bato-adv
کد خبر: ۳۷۹۷۰۰

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو

به اعتقاد مشاور مدیرعامل سایپا خودرو‌های ساخت داخل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت بدهند تا تولید آن‌ها به‌صرفه شود. خودرو‌های خارجی هم که درصد ساخت داخل آن‌ها کم است، به صورت CKD تولید می‌شوند و ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات آن‌ها از خارج تأمین می‌شود، از نرخ ارز بیشتر تأثیر می‌گیرند. او بهترین راه برای تعیین قیمت خودرو را رفتن به حاشیه بازار می‌داند زیرا در این صورت است که نرخ واقعی خودرو مشخص می‌‎شود.

تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

افزایش قیمتی که در ماه‌های گذشته در بازار خودرو اتفاق افتاد؛ اگر غیررسمی هم بود، حال خودروسازان طرح پیشنهادی افزایش ۵۰ درصدی نرخ را به صورت رسمی روی میز دارند. سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که بعد از تعطیلات، این کمیسیون درباره افزایش قیمت خودرو به جمع‌بندی خواهد رسید.

به گزارش روزنامه شرق، آن‌طور که سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا اعلام می‌کند: برای خودرو‌هایی که بخش عمده قطعات آن در داخل ساخته می‌شود، با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های سربار آن، حداقل باید یک افزایش ۵۰ درصدی اعمال شود تا ساخت خودرو دارای منطق اقتصادی شود؛ البته رقمی که او پیشنهاد می‌دهد از نگاه علی شکوهی کارشناس خودرو، منطبق بر کشش بازار نیست. حال باید منتظر ماند و دید پس از پایان تعطیلات مجلس، نمایندگان خانه ملت چه میزان افزایش قیمت برای خودرو را به تصویب می‌رسانند و شورای رقابت چگونه درباره تغییر نرخ این محصول، تصمیم‌گیری خواهد کرد. قیمت پراید این روز‌ها همچون نرخ تصادفات جاده‌ای این خودرو، روندی صعودی به خود گرفته است.

خودرویی که از لحاظ کیفیت مطلوبیت کافی برای مصرف‌کننده ندارد، در بازار آزاد ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. اگرچه نمایشگاه‌داران می‌گویند که در قیمت‌های اعلام‌شده برای بازار کسی مایل به خرید و فروش نیست، اما متقاضیان می‌توانند پراید را در کارخانه اگر با خلف وعده تولیدکننده مواجه نشود، به قیمت ۲۲ میلیون تومان خریداری کنند. وضعیت بقیه خودرو‌ها هم بهتر از پراید نیست. محصولات شرکت‌های سازنده خودرو، با اختلاف قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بین کارخانه تا بازار، در حال معامله هستند. شاید این اختلاف معنی‌دار قیمت‌ها، تغییر نرخ ارز و رشد قیمت مواد اولیه، مجلس را بر آن داشته که بعد از تعطیلات برای تغییر قیمت این محصول، تصمیم بگیرد. آن‌طور که سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس به تسنیم گفته است: بعد از اتمام تعطیلات مجلس این کمیسیون با برگزاری جلسه‌ای نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند و در نهایت به جمع‌بندی خواهد رسید.


‌قیمت تمام‌شده پراید بیش از ۳۰ میلیون تومان
مسئولان صنعت خودروسازی بر این باورند که ثبات قیمت، واحد‌های تولیدی آن‌ها را زیان‌ده کرده است. چندی‌پیش دو خودروساز بزرگ کشور به صورت رسمی زیان‌دهی خود را اعلام کردند. سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا در گفتگو با «شرق» درباره اینکه قیمت خودرو چقدر باید باشد که خودروسازی از حالت زیان‌دهی خارج شود، واگذاری تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت‌ها به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده را منطقی‌ترین راه معرفی می‌کند.


او می‌گوید: سازمان حمایت قاعدتا باید مابه‌التفاوت نرخ ارز (که تأثیر آن روی خودرو‌های حتی با میزان بالای ساخت داخل هم دیده خواهد شد) را محاسبه و در قیمت‌های جدید اعمال کند.


به گفته مدنی، خودرویی مثل پراید هزارو ۵۰۰ تا دو هزار دلار هزینه ارزی برای کشور دارد. اگر این رقم را در مابه‌التفاوت سه تا ۹ هزار تومان (بسته به استفاده از ارز نیمایی یا ارز بازار ثانویه) ضرب کنیم، پراید حداقل ۹ میلیون تومان بابت تعدیل نرخ ارز باید افزایش قیمت داده شود تا روند تولید این محصول کاهش نیابد.


او اضافه می‌کند: در حال حاضر پراید ۲۲ میلیون تومان در کارخانه قیمت دارد و باید بهای آن به بالای ۳۰ میلیون تومان برسد. زیرا به جز تغییر نرخ ارز، هزینه خرید‌های ریالی تولیدکنندگان خودرو نیز به دلیل تغییر قیمت‌ها با افزایش مواجه شده است.


‌تغییر قیمت خودرو‌های خارجی بیش از خودرو‌های ساخت داخل
به اعتقاد مشاور مدیرعامل سایپا خودرو‌های ساخت داخل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت بدهند تا تولید آن‌ها به‌صرفه شود. خودرو‌های خارجی هم که درصد ساخت داخل آن‌ها کم است، به صورت CKD تولید می‌شوند و ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات آن‌ها از خارج تأمین می‌شود، از نرخ ارز بیشتر تأثیر می‌گیرند. او بهترین راه برای تعیین قیمت خودرو را رفتن به حاشیه بازار می‌داند زیرا در این صورت است که نرخ واقعی خودرو مشخص می‌‎شود. به گفته مدنی وقتی تقاضا و میزان ظرفیت تولید با هم برابر باشد، خودرو به قیمت واقعی به فروش خواهد رسید، اما اگر تقاضا از ظرفیت تولید خودرو کمتر باشد، خودروساز با مازاد ظرفیت مواجه می‌‎شود. بنابراین ناگزیر است یا قیمت خود را پایین بیاورد یا شرایط مناسب برای فروش لیزینگی (اقساطی) در نظر بگیرد تا محصولش به فروش برسد. او ادامه می‌دهد: اگر قیمت خودروی تولیدشده در کارخانه تفاوت معنی‌دار با بازار داشته باشد، سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار خودرو جلب می‌شوند. برای مقابله با هجوم سرمایه‌های سرگردان و ایجاد تقاضای کاذب، باید خودروسازان محصول را به قیمت روز به مشتریان تحویل دهند، بنابراین اگر سوداگرانی در بازار قیمت‌ها را بالا ببرند، به‌دلیل اینکه محصول تحویلی به آن‌ها با قیمت روز نرخ‌گذاری می‌شود، از ثبت‌نام برای خودرو صرف‌نظر خواهند کرد.
او تأکید می‌‎کند: برای جلوگیری از تخلف کارخانه‌ها و کاهش‌ندادن تولید با هدف افزایش قیمت‌ها، دولت باید کنترل‌های لازم را انجام دهد.


‌نبود کشش در بازار
اگرچه مشاور مدیرعامل سایپا از نیاز به افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌ها سخن می‌گوید، اما علی شکوهی، کارشناس خودرو، در گفتگو با «شرق» از نبود کشش در بازار برای چنین افزایشی خبر می‌دهد.


او می‌گوید: افزایش قیمت خودرو با توجه به تغییر هزینه‌های بالاسری الزامی است، اما افزایش ۵۰ درصدی قیمت هم امکان‌پذیر نیست. خودروسازان یا باید افزایش قیمت‌ها را در سطح پایین‌تری ببینند یا با شرایطی که برای فروش ایجاد می‌کنند، مشتری را ترغیب به خرید کنند.


شکوهی ادامه می‌دهد: باید افزایش قیمت‌ها به‌صورت پلکانی انجام شود تا با بازار به‌تدریج سازگار شود؛ یعنی خودروسازان به‌جای افزایش۵۰ درصدی در ابتدا باید پنج تا ۱۰ درصد افزایش قیمت بدهند، بعد اگر بازار کشش داشت قیمت‌ها را بالاتر ببرند تا هزینه‌هایشان پوشش داده شود. به گفته او خودروسازان باید روی افزایش قیمت سبد محصولات سودآور و پرطرفدار خود کار کنند. در گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده است، سایپا در محصول کیا سراتو و پراید بیشترین سود را داشته و ایران‌خودرو هم در خانواده سمند شاهد بیشترین سودآوری بوده است. این کارشناس خودرو بر کاهش هزینه‌های بنگاه‌داری و هزینه‌های مدیریتی شرکت‌های خودروسازی هم تأکید می‌کند. بخشی از هزینه‌های شرکت‌های خودروسازی به‌دلیل تورم نیروی انسانی است و شرکت‌های خودروسازی به‌دلیل کاهش نرخ اشتغال قادر به تعدیل نیرو نیستند. البته شکوهی یادآور می‌شود: خودروسازی‌های ایران بیشتر به تغییر تفکرات مدیریتی نیاز دارند تا از حالت رکود خارج شوند. صرفا نباید به بحث تعدیل نیرو توجه کرد. او اضافه می‌کند: یکی از مشکلات ما بحث هزینه‌های مالی و هزینه تأمین سرمایه است. یک شرکت خودروسازی برای فروش اقساطی خودرو باید منابع مالی را با سود حدود ۲۷ یا ۲۸ درصدی تأمین کند تا به تولید خود ادامه دهد. این رقم سود بالایی است که اگر دولت سازوکاری مالی طراحی کند تا هزینه‌های مالی کاهش یابد و نسبت به تأمین نقدینگی شرکت‌ها وارد عمل شود، به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.


این کارشناس خودرو اضافه می‌کند: مشکل بزرگ‌تر شرکت‌های نیمه‌دولتی و دولتی این است که این شرکت‌ها از لحاظ دارایی‌های ثابت هزینه‌های سربار و... سنگین هستند. خیلی از هزینه‌ها را می‌شود پوشش داد و جلوی زیان‌های آتی را گرفت. دولت می‌تواند بازپرداخت وام‌ها را تسهیل کند. دوره پرداخت برای وام ایجاد کند یا با درنظرگرفتن یک دوره تنفس برای وام، به واحد‌های خودروسازی کمک کند.


‌افزایش قیمت با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی
صنعت خودروسازی ایران یک صنعت نیمه‌خصوصی است که اعمال سیاست‌های انحصاری هم نتوانسته این صنعت را به موتور محرکه مناسبی برای اشتغال سازنده در کشور تبدیل کند. عموما خودروسازان با افزایش جهشی قیمت‌ها چند صباحی روی پای خود می‌ایستند و درآمد‌های حاصله را به جای بهبود کیفیت محصول صرف هزینه‌های جاری می‌کنند. چند صباحی هم که با فریز قیمت‌ها مواجه می‌شوند، تمام اندوخته‌های گذشته را می‌خورند و باز چرخه معیوب قبلی و جهش یک‌باره قیمت برای تأمین اندوخته و هزینه‌های جاری این شرکت‌ها ادامه می‌یابد. حالا در مقطعی هستیم که باز هم باید قیمت‌ها را افزایش دهیم تا صنعت خودرو هزینه‌های جاری خود را تأمین کند. سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با «شرق» درباره میزان منطقی افزایش قیمت خودرو عنوان می‌کند: در تغییر قیمت‌ها باید شرایط اقتصادی کشور و هم شرایط خودروسازان را ببینیم. او می‌‎گوید: یک خودروساز بار‌ها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کند که بر قیمت تمام‌شده تولید تأثیرگذار است. دولت باید تلاش کند فشار روی خودروسازان را به حداقل برساند. باید به خودروسازان یک تا دو سال فرصت داده شود تا خود را با شرایط جهانی همخوان کنند.


به گفته این عضو کمیسیون صنایع مجلس اعطای وام ارزان‌قیمت و بلندمدت و همچنین واگذاری سهام ۱۵ درصدی دولت در صنعت خودروسازی و تشدید نظارت‌های بخش دولتی می‌تواند زمینه تبدیل‌شدن صنعت خودرو به یک بخش خصوصی واقعی را فراهم کند.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
عدم انجام تعهدات دو شرکت خودرو باز ایران سایپا و ایران خودرو دلیلی بر تضعیف حقوق مصرف کننده و سلطه مافیای حاکم بر بازار خودرو هست.شش ماه تمام تعهدات خود را در تحویل خودرو انجام نداده و با پررویی دم از افزایش قیمت میزنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تا وقتی مردم میخرن و میخوان حفظ ارزش پول کنن این گرانی میتازد - مرگ بر گرانی مرگ بر گرانی ما ریال بی ارزش نمیخوایم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یکی از دوستان من قبلا در یک شرکت خودروسازی کار می کرد و میگفت یکبار یک هیئت ژاپنی از سالن تولید ما بازدید کرد و گفت ما در یک سوم این فضا همین کار شما راانجام میدهیم همین هزینه های اضافه باعث بالا رفتن قیمتها شده است
محمد
Germany
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
حالا هی هر سری پیش فروش می کنند، برید بخرید.
واقعا شایسته ی این وضعیم.
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با این قیمت دلار بعید نیست همه چی گرون شده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قیمت پراید در بازار آزاد ۳۲ ملیون است نه ۴۰ ملیون والاتر قیمت کارخانه آن ۳۲ ملیون شود حتما قیمت بازار آزاد آن به بالای ۴۰ ملیون خواهد رسید. اینست نتایج اعلان نرخ دلار دونرخی آنهم فقط۴۲۰۰ تومان در اردیبهشت ۹۷.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
ایکاش زور AFC به خودرو ( فرغون ) سازان هم می رسید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اول بگم که فقط چند سطر اول این مطلب رو خواندم چون نه نویسنده بلکه حرف های خودروسازان ارزش توجه ندارد
چرا نمایندگان هزینه ها را بررسی نمیکنند چرا باید سطح دستمزدها در خودروسازی اینقدر بالا باشد
خوب حقوق که بالا
تدبیری هم که برای ارزانی خودرو و پایین آوردن هزینه ها ندارند
خوب پس مدیریت شما چه بدرد میخورد
من از شما بهتر کارخانه را اداره میکنم
واقعا این ها مردم را چه فرض کرده اند
۵٠%افزایش قیمت
واقعا خیلی احمقانه است
ریاست و دست در جیب این مردم وفادار و نجیب!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
در یک کلام ، سوء مدیریت در این صنعت شدیداً به مصرف کننده فشار می آورد.
ناشناس
Canada
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یه خورده از بریز بپاشها کم کنن قیمت نه تنها مناسبه بلکه زیاد هم هست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آیا حقوق و دستمزد هم ۵۰ درصد افزایش پیدا میکند تا قدرت خرید مردم کم نشود؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تورم 8 درصده حقوق ها هم 8 درصد اضافه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خدایا مردم را از شر مدیریت احمقانه این دارودسته حفظ کن، هرچند که ما گول خوردیم و به این مجموعه رای دادیم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خيلي پررو هستيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
پرروئی مال یک دقیقه بعد از ثبت نامه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آقا نمی صرفه تولید نکنید. بهتر. شرتون هم از سر مردم کنده میشه.
امیر کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خب اصلا خودرو تولید نفرمایید! همین تولیدات آشغال هم تولید نشوند در مجموع به نفع اقتصاد ملی است. اگر مصرف بالای سوخت ، ایمنی پایین و خسارات جانی ، کیفیت پایین قطعات و ... را محاسبه کنیم قطعا در برابر مضرات تعطیلی این صنعت مونتاژ کار به نفع منافع ملی کشور می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
نه بابا! بفرمایید یکدفعه 100 درصد باشه . خجالت آور است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خودش را ناراحت نکن. 50% برای امسال افزایش میدهند و 50% هم برای بهار سال 1398 اینطوریست که خیالات، واقعیت می یابند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
پیش فروشها انجام شد ومردم از همه جا بی خبر هم هول وهولی اسم نوشتند حالا وقت اجرای فاز دوم سناریو یعنی افزایش قیمت هست
البته حساب یکجا را نکر ده اید سونامی انصراف
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اتفاقاً حساب همه جا رو کرده‌اند. اگه دیدند مردم دارند انصراف میدند یه طرحی، وامی، چیزی رو می‌کنن که آب از لب و لوچه‌ی ملتِ صد بار گزیده‌شده از یه سوراخ سرازیر بشه و برای بار صد و یکم هم کلاه بره سرشون.
فریدون
Germany
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
انصراف چی؟ اتفاقا رو یه چیز حساب نکرده بودن اونم سونامی ثبت نام این همه آدم طماع و دورو بود.حتی یکیشونم انصراف نمیده و تازه وقتی نرخ را با افزایش ۵۰ درصدی اعلام کنند خرید و فروش فیشها رونق میگیره...شب دراز است و قلندر بیداااار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تا وقتی رقابت نباشه، تا وقتی صنعت خودرو انحصاری باشه، خودروساز هم مشتری رو به هیچ جاش حساب میکنه چون میدونه مجبوره بخره، تمام مسئولین هم اینو میدونن ولی همه هم همین گند رو ادامه میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اشتباهی منفی زدم. ببخشید هموطن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
به نظر بنده، دولت این دو خودروساز داخلی و همیشه طلبکار را به کلی حذف و اموال آن را به نفع دولت بفروشد و مرزها را باز بگذارد تا خودروهای خارجی به راحتی وارد ایران شوند و ملت ایران از این سفره رنگین صنعت خارجی بهره ببرند. آن وقت خواهید دید که قیمت های این خودروهای معیوب داخلی، چقدر خواهد شد.
دولت ناکارآمد، دلالان در حال جولان و صنعت خودروسازی ورشکسته و معیوب داخلی هم ناکارآمدتر از دولت و مردم هم در عسر و حرج.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اشکال این پیشنهاد شما این است که دولت در قضیه خودرو هیچ کاره است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
دولت حذف کنه خودروسازها رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
بنده خدا اینا خودوشن دولتی هستند ..خودشون خودشون رو حذف نمیکنن عزیزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مرگ بر محصولات و کالاهای انحصاری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مرگ بر ظلم پذیری و محصولات آشغال خریدن و ادامه ی بی عقلی و ...
ناشناس
Finland
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هزینه بالای قیمت تمام شده تولید خودرو ناشی از گشاد بازی در هزینه وبخصوص پرداختهای بالای حقوق ومزایا به کارکنان ومدیرانی است که هیچ نقشی در تولید نداشته وفقط لاشخورهای تولید خودرو هستند وهزینه های زیادی که هیچ نقشی درتولید ندارند باعث گرانی خودرو میشود .دولت یکبار وبرای همیشه وضعیت خودروسازها را از اساس روشن واساسنامه انها را اصلاح وسهامداران صوری را کنار زده وحق بیت المال را درجای خود برگرداند واین شرکتها را از نه دولتی ونه خصوصی وبا مدیریت کلنگی دولتی خارج وسپس با قبول مشارکت خارجی حتی در شرایط تحریم این کارخانه ها را احیا وخودرو دارای استاندارهای جهانی تولید که هم خود را راحت کرده .هم مردم واز دست مافیای قطعه ساز تقلبی ومافیای ساخت وپرسنل انگلی خود را رها سازد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
به نظر من درب سایپا و ایران خودرو رو گل بگیرن.از اون طرف واردات رو ازاد کنند ملت راحت شن از این فرغون سازها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خودروي كه به گفته خودشان 98 درصدقطعات توليد داخليه چطور2000 دلار ارزبري دارد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بخاطر اینکه 98 درصد مواد اولیه وارداتیه از اون 98 درصد ساخت داخل جناب مهندس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
گفتن ، نگو ، نپرس نیست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تنها راه نجات صنعت خودرو ایجاد شرایط بازار آزاد و شرایط رقابت واقعی است. آن وقت خواهید دید چه خودروهایی با چه کیفیتی به دست مشتریان می رسد!!!
همه مشکل از انحصاری و غیر رقابتی بودن صنعت خودرو است.
م
Hong Kong
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
من واقعا مانده ام چرا ما باید در کشور یک صنعت زیان ده و بی خیر و برکت مانند خودرو داشته باشیم. تنها دلیل وجود این صنعت معیوب سود انحصاری آن است که به جیب عده ای خاص می رود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بیچاره مصرف کننده که چه نقشه ها برایش کشیده می شود. چرا کسی به فکر برداشتن یا کاهش چشمگیر تعرفه ها نیست
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
جناب سعید مدنی ، لطفا شما خودروی دارای منطق اقتصادی
رو تولید نکنین و اجازه بدین خودروهای بی کیفیت کره - ژاپن و سایر کشورها وارد بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با این تحریم های رو به افزایش، حتماً !!
کره ای ها، ژاپنی ها، اروپایی ها و حتی آمریکایی ها صف کشیدن و رقابت می کنن برای صادرات خودرو به ایران تحریم شده!!

مگه نمی بینی پاشنه درمون رو دارن می کنن!!
ناشناس
France
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
همه چی 100 تا 300 درصد افزایش قیمت داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو
برای فرغون های تولیدی همین حالا ده ها برابر قیمت واقعی بالا هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مگه تولید پراید متوقف نشده که پیشنهاد 30 میلیون شدن میدهید.

راستی این تکلی خورروهای تولید داخل و ملی چی میشه،،، اگه ملیه پس ارز برای چی استفاده میکنید؟؟؟؟

نکنه ارز را برای سفرهای خارجی مدیران محتررررم خودروسازی نیاز دارید


بقول نقی معمولی :

مگه داریم مگه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اولا این تابوت سازان را تعطیل کنید و ثانیا افزایش 100 در صدی حقوق لازمه تا مردم با این گرونی مقابله کنند و گرنه اتش زیر خاکستر اگر طغیان کند نه تو مانی و نه من.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تعطیل شدن این خودروسازی ها بیشتر منطق اقتصادی دارد تا گرانتر کردن 50 درصدی آنها
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اقایان حمایت از مصرف کننده و ..... چرا کسی نیست به سایپا بگه شما باید دعوتنامه را در تیر ماه صادر میکردید و از آن زمان به جای 17 درصد 24 درصد سود تاخیر میدادید چرا دعوتنامه های ساندرو را صادر نمیکنید ؟ اگر هم حتی نداشته باشید تحویل بدهید هر خودروی جایگزینی که بدهید ( که البته این هم برای خودش شیوه نوینی در فروش زورکی خودرو محسوب میشه ) باید و باید این میزان تاخیر را در نظر بگیرید و حق ندارید با قیمت جدید به کسانی بفروشید که باعث تاخیر در تحویل خودتان بودید . درسته در قرار داد نوشته اید به قیمت روز ولی کش دادن تحویل برای فروش بعد از افزایش قیمت اسمس چیه ؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اسمش میشه جیب بری قانونی که کسی هم نیست بازخواست کنه
نگین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
الان بازار شوکه است ولی قیمت ها رو به افزایش می باشد به این دلیل که برای خودروساز هم شرایط موجود صرفه اقتصادی ندارد و مجبور به افزایش قیمت می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
برید به حهنم دزدهای از خدا بیخبر
ببین ملت بدبخت گرفتار چه موجوداتی شدن
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خود کرده را تدبیر نیست .پدره من با حقوق چهارسال یه خونه ۱۰۰،متری خرید و یه پیکان صفر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
50درصد خیلی کمه 1000 درصدافزایش دهید چون مردم ما خیلی پولدارند!!!
ب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
سایپای نامرد ،، استپ وی ثبت نامی پارسال رو خرداد امسال قرار بود بدی ،، احتمالا منتظری که با قیمت جدید بدی،،
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اینا سنگ پای قزوین رو رد کردن.
دوست دارم با کامیون از روی مدیرعامل سایپا رد بشم .
چ قدر پر رو هستن اینا
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اهاااااااااااا...پس بهترین راه رفتن به حاشیه بازار هست...هیشکی هم نمیدونه که احتکار کردید و قیمت خودرو را در حاشیه بازار بالا بردید تا برنامه هایتان را عملی کنید...
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
جای اینکه خودرو های سایپا رو بخرم ترجیح میدم خودرو های چینی بخرم حداقل زودتر تحویل میدن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با سلام
با توجه به شرایط پیش رو به نظر من متاسفانه متاسفانه قیمت ها باز هم رو به بالا خواهد بود زیرا قیمت ارز در سامانه نیما هیچ کاهشی نداشته هیج افزایش هم داشته این یعنی افزایش قیمت در بازار خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کلا در کارخانه هاشونو ببندید اصلا خودرو درب و داغونشونو نخاستیم اونم با این قیمت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خودروسازان مثل زالو به جان مردم افتادند و مردم بیچاره ای که به دلیل انحصار راهی دیگه ای برای خرید خودرو ندارند باید بسوزند و بسازند!‌ اگه این اتفاق هایی که در این چند ماه افتاد افزایش قیمت نبوده پس چی بوده؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
همیشه افزایش قیمت فقط بوده تا حالا کهارزونی ما ندیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خلایق ، هرچه لایق
مالکی گلشن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بی خودی می گن آمریکا استعمارگر زورگوست خودرو سازان ماهم دست کمی از آمریکا ندارند سیری ناپذیر زورگو و استثمارگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کشورهای افغانستان ، ترکمنستان ، گرجستان ، ترکیه و آذربایجان را ببینید ، آمریکائی هر جا رفته آباد کرده
رازی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
من شنیدم قیمت خودروهاقراره 30 درصدافزایش پیداکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هزار بار گفتم به این نرخ ارز دست نزنید همه چیز رو میزنه به هم به گوششون نرفت که نرفت
اینم از تبعاتش همه چیز رو برده رو هوا از مسکن و خودرو و طلا گرفته تا خوراکی و پوشاکی و سوخت و ...
بابا لامسبا به این قیمت ارز دست نزنید لاکردارا
منافع کوتاه مدتش به رو هوا رفتن کشور نمی ارزه.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اینکه خودرو هم مثل بقیه کالا ها گرون میشه بخاطر ارز و تحریم و نبودن مواد اولیه واضح ولی اینکه یهو بنا باشه 50 درصد گرون بشه دیگه غیر قابل پذیرش و فقط باعث شک بازار میشه
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یک جوری میگن چرا ماشین گرون شده مثل اینکه باقی کالاها ارزون شده خب معلومه ماشین هم کالا میباشد
علی
Spain
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خود این تیتر یعنی اعتراف به ورشکستگی خودروسازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
ببخشید تا الان مشغول چه کاری بوده اید؟ از عید تا حالا پراید 20 میلیونی که 5 میلیون هم بیشتر نمی ارزه را 40 میلیون به مردم فروخته اید که یعنی افرایش 100 درصدی حالا 50 درصد دیگر هم می خواهید روش بگذارید. واقعا این خودروسازی ها ما خیلی پر رو هستند با این کیفیت خودرو ، اینقدر هم طلبکار هستند. واقعا نوبره. ای کاش مردم خرید خودرو صفر را کلاً برای چند ماه هم که شده تحریم می کردند تا درسی باشه برای همه خودروسازی ها که هر کاری دلشون خواست با مردم نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یعنی شایسته سالاری از سرو کولشون می باره چه مدیریتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آقا شما بزن 150 درصد. کشش بازارش با من. چکاریه وقتی 150 درصد همه جنسا گرون شده شما فقط 50 درصد گرون کنی. حیفه. بعد فردا بین بقیه تولید کننده ها بهتون میخندن. شما تا 150 درصد برو بالا بعد یه مدت سایت فروش ببند. بعد از چند ماه سایت باز در عرض چند صدم ثانیه همه رو میفروشی. اصلا غصه نخور. کشش بازار و این داستانا سوسل بازیه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با توجه به قیمت و نوسان بازار چه قیمت دلار چه قیمت خودرو روز به روز خودروها افزایش قیمت دارن پس بهتره هرکس قصد خرید داره حتما طی این چند روز خریدشو انجام بده
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تورم 8 درصده
آشنا
United Arab Emirates
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خب افزايش قيمت تو همه صنف ها داشتيم خودور هم جز بقيه صنف ها هستش قيمت رلار که بره بالا همه چيزو ميکشه بالا
علی الیاسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قیمت خودرو ها و قطعات هنوز بر ر.ی قیمت ، 6500 الی 8000 محاسبه گردیده است قیمت فعلی دلار 15تومان می باشد و قیمت تمامی اجناس بر دلار 15 تومانی فیمت گذاری شده است
چرا نباید قیمت خودرو افزایش یابد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
نمیدونم چرا مردم فقط با خودروسازی مشکل دارن؟ صنایع لبنیات هر ماه قیمت رو برده بالا همه هم خوشحال و راضی
اگه با بیکار شدن 400 هزار نفر مشکل ملت حل میشه تعطیل کنید تا ببینید از عدسی فروش جلوی کارخونه تا مسافر کش و راننده تریلی چطور بیکار میشن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
توی این وضعیت گرونی طبیعیه وقتی دلار داره رئز به روز گرونتر میشه
ماه رخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یه رب گوجه که جزو اقلام غذایی و مصرفی اکثر خانواده های ماهست با افزایش قیمت چشم گیری رفت بالا طبیعیس ماشینم افزایش پیدا میکنه
No name
United States of America
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
جالبه که آمار تورم هم اعلام میکنند زیر 15 % بعد قیمت ها همه حداقل 100% گرون شده... نمیدونم شاید ما داریم جایی دیگه زندگی میکینیم ولی در هر حال مردم برای اینکه ارزش ریالشون حفظ بشه چاره ای ندارن
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
وای خدا فکرکن پول دوتا بنز به قیمت المان رو بدی واسه پراید.
بازم بگن کمه.

این بازارفرغون فروشی رروتعطیل کنین بهتره بخدا. جون مردم هم حداقل توسلامت میمونه
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
در 40 سال وزیران صنعت چکار کرده اندکه همچنان نیازمند خارج هستیم حالا سپاه موشک سطح اول دنیا را درست میکند و افتخار میکنیم ولی چرا آقای پراید و پیکان و پژو را همچنان نیازمند خارج هستیم.متولیان صنعت پاسخ گو باشند و شرمنده مردم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
حلما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
وقتی همه چی گران می شود و ثباتی ندارد قیمت خودرو گرانتر می شود.
marziyeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تواین مملکت آب هم به قیمت دلار ربط داره چه برسه به قیمت خودرو که3 برابر میشه
اتنا
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
وقتی همه چیز گران شده پس باز افزایش قیمت خودروها هم غیر منتظره نخواهد بود چون ارز دولتی نیز در کار نیست که به خودروسازها تعلق بگیرد
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هر افزایش قیمتی بستگی به کشش بازار دارد ...
محسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با دلار 15 تومانی افزایش 50 درصدی خودرو چیز شوکه کننده ای نیست
امیر علی
United States of America
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قطعا افزایش قیمت داریم. اما نه اینجوری دیگه. مثلا پراید 30 درصد بقیه ماشینا هم به میزان ارز بریشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با این اوضاع ارز و دلار که لحظه ای تغییر میکنه و پایین نمیاد و ارز نیمایی تا ده نومان بالا آمده حتما افزایش قیمت قطعی وگرنه اگر افزایش نداشته باشن بعید بتونن با این وضع ادامه بدن و ورشکست میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با این اوضاع ارز و دلار که لحظه ای تغییر میکنه و پایین نمیاد و ارز نیمایی تا ده نومان بالا آمده حتما افزایش قیمت قطعی وگرنه اگر افزایش نداشته باشن بعید بتونن با این وضع ادامه بدن و ورشکست میشن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کم کم قیمت کارخونه ای پراید داره به 50 میرسه.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
چند روز پیش تواخبار اعلام کرد افزایش 3برابری قیمت لوازم یدکی خودرو یعنی همه چی تمام افزایش خودرو میخوان بدن3 برابر الان بعضی شرکت چینی ها دارن پیش فروش قبلی هارو میدن ولی شرکت داخلی ها هیچ . حالا بهترین فرصت خرید هست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
این بازار آشفته حکم آب گل آلود رو داره اونایی یه تجربه دارن میدونن که الان فقط و فقط باید خرید. بهترین زمان سود آوری روداریم
کامبیز
United States of America
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هه هه هه .جیب مردم رو زدین و ایران خودرو و سایپا تا 2 سال بعدشونو پیش فروش کردن حالا میخوان افزایش قیمت رو اعلام کنن.دمش گرم باز چری همون اول ماشینمو که می خواس بده گفت افزایش دارم
حسین
Taiwan (Province of China)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
به امید ورشکستگی فرغون سازان
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
افزایش قیمتها با توجه به اینکه هزینه های سربار شرکتها زیاد شده و همینطور هزینه های تولید بالا رفته بعید نیست. این موضوع رو هم باید در نظر گرفت که شرکتها در صورت عدم امکان افزایش قیمت متناسب با بازار ، مجبور به کاهش هزینه هاشون میشن که اغلب اولین کاری که میکنن کاهش هزینه های پرسنلیه . و این یعنی افزایش بیکاری در جامعه و تبعات اون . بعضی ها هم میرن دنبال کم کردن اپشنهای خودرو حتی در حد زه بغل و برخی هم میرن دنبال کم کردن کیفیت که خدا به خیر بگذرونه . آتیش سوزیهای یالها قبل در 405 هنوز یادمون هست . خدا به خیر کنه
اسدی اهرنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
افزایش 50% درصدی خودروهای داخلی باید با توجه به کیفیت خودروها صورت گیرد زمانی می توان به افزایش قیمت فکر کرد که کیفیت و هزینه های خودروی تولیدی با هم همخوانی داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خاک بر اگزوز ماشیناتون!
r.h
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اگر مردم از بازار آزاد با اون قیمتا حمایت نکنن و از پیش فروشای تحویل چندماهه و حتی یکساله شرکتای خودروسازی حمایت نکنن یه جورایی اگه تقاضایی تو کار نباشه افرایش قیمتی هم تو کارنخواهد بود
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
به نظرم نمودار رشد افرايش قيمت همچنان به سمت بالا حرکت خواهد کرد
دنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با توجه به بالا رفتن ارز خیلی عادی که واسه خودرو چینی ها هم افزایش صورت بگیرد .
روحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
به جای اینکه خودروی بی کیفیت اینارو بخرم ترجیح میدم برم خودروهای چینی با کیفیت رو بخرم که هم به موقع تحویل میشه و هم خدمات پس از فروش بهتری ارائه میده
ارمشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
پراید بالاتر از 30!!!!!!
میرم یه ام وی ام کارکرده میگیرم.
کیفیت بهتر
بدنه محکم
آپشن بهتر
راحتی بیشتر
mahboobeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
شرکت های خودرو سازی به هنگام ثبت نام اعلام کرده اند و تو قرار داد ذکر شده است که قیمت غیر قطعی می باشد اما خیلی از مشتریان به خاطر سرمایه گذاری ثبت نام داشتند و به همین خاطر انتظار افزایش قیمت همه چی واسشون قابل قبول اما افزایش قیمت خودرو خیر. به این فک نمیکنن که خودروسازان هم با خرید قطعات به نرخ دلار الان خودرو را تحوبل مستری میدهند
علی الیاسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تو این کشور همه چیز به قیمت دلار ربط داره همه چیز که 3 برابر شده از طلا بگیر تا شیر
رامتین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هیچ نشونه ای وجود نداره که بشه امید داشت به کاهش قیمت
100% افزایش قیمت هست
اینو از محصولاتی که ارتباط مستقیم با ارز ندارن میشه فهمید
mis shahla
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
والا الان بازار شوکه است همه مردم کم کم عادت میکنن و گرونتر از این هم میخرند بهترین کار اینه توانایی خرید اگه داریم با همین قیمت قطعی و تحویل فوری خرید کنیم .طبق نرخ دلار این افزایش قیمت معقولانه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تا زمانی که امثال آقای نعمت بخش در این صنعت همه کاره اند وضع ازین بهتر که نخواهد شد هیچ بدتر هم خواهد شد
رضا آینده
Kazakhstan
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با توجه به قیمت ارز سامانه نیما قیمت خودرو حتما افزایش خواهد داشت
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با سلام .
همه دوستان اینجا نظر دادند همه میگن تعطیلش کنین این دو خودروساز رو . ولی متوجه نشدین در طی این سالها گوش مسولین بدهکار نیست . اقاجان من می خوای تعطیلش کنین خب نخرین خودش تعطیل میشه . چرا هجوم میارین . اخه کدوم مسول کدوم مدیر کارخونشو تعطیل میکنه وقتی برای خریدش صف کیلومتری وجود داره . اصلا اونا نه شما مدیر باشین که خریدارش الان پول بده یه سال هم منتظر باشه و ندونه واسه کدوم ماشین پول داده کارخونه رو تعطیل میکنین ؟
بخرین بخرین ما خودمون داریم سواریشون میدیم .در اصل ما خودرو رو سوار نمیشیم اونا دارن ما رو سوار میشن که حقمونه
کیانوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
همون طور که مشخص بود افزایش قیمت ها بازهم بیشتر میشه
مخصوصا خودرو های چینی
به نظر الان بخری خیلی بهتره تا بعد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اقتصاد، زندگی، مسکن، شغل، آینده... الفاتحه!
سینا
United Arab Emirates
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یه جور میگن ماشین چرا گرون شده مثل اینکه باقی کالاها ارزون شده خب معلومه ماشین هم کالا میباشد
عزیزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
وقتی که نرخ دلار تورم 3برابری داشته چطور انتظار داشته باشیم قیمت ماشین ها سه برابر نشه؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اگر قیمت افزایش پیدا نکند به صرفه نیست
از لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد فعالیت آن لغو شود
حدود حداکثر 200 تا 300 هزار ایرانی کارشون ازدست می دهند
اما
خودرو وارد میشود
80 میلیون انسان ایرانی راضی می شود
ایمنی بالا و خطر تصادف کاهش می یابد
مصرف سوخت به دلیل برخورداری از تکنولوژی برتر متعادل می شود
ما به ازای مصرف سوخت و صدمات انسانی را می توان در کاهش جمعیت به ظاهر بیکار ارزیابی کرد
کلاه را قاضی کنید و ملی فکر کنید
حمید
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
این افزایش قیمت باید خیلی وقت پیش اتفاق میافتاد تا حداقل دعوتنامه ماشین ما رو ارسال کنن. الان که به این بهانه دو ماهه امروز و فدا میکنن و الکی میگن قطعه نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
لطفا به خودروسازها بفرمائید اگر برایتان صرف نمی کنه لطفا کارخانه هایتان را تعطیل کنید. به چند دلیل:
1- لگن هایتان در خیابان کمتر شده و ترافیک می شود.
2- آلودگی هوا کاهش می یابد و بیماری کمتر می شود.
3- از همه مهمتر با جان انسان ها بازی نمی کنید.
زهرا
United States of America
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خوب دیگه کاملا واضح و مبرهن هست که قیمت خودرو افزایش پیدا میکنه پس اونایی که 50 درصد افزایش داشتن میرسه به 80 درصد هرکی ماشین می خواد بخره اقدام کنه منتظر ارزون شدن نباشید
ناشناس
Finland
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
از مسولیین خواهش داریم همه چیز را بیشتر گران کنند تا ما بتوانیم بیشتر مقاومت کنیم تا آمریکایی ها بیشتر حرص بخورن
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
الان دست روی هرچی میزاری دوبرابر و سه برابر شده کمک 30یت 40 تومنی شده 150 تومن پس حتما قیمت ها باز بالا تر هم میره پس گرون ترم میشه
م .ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خیلی جالب با پول خودمون به کام مرگ بریم.سوار شدن این ماشین ها یه نوع خودکشیه. جالب تر ازاون هزینه زیاد خودکشی که ما حاضر شدیم پرداخت کنیم
زادمهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هرچی که میتونست پول ساز باشه و بنفع مردم تموم شه اخرش میشه زیان ده و به ضرر مردم میشه
من نمیدونم ایرانخودرو و سایپا - استقلال و پرسپولیس - ایران ایر ماهان و... سر و دست میشکونن واسه صندلی هاش ولی زیان ده هستن و خصوصی هم نمیشن.
ما هم میدونیم ارز رفته بالا و قیمت خودرو ثبات نداره ولی زودتر تکلیف مردم رو روشن کنین.من خودم یه ماشین اسم نوشتم توی مدیران خودرو . افزایش قیمت داشت. به زور پر کردم ماشینو زودتر هم گرفتم.میدونم بازم گرون میشد دیگه ماشین بخر نبودم.
zahraaaa
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قیمت همه چی بالارفته
بطور مثال کسبه با بالارفتن قیمت خودشونم قیمت محصولاتشونو میبرن بالا پس برای خرید هرمحصولی هم همین انتظار را داشته باشیم.
امیددد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خوب ما رو میدوشن این جماعت. ۱۵ سال پیش وضعیت در خط موبایل هم همینطور بود. سینکارت همراه اول میخواستی بخری باید چند ماه ثبت نام میکردی. اون موقع نزدیک یک میلیونم میدادی. چند سال بعد ایرانسل اومد قیمت به شدت کم شد. همیشع هم میگفتن ما داریم ضرر میکنیم با این قیمت. داستانش شبیه این جماعت خودروسازه. انشال.. روزی بیاد که رقابت شکل بگیرع در خودروسازی و قیمت ها واقعی بشه. به مردم خیلی ظلم میکنید روزی تاوانش رو میدید
negar
United States of America
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اینقدر یه طرفه قضاوت نکنید خودرو سازها هم اوضاع و احوال خوبی ندارند.
ریدلی اسکات
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قیمت ارز تو سامانه نیما بیشتر از 100% افزایش پیدا کرده و خودروسازا ارز تخصیصی رو از این سامانه میگیرن پس افزایش حداقل 50% قیمت خودرو دور از ذهن نیست
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با توجه به شرایط اقتصادی و کشش بازار افزایش قیمت ناگزیره
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قیمت ها قطعا بالا میره و کیفیت محصولات داخلی هم تغییری نمیکنه
افزایش قیمت با توجه به شرایط اقتصادی یه امر طبیعیه اما جای اینکه پولتون رو به اجناس بی کیفیت داخلی بدید با اون قیما میتونید یه خودرو با کیفیت چینی سوار شید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اوون وقت با چه کیفیتی؟؟؟؟
اصغر دوران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یا بی خیال خرید خودرو بشین یا اگه قصد خرید دارین زودتر دست به کار بشین بهترین گزینه که هم تو خدمات و هم تو قطعات رتبه خوبی تو کشور داره شرکت مدیران خودرو هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با قید دو شرط من کاملا موافقم و هر جور لازم باشد حمایت می کنم، اینطوری خودروسازان محترم داخلی اجازه دارند خودروهای تولیدی خود را به هر قیمتی دوست دارند بفروشند. به این دو شرط ساده و منطقی:

1- واردات هر گونه خودرو به هر شکل (کامل، CKD و ...)، الی الابد و بی قید و شرط کاملا آزاد شود.

2- تعرفه واردات خودرو و قطعات، منطقی و در حد جهانی (4 تا 5 درصد) باشد. و عوارض اضافه ای برای آن تصویب نشود.
ساغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اینجا چی ثبات داشته که خودرو داشته باشه.میره بالاتر و مردم باز میخرن
ناشناس
Sweden
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آقا نمیصرفه تولید نکنید کارخونه رو تخته کنید و وارادت خودرو آزاد بشه .این مدیران هزینه سفر خارجی و بریز و بپاش کم اوردن میگن این قیمت نمیصرفه .
مرتضی
United States of America
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قطعا قیمتا افزایش پیدا میکنه.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
سلام
لازمه پایداری شرکت و نمایندگی ها افزایش نرخ خودرو می باشد
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هر کالایی که افزایش قیمت داشته تا حالا کسی بعد از اون کاهشی ندیده
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
سلام . به نظرم 50% خیلی کمه باید 150% اضافه بشه .
رحمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با این پیشرفت چینیا دو سال دیگ مدیر عامل پژو چینی سوار میشه...
سپهر
United States of America
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اگه قرار باشه چرخ صنعت بچرخه خوب باید یه همچین اتفاقی بیافته واقعاً دور از ذهن نیست
adami
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
قیمت خودروهای چینی به نسبت خودروهای داخلی با این آپشن ها عالیه
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خب طبیعیه همه چی تو این مدت بالا رفته اونم چند برابر، ماشین که دیگه استثنا نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مطلبي كه درباره خودرو سازها جالبه اينكه وقتي پاي كاهش تعرفه واردات پيش مياد خودروسازها دادشئن درمياد كه ما توليد داخل ميكنيم و الكي ارز مملكت را هدر نديد...اما وقتي بوي افزايش نرخ ارز به مشام شون ميرسه اونها هم دست به كار ميشن تا از اين افزايش نهايت سود را ببرند...
اگه تعرفه واردات برداشته بشه با همين نرخ ازاد ارز ميشه با همين قيمت گاريهاي توليد داخل، بهترين خودروهاي كره اي را سوار شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اين خودروسازها در ظاهر خودروساز هستند...ولي تجربه دهها سال نشون داده بجاي مديريت كارامد و بهره وري، فقط به فكر دلال بازي با حمايت بيدريغ دولت هستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
ميگن خودروسازي 500 هزار شغل ايجاد كرده...خب احتمالا منظورشون 500 هزارتا دلال هستش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آقاي خودروسازها...ميشه مردم از جيب خودشون ماهيانه هزينه اون 500 هزار شغل را بدند و شما در كارخونه را گل بگيريد...بخدا سودش واسه مردم خيلي بيشتره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
راستش ما حرفي نداريم كه قيمت خودرو ازاد بشه...ولي بشرطي كه واردات خودرو با تعرفه پايين هم آزاد بشه...اونوقت مردم با همين قيمت گاريهاي شما مي تونند بهترين ماشينهاي كره اي و اروپايي را سوار بشن...
hassan
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
به نظرم با افزایش قیمت خودروهای داخلی دیگه مردم سراغ این محصولات نمیرن چون برندهای چینی بیشتر طرفدار داره و کیفیت بالاتری دارند و اینکه تحویل اونا زودتر از ایران خودرو و سایپا هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تكليف اون مشتريهايي كه مهلت تحويل خودروشون گذشته و حتي دعوتنامه هم واسه شون صادر نشده چي ميشه؟؟؟؟...چرا اونها بايد با قيمت جديد خودرو را تحويل بگيرند بدون اينكه سود تاخير به اونها داده بشه؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مطمئن باشيد با افزايش قيمت خودرو، قيمت بازار هم بالا و بالاتر ميره...اين خودروسازها دلال هاي قهاري هستند...اين خط و اينم نشون...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بااین گرانی که راه انداختید،وهرروزقیمت کالاهای روزمره سه برابرافزایش پیدامیکنه ومامردم کم درآمدداریم له میشیم وقدرت خریددیگه نداریم،ازپس اجاره خانه وهزینه ی قبض هاعاجزشدیم، قراره پناه ببریم به غارهاوبالای درخت هامثل انسانهای اولیه وامااین خودروهای عزرائیلتان رانگاه داریدبرای خودتان چون مامردم ازاسب والاغ وارابه استفاده میکنیم ولی پول مفت به ارابه ی مرگ نمیدهیم.!
رعنا قنبرزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
با توجه به افزایش 50 درصدی قیمت قطعات خودرو ها افزایش خود خودرو امریست طبیعی
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
همینطور که این افزایش قیمتها پیش میره دیگه کسی ماشین نمیخره واقعا سخته خرید کردن تو این شرایط
معلم ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بشرط ازادسازی واردات خودرو موافقم
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
وقتی همه چی تو این مملکت 3 برابر شده وبه دلار بستگی داره 3 برابر شدن قیمت ماشین هم طبیعیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
یه خورده از حقوق چند ده میلیونی خود کم کنید. دوم این که شما عرضه گرداندن یک کارخانه ندارید گورتان را گم کنید تا یکی که از شما بهتره بیاد کارخانه بگرداند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هر طور حساب میکنم ،می بینم که خودرو سازها باید خیلی بیشتر از اینها ، قیمت ها را بالا ببرند .صنعت پراید سازی که از صنعت رب گوجه که کمتر نیست رب چهار برابر شده ،با یک حساب سرانگشتی پراید باید بشه ۸۸ میلیون
با این همه تحریم و سود بانک ۲۸٪ ومشکلات دیگه برای شما خودرو تولید میکنن ونصف قیمت در اختیار شما قرار میدن ،باز هم شما ناراضی هستین ،واقعا که حقتون برید ماشین اجنبی های کافر را سوار شوید ،شما را چه به خودروی ملی !!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv