bato-adv
کد خبر: ۲۰۳۵۰۱

حواشی تشییع سیمین بهبهانی؛ کسی بر پیکر بهبهانی فاتحه نخواند

مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی با حضور جمعی از مردم و هنرمندان در تالار وحدت در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان در این مراسم با امتناع از خواست مجری این برنامه برای حفظ حرمت شرعی مراسم تشییع و فرستادن صلوات و قرائت فاتحه، در حرکتی عجب تنها باکف زدن و نیز بیان عبارت «درود بر سیمین بهبهانی» پیکر وی را به سمت بهشت زهرا مشایعت کردند!
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی با حضور جمعی از مردم و هنرمندان در تالار وحدت در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان در این مراسم با امتناع از خواست مجری این برنامه برای حفظ حرمت شرعی مراسم تشییع و فرستادن صلوات و قرائت فاتحه، در حرکتی عجب تنها باکف زدن و نیز بیان عبارت «درود بر سیمین بهبهانی» پیکر وی را به سمت بهشت زهرا مشایعت کردند!

به گزارش مهر، مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی شاعر معاصر صبح امروز با حضور چهره‌هایی همچون علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بهمن فرمان‌آرا، جعفر پناهی، نسرین ستوده، ضیاء موحد، فرهاد فخرالدینی، علی دهباشی، اکبر زنجانپور، علی میرزائی، علی باباچاهی، یغما گلرویی، محمد نوری‌زاد، فاطمه راکعی، محمود معتقدی، ناصر فیض، ساعد باقری، عبدالحسین مختاباد، گوهر خیراندیش، رویا نونهالی، مهناز افشار، سیروس ابراهیم‌زاده، مریم بوبانی، محمد متوسلیان، منوچهر حسن‌زاده، ناهید توسلی در مقابل تالار وحدت برگزار شد.

ابوالحسن تهامی داماد سیمین بهبهانی در این مراسم در سخنان خود با تشکر از مردم به خاطر بدرقه سیمین بهبهانی گفت: امروز آغاز زندگی جاودان غزل بانوی شعر پارسی است. چند روز پیش تنها پیکر او بود که زوال گرفت اما آن چه که از گذرگاه ذهن او تراویده است تا جاودان، جاوید با ما است. او امروز باحضور شما زندگی جاویدش را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: سیمین از رهگذر داستان و غزل و گفتارش همیشه مانند حافظ و مولانا و سعدی، لامارتین و شکسپیر زنده خواهد ماند پس پیکر او را که خدا آفریده است تا به خاک برود را چه باک که در این گورستان به خاک سپرده شود یا تربت گورستان دیگری.

تهامی افزود: او در وصیتش گفته بود مرا یا در امامزاده طاهر کنار شوهر و نوه ام و یا در آرامگاه خانوادگی ام کنار گور پدرم در بهشت زهرا به خاک بسپرید و فرزندانش گزینه دوم را انتخاب کردند.

وی در پایان گفت: خداوند به او هوش و استعدادی فراتر از مردم داده بود و در عین حال سیمین بهبهانی همیشه درمقابل آن فروتنی می کرد و خودش را پایین تر از جایگاهش می‌دانست.

در ادامه این مراسم جواد مجابی نویسنده و شاعر در سخنانی اظهار داشت: شاعر را نمی بینیم، شاعر رفته و به تن غایب است، شیرینی از دل ما رفته اما نه؛ شاعر در شعر خودش نهان است. شعرش همه جا به زبان است، شاعر در ما و جان اوست.

وی ادامه داد: غزل از رودکی تا شهریار عمر کرده و به دوران پیری رسیده بود که سیمین بهبهانی توانست شاخه ای تازه بر درخت کهن آن اضافه کند و غزل را که در برابر شعر نیمایی منزوی بود دوباره ظاهر کرد.

مجابی ادامه داد: شاعری ماندگار است که هم سرنوشت ملت خود باشد و سرگذشت او سرگذشت ملتش و مردم جهان ونیز روایتگر شادی‌ها و رنج‌ها وترس‌های آنها باشد. شاعر باید بتواند رویای مردم وطنش را درک کند و با آنها مطرح کند و سپس رویاهای مشترک و پرسش‌های ابدی جهان را مطرح کند و این مساله همواره در شعر بهبهانی تکرار شده است. او از تقویم امروز در شعرش می‌گذرد و آن را به تاریخ می‌سپارد اما شعرش سند روزگار ملتش است. آن چه بر ملت ایران رفته و شعر او و شاعری چون شاملو قابل رویت است.

این شاعر ادامه داد: سیمین در امروز زیست و فردا را دید و در عین حال از گذشته آگاه بود. تاریخ به او آموخت که همواره حقیقت پیروز است در عین حال خودش نیز هیچگاه مصلحت اندیش نبود و همواره به فرهنگ و مردم خودش احساس بدهکاری می کرد. او توانست سد شعر محفلی و نخبه گرا را بشکند و از مسایل اصلی زمان خودش راز بگشاید.

وی در پایان تاکید کرد: بهبهانی غم انسان را خورد و به محرومان دنیا فکر کرد و هر جا که ظلمی دید با شعرش به آن اعتراض کرد به همین خاطر است که او به عنوان یک شاخصه فرهنگی مهم ایران باقی خواهد ماند.

سخنران بعدی این مراسم صدیق تعریف خواننده ایرانی بود که به خواندن دو قطعه آواز از جمله تصنیف «از نگاه یاران به یاران ندا می رسد» بسنده کرد.

در ادامه این مراسم محمود دولت آبادی نویسنده برای سخنرانی به جایگاه دعوت شد.

وی سیمین بهبهانی را انسانی زیسته و درگذشته با کار و عزت معرفی کرد و گفت: بهبهانی انسانی پیروز میان دو عدم است. او مانند همه آدم ها لحظات گوناگون و متنوعی در زندگی خود داشته و در آنها آثار متنوعی آفریده است. از آثاری صریحاً اجتماعی تا صریحاً تنهایی، آثاری مشخصاً درباره آزادی زنان و مشخصاً در اعتراض به ستم اجتماعی و آثاری درباره لحظات ناب انسانی.

محمدرضا شجریان رئیس شورای عالی خانه موسیقی نیز سخنران دیگری بود که به پشت تریبون در این مراسم دعوت شد.

وی در ابندای سخنان خود گفت: سلام و درود به شما مردمان حق‌شناس، ما شرمنده‌ایم که در این هوای آفتابی و زیر این گرما ایستاده‌اید. روز گذشته معاونت هنری می‌گفتند که برای حضور مردم در مراسم تشییع‌جنازه سیمین بهبهانی سایه‌بانی را در نظر بگیریم تا مردم خسته نشوند اما بنده گفتم تحمل مردم ما بیشتر از اینها است.

وی با اعلام ای که از جانب هنرمندان خانه موسیقی به ساحت مادری و زنیت بهبهانی که در ادب و غزل ایران تاریخ ساز شده است تسلیت می‌گوید، گفت: بهبهانی زنی بود که همه جهان را به شکل خانواده خود دید و آنها را به صلح و صفا دعوت کرد. او با پشتکار به خود پشتوانه حقوق زن و مادری شد.

وی ادامه داد: من سخنی به نقل از استاد «دادبه» عرض می‌کنم و آن این که جهان را مردان می‌سازند ومردان را زنان. ملتی که بی‌بهره از این زندگی باشد مردنی است. من آمده ام امروز بگویم که سیمین برای همیشه زنده است و زندگی می‌کند هرچند که امروز مادری پر از مهر از میان ما رفته است اما می‌شود امید داشت که بیش از این قدردان مادران و زنان سرزمین مان باشیم.

در ادامه این مراسم همایون شجریان نیز به خواندن تصنیف (کولی) از تازه‌ترین آلبوم خود پرداخت. همچنین شهرام ناظری نیز با حضور به روی سن به خوانش غزل «دوباره می‌سازمت وطن» از سیمین بهبهبانی پرداخت. همچنین علی بهبهانی فرزند ارشد سیمین بهبهانی نیز در سخنان کوتاهی مادر خود را مادری تیپیک معرفی کرد گفت: او به معنای واقعی وطن و مردمش را بسیار دوست داشت و به همین خاطر تصمیم گرفت که یک متر و هفتاد سانت گورش از خاک وطنش باشد.

در پایان این مراسم پیکر سیمین بهبهانی در حالی از تالار وحدت به سمت بهشت زهرا تشییع شد که جمعیت حاضر علیرغم تاکید و درخواست چندین باره عباس سجادی  مجری مراسم، به جای بیان عبارت مرسوم در مراسم تشییع همانند «لاالله الا الله» و نیز قرائت فاتحه به بیان عباراتی چون «درود بر سیمین بهبهانی» و «سیمین بهبهانی در قلب ما می‌مانی» بسنده کرده و در حین مراسم تشییع نیز به خوانش سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» پرداختند.

یادآوری می شود بنا بر اعلام خانواده بهبهانی پیکر وی امروز در مقبره خانوادگی بهبهانی واقع در بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم وی نیز روز یکشنبه از ساعت 11 تا 12:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

سیمین بهبهانی بامداد سه‌شنبه،28 مردادماه در سن 87 سالگی بر اثر ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان پارس تهران درگذشت.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اشتباه است که این جمع ها و رفتارهای زننده را به اصلاحات ربط میدید.
اکثر مردم ایران به اعتقادات مذهبی علاقه دارن(حتی اگر اهل نماز و روزه ام نباشن) در دل معتقد هستن و این رفتارها و نسبت دادن این برنامه ها به اصلاح طلبان باعث رویگردانی مردم از اصلاحات میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
لابد لیاقت فاتحه را نداشته!
طفلک
Denmark
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به ما چه!
مگه ما خاله زنکیم.
همت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چقدر ما ايرانيها عقده اي و بدبختيم!!!!!!!!!!!!!!!

تو مسيحيت هم واسه امواتشون دعا ميخونن
انجيل ميخونن اونوقت ما با ادعاي روشنفكري!!!!!! سوت كف ميزنيم!!!!!!!!!!!!!!!!
خاك بر سرمون شد....
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
الهی شکر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کیهان نوشت: بهبهانی از جمله شاعران مورد حمایت دربار و از عوامل جریان‌های ضد دینی و حامی فتنه سال 88 به شمار می‌آمد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۰۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سیمسن بهبهانی
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
متاسفانه جدایی از اسلام در ایران امروز شده افتخار هنر.روشنفکر نمایی کامل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بنظر اگر خود او بود نیز با این موافق نبود که در تشییع جنازه اش یک مشت آدم روشنفکر نما که دائم آروغ روشنفکری میزنند با کف و سوت و آواز او را مشایعت نمایند . معمولا در تشییع افراد برای او صلوات و فاتحه میخوانند و برایش طلب مغفرت میکنند . شاید او امشب که شب اول قبرش است باید جواب مشایعت کنندگانش را نیز بدهد در حیرتم چطور فرزندان و داماد او اجازه دادند اینطور مراسمش بدون فاتحه و طلب مغفرت برگزار شود . چرا به جای نماز میت بر او نیز شجریان آواز نخواند .!!!!! خداوند عقلها و دلهای مریض بعضیها را شفا بدهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
نهج البلاغه خطبه 145
...آگاه باشید که پس از من بزودی روزگاری بر شما بگذرد که غروب حق و عدالت و طلوع باطل و شقاوت باشد. چه بسیار بر خدا و رسول خدا به دروغ بهتان زنند و در آن دوران به هنگامی که سخن از شیوه راستین قرآن به میان آید نزد آنان کالایی بی مقدار تر از این کتاب مبین نیست. و زمانی این کتاب رواج کامل خواهد داشت که مردم آنرا به تحریف و تغییرات خطا به سود خویش قرائت کنند...
زنده باد ایران بدون غربزده ها
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بلند بگو لااله الا الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
افراط همیشه زائیده دلواپسان نیست افراط وتفریط محکوم است از جانب هرکه باشد . برای شادی روح بانوی غزل ایران صلوات .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
عزت و شرف لا اله الا الله
بلند بگو
ثریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درودوخدابرشیرزن جاویدپارس

پردیس کردگارجایگاه ابدیت باد
به یادتو...
دوباره می سازمت وطن
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
الان اگر به یاد اون مرحومی به فکر شب اول قبرش باش.ساختن وطن هم سر جاش.هرچند عادت کردیم شعار بدیم ولی همه مشکلات رو میندازیم گردن دولت و حکومت.شدیم یک جامعه ی اهل حرف زدن و عمل نکردن.
الله رحمتش کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
دقيقا چه جور شيري مدنظرتونه واقعا مادران و خواهران و زنان شهدا و جانبازان وايثارگران شجاع و شيرزن هستند يا اونهايي كه با بي حجابي و بي توجهي به اوامر خدا !!!حالا از يك استعدادي نيز بهره مندند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اونی که داشت کارگاه سازندگی (دانشگاهها) رو تمییز می کرد دیروز از کار برکنارش کردند (استیضاحش کردند)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شیر زنان اصلی مادران شهدا هستند..حتی توی غرب هم در مراسم ترحیم کف نمیزنن.امان از اونهایی که ادای روشنفکری در درمیارن..لطفا تایید کن
ناصر
Germany
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ما درون را بنگریم و حال را ......
کچل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آخر اگر شهیدی بنا به عتقادش شهادت را قبول کرد از کجا میتوان گفت که مادر و خواهر وهمسر و عمه وخاله و....دیگر بستگان او هم صالح یا شیر زن بودند .
گیریم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
همون سال 88 که وطن را به آتش کشیدی به اندازه کافی ساختیش!
ناشناس
Malaysia
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مراسم ازدواج و تشییع در همه جای دنیا یک مراسم کاملا مذهبی است. در یک کلام ایرانی جماعت یعنی افراط و تفریط و جنگ طبقاتی و عقیدتی بر سر هیچ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
این روش اعتراض را اصلا صحیح نمیدانم، ولی مطمئن هستم که بیشتر افراد حاضر در این مراسم علی رغم اعتقاد به اصول دینی برای نشان دادن اعتراض خود به افراطیون که به نام دین دنیا را برای دیگران جهنم می کنند، دست به این رفتار زده اند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
از دور نشستی می گوئی لنگش کن!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من به عنوان یک طلبه همه شما را دعوت به خواندن کتاب سیاحت شرق مرحوم قوچانی می کنم که هم از سیاحت غرب واقعی تر و هم درس آموز تر است .خدایا ما را به خودمان واگذار مکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
این هم از حضرات روشنفکر .
اون بنده خدا که دیگه دستش از دنیا کوتاه شده . جای اینکه با فاتحه و صلوات و دعا و توسل راهی خونه آخرتش کنند براش سوت و کف می زنن.
انشالله که خدا قبول کنه.
من که براش فاتجه می خونم و ارزوی رحمت الهی براش میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
الفاتحه مع الصلوات
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
ازهمه دوستان كه اين مطلب رامطالعه نمودند درخواسته ميكنم حتما حتما كتاب سياحت غرب رامطالعه نمايند بسيار أموزنده و هشدار دهنده است براي سفري كه همگي در پيش داريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
12،13 ساله بودم که این کتابو خوندم اونموقعها نوجوانی بیش نبودم و تحت تاثیر قرار گرفتم ولی بعدها که رفتم دنبال علم و دانش فهمیدم که...
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
کتاب وحشتناکی بود من این کتاب رو دردوران کودکی خوندم و خدایی رو که معرفی کرد اصلا دوست نداشتم،خدایی که من می پرستم مهربان و بخشنده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
سیمین بهبهانی مانند سعدی حافظ مولانا و پروین اعتصامی قسمتی از تاریخ ایران زمین شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ایشان شاعر بزرگی بودند،اما قطعا نه در حد سعدی حافظ مولانا و پروین اعتصامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
واي چقدر عجيب! اين خاله زنك بازي از تو بعيده فرارو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
من که یه احمدی نزادی تعصبی هستم تنها خبرگزاری اصلاحاتی رو قبول دارم همین فراروست
چون میدونه داره چه کار میکنه
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
من از نظر عقیدتی کاملا مخالف فرارو هستم ولی خداییش یعنی داشتن دغدغه برای احترام به سنتهای اسلامی مثل گفت لااله الا الله در تشییع میت خاله زنک بازیه ، خدا هدایت کنه همه گمراهان رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
ای روزگار. میبینی؟از مایه گندیده ایی جنین میشه دنیا میاد سرکش میشه منم منم میکنه میگه خاله زنک بازی
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
میذاشتند مراسم طبق روال مرسوم انجام بشه و بعدا کف میزدند، شاه وقتی مرد فرح گفت که طبق عرف مراسم رو برگزار کنند بعدش یه عده کاسه داغتر از اش میان کف و جیغ میزنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مرگ بر شاه
ازقم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
عجب مراسم باشکوهی وشایسته سیمین بهبهانی باحضوربزرگان هنروفرهنگ ایران زمین.
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
خوراک اعلا برای بیست و سی.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اون مرحومه بیشتر از هر چیزی به فاتحه و خیرات نیاز داره نه سوت کف چندتا جمله بی خاصیت
واقعا که ...
ناشناس
Germany
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
فاتحه خیرات هیچ ظالمی را روانه بهشت نمیکند و سوت و کف هم بهشتیان را به جهنم راهی نمیکند آنچه بکار آید عمل ماست که مورد قضاوت پروردگار قرار میگیرد نه تفسیر ار اعمالمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مطمئن باشید کسی که در زندگانی خویش در این مسیر گام بر نداشته باشد، پس از مرگ با صلوات و فاتحه به هیچ جایی نمی رسد.
پوریا
United States of America
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اینهایی که منفی دادن هویتشان گم شده است! متاسفم که برای مراسم شرعی دین خودمان هم جبه گیری سیاسی میکنیم. لابد اینهایی که مثبت دادند هم همه افراطی اند و کاسب تحریم! از طرف یک فرد اصلاح طلب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
با 19:49
موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
با ناشناس 19:49 کاملا مخالفم
شاید کسی رو راهی بهشت یا جهنم نکنه، ولی میتونه از عذابش کم کنه یا به عذاب کسی اضافه کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
19:49
++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
تو غصه ی خودت بخور فرارو براش فاتحه هم میخونیم.ازدست از کینه بردارید
بید مجنون
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
" شرکت کنندگان در این مراسم با امتناع از خواست مجری این برنامه برای حفظ حرمت شرعی مراسم تشییع و فرستادن صلوات و قرائت فاتحه، در حرکتی عجب تنها باکف زدن و نیز بیان عبارت «درود بر سیمین بهبهانی» پیکر وی را به سمت بهشت زهرا مشایعت کردند!"
خیلی عجیبه کاشکی این قضیه توسط یه آدم خبره تحلیل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مردم از ادمهای به ظاهر مسلمون منفعت طلب نون به نرخ روز خور دیگه بیزارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مردم از این مسائل بیزان اما در دل به مذهب اعتقاد دارن و از حرمت شکنان هم بیزارن.
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
گزارش گر مهر چرا تاکیدش بر عدم صلوات فرستادن حاضرین در مراسم است . واقعا چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
چون تاکید حاضرین بر عدم صلوات فرستادن بود
دوستدار خاتمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
تاکیدش رو هر چی باشه وقتی یه مسلمون مرد دست زدن چه معنی میده برخی دنیا پرستان به روح میت هم احترام نمیگذارند. ایشون تو این دنیا هر تفکری داشته فرقی نمیکنه اون دنیا فاتحه و خیرات و مبرات بدردش میخوره
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
از فرارو بعنوان رسانه ای مستقل، بسیار بعید بود که خبر این مراسم را از یک خبرگزاری وابسته و ایدئولوژیک، آن هم بصورتی کاملا جهت دار و مغرضانه روایت کند.
حداقل انتظار از شما این بود که این رویداد مهم فرهنگی هنری را توسط خبرنگار خود ، آن هم با حفظ شأن و تکریم شاعر بلندآوازه تازه گذشته و حاضران در مراسم، پوشش دهید.
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
فاین تذهبون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
با مردم دشمني داريد با دين دشمني داريد ؟ با قرآن دشمني داريد ؟براي آيه قران هم منفي ميديد؟ هميشه تا بوده شما جهنميها هم بوده ايد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کسی با آیه قران مخالف نیست، از تفکر پشت این آیه که هرجور دلتون می خواد قران رو تفسیر می کنید مخالفیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مسئله منفی دادن به آیه قرآن نیست، می شه به فارسی گفت، به زبان مادری...
اما جواب: برگرفته از نظر دوستمون در بالا"فاتحه خیرات هیچ ظالمی را روانه بهشت نمیکند و سوت و کف هم بهشتیان را به جهنم راهی نمیکند آنچه بکار آید عمل ماست که مورد قضاوت پروردگار قرار میگیرد نه تفسیر ار اعمالمان"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بعضي ها هنرمندي را با بي بندباري اشتباه گرفتن
متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
انقدر شعور در این افراد نیست که حداقل حرمت مراسم مردم را حفظ کنند
برو در مراسم اموات خودت هر کار میخواهی بکن
شروین با بصیرت
United States of America
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
به نظر من این پدیده(روشن فکر نما بازی) هم از تهاجم فرهنگی آب می خوره
ام الفساد , (ماهواره) داره جوان های ما رو فاسد می کنه تنها را چاره اش هم یک برخورد سریع و قاظع با این پدیده شوم و خانه خراب کن است
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
منفی هاتو دریاب
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
برخورد سریع وقاطع!!لابد به سبک داعش
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تعداد مثبت ومنفی دلیلی بر درست یا غلط بودن عقیده و فکری نیست چه بسا جمعیت هندو ها و بودایی ها در دنیا بیش از یک میلیارد نفره ولی آیا افکارشون صحیح هستش؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آقا پدرام لطفا جامعه آماری رو در نظر بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
فعلا که غربی ها با نهایت ادب و احترام مراسم خاکسپاری را انجام میدن. این عقده ای بازی ها مخصوص ایرانی هاست..
alli
Germany
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
به گور خود خواهم ایستاد . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
خدا آخر و عاقبت ما رو ختم به خیر کناد نمی دونم چه رسمیه هر کی می خواد بگه روشن فکره با خدا و دین مخالفت می کنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
شاید با یه سری افکار که از دین سوءاستفاده میکنن میخواستن مخالفت کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
واقعاً نمی دونی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه نگاه به دور و برت بنداز می فهمی چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بقول دکتر شریعتی روز مرگ روشنفکری زمانی است که فکر کند دین مقابل اوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
نادانی. تعصب بیجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگر تا به حال متوجه نشدي چرا ديگر اميدوار نباش كه متوجه شوي. البته خيلي سوال هاي ديگر هم هست كه بايد از خودت بپرسي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
در جواب ناشناسهایی که پاسخ دادند باید بگویم اعتقاداتی که بر اثر رفتار و اعمال دیگران تغییر کند به هیچ دردی نمی خورد .
اذين
United Arab Emirates
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
خدا رحمتشان كناد و روحشان شاد
هانیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بیچاره سیمین چه میکشیده از نگفتن لاالله الا الله!!...خدا روحش رو شاد کنه این مردم نادان که باعث لرزش تن و روحش میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
لایه های زیرین جامعه ما دیدنی است ، عکس العملی به چندین سال تک صدایی !!!!!!
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مثلا فکرکردن خیلی جالبه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
آخه جالبه
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
1ساعت تفكربهتراز70سال عبادت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بله خیلی، و شایسته بانوی بزرگ ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
چه قدر روشنفکر ! دست زدن به جای فاتحه ؟!
سیمین بهبهانی مگه مسلمان نبود ؟
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مگه جنابعالی قصد دارین با ایشون توی یک قبر بری؟ شما سرت به مسلمانیه خودت باشه..
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
افراط داره چشم روشنفکرا رو کور میکنه. اگر یک سر بیایین توی جمعای شعرخوانی و داستانی خوانی متوجه میشید که این طور حرکات خیلی هم عجیب نیست. طبیعیه!!!! بزار همینطوری خوش باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
طرف تو شعرش میگه روزی که در آغوش نقطه منعقد شد..... آدم خجالت میکشه بگه تو شاعر .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما خجالت میکشی نه شعر بخون نه داستان اصلا با هنر کاری نداشته باش چون ظرفیت بالا میخواد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
21:46 تو نگران نباش، اونایی که می فهمن به شاعرشون افتخار می کنن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
lمردم چرا مسائل رو با هم قاطی می کنند؟ مثلا خواستن کلمه عربی به کار نبرند موقع تشییع این بنده خدا و خواستن به فارسی درود بفرستن! لابد اینا نمازم به فارسی می خونن! بابا هرچیزی به جای خود لطفاً حال به هم زن نشید...
انصاف
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
کی باید فاتحه می داد !!!!! از آنانی که برای سیمین بهبهانی نیامده بودند انتظار کمک به او داشتن خطاست !!! امان از خودنمایی !!!تمام نظام آفرینش را دراین دنیا کوچک دیدن ،از این بهتر نمی شود !!! به امید روزی که بزرگ شوند !!!
eli
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
Hala ma baraye shadi roohe ishoon fatehe mikhanim!
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آورین!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به من چه؟ فامیل ها و دوست و آشناهاش نخوندن من بخونم. لابد به این مسائل اعتقاد نداشته اطرافیانش هم میدونستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
واقعا متاسفم برای جمعی که خودشون رو طلایه دار فرهنگ ملت ایران می دانند درحالی که کوچکترین احترامی برای دین و اعتقادات مردم ایران قائل نیستند.متاسفم برای تازه به دوران رسیده هایی که بویی از اصالت ایرانی نبرده اند حتی حاضرنیستند عبارت "لا اله الا الله" را برای خاکسپاری 1مسلمان در قبرستان مسلمانان به زبان بیاورند.
سعید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
لحظه ای درنگ کنیم،
چرا نظر خودتان را صرفاً بیان نمی کنید و مدام میگوئید دین و اعتقادات «مردم». من و شما و بقیه تنها یکی از همین مردمانیم.
آیا حمل کنندگان جنازه نمیتوانند بر شخصیت آن درود بفرستند؟ چیست این «اصالت» که عبارتست از احساس فرمانروایی بر کلمه ها، بر تن های آدم ها، بر افکار آنان، و حتی بر جنازه ها و این همه را «ارزش» نام نهادن؟!!
به یاد وصیت نامه وحشی بافقی می افتم که آن نیز بخشی از فرهنگ «مردمان» ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
سعید جان با حرف های قشنگ زدن اصل کار رو نمیشه نادیده گرفت. ببین عزیزم مشکل درک پایین ماها از آخرته. خیال میکنیم اومدیم تو این دنیا فقط پز روشنفکری بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ناشناس عزیز میدونی چرا با این حرفت انقدر منفی میخوری؟ چون یه عده اصولا از دین کینه دارند. بماند که یه روز که خودشون تو مخمصه و بدبختی گرفتار میشند چنان خدا رو صدا میزنند که گویا مومن تر از این آدما توی دنیا نبوده! ولی خبر ندارند این از مکر خداست که خدا چهره واقعی شون رو نشون بده و روز قیامت هیچ عذری نداشته باشند.
فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّى يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ
پس بگذارشان ياوه گويند و بازى كنند تا روزى را كه وعده داده شده‏ اند ملاقات نمايند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
عجب...
احسان
Germany
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
امیدوارم دست زدن باعث بخشش گناهانش بشود.واقعا این حرکات یعنی چه؟دست زدن به جای قرآن خواندن.خاموش فکر هستند اینها نه روشن فکر ...
ناشناس
Canada
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
انشالله که تمام گناهان شما با فاتحه به تلی از خاکستر تبدیل بشه ٬ راه حل خوب و ساده ایه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کسی نمیگه با فاتحه طرف میره بهشت یا با درود میره جهنم. ولی همه میگن هر کسی رو از دوستانش میشه شناخت. به هر حال ممکنه اونجا بگن اینها کی اند که درود بر تو میفرستن ولی از نام خدا و آفریننده تو بیزارند.چه باهاشون کردی؟ولی بگفته یکی از دوستان اینها بخاطر ایشان نیومند فقط پزی در کردن.مه که هیچی نیستیم بین اونه و خداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
خواندن فاتحه حتما لیاقت میخواهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بی ادب.جای خدا هم که نشستی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
امیدواریم سیمین با دوستانی که حتی علاقه ای به صلوات ، فاتحه و... ندارند محشور شود و بالعکس
وقتی دوستان یک فرد با فرهنگ ( لائیک - کمونیست - آمریکایی و اسراییلی و بهایی و...) باشند چه توقعی دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
نیکنامی و حک شدن در قلب ِ خلق الله هم لیاقت میخواهد
ناشناس
Australia
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سیمین بهبهانی
پیمان
Australia
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
سیمین بهبهانی
در قلب ما می مانی
ناشناس
Germany
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
به کجا داریم میریم؟؟؟
ناشناس
Canada
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
تشکر از زیر نویس فارسی نسخه عربی بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پرسش خوبيه و البته اينكه به فارسي پرسيدي هم قابل تقديره.
محمود
Australia
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
ای ایران ای مرز پر گهر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
منفی که دادم به شعارت نبود به زمان استفاده از آون بود. هرکی بمیره راهی آخرت میشه ایران و غیر ایران نداره
محمود
Australia
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
منفی و مثبتت برام مهم نیست
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سیمین بهبهانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اینها که می خواستن لجبازی کنن ، سکوت می کردن نه اینکه کف بزنن
به خدا اروپا و آمریکا هم اینطور نیست ، احترام خانم بهبهانی را نگه می داشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اشتباه محض کردند. باید فاتحه می خواند براش. همین امشب که منکر و نکیر آمدند به سراغش در تنگاتنگ قبر همین فاتحه و طلب آمرزش مردم بدردش می خورد. اون دنیا جای این شوخیا نیست. حساب و کتاب داره. سیخ و گرز آتشین داره. البته من براش فاتحه میخونم امیدوارم امشب به هر جهت به خیر بگذره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
يه ذره هم شك نمي كني كه شايد فقط كارهايت در اين دنيا به دردت بخوره و گفتن چند جمله حتي بسيار مقدس از ديگران به كارت نياد؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اينم از روشنفكرنماها
مردم خداجو سابق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
روحش شاد یادش گرامی
ايران دخت
United States of America
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
ملت افراط و تفريط ايم ماشاالله! يادمه مراسم استاد بزرگ مرحوم سمندريان هم همين كار را كردند بعضي ها! بابا، حتي توي خارج هم مراسم خاكسپاري آداب خاص خودش،‌ وقار و شأن خاص خودش رو داره! اون مرحومه كه البته شأن اش بزرگتر ازا ين حرف ها بود. ولي چه خوب بود كه ما اينقدر همه چيز رو با هم قاطي نمي كرديم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
متاسفانه همه چيز با هم قاطي شده. اينهم نتيجه اشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مراسم خاكسپاري بوده يا مراسم بله برون؟!!!
مهندس میرمشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
از افراد معلوم و الحال و سابقه داري كه هيچ نسبتي با مرحومه نداشتند و در مراسم سوت و كف مي زدند و حرمت بهشت زهرا را نگه نداشتند سوال مي كنم آيا حاضرند در مرگ يكي از عزيزان خود نيز عده اي اين كارهارا بكنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما سابقه همه رو در اوردی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
خدا رحم کنه به این فاصله های فکری و عقیدتی که در میان ملت ایران ایجاد شده و البته ناپیداست هنوز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واقعا
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
این است عاقبت یک زندگی عاری از یاد خدا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خدا به تو رحم كنه كه اينقدر راحت قضاوت مي كني
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
هیچی نگید بابا الان باز دلواپسان میلرزن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چه بی ربط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
بابا اون بنده خدا داره اون دنیا میگه برام فاتحه بفرستید بیشتر بدردم میخوره. دست و جیغ و هورا میخوام چیکار. هر چند که تشییع کنندگانش فاتحه نخوندن اما ما میخونیم کممونم نمیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
این شب غم افزا سحر می شود

روز نو گل افشان به ما می رسد

درود بر سیمین بانو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
پدر استاد آرزو داشتند که پسرشان قاری قرآن شود و حتی در سالهای عمر خود به اشتباه فکر می کرد که پسرش قاری قرآن است بیچاره فکر نمی کرد که روزی پسرش از به زبان آوردن نام خدا هم شرم و خودداری کند . تنش توی قبر می لرزد . فرارو درسته به مذاقتان خوش نمیاد ولی خواهش می کنم منتشر کن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
رضا عطاران: من روشنفکر نیستم و از دیدن روشنفکران خنده ام میگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کسانی که ادای روشنفکری در میارن خنده دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
مطمئن باشید اطرافیان سیمین بهتر از شما می‌دونستن خودش دوست داشته در چه حال و هوایی به خاک سپرده بشه.
اینانلو
Australia
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سیمین بهبهانی
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
پنهان سازی و عدم اجرای احکام و عدالت الهی توسط مدعیان باعث رویگردانی مردم از مذهب میشود.صد عن سبیل الله یعنی همین.مجریان و مدعیان خود باعث دوری از سبیل الله میشوند...
ناشناس
Finland
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
لااقل به احترام سالروز شهادت امام صادق از کف زدن خودداری میکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به نظرت آدمای اونجا امام صادق و حرمت روز شهادت حالیشون بود؟
محمد
Finland
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سيمين بهبهاني
مردم حتما به درخواست ايشان رفتار كردند چون مشايعت كنندگان از انهايي بودند كه سيمين را خوب مي شناختند خوب يا بد بايد خاطره شاعر مرده را كرامي داشت روحش شاد
ولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
لابد نیازی به فاتحه و قران ندارند چون خودش اشعار فراوان دارد.!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
روشنفکر که البته تاریک فکر بیشتر بهشون میاد همینه دیگه همش درود میفرستن و کف میزنند ....این بنده خدا چه گناهی کرده بوده این ادما اومدن دورش ... ؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
خداوند به قلب و نیت بندگانش آگاهه. هرکس با هر زبان و هر نیتی.

آیا هیتلر با فاتحه آمرزیده می شد یا نلسون ماندلا بدون فاتحه به جهنم رفته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بحث بدعت و عادتیه که راه افتاده نه اینه با فاتحه میرفت بهشت بدون فاتحه میره جهنم. حرف سر اینه چرا با مجری با اینکه گفتته مخالفت کردن. این رفتار خیلی بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
همین منتشر نکردن نظرات توسط شما میتواند عاملی باشد برای چنین عکس العملهای افراطی بعضی ها ۰ افراط از هر طرف ناپسند است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
عزیز من ایام شهادت امام صادق(بنیان گذار شیعه) سوت و کف میزنن، انتظار دارن حرف نزنیم، متاسفم براتون غرب زده ها
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
ببینم اون درود و سلام و مرز پرگهر به دردش میخوره شب اول قبر یا فاتحه؟
این جماعت همه چیزشونو فروختن به هوای روشنفکری.
ابوذر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
من طرفدار اینم که برا مرده چه عالم دینی باشه چه ... باید طلب مغفرت کرد و فاتحه و صلوات پشت سرش فرستاد.

به اونا که نظرشون سوت و کف زدنه و الان به این کامنت منفی میدن هم میگم: اون ور همدیگر رو می بینیم. خدا به همه ما رحم کنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
لا اله الا الله...
لا اله الا الله...
بعدش درود بر سیمین بهبهانی...
تبریز قلب تپنده ایران زمین
United States of America
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
دوباره می سازمت وطن اگر چه با خشت جان خویش ؛ ستون به سقف تو میزنم اگر چه با استخوان خویش ... یاشاسین وطنیمیز ایران ، درود بر بانوی شعر ایران زمین
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
روشنفکران بخاطر مخالفت با حکومت از خواندن فاتحه هم دریغ می کنند. به عبارتی حکومت کاری با دین کرده که میلی به آموزه های دینی باقی نمانده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کلامت متین . واقعا همینجوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پس چرا مثلا می گن روزه بگیرین یا حجاب داشته باشین می گین دین یه امر شخصیه؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اعتقاداتی که با این بادها بلرزه هیچ ارزشی نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
نثار تمامی رفتگان و همچنین سیمین بهبهانی الفاتحه و صلوات
محمد
Finland
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سيمين بهبهاني
مردم حتما به درخواست ايشان رفتار كردند چون مشايعت كنندگان از انهايي بودند كه سيمين را خوب مي شناختند خوب يا بد بايد خاطره شاعر مرده را كرامي داشت روحش شاد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
درود بر سیمین بهبهانی. او همچون پروین اعتصامی یک شیر زن بود و به قول یانو پروین هر دو نیازمند فاتحه و یاسینند
reza
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
سوت و کف حاضران در مراسم تشییع رو در روز شهادت رییس مذهب امام جعفر صادق(ع) چرا ننوشتید ؟؟؟ شمام سانسور یاد گرفتید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خدا تمام دشمنان اسلام را اگه قابل هدایت نیستن نابود کنه
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اين جماعت لاييك ودين گريز فراموش كرذه اند كه اين وطن را شهداي ما دوباره ساخته اند! نيازي به دوباره سازي ندارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دمت گرم
گل گفتی
یک بنده خدا
Germany
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دوست عزیز بعد از این زلزله 8 سال علاوه بر آوار برداری کامل نیاز به یه بازسازی اون هم از نوع عمقی و اساسی داره ... فکر کنم شما یا خیلی خوش خیال تشریف دارین یا از لحاظ حواس 5 گانه دچار ضعف و سستی شدین یا دوران حاج محمود احمدی نژاد یا وامهای میلیاردی و رانتهای آنچنانی بهتون رسیده یا جزو لیست 3 هزار نفره بورسیه های غیز قانونی هستید !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
عالی بود
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
احسسسسسسسسسنت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
روایت افشین اعلا را هم ببینید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
رحمت بر همکر فرهنگی
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
همیشه نتیجه افراط،تفریط بوده؛
وقتی حاکمیت به این هنرمندان که شاید در رعایت ظواهر مذهبی کمی ضعیف هستند هیچ اهمیتی نمیده و حتی مقابله هم میکنه مطمعنا نتیجه اون میشه این حرکات ناپسند که اون هم از روی لجبازیه.
حامد الوفی
United Arab Emirates
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
یعنی این افراد که اینقدر پز روشنفکری می دهند و ادعای عقل مداری ، نمی توانند بفهمند اگر حکومت اشتباه می کند آنان نباید در دینداری (به عنوان مهم ترین مسئله غیر مادی در زندگی یک شخص) خود لغزش کنند.
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
وقتي مسلمانان ملت ما اونهايي ميشن كه به وزير فرهيخته وعدالتخواهي ،كه براي پاسداري ازحقوق مردم دربرابر رانت خواران علمي، سينه سپركرده، راي عدم اعتماد ميدهند ،مسلما مردم ازاينگونه مسلماني با سوت وكف اعلام برائت خواهندكرد !
محمد
United States of America
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
واقعا براشون متاسفم یه مشت خود باخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
این دستاورد دانشگاه های هنر ایران است.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
ازانجاييكه من هم درمراسم شركت داشتم گواهى ميدهم كه گزارش خبرگزارى مهر مصداق واقعى قلب واقعيت است ،،،،،فراروچاپ كن تاسيه روشودهركه دروغ ميگوىد
سیمین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
شما برید دنبال استیضاح سیاسی کردن .شمارو چه به فرهنگ وشعور؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
درود بر سيمين بهبهاني!!
فرارو اين اخبار بيست و سي پسند رو اينجا منتشر نكن!.. تو زرد نيستي!! فراموش نكن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
سیمین بههبهانی زنی بزرگ واز مفاخر ما بود۰هیچ چیزی هم خدشه ای در چهره اش نمی نشاند ۰حرکت تشییع کنندگان هم حرکتی اعتراضی در برابر قشریون است۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
حرکت اعتراضی !!!!!!
جالبه همه چیز را باهم قاطی کردین
من هم اعتراض دارم به وضع موجود اما اینه شیوه اعتراض کردن پسندیده نیست ، بهتون شک می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
هر کاری میکنن میگن اعتراضی بوده! مثل عریان شدن خلشیفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واقعا باعپ تاسفه در کشور باباحجاب به بی حجاب مهر هرزگی میزنه وبی حجاب به باحجابمهر عقب ماندگی وتحجر بابا توکشور های پیش رفته همه با هر تفکری باهم دوستن همین ترکیه که ما هیچی حسابش نمی کنیم تو خیابون باحجاب وبی حجاب باهم میگن ومیخندند اونوقت ما به هم چنگ ودندون نشون می دیم چرا یه بی حجاب باید از فرستادن صلوات خجالت بکشه عقیده داره ولی روش نمیشه صلوات بفرسته در مراسم خانم بهبهانی هم من شک ندارم حضار از یکدیگر رودربایستی داشتن آدمها در قلبشون عاشق مذهبشون هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مثلا با این کارها میخوان بگن روشنفکر هستند..در ضمن اصلا درست نیست که بگیم غربزدهچون توی غرب همه چیز سر جای خودش قرار داره و توی مراسم عزا دست نمیزنن
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
فاتحه رو مردم تو دلشون میخونن داد که نمیزنن این هم مراسم تشییع بوده در مراسم تدفین ادعیه و تلقینات و نماز میت ضروری است .
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ای ایران ای مرز پرگهر.....
ناشناس
Canada
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ورود فرارو رو به خاله زنک بازی تبریک میگم سیمین بهبهانی در قلب ما میمانی جاوید ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خلايق
هر چه لايق
ناشناس
United States of America
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خداوند رحمت كناد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دوباره میسازمت وطن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تا حالا اشعار سیمین بهبهانی رو خوندید اصلا می دونید عقایدش چی بوده که انقدر اظهار نظر می کنید .بهتر ی سری به اشعارش بزنید بعدا نظر بدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
یعنی بی دین بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من نمیدانم فاتحه خواندن الزاما باید با بلند گو واعلام باشد که اینطور تیتر میزنید معمولا فاتحه را هرکسی یواشکی وپیش خود میخواند پس عدم اعلام ان به منزله نخواندن فاتحه نیست
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بنده د مراسم تشیع بودم و شخصاً فاتحه هم خواندم ای ایران را هم خواندم یار دبستانی را هم خواندم و .... و به سهم خود گرامی یاد بزرگ بانوی غزل داشتم باشد که شخصی که محبوب ملتی شد درپنای حق رستگار گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوشبحال شما که با یه تیر 2 تا نشون زدی و تو سالن کنسرت فاتحه خوندی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
فرارو کم کم داره تحلیلات یک طرفه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
سوت و کف به هر دلیلی هم که وجود داشته باشه نشونه عزادار بودن برای فرد مرحوم نیست... بهتر بود عزای رفتن اون مرحوم رو به شیواترین روش ماندگار می کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
درود برایرانیان با غیرت از شهدای 8سال دفاع مقدس تاامثال بهبهانی شادی روحشان صلوات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دوستان اگر کسی به سفر آخرت اعتقاد داشته باشه باید لوازم و زاد و توشه سفرش رو از کسانی که اطلاع دارن بپرسه که اونها گفتن یاسین و قرآن و فاتحه بخونین مثل اینکه من بخوام برم کوهنوردی خب باید از کسایی که اطلاع دارن بپرسم اگه هم اعتقاد نداره که هر کسی رو تو قبر خودش میذارن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
فرارو من به تیتر زدن تو مشکوکم ویقینا"ریگی به کفش داشته ای که چنین تیتری زده ای معمولا مراسم سنت را به جا می آورند حالا اگر درتالار نبوده دربهشت زهرا انجام شده
والا اینطور فرافکنی هایی درخور شان تونیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مطمئن باشید خانم بهبهانی از افرادی که اینطور مراسم او را از معنویت تهی کردند ناراضی است. این ها چه می فهمند که انسان در این شرایط چقدر به اذکار معنوی نیازمند است.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مهناز افشار چی می خواد اینجا؟ باید ازش ترسید!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
فرارو.اصلاحاتي ها واعتدالي هاي كه تمام هم غمتان دنيا و خشنود كردن اربابان غربيتان شده بايد با ايجاد چنين فضاها در كشور اگر مقدار اندكي غيرت داشته باشيد بخاطر موارد زير از شرم در جا بميريد.
1- ايا اين رسم جديد است كه ميت را باكف وسوت تشيع مي كنند .
2-اگر ايشان لايق اذكار رايج نبودند ايا نبايد به حرمت شهادت امام همام جعفر صادق (ع)از اعمال سخيف و به دور از اخلاق ودهن كجي به مقدسات خود داري مي كردند
3- ديروز غير از اين مرحومه مگر شهداي گرامي وعزيز اين ملت تشيع نشدند چرا هيچ خبري از انان كه باعث شدند تا شماها اكنون ازادانه جولان دهيدو به مقدسات هم توهين كنيد.درج نكرديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تو هیچ دین و ائینی در مراسم تیشع جنازه سوت و کف نمیزنن!
یه سری به اصطلاح روشنفکر (تاریک فکر) برای لجبازی با حکومت یا دولت یا گروه های سیاسی خاص، همه چیزو زیر پا میزارن و از مراسم ختم یه مرحوم سعی میکنن سو استفاده سیاسی بکنن!!!
یاد عاشورای 88 افتادم که یه سری برای لجبازی با دولت وقت عزای امام حسین رو به عروسی تبدیل کردن و ابروی هرچی حزب و گروه سیاسیه بردن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
سیمین بهبهانی کی بود؟ و چیکار کرد؟که محبوب ملتی شد و این ملت کی هستند؟90 درصد مردم تحصیلکرده و عامه مردم نمی دانند سیمین بهبهانی کیست؟ و این یک واقعیت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
یه پیرزن بود مثل مادربزرگ من. منتها اون پولدار بود و تریبون داشت ...
یک بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آی آدمها: اگر کار ما در دنیا راه درستی نباشد فاتحه دیگران بدرد این دنیا و آن دنیای ما نمیخورد .
خدا رحمت کند سیمین بهبهانی را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تو که از اسلام چیزی نمی دونی فتوا نده. آثار ما تاخر میدونی چیه؟
دعا خوندن باعث آرامش روح سرگردان مرده خواهد شد.
دوست مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اين چه تيتر مشكل سازيه كه انتخاب كرديد فرارو جان
تو اون مراسم بيش از 50 درصد فاتحه خونده و صلوات هم فرستادن يه عده هم نه فقط دست زندند
براي چي جمع كلي مي بنديد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv