bato-adv
کد خبر: ۳۴۰۴۶۱

"دورهمی" و دفاع از ابتذال

مدیری خطاب به میهمان می‌گوید: پس با این حساب، اثر هنریِ مبتذل وجود ندارد؟ و شریفی‌نیا با قاطعیّت جواب می‌دهد خیر. عطّار هیچ‌گاه نمی‌گوید که مُشک‌اش بو نمی‌دهد و شاهد روباه همیشه دُم‌اش است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
فرارو- آرمان شهرکی؛* مدیری دورهمیِ جدید را ترتیب داده؛ بازهم نشسته شقّ‌ورق بر صحنه‌ی دکوری فاخر و شیک‌وپیک. دکوری که دریک نگاه می‌توان حدس زد که با پولش می‌شده دستِ‌کم یک پارک محلی و کوچک برای کودکان در شهری محروم از همه‌چیز ساخت یا قطعه زمینی خاکی را برای بازی گل‌کوچیکِ بچه‌ها آسفالت و خط‌کشی کرد؛ یا به چند ناشر فرهنگی و فرهیخته کمی کمک مالی کرد همه‌ی این‌ها دستِ‌کم.
 
 

مدیری با ساعت خوش آغاز کرد و حقیقتا توانست پس از تحمل سال‌ها سختی و فشار و تنگنا از انواع و اقسام، لبخند بر لب ایرانیان بنشاند. شخصیت‌هایی که آفرید همگی به شمایل‌های تودل‌بروی طنز بدل شدند.
 
مدیری کارش گرفت و سکّه شد هم، چون ذوق و قریحه‌ای داشت هم بابت اینکه تا پیش از آن، خندیدن و خنداندنِ ایرانی‌جماعت یک‌جورهایی مکروه بود. مدیری در طنز تلویزیونی پیش‌رو شد. اما حالا به او نگاه کنید و به دورهمی‌هایش! و به مدعوّین‌اش.
 
به نزول و افول یک هنرمند مردمی نیک بنگرید! به فرهنگِ جنسیِ تبلیغ شده از سوی او و میهمانانش و به سینمای مظلوم ایران که میان چه کسانی پاسکاری می‌شود. جماعتی که در پیش چشم صد‌ها مخاطب فیزیکی برنامه و شاید هزاران مخاطب رسانه‌ای، بی‌آنکه شرمسار فرهنگ و ادبِ پیشینه‌دارِ این مرزوبوم باشند به فضای روشنفکریِ ایران کنونی بی‌محابا حمله می‌کنند بر صحنه‌ی گرم‌ونرمی که سرمایه‌ی هنگفت برایشان ترتیب داده.
 
دورهمی بی‌شک حمله‌ی یک‌جانبه‌ای است از سوی سرمایه‌داری و صنعت فرهنگ، به فرهنگ‌سالاری.

جایی شریفی‌نیا آثاری که او به روایت خود‌ش همه کارشان هست (بی‌شک او یک‌پای ژانری در سینماست که می‌توان سزاوارانه ژانر اتوبوسی‌اش نامید) را باب دندان کارگری می‌داند که آجر بر بام پرتاب می‌کند یا گِل لگد می‌کند. این‌طور نیست بدنه‌ی کارگری ایران قشریست فرهیخته موثر و باسواد که زیر فشار زندگی درحال لِه‌شدن است و هیچ‌گاه فرصت دیدن برنامه‌ای از تلویزیون را ندارد چه رسد به سینما رفتن، اما به‌شدت در حال خواندن است تا جبران کم‌خواندن‌های طبقه‌ی متوسطِ آب‌رفته‌ی ایرانی را بکند. این قشر هنوز به دانشگاه اعتقاد دارد.
 
جامعه‌ی کارگری ایران هیچ نسبتی با لُمپنیسم فرهنگی‌ای که شریفی‌نیا داعیه‌دارش هست ندارد.

در استدلال شریفی‌نیا اگر هزارتا امضاء و پاراف پای کلِّ داستان ساخت و نمایش یک فیلم باشد این روندی قانونی است و همه باید تابع قانون باشیم.
 
اما نتیجه‌ای که او از این مقدمه‌چینی می‌گیرد سخت اشتباه و دردناک است. قانونی بودن یک روند، دالِّ بر رهایی اثرِ قانونا تولید‌شده از دام ابتذال و بری بودن‌اش از نقد نیست.
 
بی‌شک و به اعتراف بسیاری از اهالیِ فرهنگ و هنر، بسیاری از آثاری که شریفی‌نیا طی این سال‌ها در تولیدشان نقش اصلی و فرعی داشته آثاری به غایت سطحی و مبتذل‌اند. بماند که بسیاری از اجحاف‌هایی که در حقِّ هنر و هنرمند می‌شود می‌تواند آبشخور قانونی داشته باشد یعنی اثر مبتذلی که از یک دَم‌ودستگاه قانونیِ پرگیروگرفت و عریض‌وطویل بیرون می‌زند.
 
سویوزکینو (Soyuzkino) را در شوروی سابق در ۱۹۳۰ درنظر بگیرید. نهادی تا دلتان بخواهد پر از کاغذبازی و انحصار. سویوزکینو مشتمل بر یک دیوانسالاری وسیع از برنامه‌ریزان اقتصادی و سیاست‌گذارانی بود که موظف شده بودند تا برای استودیو‌ها یک برنامه تولید سالانه طراحی کرده و سپس بر توزیع و اکران فیلم‌های ساخته شده نظارت کنند.
 
شریفی‌نیا آدم را یاد گریگوری اکساندروف Grigori Aleksanrov کارگردان عامّه‌پسند روسی در دهه‌ی ۱۹۴۰ می‌اندازد هرچند که شریفی‌نیا برخلاف الکساندروف هیچ‌گاه از محضر اساتید برجسته‌ی سینما بهره نبرده.

مدیری خطاب به میهمان می‌گوید: پس با این حساب، اثر هنریِ مبتذل وجود ندارد؟ و شریفی‌نیا با قاطعیّت جواب می‌دهد خیر. عطّار هیچ‌گاه نمی‌گوید که مُشک‌اش بو نمی‌دهد و شاهد روباه همیشه دُم‌اش است.
 
افتخار شریفی‌نیا به اخراجی‌هاست. فیلمی که از صدقه‌ی سرِ به‌بازی‌گرفتنِ مضمون جنگ که تا پیش از لیلی با من است در پس واژه‌ی " دفاع مقدس" سنگر گرفته و لذا نوعی تابوی مضمونی و تصویری محسوب می‌شد؛ نیز نمایش لات‌بازی‌ها و جاهل‌مسلکی‌هایی که پس از انقلاب و تا اواخر دهه‌ی هفتاد جایی در سینما نداشت، اما هنوز می‌توانست آدم‌ها را پای گیشه بکشاند؛ پرفروش شد.
 
درک و فهم اخراجی‌ها به چه میزان از توانش فکری از سوی مخاطب نیاز دارد؟ این فیلم تن‌ها به‌وقت درست و با حمایت مالی مناسب اکران شد و با موضوعی که هیچ کارگردانی جز ده‌نمکی با آن سوابق خاص، جرات پرداختن به آن را نمیتواند داشت.

شریفی‌نیا بلافاصله هندوانه زیر بغل مدیری می‌گذارد و از او قهرمان می‌سازد و بالعکس مدیری زیر بغل شریفی‌نیا.

سینمای شریفی‌نیا یک رئالیسم سوسیالیستیِ بومی‌شده است به همان میزان شعاری و ایدئولوژیک که مخاطب‌اش را به بردگی می‌کِشَد. به‌خصوص مخاطب زن را.

مدیری بحث چندهمسری را پیش می‌کشد. گُل از گُلِ هم شریفی‌نیا و هم مدیری و هم حضّار می‌شکفد. میهمان می‌گوید که نقش مردانِ دوزنه را دوست دارد. شریفی‌نیا می‌خندد و به مدیری می‌گوید که خداییش به تو دو زن می‌دهند اصلن بهت میاد؟ به کسی غیر از من میاد؟
 
این بخش از مصاحبه سرآغاز کلید‌خوردن گفتمانی زن‌ستیز است که زن را چونان ماشینی جنسی و تحریک‌کننده می‌بیند گفتمانی که به تجاوز راه می‌دهد و راه می‌بَرَد. اینجا زن همچون یک شیء میان دو مکالمه‌کننده دست‌به‌دست می‌شود.
 
در گفتمان دورهمی، هرچقدر مرد خوش‌تیپ‌تر و مایه‌دارتر باشد به او تعداد زن بیشتری تعلّق خواهد گرفت. مثل این می‌ماند که حساب بانکی‌اش پروپیمان‌تر شده باشد. زن هم همینطور است سرمایه‌ای در کنار سایر سرمایه‌ها برای یک مرد. لحن بیان این دو شبه‌هنرمند، زن را و صحبت از حقوق زن را به چیزی در مایه‌های طنز و شوخی تنزّل می‌دهد.

شریفی‌نیا تلاش مایوسانه‌ای می‌کند که خود را به سینمای مهرجویی سنجاق کند لیکن نمی‌تواند برای خودش اعتباری کسب کند.

سخیف‌ترین بخش مصاحبه آنجاست که شریفی‌نیا سعی می‌کند نقش مردِ دوزنه را اینطور توجیه کند گویا که هدف، نقد پدیده‌ی چندهمسری از سوی مردان است. شگفتا! در تمامی آثار مبتذلی که امضای شریفی‌نیا پایشان هست وجه جنسی و مضحکه‌ی فیلم‌نامه و میزانسن آنقدر پررنگ دیده شده که اصولا جایی برای آن هشدار و نقدی که شریفی‌نیا مدعی‌اش هست باقی نمی‌گذارد.
 
سرجمع که بگیرید کارگردان و سایر عوامل زحمت‌کشِ فیلم! در طول اثر رطب می‌خورند آنگاه در آن گوشه کنار‌ها اگر فرصتی شد منع رطبی هم می‌کنند یا خواهند کرد.
 
حتی فیلم‌سازی جهانی همتراز الیور استونِ آمریکایی هرچقدر تلاش کرد نتوانست محافل کاتولیکی را قانع کند که هدف از ساخت قاتلین بالفطره نقد خشونت رسانه‌ای بوده؛ نتوانستن و عجز امثال شریفی‌نیا پیش‌کش! بماند که او صرفا یک ادعای واهی مطرح می‌کند تا از زیر بار نقدهای کوبنده خلاصی یابد.

بیچاره خانواده بیچاره زن بیچاره عشق و بیچاره روان‌شناسی و در این زمانه. زمانه‌ای که امثال شریفی‌نیا ادعای همه این‌ها را دارند. اصلاح می‌کنم؛ نه خانواده نه زن نه عشق و نه روان‌شناسی هیچ‌کدام در مواجهه با گفتمان زن‌ستیزانه‌ی جاری در دورهمی و سینمای شریفی‌نیا بیچاره نیستند.
 
حتی مذهب هم بیچاره نیست در رویارویی با شبه‌هنرمندی که سعی دارد روایت جنسیِ باب میل خویش را حتی به سفر حج هم ربط بدهد. آمیزه‌ای مهوع از صیغه‌بازی و سفر به اماکن مقدس که انسانِ سکولار و مذهبی هردو از بازگفت‌اش شرم دارند.

آدمی می‌هراسد از امثال مدیری و شریفی‌نیای متخصص در روان‌شناسیِ زنان! آنجا که چنین افرادی پول و امکاناتی در چنته داشته باشند در بخشی از جهان فرهنگ مشغول باشند آنگاه انسانی/زنی برای خرید پنیر به سوپرمارکتی برود آنگاه مورد تجاوز قرار بگیرد و گناه‌اش بر گردن خودش بیافتد که چرا با عشوه و طنّازی صحبت کرد و بقّال محل را تحریک و وسوسه نمود.

شریفی‌نیا اگر دائم‌الخمر بود و سیگار با سیگار روشن می‌کرد ضرر‌ش به حال فرهنگ جامعه کمتر می‌بود تا اکنون که برای خودش در سینمای ایران دفتر و دستکی ترتیب داده و زیر بال و پر ژانری را در سینما گرفته که آن را به یک سینمای آس‌وپاسِ ضدّ فرهنگ بدل ساخته.
 
او حق دارد که در کنج خانه از کار پیچیده‌ی طراحی پوستر برای فیلم لذت ببرد! اما وقتی کارهایش در عرصه‌ی عمومی گُل به آب می‌دهد پای مسئولیّت‌ها به میدان باز می‌شود؛ مسئولیّت‌هایی که امثال شریفی‌نیا روزی باید پاسخ‌گوی شانه‌خالی‌کردن از زیرشان باشند.

به سیاست‌گذاران و متولیّان که امیدی نیست پس بر همه‌ی جوانان زنان و خانواده‌هاست که نسبت به بدآموزی‌ها و فرهنگ جنسیِ نامناسبی که این‌روز‌ها از سوی برنامه‌هایی همچون دورهمی ترویج می‌شود هوشیار و آگاه باشند.
 
همه‌ی مردان و زنان ایرانی (زن و مرداش فرقی نمی‌کند) کمترین کاری که علیه چنین برنامه‌هایی می‌توانند بکنند این است که به وقت آغاز برنامه یا کانال را عوض کنند یا تلویزیون را خاموش کنند یا اگر با اصرارِکسی مجبور شدند برنامه را نگاه کنند پس از اتمام آن، به نقد و تحلیل صحبت‌های ردّوبدل‌شده بپردازند شاید بتوانند آن حسِ ناایمنی‌ای را که برای زنان و از دل دورهمی به بار می‌آید خنثی کنند.
 
آنطور که پیداست مدیری در سری جدید برنامه نیز سعی دارد تا از مردانه‌گی برگی برنده علیه زنان بسازد و سالی که نکوست از بهارش پیداست. مردان ایرانی باید بدانند که هیچ چیز به مدیری بدهکار نیستند حتی دیدن یک قسمت از دورهمی را چه رسد به پذیرش حرف‌های او که منادی نوعی مردانه‌گیِ سلطه‌گر و به‌لحاظ جنسی مهاجم است.

داستان، داستان توصیه به منع و توقیف و محدودیت و اینجور حکایت‌ها نیست. مدیری و شریفی‌نیا آزادند در هرچه می‌گویند و می‌کنند، ولی‌ای کاش که همین فرصت‌ها و امکانات در اختیار آنهایی هم باشد که دغدغه‌ی فرهنگ و فرهیخته‌گی دارند چه در عرصه سینما و چه در عرصه‌های فرهنگیِ دیگر؛ و اگر اینطور نیست که نیست باید در همه‌حال نسبت به حملات آن‌ها واکنش مناسب نشان داد و نقّادانه از در مخالفت درآمد.... عزم سفر می‌کنم به تهران به قصد گرفتن یک امضا بر نامه‌ای اداری، با اتوبوس.
 
می‌دانید که دخل و خرج آدمی به هم نمی‌خورد این‌روزها. هواپیما هم که آزاد شده همه چیزش، و سفر هوایی در دسترس خیلی‌ها دیگر نیست. شب است به ایست‌و‌بازرسی نزدیک می‌شویم مرد‌ها باید همه پایین بریزند تا سگی برای بوکشیدنِ مواد مخدر بیاید داخل، درضمن اسباب و اثاثمان هم بازدید بشود.
 
یک ساعت بعد از لرزیدن در سرمای بیابان، با اتمام بازرسی، ما مرد‌ها مجددا سوار اتوبوس می‌شویم. تا شام دوسه ساعتی باقی مانده. راننده سی‌دی‌ای داخل دستگاه می‌گذارد از همان‌ها که پس از چندماهی که پول بی‌نوا را از جیب قشری از مردمِ از تفریح و مسافرت محروم و جوانان پرعقده‌ی بی‌انگیزه بیرون می‌کشند سر از جعبه‌های لُپ‌لپ درمی‌آورند.
 
وقتی شریفی‌نیا را در فیلم می‌بینم تا ته ماجرا را می‌خوانم چشمانم را به زور می‌بندم، اما سیستم صوتی اتوبوس یک‌سره است و من بانضمامِ همه‌ی مسافرانی که میانشان همه‌جور آدم از هر قشری هست؛ محکوم به تحمل صداهایی هستیم که صیغه و چندزنی و .. را جار می‌زنند.

چند ساعت بعد شاگرد شوفر فریاد می‌زند: آقا شام کسی خواب نباشه. اتوبوس و ژانر اتوبوسی سردردام کرده و اشتهایم کور شده.
 
* پژوهشگر
bato-adv
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
همون پارگراف اول که نوشتی آدم تکلیفش روشن میشه با چه سطحی از نقد طرفه...خیلی خوبه همه نویسنده هاجهت فکریشون رو اول نوشته هاشون مشخص کنن اینجوری زحمت خوندن متون بلند بالا برای خواننده ها هم کم میشه:)
ناشناس
Germany
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
بسیارعالی وجسورانه بود.
اثرات فیلمهاوصحبتها وحرکات این دونفر درترویج فسادوبی بندوباری جنسی بیشترازفیلمهای مستهجن است .
امیدوارم مسولان صداوسیمای میلی هم به خودبیایندوبیش ازاین بااعتقادات مردم بازی نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
من مديري رو قبول دارم اون سبك جديدي در بيان طنز در فرهنگ ايران رو باز كرد اما ازلحاظ شخصيتي بسيار ... است و كلا زياد گند ميزنه خيلي هم كاسبه يادتان باشد اون زماني كه كسي نمي توانست كلمه اسپانسر را حتي بخونه ايشون براي طنز نقطه چين اسپانسر داشت ( شركت سام سرويس) و اتفاقا پول خوبي هم اون زمان به جيب زد الان هم نگاه هنري و طنزش به ساخت برنامه هاش بسيار كم شده وتمركزش بيشتر بر در امد زايي است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
الان اگر با گروه و جناح شما بود قطعا سردمدار آزادی و دموکراسی و فرهنگ بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
»رئالیسم سوسیالیستیِ»؟!!!! لطفاً حرمت کلمات را نگه دارید. کجای کارهای این آدم رئالیستی است تا بعداً از نوع سویسالیستی هم باشد؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
چه چهره مبتذلی است خود این شریفی نیا. براستی او از کجا اینقدر حمایت می شود؟
ناشناس
Romania
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
جفتشون دو رو مبتذلن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آفرین.سپاس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
هیس مهران مدیری از خودشونه برنامش هر جور باشه مشکلی نداره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
استاد . پوهشگر. چقد گرفتي از برخي دوستان تا مديري رو بكوبي!؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
شماها دیگه دم از فرهنگ و سینما و خدمت به مردم نزنید. با پول دکوراسیون دورهمی میشد برای کودکان پارک ساخت.واقعا از کی تا حالا به فکر کودکان افتادین؟ لطفا به آقای روحانی بگید چرا سال ۹۲ وقتی رییس جمهور شد ۷ میلیارد خرج دکوراسیون دفترش کرد. نمیشد اون پول برای کودکان خرج بشه؟ و پول های بیشماری که معلوم نیست کجا میره.
مشکل شما با مدیری اینه که ازتون انتقاد میکنه. اگه از شما طرفداری میکرد الان طرفدارش بودید. اگر چه که الان همه دارن از رای به روحانی پشیمون میشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
توجه داشته باش که نویسنده این یادداشت یک غیردولتی است. مدیری انتقاد نمی کنه مدیری و امثال او فرهنگ و داشته های اصیل این کشور را به لجن می کشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
هرکسی که با این طایفه مخالف باشه باید کوبید... به ایم می گویند ازادی...
شهاب
Germany
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
مديري و شريفي نيا نمونه كامل ادمهايي هستن كه تو جووني نترس و با استعداد بودن و با بالارفتن سن ياد گرفتن كه چطور ميشه سرمردم كلاه گذاشت و جيب خود رو پر كرد. سقوط سليقه فرهنگي مردم هم كه ديگه تو اين وانفساي معضلات اقتصادي و فساد اداري براي كسي اهميت نداره.
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
یعنی خداییش هیچکس مثل ایرانی جماعت مهره های درشت خودش را خورد نمی کند . بابا . . . . من هم به این آقایان گاهی انتقاد دارم ولی اگر بخواهیم توی این سی سال اخیر در عرصه طنز یک نفر صاحب سبک و محبوب پیدا کنیم کسی نیست جز مدیری .
شریف نیا هم فیلم هایش را بخش متوسط جامعه ( نه مبتذلان ) می پسندند .
بر شاخ نشسته ای و بن می بری .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
نظر دوم بسیار صحیح است.
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
کاملاً انتقادت مغرضانه و بی انصافانه است. همین که با عث میشن مردم بخندن و به سمت ماهواره نرن خودش خیلیه. دوستان منتقد بهتره بگن خودشون چه خدمات ارزنده ای به ملت ارایه کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
دوست عزیز
خدمت منتقد به ملت نقد همین اراجیفیه که یک مشت فرصت‌طلب بی‌مسئولیت به خوردشون می‌دن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آره مخاطبانی امثال تو هم خیلی خوششان می آید و می خندند! بعضی از برنامه های ماهواره صد بار بهتر از برنامه وطنی مانند این دوررهمی و خندوانه مزخرف است که در آنها ارزش ها به سخره گرفته شوند و بنیانهای جامعه فرو بپاشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
حسودی مطلق.
مدیری مرد شماره یک طنز ایران.
محبوب. همه مردها باهاش بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
درسته که شریفی نیا هیچ آدم جالبی نیست ولی یادت نره که تو هم آشغال نویسی کردی. متنت افتضاحه.. افتضاح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
وقتی همین جناب مدیری عزیز با ب.ام.و آخرین سیستمش در شهر بالا و پایین میکند و به حجره ها و کافی شاپ های متعددش سرکشی میکند چگونه انتظار دارید در برنامه سازی خویش مسیر اعتدال و حمایت از قشر فرهیخته و دغدغه مند را در پیش گیرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
چقدر با کینه مطلب نوشتی :)))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
خیلی تند و عقده ای نوشته شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
سینمای آب دوغ خیاری مورد تایید شریفی نیا مضرتر از سینمای سکولار( باب دل نویسنده) نیست.
هر دو آسیب به فرهنگ می زنند اما مفاهیم سکولار که اخیرا در سینما باب شده؛آثار زیان بارتری دارد.
سینمای شریفی نیا،شاید به چند همسری بپردازد ولی سینمای سکولار رسما به خیانت و تئوریزه کردن آن و وجهه دادن به خیانت و .... می پردازد.
اصلا سکولاریزم حق دفاع از حقوق زنان را ندارد.کیست که نداند،سکولاریسم زن را به مثابه یک ابزار جنسی می پندارد و به هر طریق ممکن از زن استفاده کثیف اقتصادی میکند.
نگاه سکولار منجر به عادی شدن صنعت پورنو و فیلم های مستهجن میشود و به زن چنان بی حرمتی میشود که تاریخ به خود ندیده است.
بنده شریفی نیا و دیدگاهش را قبول ندارم،اما اگر مجبور شوم بین فیلم های شریفی نیا و فیلم های سکولار که در کشورمان ساخته میشود و مورد تایید روشنفکرنماهای ایرانی است،یکی را انتخاب کنم،قطعا سینمای شریفی نیا را انتخاب میکنم،چرا؟ چون حداقل صراحت لهجه دارد و با کبری و صغری کردن تهوع آور،سعی نمیکند خیانت به همسر را توجیه کند،چیزی که به وفور در فیلم های روشنفکری!!!! سالیان اخیر به چشم میخورد.
لیبرالیسم و سکولاریسم و افکار غربی،مارهای خوش خط و خالی هستند که با لباس زیبا و کلام مسحور کننده وارد میشوند ولی تاثیرات مخرب و ویرانگرتری نسبت به سایر افکار دارند.خروجی لیبرالیسم و سکولاریزم،میشود کمپانی های پورنو همچون پلی بوی و ..... و دهها بنگاه تولید فیلم که زن را همچون برده می پندارند و بدترین نگاه را به زن دارند.
تفکر غربی میشود تفکر توجیه و قانونی کردن همجنس بازی .
کجای فرهنگ غرب و سکولاریزم منجر به تحکیم بنیاد خانواده میشود؟
آیا با همجنس بازی و عادی شدن صنعت پورنو و ستاره سازی از بازیگران پورنو،میخواهند به تحکیم بنیاد خانواده برسند؟
امثال شریفی نیا بسیار شریف تر از امثال رهروان سینمای سکولار هستند که کعبه آمال خود را گرفتن اُسکار و نخل طلای کَن می دانند چرا که ادامه راه سینمای روشنفکری،رسیدن به همان راهی است که اکنون غرب در آن غوطه ور است و نابودی بنیان اخلاق و خانواده را در پی خواهد داشت.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
البته دوست عزیز ؛ معنای آزادی در سینما الزاما سکولاریته نیست . شما آثار بزرگ سینما رو نگاه کن ؛ همه ی سینمای غرب و شرق که پورنو گرافی و ترویج خشونت و خیانت که نیست . بله من هم قبول دارم که خروجی ش خیلی افراط داره در این مسائل . لیکن همش هم این نیست . شما آثار ایناریتو ؛ آمنابار ؛ دیوید لینچ ؛ برخی آثار کوبریک ؛ تارکوفسکی ؛ برخی آثار پولانسکی ؛ آرنوفسکی ؛ آثار فرانک دارابونت ؛ سینمای شرق دور نظیر : کیم کی دووک ، کار وای وونگ و دهها اثر برتر دیگه .. همش لجن مال نیست دوست من . . .
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
دوست عزیز که این قدر مطلع هستید و لغات قشنگ بلدید لطفا توجه کنید که همجنسگرا درسته و نه همجنسباز
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
از این مطالب که مثل عقده گشا یی هست حالم بد شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
برو برنامه دورهمی امشب را نگاه کن حالت جا میاد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
چرت وپرت بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آره مطالبش برای بعضی سطوح فکری خیلی سنگین و دیرهضم بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
عالی عالی عالی عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
دلم گرفت برای سینما برای هنر برای وطن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
همه عرصه ها را از انسانهای شریف تهی کرده اند و به شریف نما ها سپرده اند ! حقیقتی است سخت و تلخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
امثال تقوایی و بیضایی و پناهی را کنار میزنند و به امثال اینها میدان میدهند .فکر میکنید اتفاقی است ؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
ما تا آخر الزمان باید به تقوایی و بیضایی و . . . بنازیم و بسنده کنیم ؟؟ زمان می گذرد جوانها بزرگ می شوند . نسل نو می آید و هنرمند نو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
پناهی؟!!!
reza
Netherlands
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
پژوهشگر گرامی آقای شهرکی
باسلام کلیت نقد شما پذیرفتنی است
لیکن نقد علمی باید منصفانه باشد وبی طرف.ضمنا اگر مدیری وشریفی نیا کم مطالعه هستند که هستند جنابعالی نیز محتملا هکذا.
ضمنا الکساندر وف را صحیح بنویسید
Alexandrov
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
اونقدر مطلب جانبدارانه و تند نوشته شده بود که تا نصف مطلب و خوندم رها کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
حالا شما یه لیوان آب خنک بمی خوردی یه کم عصبانیتت فروکش کنه بعد دست به قلم میشدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
گاهی آنقدر فجایع دردناک علیه فرهنگ و هنر اصیل این ملت از تلویزیون و سینما می بینیم که دست خود نیست و ناخواسته عصبانیت میاد سراغ آدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
وای راست میگه.لیست بودجه رو نگاه کنی خرج دکور برای شادی 80 میلیون نفر افسرده زیاد نیست.
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
من این مصاحبه آقایان مدیری و شریف نیا را بظور کامل دیدم . مورد خاصی نداشت . البته وقتی مدیری سئوالی در مقوله ابتذال پرسید بنظر من باید ابتذال را تعریف می کرد . قطعا از صحبتهای آقای شریف نیا برداشت نمیتوان کرد که ابتذال در سینما را تایید می کند . او از ژانری دفاع می کرد که خودش نماینده اش بود . نه از ابتذال در سینما ولی مدیری از ابتذال سئوال کرد .
ضمنا نویسنده گرامی شما باید بدانید که این خرج ها برای چنین برنامه ای اسراف نیست . قرهنگ مردم باید بالا برود . مردم بی فرهنگ پارک میخواهند برای چه ؟ می روند و آنرا خراب می کنند . مردم با فرهنگ از پارک محافظت و استفاده مثبت می برند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آقای ناشناس مگر فرهنگ با تشریفات ظاهری لوکس بالا می رود؟ وای به حال دلسوزان جامعه که چنین سخنانی را از یک فرد می شنوندکه سواد خواندن و نوشتن دارد و هر روز سایت خبری را می بیند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
شریفی نیا انسان بی ریا و صادقی است و پیچیدگی رفتاری عموم ایرانی ها را ندارد.
ليدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
برنامه دورهمي جديد تمام جنسي و متلك هاي جنسي و اروتيك و +20 است مديري با اين سر و صورت سفيدش كه يك موي سياه در آن يافت نمي شود بايد از اين ادبيات خجالت بكشد من كه ديگه تصميم گرفتم از اين به بعد "دورهمي " را هرگز نبينم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
شما حالت خوبه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آفرین به نوسنده این مقاله که اینگونه نابازیگرانی چون شریفی نیا را نقد مینماید اینکار اگرچه دیر ولی از یک جایی باید شروع شود
همايون
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
در حضور صدها تماشگر زن و مرد بازيگران دورهمي مي گويند:
در نيمه شب اتفاق افتاد ....!!!؟؟؟
وچنان زشت وبي ادبانه از شب اول عروسي دو بازيگر شب عروسي شان براي بي حيايي و شوخي جنسي استفاده مي كندكه من در حضور خانواده از شرم عرق ريختم ...جاي تاسف براي تماشاچيان حاضر در استوديو دورهمي است كه با ديدن و شنيدن اين شوخي هاي جنسي مبتذل هورا و جيغ و داد و سوت مي كشند و دست مي زنند و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
هزاران لایک
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
نیاز به گفتن و نوشتن نیست همین که ازتلویزیون دولتی ایران مجوز برنامه سازی می گیرند کافی است برای ابتذال و ریاکاری.
اساسا در تخریب چهره های هنری و ورزشی مورد علاقه مردم ، بسیار کارا هستند. مدیری هم نرمک نرمک در افتادن از چشم مردم به شتاب رسیده گرفته و در سطح شریفی نیا قرار گرفته است. روزی اگر کنار ده نمکی هم بایستد تعجب ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
و یا در کنار رامبد جوان
مرادی
Netherlands
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
پژوهشگر! لطفا نخست املای کلمات را بیاموز و بعد انشا بفرما.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
ساده تر بنویسید تا قابل فهم باشد ، ما که از این اشاره ها و خلاصه اینطور نوشتن ها چیزی متوجه نشدیم ، اگر چه میتوانیم بفهمیم که جدیدا آقای مدیری برای پول هر کاری لازم باشه انجام میدن ، اصلا هم ناراحت نبیده بودن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
چقدر برادر و خواهر های عرزشی دور و برمون زندگی میکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
لطف کنید بگویید شما از کجا آمده ایداین ساده انگاریست که اگر دکوردرست نشودمی شودپارک درست کرددست مدیری درد نکندکه پول را ندذدیدواین سن ودکور را درست کرد تابماند برای بقییه پارک اتوبان کار عمرانی پیش کش دلسوزی بس است مملکت شده آبکش سوراخ سوراخ گریه وزاری وحرفهای که هیچ دردی را دوانمی کندنه شادی نه کار فقط وراجی دروغ دزدی تهمت آبرو ریزی دعا برای نیست نابودی دیگران ما می خواهیم از شر این ادبیات خلاص بشیم حالا میخوان اسمش را بزارین ابتذال بذارین مطمن هستیم به شما کم رسیده که آشفته شده اید
HE
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
خیلی خوب بود نوشته تانف ممنون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
چه متن مزخرفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
همه ی درد و مرگ شما انتقادات مدیری از دولته
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
از شریفی نیا راجع به ابتذال سوال می شود؟ اگر می فهمید ابتذال چیست که می رفت توی زیرزمین خانه اش برای همیشه قایم می شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
"توانش فکری" ات مرا کشت ای روشنفکر!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
مدیری مانند کسی که از کره ای دیگر امده برای مردم فلک زده نسخه مینویسد.
راجع به زمین و زمان حرف میزند.
برنامه اش با برنامه عمو پورنگ شاید
قابل قیاس باشد که نیست.
فقط کاستی ها را میگوید و سیانمایی میکند انگار مردم به نون شب محتاجنداگر ایطور است
مگر تبلیغات تلویزیون را نمیبینی همه در ویلا زندگی میکنند.
مدیری بگوید چقدر میگیرد که با این لودگی همه مردم را ذلیل نشان بدهد
ودولت را مقصر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
برای فهمیدن تفکر و شعور فرهنگی و اجتماعی ناقض مدیری همین بس که در دورهمی در پاسخ به انتقادهای مردم و نقادان از بی نزاکتی او در این برنامه می گوید : " پشت فرمان و هنگام راه رفتن در پیاده رو و جاهای دیگه به هم دیگه فحش های رکیک می دهند و انگار که فقط باید در همین استودیو و جایی که من ایستاده ام مواظب دهان بود تا حرف ناپسند زده نشود" شگفتا و اسفا به این تحلیل از یک به اصطلاح هنرمند طنزپرداز!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
فارق از متن، که با بخش زيادی از اون موافق بودم، باید بگم که چقدر خوب بود که پژوهشگران ما کمی در املای متونی که می‌نوشتند بيشتر دقت می‌کردند تا غلط‌هايی مثل مردانه‌گی (به جای مردانگی)، فرهيخته‌گی (به جای فرهيختگی)، گناه‌اش (به جای گناهش)، زن و مرداش (به جای زن و مردش)، و ... را مرتکب نمی‌شدند.
روجا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
تاريخ مصرف آقاي مهران مديري سلطان سابق طنز به پايان رسيده است و او اما براي قبول اين واقعيت امادگي ندارد بنابراين با توسل به ابتذال و حرفهاي ركيك و شوخي هاي جنسي مي خواهد هنوز جايي براي خود در ادهان جستجو كند قافل از اينكه اين حركات و شوخي مديري او را بيش از پيش منفور خواهد گرداند و سابقه درخشان ايشان را بر باد خواهد داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
اثر هنري مبتذل وجود ندارد چون آثار مبتذل را نمي توان اثر هنري ناميد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
نویسنده محترم
اینکه انتقاد داشته باشی دلیل نمیشه انصافو زیر پا بذاری.
دکوراسیون شیک یه برنامه ی محبوب سر جای خودش ، پارک و مناطق محروم هم سر جای خودش. نقدت خیلی مشکوک می زنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
قطعا قشر کارگری ایران اونطور که شما میگید فرهیخته و اهل مطالعه نیستن.
چه بسا که قشر تحصیل کرده و دانشگاهی و مدیران ما هم اینطور که شما گفتید نیستن.
به نظرم اصلا جالب نیست با اینجور تعریف ها طرفداری یه گروه خاص رو جلب کنید.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
این نوشته بدون شک صرفا برای کوبیدن مدیری نوشته شده. وگرنه نویسنده ای که دغدغه ی حقوق فقرا و مسائلی همچون ابتذال در سینما رو داشته باشه، قطعا سوژه های محکم تری وجود دارند که به اونها بپردازه!!!
هدف نویسنده صرفا کوبیدن مهران مدیری بوده و بس!
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
سلام فرارو وجناب پژوهشگر .چقدر زیبا وعالی نوشتی اما حیف که اصلا شریفی نیا نمی فهمد انچه شما نوشته اید یعنی چه اما قطعا مدیری میفهمد ولی به صلاح اش است که خودش را به حماقت ونفهمی بزند چون همه چی برایش شده پول .ترا خدا ببین از انتظامی ها ونصیریان ها ومشایخی ورشیدی وکشاورز جعفر والی شکیبایی وشجاع زاده وهاشمی و.....کارمان رسیده به یک مشت کار چاق کن ودلال وپول پرست .شریفی نیا که از اول هم لمپن وپوپولیسم بود اما حیف از مدیری که عالی بود ولی هنرش را به پول و مقام فروخت وتا حد امثال شریفی نیا با ان شلوارک معروفش در برزیل سقوط کرد. مخلص همه یک معلم دانشگاه
بهلول
Canada
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
نسل سينما گران رانتى .تاريخ در رابطه با شما هنرمندان رانتى نظر خواهد داد.مردم صبورند و ايران پايدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
یکی از افتخارات من ندیدن فیلم اخراجی هاست.بیست و دو سه ساله بودم که سی دی قسمن اول به بازار امده بود و من تا اون جایی رو دیدم که همین آقای شریفی نیا گفت کمک های جنسی و غیرجنسیتون رو بفرستید جبهه.بعد از اون حالت تهوع بود و خاموش کردن دستگاه
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مدیری عشقه
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
کوبوندن مهران مدیری کاملا هدف داره ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
لطفا اینقدر خودتان را حامی زنان نشان ندهید. همین طرفداری های شما زنها را پررو کرده
ناشناس
Germany
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
خندوانه ، دور همی، فرهنگ عامه پسند، استحاله جوهری،
حاضر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
نقد بجایی بود.باعث خشنودی و آرامشه،رد پای چنین پژوهشگرانی در عرصه تفکر
دختر ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
خودت فهمیدی چی گفتی ?! یعنی هدف فقط کوبیدن مدیری بود والسلام یعنی چی با پول دکور میشد چنین کرد واقعا مقاله خنده داری بود خندیدیم و از این همه نگاه مغرضانه متاسفم برای نویسنده از فرارو متعجبم چطور این مقاله رو نشر داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
با سلام و احترام. ضمن تشکر از نویسنده تنها به این نکته اکتفا می کنم که باید دید این نوع فیلم ها چقدر مخاطب دارد. یک نمونه عرض می کنم. چند سال قبل در اتوبوس به سمت اصفهان می رفتم که ابتدا فیلم قلقلک پخش شد و مسافران خیلی استقبال کردند . بعد فیلم جان سخت پخش شد که به علت داشتن اصطلاحات کامپیوتری سبب اعتراض شد و مردم گفتند بابا می خواهیم بخوابیم کم کنید صدا را. نمی توان خیلی ما را فرهیخته فرض کرد و نوع رانندگی ما معرف ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
حسادت
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
آقا دمتون گرم ، حالا یکی دو تا انتقاد از دولت کرد پول بدنین نویسندگان محترمتون خرابشون کنن ، حمله به هنر حمله به تمام جامعه است ، ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
با بودجای که به نهاد ها و سازمان های تبلیغاتی اختصاص یافته می شود مدارس ، درمانگاه و پاک های بیشتری برای مردم ساخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مديری بخاطر آن چند وقتی که بيکار و ممنوع الکار شده بود و الان هم ثروتی به هم زده دار ه از حکومت انتقام ميگره البته بازم از لمپن های اختلاس کننده حکومت بهتره حداقل شايد با چرت و پرت های که ميگه يکسری احمق بخندونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
کاملا حسودییتون شده .
شریفی میا را دوست ندارم .ولی ابتذال طرفدار داره ررا درست میگه .ئقتی فیلمهای عطاران اینقدر فروش میکنه چرا ناراحت میشن.بعد هم یک برنامه به این خوبی حالا کمی خرج دکورش بشه تو چرا ناراحتی. فقط حسودیه .مرم پولشونو بدن رسیور جم بخرند خوبه. خانواده ما از برنامه های مهران مدیری لذت میبریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مهران مدیری تقریبا از دوازده سال پیش معامله رو زد و در چند بزنگاه تاریخی با برنامه هاش تاثیر مخرب و بدی در سرنوشت مملکت بازی کرد
البته خیلی خیلی هم کلان معامله کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
اصلا داعش را هم مدیری درست کرد. ول کن بابا
بختیاری
United States of America
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
واقعیت اینست که اکثر مردم ایران باتوجه به مسائلی که در دو دهه اخیر در کشور بوجود آمده و واکنش افراد را با چالشها میسنجند
و آقای شریفی نیا صرفنظر از استعدادش ، از لحاظ شخصیتی دقیقا مثل ولید در سریال امام علی است
و بلحاظ اجتماعی نمونه یک " قلاده طلا است " لذا یک هنرمند مردمی قلمداد نمیشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
شریفی نیا محبوب نیستی... دست و پا نزن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
نويسنده مطلب بسيار انسان عقده اي و كوته بيني ميباشد.اميدوارم سايت خوب فرارو با انتشار همچين مطالب عقده گشايانه اي باعث ريزش مخاطبانش نشه
واقعا مطلب پر از كينه بود و حال بهم زن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
سبک کارهای مدیری رو دوس دارم....واقعا نوع طنزش چیزیه که از ته دل میخندی و به وجد میای ...طنزی که سالها تو ذهنت هست و بعضا با مرور بعضی سکانسها در ذهن لبخند به لبت میاد.قدر هنرمندای اینچنینی رو باید بدونیم... مدیری انسان منتقدی هست و بارها بخاطر انعکاس نظر مردم خودشو به خطر انداخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مدیری هیچ وقت تو کارهایی نظیر اخراجی ها کار نکرده...نویسنده مقاله بی فکری کرده که در یک مقاله دو فرد متفاوت را کنار هم گذاشته...شریفی نیا فقط به دنبال پوله و تقریبا نظر مردم براش مهم نیست.اما مدیری اینطور نبوده
12
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
جون هرکی که دوست دارید هرچقدر سادگی کردیم تو این چند دهه بسته ، هیچ فرقی بین مدیری و شریفی نیا و ارجمندو ... نیست همشون به فکر منافع خودشونن و دعواها زرگریه و فقط خودشونو به مظلوم نمایی وآدمای خوب میزنن همین مدیری یا امثال اون موقع زلزله کرمانشاه چکار کردن ومردان واقعی ومردمی افرادی مثل علی دایی وعلی کریمی هستنو بس .
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین