bato-adv
کد خبر: ۴۶۶۴۵۲
جنجال اردوغان در باکو

واکنش تند ظریف به اظهارات مداخله جویانه اردوغان

واکنش تند ظریف به اظهارات مداخله جویانه اردوغان

محمد جواد ظریف، در واکنش به شعرخوانی اخیر اردوغان در ترکیه تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹

فرارو- سخنرانی اردوغان در مراسم رژه باکو و خواندن بخشی از ترانه"ارس" از سوی او با واکنش ایران روبه‌رو شد. محمد جواد ظریف وزیر خارجه به تندی از اقدام اردوغان انتقاد کرد. 

به گزارش فرارو، رجب طیب اردوغان رییس جمهور که برای سفری دو روزه به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، در مراسم رژه نیروهای مسلح این کشور پس از کسب موفقیت در جنگ قره‌باغ شعری جدایی طلبانه درباره آذربایجان خواند.

او در قالب این شعر ناسیونالیستی خطاب به آذری‌های دو سوی ارس اعلام کرد ما از شما جدا نمی‌شدیم ما را به زور از شما جدا کردند و گفت ارس بزودی قدرت می‌گیرد.

این شعر تحریک آمیز اردوغان با واکنش تند وزیر خارجه ایران روبه رو شد. 

ظریف در توئیتی در این باره نوشت: "به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است!"

او ادامه داد: «آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند».

اشاره ظریف به عهدنامه گلستان در دو قرن پیش است که به موجب آن روسیه تزاری با شکست ایران قاجاری بر بخش‌های بیشتری از قفقاز مسلط شد.

ایران و آذربایجان روابط نسبتا گرمی با یکدیگر دارند و یک روز پیش ازسفر اردوغان به باکو جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرد و با وزیر خارجه و رییس جمهور ایران دیدار و گفت و گو کرد.

سفر اردوغان به جمهوری آذربایجان پس از پیروزی آذربایجان در جنگ قره باغ و باز پس گیری بخشی از مناطق تحت کنترل ارمنستان توسط آذربایجان انجام شده است. پیروزی جمهوری آذربایجان با حمایت تمام قد ترکیه صورت گرفت. ترکیه حتی شبه نظامیان مورد حمایتش در سوریه را هم برای کمک به آذربایجان به قره باغ اعزام کرد. 

ایران هم از تحولات قره باغ و موفقیت آذربایجان در این جنگ استقبال کرده است اما مخالف حضور شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه در منطقه است. 

سفر اردوغان به باکو در این وضعیت از سوی تحلیلگران "نمایش قدرت" ارزیابی شده است. رئیس‌جمهوری ترکیه درباکو حرف‌های مهم دیگری هم زد از جمله تمایل خود برای کنار رفتن دولت فعلی ارمنستان مطرح کرد و همزمان از این ارمنستان خواست که به ائتلاف منطقه‌ای که ترکیه به دنبال تشکیل آن با عضویت اذربایجان، روسیه و ایران است بپیوندد.

برچسب ها: محمد جواد ظریف
bato-adv
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
تنها عاملی که ممکن است ناخواسته پدیده شوم و بسیار تلخ تجزیه را برای ایران رقم بزند تداوم سیاست فقرزایی و عدم توجه به وضعیت زندگی مردم در داخل است.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ظريف گفته ، اردغان خان لطفا ؛ خواهشا ، تمنا ميكنم از اين الفاظ استفاد ه نكن مردم ترك ايران غيرتي ميشن ؛ ما كه باهم دوستيم خوب، خوب
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ظریف جان با این واکنش تندت، خط ریشت خراب نشه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
کجاش تنده نسوزه عردوغان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
رئیس خزب خر دوغ ان نسوخته بود که جواب تند نمی داد!!!
جلیل
France
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
پیشنهاد میکنم اردوغان سرنوشت صدام را مطالعه کند .
او هم طمع خاک ایران داشت .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
صدام رو که آمریکا شکست داد نه ایران
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۷۷
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تازه داستان ایران با این پاشای ترک که یواش یواش داره از پیروزیهای و تجاوزهایی که تو سوریه و عراق و لیبی و آذربایجان و تازگیها یمن !! بدست آورده سرمیست میشه آغاز شده ! البته تاریخ خاورمیانه نشون داده همین غرور پوشالی هم کله پاش میکنه که این داستان همیشه در خاورمیانه تکرار و تکرار شده و خواهد شد.
اران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
روز جانبازی ست ای بیچاره آذربایجان
سر تو باشی در میان هر جا که آمد پای جان
ای بلاگردان ایران سینه زخمی به پیش
تیرباران بلا باز از تو می جوید نشان
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خیلی تند بود آقا باید جناب رئیس جمهور جوابشو بده سفیر آذربایجان و ترکیه رو احضار کنند اردوغان دیکتاتوره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حالا فهمیدین امام جمعه هایی علیه ارمنستان بیانیه دادن بی بصیرت بودند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه سالهاست داره روی پانترکهای ایران کار میکنه ولی حکومت ایران نفهمید و پشت ارمنستان و خالی کرد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان دقیقا مثل صدام عمل میکنه و پانترکهای ایران هم مثل خلق عربهای خوزستان زمان جنگ نامردیش و خواند دید.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برادر پوتین ، برادر اسد و برادر مادرور البته دمکرات تشریف دارند!!
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اذربایجان تازه مرزشو با ایران گسترش داده باید منتظر داستان های جدید و دشمنان جدید بود .انها که از اذربایجان صرفا به خاطر دین ظاهری حمایت کردند و علیه ارمنستان بی ازار موضع گرفتند و بی سیاستی و بی کیاستی و بی عرضه گی داشتند . اکنون چرا خاموشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اونایی که منفی دادین بدانید ما بیداریم
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بی خود جا و جنجال نکنید. چیزی نبود تو اون شعر.
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
سيزه نه؟اثار سوختگي ناشي از شكست ارمنستان حالا حالا كابوستان خواهد بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بسه بابا شما به این میگید واكنش تند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نباید بهانه بدیم دستشون...بیخیال...حالا یه حرفی زده.الکی کشش ندید خواهشا.
به امید خدا سال بعد ظریف قهرمان رییس جمهور میشه و حواب دندان شکنی بهشون میده.
پیشنهاد میکنم بهشون بگه که دارید با اسراییل همکاری میکنید و لوشون بده.همین.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرگ بر اردوغان پست فطرت کثیف غلط می‌کنه از جدایی آذربایجان حرف میزنه یادشون رفته که زمانی زیر پرچم ما بودند نفهم
حاج رشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یواش داداش... میشه بفرمایی چه زمانی ترکیه زیر پرچم ایران بوده ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اولا مودب باش پسرم.
ثانیا کی زیر پرچم شما بوده؟ امپراطوری عثمانی ششصد سال دوام داشت و سیصد سال قدرت اول جهان بود. بعدشم بعد اسلام 1200 سال شما زیر بیرق حکومت های ترک بودید. توهم بیخود نداشته باشید.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
علی آقا، کمی تاریخ مطالعه کن. دوم اینکه عثمانی هیچوقت قدرت اول دنیا نبود. این توهمشون رو اتریشی ها و روسها و بقیه نقش بر آب کردن و همه به جای عثمانی می گفتن مرد بیمار اروپا. از این خبرا نیست. سوم اینکه، بعد از اسلام مثل اینکه سامانی ها، زیاریان، صفاریان، دیلیمیان، زندیان و ... رو فراموش کردی. اگر هم فرمانروا ترک تبار بود که همش میگفت شاهنشاه ایران، نه جای دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
علی اقا برو یکم تاریخ بخون هر چرندی رو اینجا ننویس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اون حکومتهای ترک هیچ ربطی به ترکیه عردوغان نداره. تو توهم زدی علی بالا .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آقای علی شماها هم قبل اسلام همین اندازه زبر بیرق دیاکو و کوروش و مهرداد و شاپور بودید و بعد از اسلام یعقوب لبث و عضددوله و کربم خان
ناشناس
United States of America
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
این علی یه مودب باش اولش میگه. بعد یه مشت پرت و پلا می نویسه.
بختگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
علی آقا مثل اینکه نمیدونه سپاه عثمانی چه بلایی سر تبریز آورد و چه فجایعی به پا کرد!!! این بوی کباب نیست که به مشام قلیلی از ترک هامون رسیده!! خر داغ میکنن برادرمن!!
نانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
عردوغان زیاد عرعر میکنه جدی نگیر
داریوش
United Arab Emirates
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
علی خان اولا بنویس ( پرچم ما ) نه ( پرچم شما ) .
ثانیا اون ترکهایی که بعضی وقتها در ایران حکومت میکردند خود را ایرانی میدانستند از جمله سلسله صفویه که ترک بودند و ایرانی و شیعه و اتفاقا بیشترین درگیری و جنگ را با ترکهای عثمانی داشتند . نهایتا نادر که اتفاقا او هم ترک بود برای آخرین بار فک عثمانی ها را خورد کرد و به جنایات آنها در حق ترکهای ایران پایان داد .
توصیه میکنم بروی تاریخ بخوانی .
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فکر میکنم یک عده اطلاعات غلط به آقای ظریف دادن. چون شعری که خوانده شد یک شعر قدیمی مربوط به فولکلور آذربایجان بود. خب آذربایجان ان سوی ارس و این سوی ارس ۲۰۰ سال قبل باهم بودن که جداش کردن.
اینکه داریم پیش دستی میکنیم و هیجانی رفتار میکنیم نشان دهنده ترس هست . دلیلی برای اینکار وجود نداره و نباید جو رو الکی متشنج کرد.
نام
Germany
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شروع تكه تكه شدن ايران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرز های بین المللی را ابر قدرت ها تعیین می کنند. کرد های عراق و سوریه که استقلال نسبتا زیادی داشتند نتوانستند کشور مستقلی تشکیل دهند چون انتخابات آن ها را ابر قدرت ها پس زدند. اردوغان همان راه اشتباهی را می رود که بعضی از مقامات ایران چند ده سال پیش آن را شروع کردند. فعلا ترکیه شد ناحیه ای برای زور آزمایی ناتو و روسیه ولی روزی خواهد رسید که آذربایجان هم منافعش را از ترکیه جدا می کند درحالیکه هیچ مرزی جا به جا نشده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خودتو تحقیر ملی نکن ............................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
علی برکت الله
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
واقعیت بسیار تلخ، با وجود ماموران و مزدوران داخلی
ناشناس
Germany
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خوابش را ببینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نه به این سادگی رفیق! این دیگه جمهوری اسلامی نیست! ایرانه! جان فدا داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مخاطب M اینقدر شعور نداری که تو یه دعوای کشورها وطنتو نفروشی آشغال
بابا
Germany
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توهم زدی برادر. اینقدر گفتم از پارک سر کوچه جنس نخر! قاطی داره. مگر ایران پارچه است و یا از این کشورهای تازه تاسیس است که تکه تکه بشود. من از پدر و مادری ترک زبان در تهران به دنیا امدم. زمان جنگ داوطلبانه به جبهه های غرب کشورم رفتم. برای دفاع از خاکم که اخنبی میخواست تکه تکه اش کند! اتفاقا در منطقه ای که من مسئولش بودم یک گروه از بچه های ناب تبریز بودند. ترابری سپاه گیلانغرب بیشتر دست یزدیها بود. حتی از سیستان و بلوچستان و شمال ایران همه همرزمانم بودند و به همه شان افتخار میکردم و میکنم. این ایران ماست. مگر تکه تکه شدنیست تا ما زنده هستیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
روسیه اگر بمب هسته ای نداشت تاحالا تجزیه و صد تکه شده بود برای همین ما هم باید سمت بازدارندگی هسته ای برویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بچه بچه چیه میکنی پسر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب بابا ای کاش عوض اینهمه غیرت اندازه یک دانه جو هم برای نفس جنگ و خاک تفکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی موسیقی ایرانی را نابود کنند، وقتی اجازه برگزاری روز کوروش را ندهند، وقتی در کشور هیچ گونه شور و نشاطی در جامعه وجود نداشته باشد، وقتی شرایط جامعه طوری شود که حداقل شش میلیون ایرانی که اکثراشان نخبه و سرمایه دار هستند از کشور فراری شوند، وقتی تاریخ ایران باستان کم رنگ شود و جوان آذربایجانی هویت خود را در اثر برنامه های بی کیفیت صدا و سیما در تلویزیون های ترکیه جستجو کند نتیجه آن می شود شعارهای ضد ملی در استادیوم و از آن سو گرگ های در کمین ایران برای تکه تکه کردن ایران هول برشان می دارد. مسوولین اگر ایرانی هستید از این خواب سنگین بیدار شوید البته اگر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تو قبلا تکه تکه شدی تو آلمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر موشک نداشتیم..... اردوغان میخواست چه جنایتی کنه؟
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پسرم برو ترکی یاد بگیر اصلا کی گفته آذر بایجان جداشه از خودتون مرسیه خوانی میکنید شعر این را نمیگه
ناشناس
United States of America
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ببین منو یارو از آلمان، اینی که گفتی رو تو همون رویاهایی می بینی که خیس پا میشی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
واقعا از اینی که هستی راضی ای؟
نام
United States of America
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اونقدر در توهم ماندید و ایران را ضعیف کردید و اقتصاد ان را نابود کردید که دیگر همه دنیا متوجه شده و حتی دوستان ظاهری مانند چین و المان و این سلطانک اردوغان هم به خودشان اجازه می دهند که برای ایران خط و نشان بکشند و برای ان توصیه بنویسند و .... شرم هم نمی کنید و ادعای موفقیت و افتخار می کنید.
ناشناس
United States of America
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اونی که باید شرم کنه تویی و البته اردوغان. این خاک نیاز نداره که این مدلی مثل تو حقیرانه ازش دفاع بشه.
این دفاع کردنت بدرد خودت می خوره. ظاهر دلسوز وطن به خودت می گیری بعد تحقیر می کنی؟
اونایی که ازش دفاع می کنند جنسشون با شما فرق می کنه تو که ناخن انگشت کوچیکه پات هم واسه وطنت نمی دی حالا دور برداشتی ایراد هم می گیری؟!
جمع کن بساطتو
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کاین هنوز از نتایج سحر است... وقتی که برای خوشایند روسها مراسم یادبود ۲۱ آذر روز نجات آذربایجان حذف شد و فضا برای تبلیغات بازماندگان فرقه دموکرات دوباره فراهم شد و نسل جوان آذربایجانی به جای شنیدن حقایق درباره نجات آذربایجان گوششان از تبلیغات دشمنان یکپارچگی ایران پر شد باید انتظار چنین سخنانی را امروز داشته باشیم. تحریف تاریخ برای خوشایند دیگران یا به مقاصد خاص نتیجه ای جز این ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مهمل بافتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مهمل گفتی مزدور ناشناس! 13:24
بابا
Germany
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اینهایی که به درستی شمردی فقط مال یک ثانیه اش میباشد. کسانی که چند سال پیش حرکتی زشت و ضد منافع ملی را در بعضی از استادیومهای فوتبال به راه انداختند ایا مشکوک نبودند؟ چرا هیچوقت خبری مبنا بر برخورد با این افراغد شنیده نشد؟ ایا در استادیومهای فوتبال ایران همه نوع شعاری میتوان داد و هر پارچه نوشته ای را میشود داخل استادیوم برد؟!!!!!!!! نه نمیشود. پس چرا با انان برخورد نمیشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سلام 14:49
باشه...من مزدور..تو خوبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
در بیست و یک اذر ارتش ایران به اذربایجان حمله کرد و انجا ار حرب دمکرات پس گرفت پبشه وری و دیگر سران حزب به روسیه پناهنده شدند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پناه بر خدا از زیاده خواهی اردوغان. پادشاه عثمانی جدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پیرزن نق نقو تفنگتو بگیر و بجنگ بجای ناله و نفرین الکی
نام
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی شادی می کنید و ذوق زده می شید که بایدن امد و گشایش شد و من سی سال پیش با سناتور بایدن حال و احوال کردم نتیجه این میشه که تمام دنیا و حتی خود بایدن که هنوز هم نمی داند انتخابات کنگره شرکت کرده یا رئیس حمهوری متوجه میشود که بد جوری قافیه را باختید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرت نگو چه ربطی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دهنتو ببند چه ربطی داره احمق های کلاه گشاد
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر ما بخواهیم آشغالهایی مثل اردوغان و بن سلمان زر زیادی نزنند ، بهترین راه این است که رابطه مان را به آمریکا و اسراییل تنش زدایی کنیم و بیهوده شعار ندهیم . مسئولین ما توجه خودشان را به آنجاها داده اند و از این کفتارهای بیخ گوششان غافل شده اند .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
صحت خواب آقای ظریف و مسئولین. تازه فهمیدید در قره باغ چه اتفاقی افتاد.
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تلاشهاشون رو کردند ولی نشد.خخخ
ناشناس
Germany
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بهترین راه خروج ایران از عهد نامه هایی که با رژیم گذشته ایران و شوروی توسط مجلس است اگر از خواب بیدار شده باشند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف مردم آذربایجان نسل به نسل این نوع شعر هارا از زمان شیر خوارگی با لالایی های مادرانه می شنوند و میخوانند واز اینکه حضرت سلطان پاشا اردوخان جسارت کرده وشعر ما را می خواند، از ضعف دیپلماسی خودمان است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چه آذربایجان از ایران جدا شده باشد و چه آذزبایجان از آذربایجان فرقی در اینکه به زور جدا شده است نمی کند.ودر ضمن اگر تاریخ را تحریف نمی کردند هم سایر اقوام ایرانی و هم آذربایجانی ها بسیار متفاوت فکر میکردن.مور خان(مولفان) نامدار تاریخ ایران در سالن تازه تاسیس شده گفتگوی تمدنهای صدا و سیما جمع شدند وبه نویسنده 12 قرن سکوت(مرحوم ناصر پورپیرار)جز فحش و ناسزاگویی چیزی پیدا نکردند بگویند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اخه این بنده خدا که تصمیم گیر نیست فقط مجری سیاست است هنوز نمیدونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا همدیگر را تحریک می کنیم او شعری خوانده است ما این قدر به هم ریخته ایم اگر کار دیگری بکنن چی باید بشیم صبور باشیم احساساتی شده حالا شعری خوانده
Naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
والله من هم آذری یک بار هم این چرندیات را نشنیدم ایران هیچ وقت در قفقاز نفوذ چندانی نداشته و همیشه آن مناطق زمین بازی روسیه و عثمانی بودند
نامnaser.m
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یک زمانی صدام ایران رابه گمان خودش تهدیدکردتیمسارجهانبانی به دستورشاه بایک مانورهوایی اورابه غلط کردن انداخت ببینیم این دوستان چه میکنند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توسعه طلبی اروغان رو باید مقامات بالاتر جواب بدن،نه وزیرخارجه ای که در حقیقت وزیرخارجه هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
لابد تو وزیر خارجه هستی یا مقامات سپاه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باید مردم پای کار باشن مسئول یک نفر ادمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اجنبی اومده به تمامیت ارضی مملکتت کنایه میزنه ! اونوقت اومدی برای تسویه حساب جناحی و سیاسی مسئول قانونی کشورتو تحقیر می کنی؟ زهی شرف و انصاف!
هه‌هه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغ‌بخوبی‌داند‌اینها‌بجز‌چند‌هزار‌نفر
دزد‌هیچ‌مشروعیتی‌در‌داخل‌ندارند‌
و‌سه‌ساعته‌متلاشی‌میشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردغان شیره خورد با امثال تو
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این کثافتا فکر کردن دوران عثمانیه
نمیدونن بزرگترین تمدن دنیا متعلق به ایرانه
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تمدنی که میگی کجاست ؟
پس چرا ما ندیدیم ،از تو شاهنامه خوندی؟
شاید هم تمدن بربرها را میگی
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بود. چه فکر میکردیم چه شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
هر تمدنی در نوع خودش بزرگ است.
چییی ها هندی ها رومی ها یونانی ها مصری ها مایا ها آزتک ها و ......

اما لعنت بر جنایتکاران متجاوز از هر قوم و قبیله ای که هستند.
..............
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
داداش بیدار شو بسه دیگه مهمل بافتن خسته نشدی از این همه چرت و پرت گفتن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مظاهر تمدن را در نحوه رانندگی نحوه معامله نحوه برخورد با همسایه نحوه برخورد با همکار و خلاصه همه شئون زتدگی داریم میبنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
داداش 12:16 شما بیدار شو
دورتادورت گرگ جمع شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کلا ایرانیا نژادپرستن و ناسیونالیست اساسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باید در عمل جواب این جوجه عثمانی را داد
به خاطر تحریم ها چقدر باید به این ترک ها باج بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تمدن دزدی و تنبلی و مفتخوری و دلالی و کلاهبرداری و اختلاس را حتما میگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
عثمانی مرد تموم شد با همه خبائث و ستم هایش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناشناس 18:33
چی داری میگی تو از اب گل الود ماهی نگیر اگر غیرت ایرانی نداره به قول اون جوجه مجری جمع کن برو شماها رفاه طلبین
زندگی سلحشوری نمیدونین چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یک ایرانشهر تو کل عالم هست و هیچ وقت هم نمیتونن پاکش کنن این کشورها با تاریخ100 سال و 200 سال چی میگن - جاعلیین ناحق فرهنگ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
در آینده به عنوان استان 31ام همدیگر رو میبینیم
سید رسول زنگانلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خواب دیدی خیر باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
احسنت چه زیبا گفتی
سما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اورین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه واس ماس کلن واس ماس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من میرم به سرزمین غربیمون ترکیه سر بزنم بیام چند وقته ندیدم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حالا آقایون امام جمعه های شهرهای آذری زبان که بدون اینکه چیزی از سیاست و اوضاع دنیا بدانند الکی بیانیه می دهند، بیایند جوابگو باشند. اگر فردا آذربایجان به پشتوانه تروریست های تکفیری و ترکیه به مرز ما تعرض کند دیگر قمبز در کردن فایده ندارد. باید از الان به فکر بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دقیقا. بد بختی ما اینه که هر کسی در هر زمینه‌ای که دلش می‌خواد نظر میده. خدایا ما رو از بلایای دولت بعدی حفظ کن.
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه به همراه اسراییل نقشهای شومی در سر دارند و از قبل نیز شروع به اختلاف افکنی بین مردم ایران شده نمونه آن نیز حرکاتی که در ورزشگاه میبینیم و متاسفانه ایادی آنها نیز در داخل بیکار نیستند مثلاً همین مدیر عامل معروف یا بعضی امامان جمعه و باز متاسفانه صدای واحدی هم از داخل شنیده نمی‌شود و بیشتر دنبال مسایل حذبی هستند تا منافع ملی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما تو کار بزرگترا دخالت نکن
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حالا مسولین مملکت ما فهمیدند که باید از ارمنستان حمایت میکردیم تا کل جمهوری آران را میگرفت نیمی از خاک ترکیه متعلق به ایرانه آثار ایرانی هم اونجا هست تازه کردها هر جا که باشند آنجا ایران است باید از کردها حمایت کنیم تا حکومت ترکیه را نابود کنند
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پیاز داغش رو زیاد نکنین.اصلا به توان و عرضه و گروه خون جمهوری جعلی باکو می خوره به ایران تعرض کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما در سرنوشت مملکتمون دخیلیم. فرقی نداره روس ها یا اردوغان! ما به رسالتمون عمل میکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سیاست ما عدله یعنی با غاصب می‌جنگیم چه ارمنستان چه آذربایجان چه اسرائیل
گرفتی داداش
نام
Germany
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
امروز روز نجات آذربلیجان با همت قوام،ترومن و ارتش ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نجات مجات تعطیل هر وقت به خاک ایران ضمیمه شدن اون وقت صحبت بکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فقط ایران ............................................
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
علی برکت الله
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان غلط کرده با هفت جدش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منافق ها منفی می‌دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جدش کجا بود بی ریشه
نام
United States of America
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بعله اونموقع که پشت ارمنستان رو خالی کردید فکر اینجا رو هم میکردید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
غاصب غاصبه
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف در رابطه با صحبت نخست وزیر عراق که می‌گه با اجازه عراق هواپیمای بدون سرنشین آمریکا برای ترور سردار وارد عراق شدند ندارد. لطفا موضع گیری کنید و پاسخی اگر دارید بدهید ما تکلیف خودمان را با کشور دوست و برادر بدانیم. انتقام سخت پیشکش
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف یه ماه پیش که جنگ بود میشه بگین شما به غیر از صحبت کردن تو تهران چی کار برای آذربایجان خودتان کردید؟ ارسال سلاح هم بماند.
تبریزلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فرهنگ آذربایجان به فرهنگ ایران نزدیک تر است تا فرهنگ ترکیه.(نوروز چهارشنبه سوری یلدا و فرهنگ شیعی).تاریخ آذربایجان به تاریخ ایران نزدیک تر است تا تاریخ ترکیه.(شاهان صفوی(که با عثمانی ها در جنگ بودند) شاهان قاجار ستارخان و باقر خان شمس تبریزی نظامی گنجوی و ...).نژاد مردم آذربایجان به مردم ایران نزدیک تر است تا مردم ترکیه.(اغلب مردم ترکیه یونانی تبار هستند).اما دولتمردان فارسگرا ایران همواره طی صد سال اخیر علیه ترک زبان های آذربایجان جبهه گرفته اند.در جنگ قراباغ هم به خاطر روسیه از ارمنستان حمایت کردند و بسیاری از کار ها دیگر مثل مغول خواندن مردم آذربایجان.همین کار ها باعث دوری آذربایجان از ایران و نزدیک شدن آن به ترکیه شد.اما هنوز هم دیر نشده.
جواد ولیلو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آقا اینا اول فرهنگ لاییک رو جا انداختن ..حساسیت به مذهب رو ازبین بردن وفقط مساله زبان رو شاخ کردن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اقایان نترسین بگین ترکیه باید به سرزمین مادریش برگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
معلومه که میگیم
ناشناس
Czechia
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یعنی برگرده مغولستان؟
علی بیات
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درسته زمان امپراطوری کبیر سلجوقی همگی تحت حاکمیت یک حکومت بودیم، حکومت ترکان سلجوقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کل منطقه ایران وسیع بوده است
بروید تاریخ را نگاه کنید.
نام
United States of America
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ایران هم باید ادعای استقلال نصف ترکیه که همون کردستان ماست رو مطرح کنه و در جنگ چالدران از ایران جدا شد
اسیاب به نوبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باشه... حتمن.. ولی ایران رفته همردیف جیبوتی شده.. و عددی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آفرین دقیقا کلا شرق ترکیه متعلق به ایران بوده هم آذربایجان و هم شرق ترکیه متعلق به ایران بوده
بابا
Germany
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شیر خفته اش هم شیر است. شما شاید یادت نیاید، یک زمانی حدود سی سال پیش تمام دنیا خواست خوزستان ایران و بعضی مناطق دیگر را ببرد! دقت فرمودید؟ همه دنیا یک طرف و ما با تفنگ و ار پی جی یکطرف دیگر. یک وجب هم نتوانستند خاکمان را ببرند. تاریخ جنگ را بخوانید هموطن. ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما هم "سلما بکتاشی" رو بیار برات آواز بخونه ، لا اقل اين يكي جدش ایرانیه !!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف آدرسو اشتباه اومدی اونجا کوچه شما نیست.
نام
Switzerland
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مغول ها دم در اوردن !
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بدر سفری به یکی از شهرهای مرزی با یکی از جوانان صحبت می‌کردم گفت ما ایران را دوست داریم و قصد جدایی نداریم اما گسترش فقر و بیکاری خواه ناخواه عده ای را به سمت تجزیه سوق می‌دهد. وقتی می‌بینند همزبانان آنها آن سوی مرز زندگی بهتری دارند به سمت آنها کشیده می شوند.
خانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی در جنگ قره باغ با وجود اینکه منافع ملی ما ایجاب میکرد از ارمنستان حمایت کنیم ولی از سفیرمان در باکو گرفته تا بقیه مقامات پشت اذربایجان ایستادند نتیجه این می شود.
انفعال ما در قبال حضور تروریست های تکفیری و اسراییل و تجزیه طلبان و همچنین نو عثمانی گری اردوغان که جنگ قره باغ اغاز ان بود باعث پر رو شدن اردوغان شده.
مطم‍‍ئن باشید هدف اردوغان از کمک به آذربایجان در این جنگ بحث تمامیت ارضی و اشغال و غیره نبود بلکه فقط و فقط احیای عثمانی بود.
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پات تركيست ها داخلي ستون پنجم اردوغان سد راه واكنش ايران در قفقاز شده اند . اين گروه گلوي ايران را مي فشارند با اين سخنان جسارت اينها بيشتر خواهد شد
ناشناس
Germany
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این ها را باید به الاغ بست و روانه الاغ بزرگ در ترکیه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
گلوی ایران رو که هیچی جای دیگه شم نمیتونن بفشارن. ایران هر چقدر هم ضعیف شده باشه اراده کنه تار و مار میکنه این افراد معدود رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پان ترک درسته
ولی گل گفتی
ناشناس
Germany
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بله درسته موافقم
بابا
Germany
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
البته صحبت شما در کل درست به نظر میرسد و این افراد نهایت کاراییشان همان میشود که اشاره کردید. ولی یک جنبه دیگری هم کار این افراد داشت! ایا در استادیومهای فوتبال ایران هر نوع شعار دادن ازاد است؟ ایا بالا بردن هر پارچه نوشته ای در استادیومها و یا در خیابانهای اطرافش ازاد است؟ ایا استادیومهای فوتبال یکی دو شهر خودمختار هستند و یا طرفداران یکی دو تیم اتفاقا صاحبان حکومتی دارند از حقوق ویژه برخوردارند؟ جواب تمام این سوالهای به سادگی منفیست! پس چطور میشود که عده ای در تهران پرچم کشور را پایین میکشند و پرچم یک کشور جعلی را جایش بالا میبرند و اب از اب تکان نمیخورد؟ شما را نمیدانم ولی بنده به این حرکات مشکوکم
ناشناس
Germany
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
الهام خانم کاری نکنه که ما بکنیم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ای جنایتکار ملعون بدان و آگاه باش که حتی آذربایجان و قره باغ نیز متعلق به ایران است.
ناشناس
Czechia
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان و حتی داغستانی که روسیه اشغال کرده و ترکمنستانی که در پیمان آخال (لطفاً قرارداد آخال را دوستان مطالعه کنند تا بدانند عهدنامه های ننگین و عمده قاجارها با روسیه سه تا بوده نه دو تا)همگی باید به ایران برگردند.
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این جرات و جسارت نتیجه مستقیم تضعیف واقعی ما در منطقه است که ترکیه که سهله، بحرین هم احساس خود شاخ پنداری بهش دست داده. سیاست های مداخله ای ما در چند سال اخیر غیر از ویرانی سفره ایرانی نتیجه بزرگتر و متاسفانه خطرناک دیگه ای هم داشت که الان دارم ماحصل رو درو میکنیم.
راه حل تمامی این بحران بازگشت به ملت، از جانب کل حاکمیت، تقویت اعتماد ملی به نظام در عمل و نه در شعار، باز گذاردن درهای گفتگو و پرهیز از هر گونه مداخله نظامی ، مستشاری، مشاوره ای در منطقه است.
اگر ترکیه و یا سایرین بدانند که در این کشور بین مردم و نظام واقعا یک همدلی وجود داره هیچگاه به خودشون جسارت گزافه گویی نخواهند داد
واقعیت ها تلخی بر کشورمون جاری هستند که با هزاران رویاپردازی هم نمیشه پنهانشون کرد
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
گل گفتی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من آذری ام. اردوغات غلط کرد. ما افتخار می کنیم از همه قومیت ها در زیر پرچم ایران عزیز هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جمله ات رو منطقی و دمکرات شروع کردی (من)...بعد ادا درآودردی و از طرف جمع افاضات فرمودی (ما)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما به آذربایجانمون افتخار میکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من ریشم کرد عراقه ولی خود را از نسل ایران بزرگ میدانم
اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فدای جفتتون بشم
بابا
Germany
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
عزیز دل همه ما انسانیم قبل از ترک و فارس و کرد باشیم. ولی ما ایرانیان نیز شما عزیزان کرد را پاره تن خودمان میدانیم. زنده باشید
ناشناس
Czechia
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به 15:10
عزیز شماها را هم عثمانی غاصب از ما جدا کرد ، همه کردها در هر جای دنیا باشند ایرانی اند و از ایرانی ها هم ایرانی ترند چون همراه آذری های عزیز همیشه در مرز با دشمنها بیشترین آزارها را از دشمنان در طول تاریخ دیده اند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زنده باد تمامی ترک های جهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به غیر از تجزیه طلباش!
جواب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خب كه چي زنده باد تمام نردم دنيا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ابله ساکت باش ... به اذرها هم توهین نکن
ولی ترکیه و جمهوری به اصطلاح اذربایجان رژیم های جعلی هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فقط ترک های جهان؟ بقیه آدم نیستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نمیدانی ترک خواندن آذری ها توهین هست . از کی یه ریشه دار دنبال رو بی ریشه ها هست ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فاشیسم که میگن همین تفکر امثال شماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زنده باد مغول های جهان!!!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف دشمنی بی دلیل با اسراییل تاوان هم داره
ناشناس
France
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درود بر ...
کامنت زیبایی بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
امریکا و اسراییل دشمن ایران نیستند.دشمن ایران ترکیه و عربستان و امارات وبحرین و حتی عراق هستند .لطفا"توجه فرمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این بی عرضگی ربطی به داستان اسرائیل پدرسوخته نداره
احمد
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از اول اتحاد اذربایجان و ترکیه در حمله به ارمنستان هدف بعدی حمله یعنی ایران کاملا مشخص بود .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به نظرم داره خلط مبحث و شلوغ بازی میشه... ایشون داره از حسرت جدایی خودش و ملتش خودش صحبت میکنه...نشون به این نشون که با کوریدور جدید به هم متصل میشن... خوب بشن... ما ایستادیم و منفعلانه نظاره گر بودیم... تبعاتش هم طبیعی است...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این اظهارات دقیقا مصداق تحریک مردم یک کشور به تجزیه طلبی است. حکومت پاسخ محکم بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حکومت قربونش برم خوابه غفلت هست
نام
Germany
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر از ارمنستان حمایت کرده بودید این احمق با تروریست های داعشی در اذربایجان الان در حال التماس بودن کرد های ترکیه را تقویت کنید تا این احمق بداند یک من ماست چقدر کره دارد و ارمنستان را تا بن دندان مسلح کنید تا دیگر غلط زیادی نکنند
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا بر عکس میگی برادر ارمنی ؟ تا حالا که از ارمنستان حمایت شده !! اگر از ازربایجان حمایت عملی شده بود این حفها زده نمی شد
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
من با حکومت اذربایجان کاری ندارم ولی قره باغ جزئی از جهان اسلام و اذربایجان بوده وهست اگر حکومت ایران ارمنی ها رو به سلاح مجهز کنه این اعلام جنگ با مردم اذربایجان ایران است وعقابش رو باید بپذیره.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یه شعر خونده شما هم برای ۵۰ هزار نفر ارمنی قره باغ حق وحقوق تعیین میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یه شعر؟!
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
در قره باغ فقط پنج هزار ارمنی وجود دارد که انها هم شهروندان اذرباجان هستند. یه کم مطالعه بد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شعر نخونده اولا شروور خونده دوما گنده تر از دهنش حرف زده
اول حرفاشو تو شعر میزنه بعد میاد کم کم جلو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
غلط کرده مردک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دهنش سرویسه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مار در آستین پرورش دادن همین است. همین آقای ظریف گفته بود شب کودتا به همراه آقای سلیمانی تا صبح بیدار بودیم و اگر کمک ایران نبود کودتاچیان در ترکیه قدرت گرفته بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
هنوز که صحت این حرف ثابت نشده. اگه راست هم باشه در مقابل کمکهای ترکیه برای دور زدن تحریمها توسط ایران چیزی نیست
نادریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر ایران به ترکیه در کودتا کمک کرد درواقع به مردم ترکیه این کار رو کرد . اصول سیاست اردوغان هر لحظه با یک کشور خوبه و با یک کشور حمله میکنه این یعنی قاطی داشتن
ناشناس
Czechia
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
همه برای ایران نمک را می خورند و نمکدان را می شکنند . ایران دیگر هیچوقت نباید پشت اردوغان در سر به زنگاه بگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از روز اول گفتم هیچ کشوری دوست ما نیست.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
با سلام
دیروز کسی که به پرچم کشور همسایه توهین کرد جوابش را گرفت.کسی که باد می کارد توفان درو میکند.
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جوگیر نشو.طوفان؟اصلا اون کشورک همسایه در حد این حرفا هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
هنوز فصل درو نرسیده!
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از نتایج اطمینان به روسیه
ناشناس
Germany
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مجلس ملغی کند عهد نامه های گذشته را با شوروی
نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این شعر فولکلوریک در ادبیات آذربایجان،سمبل جدایی مناطق شمالی و جنوبی آذربایجان هست و تداعی حسرت جدایی مردم دو سوی آراز پس از شکست قاجار از روسیه میباشد
مردم دوسوی ارس، مخصوصا در مناطق مرزی، خویشاوندان مشترکی دارند
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
الان دیگه برادر از برادر خبر نداره نداره بعد اینا ۲۰۰ ساله خویشاوندند.جوک میگیا
نادریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
همه ادم هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر حسرتی هست بازگشت جگر گوشه به دامان مادر ( ایران عزیز) است و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر کسی آن را در آذربایجان ایران بخواند یک معنا دارد، در آذربایجان شوروی بخوانند معنای دیگر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر خیلی حسرت می کشند خیلی راحت به خاک پاک ایران برگردن تا حسرتشان برطرف بشه.
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
از جای دیگه ناراحتن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
واقعا فکر می کند امپراطوری عثمانی را زنده کرده است. باید در صورت تداوم رویکرد ایران نسبت به کردهای ترکیه تغییر کند. شنیدم عبدالله اوجالان گفته ما دو راه داریم یک تشکیل کشور کرد و دوم الحاق به ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
و همین طور شیعیان
برادر محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جوک نگو . کسانی که سالهای جنگ را به یاد دارند می دانند که تجزیه طلبهای کرد چه سرهایی را از رزمندگان مدافع تمامیت وطن بریدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
با دومی موافقیم البته خیلی نامحسوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ول کن عامو.... شنیدم شنیدم شد حرف؟
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خطاب به برادر محسن اولا به جای تجزیه طلب کرد بهتر اسم احزاب رو بیاری چون خیلی از کردها دربرابر این جماعت ایستادن و باهاشون جنگیدن دوما کردها اکثرا خودشون رو ایرانی می دونن و خدمات زیادی هم به ایران کردن از هنرمندشون مثل استاد کلهر بگیر تا امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی از تیمسار بایندر که همراه با برادرشون در جنگ جهانی دوم در دفاع از ایران شهید شد و خیلی موارد دیگه لطفا اقدامت یک عده رو به اسم همه ملت کرد ننویس
آرمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بله دیگه.. وقتی تو مسئله قره باغ از ترکیه و آذربایجان متجاوز حمایت میکنید نتیجه اش هم این میشه!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
والا شما که همه زورتونا زدید ارامنه پیروز شن
ناشناس
Germany
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ایاتی که بیانیه دادند را فوری حلع لباس کنید
ناشناس
Germany
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متجاوز ؟ معلومه از تاریخ هیچی نمی فهمی
سید رسول زنگانلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
البته طبق قطعنامه های 822 و 853 و 874 و 884 این ارمنستان است که متجاوزه نه آذربایجان بی سواد جون.
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
انتظار داشتی از متجاوزی که همه نهادهای بین المللی و کشورها محکوم کرده بودند حمایت بشه
ناشناس
Switzerland
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اقای ارمن خوشم از دولت باکو نمیاد ولی شما ارمنی ها هم در خوالب خیال دو هزارسال قبل سیاحت میکنید.خاک اذربایجان بود پس گرفت. البته که قره باغ هم باید ولایتی ارمنی نشین مستقل باقی بمونه.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف مراقب حرفات باش این مردم هر کدوم یکی یدونه خونه تو ترکیه دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به جهنم
تا این سرمایه دارها باشن که نرن به جای ایران تو ترکیه سرمایه گذاری کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما تمایت ارضی مملکتمونو با جوون امثال تو عوض نمیکنیم چه برسه به پول حروومت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اون مردم خیلی شکر میخورن با امثال تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خوب گفتی وقتش برای شرافتشون خانه ای که ندارن را بفروشن اگه مجبور میشن وطن را بفروشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرگ بر اردوغان
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اونایی که در امور بحرین و یمن و فلسطین و الجزایر و عراق و مراکش و لبنان و ..... نظر و دخالت میکنن تکلیفشون چیه ؟!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مزگ بر ترکیه وای به حال ایرانیایی که رفتند برای خرید خانه و زندگی وایییییییی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چه ربطی داشت؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خب معلومه تاثیر داره میلیاردها دلار ثروت رفت برای همسایه ای که الان شاخ شده مثل داستان امارات و دوبی که باپول ایرانی ها اباد شد حالا ویزا باثه ما صادر نمیکنه بی شعورها
ناشناس
Luxembourg
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما به بزرگواری خودتون ببخشید، آخه اون بیچاره ها مثل شما علم غیب نداشتن تا بفهمن قراره اردوغان امروز شکر خواری کنه. پولشونم نمیرسید که برن در فرانسه ساکن بشن وگرنه قطعا پاریس جای بهتریه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرگ بر ترکیه هم به مرگ بر هامون اضافه شد.
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اصلا من جای ترکیه بودم بهتون ویزا نمیدادم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان خدمت گذار صدیق اسرائیل است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اسراییل, ترکیه را دشمن خطرناکتر خود میداند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فقط فیلم بازی میکنه مردک خبیث
ناشناس
Germany
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اسراییل را قاطی نکنید ما با اسراییل هم مرز نیستیم و مشکلی با اسراییل نداریم ما خواهان بازگشت قفقار به وطن هستیم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه بخش جدانشدنی ایران در زمان هخامنشیان (و اشکانیان) بود ، همانجایی که ما از آنجا به یونان یورش می بردیم ، اردوغان باید برای دریافت کارت ملی ایران بره توی صف.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
استاد شهریار سال ها قبل در دهان یاوه گویان زده است:
روز جانبازیست ای بیچاره آذربایجان

سر تو باشی در میان هر جا که آمد پای جان



ای که دور از دامن مهر تو نالد جان من

چون شکسته بال مرغی در هوای آشیان



تو همایون مهد زرتشتی و فرزندان تو

پور ایرانند و پاک آیین نژاد آریان



اختلاف لهجه، ملیت نزاید بهر کس

ملتی با یک زبان کمتر به یاد آرد زمان



گر بدین منطق تو را گفتند ایرانی نه ای

صبح را خوانند شام و آسمان را ریسمان



بی کس است ایران، به حرف نا کسان از ره مرو

جان به قربان تو ای جانانه آذربایجان



با خطی برجسته در تاریخ ایران نقش بست

همت والای سردار مهین ستارخان



این همان تبریز کامثال خیابانی در او

جان برافشاندن بر شمع وطن پروانه سان



این همان تبریز کز خون جوانانش هنوز
لاله گون بینی همی رود ارس ، دشت مغان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
سلام حامد جان... استاد نظر خودشو رو گفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شب کودتا باید این مردک عثمانی به کشور راه نمی دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جدا این دروغهارو باور میکنید؟؟؟
نادریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه بعد از کمک ایران از ایران تشکر کرد و آنوقت تو اندی میگی دروغه. برو فتنه نکن بچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چندین بار ایران به این نامردای از پشت خنجر زن ها کمک کرده ولی اینها ذاتشون همینه.
باز هم به کمک ما احتیاج پیدا میکنند.
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
یه دروغی به خوردتون دادن باورتون شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اردوغان شغال عثمانی اصلا گزجی هست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
هزینه انحراف در فعالیت هسته ای را خرج حمایت از همبستگی ملی و تقویت اقتصاد شهرهای مرزی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دهها ساله درگیر دشمن فرضی هستیم
اقتصادمونو نابود کردیم و ............ اینم از این
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از کی تا به حال حق قانونی ما انحراف شده؟
اراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
البته در کنار ان حقوق مدنی و فرهنکی اقوام ایرانی نیز باید تتامین شود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر آذربایجان عزیز است، چرا آموزش زبان آذری در آن با مقاومت و اصطکاک شدید از جانب دولت مواجه میشود؟!
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
مسئله زبان آذری نیست برا تمام‌زبان ها وضعیت همینه چون پولش نیست چرا چون تعداد زبان ها تو ایران خیلی زیاده با این وضع اقتصادی و سایر مسائل مالی فعلا آموزش زبان های قومی محلی فعلا نشدنیه بودجه ایکه لازم داره سر به فلک میکشه خودت بشین تعداد زبان ها رو حساب کن تعداد معلم لازم و امکانات و غیره و حساب کن تا ببینی چه عدد خیلی بزرگی میشه پس ربطی به تبعیض و اینجور چیزا نداره این وضعیت بودجه تو همه بخشهای کشور هست برادر کمی با انصاف باشید مسائل بسیار واجب تری فعلا کشور داره نمونه کاملا عیانش نواحی سیستان و بلوچستان برو ببین وضعیت چجوریه خواهش قبلا از حرف زدن بر احساسات غلبه کنید خوب فکر کنید و جانب عدل و انصاف رو هم نگه دارید بعد اظهار نظر کنید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من ابتدا نگاهم به اردوغان مثبت بود ولی حالا به این نتیجه رسیدم دنیال آشوب و تفرقه است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نمی دانم چرا اینقدر دیپلماسی ما از گفتن حرف و حساب ناتوانه کی به این خردوغان حالی کنه که واژه آذربایجان، واژه ای ایرانی است و وقت آن است که ما سرزمین آن سوی ارس را به نام ن«اران» مطالبه کنیم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نمی دانم چرا اینقدر دیپلماسی ما از گفتن حرف و حساب ناتوانه کی به این خردوغان حالی کنه که واژه آذربایجان، واژه ای ایرانی است و وقت آن است که ما سرزمین آن سوی ارس را به نام ن«اران» مطالبه کنیم.
نام
Germany
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خیلی ساده به کرد های ترکیه کمک کنید تا یک جنگ داخلی تمام عیار داخل ترکیه را بیاندازند 25 میلیون کرد ترکیه اماده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
همین کار را میکنند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
واقعا این فرد رو هوا برداشته، فکر کرده دوره عثمانی است، مرتیکه اون آذربایجان هم مال ایران بوده. اینقدر تفرقه ننداز. به نظرم عربستان به مراتب بهتر است از ترکیه. خطر ترکیه خیلی بیشتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مگر چی شده ادوعان فقط بخشی از شعر یک ترانه را خوانده است که تا حدودی واقعی است چون روس ها بواسطه شکست ایران قاجاری آذربایجان را با خط مرز قرار دادن ارس به دوبخش تقیسیم کردند این یک واقعیت تاریخی است اگر تقسیم نمی شد اکنون ترک های آذری ایران از شرایط بهتری برخوردار بودند و فرهنگ و زبانشان نابود نمی شد چون قدرتی برای خودشان می شدند و تحقیر نمی شدند.
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
دلیل عصبانیت چیز دیگه ایست.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ایران باید رویکرد خود را در قبال کرد ها و شیعیان ترکیه عوض کند.
نام
United Arab Emirates
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اون موقع که کارشناسان هشدار میدانند در جنگ اخیر قره باغ ، باید از ارمنستان حمایت میکردیم، باید فکر اینجا را هم میکردین. گروهی در ایران هم آتش بیار معرکه شدند و به بهانه حمایت از آذربایجان به خیابان آمدند ولی انگار هدفشان بسیار بزرگتر است
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کاش زمانی که برای تیمهای ورزشی تان نامگذاری می کنید یادتان می امد که اکثریت ساکنان ایران غیر پارس هستند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
چرت نگو دیگه
دهات خودت رو دیدی فکر کردی تو ایران هم تو اکثریتید؟!!
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ستارگان پارسی!.خخخخخ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی نگاه به بیرون از مرزها باشد و از داخل غافل شوید، نتیجه همین می شود
وحید اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این واکنش تند بود ؟؟؟؟
گوگولی مگولی کشیتیش بس کن.
به نظرم اردوغان با این واکنش تند حسابی کوپ کردو شب خابش نمیبره.خاک بر سر کشوری که امثال شما (اصلاح طلب ها) مسول سیاست خارجی ش باشند
نام
Germany
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما وطن پرستان اماده ایم در خاک ترکیه اردوغان را برای همیشه خاموش کنیم
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
فعلا جواب حملات اسرایبل را بدهید.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یه شعر قدیمی و محلی آذری را خونده جنبه فولکلور داره .آقای ظریف بیخود سیاسی نکن.
با این جنجالها افتضاح برجام و دوستی با چین و روسیه و خیانتهای آنها به مردم ایران را نمی توانید سرپوش بذارین.امروز سالگرد 21آذر است بهتر است اسناد این روز را منتشر کنید تا مردم بدانند ناجی آذربایجان کی بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کل ترکیه هم طبق یه شعر که سهله طبق تاریخ برای ماست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ساکت شو ببینم غلط کرده هرکسی بر علیه ایران بزرگ شعر بخونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
هوییییییییییییییییییییییی
مخاطب با اسم هموطن
دهنتو گل بگیر ببینم
ارام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کشور آذربایجان معنی نداره، اونا شیعه هستند و باید به کشور شیعه ایران ملحق شوند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کشور که ضعیف بشود هر بی سر و پایی لگد می زند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من با حرف اردوغان مخالفم ول ترکیه کشور بی سر و پایی نیست . واقعا قدرتمند هستند.
وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از سیاست مدارهامون که آبی گرم نمیشه
ولی مردم هر کشور دیگه ای بودند کالاهای ترکیه را تحریم می کردند. دریغ از یک جو غیرت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از امروز کالاز ترکیه را تحریم کنیم.
و در ضمن مسئولین هم باید از پ ک ک حمایت وشعر بخونند که. خردوغ بدونه با کی طرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تازه اولشه ! نتیجه سیاست های غلط و بی توجهی به فرهنگ و کرامت انسانی قومیت ها ی داخل کشور همینه که با هر حرفی یکه می خورید و فحش می دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از آب گل آلود ماهی نگیر . قومیتها در ابران وضعشان از کشورهای همسایه خیلی بهتره
بابا
Germany
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناشناس جان بنده هم فکر میکنم بهتر است از اب گل الود ماهی نگیرید. از شما میخواهم فقط به اوضاع اقلیتها در داخل همین ترکیه یک نگاهی بکنید تا بیشتر به خودمان (ایرانیان) امیدوار شویم. هر مشکلی در ایران داریم برای همه است. ببینید اقلیتهای زبانی و دینی در ترکیه چه وضعی دارند؟
ناشناس
Ukraine
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اگر وضع قومیت های ایران بهتره چرا خیلی ها در آرزوی مهاجرت از ایرانند؟
بابا
Germany
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اگر اماری از اهالی ترکیه که ارزوی مهاجرت دارند یا اهالی اذربایجان بعد میشود درباره ایران هم صحبت کرد. تا جایی که من میدانم اهالی ترکیه هم کشوری مهاجر خیز است. مهاجرتها هم بیشتر از دلیل قومیتی دلایل اقتصادی و سیاسی دارند که این هم شامل هر سه این کشورها میشود.
نام
Germany
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بافت جمعیتی را عوض کنید سریع یک میلیون از سیستان بلوچستان را انجا اسکان دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حرف حساب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بزرگتر از دهنت حرف نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منم میام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از
امریکا داری فتوا میدی؟
سید رسول زنگانلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نه بابا راست میگی؟؟؟تو قرن 21 شدنی ؟؟؟؟اونهم اینجا؟؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دو ریال بده آش و به همین خیال باش نژاد پرست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خاک بر سرت با طرز فکر دقیانوسی ات
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یعنی چی؟این کار اصلا شدنی نیست.
ناشناس
Germany
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا زودتر به این فکر نیافتادن
ناشناس
Germany
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این کار بهترین راه است
سما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کاری بسیار اشتباه و ضد ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا حرف بی ربط می زنی، یا نمی فهمی یا منظور داری. آذربایجان خود به اندازه کافی میهن پرست دارد که دهان یاوه گویان داخلی و خارجی را خرد کند. مشکل کسانی هستند که سعی دارند این تخم کین بین آذری ها و دیگر جاهای ایران را آبیاری کرده و پرورش دهند. مشکل کسانی هستند که ملی گرایی ایرانی و جشن های ملی ما را کم رنگ می کنند. کمی عمیق به مسایل نگاه کنیم.
ناشناس
Germany
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مگر از روی جنازه آذریها رد شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از روی جنازه همه رد میشیم. آذری که عددی نیست. باید فورا تعداد بسیار زیادی مردم از استانهای دیگه بفرستن شهرهای آذری زبان.
ترک قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی حضرات امام جمعه در استان های ترک زبان در درگیری اخیر چنان ازکشور آذربایجان دفاع میکنندکه گویی به کشور خودشان حمله شده، وقتی نیروهای امنیتی در برابر جدایی طلبان پان ترک چنین منفعل و تسلیم اند وقتی کارگزاران نظام به جای اتحاد در راه استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور فقططططط به فکر کنار زدن و بدنام کردن یکدیگر هستند وقتی دو دستی به غنی سازی چسبیده اند و در این راه همه چیز را قربانی می کنند وقتی فساد و دزدی چون بیماری لاعلاج گریبان جمهوری اسلامی را در دستان شوم خود گرفته .....نه این وقاحت اردوغان عجیب است و نه بی تفاوتی مسوولان کشور. این شروع یک بازی بسیار خطرناک از جانب اردوغان است. او خوب میداند با چه ملت خواب زده و با چه مسوولین بی مسوولیتی در کشور همسایه دوست و برادر طرف است.
یک قشقایی وطن دوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یه عالمه چیز بی ربط را کنار هم چیدی
به این میکن مغالطه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ممنون قشقایی وطن پرست... اردوغان شعری در حسرت جدایی دو کشور خودشون خوانده... که با اخداث مسیر جدید این حسرت پایان می پذیرد... ربطی به ایران ندارد
جواب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درود بر شرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
الحق و انصاف خوب گفتی
نام
Germany
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بهترین راه ان است که پان ترکان را سلب تابعیت و اموال را مصادره و فرستادشان به انجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دمت گرممممممممممممممممممممم
قربون دهنت برم
سید رسول زنگانلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نه بابا راست میگی؟؟؟ اونوقت کی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نیازی به کارهای خلاف حقوق بشر نیست ولی واقعا کسانی که خودشون رو ایرانی نمیدونن دولت اموالشون رو منصفانه بخره و تابعیتشون رو لغو کنه. اونوقت ببین اقای اردوغان ضد شیعه حاضر چند صد هزار نفر شیعه به جمعیتش اضافه کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اونوقت کی از زن و خواهر تو در برابر امثال صدام دفاع کنه. یه کم عاقبت اندیش باش برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برادر برو تعداد شهدا جنگ رو در هر استان ببین ببین کی از زن و خواهر کی در برابر صدام دفاع کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناشناس 15:48 اونهایی که در برابر صدام دفاع کردند آذری های میهن پرستی بودند که نسلشون 50 سال پیش تربیت شده بود و باز هم داریم از این آذری های میهن پرست. ولی حساب پانترک های وطن فروش که حاضر هستند خاک پاک آذربایجان رو تقدیم ترکیه کنند از اونها جداست. یک بار و برای همیشه باید به حساب خیانت کاران به وطن رسیدگی شود چنانچه در 21 آذر 1324 رسیده شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
پانفارس را هم بفرستن هند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ظریف جون بپا النگوهات نشکنه. تو بهتره در مورد کویر کاشان یعنی سرزمین آبا و اجدادیت زر بزنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زر نزن
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آخه پان ترکا باید تا ابد خجالت زده باشن از تمام ملت ایران هر سلسله ای در قدرت بود در این خاک ترک بود و گند قاجار پاک شدنی نیست. فک نکنید ترکیه شما رو ملاقه میزنه نه شما فقط وسیله هستین براشون. بعدش اگر بلایی سر این خاک بیاد دیگه رنگ ورود به ایران و گذر از مرز رو نخواهید دید یعنی همه چیزای که تو خاک ایران هست از دستتون در میاد. کل تجارت و روابط و املاکتون...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خفه شو پان ترکیست آشغال برو برای همون اردوغان آشغال دم تکون بده
جواب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خام بر سر نفهمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شهر شجاعان!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مثلا آذربایجان جدای از ایران چی داره؟ از گوشنگی می میرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خاااک تو اون سرت وطن فروش الدنگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بی ادب، در مورد آقای ظریف درست صحبت کن. خودت زر نزن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کویرکاشان و اذربایجان و خوزستان و....همه ملک مردم ایران و عزیزند
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
والا ما از خدامونه آذربایجان جدا شه مثل افغانستان .برید با همون گاو و گوسفندا دور هم باشین.پول نفتم بین 50 میلیون نفر تقسیم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زر؟ ضمن احترام به همه مردم عزیز آذربایجان، تو یک پان ترک عوضی هستی مثل پیشه وری ملعون لت و پارت می‌کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگه نفت و گاز ایران نباشه تو یه زمستون همتون قندیل بستید و سقط شدید پانترکا
حالا زبون دراوردید؟!
ناشناس
Germany
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
الهام خانم النگوهاش و گوشواره هاش را در چنین مواقعی در میاره شب که میره خونه به خودش اویزون میکنه
ناشناس
Germany
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این الهام خانم دماعش من را کشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یاشاسین ملتین ترک
الحق ک گل گفتی گارداش
سما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کاشان و تبریز هردو سرزمین ایران هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خود بزرگ بینی نکنید جنابی که هیچ درکی از ایران بزرگ نداری مورچه توی لیوان فکر میکرد دنیا را آب گرفته
ناشناس
Czechia
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به پانترک 15:44
پانترک احمق خیال میکنی زرنگی که خودت را فارس جا بزنی و نظر بدی، یعنی فارسها این نظر را داده اند ،که به خیال خودت تفرقه بندازی و حکومت کنی ؟ خر خودتی . آذربایجان و خوزستان و اصفهان و تهران همه یک جان و یک تن هستند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باید سفیر ترکیه احضار شود و برخورد محکم صورت بگیره تا این مردک بفهمه یک من ماست چقدر کره داره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چقدر کره داره؟ بارها بیان شده ولی عدد علمی برای آن بیان نشده هنوز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مثل اینکه خبر نداری جایگاه ایران الان کجاست. گذشت اون زمان
مشیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
طبق معاهدات و‌ قوانین بین المللی باید قره باغ را به ایران ملحق میکردیم.
اما ملحق نکردیم و‌ باعث گستاخی اردوغان و باکو شد.
ناسپاسها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باید بزنن تو گوش سفیر بفهمه ایران خط قرمز برای همس
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به جان خودم چنان اردوغان ترسیده که دیگه زبان مادریش یادش رفته، آقای ظریف خیلی واکنش شدیدی از خودتون نشون دادید ، یکم آرامتر.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بالاخره بعد از سالها یکی از عوامل حکومت اسلامی حرفی در مورد سخنان نابجای و همیشگی اردغان و علی اف که ریشه مغول - خزری دارند و دشمن ما هستند ، زده است !
به ظریف باید احسنت و آفرین گفت که بالاخره حرف دل ایرانیان را با زبان دیپلماسی زده است !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
سیکتیر
نام
Germany
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مناقصه چند عدد گاری بفروش میرسد
نام
United States of America
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
رجب مال این حرفا نیست.چهل ساله تو کردستان ترکیه درگیرند عرضه داشتند اونو جمع می کردند.آرتساخ هم که نود درصدش دست صاحبان ارمنی موند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما از همین میترسیدیم! که متاسفانه داره اتفاق میافته!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این شعر رو با وارونه جلوه دادن واقعیت های تاریخی خونده. کاملا واضحه که مناطق شمال رود ارس توسط روسیه در زمان فتحعلی شاه قاجار از ایران جدا شده. در واقع ما ایرانی ها باید این شعر رو خطاب به مردم باکو بخونیم که شما رو با زور از ما جدا کردن ولی به زودی به وطن بر می گردید. اردوغان داره تبدیل میشه به صدام ترک ها. صدام هم اول خیلی محبوب کشورهای عربی شده بود ولی بعد از جنگ با ایران و نرسیدن به اهداف پلیدش به کویت حمله کرد و اعراب فهمیدن که صدام چه موجودیه و تنهاش گذاشتن تا اینکه سقوط کرد و نابود شد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بعلت ناآگاهی مسئولین دولت درسال۱۹۹۰میلادی از عهدنامه ننگین گلستان وترکمن چای مبنی براینکه این عهدنامه ها۹۹ساله است بعد از سپری شدن، این استانها میتوانند به دامن مام وطن برگردند،لذا ایران نباید درسال ۱۹۹۰ استقلال آذربایجان وگرجستان رابه رسمیت می شناخت.واکنون باید تبعات این سهل انگاری رابپردازیم.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان تروریست خفه شو...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متاسفانه بعضی از آذری های ایران ، رفیق خوشی شدن درسته الان شرایط خوب نیست ، ولی در همیشه رو یه پاشنه نمی‌گرده، امیدوارم در آینده خجالت زده تاریخ نشن.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ای باد به گوشش برسان این خبرم را
چو ایران نباشد تن من مباد
نام
Germany
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کلا همه وقتی یه شعر از آذربایجان می شنوند رگ غیرتشون باد می کنه و سریع موضع می گیرن و به همه انگ پان تورکیست بودن می زنن
اگه می خواهید غیرتی بشید و کاری بکنید مورد زیاده بسم ا...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
داره جواب محبتهای سردمداران جمهوری اسلامی در زمان کودتا را میده.متاسفانه مسئولین ما یک ذره عرق ندارن.میگن فقط اسلام.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یاشاسین
نام
Germany
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به اردوغان هیچ ربطی نداره غلط اضافی کرده ما هنوز چشممان دنبال کل قفقاز است ما هر وقت نام آذربایجان و قفقاز را میشنویم حصرت میخوریم آذربایجان شمالی مال ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شما بهتره حصرت نخوري مجيد جان نفخ ميكني . اگه ميخواهي بخوري حسرت بخور
نام
Germany
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان گنده تر از دهنش حرف زده یادش رفته کل قفقاز و قسمتی از خاک ترکیه که جزعی از قفقاز است مطعق به ماست
سیروان ایلامی
Poland
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زمانیکه اردوغان فاشیست به کردهای سوریه حمله و آنجا را اشغال و صدها هزار کورد بی گناه که ریشه ایرانی دارند را آواره و قتل عام کرد چقدر فریاد زدیم ایران باید در کنار کردهای سوریه قرار بگیرد و از آنها حمایت کند اما دریغ از ذره‌ای حمایت. هزار بار فریاد زدیم که این دیوانه به خاک ایران هم چشم دوخته است بنابراین باید در همان جا جلویش را گرفت اما دریغ از ذره ای تفکر و تامل از جانب مسئولان ایران. این دسترنج خودتان است.
حال ایران باید فورا خودمختاری کردهای سوریه را به رسمیت بشناسد و از آنها و نیز کردهای ترکیه حمایت کند. همچنین باید از ارمنستان حمایت کند تا مناطق اشغالی آرتساخ را پس بگیرد تا اینگونه ترکیه در محاصره کامل ایران قرار بگیرد و دیگر جرات چنین غلط هایی نداشته باشد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب ظریف یکی از شعارتان برگردانن ابرو به پاسپرت ایرانی بود اما چنان گندی زدین که اره و اوره حتی بچه کوره هم زر می زنن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تمامیت ملی ایران حط قرمز ملت ایران است
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردغان روباه پیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منافق ها منفی می‌دهند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دو تا جوجه دیکتاتور برای همدیگه نوشابه باز میکنن کل آذربایجان و بخش هایی از ترکیه باید برگرده به ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باید برگرده نه باید بریم بگیریم
حق گرفتنیه نه دادنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بریم
تحلیل گر قهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این یک شیطنت ژورنالیستی سیاسی است... اولا کلیپ منتشره از بافت جدا شده... چه معلوم جملات قبل و بعدش چی بوده؟ دوما، این دو کشور با تز "یک ملت، دو دولت" فعلا خوشند...و دهه ها در حسرت بودند که چرا از هم جدان... این شعر هم بیانگر همان حسرت تلریخی است... الان با احداث کرویدور به هم رسیدن... مبارکشونه... الکی جو ندید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بابا حالا این یه زری زد شما جدی نگیرین
ناشناس
Spain
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
جوابش این همه زر و هارت پورت کردید.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این اردوغان نادان که بدتر زیراب باکو رو زده. خخخخخخخخ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
محتوای این شعر بسیار بجا و درست است و واقعیت ها را بیان میکند و باید با الحاق مناطق شمالی ارس به ایران این جدایی برای همیشه از بین برود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
پس چرا از این شعر عصبی شدید!
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
عمو ظرییف! این ژست ها به شما نمیاد شما اگر وطن پر ست بودید اجازه نمی دادید مردم تان اینقدر بدیخت بشن که ارزوی گرفتن پاسپورت یک کش.ور دیگه رو داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من در کشورم نان خالی بخورم ، شرف دارد به حلوای امثال اردوغ ا ن
نام
Russian Federation
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اون مقامات عالی رتبه ای که صراحتا از آذربایجان حمایت کردند، حالا تحویل بگیرن!!
چند صدایی از حکومت، نگاه دینی و مذهبی بجای نگاه از زاویه منافع ملی ، رفاه مردم و یکپارچگی کشور را نابود میکنه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وظیفه شما احضار سفیر هست نه بیانیه دادن
شل بودنتان حق ز ازل می دانست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کجای پاسخ ظریف تند بوده ؟!
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آره بابا پاسخ از نظر شما یعنی یک موشک بزن وسط کله اش
حجت حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب ظریف مشکل اینه که اردوغان میداند رئیس جمهور کشور خودش است و لی شما نمیدانی که نمایندگان ملت ایران است .وفقط رای خودرااز مردم ایران میگیرید ووکیل همه هستید غیراز ملت ایران
حجت حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب ظریف مشکل اینه که اردوغان میداند رئیس جمهور کشور خودش است و لی شما نمیدانی که نمایندگان ملت ایران است .وفقط رای خودرااز مردم ایران میگیرید ووکیل همه هستید غیراز ملت ایران
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
رژیم جعلی ترک و عثمانی باید از صفحه جعرافیا حذف بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برو قرصاتو بخور
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من ترک آذری ام. هر خائنی که ایران و آذربایجان رو جدا بخواد و حتیذحرفشو بزنه خودم دهانشو به همدیگه میدوزم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قربونت برم الهی
بابا
Germany
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درود بر شما هموطن همزبان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناراحت نباش...نه تو تصمیم گیری...نه من...برو فلاکس بردار برو دل طبیعت...خوش باش
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درود بر تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما هم وطن عزیز من هستید یک ایرانی به عشق ایران، من هم یک ایرانی دو زبانه هستم و اگر هر دهن گشادی به ایران کج بگوید حتی اگر فارس و اصفهان و تهران و یزد ی باشد. برای من حکمش با خردوغ ان هیچ فرقی نمی کند و باید جوابش را با جانش پس بدهد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگه ایران ایران بود، مردم از هم جدا شده پس از انقضا ان قرار داد ننگین قجری بدشان نمی آمد باز هم در یک کشور پیشرفته و آزاد و آباد با همه موهبتهایی که یک کشور می تواند داشته باشد گردهم بیایند . ولی متا سفانه انقضا آن قرار داد و فروپاشی شوروی مصادف شد با .....
یاشاسین تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کافیست خطاب به اردوغان بگوییم: دفعه بعد میگذاریم در فرودگاه استانبول یا منزلت سقطت کنند ناسپاس!
یاشاسین تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کافیست خطاب به اردوغان بگوییم: دفعه بعد میگذاریم در فرودگاه استانبول یا منزلت سقطت کنند ناسپاس!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اقای ظریف مردمی که در فلاکت و فقر و فشار زندگی کنند و حس کنند کشورشان به خودشان تعلق ندارد و طبق اراده آنها اداره نمی شود، مسلما به اونور مرزها زیاد نگاه می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دیگه عکسای آذربایجان و ارمنستان را هم دیدیم که تو سگدونی زندگی میکنند
صد رحمت به ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرت نگو. تبریز در 8 حکومت پایتخت ایران بوده و هرگز از ایران جدا نمی شود. با حرف های جندتا گربه سیاه پانترکیسم هم بارون نمیاد. اگر وزارت حارجه عقل و عرضه داشت ما باید ادعای مالکیت بر آذربایجان را می کردیم نه ترکیه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
امارات به جزایر ایرانی طمع داره ترکیه و اذربایجان هم به استان اذربایجان ایران طمع دارند پس باید از نظر دفاعی خود را قوی کنیم و بازدارندگی هسته ای داشته باشیم تا کسی جرات نکنه به ایران چپ نگاه کنه . حالا یک عده می گویند چرا باید هسته ای باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مردم اگر در رفاه نسبی باشند مگر احمق هستند دنبال تجزیه باشند لذا احتیاجی نیست از گلوی آنها خرج انرژی هسته ای شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سلام بزرگوار...خیلی از کشورهای درست و حسابی...چند قومیتی هستن...نه کسی چشم طمع به خاکشون داره...نه هسته ای شدن... ما مسیر رو کج میریم
ناشناس
Luxembourg
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حاجی چرا شعر میگی؟ اگه میتونید هسته ای بشید که بسم الله اگه نمیتونید که توی این 20 سال هم نتونستید ملت رو بیشتر از این بدبخت نکنید. مگه ملت چقدر فرصت زندگی کردند دارند که باید از بچگی تا اوج جوانی در تحریم و نداری و بدبختی بگذرونن. اون چیزی که بازدارندگی میاره صنعت و اقتصاد قویه. کره شمالی و کوبا بازدارندگی دارن یا ژاپن و کره؟ مگه جنگ ایران و عراق شکل گرفت، و ایران بمب هسته ای نداشت، ملت و مخصوصا نسل جوان با خونشون از این مرز و بوم دفاع نکردند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب آقایان ظریف و عراقچی. والله من شما رو تابحال خیلی سیاس و زرنگ میدونستم . با این عکس العملهای بیحال و کم رمق در برابر مردی که به خاک کشورمون طمع خود را ابراز نمود متوجه شدم که اصلا تعصب ایرانی شاید در وجودتان نیست. والله اگر روحانی این حرف رو زده بود سفیرمان رو از انکارا اخراج میکردند. آقایان دیپلمات بیدار شید و اینقدر در موضع ضعف و اضمحلال نباشید. پای این خاک وطن خونها داده شده برادران . کمتر از احضار سفیر کشور دیکتاتوری و داعش پرور ترکیه جوابش نیست
ناشناس
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دید که دستی را که نان دادید .. گاز گرفتن.. مدیران بی تجربه .. سیاستمداران خمار .‌ خ... ع... ب سرتان
ناشناس
-
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا ایرانیها اینقدر به ترکیه میروند و در انجا خانه میخرند؟ باید نگاه بدرون داشت نه برون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نگران نباش باهمه قطع رابطه میکنیم میشیم کره شمالی شما و امثال شما خوشتون بیا! فک کنم شما فک میکنید همه چی به حرفه! شعر خونده جوابشو شنیده، اگر عملی کاری کردن اون موقع عملی جواب میگیرن، قرار نیست الکی تنش ایجاد کنیم، البته اینو منطق میگه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متاسفانه ایران در موضعی نیست که سفیر اخراج کنه .وضعیت کشور رو فجیع تر میکنه .بهترین وضعیت کشور زمان عیده که اینها کاری نمیکنن و زبان به کام میگیرن . در این مورد هم نباید از طرف آذری حمایت میکردن .ای کاش دهانشان بسته بود و حداکثر اعلام بی طرفی میکردن .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب وزیر ارزوی خیلی از مردم زندگی عادی ابرومندانه است که چون در داخل پیداش نمی کنند اگر دستشان برسد به همین ترکیه یا گرجستان یا ... مهاجرت می کنند خیلی توقع عرق ملی نداشته باشید. از مدال اورانمان چه کسی متعصبتر بود؟ ببینید که چه کردید که چه کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرت و پرت نگو دیگه بابا
امثال شما هرررییی خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقا من یه ایرانی هستم انجا یه شرکت تاسیس کردم برای کاسبی و تجارت، صد سال هم ایران عزیز را با هیچ جا عوض نمیکنم، این ورزشکار ها و فلان راکه میگی برای کاسبی و ... یه حرکتی کرده نه چیز دیگه، خود زمان بهترین تنبیه کننده است.
در ضمن اقای عزیز یادت باشه ترکیه در جنگ ایران و عراق بعد از اسرائیلی‌ها بیشترین سوء استفاده را از ایران کردند و ما همه این را فراموش نکردیم، این را بگم برای پان ترک ها که ترک های ترکیه اصلا شما را قبول ندارند، توی ایران هم که ما ایرانی ها قبول تون نداریم.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حال آدم از موضعگیری ضعیف ظریف گرفته میشه. امیدوارم سرلشگر باقری یا امیر موسوی یا سردار سلامی، موضعی درخور شان و منزلت ایران عزیز بگیرند.
اردوغان فراموش کرده، اگر ایران نبود، در کودتای چند سال قبل بلعیده شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توییت بازی را بزار کنار و سفیر ترکیه را احضار و اخراج کنید اگر واقعا غیرت دارید
حامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نمیدونم چرا و بر چه اساسی به اردوغان پناه دادید چند سال قبل. که الان پررو بشه!
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
این چرندیات باورتون شده!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فقط به خاطر شعرهر این جوری قاطی کردی؟ بهتره به پرواز بمب افکن های امریکا نزدیک حریم مرزی ایران واکنش نشون بدی ظریف جون...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
و ما ادراک پان ترکیسم
برو بچه جون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
جواب اسراییل را بدن.
بهمن
United Arab Emirates
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
رئیس‌جمهوری ترکیه درباکو حرف‌های مهم دیگری هم زد از جمله تمایل خود برای کنار رفتن دولت فعلی ارمنستان مطرح کرد و همزمان از این "ارمنستان خواست که به ائتلاف منطقه‌ای که ترکیه به دنبال تشکیل آن با عضویت اذربایجان، روسیه و ایران است بپیوندد."
لطفا به دستورات زبانی دقت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
غلط کرد دهان گشادشو باید اول باید سیمان کنیم. بعدا ما نیازی به پیمان منطقه ای با این کشور خائنی مثل ترکیه نداریم، ما نقش ترکیه را حمایت از داعش فراموش نمیکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حالا فهمیدید چرا باید بازدارندگی هسته ای داشته باشیم ؟ در منطقه خاورمیانه باید قوی بود تا کسی چشم طمع به خاکت نداشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حرف الکی نزن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برای اینکه اردوغان فهمیده اگر بایدن بیاید قراره موشک های ایرانی را هم مثل هسته ای محدودیت ایجاد کنند و ایران قراره از نظر نظامی ضعیف بشه برای همین با خیال راحت چنین گستاخی می کند . موقعی که در روزنامه هاتون می نویسید موشک و هسته ای را بدهیم برود تا غرب راضی بشه خوب همسایه ها هم پر رو می شوند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
:))))))))))))))))))))))))9
بمب اتم رو میخوای بریزی رو سر مردم که جدا نشدن. بمب اتم رو میریزن رو سرت و به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه ات میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شوروی هم زرادخانه هسته ای داشت. بهترین راه حل کنار گذاشتن تمام چیزهایی است که کمر مردم را شکسته است از نابودی اسراییل بگیر تا دشمنی بی مورد با کشورهای عربی و دنبال کردن مسیری که منتهی به تحریم می‌شود.
ناشناس
Luxembourg
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آخه نیست بعد از این همه بدبختی به بازدارندگی هسته ای هم رسیدید تا دیروز که بازدارندگی موشکی کافی بود حالا به بازدارندگی هسته ای فکر میکنید؟ لابد سپر دفاع موشکی برای مواجهه با خمپاره کاتیوشا ساخته شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دیپلماسی ما تبدیل شده به نوشتن چند جمله در توئیتر ..!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متاسفانه به علت وادادگی دولت روحانی همه همسایه های ایران گستاخ شدند افغانستان جلوی ورود اب به دریاچه هامون را گرفته.امارات علنا می گوید 3 جزایر برای ماست .ترکیه هم پر رو شده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بلوچستان هم اگر کمی اباد بود الان پاکستان مدعیش بود و ...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب ظریف خیلی دستپاچه نشوید، حالا اردغان دوست گرمابه شما استفاده بی جا کرده و آن توهین می دانید سفیر ترکیه را احضار کنید!!!! لطفا شر مرسانید.
این شعر دلبستگی عاطفی، اجتماعی و فرهنگی مردمان آن منطقه در دو سوی رود ارس است که بعد از معاهده ترکمانچای بین آنها جدایی افتاد. نه دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر ایران 100 عدد کلاهک هسته ای داشت ایا امثال اردوغان جرات می کردند اینطوری گستاخی کنه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شوروی چی شد با زرادخانه هایش؟ فقط تعامل با دنیا راه حل است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه و ...هم میسازن به تلافیش .بعد یه دیکتاتور بی مغز از توی این خاورمیانه تولید کننده دیکتاتور سر بر میاره میاد ازش استفاده میکنه این مردم عادی هستن که کلهم اجمعین میرن رو هوا
ناشناس
France
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آخرش توهمات هسته ای شما ایران به باد خواهد داد نه شعر و غزل
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر یک بار حساب پانترک های داخلی که در حکم جاسوس باکو و ترکیه در ایران فعال هستند رسیده می شد دیگر هیچ کس نمی توانست در مورد تمامیت ارضی کشورمان این چنین غلط اضافی بکند. تا کی با این افراد مماشات خواهید کرد؟ آیا هدفی پشت این مماشات است؟ چشم های جامعه بیدار است و این کارها در تاریخ ثبت خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تعریفت از پان چیه؟ تو هم پان فارسی پس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تعریف پان ترکی اینه؛ پوستر ایران‌ستیزی پان‌ترک ها، با شعار آذربایجان جزئی از ایران نیست، جریان‌هایی که حل مسائل را در جدایی از ایران، استقلال یا الحاق به کشورهای همجوار می‌بینند و از سوی دیگر موقعیت مناسبی به وجود آورده‌اند برای دخالت کشورهای خارجی در مسائل داخلی ایران که ذینفع در پاره‌پاره ایران هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناشناش 18:05 زر اضافی نزن. خودت هم خوب می دونی منظور چه کسانی هستند.
نام
United Arab Emirates
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تا اذربايجان از ايران جدا نشده بريم تبريز و اودبيل زندگي كنيم بلكه از اينجا خلاص بشيم خخخخخ
كاش شمال ايران رو هم روسا ميگرفتن ميشديم جزء روسيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مگه تو خواب ببینی
البته جنازه شما پانترکا میرسه به ترکیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به عنوان یه شهروند درجه ۳؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خاک بر سرت با این شعورت.
khak
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جزو روسیه بشی الکلی و ودکایی میشی ومافیای جنایتکار ادارت میی کنه جزو اذربایجان علیووف وعثماانی اردوغان بشی سر ازفستیوالها وکلوپهای همجنس گرایی سر درمیاری وبه اغوش اسراییل پناه بردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وطن فروش

حواست را جمع کن چی میگی

دلت میخواد خلاص شی
ایران دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان دنبال خاک ایرانه ولی در بلند مدت همیشه اول حرفشو میزنن بعد اروم اروم میرن جلوتر ولی اردوغان نبرد مراد تپه فراموش کرده ایران ارمنستان نیست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نمی خواهد اینقدر غیرتی شوید، این یک موضوع انحرافی است که کمی از بدبختی مان فراموش شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تو به بدبختی هات فکر کن ای بدبختتتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خاک بر سر بدبختت کنم.
نام.
Germany
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اقایان.............!!!! خاک برسرتان....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نتایج دیپلماسی التماسی بدون در نظرگرفتن عزتمندی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فعلا که صحبت کرد....
پس حداقل یه چندتا فشار ایمیلی بیار
به عباس هم بگو یه چندتا خودکار پرت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر مسئولین غیرت دارن جلوی ورود اجناس ترکی به ایران را بگیرید عربستان و امارت کالاهای ترکیه را تحریم کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
موافقم این احمق تازه به دوران رسیده را باید سر جاش نشوند یادش رفته دو سال پیش ایران نجاتش داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تقصیر ترکیه است که در تحریم به شما کمک کرد.
Naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
لیر ترکیه در چند ماه گذشته ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داده آن وقت این ابله رفته اذربایجان و در توهم عثمانی پیروزی بر ارمنستان دو میلیونی را جشن گرفته است آن هم در جنگی که بیشتر شبیه جنگ دو دهکده بود
بابا
Germany
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وضعیت علی اف از اردوغان هم بدتر است. تمام این نمایشهای مهوع پوپولیستی نیز به خاطر فرار از شرایط سخت فعلی میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ابله نیست ابله ما هستیم ک اجازه اینگونه تجاوزات رو میدیم
# اری به اخراج سفیر ترکیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دروغ نگو اولا25 درصد ثانیااونی که منظورته ریال ایرانه که 500 درصد ارزشش از دست داده
ناشناس
Germany
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
باز خوبه که ارزش لیره نصف شده و داره اینکارها رو میکنه
اگه لیره هم مثل ریال از پشگل بی‌ارزشتر شده بود چه میکرد !
پاسخ ۱۹:۰۱
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آخه ایران نفت و گاز داره ولی ترکیه بجاش باقلاوا داره! آره جیگر
ناشناس
Ukraine
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
پس بدا به حالتون که با وجود اینهمه نفت و گاز حتی در مقایسه با یک خرابه که فقط باقلاوا داره هم تعداد گورخوابها و زباله‌گردهاتون بیشتره و پولتون بی‌ارزشتر. یعنی درپیت‌تر از شما فقط خودتون هستید..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ریال خودتان چقدر؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
نگران سفره مردم خودت باش.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقاي ظريف بايستي بجاي واكنش مقطعي و احساسي، اوضاع قفقاز در جوار مرزهاي شمالي كشور و روند جنگ قره باغ را بدرستي رصد و تحليل مي كرد و با يك ديپلماسي تعاملي فعال بر روند مصالحه دو همسايه شمالي ما اثر مي گذاشت و به تركيه امكان نفوذ تا عمق قلمرو ارس را نمي داد. تركيه اي كه ميخواهد مديريت اتحاد قفقاز با مشاركت روسيه، ايران و ارمنستان را بدست گيرد عمدتا از غفلت ديپلماسي ايران بهره مي برد. نگاه اعلامي اردوغان در باكو نشان مي دهد كه تركيه اردوغان به روند آستانه (مصالحه سوريه)، توافق صلح اخير بين باكو-ايروان، و اتحاد منطقه اي قفقاز كه در باكو از آن نام برد بعنوان ابزارها و زيرساخت هاي توسعه نئوعثمانيسم سوءاستفاده مي كند كه قويا با منافع و امنيت ملي ايران در تعارض است.
ثانيا، اعزام يك ترك زبان از سوي آقاي ظريف به باكو بعنوان سفير (آقاي موسوي) كه تنها نظرات دولت باكو را تأييد مي كند، و تمركز كاري شخص وزيرخارجه آقاي ظريف بر تحولات انتخاباتي آمريكا و آمدن و نيامدن بايدن در آنسوي اقيانوس اطلس، دولت روحاني را از تهديد نزديك عليه مرزهاي ارس و تهديد ناشي از نفوذ پان تركيسم و تروريست هاي تكفيري در طول مرزهاي شمالغربي كشور غافل كرده است!
ثالثا، در آينده بايستي شاهد اظها ات و اقدامات گستاخانه تر تركيه و جمهوري آذربايجان در پي آمد پيروزي مغروانه اخير در جنگ قره باغ باشيم و براي واكنش هاي درخور، متوازن و بازدارنده مهيا باشيم. صرف اعلام موضع، توئيت كردن، و واكنش بدون اثر كارساز نخواهد بود ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فرمایش شما کاملا صحیح است اما فراموش نکنید که همزمان نمی‌توان در چند جبهه حرکت کرد. گام نخست کنار گذاشتن مبارزه با استکبار و نابودی اسراییل است
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شک نکنید مشکل ضعیف شدن ما از سیاست‌های کلان داخل است. شیر پیری شدیم که هر کسی یک لگد می‌زند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دوباره می‌سازمت وطن
دوباره قد خمیده‌ات را راست خواهیم کرد
ناشناس
Germany
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
میفهمم منظورت چیه امیدوارم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مجلس انقلابی همچنان خفقان گرفته
بابا
Germany
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مجلس اقلیتیییییییییییییییییییییییییییی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قاسم سلیمانی بود جرات نگاه هم نداشتن به جرات میگم سلیمانی یه سردار بزرگ برای ایران بود مثل اسطوره های کهن مون اما همه کسانی که نگاه چپ به وطن ما دارن البته غلط می کنن اما بدونن این خاک از مذهبی و غیرمذهبی و غیره براش جون میدن تاریخ گواه اینه... اردوغان هم داره تو رویاهاش زندگی میکنه اما حد خودش رو بدونه و یادش بیاد کی تو قدرت زمان کودتا کمکش کرد ، اما باید این روباه رو جدی گرفت...منافق صد در صد هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چو ایران نباشد تن من مباد
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شما که اینقدر از ارمنستان حمایت کردید. ارمنستان ترور شهید قاسم سلیمانی را به ترامپ تبریک گفت ولی در داخل رسانه ای نکردند!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر واقعاً آزاده هستیم و نوکر غرب و انگلیس نیستیم اجازه دهید ساکنان دو سوی ارس آزادانه آینده خودشان را انتخاب کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اشکال نداره خوب
ولی اول از کردستان ترکیه شروع میکنیم!
دوم هم از قره باغ با ساکنان ارمنی اش!
چطوره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آفرین اگر قرار بر آزادگی هست اول از ترکیه و اذربایجان شروع کنیم. چطوره؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یاشاسین ملتین ترک
یاشاسین اردوغان کبیر
یاشاسین آذربایجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
امثال این را باید از ایران اخراج سلب شهروندی ایران کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
با اقای بیلی اشنات کنم عزیزم؟!
ناشناس
Germany
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان از آب گل آلود ماهی میگیره دلش برای ما آذریها نسوخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یاشاسین آرتساخ
نامکوروش
Canada
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
با سلام وعرض ادب بعنوان یک ایرانی نسبت به حیله ونیرنگ آقای اردغان یک موضوعی را برایتان تعریف کنم دوستی در سال 1996 میلاد که اقدام برای مهاجرت کانادا نموده بود برای محصاحبه باید به سفارت ترکیه در آنکارا میرفت میگفت یکی از پرسشهای شخص محصاحبه کنند این بود که نظرت راجعب آذربایجان بزرگ چست؟ گفتم نمی دانم برایم محصاحبه کننده توضیح داد آزدبایجان شوروی وایران وترکیه است حال بعد از 23 سال دولت ترکیه دارد اهدافش را پیاد میکنند همنطور که قسمتی از خاک سوریه را اشغال کرده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دانشمند ترکیه تو آنکارا سفارت نداره. خاک خودشه.
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مثل سگ دروغ میگی
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خط لوله گاز به ترکیه را ببنیدید.
ثبت سفارش کالای ترک تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.
خروج مسافر به ترکیه متوفف گردد.
نتیجه را خواهید دید
ناشناس
Ukraine
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
چشم قربان. امر دیگه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان ابله ، نمیداند که ما آذری ها هیچگاه خود مان را ترک نمیدانیم .ما جزء اقوام اصیل ایرانی هستیم . ترک خواندن آذری ها توهین به آذری ها است
نام
France
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان اشتباهی کردند درست .ولی آقای ظریف عهد نامه گلستان را خوانده اند؟ آیا نمیدانند که آذربایجان یک تکه بود ومال ایران که ملتی را به زور دوتکه کردند.آیا جدا کردن خواهر ومادر وپدر و قوم وخویش از هم ظلم نیست؟آیا آقای ظریف معنی آن شعر را که اردوغان خواند ، می دانند؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
واقعیت اینه که ما لازمه روابطمون را با تمام دنیا در ابتدا تقویت کنیم،راه اقتصاد و تعامل با جهان را باز کنیم،
مردم خودمان را از لحاظ اقتصادی تامین کنیم،
فشار اقتصادی را کم کنیم
اعتمادشون را برگردانیم
آن موقع که قوی شدیم کسی جرات نداره علیه ما شعر بخونه!!!!
سیروان ایلامی
Poland
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زمانیکه اردوغان فاشیست به کردهای سوریه حمله و آنجا را اشغال و صدها هزار کورد بی گناه که ریشه ایرانی دارند و طرفدار ایران هستند را آواره و قتل عام کرد چقدر فریاد زدیم ایران باید در کنار کردهای سوریه قرار بگیرد و از آنها حمایت کند اما دریغ از ذره‌ای حمایت. هزار بار فریاد زدیم که این اردوغان دیوانه و نژادپرست به خاک ایران هم چشم دوخته است بنابراین باید در همان جا جلویش را گرفت اما دریغ از ذره ای تفکر و تامل از جانب مسئولان ایران. این دسترنج خودتان است.
حال ایران باید فورا خودمختاری کردهای سوریه را به رسمیت بشناسد و از آنها و نیز کردهای ترکیه که ۴۰ میلیون از جمعیت این کشور جعلی هستند و طرفدار ایرانند حمایت کند. همچنین باید از ارمنستان حمایت کند تا مناطق اشغالی آرتساخ را پس بگیرد تا اینگونه ترکیه در محاصره کامل ایران قرار بگیرد و دیگر جرات چنین غلط هایی نداشته باشد.
بابا
Germany
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درود. کردها باید از حمایت کامل ایران برخوردار باشند. با اردوغان یا بدون اردوغان
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خریت به علف خوردن نیست.
ناشناس
Germany
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بالاخره یه ربطی باید داشته باشه دیگه!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
احمقانه اینجاس که عده ای قومیت گرایانه از ارداغان حمایت می کنند. این سخنان و رفتار فقط زمینه را برای جنگی خونین بین ارمنستان و آذربایجان فراهم می کند. حداکثر طی دو سال ارمنستان قره باغ را پس می گیرد. با کشتاری وسیع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مواظب باش ایروان را از دست ندهی ابله
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی یه شیر خسته میشه، آواز کفتارها شروع میشه....آقایان به فکر باشید...جنگ حزبی و سیاسی را به کنار بگذارید....اقتصاد این مملکت رو تقویت کنید، قول میدهم تمام مشکلات حل شود...این آقایون رو هم سر وقت جای خودشون مینشونیم.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یک کلمه هم از امام جمعه ها تهران و مشهد قم نشنیدیم فقط به دنبال منافع مالی گروه خودشان صحبت کردند تا از تحریم تا می شود منافع ببرند واین مردم درد رنج و بدبختی تحمل کنند حتی اگر ایران تجزیه هم شود ناراحت نمی شوند
حسن خسروشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این ترکیه میخواد ایران رو تشویق کنه که با غرب قطع رابطه مطلق کنه و به ایران وعده خوش الکی بدند...وقتی که همه تحریم های بین المللی برگشت و ایران در موضع ضعف قرار گرفت اون موقع میخوان ایران را به پذیرش خواسته هاشون تحمیل کنند...آقای اردوغان جان ناقابل ما فدای وجب به وجب سرزمینمان...یادش بخیر....وقتی آذربایجان از ایران جدا شد، آذری های باکو شبانه سربازهای روس را میکشتند که به سرزمین مادریشان بیایند و با اقوامشان دیدار کنند...چه کردند با ما ...چه کردند....با ترور دانشمندمان...هزاران نقشه درسر دارند...امیدوارم عقلای نظام جلوی این توطئه ها را بگیرند...
نام
France
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توئيت زدن هم شد واكنش تند؟؟؟ واقعن كسي زمان شاه چنين جرئتي داشت؟ اصن راه دوري نريم زمان رياست جمهوري اقاي هاشمي كسي جرئت چنين جسارتي رو داشت؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
وقتی با کل دنیا قهریم، هر ننه قمری از جاش بلند بشه یه لگد بهمون میزنه
حسن خسروشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف به پست قبلی خود در توئیتر هم نگاهی بیندازید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شیر مادر حلالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منظورت اردوغانه تجزیه طلبه ای خاین
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ببین ما چقدر ذلیل شدیم این ترکیه که تا سی چهل سال پیش حتی عرضه تامین امنیت راه های بین شهری خودش رو نداشت الان برا ما خط ونشنون میکشه. وقتی جنگ ایران وعراق تمام شد همین ترکیه از ترس صدام پناه اورد به امریکایی ها و گفت الانه ما رو بخوره. حالا برا ما زبان دراورده عثمانی جعلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ذلیل شدید دیگه
ناشناس
Czechia
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بله درسته ، من هم شنیدم ترکیه ای ها چهل سال پیش می آمدند ایران ، لباسهای دست دوم ایرانی ها را می خریدند میبردند ترکیه به مردمشان می فروختند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متاسفانه هنوز ایران و روسیه و چین نمی داند به اقدامات منطقه ای چه واکنش متناسبی نشان دهد . تضعیف ارمنستان برابراست با قدرت گرفتن آذربایجان و ترکیه لاییک و پان ترکیسم و گسترش ناتو در مرزهای آنان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما نیازی به دوستی چین و روسیه نداریم شر نرسونن
آذربایجان هم باید به سرزمین مادریش ایران پیوند بشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از چهره ظریف مشخصه که الکی است. اگر جدی است!!! احضار سفیر
بابا
Germany
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خبرگزاریها از احضار سفیر ترکیه خبر میدهند! نمیدانم چرا فرارو به روز نمیشود!
نام
Germany
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است.ما اصلا نباید کشور باکو رو به رسمیت بشناختیم طبق قراردهای گلستان وترکمنچای.ومساله دیگه این نبود اصلا نباید میذاشتیم اسم اذربایجان ما رو برا کشور شون بکار ببرن اسم ان بالا اران وشروان بوده وخواهد بود.حالا اینکه هفتاد وهشتاد درصد ترک هستن که اینکه دلالت بر اذربایجان نمیکنه.مردم زنجان هم ترک زبانند ایا انها خودشون رو اذربایجان میدونن.
ناشناس
Canada
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زنجان آذربایجان نیست؟!!!
با تقسیم استانها و گذاشتن اسم مرکز رو همه استان چیزی عوض نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
لطفا نباف....اراجیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جانا......
ناشناس
Moldova (the Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
لطفا ایرانی نیستی در باره خاک ایران زرنزن ناشناس20:45.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بهترین راه تقویت گروه پکک و کردهای ایرانی اصل است تا این مردک خسته شود احتمالا حکومتش مادام العمر خواهد بود
ناشناس
Ukraine
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حکومت مادام العمر؟
مثل کی؟
:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مثل رجب! یک که دوره نخست وزیر بود و الان رئیس جمهوره دوباره میشه رهبر و باز قانون عوض می کنه تا ادامه پیدا کنه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حرف بدی نزده که
گفته: جمهوری آذربایجان به خاک مادریش و بقیه آذری های عزیز ملحق بشه
بالاخره ما هم موافقیم باید سرزمینهایی که با جنایت های روسیه تزاری دو قرن پیش از ایران جداشد به سرزمین اصلی ایران ملحق شوند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ظریف آگاه و مسلط به روابط و مباحث بین المللی و بهترین گزینه ریاست جمهوری برای نظام
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ظریف همینو میخواست
ناشناس
Spain
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ظریف با آمدن بایدن شیر شد و برای انتخابات از فرصت سواستفاده کرد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای ظریف در باره خلیج فارس عزیزمان چه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خلیج فارس را دادند به چین رفت.
نامناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تنها راه تو دهنی زدن به اردوغان واردوغانهای منطقه قوی شدن در ابعاد نظامی سیاسی اقتصادی وعلمی است تا وقتی در یکی از این زمینه ها ضعیف باشیم اردوغانها وجوجه هایی مثل بن سلمان وبن زاید برایمان کوروغلی میخوانند اینجاست که یکی از اهداف اصلی تحریمها که ضعیف کردن ایران در برابر رقبای منطقه ایی وغیره است مشخص میشود
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سیاست های امریکا ستیزی و ضعیف کردن کشور این هزینه ها را هم دارد این اول ماجراست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از کی تا حالا آذربایجان برای شما عزیز شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما درپیتی ها رو نگفته
به خودت نگیر
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شاید روسیه نیز بدش نیاید ایران با ترکیه و اذربایجان درگیر شود چون باعث تضعیف کشورها شده و منافع خاص خودش را دارد .خواهشمند است در مسایل بین الملل افراد آگاه و متخصص راهبرد کشور را اعلام کنند.
مورچه همسایه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به نظرم باید از کردها ایرانی حمایت کامل شود
کردها بخش جدایی ناپذیر تاریخ و سرزمین ایران هستند نباید اجازه دهیم که حکومت ترکیه اینجوری به اونها ظلم کنه
و از همه مهمتر باید ارمنستان و آذربایجان به خاک ایران ملحق بشه
ای کاش تندروها ایران رو اینقدر با تحریم ضعیف نمی کردن تا همه این سرزمین ها رو به ایران الحاق می کردیم
ارام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
الان وقت آن رسیده که ان سه امام جمعه محترم ،بیانیه صادر کنند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا مجلس و رئیس مجلس خاموش هستند هیچ حرفی نزدن گویا برایشان مهم نیست
علوی
China
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
۳۵ میلیون علوی مظلوم در ترکیه باید قبل از هر چیزی تکلیفشون معلوم بشود. لعنت بر فریبکاری و توسعه طلبی.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کردهای ترکیه 17% و علویان حدود 10 % جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. ساید بتوان گفت که کردها مشکلاتی با دولت دارند اما اتفاقا علویان ترکیه از حامیان اصلی نظام جمهوری لائیک ترکیه هستند . برو کمی مطالعه کن و تفرقه افکنی رو بذار کنار در تمام شئون زندگی خودت.
رضا
Netherlands (Kingdom of the)
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
حسن گوش کن
کردها در ترکیه ۳۵ درصد هستن در ترکیه وقوام دیگری هم هستن که تحت ظلم هستن مثل آبخاز ها و لازاها و اوستاسیایی و چرکسها و ارمنی ها و غیره و غیره به لحاظ مذهبی هم علوی ها تحت تبعیض بوده و هستن نمونش برو کشتار درسیم رو بخون
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تند؟ نویسنده تیتر ترک بوده؟!
نام وحید
United Arab Emirates
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
واکنش ها به این گرگ فاشیست(اردوغان) نباید محدود به وزارت خارجه بشه.آرزوی تجزیه ایران رو به جهنم خواند برد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منافق ها منفی می‌زنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سلطان اردوغان ... باز!
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چقدر راحت همه سرمان کلاه می گذارند.
نام
Czechia
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ایران روز جمعه در اعتراض به اظهارات اردوغان، سفیر ترکیه را احضار کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
راستی روز جمعه که همه جا تعطیله، یعنی بازم بهمون دروغ گفتن؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اون موقعی که از این مردک در مقابل کودتا حمایت کردید و خواست مردم ترکیه در بیرون کردن این خودشیفته ابله را نادیده گرفتید ، باید فکر این روزها رو هم میکردید.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اولا غلط کردین حمایت کردین، ثانیا اصلا شعرش رو شنیدید و معنی آن رو می دونید که این قدر جوش می آرید؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من آذری اردبیلی ام. اردوغان غلط کرد. ما افتخار می کنیم از همه قومیت ها در زیر پرچم ایران اسلامی هستیم یاشاسین ایران یاشاسین اردبیل
ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
عجیبه نهادهای اصولگرا ساکتند و حرکت خاصی نکردند
ناشناس
Turkiye
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یاشاسین ایران، یاشاسین آذربایجان
وطن یؤلو
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به کوری چشم دشمنان آذربایجان واحد حرکت ملی ما روز به روز در حال اوج گرفتن هستش
ناشناس
Germany
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما دشمن شما نیستیم، هم وطن شما هستیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
برو کشکت را بساب پانترک ، هیچ غلطی نمی تونید بکنید ، همان مردم با غیرت تبریز نفستون را می گیرند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر موشک نداشتیم..... اردوغان میخواست چه جنایتی کنه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خـــاکـــم بـــه دهـــن مـــلـــت ایـــران هـــمـــه شــیــرنــد
هــــــــــــــــــــنـــــــــــــــــــگـــــــــــــــــــام مـــــــــــــــــــکـــــــــــــــــــافـــــــــــــــــــات
از بـــــهـــــر نـــــگـــــهـــــداری ایـــــن خـــــاک دلــــیــــرنــــد
پـــــــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــش صــــــــــــــــــــــــــف آفــــــــــــــــــــــــــات
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مطالبه ما اخراج سفیر ترکیه از ایران و قطع رابطه کلی با ترکیه تا زمان عذر خواهی رسمی اردوغان
نام
Germany
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
واسه شیر خسته موش هم یلی میشه و می غره
اوضاع همیشه اینطور نمیمونه اردوغان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
میخوام رکورد حمایت ملی رو بزنین با مثبتاتون
جانم فدای خاک پاک میهنم ***************ایران کبیر***************
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بگوایران صغیر استان چندم چین کمونیسته اخوی؟
نام
United Arab Emirates
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آخه من نمیدونم شما که ترکی نمیدونید چرا اظهار نظر می کنید.
اصلا بحث ایشان ایران نبود.
همه اونایی که زبان مادیشان ترکی می فهمند چی میگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
از جای دیگه ناراحتن
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خودسون هم میدونن از شکست ارمنستان ناراحت هستن.
علی بیات
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آنچه در این کامنت ها و اظهار نظرهای مشابه مشهود است مشکلات عظیم فرهنگی و فکری ما بسیاری از ایرانیان است از جمله:
1- قبول یک گزاره بدون تتبع و تحقیق صحت و سقم آن و واکنش احساسی نسبت به آن
2- اظهار نظر در موضوعات بدون داشتن دانش و آگاهی لازم
3- عدم رعایت نزاکت و ادب در اظهار نظر و مخالفت با شخص یا موضوعی
4- دگرناپذیری و نژاد پرستی حاد
5- توهم شدید درباره گذشته تاریخی ایران و
انکار داشته های تاریخی، هویتی دیگران
6- غلبه احساسات بر عقلانیت
حمید
Germany
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اینایی که نوشتی از روی کتاب اردوغان و نو عثمانگری نوشتی؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
علی نبات ، برو قطر ستونهای کاخ آپادانا در شوش و عظمت ستونهای بجا مانده در پرسپولیس را ببین تا بفهمی عظمت ایران واقعیت محض بوده نه توهم شدید از نوع پانترکی و (((بدون آثار باستانی با عظمت چند هزار ساله )))از ترکان عثمانی. (آثار باستانی ترکیه هم مربوط به زمان رم شرقی است و حتی مسجد استانبول که قبلاً کلیسای رم شرقی بوده.)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
علی اقا آه بیات شدم از نوشتارت
جواب تجاوز کلمات قصار نیست سعدیا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اولا اردوغان ... خورد.دوما باید تکلیف ۳۵ میلیون علوی ترکیه که تحت ظلم اردوغان هستند معلوم بشه. سوما ما هم مدعی هستیم اصلا ترکیه که در زمان باستان جز ایران بوده باید برگرده به سرزمین اصلی.یاشاسین آذربایجان.یاشاسین ایران
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بابا چرا بیخودی شلوغش میکنید
این بابا یه شعری خونده یه عده ای هم که اصلا ترکی بلد نیستند هر برداشتی که دلشون میخواهد میکنند تو این هیری ویری و کلی گرفتاری نه کسی از ایران جدامیشه نه میزاریم کسی خودشو به ما بچسبونه فقط این تحریکها کار یعقوب صنوع هاست برداشت شما از شعر غلطه این مفهوم از شعر برداشت نمیشود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سهم هر پان ترک از خاک ایران فقط دو متره اون هم قبرشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تو این مملکت قبر مفتی به کسی نمیدن
ناشناس
Spain
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
سهم پانفارس هم شکم لاشخورهاست.
نام
Germany
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تمام این آتیش ها از گور روسهای کثیف بلند میشه و حکومت ما هنوز داره به روسها باج میده که در مقابل آمریکا از ایران حمایت کنه آیا ایران گاو شیرده برای روسهای آشغال نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اون روسیه ای که تو میگی همه مردمش الان هفت تا کفن پوسوندن. التماس تفکر و امان از تعصب
ناشناس
Germany
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مرگ بر روسیه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اردوغان كه وضعش معلومه و يه مزخرفي گفته و خودشم ميدونه كه چي خورده، اما ما بايد هرچي داد داريم و انرژي، سر امريكا فرود بياريم.
اينها همه از گور امريكا و سگ توله ي شيطان صفت اسراييليش بلند ميشه و از حلقوم نادانهايي مثل اردوغان و شيوخ بي خاصيت عرب
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تاریخ خواهد نوشت برجام و خام اندیشی های سبز و بنفش ایران را ذلیل کرد...حتی به اردوغان هم بدهکار شدیم...
خوئی
United Arab Emirates
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ما آذربایجانی ها فرزندان عاشورایم این فراموش نکن اردوغان صهیون
اگر بعضا سکوت میکنم حکمتی دارد
ناشناس
United States of America
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
جانم. عزیز منم بچه اهوازم. شما آذربایجانی های عاشورایی عشق منید.
دیگه گذشت زمانی که بخوان بین ما تفرقه بندازن.
خاک ایران دور تا دورش یه رنگه. رنگ خون شهدا. حالا هر کی جرات داره نزدیک بشه به این خاک. اردوغان که عددی نیست.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ما مردم ایران، همیشه ترک ها، فارس ها، بلوچ، عرب، و ... رو با عشق به ایران دوست داشتیم، و کنار هم بودیم. الان هم مراقب تفرقه افکنی باشید. اینها بازی های سیاسی خطرناکی هستند و در صورت شروع، مردم بازنده آن.
علی لره
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
این شعر نیست. حرفه مفته. مردتیکه روباه صفت.
احمد
United Arab Emirates
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تقصیر شماست که نصف شب در کودتای ترکیه اردوغان را آوردید ایران حالا برای خودتون عرب شده
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
همین آقاجواد کلاهش رو بالاتر بندازه که شب کودتا ترکیه فرش قرمز پهن کرد برای این روباه مکار.......
نام
France
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اردوغان غلط کرد
نام
France
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
سلام بر لنکران/سلام بر دیاربکر
نام
Sweden
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
حتما یه موشی براشون دووندید که اینها هم دارند به بقیه اضافه می شند. ما با کجا مجادله و گرفتاری نداشتیم که این اولیش باشد...
با این حال اردوغان ایرانیان یک حس ملی گرایی قوی دارند، چیزی که هر تهدید و تغییری را از هم خواهد گسیخت...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ای کاش اینقدر که در زبان به فکر آذربایجان عزیز بودید به فکر معیشت مردمش هم بودید. آذربایجان عزیز، کردستان عزیز، سیستان و بلوچستان عزیز و هزاران شهر و روستا که مردم زیر بار خودخواهی ها و بی مسئولیتی هاتون نمیتونن کمر راست کنند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شعرش اصلا تجزیه طلبانه نیست. این شعر بر علیه روسیه تزاری است. ولی آنهایی که از آزادسازی قره باغ اشغالی ناراحت هستند واکنش غیر عادی شان را اینطور نشان دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اصلا خود رو زدی یه گیجی، طرف راجع به سبلان و تبریز و... زر زده تو داری ماله کشی میکنی؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
در اين واكنش چيزي ديده نميشه جز ترس ... از رفتار سفير چين تا شعر خواني اردوغان فقط و فقط ترس رو ميشه ديد...
نام
United States of America
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شعری که اردوغان خواند شعر فولکلوریک مردم آذربایجان است. در پی اشغال شمال ارس توسط روسیه تزاری. اصلا هم تجزیه طلبانه نیست. شما برای تهیبج افکار پانفارسی و مسائل انتخاباتی و ناراحتی از شکست ارمنستان این بهانه را پیدا کرده اید.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
صدتا کامنت گذاشتی فولکوریک جان
حالا فولکوریک یعنی چی؟ حداقل قبل هی بلغور کردنش میرفتی معنیش رو یاد میگرفتی
بابا
Germany
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
افکار پان فارسی یعنی چی انوخ؟ عزیز جان اگر پانی هم در بین باشد «پان ایرانیسم» است که اصلن هم چیز بدی نیست. پان ایرانیسم باعث انهمه جانفشانی در جبهه های جنگ با تمام دنیا بود. پرنده های کوچک و ضعیف نیز در حد وسعشان از خانه و کاشانه شان دفاع میکنند. این عمل نامش را هر چه بگذاریم «بدیهی ترین» عکس العمل انسانیست و بد نیست. ما را با خاکمان تهدید نکنید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آذربایجان بدیهیه که مال ایرانه
ترکیه هم یه روزگاری جزء ایران بوده، الانم بدون ایران هیچی نیس ایرانیا اونجا رو آباد کردن
این ایرانه که هرچند به اشتباه یک تنه جلوی آمریکا و اروپا وایساده
اگه همین نامردای امریکایی انگلیسی شیطونی نکرده بودن و انقلاب نشده بود نه تنها دنیا به کام کاسه لیسای عرب و ترک نشده بود بلکه دم هم تکون میدادن، حالا نگا نکن تو غریبی ایران و ایرانی از چهار طرف این مملکت واق واق میکنن و برای صاحابشون امریکا و اسراییل نوکری میکنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
قشنگ بود یکی به نعل زدی یکی به میخ
hooman
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
كسي كه خانه شيشه اي دارد به خانه ديگران سنگ پرتاب نمي كند. پتانسيل تجزيه و تجزيه طلبي در تركيه نسبت به همه كشورهاي منطقه بيشتر است. نيمي از كشور تركيه را كرد ها تشكيل ميدهند كه تركيه حتي از نام اونها هم وحشت داره و به ايشان ترك هاي كوهستان ميگه!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ناسیونالیسم کور و احمقانه در شخص اردوغان وجود دارد.
مردم را به جون هم می اندازند
البته به خاطر منافعشون پس فردا با هم عکس یادگاری می گیرند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
واقعا آذربایجان رو داری با دو استان محروم کردستان و سیستان و بلوچستان مقایسه میکنی؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مراودات تجاری و کالاهای ترکیه بایستی تحریم شود .صنعت جک سازی علیه عثمانی رونق گیرد و البته آزادیهای نسبی اجتماعی و مدنی برای ایجاد همگرایی در کشور توسعه یابد.
داود
United States of America
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
دولت ایران همانطور که در شعر آراز که توسط اردوغان در باکو خوانده شد اعلام کند عهد نامه های ترکمنچای و گلستان را چون به زور تحمیل شده پاره میکند و ارس را مرز نمیداند و ورود ایرانیان شمال ارس را بدون روادید و پاسپورت آزاد کند، آنوقت خواهیم دید که چه شود، مگر نه اینکه آلمان غربی همین کار را با آلمان شرقی میکرد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
واکنش تندم مگه بلده این بشر؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مناطق شمالی ارس باید به ایران بازگردند. این مناطق با نیرنگ روسیه در زمان سلسله ننگین قاجار از ایران جدا شدند و باید بازگردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
همچنین شمال شرقی ایران به خصوص شهر زیبا و تاریخی و با شکوه مرو
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
باید مقامات ایرانی از این گاف عجیب رییس جمهور ترکیه استفاده میکردند و بلافاصله ارس را مرز نمیشناختند و حاضر میشدند ایران قسمتی از جمهوری پوشالی آذربایجان و ارمنستان و گرجستان بشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
اول جواب اسراییل را بدبد تا بعد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv