bato-adv
متن و حاشیه تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای نژادپرستانه در تبریز!

حواشی عجیب در تبریز؛ از شعار "ترکیه" تا درگیری در فرودگاه

پیروزی درخشان استقلال برابر تراکتورسازی هواداران این تیم را امیدوار کرده است. حالا طرفداران این تیم پایتخت نشین به این دلخوشند که این خیز بلند به سمت صدر جدول تداوم داشته باشد. هواداران استقلال از ابتدای فصل از وضعیت تیم راضی نبودند و بار‌ها علیه مدیران باشگاه شعار دادند. با این حال همیشه از استراماچونی مربی ایتالیایی تیم حمایت کرده اند.

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزشیخ دیاباته با هت تریک در بازی با تراکتورسازی از فشار های هواداران و رسانه‌ها به خود کاست

فرارو-  استقلال تهران شب گذشته در دیداری مهم برابر تیم فوتبال تراکتورسازی به پیروزی حساب شده و حیاتی رسید. این دیدار که در تبریز برگزار شد، به عقیده برخی ناظران فراتر از لیگ ایران و نتیجه آن هم برای فوتبالدوستان غافلگیر کننده بود. استقلال تیم مدعی تراکتورسازی را ۴ بر دو شکست داد تا خود نیز به جمع مدعیان اضافه شود.

به گزارش فرارو، در حساس‌ترین بازی از هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در تبریز با نتیجه ۴-۲ از سد تراکتور گذشت و ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام تبریز از نزدیک نظاره‌گر یکی از سنگین‌ترین شکست‌های خانگی تیم‌شان در سال‌های اخیر بودند.

استقلال در هشت سال گذشته موفق به پیروزی در تبریز نشده بود. این تیم با این برد، هزارمین امتیازش در تاریخ لیگ برتر را به دست آورد.

از سوی دیگر از اول اسفند ۱۳۹۲ که تراکتور در خانه با سه گل به راه آهن باخت، این سنگین‌ترین شکست خانگی تراکتور است.
 
از نکاته جالب توجه این هفته لیگ این بود که پنج بازی از هشت مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافت، اما بازی بزرگ در تبریز شش گل داشت. اگر درخشش دروازه‌بانان دو تیم نبود توپ‌های بیشتری از خط دروازه‌ها می‌گذشت.

مصطفی دنیزلی مربی تراکتورسازی در این بازی چهار تغییر در ترکیب اصلی تیمش اعمال کرد. او خانزاده، انصاری، فورچونه و شجاعی را روی نیمکت نشاند. ضمن اینکه پست برخی بازیکنان را هم تغییر داد. این تغییرات، ساختار دفاعی سرخپوشان تبریز را دچار اختلال کرد و این فرصت را به شیخ دیاباته داد تا هت تریک کند. شیخ دیاباته‌ای که در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی از عملکردش شده بود. مهاجم بلند قامت مالیایی استقلال که تاکنون گلی به ثمر نرسانده، با گل‌هایش در تبریز مهم‌ترین برد استقلال را رقم زد.

دیاباته در آغاز بازی برخوردی شدید با رشید مظاهری داشت که منجر به مصدومیت دروازه‌بان تراکتور شد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری به خبرگزاری ایسنا گفت: داور باید مهاجم استقلال را اخراج می‌کرد. همچنین نوید مظفری زاده نیز معتقد است باید دیابانه اخراج می‌شد، اما حسین عسگری رییس سابق کمیته داوران نظر دیگری دارد و می‌گوید: «برخورد شدیدی نبود. داور می‌توانست به کارت زرد بسنده کند.»

محمد فنایی پیشکسوت داوری نیز در این باره معتقد است: «خطای دیاباته شایسته دریافت کارت زرد بود و اینکه گفته می‌شود باید اخراج می‌شد به نظرم بنده درست نبود، ولی تعجب کردم که داور چرا به دیاباته کارت زرد هم نداد و قطعا با توجه به تجربه‌ای که دارد، می‌خواست جو بازی را کنترل کند.»

در بازی شب گذشته اشکان دژاگه و سوگیتا به دلیل مصدومیت و بیماری در ترکیب تراکتور قرار نگرفتند و این تیم با توجه به توقف رقیبان اصلی یعنی سپاهان، پرسپولیس و شهر خودرو فرصت ایدئال صعود به صدر جدول را از دست داد.

حالا سپاهان با ۱۹ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد. تراکتور و شهر خودرو ۱۷ امتیازی‌اند. پرسپولیس، صنعت نفت و فولاد ۱۶ امتیاز به دست آورده‌اند. استقلال با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد تا ضمن کاهش فاصله با صدرنشینان، به رده هفتم صعود کند.

پس از بازی استقلال و تراکتورسازی استراماچونی گفت: "من به بازیکنانم گفتم زیاد خوشحالی نکنند، چون خیلی کار داریم."

همچنین حسن فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال وعده داد که این تیم بهتر هم خواهد شد. او اعلام کرد که استقلال به دنبال یک مهاجم جدید است.

پیروزی درخشان استقلال برابر تراکتورسازی هواداران این تیم را امیدوار کرده است. حالا طرفداران این تیم پایتخت نشین به این دلخوشند که این خیز بلند به سمت صدر جدول تداوم داشته باشد. هواداران استقلال از ابتدای فصل از وضعیت تیم راضی نبودند و بار‌ها علیه مدیران باشگاه شعار دادند. با این حال همیشه از استراماچونی مربی ایتالیایی تیم حمایت کرده اند.

حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزهواداران تراکتورسازی علیه کردها شعار دادند و با سلام نظامی از دولت ترکیه حمایت کردند

جنجال شعار‌های عجیب هواداران تراکتورسازی

اما جدای از اتفاقات بازی روی سکو‌های ورزشگاه یادگار امام تبریز، اتفاقاتی ناخوشایند رخ داد که با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

هواداران تراکتور سازی در بازی شب گذشته شعار‌هایی علیه "کردها" و همچنین "وریا غفوری" بازیکن کرد زبان تیم فوتبال استقلال تهران سر دادند. شعار‌ها از دید ناظران نژاد پرستانه بوده و قاعدتا باید با واکنش تند فدراسیون فوتبال روبه رو شود. (فیلم حمایت برخی از تماشاگران از ترکیه را اینجا ببینید)

شعار‌های هواداران تراکتورسازی در دفاع از ترکیه در حمله به کرد‌های سوریه بود. شعار علیه وریا غفوری نیز به این خاطر بود که او چند باری در حمایت از کرد‌های سوریه در برابر تهاجم ترکیه موضع گیری کرده بود.

هواداران تراکتورسازی در بازی‌های قبلی خود نیز حواشی اینچنینی خلق کرده بودند. حالا اقدام تازه آن‌ها با استقبال برخی رسانه‌های ترکیه نیز همراه شده است.

در همین راستا امروز نماینده ارومیه خواستار برخورد با عاملان شعار‌های نژاد پرستانه در بازی تراکتورسازی تبریز شد.

نادر قاضی‌پور در گفتگو با  خانه ملت با اشاره به حواشی ایجاد شده در دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی در تبریز و سردادن شعار‌های غیر اخلاقی و سیاسی از سوی هواداران تیم تراکتورسازی، گفت: "قطعا باید با افرادی که شعار‌های انحرافی سر می‌دهند و فضای پاک ورزش را آلوده می‌کنند، برخورد انضباطی شود."

او احترام به تمام اقوام و مذاهب در کشور را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: «رفتار‌های نژادپرستانه همانطور که در سایر کشور‌ها نیز مورد پذیرش نیست در ورزش ما نیز باید ریشه کن شود و قطعا تقبیح و برخورد با چنین رفتار‌هایی موثر خواهد بود.»

حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزاستقبال یک رسانه ترکیه از اقدام هواداران تراکتورسازی

بسیاری از هواداران فوتبال نیز ویدئو‌های هواداران تراکتورسازی منتشر کرده و معتقدند که فدراسیون فوتبال باید برخوردی قاطع با رفتار‌های اینچنینی داشته باشد.

اما مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی می‌گوید که در دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال شعار نامتعارفی از سوی هواداران تبریزی داده نشده است.

ایوب بهتاج شعار هواداران تراکتور علیه کرد‌ها و وریا غفوری را به شدت تکذیب کرد و گفت: «من چنین فیلمی ندیدم. ولی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نداده است! ای کاش دوستان در استادیوم بودند و فضا را می‌دیدند. حتی در مورد اینکه گفته می‌شد قرار است به وریا غفوری توهین شود، هم هیچ اتفاق بدی رخ نداد. در این مورد آقای فتحی را شاهد می‌گیرم، هر حرفی او بزند قبول دارم.»

حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزاستراماچونی برنده اصلی بازی با تراکتورسازی بود، محبوبیت او میان هواداران استقلال افزایش یافته است

درگیری در فرودگاه

حواشی حضور تیم استقلال فقط به زمین فوتبال و سکو‌ها ختم نشد و این تیم در فرودگاه مدنی تبریز نیز با مسئله دیگری دست و پنجه نرم کرد.

تأخیر اعضای تیم استقلال برای رسیدن به پرواز تبریز - تهران، باعث درگیری آن‌ها با برخی از مسافران هواپیما شد. (فیلم درگیری را اینجا ببینید)

ماجرا هم از بی برنامه‌گی در فوتبال ایران ناشی  می شود. چند روز قبل، سازمان لیگ از تغییر زمان دیدار استقلال با تراکتور خبر داد و اعلام کرد که بازی به جای ۱۵:۳۰ ساعت ۱۸ برگزار می‌شود. باشگاه استقلال به تغییر برنامه اعتراض و اعلام کرد که پیش از این، بلیت پرواز بازگشت به تهران را برای ساعت ۲۱ رزرو کرده و با توجه به زمان برگزاری بازی، به پرواز نمی‌رسند. استقلالی‌ها همچنین به سازمان لیگ اعلام کردند که در صورتی که به پرواز نرسند، باید یک روز بعد به تهران بازگردند و آن وقت روز سه‌شنبه در هفته دهم لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان بازی نخواهند کرد.

سازمان لیگ و اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی و شورای تأمین استان به باشگاه استقلال تضمین می‌دهند که مشکلی برای پرواز آن‌ها بوجود نمی‌آید و بازی در ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد. استقلالی‌ها بعد از بازی طبق پیش‌بینی دیر به فرودگاه شهید مدنی رسیدند، اما با رایزنی‌های صورت گرفته، هواپیما پرواز نکرد و منتظر استقلالی‌ها ماند. زمانی که اعضای تیم سوار هواپیما می‌شوند، برخی از مسافران که به دلیل تأخیر پرواز کلافه شده بودند، به استقلالی‌ها اعتراض می‌کنند. برخی نیز که طرفدار تراکتور بوده و از باخت تیم‌شان ناراحت بودند، با برخی از بازیکنان استقلال درگیر می‌شوند. در نهایت پرواز با حدود دو ساعت تاخیر فرودگاه شهید مدنی را ترک کرد.
bato-adv
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
یاشاسین تورکیه یاشاسین تبریز تورکلر اولکه سی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
خاک عالم تو اون مغز پوکت فرارو که فقط نظرات یه جناح خاصی رو که به نظرات خودت نزدیکه پخش میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
من ترک هستم و احترام زیادی برای کردهای کشورم قائل هستم.امیدوارم فرهنگ و عقیده نژادپرستی از مملکتمان ایران و همه جای دنیا ریشه کن بشه.
خداداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
پانترکیسم و نژادپرستی ترک و زبان پرستی ترک و شوونیست ترک سالها است در ایران با صرف هزینه های سنگین توسط بیگانگان از جمله سازمان جاسوسی میت ترکیه و دولت ترکیه در حال گسترش پانترکیسم است.عدم برخورد دولت با این انگلهای نژادپرست و زبان پرست ترک که در روز روشن در ورزشگاهها بر ضد دیگر اقوام و بر ضد منافع ملی شعارهایی مثل توله سگهای کوروش و خیلج عربی و مرگ بر فارس و مرگ بر کرد تروریست و به طرفداری از ترکیه نو عثمانی سر می دهند وقتی می بینند با آنها برخوردی صورت نمی گیرد گستاختر شده و فعالیشان را گسترش می دهند.علت برخورد نکردند با این مزدوران ترکیه چیست؟تاکی مماشات با این شوونیستهای ترک.
ترک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
من به عنوان یک ترک ایرانی هرگونه حرکت فاشیستی و راسیستی و توهین به دیگر اقوام و حمایت از جنایت های
یک حکومت بیگانه را محکوم می کنم
آراز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
تو غلط میکنی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۵۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
واقعا خجالت آوره این حرکت‌ها. فقط علیه کردها شعار ندادن علیه فارسها هم دادن. اینها همونهایی هستن که اسم خلیج فارس رو هم توش شهرشون جعل کرده بودن. تا کی برخوردی با این حرکات نمیخواد بشه؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
جیره خواران غربستان و امارات هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ورزش سياسي فرقي نمي كنه از سوي تبريزيها باشه يا مهدي ترابي!
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
تفرقه بینداز و حکومت کن.
دخت ایرونی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اگه نصف شعور و غیرت و وطن پرستی مهدی ترابی را داشتن همینجور که از ترابی حمایت شد تو کشور از اوناهم تو کشور خودشون حمایت میشدنه اینکه شبکه های ترکیه از اونا سواستفاده کنه.حماقت محضه قیاس این دواتفاق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اينكه حركت سياسي ترابي به غيرت و حركت سياسي تي تي ها به حماقت تفسير شود، امري سليقه ايي است و تا زماني كه در كشور قانون، سليقه ايي اجرا شود اميد به بهبود نخواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
پان ترکها جنایت کار ترین قوم جهان اند . 8 جنایت انها در تاریخ :
اذیت و آزار و تجاوز به مردم بغداد که موجب تغییر پایتخت از بغداد به سامرا شد .
کشتار مردم ایران . واژه ترکتازی مانده آن دوران است و انوری هم قصیده ای در این خصوص دارد . با مطلع :
به خراسان اگر بگذری ای باد سحر
نامه اهل خراسان به بر خاقان بر
کشتار شیعیان اناتولی در عصر صفوی به دست سلطان سلیم یاووز
نسل کشی ارامنه
نسل کشی یونانی ها
کشتار آشوری ها
کشتار اکراد
کشتار علویان معروف به کشتار درسیم
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
جنایت داعش را ترکیه سامان دهی کرد و تمام داعشی ها از ترکیه وارد عراق و سوریه شدن حتی نفت داعش هم میخریدن و اسلحه صادر میکردن که فیلم هایش موجود است ان وقت این ها از ترکیه حمایت میکنند منتظر روزی باشید که بدتر از داعش سرتان بیاد ان روز دور نیست و نا امیدی از ضعف نیرو های امنیتی به نظر بنده همه را باید اخراج کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
متاسفانه تعصب پوشالی و حس ملی گرایی در بعضی از اذریها از بین رفته ، ترکیه هنوز باید جوابگوی نسل کشی زمان عثمانی باشه ولی ایران و ایرانی با هر زبان و نژاد در ایران به صلح طلبی و انسانیت مشهور هستند...
ناشناس
Germany
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نهاد های امنیتی کی میخوان به موضوع شعارهای جدایی طلبانه و نژاد پرست ها ترک ورود کنند؟!!!این شعار ها با امنیت ملی در تضاد نیست؟
ناشناس
Denmark
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نهاد امنیتی نباید این موضوع رو وارد بشه! اون اقداماتی که باعث میشه یک همچین احساسی ایجاد بشه باید حل بشه که نشده و نمیشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فکر می کنی به قول شما ورود نمی کنن؟ هفته ای نیست تو آذربایجان بازداشتی نداشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اول بپرسید آیا نهادهای امنیتی با سئوالهای نژادپرستانه مخالف نیستند؟
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
با منافع ملی چرا .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چرا باید با کساییه که به میلیونها هموطن توهین میکنن، هیچ برخوردی نشه!؟ شعار خلیج ع ر ب ی و مرگ بر این و اون کم بود، این رو هم به کمالاتشون اضافه کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اگه شما يه عده تروریست رو که صدها مرزبانمونو شهید کردن هموطن میدونی پس خودت هم لایق همون تروریست هايي..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
جالبه اینها با پرچم بقیه کشورها میان به مایی که هشت سال شهرمون لب مرز جبهه جنگ بود میگن تروریست. برو دوغت رو بنوش بابا.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
لازم است دولت در این زمینه ورود نمایید و با توزیع تمامی مسئولیت ها در استان آذربایجان غربی بین اقوام مختلف مانع از سوء استفاده بعضی از افراد در قدرت حاکمیت و ظلم به سایر اقوام علی الخصوص کردها به اسم دولت گردند. خوشبختانه الان سیستم مرکزی متوجه تبعیض در استان آذربایجان غربی گردیده است و لازم است در شهرهای همانند ارومیه و نقده برابری اداری و حاکمیتی بین کردها و آذری ها برقرار گردد.
ناشناس
Dominican Republic
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
دوست ناشناسی که مشکل کشته شدن مرزبان ها رو داری، این قضیه چه ربطی به شعارهای تجزیه طلبانه داره؟؟؟ کمی تفکر و عقل به جای تعصب بد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فرارو اگه شرف داشتی وقتی تو تهران علیه تورک ها شعار نژاد پرستانه میدادن یا وقتی هفته قبل تو استاديوم آزادی علیه مادر دو شهید شعارهای کثیری دادن لال نمی شدی..
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
هر کس که به هر نژادی توهین کنه محکومه و ما هیچ کدوم رو قبول نداریم اما قبول کنین دیگه خیلی جهالته و ضایعه که آدم شرافتشو بی خیال شه و طرفداری نا حق یه کشور دیگه رو که مردم رو می کشه بکنه دوست عزیز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
همین که به ترک میگی تورک معلومه جیره مواجبت از کدوم قبرستونی میاد
ناشناس
Canada
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
زشتی آن عمل زشتی این عمل رو توجیه نمی کنه.درود به آقای خطیبی که از موضع یک ایرانی شریف آذری پاسخ آن یاوه گویان را داد و از فرهنگ ایرانی که فرهنگ همه مردم ایران است دفاع کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تورک؟ تورک چیه؟ ما اینجا آذری ایرانی داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تووورکی برو ترکیه. ما ایرانی توووورک نداریم آذری داریم هر کسی ایارنی نیست برگردد کشورش
آذری ایرانی نه ترک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دم خروست پیداست.واژه "ترک" را پانترکیستها و نژادپرستان مزدور بیگانه مثل تو زبان پرست و نژادپرست تجزیه طلب"تورک" می نویسند.تو نژادپرست ترک لازم نیست خودت را پشت شهدا که برای ایران خودشان را فدا کردند قایم بشی.همه شهدا با زبان پرستی ترکی و نژداپرستی ترکی و تجزیه طلبی متنفر بودند.تو نژادپرست دیگر از چه آبشخور متعفنی آب می نوشی.از ترکیه پانترک؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آقای 14:55 به خدا قسم که بیش از 99/99 درصد ما و شاید خود شما تازه فهمیدیم که مادر گرامی خطیبی مادر شهید هست وگرنه احترام همه مادران بویژه مادران معزز شهدا بر همه واجب است و اگر فحشی هم به این مادر عزیز که مادر همه ما ایرانی هاست داده شده یقینا بدون آگاهی از این موضوع بوده که ایشان مادر شهید است
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ملتی که تاریخ نخونه همینه. آیا این افراد می دونن عثمانی ها چه کشتاری در خوی و تبریز کزدن؟می دونن اجدادشون در خوی و تبریز توسط عثمانی ها سربریده شدن و ناموسشون به تاراج رفته؟بعید می دونم بدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
تو که از 200 سال پیش خبر داری نشنیدی کومله کردستان 20 سال پیش سر اسیرای سرباز رو جلوي پای عروساشون به عنوان قربانی سر بریدن یا همین چند سال اخیر پژواک چند تا مرزبانی شهید کردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
شاید لذت بردن از کارهای عثمانی و میخواهند برایشان تکرار شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خب اینها هم از تخم همون تجاوزها هستند که این شعارها را میدهند.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باعث تاسفه که عده ای از همینها چنگیز خان را که دستش به خون دهها میلیون انسان بیگناه آغشته است قهرمان ملی می دانند . فقط یک فقره از جنایات او، قتل عام سال 621 تبریز و توسط سردارش جبه نویان صورت گرفت .. شما روی اجداد خود که بیگناه توسط اوغوزها و تاتارها قتل عام شدند غیرت ندارین؟ یا هرچه علی اوف دیکتاتور و اردوغان و مزدورانشان بگویند همان درست است؟
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آفرین،
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
قاضی احمد قمی در ادامة این فقره، به نقل چند بیت شعر از میر جعفر تبریزی در بارة کشتار مزبور پرداخته که در آنها، شاعر از کشتار مردم در ماه مبارک رمضان، ناله و فغان سر داده است:

تبریز چو کربلا شد از شیون و شین // فرقی که بود همین بود در ما بین

کان بهر حسین در محرم بوده است // این در رمضان بهر محبان حسین

...

در آخر مــاه روزه تبـریـــز الحق // گردیــد چو کربلا ز خون نـاحق



اسکندر بیگ ترکمان نیز در عالم آرای عباسی در بارة قتل عام مردم تبریز سخنی کم و بیش مشابه قاضی احمد قمی گفته است. وی می نویسید: «در اثناء تعمیر قلعه عثمان پاشا در تبریز تجویز قتل عام نمود...رومیان به مجرد شنیدن آن کلمه، با تیغ های کشیده به شهر ریخته آغاز سرافشانی نمودند...رومیه در بیرون هر کس را دیدند به قتل رسانیدند و شروع در خانه­ها کرده به هر خانه راه یافتند مردان را طعمة شمشیر بلا ساخته اموال و اسباب را نهب و غارت نمودند و بسیاری از نساء و صبیان را اسیر کردند. فریاد و فغان اطفال و عورات به فلک اثیر رسیده...»[25]

علاوه بر مورخان ایرانی، برخی از مورخان عثمانی که بعضاً خود نیز در در هنگام تصرف تبریز حضور داشته اند به صراحت به قتل عام مردم تبریز اشاره کرده اند. از جمله حریمی که رساله­ای به نام «فتح تبریز» نوشته در دو جا از اثر خود به رفتار ددمنشانه قوای عثمانی با مردم تبریز این گونه سخن گفته است: عساکر «از سحرگاه دست به هجوم همه جانبه زده، اموال و اسباب و دارایی اهالی شهر را چنان مورد غارت و چپاول قرار دادند که صد مرتبه بدتر از عملی که تیمور در حمله به سیواس مرتکب شده بود را مرتکب شدند.»[26]

حریمی در فقره ای دیگر ضمن اشاره به علت خشم سپاهیان عثمانی به صراحت از قتل عام مردم تبریز این گونه سخن گفته است. «پیروزی ناچیزی که نصیب دشمن دین و گروه ضالین شد، موجب شادی و سرور مردم شهر تبریز گشت. آنها پس از آن، هر گاه عساکر روم را تنها می یافتند آنها را لخت می کردند و یا می کشتند. عساکر روم از این عمل به ستوه آمدند و لیکن از سوی حضرت سردار اجازه غارت و قتل عام مردم را نداشتند. اما ندایی در میان آنان پیدا شد که می گفت: عساکر روم از جانب رب العالمین مجاز به غارت و قتل عام مردم اند. از این رو عساکر از یک طرف هجوم همه جانبه آورده، زن و مرد بی شماری را که در شهر و در ارودیشان بود را قتل عام کرده و مال و منال شان را به غارت و یغما بردند.»[27]

از جمله دیگر مورخان معروف عثمانی که به واقعة تبریز به صراحت اشاره کرده­اند یکی مصطفی سلانیکی افندی و دیگری ابراهیم پَچوی افندی است. سلانیکی می نویسد: «مردم [تبریز] هر گاه عساکر را تنها می دیدند، درصدد انتقام بر می­آمدند. مردم در دل عقده داشتند و به دنبال بهانه بودند تا داد خود را بستانند. از این رو به خواست خدا، بر زبان عساکر چنین جاری شد که این مردمان ستیزه جو را باید قتل عام کرد و الّا اینها نه مطیع می شوند و نه تن به قبول حق می دهند [...] ناگهان یک روز آشوب و واویلایی به پا خواست، عامة عساکر اسلام سلاح بر گرفته و گفتند قتل عامی به پا خواسته است [...] نخست شهر غارت و یغما شد و همراه با نهب و غارت، قتل عام مردم نیز عملی شد.»[28]

پَچوی نیز در تاریخ خود به واقعة تبریز به صراحت اشاره کرده است. البته وی گروه هایی از مردم که از دم تیغ سپاه خون­ریز عثمانی گذشتند را به طور مشخص نام برده است. وی می نویسد: «عساکر، شهر را مورد هجوم همه جانبه قرار داده و به مدت سه روز و سه شب عموم مردم را قتل عام» کردند. پَچوی می­گوید: عساکر هر که را از «سادات»، «بزرگان»، «تجّار»، و «اهل صنعت و حرف»، یافتند «بی­رحمانه» به قتل رساندند.[29]
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ناشناس ۹:۰۲ از اطلاعات ارزشمندی که دادی بسیار سپاسگزارم ولی کو گوش شنوای بدون تعصب توام با حماقت
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حساب عزیزان هموطن آذری ما از اردوغان کودک کش جداست!!!
اردوغان که در انتالیا از غربی ها، روسی ها و اسراییلی ها پذیرایی!!!!! می کند و با مالیات این پذیرایی بمب بر سر ملت بیچاره سوریه می ریزد!!! اینم از مسلمانی به سبک برادر اخوانی!!!
سعید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ما ترک هستیم ترک آزربايجانی... نظرت راجع به پژاک که هر روز در مرز ایران سرباز میکشه چیه... اردوغان نبود که پژاک ده برابر این میکشت.. متاسفم برای شما که طرفدار تروریست‌ها شدید
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سعید ۱۷:۳۱ حتی کردهای سوریه خودشونو ایرانی میدونن، و یه عده که تو میگی حتی ممکنه جیره خور ترکیه بودن علیه ایران حسابشون جداس، پرچم عثمانی رو علم کردن جز خیانت به پرچم ایران اسم دیگه ای ندارم و شعار دادن مرگبر کرد، که کردها ساکنین اصلی ایران هستن و هرجا که باشن ایرانی اصیلا، زنده باد ایران...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فنایی که استقلالی هست
ولی چطوره که حرکت بازیکن پرسپولیس (عبدی)رو داوران مسحق کارت قرمز می دانستند ولی حرکت دیاباتو رو نه؟
کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باید به این جماعت خود تورک پندار یک درس عبرت درست حسابی داده بشه، مرگ بر کرد و توهین به فارس و اریایی و آوردن نام خلیج عربی و... شعار شنیع دیگر از سوی این کم سوادهای جاهل زیاد شنیده شده... منتظر برخورد جدی هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
این کار عدهای نفوذی ترکیه هست . اذر ی ها جز اقوام ایرانی هستند نه ترک
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
این جماعت به اردوغان دلخوش کرده اند غافل ازاینکه اردوغان بزودی به سزای جنایتهاش می رسه وزیاد زنده نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ببینید این مسئله باید ریشه یابی بشه.در ایران شاید ده ها قوم زندگی میکنند.کرد ترک بلوچ لر عرب و... آیا به همه این قومیت ها به یک چشم نگاه کردیم؟آیا تبعیض قومیتی نداریم.چرا به قانون اساسی خود کشور احترام گذاشته نمیشه.خواندن زبان مادری حق هر انسانی هست.چی کار کردیم که آذری های عزیز از ما فاصله گرفته اند مگر همین ها نبودند که توی انقلاب و جنگ تحمیلی هزاران شهید دادند؟همه اقوام برای این کشور شهید داده اند ولی نباید سرمایه های یک کشور فقط خرج یک منطقه خاص بشه.خوزستاتی های عزیز چقدر در مشکل هستند.کردهای عزیز چقدر در محرومیت هستن.سیستان و بلوچستان.وقتی این مردم رو از خودمون برنجونیم اونا هم میگن حتما ما ایرانی نیستیم که حکومت توجهی به ما نمیکند و به بیگانه پناه میبرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اگه بخواد ریشه یابی بشه مطمئن باش به آذری‌ها خیلی بیشتر از کردها و بلوچها و ترکمن‌ها و عربها و... رسیدگی شده.
ناشناس
Canada
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
آمار نشون میده که عزیزان آذربایجانی ثروتمند ترین مردم ایران هستن و مقایسه اونها با سیستان و بلوچستانیها و...قیاس مع الفارغه.
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بعنوان یه ایرانی، انتظار برخورد قاطع با خاینین به پرچم ایران عزیز و علم کنندگان پرچم ترکیه را دارم
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
می بخشین اشتباهی رای منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آذری های از پولدارد ترین مردم ایران هستند شهر تبریز زیبا ترین شهر ایران هست باید چکار میکردیم در ضمن همه دارند در ایران به زبان مادری خودشون بدون مشکل صحبت می کنند مگه مشکلی هست؟ اگه منظورت زبان رسمی ایران هست که همه جای دنیا یه زبان در هر کشوری زبان رسمی هست فرانسه همین طوره آمریکا همین طوره آلمان همین طوره و غیره اون ها هم در کشور خودشون زبان های بومی دیگه هم دارند
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چند سال پیش طی تحقیقاتی علمی در انگلستان که بر مبنای دی ان ای از قریب چندین هزار ایرانی از نژاد های مختلف انجام شد هیچ نژاد خالص آریایی در کشور رویت نشد. از چند هزار سال پیش اقوامی در ایران زندگی می کردند یا به ایران مهاجرت کرده اند. آریایی ها نیز ازآن جمله اند. در این کشور اختلاط عظیم تاریخی انجام شده است. عامل اصلی اتحاد ایرانیان عمدتا فرهنگ و سوابق مشترک تاریخی است. مقاومت اهل تبریز در مقابل عثمانی حماسه ای تکان دهنده از میهن دوستی است. جهل قلیلی که به این مسائل
قومیتی دامن می زنند را بزرگ نکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
درست و غلط رو قاطی کردی برادر!
اتفاقا نژاد مشترک نتیجه اون تحقیق بود
بر اساس مطالعات ژنتیک دکتر اشرفیان بناب، فرضیه مهاجرت اقوامی از اروپای شرقی که توسط انسان شناسان آلمانی قرون نوزده و بیستم میلادی، به آن‌ها به غلط نام آریائی داده شده، نفی و رد شده‌است. تحقیقات وی نشان می‌دهد که اقوام آریائی اصالتاً ایرانی بوده و از حدود ۱۱۰۰۰ سال قبل در نواحی مختلف فلات ایران بویژه جنوب غربی ایران و در دامنه‌های زاگرس ساکن بوده‌اند. همچنین مطالعات ژنتیکی وی اثبات کرده‌است که جمعیت‌های ایرانی که با زبان‌های غیر از گروه زبان‌های هندواروپایی تکلم می‌کنند به ویژه جمعیت ترک ساکن در فلات ایران، ریشه ژنتیکی مشترکی با اقوام ترک‌زبان ساکن در کشور ترکیه، آسیای میانه و قفقاز و اروپای شرقی ندارند و بر عکس «شاخص‌های تمایز ژنتیکی» آن‌ها (مانند FST) با سایر گروه‌های ساکن در فلات ایران به ویژه فارسی زبانان نزدیک به صفر است که این امر نشانگر قرابت ژنتیکی و ریشه ژنتیکی مشترک آن‌ها در اعماق تاریخ ایران است.[۲]
عموم اقوام و گروه‌های جمعیتی ایرانی که در ایران امروزی (و حتی فراتر از مرزهای سیاسی فعلی ایران- ایران بزرگ) ساکن هستند، علی‌رغم اینکه دارای تفاوتهای جزئی فرهنگی هستند و حتی گاه به زبانهای مختلف هم سخن می‌گویند، دارای ریشه ژنتیکی مشترکی هستند و این ریشه مشترک به جمعیتی اولیه که در حدود ده تا یازده هزار سال پیش در قسمتهای جنوب غربی فلات ایران ساکن بوده بر می‌گردد. بر پایه این گزارش آریایی‌ها بر خلاف آنچه تا کنون تصور می‌شده و توسط محققان اروپائی عنوان و مطرح شده‌است، اقوامی مهاجر از سرزمین‌های دیگر (اروپای شرقی) به ایران نبودند بلکه این اقوام آریائی ساکنین بومی ایران بوده و از بر خلاف تئوریهای پیشین این آریائی‌های بومی ایران بوده‌اند که از حدود ده هزار سال پیش به سمت اروپا مهاجرت کرده و صنایع مهمی چون کشاورزی و دامداری را به نقاط مختلف اروپای شرقی و غربی گسترش داده‌اند.[۳]
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
به این آذریهای عزیز برید تاریخ بخونید تا بفهمید عثمانیها چ بلایی سر شما آوردن با تبریز چ کار کردن چ اصراری دارید بگید ما ترکیم
ایرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
شما دیگه اختلاف نینداز منافق,,,همه ایرانی هستیم ومن بچه جهرم فارس عاشق تبریزم هیچ سعاری برعلیه کردها داده نشد چرادروغ میگویید انها فقط دولت اردوغان ترکیه راتشویق کردند این مسیله هیچ ایرادی ندارد بدان که ترکیه روسیه چین تاامروز درتحریمهای نامردهای رذل غرب وعرب حامی ما بودند وکمکهای این سه کشور به ما یک تودهنی به ترامپ عهدشکن رذل بوده وهست ترامپ امریکایی اثبات کرد دهان ومقعدامریکاییان یکیست برجام منعقد وسپس زیر قرارداد وپیمان وعهد خود میزنند,اما روسبه ترکیه چین محال است پیمان ببندند وانرا نقض کنند چون برای امضاو حرفشان ارزش قایلند درود وسلام برترکیه چین روسیه وکردستان که کردستان هم ازایران حمایت کرده ومبکند شاشیدم به قیافه ریاض وامارات وبحرین وهابی نحس کثیف ,.,کردها ترکها برادر ما وایرانیندهمه باهم فریاد بزنیم تف ولعنت بر ریاض وهابی رذل وحشی صفت که از قاشقچی هم نگذشت وحشیکری درنحوه کشتن او همه چیزاثبات کرد وترامپ رذل باوجودپودر کردن تبعه اش وریختن درچاه فاضلاب با قاتل او ,بن سلمان,پیمان میبنددواقعا این سخص وامریکا بااین حرکت نشان دادندحقیرتربن کشور جهان امربکاست .,.کردها باید لعنت بر امریکا وترامپ سردهندکه بوضوح دیدند وبا اقوام مشکلی نداست نبابد به غرب وریاض وهابی تکیه کرد,,اقوا م ذست در دست هم کشور رابسازند چه ترکیه چه ایران ,. همه باهم کشورمان بسازیم مشتهایمان گره کنیم ولعنت بر ریاض وهابی وترامپ عهد شکن فریادبزنیم
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ایرانی اصیل ۱۶:۲۶، تهدید اصلی بلندمدت ما قطعا ترکیه‌اس، روحیه نوعثمانیگری متاسفانه بشدت در حال سرطانی شدنه، علم کردن پرچم ترکیه و سلام نظامی ترکیه در حضور پرچم ایران گناه نابخشودنیه، فحش به اصلیترین ایرانیها در ورزشگاه دیگه بدتر، اینا اسمش توحشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
هزینه هایی که سرویس های جاوسی غربی در تحریک اقوام ایرانی کرده اند در این اتفاقات سرباز می کند و مردم نمی دانند که بازیچه دست جاسوسان امریکا و اسراییل قرار گرفته اند و دچار بیماری پان تورکیسم شده اند که می تواند نتیجه آن کشتار هزاران نفر از هر قومی شود .
کرد و ترک و لر و فارس و بلوچ و...همه و همه بنده های خداوند هستند و نژاد مایه برتری نیست و نخواهد بود
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
پس جناب میهن پرست لطف کن اصل 15قانون اساسی رو که همه قومیت ها بهش رای دادند اجرا کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
مطمعن باش هر قومی بر علیه تمامیت ارضی ایران تکون بخوره. خودش نابود میشه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
به عنوان یه پرسپولیسی خیلی خوشحال شدم استقلال تراکتور را برد واقعا تیمی که یروز شعار خلیج عربی سر میده وپرچم اذربایجان میاره استادیوم امروزم به کردها فحاشی میکنن خودم به عنوان یه ترک زبان به شدت با این قضیه مخالفم ولی حالا عمرا اگه 1 جلسه هم محرومشون کنن ولی پرسپولیس یا استقلال باشن درجا محرومن
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
احسنت برشما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آفرین
ناشناس
France
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
طرفداران تراکتور برن تاریخ رو بخونن ، وقتی که سپاه عثمانی تبریز رو تصرف کرد مردان رو از لب تیغ گذراند و به همه زنان و دختران تجاوز کرد. متاسفم.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خوب بعضی از اینها که این شعار ها میدهند نتیجه آن تجاوزها هستند برخی دیگر هم نادانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
کاملا مشخصه که کردی
من برای فرارو متاسفم که چنین پستهای توهین آمیزی رو منتشر میکنه
کجای تاریخ نوشته که سپاه عثمانی به همه زنان و دختران تجاوز کردن
مثلا این پست رو گذاشتی که کردها رو راضی کنی؟ خجالت بکش فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خاک بر سر فرارو که چنین نظرات مغرضانه ای رو پخش میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
البته اندکی بعدتر پادشاه بزرگی مثل شاه عباس کبیر که خودش هم از ترکهای سلحشور ایران بود جوابشون رو داد و چنان درسی به آنها داد که با خواری و خفت از ایران فرار کردند.الان هم ترکهای اصیل ایرانی از وطن پرست ترین اقوام ایران هستند.
ناشناس
United States of America
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
یک روز پرچم اذربایجان را میارن روز دیگر شعار خلیج عربی میدهند فقط نمیدانم چرا برای کوچکترین شعاری مردم را زندان میکنند ولی اینها ازادن هرچه میخوان بگن صبر ما هم حدی دارد بترسید از ان روزی مردم ایران درسی به شما بدهند بدتر از عثمانی ها فقط ماندم این مامور های امنیتی برای چه حقوق میگیرند
ناشناس
Viet Nam
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خوب این پانترکها هم تخم همونا هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
والا من موندم چطور عده ای نفوذی باعث اختلاف بین اقوام اصیل و برادر کرد واذری می شوند .از کی قوم اصیل اذر که جز اقوام ایرانی هست هم ریشه با ترک ها شدن من نمیدونم
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دقیقاً ...
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
این آشغالهای پانترک و زبان پرست روزی شعار خلیج عربی و روزی توله سگهای کوروش و روزی مرگ بر فارس و روزی طرفداری از ترکیه فاشیست سر می دهند.چرا کسی جرات ندارد با انگلهای زبان پرست مقابله کنه؟
شهاب فرهناک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
سلام خیلی متاسف که در ایران فقط ادعا ی شود ما همبستگی و اتحاد داریم و همه ایران سرای من است همه به دنبال منافع خود هستند و خوب شعار می دهند و....
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
متاسفانه غده ای از این مسابقات استفاده سیاسی می کنند که باید شدیدا برخورد شود و حتی اگر لازمه تیم تراکتور منحل شود. ضمنا برادران ترک بدانید شما اذری زبان هستید نه ترک و ترک ها ااز شما استفاده ابزاری می کنند به هوشس باشید که برزگان و خوشنام عرضه سیاست و ادبیات و شعر و موسقی ایران ترک اذری بودهاند ،بازیچه عدهای جیره خوار نشوید.
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
یعنی ...بر سر نیروی انتظامی و امنیتی که اینهمه از خودشون تعریف میکنند اگر قدرت داشتم همه را بیکار میکردم
محسن یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
افتضاح تماشاگران پرسپولیس تو ازادی کم بود.بی احترامی به خانواده شهید خطیبی.حالا .به کل کشور و کردها هم اضافه شد آقایان کمیته انضباطی باز هم میخواهند ساکت بمونند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
کمیته انضباطی در مورد رفتار طرفداران افراطی تراکتور و استقلال همیشه کور بوده است
کسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
واقعا جای سوال وتعجبه اینهمه سال به صورت واضح وعلنی چه شعارهایی درورزشگاه تبریز داده میشه ولی مسئولین هیچ اقدامی نمیکنن.درپس این اوباشگری و وطن فروشی چه خبره ؟خدا میدونه......
به قولی....مگه داریم...مگه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
در پس این عدم برخورد با این اوباشگری و وطن فروشی و شعار ضد ایرانی پانترکسیم پنهان است.
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بنده یک کرد ایرانی هستم و 12 سال در خدمت مردم شریف تبریز بودم واقعا برایم احترام قایل بودند و هیچ گاه خصومتی علیه کرد ندیدم
اینان که آشوب به پا کرده اند تعداد قلیلی بی سر و پا هستند و هدفشان آشوب در کل میهن عزیز است باید قاطعانه برخورد شود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چرا دولت و قوه قضاییه با ویروس پان ترکیسم که داره استان های غربی را آلوده می کنه مقابله نمی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
کسانی که با روزنامه نگاران و محیط زیستی ها اینگونه خشک و برخورد می کنند کجا هستند ؟ این قوم گرایی ها را دارن د در همه جای کشور ترویج میکنند . چرا برخورد نمیشود ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خطیبی همه بازی ها رو با حرکات ناشایست و تحریک کننده به جنجال میکشه هیچ نهادی باهاش برخورد نمیکنه اما چهار تا جوون نادان که صد البته کارشون غیرقابل دفاع و بسیار زشت هست یک فحشی به این آقا یا مادرش میده همه موضع میگیرن، پرچم ژاپن رو تو ورزشگاه بالا میبرن هیچ ارگانی عکس العمل نشون نمیده به هموطنان کرد و گیلک توهین میکنن صدای هیچ کس درنمیاد و...
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باید با افرادیکه شعار بر علیه مردم کرد سر دادند به شدت برخورد شود من به عنوان یه کرد ایلامی و ایرانی خواستار پیگیری موضوع هستم و از نمایندگان در مجلس میخواهیم قضیه را پیگیری تا با عوامل ان برخورد شدید شود اسماعیل از ایلام
صفدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
من یه پرسپولیسی هستم اما اگه این اتفاقات رخ داده باشه میشه گفت متاسفم برای فوتبال ایران وتماشاگران بی غیرت تراکتورکه بازیچه دست دشمنان ایران عزیز شدند خب استقلال حقش بود خوب بازی کرد برد حالا یه مشت آدم فریبخورده بیان شعارهای نژادپرستانه بدن وپرچم کشورهای دیگه رو بیارن توی استادیوم خیلی بده ویاتوی هواپیما به بازیکنان استقلال توهین کنند دیگه بدتر خدابفریاد این تفکرات زشت وپلید یه مشت فریب خورده ،برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
در همین ترکیه اگر کسی خواهان جدایی و خیانت به کشورش باشه حکمش مرگ هست. بسیاری از خود آذری ها خواهان برخورد جدی با چنین اشخاصی هستند. معلوم نیست علت مماشات با این اشخاص چیست ولی اگر از روی عمد باشد عاقبت خوشی برای ایران و برای حکومت نخواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
من خودم اصالتا ترک زبان هستم ولی متاسفانه باید بگم عده ای بسیار کم در آذربایجان که از آذربایجان شمالی که مطمئنم یک روزی به آغوش وطن باز خواهد گشت عیله ایران بزرگ و عزیز تحریک می شن و اکثریت ترک زبانان در سراسر کشور اصولا مخالف حرکات این عده کم و ناچیز هستند
اسرافیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چرا دروغ میگی، کدام فحاشی، مردم آزربایجان بافرهنگ و باشعورند
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
قشنگ مثل عثمانی‌ها و اردوغان، ماستتون سیاهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
مردم آذربایجان گل های زیبا و معطر این گلستان(ایران) هستند ولی در نقطه نقطه این گلستان فرقی هم نمی کند در مرکز ، غرب، شرق، شمال، جنوب، علف های هرز هم پیدا می شود و این کاملا طبیعی هم هست و اصلا هم جای نگرانی برای این گلستان وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
خيليييييييييييييييي معلومه از رفتاراشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اسرافیل تو یک تجزیه طلب نژادپرست بیش نیستی.آذربایجان مثل تجزیه طلبان"آزربایجان"نوشتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
آذری ها فقط زبانشان ترکی است که این زبان هم فقط 700 سال است که وارد این منطقه شده ولی از نظر قومی و نژادی آریایی ایرانی هستند این قاعده شامل کل ترک زبانان در غرب دریای خزر و قفقاز و ترکیه هم میشود
جبار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
چرت ترین نظر همینه که یک عده ای میگن آذری ها فقط ترک زبان هستند. من با بحث های سیاسی کاری ندارم اما دو چیز را مطمئنم که ترک ها همیشه ترک بوده اند در این منطقه و دوم این که گروه های تروریستی در راستای ادهداف اسرائیل و امریکا هستند. باید راه کارهای قانونی بریا حفاظت از حقوق اقوام داخل ایران ایجاد شود.
آذری ایرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آذری ها نژادشان ترک نیست.با ورود ترک زبانان در چند صد سال پیش زبان ما آذری ها ترکی شده است.چهره ما آذری ها با ترکها فرق دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
با احترام بی پایان به همه زبانها بخصوص زبان شیرین و زیبای ترکی آذربایجانی باید گفت که بر طبق مدارک تاریخی قدمت این زبان در غرب و شمال غربی فلات ایران و آناتولی به زمان هجوم مغول ها باز می گردد و اصولا از نظر تبارشناسی و نژادی مردم این مناطق به هیچ وجه پیوندی با ترک های مناطق آسیای میانه و مغولستان ندارند و آریایی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
کمیته انضباطی اگر درست عمل می کرد حداقل کاری که باید می کرد این بود که این تیمی که رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک معضل ملی هست رو از تمام بازی های خانگی محروم می کرد تا تماشاگران واقعی تراکتور خودشون حساب یک عده تماشاگر نمای خائن رو می رسیدن.
آدِریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
حتما یه آزمایش ژنتیکی بده!!جوابت رو از علم هاپلوگروپ بگیر!!!!بر مبنای علم هاپلوگروپ کمتر از ۲درصد آذربایجان ایران و حتی آذربایجان جعلی"اَران"ونیز کمتر از ۷در صد مردم ترکیه،ترک واقعی هستند و بقیه از نژاد آریایی و ایر و اروپایی هستند...!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باید تاسف خورد به حال این قوم بوقلمون صفت
من یه پرسپولیسی وترکم واین رفتار زشت ونژادپرستانه رابه شدت محکوم وامیدوارم با عاملین آن برخورد نژاد کرد یکی از اصیل ترین نژادها ی دنیاست، فراموش نکنیم که در طول هشت سال جنگ با وجود مرز مشترک استانهای کرد نشین با عراق یک وجب از خاک این مملکت را به متجاوزین ندادند امنیت ما مدیون رشادت‌ها ی کردهاست درود بر هرچه کرده
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
Vvvv
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
واقعن برای سایت فرارو متاسفم که بخاطر جذب مخاطب و داغ شدن مطالبش آتیش بیار معرکه شده . فرارو به خودت بیا .
Taymour
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فرارو جان ممنون از شما که با رعایت اصل آزادی رسانه واقعیت رو منعکس کردی.
باید ریشه این افراد پان... خشکانده شود حالا هر قومی باشه.
فدراسیون هم بهتره به خودش بیاد تا بیشتر از این دیر نشده دروازه بان لیدزیونایتد قرار هست بخاطر توهین نژاد پرستانه 12 جلسه محروم بشه.
چرا هوادارانی که شعار نژاد پرستی سر می دهند محروم نشوند؟
بابا
Germany
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خیلی زودتر از این حرفها باید درباره این بی ادبها و بی عقلها صحبت می شد تا جرئت رساندن کار به اینجا را نداشته باشند. البته منظورم تنها به ان عده جوان احساساتی نیست. بلکه کسانی که این مارها را برای ترساندن مردم در استین پروراندند نیز باید جوابگو باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فرارو چرا نوشتی هواداران تراکتور؟!! تو هشتاد هزار نفر صد نفر یه شعار غلطی یا فحشی بدن باید به همه نسبت بدی؟ فیلمها را که دیدیم اگه همه بودن مشخص میشد ولی فوقش صد نفر بودن. پس اگه به اینه که باید همه تیمها رو محروم کنن چون تو هر ورزشگاهی از این نخاله ها پیدا میشن که فحش و شعار میدن حتی پرسپولیس و استقلال چرا الکی جو سازی میکنین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
برای خودتون متاسف باشید وطن فروشها.
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
فرارو دستش درد نکنه، باید قضیه کاملا رسانه‌ای شه، این پانترکهای فاشیست تجزیه طلب رو باید اساسا گوشمالی داد، یه روز خلیج عربی، یه روز علم کردن پرچم ترکیه و سلام نظامی ترکیه حالا هم فحش به کردهای عزیز که هشت سال سینه شون جلوی گلوله‌های صدام برای دفاع از ایران سپر بود
سپاس از فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
فرارو از روشنگری شما در مورد پانترکیسم و شوونیست ترک و تجزیه طلبی و رفتارهای ضد ایرانی نژادپرستان ترک و زبان پرستان ترک سپاسگزاریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فرارو جان تو خودت آشغالی بیش نیستی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
آذری های ایران ( طرفداران ستارخان ) خودشان جلوی ترکها ( طرفداران پیشه وری ) را خواهند گرفت !
اگر شما هم سانسور کنید ترکها جری تر و پر رو تر خواهند شد !!!!
تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
هیچ شعاری علیه کردها داده نشد. بلکه از عملکرد ترکیه در مبارزه با تروریست های پ ک ک حمایت کردند.هر ماه حداقل یک مرزبان ایرانی توسط تروریستهای پ ک ک شهید می شوند اونوقت فرارو و مرکزگراها از تروریست ها دارن دفاع می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تروریسم در هر شکل و مکانی و از سوی هر شخص یا گروهی محکوم است بهتر است موضوعات را با هم قاطی نکنیم هیچ ایرانی از هیچ گروه تروریستی حمایت نمیکند چه پیشه وری چه کومله چه پژاک چه پ ک ک و... ، آذربایجان شمالی و کردستان بخش عراق هم سرانجام به سرزمین اصلی یعنی ایران پهناور ملحق خواهد شد
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
منو یاد انکار نسل کشیهای متعدد عثمانی میندازی، ارامنه، آشوریها، یونانیها و کردها، شرم بر اون پرچم خونین ترکیه که در حضور پرچم مقدس ایران عزیز علمش کردین، خجالت خوب چیزیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تو پانترک دیگر نمی خواهد ماستمالی ناشیانه بکنی.همه چیز پیداست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
به عنوان یک ترک از رفتارهای نابخردانه تراکتوری ها متنفرم
اما باید دانست که حرکت سیاسی در ورزش از جانب هر فرد ، حزب و دسته ای که باشد مجکوم است نباید ورزش را سیاسی کردکاری که از مدتی قبل ازسوی بعضی تندروها آغاز شده است.
ناشناس
Germany
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باید هر چه سریعتر برخورد بشه این خودش یعنی تفرقه افکنی و وطن فروشی
تا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اینا آزادن آزاد چرا نمی دونیم ما پرسپولیسیا باید بگم خطیبی بدونه وانقد کارای تحریک پذیر نکنه بیرآوند چون لر هست 100دقیقه فحش دادن در تبریز ماشن سازیچون خانواده شهید نبود دیده نشد شهدا برای خدا رفتن خاهشا اسمشان را برای نفع خود نبریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فکر کردید ترکیه برای شما تره خورد میکنه اصلا؟ برید ببینید کیا کنار ارتش ترکیه به کردها حمله کردن. یک مشت تکفیری که به هیچکس رحم نمیکنن. خیلی دوستدار ترکیه هستید برید بگید ما از ایران اومدیم کمک شما، تا ببینید نوجه های تکفیری اردوغان با شیعه ها چقدر خوبن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
مردمان سرزمین کشورمان هیچ نگرانی از شعارهای چند صد نفر پان ترکیسم طرفدار ترکیه که اجدادشان از مرزهای مغولستان و چین ( توران ) به این سرزمین امده اند ندارند زیرا میلیونها اذر ابادگانی ایران دوست و وطن پرست که بارها ناجی ایران بوده اند در ان سرزمین حضور دارند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بنده كرد هستم و خانمم ترك . هر دو نفر تحصيلات دكترا . در حين تماشا فوتبال خيلي متاسف شديم براي جوانان كه كمترين مطالعه از تاريخ و فرهنگ خود دارند و به دنبال توهين و شعارهاي نژاد پرستان براي به هر قوم و مليتي هستند . همين تركيه در همسايگي كشور ايران يكي از خطرناكترين كشورهاست كه به دنبال تضعيف كشور ماست . در هر ائتلافي كه به دنبال تحريم ايران بوده عضو و مشاركت فعال داشته و يكي از كشورهاي غير قابل اعتماد دنياست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
خطرناکترین جا اقلیم کردستان اسراییلی برای کشور ایرانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آفرین.نژداپرستی ترک و تجزیه طلبی خطرناکترین سم برای ایران است.چرا با این اشغالهای زبان پرست و پانترک برخورد نمی شود؟
شهریار
Hong Kong
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چرا باید تاریخ بخوانیم....

چه تصویر تلخ و غم انگیزی است این "تورکیه" گفتن و مرگ برای اقوام ایرانی خواستن در ورزشگاه تبریز.

اگر در جامعه ای دانش آموز ما نسبت دروس علوم انسانی( تاریخ) بی تفاوت باشند، این اتفاقات تلخ رخ خواهد داد.

آنها نمی دانند و نخوانده اند که همین "تورکیه" چه خون دلی به همین مردم تبریز و ارومیه خورانده و چه دست درازی هایی نیای مغولی انها در حق ملتهای جهان انجام نداده است.

از جنگ چالدران و جنگ هر ساله با شاه عباس تا کمر بستن به قتل امیر کبیر در ارزنه الروم و قتل و عام هزاران زائر ایرانی در کربلا و نجف فقط گوشه ناچیزی از ظلم های تاریخی است که تورکیه در حق آذربایجان و ایران مرتکب شده است.

در این جنگها بارها مردان را از دم تیغ گذرانده و زنان و کودکان را به اسارت و بردگی برده اند و چه جنایت وحشتناک که رخ نداده است

ملتی که تاریخ خود را نداند و نشناسد، محکوم به فناست.
hooman
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بيگ لايك
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
هزاران آفرین.پانترکیسم ملغمه ای از بیشعوری و بیسوادی است
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
شما خجالت نمیکشید از این نوشته هایتان.حالا برای اینکه توهین طرفداران پرسپولیس به خطیبی را کمرنگ کنین آتش بیار معرکه شده اید .آذریها سالها در کنار کردها با مسالمت زندگی کرده اند و نوشته های بی ارزش شما چیزی از واقعیت حق کشی در رابطه با اقلیت های قومی را کمرنگ نمیکند.کفشک دیاباته روی صورت گلر تراکتور فرود اومد اون کارت زرد نداشت ولی فغانی در اون سال سیاه ۹۴ بخاطر بلند صحبت کردن با بازیکن نفت کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
شما توهین به یک فرد را با توهین به چند قومیت از این کشور و شعارهای تجزیه طلبانه و زیر بیرق رفتن کشورهای دیگر یکی می دانی ؟
آیدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
با سلام.لطفا هجمه سازی نکنید و بدون اطلاعات تاریخی و اجتماعی نظر ندید.تراکتور یک تیم مردمی هست و هر حرکتی که از طرف تماشاگران انجام میگیره دارای فلسفه و منطق مختص خود و موجهی می باشد که هر کس که یک بار خبر رو میشنوه این حق رو نداره نظر بده و تفسیر بکنه لطفا ریشه یابی کنید و اطلاعاتتون رو زیاد بکنید.آذربایجان شهدای زیادی در مرزهای مشترک با تروریستهای کرد تقدیم وطن کرده و دفاع از حرکت ارتش ترکیه در مبارزه با تروریسم را حق ندارید بنام نژاد پرستی تفسیر کنید لطفا بی سوادی موقوف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خود کردها توی مرز جنگیدن اگه شما رفتید جبهه شهرهای کردنشین خودش جبهه بوده. پس شلوغش نکنید. علامت گرگهای خاکستری با دست رو هم نشانه نژاد پرستی ندونیم؟ فکر کردید مردم ایران بی سوادن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
خداوند انسانها را درشعوب وطوایف مختلف آفریده تا همدیگر را بشناسند.واینکه یک قوم اقوام دیگر را تکفیر کند نشانه کفر وخدا نشناسی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
کردها و همه استانها هم شهدای زیادی برای ایران دادن چرا باید بر ضد کردها شعار داده بشود.پانترکیسم و نژادپرستی ترک تفکری متعفنی بیش نیست
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
با سلام به همه، واقعا آخر جهالته که هنوز تو این روزگار بعضی آدما هنوز تعصب جاهلی دارن. کاش یکم تاریخ می خوندن که هم ریشه زبان و هم اصل نژادی رو که خودشون رو ندانسته بهش می چسبونن و تعصب به خرج میدن می دونستن. من خودم هم آذری های ترک زبان رو دوست دارم هم زبون ترکی رو، ولی تاریخ رو هم مطالعه می کنم. اگه تعصب دارین دو تا نویسنده از خودتون در مورد ریشه زبان ترکی بهتون معرفی می کنم برید بخونین، احمد کسروی تبریزی و یار شاطر، دیگه کار به بقیه ندارم. می دونین اسم آذربایجان ماد خرد بوده و اصل آذری ها و کردها یه ریشه دارند که قوم ماده؟! البته اینو به اونایی که تعصب جاهلی دارن و حق رو نا حق می کنن گفتم نه آذری های شریفی که خودم بسیار خدمتشون ارادت دارم. یا علی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آفرین آذری ایرانی اصیل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
همه میدونیم تراکتور یه تیم معمولی نیست با سرمایه ی مشکوک و بویناک زنوزی شکل گرفته و به ابزار تجزیه طلبان بدل شده و راسیست های مجلس نشین هم از شعارهای متعفن تجزیه طلب ها کاملا حمایت میکنن ريال سوالی که ذهن من رو درگیر کرده اینه این قصه سالهاست ادامه داره چرا وزارت اطلاعات پلیس و نهادهای امنیتی اقدامی نمی کنن؟ ایا ایجاد گسل قومی و شعارهای ضد ایرانی ادن خلاف قاونین همین رژیم نیست و برایش حبس و تعزیر در نظر گرفته نشده؟ ما برای وجب به وجب خاک این کشور خون دادیم حالا مسوولینبی با سکوت در برابر تجزیه طلبان پا رو خون شهدا میذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
جالبه همین فرارو در تلگرام عکس هایی از پان ترک ها رو منتشر کرده بود با تیتر مثبت که علامت متعفن گرگ خاکستری نشان میدادن بعد از اعتراض به ادمین مفتضح کانالفرارو ایشون میگه منبع خبر ، خبرگزاری دیگه بوده !!!! خب ممکنه خبرگزاری دیگه عکس پورن چاپ کنه شما باید منتشر و بازنشر کنی؟ فرارو باید مراقب عوامل پان ترک تو تشکیلات خودش باشه
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
کی می خوان مسئولین حکومتی نسبت به خطر پانترکیسم آگاه بشن معلوم نیست
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فرارو حالم از خبرهای جهت دار و تحریک کنندت بهم میخوره دیگه هیچ وقت نمیخونم مطلبی ازت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
این تیم همیشه شاکی و طلبکار، با طرفداران همیشه شاکی، نماینده های مجلس همیشه شاکی و طلبکار ، تا کجا قراره به این کارهاش ادامه بده و مسئولان فقط لاپوشانی کنن.
این تیم و طرفداراش چه طلبی از مردم ایران دارن؟
شعار خلیج عربی، پرچم طرکیه و آذربایجان ... این قضایا تا کجا ادامه خواهد داشت؟
صاحب تیمشون از کجا پول میاره؟ اینقد طرکیه رو دوست دارن برن تو لیگ طرکیه شرکت کنن.

همیشه توهم دارن که علیهشون توطئه شده یا داره میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خاک بر سرت فرارو و کسی که این متن رو نوشتی
Mehbod
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
این آدم های نادان نگاهی به تاریخ بیاندازند در دوره جنگ های ایران و عثمانی نخستین جایی که عثمانی به خاک و ناموس ایران تعرض کردند آذربایجان بود . نادر شاه افشار بود که گرز ش رو برداشت عثمانی ها رو منکوب و تار و مار کرد و با یاری همه ایرانیان خاک ایران را از وجود منحوس عثمانی پاک کرد . بابک خرم دین ، ستارخان و باقر خان و بزرگمردان و زنان از خطه آذرآبادگان برای عزت و بزرگی ایران دلاوری ها کردند که در تاریخ ثبت است .
ترکیه پایه و اساس اش بر نژادپرستی ابلهانه است و یک کشور واقعی نیست . من در شگفتم از این همه بلاهت این اقلیت نادان . به نظر من باید فدراسیون تیم تراکتور رو به دلیل این رفتار برخی تماشاگرانش جریمه کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آفرین
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آقای تاریخ دان! نادر شاه را از کجات درآوردی؟
در مقابل عثمانی های متجاوز خود شاه عباس و شاه طهماسب مقابله کردند....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
چرا رو هوا نظر میدی ۱۰:۵۸ شاه اسماعیل و شاه طهماسب و شاه عباس کبیر همشون دلاوری کردن و در مقاطعی هم پیروز بودن ولی در کل همشون از عثمانی ها شکست های سنگین خوردن هرچند تبریز و بخش هایی از مناطق اشغالی دوباره آزاد شد اما در نهایت این نادرشاه بود که در اوج دوران ضعف و زوال عثمانی تلافی همه شکست ها رو درآورد و بسیاری از مناطق رو در قفقاز و شرق تبریز و دریاچه ارومیه و مناطقی از نوار غربی کشور تا خلیج فارس رو از اشغال آزاد کرد
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
فرقه گرایی و مافیا سم توسعه است. ایران کشوری با چالش های مختلف اقتصادی و اجتماعی است به زمان نیاز دارد برای غلبه بر چالش ها فعلا زمان زمان رفع و رجوع مشکلات اقتصادی است حقوق مدنی همه تابعین ایران را به دهه های بعدی موکول کنیم فعلا همه بر توسعه اقتصادی کشور تمرکز کنیم. اگر دستان پنهان تفرقه افکن مافیا بگذارد.
غضنفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اصلا تفرقه ای نیست چرا می خوایم پنهان کنیم. بخدا سالهاست توی ورزشگاه مردم این شعارهای استقلال طلبانه رو می زنند. فرهنگ خیلی پایینه و عدم تعصب به ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
سازمان لیگ، سیاستمداران کشور زودتر جلوی این حرکات را بگیرید تا دیر نشده
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
با سلام و عرض ادب خدمت ملت ایران و همشهریان خودم
بنده به عنوان یک تبریزی لازم می دانم نکات زیر را یادآور شوم:
1. هرگونه نژادپرستی بایستی محکوم شود. توهین به کردها جزو مرام یک آذربایجانی اصیل نیست و از همشهری های خودم تقاضا دارم بگذارند این جمعیت در اقلیت بمانند.
2. در این شرایط خطیر کشور این حرکات سمی برای ملیت ماست. همشهری عزیزم، سیاسیون ترکیه برای به دام انداختن یک نفر (البغدادی)، چندین نفر انسان بی گناه را کشته و آواره کرد. با نگاهی به تاریخ و جنگ هایی از قبیل چالدران می توان به پوچ بودن آنها پی برد.
3. از فرارو تقاضا دارم یکجانبه به قاضی نرفته و فیلم هایی که در آن تماشاگران فهیم تراختور سهی در ساکت کردن عده قلیل با شعار "حیدر حیدر" را دارند، را باز نشر کند.
4. در پایان نظر همه را (حتی شما دوست پان تورکم)، به شعری از استاد شهریار جلب می کنم؛
اختلاف لهجه ملیت نزاید بهر کس
ملتی با یک زبان کمتر به یاد آرد زمان
با تشکر.
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین ایران
ماد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بسسار زیبا نوشتید
اما
بگذارید این جمعیت در اقلیت بماند؟؟!!!
یعنی چه؟؟!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
منظور بنده از در اقلیت ماندن این جمعیت، افراد هتاک و نژاد پرست بود.
اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دوست عزیز شما هم دنبال مطامع خود هستید گویا. ترکیه کجاش به دنبال به دام انداختن البغدادی بوده اون که داشت در آستین خودش پرورشش میداد هنوز هم با این جهادی های خونخوار به جان کردها افتاده است
ناشناس
United States of America
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
یعنی قرار نیست یک بار برای همیشه نسخه ی این وطن فروشها پیچیده بشه؟ شهدا جونشون رو دادند که یک وجب از خاک این مملکت کم نشه اونوقت یه عده با پرچم کشورهای متجاوز و بیگانه و تروریست میان ورزشگاه؟ مسئولینی که برای خون شهدا ارزش قائلند فقط قضیه شون یک طرفه نباشه اگر قراره پرسپولیس به خاطر فحاشی تماشاگرانش به مادر شهید تنبیه و محروم بشه، باید چند ده برابرش تیمی که بارها با پرچمهای بیگانه میاد ورزشگاه و الیه تمامیت ارضی این مملکت شعار میده محروم و محکوم بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
علیه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
موافقم
ولی 1 غلط داشتی 19
(شوخی بود ناراحت نشو)
ناشناس
United States of America
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باید یک بار برای همیشه با این موضوع برخورد شه. اگر یک هفته مثل هند ماجرای خالستان اونجا پیاده شه دیگه کسی شاهد این اقدامات شنیع و هنجارشکنانه نخواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
وقتی راجع به پانترکسیم هشدار داده میشه و کسی جدی نمیگیره کار به اینجا میرسه که حتی موقع قرآن خوندن هم شعارهاشون متوقف نمیشه. من سالها توی تهران در خوابگاه بودم و با انواع قومیتهای و فرهنگها برخورد داشتم. خیلی از بچه های فرهیخته به خصوص در تبریز و ارومیه هم از اینها بدشون میاد. اینها کارشون همین نفرت پراکنی هست. یک زمانی کوروش رو جعلی میدونن و برای اینکه کسی توی جهوری اسلامی بهشون ایراد نگیره میگن رضاشاه این ادم رو جعل کرده! یک زمانی پشت ایرانی بودن قایم میشن و با این پوشش کردها رو میکوبن. وقتی خیلی بهشون فشار بیاد دیگه چهره واقعی شون رو نشون میدن و اسم خلیج فارس رو عوض میکنن! برای اینها فرقی نمیکنه طرف مقابل کی باشه، همه بدن و اینها خوب، چون از نژاد گرگ بوجود اومدن! ترکیب بی سوادی و تعصب، نتیجه ای بهتر از این وضعیت احمقانه شون نداره.
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
لطفا توهین نکنید اکثرا افتخارات و مفاخر ایران از آذربایجان هسنن و عدم اجازه برای قهرمان شدن تیم نراختور به کینه و عداوت شما برمی گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
کی توهین کرد؟ توهین رو شما توی ورزشگاه میکنید که به همه یک برچسب می‌زنید و تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
جناب دلسوز شما متن بنده خدا رو خوندی ؟ میگه یه سری ها هستند خود مردم آذریبایجان هم از این ها بدشون میاد اون وقت میگی توهین نکن . غلط کرده هر کی بخواد این شعارها رو سر بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حرکت زشت وغیراخلاقی است بایدجلوی ان گرفته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خود رسانه های ترکیه هم این اتفاق رو باورشون نمیشه و دارن به ریش ما میخندن به خاطر این حرکات زشت یک عده در ورزشگاه! ترکیه ای که داعش و النصره رو جون مردم عراق و سوریه و بیشتر از همه کردها انداخت و آخر سر هم این کردها بودن که بیشتر از همه جلوی داعش کشته دادن تا نابود بشه، چه جشنی گرفته. برید رسانه هاشون رو ببینید. خاک بر سرتون واقعا. آبرومون رو بردید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
هرکسی فکر تجزیه باشه نابود میکنیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نمیخوام خدای نکرده توهین کرده باشم ولی هممون میدونیم قالب کسایی که در ورزشگاهها به شکل لیدر در میان و این شکل خط دهی میکنن و همینطور اکثریت عده ای که اونها رو همراهیی میکنن از بینش صحیح و کامل مسائل فرهنکی، اجتماعی ، اخلاقی و سیاسی کم بهره هستند.
خیلی جدی نگیرید.
ماد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ابروی ایران و شهدا و وشهدای خطیبی رو بردند ابروی شاه عباس و شاه اسماعیل و که با چنگ و دندون تبریز و حفظ کردند بردند ؟؟!!چرا برخوردی نمیشه؟!!!نکنه در دولت کسانی هستند که خود خط میدهند !!!!
این همه تسهیلات به تبریز داده میشه که اخرش ی عده بیان شعار عثمانی بدهند

لطفا سانسور نکنید و پخش کنید تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
باید بگم متاسفم. شما چه مشکلی با ترکها دارین شما که دم از میهن پرستی می زنید چرا شهدای ترک زبان 8 سال دفاع مقدس یادتون رفته شهید شفیعی و شهید باکری و شهید رمادی و .... الکی جو میهن پرستی نگیرین... غیرت ترک زبان زد عام و خاصه ترکها میهن پرست ترین و ناموس پرست ترین ادمایین که تا حالا دیدم. قبول دارم یه عده جاهل تو ورزشگاهها میان شعارهای تفرقه افکن میدن ولی به نظر من خیلیا تحت تاثیر توهین هایی که تو ورزشگاهها علیه ترکا میشه دست به این کارا میزنن. من خودم ترکم و همه اقوام ایرانی رو دوست دارم ولی وقتی علیه ترکا شعار های توهین آمیز داده میشه قبول کنین که حس تلافی جویانه به آدم دس میده. بیان برا یه بارم شده دست از این تفرقه و توهین بردارین... جانم فدای ایران و آذربایجان و جانم فدای همه اقوام ایران. .. یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
مگه فقط شما شهید دادید!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تمام اقوام ایرانی برای این کشور شهید دادند.استان اصفهان بیشترین شهید را تقدیم این کشور کرده است.این دلیل نمیشه پانترکها تمام امکانات کشور را برای خودشان بخواهند و بر ضد دیگر اقوام شعار بدهند و مزدوری کشور نجسی مثل ترکیه را بکنند.همه اقوام در ایران باید برابر باشند.
مبین
Germany
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ترکیه نژاد پرست و داشتن چندین قتل عام و نسل کشی در پرونده آتاتورک فاشیسم و حامی داعش و گروه های تکفیری

و از طرف دیگر ترکیه عامل اصلی ترویج بی اخلاقی و بی بندوباری و فیلم های آغشته با فساد و ضد نهاد خانواده در کانال های ماهواره ایش باید حمایت نمود؟! واقعا متاسفیم
ترکیه ای که از عاملان اصلی کشتار مردم بی گناه و مظلوم سوریه بود و هست
چشم ها رو باید شست و جور دیگر باید زیست
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خالا برادران گمنام که با عملیات محیر العقول "ضد انقلای" رو از اونور دنیا میکشن داخل کشور چطور میخوان از خجالت این آبروریزی فجیع سرشون رو بالا بگیرن؟!
ماد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
یک کلام ختم کلام ما چیزی به نام تورک در ایران نداریم ما اذر داریم ان هم با ریشه ی ماد و گویش تات
هرکس هم که حیال میکنه تورکه برگرده سرزمین اصلیش همسایگی چین
ناشناس
Australia
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سلام دوست من از ختم کلامت فهمیدم اهل تلگرام و تلویزیونی وکتاب نخوندی واما بعد ترک بودن بد نیست مثل فارس بودن.بد بودن بده تو هنوز به بلوغ نرسیدی فکرا نزاد پرستانه حرف میزنی ما ترک به ترک بودنمون افتخار میکنیم همجنان به ایرانی بودنمان وقتی به مادر اقای خطیبی فحش میدهید انتظار نداشته باشید که یک عده بی ظرفیت مثل خودتان همان کار شما را تکرار نکنند بد همیشه بد است از هر زبانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آقای یا خانم ناشناس مشکل اینه اون هایی که خودشون رو در ایران پان تورک میدونند دقیقا از راه مسائل نژادی وارد شده اند پس باید با این راه پاسخشون رو داد و واقعیت اون چیزی هست که ماد گفت ترک بودن بد نیست اما واقعیت اینه از لحاظ نژادی ما ترک زبان داریم نه ترک .
ماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سلام عزیز ناشناس ما چون شما رو دوست داریم میگیم تورک نیستید و اذری هستید
دوما ما نگفتیم به والده فلانی فحش دادن خوبه
سوما بحث در مورد حمایت از ترکیه و بی احترامی به میلیون ها ایرانی هست
عثمانی ها متجاوز و خونخوار هستند در تمام کتاب های تاریخی امده این تاریخ رو د رتلوزیون ایران و تلگرام نیاورده اند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
جناب ناشناس شما که تاریخ بلدی و تاریخ خوندی در مورد طرفداری پان تورکهای گرامی از خونخواران و نسل کشان معروف تاریخ نظیر چنگز و آتیلا و تیمورلنگ و نواده های اینها چی داری بگی ؟؟؟ طرفداری از عثمانی و اردوغان جنایتکار و الهام علی اف فاشیست به جای خود !!!
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
من با شعارها مخالفم کار زشتی بود اما اعتراض مسافرین پرواز تبریز_تهران بخاطر تآخیر پرواز بخاطر بازیکن های استقلال به حق و درستی بود چرا باید مردم در فرودگاه علاف بشوند تا بازی تمام بشود و بازیکنان استقلال به پرواز برسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
وقتی اطلاع نداری نظر نده. خود مسئولین بازی رو عقب انداختن و استقلال از قبل بلیت گرفته بود و خودشون هم گفتن که پروازتون رو درست میکنیم. ضمنا اینجا بحث توهین به کشور و میلیونها ایرانیه، شما نگران تاخیر هواپیما شدید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
یعنی تک تک مسافرهای اون پرواز باید با بازیکن های استقلال وارد مشاجره و دعوا میشدن چون حق داشتن؟ واقعا این منطقت نابودم کرد.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اشتباهی مثبت دادم! هنوز توضیح 23:40 را نخوانده بودم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
کاملا درست گفتید. بقیه مسافرها چه گناهی کرده بودن که باید دو ساعت معطل می شدند؟؟؟ بلیت داشتن که داشتن. با اتوبوس برمیگشتن. با یه پرواز دیگه برمیگشتن. بی نظمی و بی قانونی همه گیر شده. حتی هواپیمایی که منظم ترین سازمانها بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
توهین به ایرانی با تاخیر هواپیما فرق داردانترکها شعار ضد ایرانی سردادند
تبریز قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
کاری ندارم که دوستان طرفدار کدام تیم هستند که باید هم باشند ولی صد بار نوشته شده که ز.م را مهار کنند او به دنبال حادثه آفرینی در آذربایجان است او چون دومین بدهکار بانکی است و اغلب واحدهای تولیدی را تصرف کرده و ریالی پرداخت نکرده است و لذا به دنبال این رویدادهاست تا در آینده حامی جمع کند و نتوانند نیروهای امنیتی با او برخورد قانونی کنند این آقا حریص این شعارهاست و این عملکردهاست او یک رانتخوار بوده و به دنبال عواقب امنیتی در استان و بلکه در کشور است.متاسفانه عده ای هم از او حمایت می کنند و اسمش را آتا ز. گذاشته اند.
شعار ترکیه و مرگ بر تمامیت کشور از دغدغه های این شخص است او پوز این حرکات را می دهد تا مسئولان حرکت پوپولیستی او را ببینند و مرعوب شوند مسئولان بموقع باید حساب ورزش آذربایجان را از این شخص جدا کنند و به او بفهمانند که او بزرگتر از خیلی ها نیست که دندانشان کشیده شد.او چند تابعیتی است و هیچ ابایی از این حرکات ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
پیام شما کاملا درست است آقای زنوزی که جزء بدهکاران بانکی است وبا رانت ثروت کلان رو به چگ آورده نبض ماجراهی سیاسی تراکتور است هدف گذاری این آقا که در کانال های تلگرامی هم آماده شبیه بارسلونا و کاتالان که ادعای تجزیه دارند هست عدم برخورد قاطع با این فرد مفسد نشان قطعا نشان دهنده نفوذ در مسولین و الوده شدن آنها در این مفسده است
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
درود
درود بر هر چی مرد باغیرته
درود بر وریا و هرچی کرد با غیرته که هشت سال حافظ ناموس ملت و حتی همین نژاد پرستا بودن
درود بر ایران و ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
واقعا ابروی ایران بردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
مادر محترم آقای خطیبی تاج سر همه ماست و فرزندان شهیدش افتخار ابدی این سرزمین هستند من حاضرم تمام عمر نوکری این مادر عزیز رو بکنم ولی چرا جناب خطیبی شئونات یک ورزشکار حرفه ای رو رعایت نمیکنه که چند جوان ناآگاه بخوان به این مادر گرامی فحاشی کنن؟ من مطمئن هستم اگر آن چند جوان واقعا مطلع بودند که این بانوی گرانقدر مادر شهید هستند هرگز و هرگز آن واژه های بسیار زشت بر زبانشان جاری نمی شد، به هر حال من بعنوان یک ایرانی و پرسپولیسی از این مادر بزرگوار بابت آن اتفاق تلخ عذرخواهی میکنم
کرد زبان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
مردم تبریز مردمی اصیل و دارای بزرگانی و مشاهیربنام در همه حوزها هستند. قطعا حرکت نابخردانه چند نفر را نباید به قوم بزرگ و با اصالت آذری و ترک نسبت داد. به هر صورت حرکت ترکیه در کشتن زنان و کودکان کرد دل هر انسان آزاده ای را به درد آورد و هیچ انسانی این برخورد را نه تنها تایید نمی کند بلکه تقبیح و زشت می شمارد. همه ما ایرانی هستیم و اقوام کرد و ترک و لر فارس و بلوچ و... همه ایرانی و برادرند. امیدوارم با خاطیان برخورد قاطع قضایی صورت پذیرد.
ماد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بنده بارها به تبریز مراغه سفر کردم اهالی با شعور مهربان زحمتکش هستند منتهی ی چند ده تایی که میان تینکارا رو میکنن به همراه اوناییکه تو تهران و جاهای دیگه چرت و پرت میگن و باید از سمت بالعکس اویزان کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
حالا سوای همه این بحث ها و اختلاف نظرها باید بگم؛ زنده باد ایران
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
واقعیت اینه که پان ترکیسم در ایران توسط شبکه های مویرگی داره رشد میکنه مثلا متاسفانه تلویزیونی پان ترک به نام گوناز تی وی سال هاست که داره بچه تینج های اذربایجان رو مغز شویی میکنه و نهادهای مسوول ما دیدن و کاری نکردن نرفتن رییس شبکه شون رو مثل زم بگیرن بکنن تو گونی بیارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
البته رسانه ملی ما هم دارند آب به آسیاب آنها میریزند. متاسفانه در نقد یک موضو یک طرفانه عمل می کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود
رنج دوران برده ایم
ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود
خون دل ها خورده ایم
ما برای جاودانه ماندن این عشق پاک
خون دل ها خورده ایم
آتا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
در ورزشگاه هیچ توهینی به هیچ گروه قومی نشد در ضمن چنانچه داعش متفاوت از ملیت عربی است پ ک ک و ی پ ق هم از کردها جدا است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
منظورت از ی پ ق همون ی پ گ است "یگانهای مدافع خلق"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دوستان عزیز هموطن به عنوان یک ایرانی ترک زبان از شما تمنا دارم به دامی که تعدادی اندک که هیچ ربطی به مردم آذربایجان ندارند، پهن کرده اند و می خواهند آب را گل آلود کنند نیفتید و مطمئن باشید که مردم تبریز خودشان بساط این فرصت طلبان را جمع خواهند کرد.سابقه مردم تبریز که از بافرهنگ ترین مردم ایرانند و با فرزندانی مانند مهندس بازرگان ها وشهید باکری ها در صحنه دفاع از ایران همواره پیشگام بوده اند روشن تر از آن است که نیاز به یادآوری داشته باشد.لطفا با واکنشهای احساسی این جمع کوچک ولی پرهیاهو و فرصت طلب را بزرگ نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
باکری اهل ارومیه بود
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اتفاقا هم بايد بزرگش كرد هم برخورد كرد اين قضيه چند ساليست كه رشد كرد و در تبريز اتفاق مي افتد . همه ايراني هستيم ، ايراني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
باکری ها اهل ارومیه بودند ولی نه تنها فرزند تبریز و آذربایجان بلکه فرزند عزیز تمام ایران و ایرانیان بودند درست مثل ستارخان و باقرخان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
شما آذری های تبریزی تا کنون در مقابل پانترکها و نژادپرستان ترک و زبان پرستان ترک و تجزیه طلبان مزدور ترکیه کاری نکردید.دیگر ایرانیان هم که در خواب خرگوشی هستند و پانترکها فعال و در حال تجزیه ایران.
ناشناس
United States of America
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دوست عزیز زنده باد مردم ایران زمین ولی ترکها هیچ وقت ترکیه رو از اینجا ببین نمیگن این یه گرو اختلال گر هستن که بین هوداران پخش میشن وسعی در شورش هستن ترکیه چه ؟هستش که ادزوی ترکیه احمقو بکنیم همه خوب میدونن اینا کی هستن این کارارو میکنن
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
همون اقا اردوغان اخوان المسلمینی اینا رو یک مشت رافضی میدونه.
تار و پودم ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
واقعا جای تاسف هست.اون از شعارهای پارسال تماشگران که همزبان با اعراب وهابی فریاد میزدند خلیج عربی وپرچم ایران را اتش زدند.و این از حرکت دیروزشان..قطعا جوانان غیرتمند تبریز از نژاد باکریها هستند و پاسخ دندان شکنی به ساده لوحان و وطن فروشان خواهند داد..هر چند ووریا غفوری بی تقصیر نیست و مدتی هست وارد حواشی شده.ودر بعضی مسایل که به صلاح تیم و حتی ورزش نیست دخالت بی جا کرده است
مهدی
Australia
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
خواهشا این تعداد وطن فروش تخم شیطان رو نماینده مردم غیور تبریز حساب نکنید، آذریها جونشونو برای ایران عزیزمون فدا میکنن به گفته خودشون که میگن آذربایجان سر ایران است.
Kris
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ما مردم ایران بی شک کردها رو به گواه تاریخ از ایرانی ترین نژادهای این سرزمین می دونیم. کرد ایرانی و از نژاد آریاییه. تو جشن ها و مراسماتشون هنوز برگه هایی از ایران باستان رو میشه بوضوح دید نمونه اش مراسم نوروزه که با شور هیجان خاصی تو ایران،عراق،ترکیه و سوریه برگزار میکنن.
اینکه این مردم در سوریه امروز بخاطر حقشون میجنگن رو هرکی ایرانیه بایست حمایت کنه
حالا اینکه عده ای تو ورزشگاه مرگ بر کرد یا فارس سر میدن یا پرچم ناجور بدست میگیرن جز اثبات حماقتشون هیچ بهره دیگه ای نخواهند برد
حسین از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بنظرم مقصر حکومت است. اولاً تبعیض های قومی و نژادی را در تمام سطوح کم کند و ثانیاً اصل 15 و 19 قانون اساسی که لازم الاجراست و نیازی به منت کشی ندارد بدون فوت فرصت اجرا نماید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
وضع مردم مناطق ترک نشین بهتر از دیگر اقوام است و بودجه بیشتری هم از دولت می گیرند.خدا برکت بده.حسین تبریزی از چه تبعیض قومی حرف می زنی.همه ایرانیان باید برابر هم باشند.
کتایون
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اصولا آدمای بیسواد و عقب افتادخ زود جوگیر میشن
جبار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
مطمئن باشید گروه های تروریستی کردی خواب های زیادی برای منطقه دیده اند.
خنده روی سابق
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آقای قاضی پور! فضای پاک ورزش رو خوب اومدی....
مخصوصا فضای پاک فوتبال....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
قبل ازاینکه ورزشکارباشیم ویاتماشاگروطرفدارورزش،حتمابایدفرهنگ آن راداشته باشیم،متاسفانه بعضی ازمردم بددهن هستندوحتی خودروشون درخیابان کمی باهم برخوردکنه،زودپنجره ی ماشین راپایین کشیده وبه ناموس ومردگان هم رحم نمیکنند،خلاصه کلام تازمانی که فرهنگ درجامعه جانیفتاده باشه،وضع همینه.!!!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
متاسفانه شعارهای توهین آمیز و نژادپرستانه در ورزشگاههای آذربایجان زیاد است و به دلایل محافظه کارانه هیچگاه برخورد قاطعی با آنها نشده. بجز برخی هواداران تراکتور که شعارهای نژادپرستانه شان را همه شنیده اند، حتی در بازیهای فصل گذشته لیگ یک هواداران تیم نود ارومیه هم نسبت به تیمهای خوزستانی و کرمانی و شیرازی و شمالی شعارهای توهین آمیز قومیتی بسیار بدی دادند که کسی توجهی نکرد. باید جریمه هایی در حد کسر امتیاز و سقوط به لیگهای پایین تر در نظر گرفته شود وگرنه این لیگ فوتبال فقط به دشمنی مردم شهرها با یکدیگر دامن می زند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تیم نود ارومیه هم که با سپید رود رشت بازی داشت انواع توهین هارو انجام داد البته کمیته انضباطی کر وکور بود و نشنید شک نکنید اقای فتحی با این تعریفی که از تماشاگرای تراکتور کرد اعجاب بر انگیز بود از مواجب بگیر های آقای زنوزی است احتمالا یک قلمش سفر مادام العمر رایگان خودش و خانوادش با هواپیمایی آتاست البته یه رقم هواپیمایی آتا 17 میلیون دلار ارز دولتی گذرفته معلوم نیست کجاست البته در قیاس با بدهی بانکی متخلص بزرگ زنوزی پول خورد به حساب می آید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
هزاران آفرین
شهروند خیلی عادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
باید سربازی جوانان اون منطقه با اختلاف مسافت چندین استان تا زادگاه خودشون انجام بشه به مرور زمان می تواند تاثیر داشته باشد.
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
زنده باد ایران

این تخم تفرقه و نژاد پرستی رو خودمون کاشتیم
تو دو دهه گذشته چه توهین هایی که به اقوام نکردیم
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
کسانی که می پرسند که کجای تاریخ نوشته شده است که ترکان عثمانی به زنان و دختران تبریز تعرض کرده و خاک این شهر را به توبره کشیده اند؛ کافیست صرفا کتاب عالم آرای عباسی، اسکندر بیک ترکمان، منشی مخصوص شاه عباس و یا خلاصه تواریخ نوشته قاضی احمد قمی و یا تاریخ امپراطوری عثمانی نوشته ی هامر پورگشتال ترجمه ی میرزا زکی علی آبادی و یا کتاب مشهور عثمانلی قوماندانلری، استانبول، کتابخانه اسلام عسکری، 1318 ق نوشته ی احمد رفیق و ده ها منبع دیگر تورق کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
پانترکها و شوونیست ترک و تجزیه طلبان ترکها اصلا مطالعه نمی کنند.پانترکیسم ملغمه ای از بیسوادی و بیشعوری است.
a
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اگر جلوي اين شعارهاي نژادپرستانه را نگيرند و زودتر به اين قائله پايان ندهند تفرقه اردوغانيسم در ايران باعث نابودي كشور خواهد شد. ييك روز بر عليه فارس شعار مي دهند يك روز بر عليه كرد و ... مگر ايران تركيبي از گويش هاي مختلف نيست چرا اجازه مي دهيم سازمان جاسوسي ميت تركيه در آذربايجان رخنه كند و اين قائله را سازماندهي كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سازمان میت خیلی وقته در ایران و در نیروهای امنیتی رخنه کرده و رخنه اش روز به روز بیشتر هم می شود.اینهمه مماشات با پانترکها فکر می کنید علتش چیست؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
به به جناب حاج نادر قاضی پور !!! دادش شما که خودت از طرفداران پروپا قرص تشکیل فراکسیونهای قومیتی در مجلس هستی و کلی در زمان انتخابات قبلی شعارهای ناسیونالیستی می دادی چی شده الان داری محکوم می کنی اینکارها رو ؟؟؟ نکنه دنبال رای مردم کرد زبان ارومیه هستی ؟؟؟ بالاخره انتخابات هم نزدیکه دیگه !!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ایران مردان و زنان غیرتمندی از اذربایجان داشته مثل ستارخان و باقرخان و شهریار و... حال نباید شعار عده ای غیر ایرانی که در ورزشگاه شعار داده اند را ملاک قرار دهیم. و اینکه مردم بزرگ تبریز باید آگاه باشند که ما، در ایران زندگی می کنیم و نباید فریب این افراد غیر ایرانی را بخوریم.
در ایران اقوام مختلفی هستند که همه زیر سایه پرچم پر افتخار ایران زندگی میکنند .

یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
درود بر ایران
جانم فدای ایران
پاینده ایران
وطنم هزاران سال بودی و هزاران سال دیگر خواهی بود. ننگ و شرم بر بدخواهانت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
خاک بر سرت فرارو که با نحوه نوشتن اینگونه خبرها آتش بیار معرکه و باعث ایجاد تفرقه بین ترک و کرد که سالهاست بصورت مسالمت امیز در کنار هم زندگی میکنن شدی
من نمیدونم تو این وسط چه سودی از بزرگنمایی این اخبار میبری
در خیلی از ورزشگاههای ما اتفاقات مشابه میفته ولی به این صورت پوشش نمیدی
منظور واقعی تو چیه؟
میخوای بین ترک و کرد تفرقه بندازی؟
باز هم میگم خاک بر سر تو و نویسندت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سپاس فرارو.با روشنگری امثال فرارو پانترکیسم و شوونیست ترک و نژادپرستی ترک و زبان پرستی ترک نمی تواند پیشرفتی داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
باید چند تا از سران این آشغال ها و پس مونده های پیشه وری که معلوم نیست توسط توسط چه دستهای پنهان تطمیع میشوند را دار زد تا بقیه حساب دستشون بیاد این آشغالهای پسمونده جزو آذری های وطن پرست نیستند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
من خودم کوردم و با همه از هر قوم و زبانی با احترام برخورد می کنم و اگر جایی دیدم که کسانی در مورد برخی اقوام با کلمات ناخوشایند صحبت میکنن همیشه مخالفتم رو ابراز کردم. در ضمن موسیقی و رقص آذری رو دوست دارم و معمولا گوش می دم و نگاه می کنم (بهتره بگم دوست داشتم) اما با اتفاقات دیشب نظرم در مورد این جماعت عوض شد. تعصب کور حماقت های بزرگ به دنبال داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اگر تو خودت کردی راحت مثل همیشه بگو کردم، کورد دیگه چه صیغه ایه؟ نمی دونی تورک و کورد هر دو واژه های تجزیه طلبانه هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آره وقتی تو تلویزیون ملی صدای همین آقایون که از آوردن پرچم یه کشور دیگه ناراحت میشن که در حال توهین به مردم شریف آذربایحان هستند یک ساعت پخش میشه هیچکس اعتراض نمیکنه مگه همین شما نبودین که تو
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
مگر همین کردها دریورش دشمن به خاک وطن از مال وجان خود در دفاع از مرزها سنگ تمام نگذاشتند
خواهشا فراموش نکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دوستان آذری بهتره برن تاریخ را بخونن تا یادشون نره ترک های عثمانی با بی رحمی چه بلایی که سرشون نیاوردن!
والان دارن سر مردم بی دفاع کرد میارن
ایران جای احترام به همه نژاد هاست هرکی ناراحته بفرما بره بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
گل گفتی . گذشته از این حرفا .یه وقت ترکیه به ایران حمله کنه اینا چه غلطی میکنن؟میرن زیر پرچم ترکیه؟ علیه وطن خودشون میجنگن؟اینا کی میخوان بفهمن ایرانی آذری هستن نه ترک.هر قومیت ایرانی قبل از قومیت ملیت داره من یک ایرانی کورد هستم و تمام ایران وطن من است و من کشورم کامل و یکپارچه میخوام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
محاکمه آقای زنوزی هم به عنوان بدهکار بانکی هم به عنوان زمینه ساز این جریانات در این چند سال حداقل خواسته مردم ایران هست
سیدجلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سلام دوست عزیز:باشماموافقم همه نژادها وقومیتها درایران برادرندازهرزبان ومذهبی.اما این آخریش که گفتی "هرکی ناراحته بفرما بره بیرون"کمی دورازادب است لطفا مراعات بفرماییدشماکه مالک کل ملک ایران نیستید. موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
اونش دیگه به خودمون مربوط است
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
همه دارن یک طرفه به قاضی میرن از بین 100 هزار نفر گیرم هزار نفر یا حتی کمتر شعار ترکیه سر دادن چه ربطی به بقیه ورزشگاه داره قبل بازی داشتن بعضی ها که دوست دارن تراکتور به حاشیه بره هی میگفتن سلام نظامی بدین به غیر عده قلیلی هیج کس اینکارو نکرد نباید یه عده دشمن تراکتور و آذربایحان رو به کل ورزشگاه تعمیم داد من خودم ن رو ترک میدونم دلیلی نداره چون ترکم از اردوغانی که یه دیکتاتوره کامل هست حمایت کنم زنده باد تراکتور زنده باد انسانیت
ماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
این متن هم برای اون چند صد نفر طرفدار عثمانی مینویسم
عثمانی هرچه از فرهنگ و هنر هم اگر در مقطعی داشت از ایران و اسلام بدست اورده بود و تمام اون کاخ و شوکتش هم ار امپراطوری بیزاانس و یونان بود عثمانی و اسلفش از ترس هون ها از نزدیکی مرز چین فراری داده شدند چون قوم به شدت قانون گریزی بودند البته خوب و بد همه جا هست و بود و خواهد بود.
شبستری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ایران سرزمین پدری همه ی ایرانیان است .
دور باد از گزند دشمن و تجزیه گرایان.
من باور دارم که آذریان غیور اولین ایرانیانی هستند که با تجزیه گرایان برخورد خواهند کرد.
ترک شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
من ترک شیرازم.اتفاقا لهجه ما به ترکهای ترکیه خیلی نزدیک است،اما افتخارمان ایرانی بودن است،وبه بچه هایمان یاد می دهیم همیشه ایران.همیشه ایران.
آدریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ما توی ایران کرد و لر و فارس و عرب و ترک و بلوچ و گیلانی ووو..... نداریم!!!!

توی ایران یک قوم و یک ملت است و آن هم ایران است...
ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دیگه زیادی شعارت لوث شد
ناشناس
Romania
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
به عنوان یک ترک از تمام کردهای عزیز و بافرهنگ ایران زمین عذر خواهی می کنم . اقوام کرد یکی از اقوام اصیل و ریشه دار ایران زمین هستند. ای کاش مردم ما که اینقدر هوس فوتبال داشتن یکم وقت مطالعه هم داشتن
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
درود بر تو و شرفت و ادبت
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
انسانها هرچه جستجو کنند به اصل وریشه واقعی خود دست نخواهند یافت مگر اینکه به کتاب آسمانی ما قرآن رجوع کنند قرآن می‌فرماید همه فرزندان آدم هستیم و نام مادرمان حوا ست. خون همه ما یکی است.
تفکر نژادپرستی اساسا اشتباهه.هیتلر نژاد پرست بود چی به سرش اومد با اون قدرت عظیم اردوغان که فقط زورش به بچه ها میر. سه .کرد هستم دوستان آذری زیاد دارم احترام
همدیگر را نگهدارید .
استقلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
من موندم آخه ترکیه به آذری ایرانی چه ربطی داره،واقعا بباید فدراسیون فوتبال یه مجازاتی برای این اشوبگرا در نظر بگیره،دیکه از این غلطا نکنن،استقلال تیم همه ایرانه
یاشاسین ایران
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
گرهی فکر میکنند که این تجزیه طلبان از خوده رژیم هستند وگرنه با آنها برخورد میشد چگونه است برای کل جهان کری میخونید و موشک نشان میدهید ولی از پس مشتی مزدور برنمیایید ؟ شک برانگیز هست . ولی این خائنین به ایران بدانند در مقابل مسولین خواب مردم بیدار هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
حال آأمو به گند میکشن اینا دیگه
iran
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اما مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی می‌گوید که در دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال شعار نامتعارفی از سوی هواداران تبریزی داده نشده است.

https://www.balatarin.com/permlink/2019/11/2/5196345

به این آقا بگید این فیلم را ببینه و فیلم نیاد البته میدانیم که این الاغ هم مثل بقیه مسولین با پارتی سر کار آمده و سواد آنچنانی ندارد
یک ایرانی آذربایجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آسیب شناسی این رفتارها چیه؟
از خود پرسیدیم چرا این مسائل پیش میاد؟
1) چقدر به هویت و فرهنگ اقوام توجه شده و به آنها به دیده احترام نگریسته شده است؟ وقتی من دانش آموز زندگینامه شاعری که فقط چند بیت شعر فارسی سروده بایستی بخوانم و کنکور بدهم ولی هیچ اطلاعی از بزرگترین شاعران منطقه خود ندارم به نظر شما چه حسی به من دست میده؟
چرا به راحتی اجازه داده نمیشه اسامی بزرگان هر شهر روی خیابانها و معابر آن گذاشته بشه؟ تمام شهرهای ایران مثل هم شده؟ حافظ، سعدی و فردوسی.. جایگاه تنوع فرهنگی و بومی کجاست؟
2) جایگاه زبان اقوام در نظام آموزشی ما کجاست؟ بسیاری از زبانهای محلی در اثر قدرت اشاعه زبان رسمی در حال انقراض هست.
3) چرا به راحتی برای هر کسی که بدنبال هویت و فرهنگ بومی منطقه ای خود هست انگ پان و تجزیه طلب می زنیم؟
دوستان مطمئن باشند اگر من ترک یا کرد یا بلوچ و یا ... اگر باور داشته باشم که به زبان من، به فرهنگ و هنر من، به بزرگان و فرهیخگان من توجه میشه، هیچ وقت این ملت از هم نخواهد گسیخت ولی اگر مسیر به همین طریق ادامه داشته باشد هر چیزی ممکن هست.
بایستی باور داشته باشیم ایران کشوری است با تنوع قومی و نباید صرفا از دید یک تهرانی به آن نگاه کرد، همه را باید دید. لازم هست تا دیر نشده با موضوع قومیت در ایران به شیوه علمی و دموکراتیک رفتار کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
درود به مردم غیور کرد ونژاد ایرانی تجاوز ترکیه به هر قومی محکوم است
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین