبار و احترام داد اما تو تنها کسی هستی که به خلافت اعتبار و احترام دادی و نه خلافت به تو». به همین دلیل باید عنوان کنم که آقای احمدی‌نژاد بدون داشتن منصب ، موقعیتی ندارد. باید عنوان کنم که وی این قدر هم صبوری ندارد که با روی کارآمدن دولت جدید از صحنه کنار بایستد، سکوت کند و امکان نقد منصفانه را به موافقین ومخالفان دولتش بدهد. احمدی‌نژاد از نظر روانشناختی نیازمند توجه است.

به همین دلیل یکی از دلایل اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت وی به قدرت به گوش می‌رسد ناشی از دلایل فردی و شخصیتی احمدی‌نژاد است. از منظر سیاسی نیز احمدی‌نژاد فاقد پایگاه ریشه دار اجتماعی و سیاسی است. احمدی‌نژاد ثمره زد و بندهای روزگار بوده است؛ بدین معنی که وی بدون اینکه در صف انتظار ایستاده باشد ببر صدر آمده و اکنون که از صدر به پائین رفته خیلی محل توجه و رجوع گروه ها نیست. از منظر سیاسی نیز کسانی که از رفاقت بااحمدی‌نژاد به جایی رسیدند منافع مشترک دارند که عمومأ جریانات ریشه دار نیستند؛چرا که احمدی‌نژاد هیچ گاه نماینده اصولگرایان خودرا معرفی نکرده است. همچنین نماینده هیچ دسته و گروه سیاسی مشخص و تعریف شده‌ای نیزخود رامعرفی نکرد. لذا کسانی که در زمان وی به منصب و مقامی رسیده‌اند علاقه‌مند هستند که وی دوباره به صحنه بازگردد تا همچنان سهمی داشته باشند.

با این وجود من گمان می‌کنم وضعیت احمدی‌نژاد مانند این بیت شعر است که«عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری» چرا که فضا برای بازگشت وی به هیچ وجه آماده نیست. با این وجود وی تمایل دارد مساله آمدن یا نیامدنش در صدر اخبار باشد تا همچنان خود را به عنوان یک چهره تأثیرگذار سیاسی نشان دهد. نیروهایی مانند احمدی‌نژاد امکان تکرار دارند اما خود آقای احمدی‌نژاد و نه تفکر «احمدی‌نژادیسم». من فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌ها و هوشمندی تاریخی سرزمین ما احمدی‌نژاد را باید در لابه لای کتاب‌های تاریخی جستجو کرد.

با این وجود اگر فرض را بر این بگیریم که احمدی‌نژاد به صحنه قدرت سیاسی بازگردد احتمال اینکه وی علیه سه جبهه یا شخصیت موضع گیری رادیکال داشته باشد، وجود دارد. از طرفی آیت‌ا... هاشمی است که پس از پایان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد تلاش داشته، پشت پرده اتفاقاتی که در8سال گذشته بر کشور گذشته را به صورت شفاف با مردم مطرح کند. از طرف دیگر آقای روحانی و دولتش قرار دارند و از سوی دیگر رقیب سنتی اصولگریان یعنی اصلاح طلبان به زعامت سید محمد خاتمی حضور دارد. وی در مقابله با کدام گروه هدف وارد عرصه قدرت می‌شود؟آیا این احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد همزمان با هر سه جبهه وارد کارزار سیاسی شود؟

من فکر می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد در مرحله اول اولویت خود را مبارزه با آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی قرار خواهد داد. به هر حال احمدی‌نژاد دولت آقای روحانی را برآمده از اندیشه آقای هاشمی قلمداد می‌کند. وی در مرحله دوم به دولت مستقر که شامل آقای روحانی و همفکرانش می‌شود خواهد تاخت و در مرحله سوم به مبارزه با جریان اصلاح طلبی خواهد رفت. با این وجود بنده معتقدم بخش‌هایی از حاکمیت نیز به مساله «احمدی‌نژادیسم» فکر می‌کنند.

دلیل این سخنم نیز این نکته است که اسفندیار رحیم مشایی و هم فکرانش شاید تنها گروهی هستند که از نظر اجتماعی مسائل و دیدگاه‌هایی را مطرح کردند که امکان رقابت محدود با جریان اصلاح طلبی را دارند. بنا براین اگر بخواهیم در انتخابات مجلس قائل به یک چینش سیاسی باشیم که در آن اصلاح طلبان نقش مهمی نداشته باشند نیروهای احمدی‌نژادی بهترین گزینه برای جایگزینی اصلاح طلبان و ایجاد یک تنوع حداقلی برای مشارکت در انتخابات خواهند بود. نیروهای احمدی‌نژاد به دلیل اینکه برآمده از شرایط خاص سیاسی هستند از منظر سیاسی نیروهای اصیلی نیستند.

به همین دلیل در صورتی که اصلاح طلبان به هر عنوانی در صحنه انتخابات حضور کمرنگی داشته باشند این گروه حاضر هستند از خود نمایش حداقل گونه‌ای از اصلاح طلبی نشان دهند و کاریکاتوری از رفتار اصلاح طلبان را در عرصه اجتماعی و سیاسی بازتولید کنند. در واقع اگر بخواهیم به صورت عمیق به این رویداد نگاه کنیم امکان این وجود خواهد داشت که به جای چهره‌های جدی اصلاح طلبی چهره‌های احمدی‌نژادی وارد عرصه انتخابات مجلس دهم بشوند. در عین حال جریان احمدی‌نژاد همچنان علاقه‌مند به دوقطبی کردن شرایط اجتماعی است که در این قضیه آقای هاشمی محور این منازعه خواهد بود.

این احتمال وجود خواهد داشت که احمدی‌نژاد خود را نامزد انتخابات مجلس کند؟با فرض بر اینکه چنین اتفاقی رخ بدهد با توجه به اینکه اصلاح طلبان به احتمال زیاد حول محور محمدرضا عارف وارد کارزار انتخابات مجلس خواهند شد آیا ما شاهد یک انتخابات هیجانی و پرهیاهو بین جریان عارف و جریان احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس خواهیم بود؟

بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد. همچنین امکان حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس را نیز بعید می‌دانم. احمدی‌نژاد سطح خود را بالاتر از منازعات مجلس می‌داند. لذا این نوعی بازی تبلیغاتی است تا بتواند دوباره نام خود را در کشور مطرح کند. البته بنده به دوستان احمدی‌نژاد توصیه می‌کنم نگران فراموش نباشند؛ چرا که وی با شیوه و اقداماتی که در 8سال گذشته کشور را اداره کرده است هیچ گاه فراموش نخواهد شد. امروز که مردم ایران سفره‌های خود را می‌بینند، تورم بالا و مشکلات زندگی را می‌بینند همواره یادی از احمدی‌نژاد خواهند کرد. در نتیجه مساله انتخابات مجلس برای این تفکر بیشتر یک «شوخی» است.

به همین دلیل انتخابات مجلس فضای پرهیجان نخواهد داشت. جامعه ایران دیگر یک تجربه را دوبار تکرار نخواهد کرد. در شرایط فعلی کشور بیشتر نیازمند «عقلانیت» و مکانیسم‌های رقابت‌های سالم سیاسی است. به نظر من رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت بین چند طیف سیاسی خواهد بود. از یک طرف، طیفی از اصلاح طلبان متوسط و میانه رو وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند چرا که چهره‌های اصلی اصلاح طلب رغبت لازم را ندارند . از طرف دیگر جریان منتسب به دولت روحانی به همراه فرصت طلبانی که به در ماه‌های گذشته به دولت تدبیر و امید نزدیک شده‌اند وارد انتخابات مجلس خواهند شد. من این عده را نیروهای خنثی ای می‌دانم که خنثی بودن را با اعتدال و توسعه به یک معنا قلمداد می‌کنند.

یعنی انسان‌هایی که نه«چپ» هستند و نه راست. این عده به احتمال زیاد خود را به تیم آقای روحانی نزدیک می‌کنند تا از شرایط استفاده کنند. جریان دیگری که در انتخابات مجلس حضور خواهد داشت جریان موسوم به اصولگرایان سنتی است که تقریبأ در تمامی انتخابات چه ریاست جمهوری، چه مجلس و چه شوراها همواره حضور داشته و در آینده هم خواهند داشت. «جبهه پایداری» دیگر جریانی است که در انتخابات مجلس حضور خواهد داشت و تلاش می‌کند تأثیرگذار باشد. تمامی این جریان‌ها در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت. بدیهی است که برخی مسئولان نیز علاقه‌مند است که هیچ کدام از این جریان‌های در مجلس حائز حداکثر آرا نشود تا تنوع سلایق در مجلس شکل بگیرد. با این وجود فضای انتخابات مجلس به سمت فضای ائتلافی چه پیش از انتخابات و چه پس از آن در درون مجلس خواهد رفت.

علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد مدعی است که اگر شرایط کشور به همین منوال پیش برود«احمدی‌نژاد» در انتخابات ریاست جمهوری سال1396نامزد خواهد شد. به نظر شما احمدی‌نژاد خواهد آمد؟

من نمی‌توانم صریحأ در این رابطه اظهار نظر کنم. معمولا ما امکان تحلیل افرادی راداریم که رفتارشان یا مبتنی بر قانون است و یا بازیگران عرصه سیاسی و اجتماعی هستند که رفتارشان قابل مشاهده و تحلیل باشد. براین باورم که به خاطر مساله«یازده روز خانه نشینی احمدی‌نژاد» و هزینه سنگینی که احمدی‌نژاد بر پیکره اصولگرایان تحمیل کرد این احتمال که صلاحیتش احراز نشود، وجود دارد. با این وجود احمدی‌نژاد نشان داده است که می‌تواند هنوز برای بخش‌هایی از اصولگرایان جذابیت داشته باشد. در عین حال معتقدم هنوز خیلی زود است که بتوان در این باره اظهار نظر کرد.

برخی از کارشناسان همچنان معتقدند که برای بررسی پشت پرده دولت احمدی‌نژاد باید به سراغ کلید ماجرا یعنی شخصیت «اسفندیار رحیم مشایی» رفت. این عده معتقدند اگر اتاق فکر احمدی‌نژاد در دولت را 5نفر در نظر بگیریم بدون شک مشایی شخص اول این اتاق فکر بوده است. شما تا چه میزان مشایی را در مشکلاتی که احمدی‌نژاد در 8سال گذشته برای کشور به وجود آورد موثر می‌دانید؟

به گمان من واقعیت اصلی جریان احمدی‌نژاد اسفندیار رحیم مشایی نبود. رحیم مشایی یک ویترین بود. در واقعیت مشایی ویترینی بود که احمدی‌نژاد در فقدان نیروهای اصلاح طلب تلاش داشت از طریق آن با طبقه متوسط ارتباط برقرار کند. برای ایجاد ارتباط با طبقه متوسط شهری، نخبگان، قشر تحصیل کرده و اساتید دانشگاه‌ها اظهارات غیرمتعارف مشایی می‌توانست عاملی برای برقراری ارتباط باشد. احمدی‌نژاد که دارای وزن اجتماعی و سیاسی نبود و رأیی نداشت. پایگاه اجتماعی احمدی‌نژاد «جبهه پایداری» .این برای همه کارشناسان مسجل شده است که در جامعه ما هیچ گاه نمی‌توان از قابلیت اینها در انتخابات رأی به دست آورد. به همین دلیل ‌باید یک ویترین و یک شکل و شمایل درست می‌شد که توان تأثیرگذاری بر طبقات تحصیل کرده جامعه را نیز داشته باشد.

این یک اقدام بسیار حرفه‌ای روانی و سیاسی بود که پیرامون اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت تا در جامعه تردید ایجاد شود. تردید درباره اینکه وی تحت تأثیرالقائات مشایی است یا احمدی‌نژاد تحت تأثیر مشایی. تلاش شد چنین چهره‌ای در عرصه اجتماعی نمایان شود. در نهایت اما این پروژه نیز مانند برخی پروژه‌هاکه دولت احمدی‌نژاد برای جلب افکار عمومی به آن متوسل می‌شد توفیقی نداشت. در زمینه برخی از شایعات و شائبه‌ها که پیرامون شخصیت مشایی مانند کارهای شبه ماورایی ایجاد شده بود نیز باید بگویم ما نمی‌توانیم تحلیل‌های سیاسی خود را بر شایعات و شائبه‌ها مبتنی کنیم و دست به پیش‌بینی آینده سیاسی یک فرد و یا یک جریان بزنیم. احمدی‌نژاد و گروهی که وی را همراهی می‌کردند کمترعلاقه‌ای برای شفاف سازی مسائل مطرح شده در اتاق تصمیم‌گیری دولت داشتند. این گروه پاسخگویی به مطالبات افکار عمومی و گروه‌های سیاسی را در اولویت اول خود قرار نداده بودند.

انتقاد و نقد منصفانه یکی از نشانه‌های جامعه مدنی پویاست. عقلا وروشنفکران جامعه باید عملکرد هر دولتی که در کشور بر سر کار می‌آید را مورد تحلیل و ارزیابی قرار بدهند و اگرنه از دایره انصاف خارج خواهند شد. برخی معتقدند اتاق فکر دولت تدبیر و امید در فضایی بسته شکل گرفته و گردش نخبگان به خوبی در آن صورت نمی‌گیرد. از سوی دیگر عده‌ای معتقدند که کفه سیاست خارجی دولت نسبت به مسائل داخلی سنگینی بیشتری دارد. با این اظهار نظرها موافقید؟

اینکه دولت آقای روحانی به سیاست خارجی خود بیش از سیاست داخلی توجه می‌کند کار صحیحی بوده است؛برای اینکه مسائل بیرونی کشور ما هم اکنون بر مسائل داخلی تأثیر بیشتری گذاشته است. اینکه ما به آقای روحانی این اجازه رابدهیم که نسبت به مسائل بین‌المللی حساسیت نشان بدهد که به دلیل سوءرفتار دولتمردان گذشته سبب مشکلات بسیاری برای کشور شده است کاری منطقی و همراه با آینده نگری است. ما در ابتدا باید اجازه بدهیم کشور در زمینه‌های مختلف به تعادل و بالانس برسد سپس امکان این فراهم بشود که موضوعات دیگر را مورد تحلیل قرار بدهیم. دولت آقای روحانی بدون برطرف کردن مشکلات بین‌المللی هر چقدر در داخل تلاش کند به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. دولت بدون برطرف کردن مشکلات خارجی نه می‌تواند پول نفت را به کشور بازگرداند، نه می‌تواند نفت بفروشد.

یادمان باشد زمانی که آقای روحانی دولت را از آقای احمدی‌نژاد تحویل گرفت شاخص‌های رشد اقتصادی کشور عملأ منفی بود و مشکلات بیشماری پیش پای دولت قرار داشت. به همین دلیل طبیعی است که باید به آقای روحانی حق داد که در ابتدا مشکلات بین‌المللی و مشکلات با جامعه جهانی را برطرف کند. با این وجود در عرصه داخلی معتقدم در دولت آقای روحانی دو اشکال بزرگ وجود دارد. اول اینکه اطرافیان آقای روحانی چهره‌هایی سیاسی و اجتماعی درحد دولت اعتدال نیستند و این یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. همیشه این نیروها ترجیح می‌دهند فضای موجود را حفظ کنند و ریسک و تحول پذیری در آنها بالانیست. این در حالی است که عناصر سیاسی بیشتر علاقه‌مند به کنش و عمل سیاسی هستند. به همین دلیل به آقای روحانی توصیه می‌کنم بیشتر از چهره‌های سیاسی، صاحب نظر و صاحب تحلیل در دولت خود استفاده کند. اشکال دومی که به دولت آقای روحانی وارد است تعامل بیش از حد با نهادهای مستقر است. نهادهایی که برخی از آنها مسئول بحران‌های امروز کشورهستند.

دولت آقای روحانی کمترین تغییر را در سطح مدیران انجام داده است. یادمان باشد که برخی از این مدیران در زمان دولت احمدی‌نژاد در طول8سال از معاونت بخشداری به بالاترین سطوح مدیریتی در وزارتخانه‌ها رسیدند. نکته بعدی خاستگاه«رأی»آقای روحانی است. آقای روحانی یک خاستگاه رأی دارد که باید نظر آنها را تأمین کند. متأسفانه هم اکنون در برخی از استان‌ها نارضایتی زیادی از نحوه انتخاب استانداران وبرخی از مدیران وجود دارد. بسیاری از کسانی که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی فعال بودند ناراحت هستند. آنها معتقدند انتظاراتشان برآورده نشده و کسی تاکنون با آنها وارد تعامل و گفت‌وگو نشده است. شنیدن این اخبار برای کسانی که هزینه زیاد مادی و معنوی انجام داده‌اند تا آقای روحانی رئیس‌جمهور شود ، سخت است. این سخن بدن معنی است که در عرصه داخلی هنگامی که قرار است به فرض انتخابات مجلس برگزار کنید بایدفرمانداران و مسئولانی داشته باشید که به خاستگاهی که مردم به آقای روحانی رأی داده‌اند ایمان داشته باشند.

اینکه برخی از مدیران رده میانی وپائینی دولت تدبیر و امید خاستگاهی متفاوت از دیدگاه‌های آقای روحانی که برآمده از آرای میلیون‌ها ایرانی است داشته باشند باعث تناقض و پارادوکس در درون دولت خواهد شد. آقای روحانی باید تلاش کند همه مدیران خود را به نوعی با خود همسو و همراه کند. این مسائل دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی است که آقای روحانی می‌بایست به آنها توجه داشته باشد. بنده معتقدم هنوز هم برای توجه به این مسائل دیر نشده است.

رابطه اصلاح طلبان با دولت آقای روحانی همراه با اظهارات ضد و نقیضی بوده است. برخی معتقدند اصلاح طلبان نقش مهم‌تری نسبت به دیگر گروه‌های سیاسی درتصمیم‌گیری‌های دولت ایفا می‌کنند. از سوی دیگر عده‌ای عنوان می‌کنند که روابط اصلاح طلبان با دولت تدبیر و امید به شکل مطلوبی پیش نمی‌رود. در این بین همچنین از نقش سید محمد خاتمی به عنوان رهبر جریان اصلاح طلبی کشور نیز نباید غافل شد. رابطه اصلاح طلبان با دولت آقای روحانی در چه مسیری قرار دارد؟

بنده چون از نزدیک با سیاست‌ها و رویکرد آقای خاتمی آشنایی دارم معتقدم که آقای خاتمی از هیچ گونه حمایتی از آقای روحانی و دولت ایشان دریغ نکرده اند. آقای خاتمی و اطرافیان پس از پیروزی آقای روحانی به شکلی رفتار کردند که آقای روحانی به هیچ عنوان احساس نکند از سوی اصلاح طلبان در مضیقه و تنگنا قرار گرفته است. آقای خاتمی در انتخاب وزرا نیز خود را کنار کشیدند و اجازه دادند آقای روحانی راسأ در این زمینه تصمیم‌گیری کند. آقای خاتمی حتی مشاوران خود را هم از دخالت در کار دولت برحذر داشتند و به شدت به حفظ حریم دولت تأکید داشته و دارند. در مدت اخیر نیز در سخنرانی‌ها و دیدارهای خود با مردم و فعالان سیاسی مکررأ عنوان می‌کنند که باید از دولت آقای روحانی حمایت شود.

آقای خاتمی بیش از هر شخص دیگری نسبت به فشار‌هایی که به دولت وارد می‌شود آگاهی دارند و به همین جهت سعی دارند پشتیبان دولت باشند. درباره اینکه آیا اصلاح طلبان در تصمیمات اتخاذ شده کابینه نقش بیشتری ایفا می‌کنند نیز باید عنوان کنم که به دلیل اینکه برخی از وزرا به آقای خاتمی و هاشمی نزدیک بودند و مدیرانی بینابین میان آقای هاشمی و خاتمی بودند و از قدیم هم با آقای روحانی آشنایی داشتند، آقای روحانی از آنان خواسته است که در دولت به وی کمک کنند. این تعامل کاملأطبیعی و مبتنی بر باورهای مشترک شکل گرفته است. همچنین هیچ گونه معامله و زد وبند سیاسی میان اصلاح طلبان و آقای روحانی صورت نگرفته است. در پایان باید عنوان کنم اصلاح‌طلبان به صورت نجیبانه خود را از دولت کنار کشیده‌اند و برای موفقیت آقای روحانی تلاش کرده و دست به دعا هستند.

منبع: روزنامه آرمان

bato-adv
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
وای خدا نکنه برگرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بعدی که برگشت دادگاهشو میره یا قبلش؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
درود بر احمدی نژاد که اسمشم طبقه اشرافیت رو به لرزه درمیاره
ناشناس
Malaysia
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
درود
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
رسوای دو عالم ، ضرس در زبان فارسی معاصر منسوخ شده و استفاده نمی شود و مربوط به 800 سال پیش می باشدو بجایش کلمه یقین بکار می برند. ضررررررررررررررررررس
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
الاایحال رایحه خوش خدمتی به مشام می آید و برادر احمدی نژاد در مجلس جدید با رای اکثریت انتخاب می شود . این را به ضرس قاطع عرض می کنم
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ضرس قاطع!؟ برچه اساسي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
لطفاً سانسور نکن
این رسواگر فتنه هم ساخته خودتونه که بازدید کننده هاتونو بالا ببرین (به خدا سایت خوبی دارین اصلا احتیاجی به این اسامی کذایی ندارین)
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
حتما مشایی هم میشه معاون اول
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
شما رمالی که به ضرس قاطع اعلام میکنی؟ ... منظورتون از خوش خدمتی فلاکت 8 سال گذشته هستش؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۰
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ماشالا رو که نیست
بعد از اینهمه فاجعه اقتصادی هنوز میخواد برگرده...
میگن ایرانی !
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
با این حرف ها مردم سرگرم می شوند و یک عده پولدار ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
معلوم نیست چرا ترتیبی به اثرش نمی دن؟!!!!!!!
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ایشان شهروند جمهوری اسلامی هستند و حق دارند برای انتخابات مجلس آینده کاندید بشوند
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
من خودم از اعضای ستاد روحانی بودم در شرایط فعلی مگه بعد از گذشت 9ماه با دوره ی احمدی نژاد فرقی داره نه به خدا دوست دارم داد بزنم روحانی اعتمادم و پس بده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اشکان جان درست می گی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
جناب رسواگر فتنه،
بنده هم یک شهروند هستم
ولی برای هشت سال، هفتاد میلیون انسان را به عذاب و بدبختی و دلهره و ناامیدی و بی تکلیفی و سرگردانی و تشویش مبتلا نکردم!
من هم شهروندم و مثل احتمالا شما، کشورم را دوست دارم! ولی هرگز آثار و تبعات سؤ آنچه را که طرحهای خام و نسنجیده و بدون توجیه آقای احمدی نژاد در عرصه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و تولید و محیط زیست و اخلاقی و خانوادگی و آموزشی را فراموش نخواهم کرد! استدلال شمای بزرگوار در بازگشت مجدد کسی که کشور را به بیراهه برد و اخلاق را به تمسخر گرفت و مجلس و دولت و ملت و کشور را به بازی گرفت، چیست!
سفر ایشان به ونزوئلا و سازمان ملل را که یادته!!
از این دست مثالها بی شمارن! از جمله نوار معروف و بگم بگم های مجلس!!!
دست برادر برادر من تا این کشور نفس بکشد!
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ماشالا رو که نیست
بعد از اینهمه فاجعه اقتصادی هنوز میخواد برگرده...
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
دوران زمامداری ایشان دستاورد های بزرگی داشتیم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
راست میگید شماها دستاوردهای بزرگی داشتید
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بله برای شما کاسبین فتنه خیلی دست آورد داشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
یعنی همه از آمدن احمدی نژاد اینقدر به هراس افتادن؟!
معلوم میشه محبوبیت داره که از رای آوردنش میترسن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آدم عاقل از بی تدبیری باید بترسه دیگه
ناشناس
Germany
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آره می‌ترسیم! از آینده مملکت با وجود ایشون می‌ترسیم!
اردلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
میترسیم بازم بیاد کلی سنگ دیگه بندازه تو چاه!
ليدو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
گل گفتي.اين همه واهمه واسه امدن يا نيامدن!!!!!!!
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بله که میترسند ترس که هیج خواب شب ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
درود براحمدی نژاد
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
خبر امروز فرارو مبني بر اينكه دو نفر در طوفان تهران بر اثر سقوط سنگ نماي ساختمان كشته شدند را نخواندي؟

حالا بعد از اين اگر طوفاني در حال وزيدن باشه و شما هم در يك پياده‌رو باشي و تعدادي ساختمان مرتفع با نماي سنگ در حاشيه پياده‌رو قرار داشته باشه خداوكيلي نمي‌ترسي؟

ما به مدت 8 سال طوفان را تجربه كرديم و سنگهايي كه جمجمه مردم را متلاشي ميكرد با چشم ديديم. نبايد بترسيم؟

البته در كنار اين فاجعه‌ي انساني، پيمانكاران دزد و بي‌وجداني هم هستند كه به نان و نوا مي‌رسند و طبيعتا راضي هم هستند.

شما جزء كدام گروه هستي؟ داغديد‌ها يا به نان و نوا رسيده‌ها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
احمدی نژاد با چه رویی میخواد برگرده؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
مگه چکار کرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
یه نمونه ساده ارزش ریال در مقابل 300 برابر کاهش پیدا کرده خخخ
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
هیچ کاری نکرده فقط بهترین دوران زندگی من و میلیونها جوون دیگه رو خراب کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آدم واقعا متحیر می مونه، کسی که باید به جرم خیانت به یک ملت محاکمه ی قانونی بشه، سودای رسیدن دوباره ی قدرت رو در سر داره!!!!!
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اين تو بميري ديگه اون تو بميري نيست به خدا فقط مردم منتظرن پاشو بذاره مجلس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
مگه احمدی نزاد نگفته تبود قصد بازگشت به سیاست را ندارد؟
ناشناس
Finland
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
گفت ورود به سیاست نگفت ورود به قدرت . وگر نه سیاست که همش یه شکله .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
احمدی نژاد و اصلاح طلبی ؟ خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بابا جان نگو من قلبم ضعيفه با باتري كار مي كنه
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ان مرد با قدرت خواهد امد
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
زهي خيال باطل!
ناشناس
Finland
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
در آینده نزدیک

3 گروه احمدی نژادیها و جلیلیها و پایداریها با هم وحدت میکنند وجبهه "عدالت و معیشت و برابری و عزت" رو خواهند ساخت.

4 گروه کارگزاران به رهبری هاشمی وروحانی و اصلاح طلبان محافظه کار به رهبری خاتمی و گروه سنتی ومحافظه کار موتلفه و بازاریان وابسته به آنها و برخی از سران راست سنتی محافظه کار وگروههای وابسته به انها جبهه " اعتدال عقلانیت فردای بهتر" را تشکیل خواهند داد.
ناشناس
Japan
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
فقط فكر كن احمدي نژاد بخواد دم از "عدالت و معیشت و برابری و عزت" بزنه. دقيقا چهار مقوله اي كه نابودشون كرد توي هشت سال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
واعجبااااا !
تربچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بابا تحلیلگر!!!!!
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
دولت بااين عملكردخود كه قرار بود قاطعانه عمل كند.افراد مرفع را از گرفتن يارانه حذف كند كه نكرد.با اين كار خودانصرافيها را ناراحت كرده .متاسفانه به سياسيون ور شكسته فرصت ميدهدتا اظهار وجود كنند.
rahel
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
لزومي نداره تلاش كنه خودشو چهره تأثير گذار سياسي نمايان كنه چون چهره تأثير گذار سياسي هست اين اولاً دوماً كه چرا اينقد ازش ميترسيد؟ موقعيت همتون به خطر ميفته نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
باید ترسید. یک نادان یک سنگی رو در چاه می اندازه صد تا عاقل نمی تونند اونو دربیارن این اولا دوما چرا طرفدارن ایشان لحن لمپنی دارند؟ شما از او می ترسید!!!
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
گل گفتی راحل جان
تاج
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
عزیز محبوبیتش رو هم می بینید.
عجله نکن.
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره...
ناشناس
Finland
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
فارسی بلد نیستی ؟
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بله !
همین طور از دین استفاده ابزاری کردید که اکنون دین گریزی بیداد میکنه !
جوانها فکر می کنند دین همینی است که شما میگید !
آقای بادین و ایمان ! منظور از "نورالله" در این آیه ،دین اسلام است ،نه شخص (آنهم شخصی مثل احمدی نژاد !!!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:57 -
اقای فرارو او که نمیفهمدنباید این ایه را اینجا بیاورد شما چرا معنی را سبک میکنی
ناشناس
Finland
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
فرقش چیه این میره اون میاد و ما هم هر روز کم پولتر .
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ناراحت نشو پول نفت را سر سفره شما می آورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
به اميد محاكمه كساني كه مسبب فسادهاي گسترده اخير بودند ! كساني كه سرمايه مملكت را غارت كردند .
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
همون که اول مطلب گفتی درسته باید به احمدی نژاد گفت:عرض خود می بری و زحمت ما می داری
دیگه احمدی نژاد برنمی گرده
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
مطمئنی؟
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
شما که می خواستید فرصت طلبا رو بشناسید همین گفتگو رو با دقت بخونید متوجه می شین چه کسانی فرصت طلب بودند و چرا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
شورای نگهبان باید مواظب باشد که دوباره انحرافی ها بر نگردن به قدرت که اینبار نمی شه کاری کرد
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ایشان هیچ ارتباطی با این گروه ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بلا به دور.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اه!!!!!! بگو شتر بخت در خانه ام زده!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
سایت دولت بهار منتسب به هواداران محمود احمدی‌نژاد شعری برای ترغیب رییس‌جمهور سابق برای بازگشت به عرصه سیاسی منتشر کرده است. به گزارش تدبیر به نقل از نامه نیوز، در بخشی از این شعر آمده است:

ای باز همافر شکاری باز آ تو مگر وفا نداری؟

برگرد که بی‌تو نیست دیگر آن عزّت و آن بزرگواری!!!!!!!
ناشناس
Finland
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
کدام عزیت و بزرگواری رو میگن ؟ مال برو بچ رو یه کل ملت را ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
كابوس احمدي نژاد كي تموم ميشه؟
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
کابوس نبود داداش،
تراژدی بود!
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
دوران طلائی بود
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
احمدی‌نژاد از نظر روانشناختی نیازمند توجه است!
دمت گرم بابا
اون پاراگراف اول سوال دوم جیگرم رو خنک کرد
از بس تطبیق داشت با واقعیت
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
هنوز هم 75 در صد راي مياره. حالا هي خودتونو اذيت كنيد.
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
آقا سعيد خدايش اگر تونست بازدوباره بياد اونقت نظاره كن فكر كردي دوبار مردمو گول زد بازم ميتونه مردم را فريب بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بنده به عنوان يك هوادار اصلاحات اتفاقا"معتقدم بايد تفكرات احمدي نژادي را هر روز مطرح كرد حتي بايد در دانشگاه ها آن را تدريس نمود تا عامه مردم فراموش نكنند چطور ميشود بدون شليك حتي يك گلوله كشوري را به مرز ورشكسگي كشانيد.فراموش كردن احمدي نژاد يعني زمينه سازي براي اسطوره سازي .پس نبايد اعمال و رفتار او را فراموش كرد .احمدي نژاد در يك فضاي بدون دروغ هيچ وزني ندارد اميدوارم در انتخابات مجلس شركت كند آنهم با تمام قوا .آنوقت است كه از سراب خود ساخته بيدار خواهد شد و چنان درسي خواهد گرفت كه مايه عبرت تاريخ خواهد شد.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اصلا با حرفات موافق نیستم و حق نداری این حرفها را بزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بچه ها رسواگر کم آورد
شاه غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
سيد محمد خاتمي مصداق اين عبارت حضرت امير است ( تو به منصب اعتبار دادي) جانم سيد عزيز و مظلوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
عزیز من حضرت علی (ع) کجا. من کجا شما کجا. لطفا افراط گری بذارید کنار
اسمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
عمرا اگه مردم بهش توجه کنن سابقه نداشته در ایران رییس جمهور بره دوباره برگرده به قدرت
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
خب حالا اینو بزار جزء سوابق جدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
احمدی نژاد یک اصلاح طلب واقعی و شجاع است

اگر احمدی نژاد اصلاح طلب نبود بعد از دوره خاتمی نمیامد

در ضمن کی گفته اصلاح طلبی در کشور ما یعنی بهبود اوضاع؟؟؟
ادامه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اگر سیاستهای اقتصادی احمدی نژاد بد بود چرا دولت تدبیـــــر و امیــــــد هم همون راه رو میرود؟؟؟

قیمت ارز وسکه گرون کرده

قیمت بنزین رو گرون کرده

دنبال پس گرفتن یارانه ها از مردم (با هزار ترفند) است

اجرای فازدوم هدفمندی ا

رفتار ناسالم مدیریتی که منجربه بی اعتمادی مردم می شود را هم خیلی خوب دارد انجام می دهد

بحث مذاکرات هسته ایی ربطی به دولت ندارد سیاست کلی نظام و جمع بندی تصمیم گیرندگان ارشد نظام است که دولت فقط مجری آن است

هرکس بتواند یک تفاوت مهم بین این دولت ودولت احمدی نژاد (به غیر از قیافه ها) بیان کند جایزه ایی نفیس در انتظار اوست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بنظر 18 ساله میرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بدون حضور احمدی نژاد در سیاست اعتدال تبدیل به کابوسی دهشتناک برای مردم خواهد شد.
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خخخخخخخخخخخ
احمدي نژادو اعتدال خخخخخخخخخخ
احمدي نژادو اعتدال خخخخخخخخخخ
احمدي نژادو اعتدال خخخخخخخخخخ
احمدي نژادو اعتدال خخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آقاي زاهد غافلند از اين كه توده مردم حافظه تاريخي ضعيفي دارند و به منافع كوتاه مدت خود فكر مي كنند. توزيع سبد كالا و هدفمندي و قيمت بنزين بدجور به روحاني لطمه زد طوري كه عوام آرزوي بازگشت احمدي نژاد را مي كنند. رسانه ها هم كه آتش بيار معركه اند. خدا به داد مردم ايران برسد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
درود بر خاتمي
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
درود بر احمدی نزاد زنده باد پایداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
در این کامنت ها همه دارناز احمدی بد میگنو اینجور تصور بوجود میاد که او اصلا هواداری نداره ! اما شما هارو یاد چند روز قبل و جریان انصرافاز یارانه میندازم همه میگفتن که انصراف میدن اما !!!
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
شتر درخواب بیند پنبه دانه ::گهی لب ، لب خورد گه دانه ، دانه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
جواب چرا ؟

بازگشت به قدرت نه بلکه بازگشت به تخریب

رسما باید رد صلاحیت بشه و دادگاهش هم تشکیل شه

مگه اینطور نیست که افرادی که جرم دارند رد صلاحیت می شوند
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
رد صلاحیت نمی شود وبا تمام قدرت بر می گردد این را به ضرس قاطع می گویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
این کلمه را تازه یاد گرفتی شما چه کاره هستی که با ضرس قاطع صحبت می کنی مطمئن باش که دولت بعد از چند ماه می تونه تورم رو کنترل کنه و نرخ تورم رو هم پائین بیاره ضمن اینکه نقدینگی رو هم کنترل کرده تا حدودی و تا پایان سال شاهد یه وضعیت نسبتا آرامی در اقتصاد خواهیم بود شما زیاد با ضرس قاطع صحبت نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
عزیز من خراب کارهای دولتتان گردن دولت تدبیر امید نیندازید

یادم نمی ره که ایشان دولت را با 17 هزار میلیارد کسری بودجه صندوق خالی از پول و پول های بی زبون گم شده و تورم 43 درصدی و ارز 3200 تومنی و تعطیلی بیش از 80 درصد واحدهای تولیدی و تحریم های بین المللی و بلوکه شدن دارایی های این مملکت و جنگ با دنیا و توهم دشمن فرضی و کل تخلفات مالی و اداری و منحل کردن سازمان بودجه و برنامه و ...

تحویل داده والا تا الان مملکت سرجا مونده باید برید شکرگزار خدا باشید که دولت تدبیر و امید آمد جلوی تخریب این مملکت و تبدیل شدن آن به نمونه های مثل سوریه را گرفته

و از همه مهمتر آرامش را به مردم برگردوند

برید از خدا بترسید بیت المال نابخشودنی است و حافظه ما هم ضعیف نشده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
مردم در یک رفراندوم 97 درصدی پاسخ اصلاح طلبان را دادند
سلام آقای احمدی نژاد
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
رفراندوم 24 خرداد پارسال برگزار شد رفت !
خواب تشریف داشتی عزیز !
ناشناس
China
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ایشون نمی خواد پاسخگویی سیاست ها و نامدیریتی خسارت بار هشت سال ریاست جمهوری اش باشه، همون پرونده های مشخصی که در مورد شخص خودش هست جواب بده بعد دنبال نقش آفرینی در عرصه سیاسی باشه !!
نبی ازایلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
احمدی نژادعرضه داشت برای اولین باریارانه نقدی پرداخت کرد،مسکن مهرو...بناکرددرضمن مثل مردبه همه قولهای خودوفاکرددراوج تحریمها،ولی حالابعضی ازتحریمهالغوشدنداما گرانی وانصراف ازیارانه و...نسخه های پیچیده شده است
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
مي دانيد كل مملت تعطيل شد تا يرانه ها را بدهند ومسكن مهربسازند؟
مقصر تحريم ها مگر غير از او بود؟
چه كسي تحريم ها را برداشت؟
انصاف خوب چيزيه به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اگر فقط از الفبای اقتصاد چیزی می دونستی پرداخت یارانه نقدی را عرضه احمدی نژاد تلقی نمی کردی بلکه عوامفریبی و به نابودی کشوندن مملکت تلقی می کردی عزیز
پرداخت یارانه نقدی به چه قیمتی ؟ تورم 40 درصدی- رشد بی سابقه نقدینگی که علت اصلی به وجود آمدن تورم بود- از بین رفتن تولید و کشاورزی؟ مسکن مهر هم که تمام کارشناسان با نحوه اجراش مخالف بودن و اگر کمی تحقیق کنی می بینی که هیچکس راضی نیست ضمن اینکه ساخت و سازها عملا یکسال و نیم هست که متوقف شده و مردم پولشون معطل مونده
تا این مردم از خود متشکر و منفعت طلب و بی اطلاع رو داریم حقمون هست که یکی مثل احمدی نژاد ظهور کنه
ناشناس
Germany
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آنهایی که از آمدن احمدی نژاد در هراسند.. بدانند که با قدرت خواهد آمد..

در این چند ماه روحانی چه دیده اید.. جز سبد فقر و فلاکت که قراره بجای یارانه دوباره تکرار شود..
ناشناس
Kazakhstan
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
واقعا فاجعه است که همچین کسی که مملکت و مردم را به فلاکت کشید بخواهد دوباره برگردد بهتره بره تدریس کنه چون دیگه جایی بین مردم نداره همه کاراش داره رو میشه
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
تدریس ؟!
البته همینطوره !
دوره ای تحت عنوان :
چگونه می توان یک کشور ثروتمند و سرشار از ذخایر نفت و گاز و سایر منابع خدادادی را به فلاکت کشاند !!
ميرحسين از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
انگار تو جامعه نيستيد مردم هنوز به احمدي نژاد علاقه دارند و آرزوي برگشت او رادارند.تو اين دوره مردم (منظور شما كامنت دهندگان سينه چاك خاتمي نيستيد)كاملا بي عدالتي رو حس كردند كاملا اينكه خون بعضي ها رنگين تره تا اونا. رو حس كردندواينكه هركس حواسش به جيب خودشه تا مردم رو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
میرحسین خوشحالم دوباره کامنت گذاشتی،از وقتی که گفتی بیمار شدی برات نگران می شم
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
قشنگ ترین ایده این گفتگو:

"نیروهایی مانند احمدی‌نژاد امکان تکرار دارند اما خود آقای احمدی‌نژاد و نه تفکر «احمدی‌نژادیسم». من فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌ها و هوشمندی تاریخی سرزمین ما احمدی‌نژاد را باید در لابه لای کتاب‌های تاریخی جستجو کرد."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
مردم ما مردمی احساسی اند و گروه احمدی نژادیسم در تحریک احساسات مردم ید طولایی دارند و اگر حاکمیت قبول کند که تمامی مشکلات امروز ما ناشی از حرکات پوپولیستی دولت قبل است نباید صلاحیت آنها تایید شود در غیر اینصورت براحتی رای میارن ومطمئنا شما این بار ایران تجزیه شده را خواهید دید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بعد یه ماه یه لقمه گوشت خورده بودم اونم با این خبر پرید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین