bato-adv
کد خبر: ۳۸۶۹۵۹

بی‌اخلاقی در ماجرای ازدواج مجدد همسر حججی

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را فرهنگ‌سازی مثبت برای اصلاح نگاه اشتباهی خواندند که همیشه در مورد ازدواج همسران شهید وجود داشته است و برخی دیگر این کار را به شدت و با توهین و فحاشی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

بی‌اخلاقی در ماجرای ازدواج مجدد همسر حججی

ماجرا از پیام تبریک خانواده شهید محسن حججی به همسر این شهید آغاز شد که به تازگی ازدواج مجدد کرده است.

روزنامه اصفهان امروز نوشت: «به تازگی خبر ازدواج مجدد همسر شهید حججی، واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی داشت. ماجرا از پیام تبریک خانواده شهید محسن حججی به همسر این شهید آغاز شد که به تازگی ازدواج مجدد کرده است.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را فرهنگ‌سازی مثبت برای اصلاح نگاه اشتباهی خواندند که همیشه در مورد ازدواج همسران شهید وجود داشته است و برخی دیگر این کار را به شدت و با توهین و فحاشی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

تا جایی که یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت: همه با ازدواج مجدد خانمها مشکل دارند، چه #بهاره_رهنما باشد چه همسر #حججی چه هر شخص دیگری. آدم شوید لطفا.»

تعداد زیادی از کاربران هم با توهین های مکرر و بی اخلاقی درباره این موضوع به پیش داوری در این باره پرداختند. (گزارش مفصل تر و نظرات بیشتر مردم را اینجا بخوانید)

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
چرا حاج محمد رضا و امین میرزایی کامنت نزاشتن؟
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
لطفاآنانی که نسبت به مسائل انسانی ودینی واسلامی آگاه نیستندوبیسوادهستندبه همسران شهداوهمسران غیرشهیددرامرازدواج مجددخورده نگیرندوبرونددرس دینی بخوانندوخورده نگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
همه بايد ازدواج كنند. همسر شهيد آژند(يكي از شهداي حرم) هم يك سال بعد شهادت شوهرش ازدواج كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
به نام خالق سبحان خداوند تبارک وتعالی
پاسخ به همه منتقدان و حامیان
خداوند سبحان درقرآن می فرماید : ومن آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها وجعل بینکم موده ورحمه
ازدواج سنت نبوی است که هر مرد وزنی مختار است برای زندکی دنیوی خود همسر انتخاب کند و در هیچ جای شرع مقدس نیامده که اگر زن از دنیارفت مرد حق ندارد ازدواج کند یا برعکس اگر مرد ازنیارفته زن حق ندارد ازدواج کند بلکه اسلام تشویق کرده که مرد وزن مدام که در این سرای دنیا هستند باید زندگی کنند و کسب آرامش داشته باشند. هیچ کس هم نمی خواسته زست روشنفکری بگیرد .منتهای مراتب باید فهممان را بالاببریم واز زاویه دین به قضایا نگاه کنیم نه دید غلط عوامانه بدون سند عرفی که اگر خانمی شوهرش از دنیارفت ( حالابه هر نحوی ) یا طلاق گرفت تا آخر عمر باید مجرد بماند نه! این دید غلط است واسلام مخالف است با این رفتار راهبانه
مردم در خواب ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
داستان ازدواج مهم نیست

اینکه زن حججی شعار میده من تا آخر عمرم ازدواج نمیکنم و میخوام بچه ام رو بزرگ کنم بفرستم سوریه شهید بشه ....

این حرف های شعارگونه مردم رو ناراحت و خسته میکنه
شعار میدن مرگ بر آمریکا و آمریکا دشمن ماست (البته در ظاهر) بعدش همه بچه هاشون ساکن آمریکا هستند.
مردم از این کارها ناراحتند.

مردم از شعار و دروغ متنفرند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ولي قبلا همسران شهدا و حتي اشخاص متوفاي عادي ؛يه كم صبر ميكردند تا خاك سرد شود!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چه قبلا چه حالا زندگی شخصی مردم ربطی به کسی ندارد ... خاک هم از اول سرد بوده و خواهد بود.
سعید
Romania
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بابا بنده خدا سالش هم رد شده، چقد باید صبر کنه، خب جوان هستن ایشون و هیچ کس هم راضی نیست ایشون تا آخر عمرشون مجرد بمونن
لطفا برید سر مشکلات زندگی خودتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
لطفا به زمان ازدواج آقا امیرالمومنین(ع) بعد ازخانم فاطمه زهرا(س) با امامه اولین نوه پیامبر(ص) از زینب دختر رسول خدا(ص) و پدرش ابوالعاص بن ربیع خواهر زاده حضرت خدیجه (ع) نظری بیافکنید. ازدواج این خانم و همدلی خانواده شهید حجی کاری براساس سنت اسلامی و ، مذهبی و است ، شما به کدام سنت عمل می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
یه کم؟ دوسال کمه؟
ALI
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
افرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
قطعا تصمیم هر یک از نامبردگان در حوزه زندگی شخصیشان به بنده و شما ربطی ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
قبلاً همچنین رسم بود وقتی شخصی به خانه‌ای مراجعه می‌کرد و در می‌زد، زن‌های خانه که از پشتِ درِ خانه می‌خواستند ببینند چه کسی در زده و چه کار دارد، حین حرف زدن، انگشت توی دهن خودشون می‌کردند. قبلاً خیلی چیزهای دیگر هم رسم بوده. خب منظور؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اقا از ازدواج شخصی تر مگه مسئله ای داریم. چرا پیش داوری می کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چرا مذهبی ها به همه کار بقیه کار دارند ولی برعکسش بی اخلاقیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این خرافات مال قدیمه! یعنی چی خاک و...؟! فقط بحث احترام به کسی که از دنیا رفته است که اونم تنها طبق عرف قابل توجهه وگرنه دلیلی برای ازدواج نکردن یا به تاخیر انداختنش وجود نداره! بعدشم ازدواج مجدد افراد هم خیلی متفاوته! یکی همسرش برای دفاع از وطن و دین شهید شده اما یکی بخاطر مسائل پیش پا افتاده دنیا و عشقهای توخالی و... دوباره ازدواج میکنه یا حتی بعضی متاسفانه براساس تنوع طلبی این کارو میکنن! خیلی خیلی بی انصافیه این ازدواجهای مجدد رو یکسان دونستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
3 سال گذشته دیگه خوب
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
حضرت علی علیه السلام شانش به حدی بود که خداوند متعال در معراج با صدای علی با پیغمبر سخن گفت. بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا س ازدواج کردند و حتی خود آن حضرت به حضرت علی اصرار کردند. اگر کار خلاف شرع کرده اعتراض کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اون قبلا بود اشتباه هم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چقدر دقیقا مد نظرتونه از 4 ماه و 10 روزی که خدا گفته بیشتر؟؟
اصغرخلیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خاک سرد شود؟؟؟!!!ماچقدر ادمهای عوام هستیم. اولاً دوساله که شهید به رحمت خدا رفته. آیا دوسال خاکش سرد نشد؟!!! دوماً صبر واسه چی؟ زندگی هرکس به خودش مربوطه . لاتجسسوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خاک سرد شود یعنی چه؟؟؟ شما از اسلام بهتر می فهمی ؟؟؟ اسلام گفته ایام عده نگه دار که این ایام خیلی گذشته. اتفاقا کار خوبی کرده و این تابو را شکسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چرت ترین جمله که ما یاد گرفتیم اینه"دیگران را قضاوت نکنیم".بعد همین دوستان تا فیها خالدون مردم را سرک می کشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دقیقا شما درست میگید این خانوم با کارشون تمام حرفای قبلی خودشون رو زیر سوال برد انقدرم از تابو حرف نزنید هیچکس بخاطر تابو بعد مرگ همسر نگفته ازدواج نمیکنم
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خاک گرمه ایا .؟
مهربان توسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دیگه مثل قدیم نباید انتظار داشت با فوت یا شهادت همسر
همسر جوان تا اخر عمر مجرد باقی بمانه
محسن
Netherlands (Kingdom of the)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
چه خوب میشد یه کم بروز تر با مشکلات برخورد کنیم.
ناشناس
United States of America
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
ای بابا همه روشن فکر
همه اشنا با اصول جامعه غربی
فرارو هم سانسور نمی کنه
ناشناس
France
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
علی ع در همانهفته های او پس از مرگ فاطمه س ازدواج کردند و هیچ مشکلی همبرای سلام و مسلمین اتفاق نیوفتاد, اختلاس, دزدی, رانت , بودجه های عجیب نهادهای فرهنگی و غارت ببت المال اشتباهه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
جد مادری خودم به دلیل همین فرهنگ غلط با این که جوان بود ولی ازدواج نکرد
عمه ی پدرم که ازدواج کرد هم اینقدر فشار اوردند تا اخر مجبور به جدایی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
یعنی چی که خاک سرد بشه؟ وقعا به نظرتون این حرف منطقی و عقلانیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
مگه تو فضول مردمی، مگه ما از تجسس در زندگی دیگران نهی نشدیم؟ یعنی اگه مردی وای به حال زنت، اگه زنی بد بخت شوهرت.
ناشناس
Romania
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بسیاری ازدواج می کنند و مشکلی پیش نمی اید ادم هایی که خودشان را جلو می اندازند و نشان مردم می کنند باید اماده انتقاد هم باشند
سعید
Romania
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
باید به شما بگم که این خانم ازدواج خودشون را رسانه ای نکردند بلکه از زمانیکه خانواده شهید حججی پیام تبریک فرستاده برای این خانم مشکلا شروع شده
2222
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اينا از عوارض معروف و مشهور شدنه
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ان شاء الله خوشبخت بشند وهرانسانی حق انتخاب دارد ولی دیگردرمراسمات نمی تونه بعنوان همسرشهید حضورپیداکنه وصحبت کنه ..وزندگی جدیدی باهمسرجدیدش شروع خواهدکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
ای بابا چقدر جامعه روشن فکر بوده ما خبر نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ایرادی نداره بالاخره باید ازدواج می کرد ولی با توجه به سن ایشان خیلی زود ازدواج کرد .
علی میسیو از آزادیستان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
از کجا به این نکته پی بردی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
بله باید ازدواج می کرد اما من دکتری الکترونیک که 37سالم شده و توان ازدواج ندارم چی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
واقعا متاسفم برای خودم و هموطنان ،یک کم درست شیم و از فضولی و سرک کشیدن در زندگی مردم دست برداریم با اینکه من خودم به شخصه اصلا مخالف حضور جوانهای عزیز ایران در کشور سوریه هستم و مخالف سرسخت سخن این خانم که گفته بود سر همسر من رفت که روسری کنار نره ولی در این مورد این خانم از نظر من نه اشتباه کرده و نه کار درستی کرده چون اصلا به من ارتباطی نداره حتما از نظر ایشون و خانواده اش کار خوبی بوده ،همین مهمه.
بعد اگر جای این خانم یک آقا بود اصلا کسی اظهار نظر نمیکرد و مطمئنا اون آقا بعد از چهلم همسرش همسر میگزید و این ربطی به دین و اینها نداره فورا یک عده به دین ربطش ندن این به فرهنگ غلط ایران مربوط میشه چه زمان شاه بود و چه الان که مرد هرکاری کنه حق داره و لی زن نه ،مسائل زناشویی و حق و به مرد میدیم و میگیم مرده بنده خدا جوونه و بدون زن نمیتونه و باید ازدواج مجدد کنه ولی خانمه باید بعداز فوت همسرش تو خونه بمونه تا موهاش مثل دندوناش سفید بشه جالبه اگر یک پیرمرد 80 ساله زنش فوت کنه همه از جمله بچه هاش آستین بالا میزنن و اتفاقا دنبال جوون هم براش میگردنن ولی یک خانم جوون اگر شوهرش فوت کنه واویلا انگار که یک عذاب الهی بر اون خونواده نازل شده (البته این عذاب الهی نه بخاطر فوت اون آقا بلکه بخاطر حرف مردم که از این به بعد باید چکار کنیم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کسی نمیخواد سرک بکشه!
خودشون رسانه ایش کردند و این کار اصصصلا ضرورت نداشت!
هرچند ... بعضی ها دوست دارند به هر نحوی به چشم باشند!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کار خدا پسندانه ای کرده است کار اساسی وحلال وطیب . آفرین
سعید
Romania
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
احسنت، منم موافقم با شما
ناشناس
United States of America
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اصلا هم معلوم نیست فرارو سانسور کرده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
آفرین بهش،نوش جونش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هر کسی صلاح زندگی خود را بهتر تشخیص می دهد و زندگی شخصی هر کسی به خودش ارتباط دارد.
اما به نظرم نیازی به رسانه ای کردن این مسئله نبود. در مورد هر فردی وقتی که مسائل و تصمیم گیری های خانوادگی و شخصی با جامعه به اشتراک گذاشته می شود چنین واکنش ها و پیامدهایی دور از انتظار نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اتفاقا باید رسانه ای بشه که این تابو شکسته شود . یعنی چی که خاک سرد شود و از این مزخرفات . زن جوان زود باید ازدواج کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ناشناس 15.53
موافقم با شما
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
آخه رسانه ای هم نشه گرفتاریش بیشتره، ما مردم فضول اگه ندونیم کسی شرعا ازدواج کرده هزار حرف براش درست میکنیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چرا نباید ازدواج میکرد ..
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خیلی از همسران شهدا ازدواج کردند و عده زیادی از آنان مثل مادر من ماندند بچه های شهید را بزرگ کردند و با صبوری و ایثار از خیر ازدواج مجدد گذشتند. خوب کاری کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
آقا صادق شما خیلی خودخواه هستی
مادرت به خودش و شما ستم کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
صادق جان زنان الگو در واقعیت امثال مادران شما هستند که در زمین کسی انها را نمیشناسه ولی در اسمانها شناخته شده اند نیاز به تبلیغ و ساخت مستند هم ندارند
جانباز
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ظاهراً گفته بودن ازدواج نمی کنن شاید حساسیت برای این بوده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
آقای جانباز چرا فیلتر شکن استفاده می کنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خداوند متعال شهید حججی رارحمت کند خوب این خانم هم جوان است بهتر بود ازدواج میکرد بنظرم کمی باید بیشتر صبر میکرد ولی به هرحال حتما خود وخانواده اش مصلحت خودشان را بهتر ازهمه ما میدانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این خانم جوان هستند و حق دارند ازدواج کنند. باید به خانواده شهید آفرین گفت که چنین برخورد خوبی داشته اند.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کدوم برخورد خوب!؟ با این کارشون طرفو انداختن سر زبون مردم! خوب تبریک علنی لازم نبود
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
احسنت. کار درستی این بانوی شریف انجام داد.به حرفهای احمقانه نباید گوش داد.
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
باید یک توازنی بین حرف ها ی قبل و رفتارهای بعد وجود داشته باشد اینجوری که شما از خانم حججی می گفتید ادم تصور می کرد ایشان دیگر به هیچ مردی فکر نخواهند کرد ( که بسیاری از خانم ها ی مملکت ما که هیچ ادعایی هم ندارند در واقع اینجور ی هستند ) به هر حال الان یک چیزی این وسط نادرست است یا صحبت های قبلی یا رفتار فعلی
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ایشون قطعا شهید حججی رو فراموش نمیکنند مخصوصا که یهیادگاری عزیز از شهید دارند و حق ایشون و امثالهم زندگی مجدد و با افتخار است. وحتی حقشون هست که در صف اول خانواده شهدا نیز حضور داشته باشند. لطفا پشت دین باشید نه پیش از دین. با عرض تبریکات خالصانه به همسر شهید حججی و پدر و مادر شهید حججی. احسنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
شايدم افراد جوگير ميشند تو موقعيتهايي مثلا ايشون هم اون موقع گفتند ازدواج نميكنند و حالا موقعيت فرق كرده
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
دقیقا ... همین نداشتن توازن بین حرف های قبلی ایشون هست که اینقدر واکنش برانگیزه. اینقدر بزرگ و مقدس کردن ایشون رو و همین الان باعث شده توی ذوق آدم بخوره این خبر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بسيار كار خوبي كرده انشالله مبارك باشه
سعید مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این عزیز حق دارد در زندگی خود تصمیم بگیرد چرا یک مساله خصوصی زندگی باید به رسانه کشیده شود این یک بی اخلاقی است که در جامعه اتفاق می افتد انشالله در زندگی موفق و تندرست باشد ایشان کاری که سنت رسوالله است انجام داده و باید به این ادمها افتخار کرد فرارو جان بهتر است در زندگی مردم کندو کاو نشود که معصیت دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اقدام این خانم از نظر دین و عرف هیچ اشکالی ندارد ولی وقتی مسایل خانوادگی به اشتراک گذاشته می شود بازخوردها متفاوت است .
ح س
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ازدواج کردنش مشکلی ندارد.تابلو کردنش مشکل دارد.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
فضای مجزیه دیگه کاریش نمیشه کرد. آقای رشیدپور درست میگفت وقتی میگی امروز چهار شنبه هست هرکی یه چیز میگه مثلا نه امروز فردای سه شنبه هست. نه دیروز پنحشنبه هست. و....
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ازدواج کردن امر شخصی است. به دیگران چه ربطی داره؟
ايرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
من از تصميمي كه اين خانم محترم گرفتند بسيار خوشحال شدم. آفرين بر تصميم اين بانوي شجاع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
فرارو تو هم دیگه نمی خواد زیاد به این موضوع جو بدی یه بار قبلا این خبرو مطرح کردی بسه دیگه
صادق
Germany
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خوب کرده مبارکش باشه
بابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اگه آدم خودش یه چیزیش نشه،پیام تبریک رو رسانه ای نمی کنه
حبیب
United Arab Emirates
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
میگن عجله کارشیطانه،چون نه آن آقافرارمیکردونه ایشان ازسن ازدواج ردمیشد،روزگاراست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
مشکل ازدواج نیست.بسیار هم خوب عالی..ربطی به سروی و گرمی خاک هم ندارد..دماسنج ها را خاموش کنید لطفا!!.اما نکته اینه که این یه مسئله شخصی است، وقتی عمومی می کنید واضح است که میخواهید عموم نظر دهند..عموم لزوما آنچه شما دوست دارید نمی گویند..مشکل این است که دوستان امر شخصی را عمومی میکنند و بعد می گویند در مسئله شخصی قضاوت نکنید!!
ذوالفقاری
United Arab Emirates
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
باسلام ،
کاربران عزیز باید ببینند ، نظر اسلام چیست ؟ نه اینکه از خود فتوا دهیم ، مشکلات جامعه ما اینست که نظام خود را اسلامی میدانیم ولی در عمل شعارگونه ، احساسی و عرفی عمل میکنیم . علی ایحال طبق دستور شرع مقدس ،زن پس از شهادت همسر ، حداکثر باید چهارماه و ده روز عده نگهدارد و بعد مجوز ازدواج دارد .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
برو عمو دلت خوشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
واقعا برو عمووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خاک تو سرتون که همسر شهید را با یه زن هوس باز مقایسه می کنید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
تبریک خانواده شهیدبه واقع اعلان این امربوده است،،،چون میشدغیرازاین روال خرسندیشان راابرازمیکردند بهتربودچندماهی بیشترصبرمیکردند،آسمان که به زمین نمی آمد،
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
به نظر من کار خانواده شهید حججی اشتباه بوده که نامه رو منتشر کردند . اصلا نباید این قضیه رسانه ای میشد . شاید هم خانواده شهید حججی از روی ناراحتی و بغض نامه رو منتشر کردند . الله اعلم
2019
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
قرار نبود این بانوی مومنه و جوان تا آخر عمرش به داغ شهید حججی عزیز بسوزه و ازدواج نکنه!
شاید هم شهید بهش وصیت کرده بود که بعد شهادتش مجرد نمونه...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اولا آنهایی که از مردم و کاربران انتقاد میکنند که چرا در این مورد نظر میدهید باید بفهمند که والا ما هم بیکار نیستیم که در مورد اینکه کسی ازدواج دوباره داشته یا نه نظری بدهیم اما وقتی چنین خبری را خودشان با بوق و کرنا و ساز و دهل پخش میکنند باید منتظر شنیدن نظر دیگرانی که خبر را خواندند باشند.ثانیا هنوز نامه های عاشقانه این خانم برای آن جوان ناکام و مرحوم در اینترنت به عنوان الگوی ناب عشق خوانده میشود.ببخشین فرارو جان ما کدام را باور کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دقیقا همینه. والا من در مورد خودم و اطرافیانم می بینم که وقتی واقعا درگیر عشق پاکی به کسی هستند، به این زودی نمی تونند فراموش کنند و به فرد دیگری فکر کنند. حداقل چند سال زمان لازمه. من فکر می کنم تمام اون ابراز عشق های جانسوز بعد از شهادت شهید حججی، نمایشی بیش نبود. وگرنه اینهمه آدم ازدواج می کنند و به هیچکسم ربطی نداره. حتی فکر می کنم خونواده شهید با عمومی کردن پیام تبریکشون به نوعی ناراحتی خودشون رو نشون دادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کسانی که نظر منفی دارند متاسفانه در شناخت انسان و حقی که خدا به آنها داده است مشکل دارند
عبدالله
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
سلام علیکم همسر شهید حجی بهترین کار را انجام داده .برای ایشان و خانواده محترم آرزوی سلامت و موفقیت دارم .
در زمان حضرت امام (ره) خانواده شهداء که خدمت امام رسیده بوده به همسران شهداء توصیه ازدواج را داشتند.
شهداء را یاد کنیم با ذکر صلوات
مهدی بنی اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
با عرض سلام. یا علی گفتیم و عششششق آغاز شد:بنظر این حقیر ازدواج مجدد همسر شهید بزرگوار محسن حججی بسیار بجا و معقول بوده.این خانوم بزرگوار که لیاقت همسری چنین مردی رو داشت،با توجه به مقدار مهریه ای که موقع ازدواج با شهید حججی برای ایشون تعیین شده بود،یک الگوی بسیار بینظیر و مناسبی برای بقیه ی زنان مسلمان بودن.این حقیر چادر بوس همچنین بانوی بزرگوار و بینظیری هستم.انشاءالله فردای قیامت دستبوس حضرت مادر ام الشیعه بانو حضرت زهرا سلام الله علیه باشن.ازدواج مجدد رو خدمت این بانوی عقیله و مکرمه تبریک عرض میکنم.یا علی مدد
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خوب این سایتها شما ملت رو به کامنت گذاشتن تشویق میکنن و بهرشو میبرن. منم کامنت گذاشتم ولی امیدوارم مردم تو ان تله ها نیفتن
بامری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
یاد بگیرم زود قضاوت نکنیم ما جای خودمون هستیم خودمون بزاریم جای این بنده خدا اگه تو خانواده ما همچون مساله بود چی.ممکن شخص یک فعلش باب میل عرف نباشه اما نمیشه شخصیت طرف مورد قضاوت قرار بدیم .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
همسر شهید هم باید حق ازدواج مجدد داشته باشه این حق هست و کار خوبی هم کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نمیدونم چرا فقط بحث اینجور چیزا که پیش میاد همه به منابع اسلام رجوع میکنن کار این خانم اصلا درست نبوده و نیست
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این خانواده شهید نمیتونستن تلفنی تبریک بگن که برای این بنده خدا دردسر نشه!؟ اونا باعث این همه حرف شدن
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
جوانه دلش میخواد.
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
آقا این مطلب به هیچ کس مربوط نیست
زندگی شخصی خودش است
تا آخر عمر نمیتونه که تنها بمونه
عجب بعضیها وکیل و وزیر مردمند
خدا هدایتشان کند
تبریک به این خانم یا علی
روزگار بی مروت
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
به نظر من اصلا کار خوبی نکرد با این کارش هرکس بیشتر به مظلومیت ان شهید پی میبره . شهید حججی که با اون مظلومیت به شهادت رسید و دارای یه فرزند از اون مرجوم داشت . آیا درست بود با یادگارش اینجوری برخورد بشه و بره شهر کنه . وقعا جای تاسف داره .
لااقل یه ۶ یا ۷ سالی باید صبر میکرد که این بچه از اب و گل در بیاد .
روح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هیج جای دنیا توزندگی شخصی دیگران اینقدر که ما دخالت میکنیم دخالت نمیکنند فقط ادا داریم بابا مسلمان زندگی شخصیه
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دخالت توی زندگی خصوصی زیاده و علتش هم اینه که مقتضیات زندگی جدید هنوز پذیرفته نشده و روابط همون حالت بدوی و عقب‌مانده را داره که در گذشته بوده و تفکیک حریم شخصی و عمومی شکل نگرفته. اما دیگه اینطور هم نیست که هیچ جای دیگری در دنیا مشابه این وضع وجود نداشته باشه!
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ناموس خودتان بود باز نظر عمومی میدادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بنظر من کارخیلی خیلی بدی کرد این خانم جان حالا این خانم بچه داریان؟
علی بخش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
باید حداقل 10سال صبر میکرد آخ تا قیامت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ما هم تو اون فضای مجازی هستیم و توهینی به اون شکل(جز یه عده معلوم الحال) ندیدیم.
همچین دروغ ها و حاشیه سازی هایی رو فقط از سایت های ۲هزاری مثل شما میشه دید.
خانم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دوست عزیز، حاشیه سازی از خانواده شهید شروع شده که پیام تبریک رو منتشر کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
فرارو چرا پس پیام منو منتشر نکردی، ایشون حق دارن ازدواج کنن ولی ایکاش انقد چماق نمیکردن تو سر بقیه بزنن ک الگو هستن و ال هستن بل هستن، وقتی چیزی رسانه ای میشه یعنی نظر مردم میخوان الکی ژست روشنفکرانه نگیرین خوب دخالت تو کار زنای دیگه فضولی نیست ولی به ایشون که رسید به کسی ربط نداره
حمید
-
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
دستور اسلام هست مطمئن باشید رضای خدا هم در این کار وجود داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
جایی ک حکم خدا هست نظر دیگران اهمیتی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
حقوق دارد و .....
ناشناس
Canada
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خوشبحال کسی که جا پای جای شهید حججی میزاره و بین الحرمین رو زیارت میکنه و پرچم اسلام رو به اهتزار در میاره
مهران
United States of America
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هیچ ایرادی نداره ولی باید تمام امتیازاتی که به این خانواده از قبل شهید میرسه قطع شه از جمله حقوق بیمه وغیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
عجب!!! حالا ازدواج کرده یا نکرده، مثلا خیلی حماسه آفریده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
سلام و درود بر شهید حججی
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
من 45 سالمه مجردم هنوز برای هر دختری که دوس داشتم رفتم بهم ندادند چون نه خوشکلم نه پولدار فقط یکم دلم صاف و صادقه ولی دیگه بیخیالش شدم دوس دارم به اون خانواده هایی که میخان دخترشون را ازدواج دهند دوس دارم کمکشون کنم در حد توانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
مثلا چجوری کمک میکنی مالی؟کاری؟
ما غایبیم و او منتظر است
Netherlands (Kingdom of the)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اولا با توجه به بی فرهنگی ایرانیان و انحطاط اخلاقی ناشی از 40 سال تربیت غلط بسیار کار اشتباهی کردن که این ازدواج رو رسانه ای کردن . از اون بدتر اینکه نظر سنجی هم گذاشتن واسه یه امر خصوصی. اینکه ازدواج مجدد یه همسر شهید کار درستی هست یا نه فقط و فقط به خودش ربط داره بقیه غلط میکنن اظهار نظر کنن
دلفانی
India
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
تا قبل از ازدواج جدید اسمش همسر شهید حججی بود الآن دیگر این اسم را نباید برای وی بکار برد .
زهرا رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
کار خوبی انجام دادی مبارک باشه چهار سال بعد فوت همسرم ازدواج کردم ولی هر کسی رسید سرزنشم کردن دهن مردم رو نمیشه آیا مردها هم بعد فوت یا طلاق همسرشان ساله صبر میکنن یا فقط خانمها حق زندگی ندارن
معراج
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
بعد از عده امکان ازدواج دوباره هست
فکر کنم خدا اینجا خودش زمان سرد شدن خاک رو معلوم کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
من كنجكاوم بدونم اونايي كه ميگن خوب كاري كرد ازدواج كرد چنددرصد مرد و چند درصد زن هستند
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
یکی از کاربران صحیح گفته ب.دند که وقتی ایشون به زندگی همه دخالت میکنه صحبت از حجاب و اینا میکنه این حق رو به تمامی مخاطبان میده که به زندگیش دخالت کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اگر سنتی بشود که سکی در زندگی پوشش و ازدواج وطلاق دیگری دخالت نکند خیلی خوب است ولی اگر تبلیغ چادر و بعد هینکل شود دیگر موضوع امر خصوصی نیست و مردم واکنش نشان می دهند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv