bato-adv
کد خبر: ۲۵۵۷۹۶

حمله جدید نبویان به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
فرارو - محمود نبویان، عضو جبهه پایداری و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار گزارش آمانو در خصوص فعالیت های هسته ای ایران گفته است که این گزارش به این معناست که ایران ۱۲ سال دروغ گفته است ولی ما از آن می گذریم. گزارش آمانو عصر امروز سه شنبه از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.

وی همچنین وزارت امور خارجه را متهم کرده است که به مردم اطلاعات غلط می دهد.

این عضو جبهه پایداری همچنین اظهار داشته است که "من نمی دانم این توهین به ملت ایران چگونه می تواند یک دستاورد باشد. تعجب می کنم که چگونه آقایان این را یک دستاورد می دانند. آقای عراقچی و آقایانی که می‌گویید این یک دستاورد است، به ملت ایران جواب دهید این چه دستاوردی است؟"
 
 در زیر متن اظهارات سید محمود نبویان در گفت و گو با رجانیوز  را بخوانید:

 
بسم الله الرحمن الرحیم. می‌خواهم در مورد پیش نویس قطعنامه و قبل از آن درباره گزارش دبیرکل آژانس اتمی در خصوص PMD و نکاتی که در آن هست تذکراتی بدهم.

یکی از چیزهای مهمی که مردم عزیز ما باید به آن توجه کنند این است که مطابق ماده ۴ NPT هر کشوری صاحب صنعت هسته‌ای حق دارد به هر میزان و هر درصدی که می خواهد به غنی سازی اورانیوم به شرط صلح آمیز بودن بپردازد، دشمنان ما از اول برای اینکه صنعت هسته ای کشور را از دست ما بگیرند، ادعا کردند که ایران انحراف به سمت نظامی داشته؛ بنابراین حق داشتن صنعت هسته‌ای را ندارد. آنها برای رسیدن به اهدافشان چاره ای نداشتند جز اینکه این دروغ رو نسبت به نظام جمهوری اسلامی داشته باشند. ۱۲ سال است که علیه ایران پرونده‌ای بصورت جدی مطرح شده و تمامی حرف‌های آنها این است که برنامه هسته‌ای ایران در زمان دولت اصلاحات و قبل از آن به سمت نظامی انحراف داشته است.

آقای روحانی که در سال ۸۲ مسئول رسیدگی پرونده هسته‌ای ایران شد در کتاب خودش امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای در صفحات ۶۱۴ و ۶۲۰ می‌گوید: از موفقیت‌های من در آن دو سال مسئولیت ۸۲ تا ۸۴ این است که برای آژانس و دنیا اثبات کردم که این حرف دروغ است. ما انحرافی به سمت نظامی نداشته ایم. همچنین ایشان در بند ۵ صفحه ۶۰۷ و پاراگراف دوم صفحه ۵۷۲ اشاره می کند که کار به اینجا رسید که شورای حکام در قطعنامه نوامبر ۲۰۰۴ یعنی آبان ۱۳۸۳ آورده است که برنامه هسته‌ای ایران مطلقا به سمت نظامی انحراف نداشته است.

این جزء موفقیت هاست. درست هم هست. آقای روحانی انجام داده است. الان در ژنو، لوزان، وین آقای روحانی، آقای ظریف، آقای عراقچی رفتند و این همه عقب نشینی کردند و بیش از ۹۰ درصد صنعت هسته‌ای کشور را تعطیل کردند و طرف مقابل نقشه راه طراحی کرد، بازدید از پارچین را خواستند و در اختیارشان قرار گرفت و دوباره بعد از ۱۰ سال و پس از این همه عقب نشینی و سابقه آژانس در گزارشی که برای شورای حکام در خصوص مسائل حال و گذشته PMD تهیه می کند بیش از ده‌ها مورد ایران را متهم به دروغگویی کرده که اطلاعات غلط به آژانس داده، پنهان کاری کرده، به دنبال فعالیت های نظامی هسته ای بوده است.

من بعضی از بندهای این گزارش را می خوانم.

در بند ۲ آمده که از سال ٢٠٠٢ به بعد "یعنی زمان دولت اصلاحات" ، آژانس به تدریج در مورد احتمال وجود فعالیت‌های افشا نشده هسته‌ای مرتبط با سازمان‌های نظامی، شامل فعالیت‌های مربوط به توسعه یک کلاهک هسته ای برای یک موشک نگران شد. گزارشات مدیرکل موضوعات باقیمانده مربوط به ابعاد احتمالاً نظامی برنامه هسته‌ای ایران را مشخص نمود و خواستار اقداماتی از سوی ایران برای حل و فصل آنها شد. این اطلاعات نشان داد که ایران فعالیت هایی در ارتباط با توسعه یک وسیله انفجاری هسته‌ای انجام داده بود. این اطلاعات همچنین نشان داد که پیش از پایان سال ۲۰۰۳، این فعالیت‌ها بر اساس یک برنامه  ساختاری، و اینکه برخی از فعالیتها ممکن است هنوز ادامه داشته باشد تحقق یافته است.

این یعنی ایران دروغ گفته است. آقای روحانی می گوید قطعنامه شورای حکام آمده است و در سال ۸۳ ایران ثابت کرده که برنامه نظامی هسته ای نداشته اما الان پس از این همه عقب نشینی ایران محکوم می شود که دروغگو بوده و به سمت مسائل نظامی هسته ای رفته است.

به چند بند دیگر گزارش آژانس اشاره می کنم.

در بند ۱۴ آمده است؛ آژانس مجموعه ای از اطلاعات را در اختیار داشت که نشان میداد ایران فعالیتهای مرتبط با توسعه یک وسیله انفجاری هسته ای را انجام داده بود و این اطلاعات نیز معتبر است.

در بند ۲۲ آمده است؛ اطلاعاتی که پیش از نوامبر ۲۰۱۱ در اختیار آژانس قرار داشت نشان می داد که ایران از طریق تعدادی از ساختارهای مدیریتی متفاوت و متغیر، تمهیدات لازم برای فعالیت هایی در پشتیبانی از یک جنبه نظامی احتمالی برای برنامه هسته ای خود را فراهم کرده است. بر اساس این اطلاعات، ساختارهای سازمانی بیشتر حوزه های فعالیت مرتبط با تولید یک ابزار انفجاری هسته ای را پوشش می داد.

اسم فرد محقق را هم می آورد و می گوید: یک سازمان جدید با عنوان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی توسط محسن فخاری‌زاده تاسیس شده و در سایت مژده در نزدیکی دانشگاه مالک اشتر در تهران مستقر شد.

و در ادامه در بند ۲۳ اسم شرکتش را می آورد و می گوید در "دفتر ارکیده" بوده است و دقیق در گزارش می‌گویند که ایران دروغ‌گو است.
۱۲ سال است که نظام جمهوری اسلامی می گوید که ما تاکنون بدنبال برنامه نظامی هسته‌ای نبودیم و با آمدن آقای روحانی در لوزان و ژنو و وین این همه از منافع ملت عقب نشینی کردیم، می خواستیم اعتمادسازی کنیم؛ الان دوباره ایران دروغ‌گو شده و ادعا می‌کنند که ایران بدنبال سلاح هسته‌ای بوده است.

در ابتدای بند ۲۳ آژانس می گوید؛ «ایران اطلاعاتی در ارتباط با برخی از سازمان های ذکر شده در پیوست ۲۰۱۱ و ارتباطات آنها و کارکردهای آنها به آژانس ارائه کرد. در این ارتباط، ایران از جمله وجود یک برنامه هماهنگ شده با هدف تولید یک ابزار انفجاری هسته ای را رد کرد.» اینجا آژانس اشاره می کند که ایران برنامه نظامی هسته ای را رد کرده ولی در ادامه در بند ۲۴ آژانس می آورد که ایران دروغ گفته. در متن بند ۲۴ آمده است: «آژانس چنین ارزیابی می کند که، پیش از پایان سال ۲۰۰۳، یک ساختار سازمانی در ایران برقرار بوده که برای ایجاد هماهنگی برای طیفی از فعالیت‌های مرتبط با تولید یک ابزار انفجاری هسته‌ای مناسب بوده است.» معنی بند ۲۴ چیست؟ معنی آن این است که ایران اطلاعاتی را داده که کاملا کذب است. بعد از این همه که قرار شد اعتماد سازی کنیم به اینجا رسیدیم که دروغ‌گو شده‌ایم.

در بند ۲۵ آمده است: « تا پیش از نوامبر ۲۰۱۱ در اختیار آژانس بود، ایران قادر بود خریدهای خود را، عمدتا برای فعالیت های چرخه سوخت هسته ای خویش، از طریق شرکت هایی که مستقیما با سازمان انرژی اتمی یا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ارتباطی نداشتند انجام دهد، و لذا مصرف کننده نهایی را پنهان کند.» آژانس در چند بند به صورت پشت سر هم اتهاماتی را به ایران وارد می کند.

در بند ۲۶ آژانس آورده است؛ « آژانس همچنین نشانه‌هایی در دست داشت از برخی نمونه های خرید و اقدام به خرید اقلامی که، علاوه بر سایر امور، به تولید یک ابزار انفجاری هسته ای مربوط می شد. آژانس اطلاعاتی در اختیار ندارد که اقدام به چنین خریدهایی پس از سال ۲۰۰۷ صورت گرفته باشد.»

در بند ۲۹ آمده که معدن "گچین" برای تولید اورانیوم فعالیت های هسته ای اعلام نشده بود. در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ ایران اورانیومی را که از آنجا استخراج می کرد را برای تولید کلاهک هسته ای اختصاص می داد.

در بند ۳۳ آمده است؛ « اطلاعاتی که پیش از نوامبر ۲۰۱۱ در اختیار آژانس قرار داشت نشان می داد که، در اوایل دهه ۱۹۹۰ "یعنی سال ۱۳۸۰ در دولت اصلاحات" ، ایران ممکن است اطلاعات مربوط به طراحی یک ابزار نظامی هسته ای را از طریق یک شبکه مخفی عرضه هسته ای دریافت کرده باشد. » یعنی تند تند و پشت سر هم آژانس دارد می گوید که ایران در این ۱۲ سال به ما دروغ گفته است. پس از این همه عقب نشینی هایی که آقای روحانی و ظریف انجام داده اند، دستمزدش می شود این گزارش.

در بند ۳۴ آمده است؛ «که ایران کارهای مقدماتی، بدون مواد هسته ای، برای تولید اجزاء اورانیومی برای یک ابزار انفجاری هسته ای صورت داده است.»

در بند ۳۷ و ۳۸ آژانس آورده است که اطلاعاتی که ایران در خصوص تولید چاشنی های EBW داده است با برنامه چاشنی ها همخوانی ندارد. ایران اینجا دروغ می گوید. در ادامه همین بحث در بند ۴۰ آژانس می نویسد؛ « آژانس چنین ارزیابی می نماید که چاشنی‌های EBW تولیدی توسط ایران دارای مختصاتی هستند که به ابزار انفجاری هسته ای مربوط می شود.»

در بند ۴۱ آژانس می گوید ایران در سال ۲۰۰۳ آزمایش بزرگی با مواد منفجره در مکانی به نام "مریوان" و نه در "منطقه" مریوان انجام شده است.

در بند ۴۶ آمده است؛ « فناوری MPI توسعه یافته توسط ایران ویژگی های مربوط به یک وسیله انفجاری هسته ای را دارد.»

در بند ۴۷ آمده است؛ « ایران اجزای شبیه سازی شده برای یک وسیله انفجاری هسته ای از مواد دارای چگالی بالا را تولید کرده است.»

شما هر چه به این بندها و موارد نگاه می کنید جز اثبات دروغ‌گویی ایران در این ۱۲ سال نیست. یعنی آقای روحانی دروغ گفته، نظام دروغ گفته، مقام معظم رهبری که فتوا داده سلاح هسته ای حرام است، همه این ها دروغ است و این دستمزد این همه اعتمادسازی ای است که آقای روحانی انجام داده است.

در بند ۴۸ آژانس آورده که ایران در سال ۲۰۰۰ یک سیلندر بزرگ برای مهار آثار انفجار تا ۷۰ کیلوگرم مواد منفجره با قدرت بالا در پارچین ایجاد کرده است.

در بند ۵۰ آورده که ایران هیچ توضیحی در خصوص فعالیت های مربوط به توانمندی های پژوهشی انفجاری به آژانس نداده است.

در بند ۵۱ آورده که با درخواست بازدید آژانس از پارچین، ایران سعی کرده است که مکان مدنظر در پارچین را تخریب و امکانات را ببرد. یعنی چی؟ یعنی ایران پنهان کاری می کند.

در بند ۵۳ دوباره در خصوص پارچین آژانس آورده است؛ « هنگامی که مدیرکل و معاون مدیرکل در امر پادمان ها از ساختمان اصلی مورد نظر آژانس در سایت پارچین در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۵ بازدید کردند (۲ ماه پیش)، آنها یک محفظه یا هر گونه تجهیزات مربوطه را در داخل ساختمان مشاهده ننمودند. آنها از جمله نشانه‌های تازه‌ای دال بر  نوسازی داخلی، یک سقف با یک سطح مقطع غیر معمول و یک سامانه تهویه مطبوع که به نظر می رسید ناقص است را مشاهده نمودند.»

جالب هست. ما با وزیر دفاع و آقای صالحی صحبت کردیم، گفتند اینها کاری در اینجا انجام ندادند و بعد حالا ببینید آنها چه گزارشی تهیه کردند. کل گزارش علیه ایران است.

آژانس گفته که ایران ادعا می کرد ما از آن مکان در پارچین برای انبار مواد شیمیایی استفاده می کرده ولی در بند ۵۵ آژانس آورده که «آژانس نمونه های محیطی را تجزیه و تحلیل نموده است. آژانس ترکیبات انفجاری یا پیش‌سازهای آنها را که نشان دهد ساختمان برای انبار کردن بلند مدت مواد شیمیایی مربوط به مواد منفجره مورد استفاده قرار داشته است را پیدا نکرد.» این اثبات دروغگویی ایران هست.

در بند ۵۶ آژانس می گوید؛ «به دنبال تکمیل جلسه کارشناسی فنی در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۵ که در آن ایران با نشان دادن یک عکس هوایی گرفته شده توسط ایران، تصاویر ماهواره ای آژانس را مورد چالش قرار داد، آژانس از منابع مختلف از جمله یک منبع بازرگانی، تصاویر ماهواره ای جدیدی را به دست آورد که نشانه های قبلی مربوط به حضور یک شیء استوانه ای شکل بزرگ در محل مورد نظر آژانس در سایت پارچین در تابستان ۲۰۰۰ را حمایت می کرد.» آژانس دارد می گوید عکس های ماهواره ای ما در تناقض با عکس های هوایی ایران است و ادعای آژانس درست است.

در بند ۵۷ آژانس ادامه می دهد؛ «اطلاعات موجود نزد آژانس شامل نتایج تجزیه و تحلیل و تصاویر ماهواره ای، اعلام ایران در باره هدف (نوع کاربری) ساختمان را حمایت نمی کند. فعالیت های گسترده انجام شده توسط ایران از فوریه ۲۰۱۲ در محل خاص مورد نظر آژانس، توان آژانس برای انجام راستی آزمایی مؤثر را به صورت جدی تضعیف نمود. »

در بند ۵۸ آژانس آورده است؛ «ایران قبل از ۲۰۰۴ و بین ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ مطالعات مدل سازی رایانه ای ترتیبات اجزای متعددی را که فقط مختص تنظیمات انفجاری هسته ای مبتنی بر فناوری انفجار داخلی بودند را انجام داده است.»

در بند ۶۳ آژانس می گوید؛ «ایران اقدامات عملی برای تضمین آغازگر نوترونی یک وسیله انفجاری هسته‌ای از نوع انفجار داخلی را مورد توجه قرار داده بود.»

در بند ۶۴ می گوید که ایران منکر اقدام علمی برای تضمین آغازگر نوترونی یک وسیله انفجاری هسته ای شده که این انکار ایران کذب و غلط است.

در بند ۶۶ آژانس مدعی هست که « ایران ممکن است در ۲۰۰۲-۲۰۰۳ آزمایش های مقدماتی مربوط به آزمایش یک وسیله انفجاری هسته ای را برنامه ریزی کرده و انجام داده باشد.»

در بند ۶۹ آژانس می گوید در ایران طی سالهای ۲۰۰۲-۲۰۰۳ یک پروژه بزرگ برای بررسی چگونگی قرارگیری یک کلاهک کروی در داخل محفظه کلاهک موشک شهاب ۳ انجام داده است.

من تعجب می کنم. آقای ظریف! آقای عراقچی! چرا گزارش غلط به مردم می دهید؟ چرا صادقانه با مردم برخورد نمی کنید؟ شما می گویید این گزارش مثبت است. واقعا این گزارش مثبت است؟ این گزارش اثبات می کند که ایران دروغگو بوده و به سمت انفجار هسته ای رفته، پنهان کاری کرده است. ارزیابی نهایی این گزارش را هم می‌خوانم.

در بند ۷۹ آژانس آورده است؛ «آژانس ارزیابی می کند که چاشنی های انفجاری (EBW) توسعه یافته از سوی ایران مشخصاتی مرتبط با یک وسیله انفجاری هسته ای دارند. آژانس همچنین ارزیابی می کند که فنآوری آغازگر چند نقطه‌ای توسعه یافته از سوی ایران مشخصات مرتبط با یک وسیله انفجاری هسته‌ای و همچنین (مرتبط) با تعداد محدودی از کاربردهای جایگزین دارد.»

در بند ۸۰ آورده که «اطلاعات در اختیار آژانس در رابطه با آزمایش هیدرودینامیک نشان داد که ایران اتاقکی بزرگ را در مجتمع نظامی پارچین در سال ۲۰۰۰ ساخته و نصب کرده است.» این یعنی سال ۱۳۷۹. زمان دولت اصلاحات. یا راست هست و یا دروغ. من درباره این توضیح می دهم. در ادامه بند آمده؛ «  این اتاقک منطبق با پارامترهای یک اتاق آتش انفجاری ترسیم شده خارجی است. آژانس اظهارات ایران درخصوص منظور از این ساختمان را تایید نمی کند.» یعنی ایران دارد دروغ می گوید. در ادامه می‌گوید ایران این اتاقک را از بین برده و لذا راستی‌آزمایی از سوی آژانس را تضعیف می کند.

در بند ۸۱ آمده است؛ «آژانس ارزیابی می‌کند که ایران مدل سازی کامپیوتری از یک وسیله انفجاری هسته ای را قبل از سال ۲۰۰۴ میلادی و ما بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ میلادی انجام داده است.»

در بند ۸۴ آمده است؛ «آژانس ارزیابی می کند که، قبل از پایان سال ۲۰۰۳ میلادی، یک ساختار سازمانی در ایران مناسب برای هماهنگی طیفی از فعالیتهای مرتبط با توسعه یک وسیله انفجاری هسته ای وجود داشته است.» یعنی قبل از سال ۱۳۸۲ و ۱۳۸۱. در زمان دولت اصلاحات.

در بند ۸۵ و ۸۶ هم ادعای فعالیت نظامی هسته ای از سوی ایران قبل از سال ۸۱ را از سوی آژانس مطرح می کند.

این گزارش که ایران را محکوم می کند و می گوید انفجار هسته ای داشته است و دروغگو بوده و پنهان کاری کرده است؛ این گزارش راست است یا دروغ؟ اگر راست است در زمان دولت اصلاحات چرا اینکارها را انجام داده‌اند؟ مشکل برای مردم ایجاد کرده‌اند. همه قطعنامه‌ها زیر سر اینها است. اگر راست بوده مردم باید بدانند که قطعنامه‌ها همه زیر سر دولت اصلاحات انجام شده. زمان قبل از اصلاحات یعنی زمان هاشمی هم انجام شده. این گزارش به آن زمان‌ها بر می‌گردد. چرا انجام دادند؟ هاشمی و اصلاحاتی‌ها که حامی اصلی دولت فعلی به شمار می روند و این دولت در آن طیف سیاسی قرار می‌گیرد.

اما اگر این گزارش دروغ است؛ که ما هم می گوییم دروغ است و روحانی هم قبلا در کتابش نوشته که «من اثبات کردم دروغ است»؛ چرا علیرغم این‌همه عقب نشینی‌ها و گذشتن از منافع کشور و اعتماد سازی در ژنو و لوزان و وین و بعد اینکه این‌همه اطلاعات و امکان بازرسی از پارچین را در اختیار آنها قرار داده‌ایم و هیچ چیزی تقریبا نمانده بطوریکه فقط ۳۰۰ نفر را از تهران بردند تا سانتریفیوژها را در نطنز باز کرده و جدا و جمع‌آوری کنند. آمریکا این همه عجله ندارد ولی اینها عجله دارند و به قول خودشان دارند با از بین بردن صنعت هسته ای کشور اعتمادسازی می‌کنند. علیرغم این همه اقدامات سخیف این دولت، ایران چرا باید اینگونه در دنیا محکوم شود؟ یعنی ایران کشوری است که ۱۲ سال دارد دروغ می گوید؟ ۱۲ سال دارد پنهان کاری می کند و اطلاعات غلط به دنیا می دهد؟ آیا این دستمزد ملت ایران است؟ دستمزد آقای ظریف و آقای عراقچی است که از منافع ملت عقب نشینی کردند و در عوض دست‌شان به هیچ بند شد.

توجه بفرمایید اگر این گزارش راست است برای زمان اصلاحات و آقای هاشمی است. قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر شده برای کارهای اینهاست و اگر دروغ است آیا با این گزارش ایران در دنیا اعتبار پیدا کرده است؟ ایرانی که به دروغگویی و همه چیز محکوم شده است.

اما در رابطه با پیش نویس قطعنامه شورای حکام که امروز قرار است تصویب شود. من به بندهای آن اشاره کنم.

در بند C اشاره می کند به گزارش های مدیر کل که یکی از آنها همین گزارش اخیر در خصوص PMD هست. یعنی از طرف شورای حکام پذیرفته شده پنهانکاری و دروغگویی ایران و این الان قرار است که مصوب شود.

در بند F استقبال از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ می کند.

در بند I آورده است؛ «با وقوف به ماهیت درازمدت مفاد برجام و آثار آن برای آژانس» یعنی تایید اجرای طولانی مدت برجام.

در بند K تاکید می کند بر این زمان طولانی که معلوم نیست چند سال است، چند ده سال است؛ آژانس باید به شورای حکام گزارش بدهد.

در بند M آروده است؛ «توافق ایران مبنی بر اینکه این کشور وارد فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث تولید بمب انفجاری اتمی شود». این به چه معناست؟ یعنی اینکه اقلام دو منظوره هم صادرات آن به ایران ممنوع می شود.

بند ۲ تاکید می کند که ایران در دنیا ویژه است. میگوید این در قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام آمده است. اینجا هم می آوریم که این احکامی که در خصوص بازرسی ها و نظارت و ... فقط مختص ایران است و نباید به عنوان یک رویه درباره هیچ کشور دیگه ای در دنیا بکار گرفته شود.

در بند ۳ یک نکته اضافه می کند که خیلی جالب است. این نکته نه در برجام است و نه در ۲۲۳۱. اینجا فقط آمده است. تاکید می کند که ویژه بودنی که در بند ۲ گفتم کافی نیست. حتی نظارت ویژه ای که ما در نظر گرفته ایم برای آژانس که نسبت به ایران داشته باشد باید توجه کنید که این نظارت ها نباید یک عرف استاندارد لحاظ شود. این فقط مختص ایران است.

من نمی دانم این توهین به ملت ایران چگونه می تواند یک دستاورد باشد. تعجب می کنم که چگونه آقایان این را یک دستاورد می دانند. آقای عراقچی و آقایانی که می‌گویید این یک دستاورد است، به ملت ایران جواب دهید این چه دستاوردیست؟

نکته بعدی اینکه در بند ۴ می گوید این گزارش ها هم به شورای حکام و هم به شورای امنیت ارائه شود. ما با شورای امنیت چه کاری داریم که باید به آن گزارش داده شود؟

در بند ۶ آژانس باید با کمیسیون مشترک تبادل اطلاعات داشته باشد و باید به کشورهای امریکا، آلمان، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و نماینده اتحادیه اروپا گزارش دهد.

جالب این است که تنها بندی که به نفع ایران آورده در بند ۹ است می‌گوید پرونده ابعاد احتمالی نظامی را می بندیم ولی قبلش گفته که ایران فعالیت نظامی هسته‌ای داشته است. این به چه معناست؟ به این معناست که ایران ۱۲ سال دروغ گفته است ولی ما از آن می گذریم. یک قتلی صورت گرفته. ایران گفته من قاتل نیستیم ولی ما اثبات کردیم که ایران، تو قاتلی اما از تو می‌گذریم، دروغگو هستی، پنهان کاری کردی و اطلاعات غلط دادی اما ما می گذریم و پرونده را می بندیم. این قبل بند ۹ است. ولی بعد این بند ۹ جالب است. بلافاصله در بند ۱۰ می آورد البته ایران ملزم است که کاملا همکاری بکند با آژانس در زمینه دسترسی به تمام اماکن نظامی خود. بند Q از برجام که دسترسی به تمامی اماکن نظامی ایران در آن آمده است. جالب است. اول می گویند ایران محکوم است. در بند ۹ می گویند پرونده PMD را می بندیم ولی بعد آن ایران را الزام می کند که تمامی اماکن نظامی خود را در اختیار بازرسان آژانس قرار دهد.

در بند ۱۴ هم می گوید پرونده ایران تا ۱۰ سال در دستور کار شورای حکام باقی خواهد ماند.

سئوالم این است. از ملت می پرسم. از آقای روحانی و ظریف و عراقچی نمی پرسم. این‌ها حالا هر گرایشی دارند و هر کاری می خواهند بکنند. اطلاعات غلط هم متاسفانه به مردم می‌دهند. من سوالم این است. این چه نوع بسته شدن پرونده PMD هست که قبلش ایران را محکوم می‌کند و ایران را پنهان‌کار و دروغ‌گو می‌خواند و فتوای رهبر معظم انقلاب را نادرست خطاب می کند و بعد می‌گوید ما باید چند ده سال به اماکن نظامی ایران دسترسی داشته باشیم  و در بند آخرش هم می گوید ده سال هم پرونده ایران باید در شورای حکام باقی بماند. من نمی فهمم این چه بسته شدنیست. قضاوت با مردم ایران.

از مسئولین وزارت خارجه می خواهم خواهشا اطلاعات غلط به مردم ندهند. متاسفانه قرار است همین گزارش امروز با آرای بالا تصویب شود و این واقعا جای تاسف بسیاری دارد و این از دست دادن منافع ملت ایران است. بر اساس این گزارش الان ایران در دنیا محکوم شده است. نتیجه دیپلماسی لبخند و دست دادن به شیطان بزرگ این شد که ایران ۱۲ سال به تمام دنیا دروغ می‌گفته. ۱۲ سال اسرائیل درست می‌گفته که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بوده است و تأسف‌بارتر آن این است که آقایان مسئول ما، آقایان عراقچی و ظریف می‌گویند این گزارش خوبی است و فراتر از انتظار ما بوده است. یعنی تایید ادعای اسرائیل چیز خوبی است و ایران یک کشور دروغ‌گو است.
bato-adv
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
به اميد آن روزي كه پايان يافتن كار اين مجلس سفارشي طرز تفكر اين آقا و هم قطاراش براي هميشه دفن بشه و هيچگاه افرادي چون احمدي نژاد زمام امور را در دست نگيرند آمين جانباز 60 درصد از مشهد
اسلام آبادی
Iraq
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
خدا ازت راضی باشه دکتر روحانی وآقای ظریف دعای ملت همراه نفسهای گرمتان ، آیندگان در کتاب تاریخ خواهند نوشت حکمران باتدبیری ایران از از جنگ و نابودی نجات داد ،نام هم ردیف آریوبرزن و امیر کبیر هم طراز خواهد شد
نسل انقلاب کرده
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خداوکیلی 37سال خیلی راحت زندگی کردیدبذارید جوانان ونوجوانان نفسی بکشندهمه دنیاسهم شمانیست ماکه سوختیم . دل تان به حال بچه های 10 و12ساله بسوزد.
ناشناس
Canada
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
امروز با تمام وجودم معنی آیه" فی قلوبهم مزض فزادهم الله مرضا" را فهمیدم. حالا که رسما پرونده بسته شده و12 فطع نامه قبلی ملغی شده است،بازهم آنرا محکوم میکنند البته حق دارند چون تمام کقتمان وتحلیل و پیش بینی هایشان مبنی بر بی فایده بودن تعامل ومذاکره باد هوا شده وبی هنری وبی کقایتی شان برجسته گردیده وبدین طریق عملا میخواهند رد حودشان را در بوجود آمدن وادامه تحریم در کشور بپوشانند.اینها لیافت همان دون کیشوتی را دارند که توهم زده بود با بیانیه جواندن در جلسلت کذاکرات،به پشت جیمه های دشمن رسیده است وعنقریب دنیای استکبار دستش را به علامت تسلیم بالا حواهد برد
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
حالا كه دلار هزار تومان ركود تمام و بيكارى نابود و قيمت ها ارزان بياييد دوست باشيم!!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۴
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
متاسفانه امروز روز بدی در تاریخ ایران است.... روزی که ایران رسما به ژاپن و آلمان بعد از جنگ پیوست.... روزی که بزرگترین برگ برنده و باز درنده ایران یعنی‌ اراک شروع به اضمحلال می‌کند ، ببینید چه اندازه برای امریک و غرب مهم هست که حاضر شدند در مورد پی‌، اام، دی فعلا سکوت کنند....روزی که ایران رسما قبول کرد برای ۲۰ سال به تعهدات خود به آژانس عمل نکرده و گزارش خلاف داده.... روزی که ایران رسما پذیرفت رسما حداقل تا ۲۵ سال ۳ ماه به ۳ ماه، آژانس از ایران با ۱۵۰ بازرس گزارش تهیه کنه و مطمین بشه که مانند ژاپن و آلمان، همچنان تحت نظارت است... روزی است که ایران رسما پذیرفت که تنها کشوری در دنیا در گذشته و آینده باشه که چنین تحت نظارت قرار میگیره و همه دنیا تصویب کردند که ایران مورد خاص است و هرگز این روند در مورد سایر کشورها عمل نخواهد شد(آخر کدام کشوری حاضر به پذیرفتن این شرائط است؟!!!)

اما در قبال همه این امتیازات، ایران هرگز نمیتواند از مزایا این پذیرش مانند آلمان و ژاپن استفاده کند، چرا؟!... چون نزدیک انتخابات است و تندروها برای این سه ماه و یک دوره دیگر در اکثریت بودن حتی سعی‌ دارند قانون اساسی‌ را تفسیر به رای کنند که حتی در تاریخ خود ایران بعد از انقلاب سابقه ناداشته.... چون تندروها همچنن میخوان بگن مرگ بار این و آن و این رمز و کلید موفقیت برای در دست داشتن پستها هست، چون هرگز نمیخوان مجبور به قبول مسئولیت این فجایع بشوند و حتما آن مردم خسته از این همه مشکلات اقتصادی و فشار هستند که به دلیل وعده بهبود مساله اقتصادی ، حاضرند از همه مچکر باشد که از طلا بودن منصرف و ما را همان مس بگردانید، مسول هستند و نه آن دوستانی که می‌گفتند قطعنامه کاغذ پاره است و تحریم آثاری ندارد، و مگر میشود نفت ایران را تحریم کرد و حالا هم با محکومیت قضایی نایب زیاره در کشور خارجی‌ هستند!!!!
مدافع حفظ ارزشها
United Arab Emirates
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تندروهایی که 8 سال آش شور و تند و گندیده ای برای ملت پختند بهتر است دیگه ساکت شوند. چرا تندروهای کاسب به روی خودشون نمیارن که توافق هسته ای و تمام مطالب مربوط به آن از جمله همین گزارش و مصوبه آژانس با تدبیر و اطلاع و مجموعه نظام(شورای عالی امنیت ملی و تاییدات رهبری حکیم ) به پمر نشسته؟! نظام از ابتدا به دنبال مذارکه برد-برد بود. مفهوم برد-برد همین است که چیزهایی را صرف نظر کنی تا چیزهایی را به دست آوری. چرا پایداری و سایر تنردروها این مهم را نمی فهمند؟! یا می فهمند اما مشکلشان جایی دیگر است؟! دوره شما ها به سر آمده. برید به کار خود برسید بگذاریند مردم و نظام و رهبری نفس راحت بکشند بعد از 8 سال گرفتاری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
البته سرنوشت آلمان و ژاپن امروز را می‌توانیم ببینیم همچنین کره شمالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نتیجه مهمه. نتیجه اینکه پرونده بسته شد. مهم اینکه ملت آلمان و ژاپن در رفاهند. مشکلات ما را ندارند.
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
چند بار میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
Kazakhstan
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ژاپن!؟ آلمان!؟! الان این دوتا کشور وضعشون بده!؟
یا دارن برای کل دنیا تصمیم میگیرن!!!
موارد اصلی برای پیشرفت چیزهای دیگه س مثل نظم و تعهد و انسانیت!! نه سلاح اتمی!!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
روز بد در تاریخ ایران آن روزی بود که ارزش پول ملی 70 درصد سقوط کرد. اهل فهم می‌دانند که این اتفاق را نه با سقوط خرمشهر بلکه با سقوط کل استان خوزستان می‌توان برابر دانست.

روز بد برای ایران روزی بود که اعلام شد درصد بالایی از زنان تن‌فروش با اطلاع و رضایت همسرانشان و فقط به دلیل فقر مالی اقدام به این کار می‌کنند.

روز بد برای ایران روزی بود که گفته شد یک زن جوان با 50 مرد معتاد در یک خانه زندگی می‌کند.

روزی بود که چندین دختربچه خردسال در روستای شین‌آباد سردشت به خاطر استفاده از یک بخاری نفتی عهد دقیانوس جزغاله شدند در حالیکه با اندکی هزینه می‌شد جلوی فاجعه را گرفت.

روزی بود که اعلام شد هنوز تعداد زیادی از کودکان در مدارس کپری درس می‌خوانند یا در جای دیگری کلاس درس در طویله تشکیل می‌شود و اینها همه در زمان دولت عدالت‌پرور بود که کشور را ساخته بود و برای مدیریت جهان آماده می‌شد.

البته بستگی دارد که روز بد را چطور معنی کنیم و هر کسی دنیا را از نگاه خودش می‌‎بیند. بنابراین اگر بگویید موارد بالا برای شما و دوستانتان اهمیتی ندارد باور می‌کنیم. اصولا نیازی به گفتن نیست. شماها راجع به همه چیز حرافی می‌کنید به جز نکبتی که در آن 8 سال سیاه بر سر این ملت بدبخت آوار کردید و هنوز هم دست‌بردار نیستید.

مقایسه ایران با آلمان و ژاپن را هم به حساب نادانی همیشگی‌تان می‌گذاریم. تاریخ را بخوانید تا از ادعاها و عملکرد و اهداف آلمان و ژاپن مطلع شوید و سپس ایران را با آنها مقایسه کنید. این مقایسه بیش از آن که ادعاهای شما را مستند کند ادعای کسانی که درصدد برچیدن برنامه هسته‌ای ایران هستند را تأیید می‌کند.

البته از جماعت عقل‌گنجشکی که با هیاهوی پوچ و توخالی بر سر مسائلی مثل هولوکاست فقط دوست داشتند خودنمایی کنند و حس حقیرانه‌ی خودقهرمان‌بینی‌شان را به حساب یک ملت ارضاء نمایند نمی‌توان توقع زیادی داشت.

کسی که انگلیس را جزیره‌ای در غرب افریقا می‌داند چطور می‌تواند در خصوص هولوکاست و عواقب انکار آن تحلیل درستی داشته باشد؟

همه‌ی یاوه‌گویی‌های امثال شماها از یک جنس است و واجد کمترین ارزشی نیست.
ناشناس
Canada
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
امیدوارم عاقبت مون هم شبیه آلمان و ژاپن بعد از جنگ بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
به نظرم بایستی از زاویه عکس نگاه کرد یعنی آنها دوازده سال با نگاه سیاسی ایران را در تنگنا قرار داده اند و حالا تصمیم گرفته اند از این موضوع عبور کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
روزی که ایران رسما به ژاپن و آلمان بعد از جنگ پیوست.... روزی که بزرگترین برگ برنده و باز درنده ایران یعنی‌ اراک شروع به اضمحلال می‌کند

به ژاپن و المان پیوستن ک بد نیست! هست ?
ضمنا بزرگترین برگ برنده و بازدارنده ی ایران اول از همه جوانان بااراده و خوش فکر و پرتلاش ایران بودن. ک البته، خودتون همشون رو مضمحل کردین ;)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ناشناس پلاک امریکایی دوم:
روز های بد مثل اینکه فقط به اسم احمدی نژاد تو تقویم شماها ثبت شده.شماها که همه روزهای بد رو تبدیل به روزهای خوب کردید ماشاالله
خانوم
Germany
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اقای ناشناس برادر من چرا داد و هوار میکنی؟ خیلی از هوطنها این شرایطی رو که شما گفتی درک کردن و فقط شما و آقای نبویان نیستید که فهمیدید چه خبره.خب شما چی میفرمایید؟نه دیگه جناب نبویان نظر بدن چه کنیم؟برادر من خیلی از مشکلات کشورهایی مثل ما از دورنه.اگه دوستانی میگن بلایی که احمدی نژاد و حامیانش بر سر ملت و کشور آوردن 25 سال قدرتهای دنیا نتونستن بیارن، بی ربط نگفتن.اینا صحبتهای تکراریه..همه میدونیم هرکس علیه قدرتها باشه مزایای بقیه رو نداره.. ولی مشکل ما فقط بیرونیها نیستند .هی نگو ژاپن ژاپن،ژاپن چی بود چی شد؟مگه قدرتها براش لقمه گرفتن که الان به اینجا رسیده..از من و شما شروع میشه تا کار به دستهای مملکت.بشین ببین چقدر از خودمون ضربه خوریم؟مگه استقلال داشتن فقط به شعاره ؟مگه زیر بار زور نرفتن فقط با امضا نکردنه؟اون روزی که بچه ها و خیلی از نخبه ها فهمیدن کارشون اینجا ارزش نداره و گذاشتن رفتن هیچکی هم ککش نگزید و بعضا هم شنیدن خوش اومدی،چون مشغول مدیریت جهانی بودن،اون روز بود که زمینه زور پذیرفتن آماده شد.اون روزی که اکثرا دیدین چه راحت میشه ره صد ساله رو یک شبه طی کرد همه دور زدن یاد گرفتنو هیچی سر جاش نموند شرایط زور پذیرفتن آماده شد.الان دولت دستش خالیه به چی تکیه کنه بگه قبول نمیکنم؟ هر جا میخواد تکیه بزنه زیرش خالی میشه.با این وضعیت و دستهای خالی بهتر از نمیشد،آقای نبویان و همفکرانشون بهتر بلدن؟ما که 8 سال چیزی ندیدیم.پس سکوت. بشینن ببینن بقیه چطور حل میکنن.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ناشناس 23:17
تک تک جمله هاتو باید با طلا نوشت و قاب کرد و به جای پوسترهای آمریکا ستیزی تو بزرگراه های تهران نصب کرد تا شاااااااید وجدان عده ای به درد بیاد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقای نبویان شما یک نمونه از دوستان نادان نظام هستید. نه زمان را و نه مکان را و از همه مهمتر صلاح را تشهیص تمی دهی.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آخ که زدی توی خال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
عالی بود هموطن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
بابا نبوی واسه خودش مهندسی شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
همین هاشمی رفسنجانی به عنوان دوست دانا برای نظام و هفت پشت نظام کافیه دیگر به هیچ نادانی نیاز نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبوی و دوستانشان طوری صحبت میکنند که انگار از سال 84 تا 92 در ایران تشریف نداشتند و از حال و روز این کشور خبر نداشته اند. طبیعی است که الان باید خودشونو به فراموشی بزنند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
نادان رو خوب اومدی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
واقعا دیگه کفگیر زدن دولت خورده به ته دیگ ... همه توجه کنن که این آخر زور زدن آمانو بوده که برای زدن دلواپسی صهیونیست ها چیزی بنویسه. اما از امروز گذشته هرچه بوده پاک میشه و کسی نمی تونه به گزارشهای قبلی استناد کنه ( نقل به مضمون از صحبت عراقچی )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خداحافط نبوی خداحافظ
شیپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من فکر کنم این تیپ ادما میخان نقش مدرس رو تو تاریخ بازی کنن
خخخخخخخ
عزیزم مدرس مدرس بود و دیگه هم فکر نکنم حالا حالاها بیاد
دزد نبود تو اون زمان جلو رضاخان قلدر ایستاد میفهمی ایستاد اخرش هم کشتنش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
احسنت و هزاران احسنت به شما جناب شیپور
گلباران باد کلامت
داوود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
باسلام ، وقتی طرفداران شما چیزی می گویند ،انتقاد مثبت هست و اگر طرف مقابل بگوید تندروی وحمله می شود .{ تا کی یک بام و دو هوا}
کامبیز باغی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
منطق اصلاحاتیاس عزیزم.....
مشکلی داری داشششس؟
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بابا ول کن بی خیال اگر مردم ماییم ما دست مزاکره کنندگان رو هم می بوسیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
mp3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بیانیه لویزان
سفیر سوئد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
21:56 از دستور محموتتون استفاده کن
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
سلام
آقای نبویان چه راه حلی را پیشنهاد میکند؟ معلوم است که آنها حاضر نیستند بگویند که بیش از ده سال است که داریم اشتباه میکنیم آنهم قدرت های بزرگ.
در هر صورت آنها به قولشان عمل کردند و موضوع PMD خاتمه یافت و انشاالله که تحریم ها هم به مرور زمان لغو خواهد شد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
پیشنهادی نداره فقط مخالفت میکنه که درصحنه سیاست باشه و حروم نشه
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من پیشنهاد می کنم نبویان دست سعید مرتضوی را یگیرند بروند منزل حضرت والاگهر محمود احمدی نژاد و بزنند تو سر محمود و بگویند چرا بیشتر از گند نزدی که روحانی نتواند پاک کند و بعد هم چند متر طناب گیر بیارند و خودشان را خفه کنند تا ملت ایران نفسی براحنی بکشد از دست این نادانان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نبویان: اگر کشوری 270 کیلو 20 درصد و 10 تن 5 درصد و 20 هزار سانتریفیوژ داشته باشد در حالت جهش بوده و ظرف دو هفته می‌تواند بمب اتمی و اورانیومی بسازد، ما به دنبال بمب اتم نیستیم اما برای اینکه اسرائیل را سرجایش بنشانیم لازم است.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
عجب جهشی!!واردکردن سنگ قبر-چوب بستنی-دسته بیل وکلنگ-و...ازکشورکمونیستی چین و....نابودی صنایع داخلی پوشاک -کفش-وصدهاکارخانه تولیدی بگوبلندمرگ برآمریکا.مرگ برانگلیس و..ویک فاتحه بلندبخوان به روح ملت بدبخت ایران.
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اسرائیل مانند یک سگ ترسو است که فقط پارس می کند ولی این ما هستیم که باعث پارس کردن اسرائیل شده ایم
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ااقای نبویان صلوات .دیگه تموم شد اصلا شما راست میگی دوره اصلاحات میخاستن بمب درست کنن خوب شد مچشونو گرفتن خودشونم ممنوع التصویر کردن به خودت که رحم نمی کنی به ما رحم کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
شما چرا زورتون میاد یکی ازتون انتقاد کنه؟
با این دستاوردتون
ناشناس
Germany
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خود جوشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
فإذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام اقای نبویان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
از جمله موارد نادری است که انصافا درست می گویند این یعنی وجود ظرفیت در به هوا رفتن همه دستاوردها با رفتن کری و اوباما البته اگر خانم کلینتون بیاید که ظاهرا اقای ظریف چنین تصور می کند شاید اتفاق ویران کننده ای رخ ندهد به هر حال تا زمانی که که اقای روحانی تمایلی به بالا بردن قدرت خرید مردم از طریق بهبود قدرت پول ملی نداشته باشد و مردم همچنان در فقر و فلاکت باقی بمانند صحبت های اقای نبویان خریدار خواهد داشت
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ظرفیت ؟؟ یاد آقای جلیلی بخیر!
آقای روحانی چطور قدرت خرید مردم رو بالا ببره با این وضعیتی که مملکت باهاش درگیره ؟
والا رئیس جمهور محبوب آقایان با نفت بشکه ای 120 دلار و صادرات 3 میلیون بشکه ای و رشد اقتصادی مثبت 6 درصدی به میراث رسیده، قدرت خرید مردم رو به یک دهم کاهش داد و قدرت پول ملی رو به یک چهارم و رشد اقتصادی رو به منفی 5 . همین که الانه با نفت 30 دلارو صادرات یک میلیون بشکه ای قدرت خرید مردم ثابت مونده چیزی شبیه معجزست برادر .
البته قبول دارم که مردم ایران فراموش کارند دوست عزیز .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ناشناس عزیز اگر دستاورد بود حالا که تعطیل شده باید جایی این خودش را نشان می داد. بعد از دو دهه مسئولان خودشان فهمیدند گول یک عده آدم منفعت طلب را خوردند.
میر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نبویان دقت کن!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
گذشته ها گذشته .....
آینده از آن ایران خواهد بود.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بیخیال آقای نبویان
این همه سال ما به آنها گفتیم؛ شیطان بزرگ، جنایتکار، خونخوار و... حالا اونا هم بزار برای دلخوشی شون یکبار به ما بگن دروغگو. مهم منافع ملی هست که انشاله با تدبیر ملت و مسئولان حفظ خواهد شد.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
منافع ملی؟!!!! واقعا یعنی شماها منافع ملی را در این حد هم تشخیص نمی دهید؟!!
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقایون ساکت !
اندکی صبر اسفند وحشتناک نزدیک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ان شالله تا اسفند صبر کنید با اردنگی ملت ایران شما و امثال شما را از مجلس بیرون خواهند کرد ان شالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جوجه رو آخر پاییز میشمرن اقایون خوش خیال.سال 88هم بدجور توهم زدید.از قبل خودتون رو پیروز انتخابات گمان کردید،الانم که در راستای همون توهم پیشاپیش خودتون رو برنده میدونید.جواب شما رو ملت میده.حرص نخور موهات سفید میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ان شا الله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ناشناس عزیز نبویان و همفکرانش با رای ده درصد مردم تهران رفتن مجلس خب معلومه اگر حضور حداکثری باشه و اون 90 درصد بخوان رای بدن به ایشان و دوستانش رای نخواهند داد و اینها باید به فکر یک شغل دیگه باشن. البته توصیه میکنم کمی استراحت کنند و بر روی افکار و عقایدشون اندکی تفکر کنند بلکه هدایت بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ايشان از هم سوئى با ادعاهاى رژيم صهيونيستى چه هدفى را دنبال مى كند؟ آيا براى تضعيف دولت و تيم مذاكره كننده بايد اراجيف مقامات رژيم جعلى اسرايىل را تجزيه و تحليل كرد، اين تذهبون ، خدا عاقبت همه ى ما را ختم بخير كند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خدا هرچي مريض شفا بده، شما رو هم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خدا شفاتون بده
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
حاج آقا حاج آقا بیدارشو پرونده مختومه شده باید یه چیز دیگه برای گیردادن به دولت پیدا کنین.
جان من
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ههههههه جبه پایداری به تاریخ پیوست اقای نبویان. ما جان فدای رهبریم و درخدمت دولت خدمتگذار. شما کاسبان تحریم دیگر جایی نزد مردم ندارید لطفا روضه خوانی تعطیل فرمایید!!
ناشناس
Germany
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من فقط برای خانوادم جان فدایی میکنم و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
پیروزی بزرگ دستگاه دیپلماسی کشور در بستن پرونده "ابعاد نظامی فعالیت های هسته ای ایران" در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو 12 قطعنامه ضد ایرانی در این شورا را بر عموم هموطنان عزیز مبارک باد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
سوالي كه براي افكار عمومي مطرح است اينكه ايا شوراي امنيت ملي كشورمان و رهبري و .... اصلا اين مطالبي كه اقاي نبويان فهميده است را متوجه نشده اند يا ايشان بر روي عناد خود را مردم و دولت منتخب انها اصرار دارنر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اینه همه رو تو این یکساعت گذشته نوشته؟؟
ناشناس
Germany
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
فرارو اگر میتونی بجای فحاشی خودت و کاربرات فقط یک با سواد در بین خودتون پیدا کنید و جوابهای منطقی به نبویان بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
رسم شون هست.از هر ده تا کامنت شون به زور دو تا حرف منطقی بیرون بیاد.اکثرشون یا تمسخر یا توهین..البته این به خاطر اینه که اینها بدجور می سوزن.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
حرف منطقی می خوای: هشت سال برادر نبویان و همفکرهاشون دربست کل مملکت رو در اختیار داشتن و نتیجه اش رو هم دیدیم. اگر قرار بود گلی به سر کشور بزنن تا حالا زده بودن. حالا که یک روش جدید و یک طرز کار و تفکر جدید روی کار اومده، بهتر نبویان و دوستان ساکت برن بشینن یه گوشه و اینقدر سعی در تخریب افراد و روش جدید نکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تنها چیزی که طرفدارای فرارو بلدن بلغور کنن
اسسسسسسسفننننننننننننندددددددددددد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اینکه میگی بین ما با سواد نیست یعنی بی سوادیم
این هم توهینه هم افتراء
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ادب دوستان دلواپس......میسوزن ...استادشون هم میگه آب بریز اونجا که میسوزه
بی ادب محروم ماند از لطف رب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
حرف منطقی در کامنتهای بالا زیاد گفته شده البته برای کسی که واقعا طالب حرف منطقی باشه و قبلش اصلا باید بدونیم منطقی از نظر اینها چی هست
ناشناس
Malaysia
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سواد نمی خواد. نبویان داره میگه ولو اینکه ما دروغگو بوده باشیم اونها حق نداشتند به ما بگویند دروغگو. خب جواب این آدم را چجوری باید داد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من نمی دونم اینها چی از جون این ملت می خواهند.؟؟!!
ناشناس
Turkiye
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
هیس... لطفا
زیبایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اگر بسته شدن pmd دستاورد نیست حتما بیکاری فقر خفت که حاصل هشت سال نا پختگی آقایان بود دستاورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
ایستادن در صف مرغ ایستادن در صف دلار ایستادن در صف سکه ایستادن در صف سهام عدالت این ها همش دستاورد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
شاهنامه باید آخرش خوش باشه! سالها وقت و انرژی این کشور و ملت باید به هدر برود تا ویرانی هایی که دولت هزاره سوم عزیزتان به جای گذاشته را بشود جبران کرد.
ایکاش آنقدر جرات داشتید که عذرخواهی می کردید برای هشت سال حمایت کورکورانه و غیر ملی تان!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
حالا چکار کنیم پایدار جان؟!
فرض بر اینکه تمام اینها دروغه
برگردیم سرجای اول به نظر شما؟تحریم ها رو برگردونند؟
فقط و فقط 18 ماه توی دولت عزیز دردونه شما ما تحریم واقعی بودیم
با نفت 100دلاری و ذخایر ارزس پر و پیمون(و نه امروز که هیچی نداریم و نفت هم هیچ دلاره)
اون روز همون دوستان کاپشن پوش عزیزتون توی 18 نتونستن مملک داری کنند
چندتا بابک زنجانی ساختند و مال این ملت رو بخاطر 4تا سانتریفیوژ به تاراج بردند؟
و جیب باهاش پر کردند؟!
حالا امروز فرض بر اینکه اژانس دروغ میگه به نظر شما ایا اگر ما بزنیم زیر همه چیز اصلا اصل وجودی نظام شما زیر سوال نمیره؟
توانایی اداره مملکت هست بنظر کارشناسانه شما؟
هرچند فکر میکنم شما تصوری از فقر و بدبختی ملت ندارید و چون اوضاع جیب مبارک و دوستان عالیه حاضرید تحریم ها برگردند
اما بنظر کاراشناسانه شما چند سال از امروز میشه به مردم بیچاره و فقیر نون خالی و ارمان داد که بخورند و دم نزنند؟
اون هم فقط بخاطر اینکه شما از سر سیری قصد تصفیه حساب سیاسی دارید و تطهیر دوستان ب ز پرورتون
کاش میشد توی یه دادگاهی عده ای بگویند 800میلیارد دلار پول مردم رو چه کردند و بجاش چی گرفتن تا ببینیم شما و دوستان چقدر در وضع امروز این جامعه فقیر و غم زده شریکید
هرچند که در اصل "صنعت هسته ای" که فرمودید بحث بسیار هست
همین گزارش با وجود تمام کاستی ها و زحمت ظریف ها و روحانی ها نسبت به ماقبلی ها جای هزاران تشکر و هورا گفتن داره
(البته امیدی به درج این کامنت ندارم طبق معمول!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جان هر کی دوست دارید باسواد شما که زیباکلام باشه نتونسته درست حرف بزنه،اون وقت تو داری چی میگی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
موضوع اساسی تر از "تسویه حساب سیاسی" و اینجور چیزاست که اینا رو اینجور داغ کرده! این آقایون فکر اینو میکنن که این اتفاق ممکنه زمینه ای فراهم کنه برای عادی سازی و عقلانی شدن اداره مملکت. فکر میکنن اگه این اتفاق بیفته کجا برن!! منم اگه جاشون بودم عزا میگرفتم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جناب نماینده 5% از مردم ایران!

به قول دکترتون آب ... که سوخته. پرونده مختومه اعلام شد :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
مثل اینکه بدجور این تحلیل تو رو سوزونده که با غیظ حرف میزنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
یکی اینارو توجیه کنه که بابا برجام تمام شد رفت آقایون اینقدر حرص نخورید کاسبی تحریم تمام شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ما همینطور که از 10سال دروغ شما و اون دوستتان فعلا میگذریم از دروغهای امانو هم فعلا میگذریم
آرش
Japan
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
احسنت..خدا حفظش کنه...واقعا باید روشنگری کرد ت این روزا که بعضیا سرشونو کردن تو برف
هم وطن
United Arab Emirates
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تنها کسانی از اجرای برجام ناراحتند که به دنبال ساخت بمب هسته ای بوده اند. وگرنه رهبری و مجموعه نظام که همگی ساخت بمب اتمی را حرام و نادرست می دانند هیچ مشکلی با برجام ندارند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید!
ناشناس
United States of America
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ما رو مجبور کردی بازم یادی بکنیم از رفیق هاله نورت آق محمود با اون جمله جاودانیش که: آب رو بریز همونجا که......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
زنده باد دولت تدبیر
ناشناس
Germany
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ژن داعشی، به طرز آشکاری در ایران امروز نیز وجود دارد و قبیله ای از سیاسیون داخلی، به طور جدی معتقدند که خودشان "حق مطلق، تنها دلسوزان انقلاب، دارای اندیشه برتر، تنها مسلمانان واقعی، تنها انسان های دارای بصیرت و ..." هستند و بقیه، چیزی نیستند جز گروهی "فتنه گر، ستون پنجم، خائن، فریب خورده، نادان، آب به آسیاب دشمن ریز، وابسته به بیگانگان، مزدور، قلم به دست رسانه های زنجیره ای،سلطنت طلب، لامذهب، مواجب بگیر سوروس و شاه عربستان و ... " .

داعش، چیزی جز "خود حق پنداری مطلق و دگر‌ناحق شماری محض" نیست و این اندیشه، در بسترهای مختلف، نتایج گوناگون می زاید: یک جا سر می بُرد ، جای دیگر، سرمایه می بَرد و دگر جا، حق می خورد و البته همه جا، نفرت می پراکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خو الان میگی چیکار کنیم..؟؟؟
سعید جلیلی بیاد تو خوبه ؟ راضی میشی ؟
میخوای احمدی نژاد بیاد دوباره رئیس جمهور بشه ؟

دوس داری بگیم تحریما رو شدیدتر کنن ؟

میخوای به آمریکا حمله نظامی کنیم کلاً نابودش کنیم ..؟؟؟

دقیقاً چی میخوای ؟ چی حالتو خوب میکنه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خیلی خندیدم
زنده باشی
بهترین کامنت رو دادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقای نبویان اصلا حق با شما است. شما علم غیب داری. شما خیلی میفهمی.شما خیلی ......قبوله. بس کن بابا. برو این در و دکان ها را جای دیگه ای باز کن.اینقدر قیافه حق بجانب نگیرید. مملکت را به ....کشیدید و هنوز دست بر نمیدارید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقای جلیلی می رفت با نماینده های دست چندم اروپایی ها مذاکره می کرد آب از دهان این آقایان راه افتاده بود. معلومه که کجا داره میسوزه!
سامان
United States of America
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
هر وقت امثال آقای نبویان عصبانی می شوند مطمئن باشید کشور در مسیر درستی قرار گرفته است.
lمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جناب آقای نبویان همین متن شما نشان میدهد که نه الان ونه سالهای قبل( زمان دولت قبل از آقای روحانی) هیچ درک صحیح از منافع ملی ایران نداشته اید بهر حال در سرای باقی جوابگو هستید
سپهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقای نبویان شما که کشور رو به سمت جنگ می بردید.

زنده باد ظریف و روحانی و عراقچی
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ایران در این همه سال یه تن اورانیوم تولید کرد قزاقستان سالانه 28هزار تن تولید می کند. اقایان بیایند با حساب ریاضی توضیح دهند به ازای هر گرم اورانیوم چقدر سرمایه کشور به تاراج رفت
پیرمرد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
از ما که گذشت بذار بقیه زندگی کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
مردم تهران بزرگواری کنید و در انتخابات شرکت کنید تا بتوانیم این تندروها رو به زباله دان تاریخ بیندازیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
البته اگر دوستان آقای نبویان در شورای محترم ...... اجازه بدهند که خیلی بعیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
در واقع داره زور میزنه در مجلس بعدی باشه یا تندرو ها بش رای بدن یا اگه چیزی نشد بعد از اتمام نمایندگیش یه پستی مقامی چیزی بش بدن
اگر همه چی تمام شده پس این برجام بازرسی ها چیه همه این شلم شوربا به خاطر اینکه بفهمن ماهیت نظامی دارد برنامه هسته ای ما یا نه تازه شروع شده با اون حماقت های دوستانتون در دولت قبلی محمود خان
ناشناس
Qatar
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اينم يه كلام از نوچه محموتي
خودم
Germany
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بضن دثط غشنگرو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ای بدخواه ملت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نبویان کم سواد و ............
من که حال میکنم وقتی باند مخوف شماها رو عصبانی می بینم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اقاى نبويان هزاران رشته صنعتى پيش روى شماست در يكى مثل كشور كره در دنيا رو سفيدمان كنيد غر زدن بس است راى دهنده گان به شما شرمنده اينده گان خواهند شد هشت سال با درامد هنگفت نفت كشور را به باتلاق بد بد بختى تبديل كرديد
ناشناس
Iraq
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبویان نمیخواهد باور کند که دوستانشان درو میگفتند امروز دولتمان راستگو و شفاف است....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
راست میگه نبویان این وضعیتو و این دروغو امسال خودش و همفکراش درست کردن تا خوب بچاپن زیر سایه تحریمها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
احمدی یای بای
ببخشید
نبوی بای بای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
هنوز بعد 5 سال توی توهم هستید
سيدعلي
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
حضرت أيت الله وحيد خراساني (به تيم مذاكره كننده هسته اي فرمودن )عقلا ميدانند چه كاري انجام شده .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبویان آب یخ بخورید! امشب لابی اسرائیل (ایپک) بیانیه داد!
مواضع شون خیلی شبیه شماست. اونها هم مثل شما از بسته شدن پی.ام.دی و ختم این قائله توسط دولت روحانی ناراضی بودند!
ناشناس
Iraq
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
چيه اقاي نبويان كاسبي تعطيل شد ؟!!!!!
ناشناس
-
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اگر مانند عراق در دوران صدام با امريكا و متحدانش به جنگ مي پرداختيم بهتر بود ؟‌ يا مثل افغانستان ؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
شما اصلاحطلب ها کی بر مدار منطق حرف زده اید که این بار بخواهیم چنین انتظاری داشته باشیم؟! تمام هم و غم شما رسیدن به توافق با شیطان است، به هر قیمتی که شده!! به همین دلیل هم هست که حرف حساب را نمیشنوید. اما سنت های الهی همیشه در کمین غافلان است و به زمینشان خواهد زد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
باید گریست برای مجلسی که نمایندگانی نظیر شما ها دارد.
8 سال مملکت را طرفدرانتان ویران کردند و شخم زدند صداتون درنمی یومد هر چند دولت روحانی هم نتوانست به وعدهای خود عمل کند !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
نبوی جونم داری میری پشت سرت درم ببند سوز نیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اباطیل بافته
علیرضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من که به شخصه از طرف فکر این اقایون و دار و دسته شان بدم میاد............ولی واجب شد که برم متن اصلی رو بخونم.........و مثل همیشه به این نتیجه رسیدم همیشه حرفای طرفین دعوا را ببینیم و بررسی کنیم و زود قضاوت نکنیم ،هرچند ه بسیار یاوه بنظر می رسد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خدا رو شکر که نبویان عصبانی است! ... این یعنی آرامش مردم ... این یعنی رضایت خدا
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من نمی دانم این توهین به ملت ایران چگونه می تواند یک دستاورد باشد. تعجب می کنم

ملت خودشون شعور دارند خير وشررشان را بهتر از شما مي دانند
ملت خودشان زنده هستنند لطفا" بهبراي رسيدن به اهداف فردي وحزبيتان از ملت خرج نكنيد .
ما خيلي بابت اين نوع تفكر " از جانب ملت صحبت كردن" ضربه خورده ايم .ديگر بس است ...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
مردم آلمان وژاپن آرزوي داشتن يك مسكن ويايك ماشين ويايك زندگي معمولي راندارند...
ناشناس
-
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
چه خوب است بعد از اين براي كانديدهاي امتحان فهم وشعور سياسي بگذرند زيرا آدم از اينكه چنين كساني نمايندگانشان هستند احساس شرمساري ميكند
هابیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
باز این جوگیرها شروع کردند! فقط واسم سواله چرا کسی حاضر نست در مورد هسته ای رای گیری بشه تا خود ملت بگین چی دوست دارن چی دوست ندارن و همچی مشخص بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام
باور كنيد اگر اين نبويان را مدير يك كارخانه بكنند كه 20 نفر پرسنل داشته باشد يكماهه نشده دست از اين حرفها بر ميدارد و مدافع سر سخت مذاكره و صلح خواهد شد يا اگر حقوقش دو ماه قطع شود تا وين سينه خيز خواهد رفت تا هر چه زودتر صلح بر قرار شود اين حرفها برادر از سر سيري است
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
این پایداری ها نه به فکر نظام هستند و نه مردم. فقط به منافع خودشان فکر می کنند. اجرای برجام و لغو تحریم ، نان آقایان را که به بهانه دور زدن تحریم ها تبدیل به شیرینی شده بود ، آجر میکند. سوزش اینها هم از این بابت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خداحافظ نبویان
خداحافظ جبهه پایداری
خداحافظ تندروی
خداحافظ افراطیون
اینها را به زبان جناب خان بخوانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبویان
اول یک کلاس زبان برو برات بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبویان و سایر همفکرانشان هم ان شاالله دو ماه دیگر به زباله دان تاریخ خواهند پیوست!!!!!
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اگر ایران مانند ژاپن و یا آلمان پس از جنگ شود، امروز روزی به یادماندنی برای تمام نسل های بعدی ایران خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
نبویان و برو بکس دیگه چیزی از توش درنمیاد. فقط دارید خودتون رو بیشتر ضایع میکنید. به نظرم آبرومندانه برید کنار خیلی بهتره.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
از آقای نبویان و دوستانش بابت یادگیری کلمه NPT ممنونیم.
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
کاش امثال احمدی نژاد ها بیایند واین ایران را از این وضع در بیاورندملت منتظر است تا 96 همه می دانند که واقعیت همین است وبس
اسماعیلی
Germany
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبویان ؛ خواهش میکنم شما از حق مردم ایران دفاع نکنید. چون در دوره 8 ساله دولت بهار سابقه خوبی ندارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
پايداري به زباله دان تاريخ پيوست انشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اینها بایدهرروزیک بهانه ای پیداکنن وگرنه شب خواب نمی روند بسه نبویان خان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
این آقایان ناراحتند که چرا کشور وارد یک جنگ نشد و یا نارحتند که چرا دوران آنها این اتفاق نیفتاد و یا ناراحتند که کشور با ثبات اقتصادی مواجه خواهد شد(قیمت ارز و سکه را 3،4 سال پیش خاطرتان هست که ساعتی تغییر می کرد وبر اساس آن قیمت کل اجناس بالا می رفت) خدایا مارا از شر دیوانگان شرور، قدرت طلبان طماع و اختلاس کنندگان بظاهر متعهد برهان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خداییش در این سالها یه کمی که دروغ گفتید دیگه. این را دیگر بقال سر کوچه هم می داند.
پويا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقاي نبويان
بابك زنچاني دروغه !
خاوري دورغه !
سعيد مرتضوي دورغه !
دكل نفتي به يغما رفته دورغه !
اختلاس بيمه ايران دورغه !
مشكلات مسكن مهر دورغه!
عناد ورزي با رهبري و 11 روز خانه نشيني دورغه !
8 سال بودجه را در مهلت مقرر ارائه نكردن دورغه !
انحراف عملياتي در صرف بودجه در 8 سال دورغه !
گزارش تفريغ بودجه مجلس دورغه
حيف و ميل بودجه در سفر خانوادگي به نيويورك دورغه !
شان مجلس شوراي اسلامي رعايت نكردن دورغه !
غرور مردم ايران لگد مال كردن در شوراي حاكمان خليج فارس دورغه !
مردم ايران را جريحه دار كردن دورغه !
.......
ولي خجالت و شرمنده نبودن شما اخرشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
برادر نبويان
لطفا به موضوعات ديگري براي كوبيدن دولت متوسل شويد چاه ننه من غريبم هسته اي ديگر آبي ندارد
حسن
United Arab Emirates
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
تندروها سکوت سسسسسسس
حسن
United Arab Emirates
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
تندروها سکوت سسسسسسس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ای دوست عزیز که آرزوی واهی بازگشت احمدی نژاد در سال 96 را داری.می دونی اگه دولت احمدی نژاد فقط یک سال دیگه تداوم داشت چه بلایی بر سر کشور و نظام می آمد؟ احمدی نژاد با اطرافیان اختلاس گرش بدرد دوره ای می خوره که قیمت نفت 140 دلار باشه نه 34 دلار
حضرتعباسی احمدی نژاد می تونست با نفت 40 دلاری کشور رو بچرخونه.جالبه بدونید درآمد 8ساله دوره احمدی نژاد از نفت از درآمد کل تاریخ کشور از نفت بیشتر بوده!!! اون پولا کجا رفتند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام
کمی استراحت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
نبويان برو دکتر.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقا ما انرژی هسته ای نخوایم کی رو باید ببینیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
قابل توجه جناب نبویان و همراهان: نظرسنجی خوبی شده است: اگر نظر مردم برایتان مهم نیست. به فکر تاسیس داعش در ایران نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
زور نزن هاي و هوي دلواپسي واسه اكثر ملت ارزشي نداره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
این بنده ی خدا هم که همش می خواد از رو بخونه! باشه بابا قبوله انگلیسیت خوبه!
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
لطفآ به ايشان بفرمائيد محل واريز
آب سرد رااز اربابشان اوس محمود
سؤال بفرمايند!!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اين آخرين حركات جبهه خوش خدمتي قبل از انتخابات است
ناشناس
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خدا را شکر مردم ایران همیشه فهیم هستند نه فقط قبل از انتخابات
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
عضو تیم منفور ملت ایران.
این کشور هر چه می کشد از دست شما و دوستان شما است.بجای انتقاد کردن بهتر است ساکت باشیدچون نفرین یک ملت بشت سر شما میباشد.
حسین
Germany
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
دوستان عزیز نگران نباشید.
اینها دارند بال بال می زنند چون مغازه دونبش تحریم شان کم کم دارد بسته می شود.
برای ظریف و روحانی عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سقوط پول ایران 70 درصد نبود 300 درصد بود بعدش الان که میخاد بیاد پایین چرا تدبیر و امید شما نمی گذارد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
از محمود بپرس
اوستا
Uzbekistan
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای نبویان کمی انصاف داشته باشد به خوبی می داند که کار بزرگی شده است.
کره ای که سالهای بلا تکلیف مانده بود.
چرا یاد نمی گیریم نکات مثبت موضوع را ببنیم اگر شما و امثال همفکران شما می توانستید در دوره 8 ساله دولت قبلی حل و فصلش می کردند . خواهشنا منافع ملی با منافع باندی و صنفی کرده نزنید.
ازکنار این تحریم ها عده بسیاری دچار مشکل و البته برای عده ای نعمت.
جهت اطلاع ، در نظام بین الملل چیزی به نام همه یا هیچ وجود ندارد و مبنای رفتار قدرت است .
خواهشنا جو ندید و بگذارید این مملکت روی آرامش و خوشی را بببنید
حسین
Germany
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
دوستان عزیز نگران نباشید.
اینها دارند بال بال می زنند چون مغازه دونبش تحریم شان کم کم دارد بسته می شود.
برای ظریف و روحانی عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اینهایی که دنبال بمب اتمی هستند چه فکری در سر دارند.؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
پایداری چی ها بساطتان را جمع کنید و بروید به گورستان
دیگر حنایتان برای مردم فهیم ایران رنگی ندارد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
با سلام
ضمن عرض تبریک به ملت ،دولت،مقام معظم رهبری و سایر مقامات محترم قوا،به خوبی همگان آگاهند که در صورتی که دولت بعدی آمریکا زیر این تعهد بزند ما نیز مجددا می توانیم به فعالیت های هسته ای خود بصورت تمام و کمال ادامه دهیم.این فرصتی بود برای راستی آزمایی و حسن نیت کشورمان به طرف های بین المللی و ما به آنچه که می خواستیم رسیده ایم.انشاالله.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv