bato-adv
کد خبر: ۱۹۸۰۵۹

روز رمضان، آب یخ فروشی، بزرگراه همت!

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۳
فرارو - با گذشت دو هفته از ماه مبارک رمضان و حاکمیت فضای روزه داری و عبودیت بر ایران اسلامی، به رغم هشدارهای نیروی انتظامی، هنوز موارد قابل توجهی از روزه خواری علنی و یا امور مرتبط با آن در پایتخت قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار فرارو که بعد از ظهر پنجشنبه در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت تهران سرگرم رانندگی بود، پس از بزرگراه مدرس و در میانه ترافیک معمول این قسمت از بزرگراه، تعدادی از دست فروشان بزرگراهی، رانندگان را به خرید بطری های سرد یا یخ زده آب معدنی ای که بر سر دست تکان می دادند، فرا می خواندند.

 متاسفانه تعداد اندکی از رانندگان و سرنشینان خودروها در برابر دیدگان روزه دارانی که زیر آفتاب گرم تابستان، حکم خدا را گرامی می داشتند، آب می خریدند و در ملا عام می آشامیدند.

دست اندرکاران ذی ربط در امر حفظ حرمت هنجارها و ارزش های الاهی و اسلامی باید با تدابیر صحیح، عملا مانع از توهین غافلان به خدا و احکام او در سطح جامعه شوند.

از سوی دیگر، تعدادی از مسافران داخلی که روز جمعه به فرودگاه مهرآباد مراجعه کرده بودند،  مظاهر گسترده ای از روزه خواری علنی را به فرارو گزارش دادند.

به گزارش خبرنگار فرارو، فقدان جای مناسب برای خوردن و آشامیدن کسانی که با عذر موجه از روزه گرفتن محروم اند، جلوی ترمینال چهارم فرودگاه مهرآباد را به مکانی برای روزه خواری آشکار تبدیل کرده است.

مقابل این ترمینال، تعداد زیادی از مسافران و همراهان را می بینید که کنار هم نشسته و در برابر دیدگان روزه داران، سرگرم  خوردن و آشامیدن اند!  البته، شرمندگی برخی از این مسافران مستاصل در نحوه خوردن و آشامیدنشان، قابل مشاهده و توجه است.

مسوولان  فرودگاه ها و ترمینال های مسافری، باید با اختصاص فضا هایی مناسب و پوشیده، هم مشکل مسافران گرسنه و تشنه بی طاقت را رفع کنند و هم مانع از هتک حرمت روزه و احکام الاهی شوند.

طبق دستور خدا در قرآن کریم، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان برای افراد بالغی که توان روزه گرفتن دارند و روزه برای سلامتی شان ضرر ندارد، واجب و ترک کردن آن حرام و مستوجب تنبیه و عذاب الاهی است.

افراد مسافر که  در جایی کم تر از ده روز اقامت دارند، به تفصیلی که در رساله های عملیه آمده، نباید روزه بگیرند.

نه چیز روزه را باطل می کند:  خوردن و آشامیدن، آمیزش کامل جنسی، بدون آمیزش جنسی بیرون راندن منی از خود ( که اصولا عملی حرام است)، دروغ بستن به خدا ، پیامبر و سایر معصومین(ع)، رساندن غبار غلیظ به حلق، فرو بردن تمام سر به زیر آب، باقی ماندن بر جنابت؛ حیض و نفاس تا اذان صبح، قی کردن و اماله کردن چیزهای روان.

هر مسلمان غیر مجتهدی واجب است برای درست انجام دادن احکام الاهی، جزییات را از مرجع تقلید خود تقلید نماید. مرجع تقلید، در کتابی که به "رساله عملیه" معروف است، نحوه انجام درست واجبات الاهی را با استنباط کارشناسانه از قرآن و سنت نبوی و امان معصوم علیهم السلام، بیان کرده است.
bato-adv
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
روشنفکران عزیز روزه نگیر!!
در هر جامعه ای انسانیت حکم میکنه به قوانینش احترام بگذارید... همین!!!
ناشناس
United States of America
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید کسی رو که وسط ترافیک تو بزرگراه از شدت گرمای هوای داخل و بیرون خودرو که در احاطه کامل دود غلیظ ناشی از ترافیک هست کجا آب بنوشه؟ به گونه ای که جلوی مردم نباشه!
بنده حرفم اینه روزه رو برای خدا و به قصد قربت میگیریم باید تحملمون هم بالا باشه. عباداتتون هم قبول درگاه حقتعالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
من روزه نمیگیرم اما به نظر من بایدرعایت کرد و حرمت روزه داران رو نگه داشت
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اقا چرا بحث الکی می کنید وقتتون هم تلف میکنی
می دونید چرا روزه دار خیلی کم شده چون مردم روزه خواری یک نوع مبارزه ارام می دونند
ببین من بحثم فعلا این نیست جمهوری اسلامی خوبه یا بد من میگم مگه روزه توسط جمهوری اسلامی ابداع شده که ما بخواهیم مخالفت کنیم .خواهشا چاپ کن مطمن باش اصلا نظر سیاسی نبود یعنی اگر این حرفو من برم در وزارت اطلاعات بزنم نه تها دستگیرم نمی کنن بلکه یه چای هم برای من می ریزند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
روزه دار واقعي رو توي تركيه ديدم
يكسال ماه رمضان تركيه رفته بودم و ديدم كه شخص روزه دار با چه احترامي توي اون هواي شرجي وگرم براي مسافران نوشيدني مي ريخت
اينجا تو خيابون چيزي براي خوردن پيدا نميشه و يك درصدي از مردم مجبوري روزه ميگيرند و منطقشونم اينه كه ما كه چيزي نميتونيم بيرون بخوريم پس روزه بگيريم شايد ثوابي هم برديم
فرارو ميدونم كه منتشر نميكني
ولي به قول آقاي روحاني يك عده اي به زور ميخوان مردم و بفرستند بهشت
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۵۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
روزه داری یک ارتباط شخصی با خداوند است شاید بعضی افراد نتونند روزه بگیرند یعنی باید خودشون را هلاک کنند یه خاطر روزه داران
فتانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
بله خب شخصیه. اگه کسی نتونست روزه بگیره به احترام روزه دارها نباید در ملا عام چیز بخوره. جوری بخوره که کسی نبینه. این اشکالی داره؟! اگر کسی نتونست روزه بگیره باید بیاد جلو مردم روزه دار وایسه قورت قورت آب بخوره چون نتونسته روزه بگیره؟!!!
روزه دار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
با سلام كسي نمي گويد خودش را هلاك كند،حرمت ديگران روزه دار را نگه دارد،حرمت حكم خدا را نگه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خوبه فراروبا این کامنتا و تعداد مثبت ها بفهمه غالب خوانندگانشو چه قشری تشکیل می دهد(قصد توهین به کسی را ندارم)
دریادل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
امور دینی شاید شخصی باشد ولی نباید فراموش کنیم حرمت این ماه حفظ و مراعات شود
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خوب این چه روزه ایه که شما میگیرید که با یک ساندویچ تحریک میشین؟
اميرحسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خطاب به ناشناس 18:55 - 20/4/93
واقعا براي اين توع طرز تفكر متاسفم !
اين نوع تفكر ، تفكر افرادي است كه براحتي به خودشون اجازه مي دن به حقوق ديگران تعدي كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ولی حق نداره بی شرمانه بخورد و بیاشامد. بعضیا مسخره هم میکنند
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ایا این احترام نیاید متقابل باشه ؟
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ما که نمیگیم خودتونو هلاک کنید میگیم مراعات این ماه رو کنید
اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
روزه یه مساله شخصی هستش ولی در ماه خدا احترام روزه دار رو نگه داشتن هم واجب هستش.قانون گفته روزه خواری ممنوع.پس باید به قانون عمل کرد.همانطور که طبق قانون در فرانسه کشتار حیوان در منزل ممنوع بود و امام به حاج احمد اقا گفتند این کار حرام هستش.خلاف قانون هیچ جا نباید عمل کرد.کسی نمیگه خودش رو هلاک کنه.باید یه جوری عمل کنه که به خدا و ماه خدا هم بی احترامی نشه!در ضمن این هم شده بهونه برا خیلی ها واسه حرمت شکنی.احترام و ادب یادمون رفته دیگه.چطور ممکنه کسی که به روزه اعتقاد داره و مشکل داره حرمت بنده روزه دار خدارو نداشته باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دنبال دلیل نگرد داداش به نکلیفت عمل کن...تو خدایی یا الله خدا؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من اشتباها مثبت دادم. این عذرخواهی اول
و اما حرف دوم این که
حق با شماست دوست عزیز
روزه داری و روزه گرفتن یک امر شخصی و مربوط به رابطه بنده و خداست. اما روزه خواری و تظاهر به اینکه من روزه نیستم چون در جامعه و عرصه عمومی ظاهر می شود یک امر عمومی و مربوط به عموم مردم و قابل نظارت است و امری شخصی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ماه مهمانی خداست...
اونهایی که روزه میگیرن با مهربونی از کنار کسایی که روزه میخورند با لبخند رد بشن، خود روزه خوارها خجالت میکشن...
بیایید به هم نزدیکتر و با هم مهربانتر باشیم...
حداقل در ماه خدا
ناشناس
United States of America
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بابا بفهمید ملت دین زوری نمی خوان چطوری بگن که بفهمید؟اینا روزه خواری نیست اعتراض است
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شما دبی هم بری همین وضعه...رستورانه چینی غذا سرو نمیکنه...قانون قانونه...باید رعایت بشه و ربطی به اعتقادات نداره.
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اما نه علني.لطفا از خودتون حكم ندهيد.
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
حتي كسي كه عذر دارد موظف است حدود ماه مبارك را حفظ كند.چه در ظاهر و چه پالايش درون.اين فرصت خودسازي براي همه است.همه چيز خوردن و آشاميدن نيست.و نيز ناتواني در روزه گرفتن توجيه كنار گذاشتن خودسازي نيست.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اگه كسي نمي خواد يا نمي تونه روزه بگيره حداقل كمي مراعات حرمت ماه رمضان رو بكنه.
بعضي ها از قصد و غرض عمدا براي شكستن حرمت ماه رمضان و اهانت به مقدسات روزه خواري مي كنند و خيلي ها هم كه نمي خوان يا نمي تونن روزه بگيرن در ملا عام روزه خواري نمي كنند
مشكل اون عده اي هستند كه با وقاحت اين عمل رو انجام مي دن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
علت اينه كه وقتي ماه رمضان ميشه در همه جاهايي كه توش ميشه غذا خورد بسته ميشه.خوب شايد كسي نتونه روزه بگيره جايي هم نيست بره اونجا چيزي بخوره ،مجبور ميشه در ملاعام بخوره بهتره در شهر اماكني براي افرادي كه به هر دليل روزه نيستند در نظر گرفته بشه (حتي در محيط كار)
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
در جواب ناشناس محترم 1951 که تلویحا کاربران فرارو را به بی دینی متهم کرده اند، البته خیلی محترمانه !!
اول از همه بگویم که من از ده سالگی تاکنون به طور مرتب روزه گرفته ام و حتی یک روز روزه من تاکنون قضا نشده است.من به این کامنت مثبت دادم چون حتما کسانی که آب خورده اند خصوصا در فرودگاه معلوم است که مسافر هستند و کسی که در فرودگاه به این مساله با دیده تعجب نگاه می کند حتما مشکلی دارد یا اینکه خودش را خیلی دیندارتر از بقیه می داند.اینقدر ظاهر بین نباشید.باطن دین را ول کرده اید و دل بسته اید به این ظاهرهایی که شما را نسبت به دیندار بودنتان دلخوش می کند.بدانید که خداوند پسرخاله هیچ کسی نیست و چه بسا همان کسی که آب خورده در نزد خداوند بسیار مومن تر و دیندارتر و ارزشمندتر از شما باشد.
ناشناس
Finland
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اشتباهی مثبت دادم
درسته ک روزه عملی کاملا شخصیه اما روزه خواری در ملا عام اصلا کار درستی نیست
همه ما در این کشور زندگی میکنیم و باید احترام افراد روزه دار رعایت بشه،فکر نمیکنم کار سختی باشه
او س جواد....
United States of America
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بعضی ها که مرض قند دارند واقعا" گرفتارند نمیتوانند تشنگی را تحمل کنند ..نمیدانم این جماعت چرا هی پای خدا را بمیا ن میکشند هرکس مسئول کار خودشه .
ناشناس
Finland
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
روزه برای فرد بالغ واجب شده ، کسی که هنوز به بلوغ نرسیده ، روزه بر او واجب نیست
کسی که با دیدن بطری آب دین و ایمانش رو از دست میده احتمالا هنوز بالغ نشده ، حتی اگر 70 سالش باشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به نظر من طرف باید عقده ای باشه که در ملا عام روزه خواری کنه.خب برو یه گوشه یا یواشکی کوفت کن اگه کسی چیزی گفت.
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عزیزم مشکل شما کم اطلاعیه - در ملأ عام روزه خواری اشکال دارد اگرچه فرد عذر در شکسن روزه داشته باشد - متاسفانه ما احکام نمیدانیم و دین و احکام را هرطور که بخواهیم تفسیر و توضیح میدیم نه آنطور که خدا و اهلبیت گفته اند
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مسافران نباید زوره خواری کنند؟ بیماران نباید روزه خواری کنند؟ تظاهر علنی یعنی چه؟ پیش زا این اکثریت مردم روزه می گرفتند و کاری به کار سایرین نداشتند. بعد لکد زدن به شکن زن بارداری که در یک سوپر اب می خورد باب شد. حالا کسانی که تظاره به روزه داری می کنند شمشیر از رو بسته اند و اینقدر افراط می کنند که خودشان و دین و مساجد در خطر قرار بگیرند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
روزه یک امر شخصی است درست . اصلا کسی که روزه برایش ضرر دارد حرام است که روزه بگیرد ، در واقع تکلیفش روزه نگرفتن است ، البته در کنار آن هم تکلیف دارد که تظاهر به روزه نداشتن نکند . هیچکس هم نگفته که تفتیش بشود که چه کسی روزه دارد و چه کسی ندارد و اگر روزه ندارد عذرش شرعی است یا نه . فقط میگوید ای کسی که در مقابل خدای خودت ، خودت را قانع کردی که نگیری ، خوردن و آشامیدن و دود کردن جلوی چشم جامعه ( حتی جامعه ای که روزه نیستند هم ) متوقف باشد . برای حفظ حرمت ماه رمضان و نه برای اینکه دل کسی آب نشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
واقعا فرارو چقدر مخاطب های آشغال زیاد دارد به این تعداد مثبت و منفی هاش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرارو جان
ببین مخاطبات کیا هستند و برای کیا داری خودت رو میکشی
تو رو خدا مثبت ها رو نگاه کن؟؟!!!
واقعا خجالت آوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اصلا فک کن ماه رمضون نیست .اگه به دوستت که رودروایسی داری باهاش و یا یکی اومد خونتون که غذا ندارید تعارف کنی که بیا بریم یه چیزی بخوریم و دوستت میل نداشته باشه خودت تنهایی حاضری بری و جلوش غذا بخوری ؟بعضی چیزها جسارت و آزادی نمیخواد ادب میخواد .هرچند تو غرب هم که آزادی کسی جرات نداره مثلا صدای ظبط ماشینشو زیاد کنه .دوستان فرهیخته و باسواد بفهمند
ميلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بايد حرمت ها نگه داشته بشه. از طرف ديگه نبايد حكومت به اين قضيه ورود كنه. مردم خودشون مطمئنا مراعات مي كنن ولي وقتي به زور متوسل ميشن كه بايد تمامي رستورانا و غذاخوريا و فست فودا بسته باشه تو ماه رمضان خب از اون طرف برخورداي اين چنيني شكل ميگيره كه باز هم تاكيد كنم اگرچه به هيچ كس مربوط نيست كه كي روزه ميگيره و كي نميگيره اما بايد حرمت ها نگه داشته بشه.
حمید
Germany
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
از نیروی انتظامی می خواهیم که خیلی جدی با روزه خواری در ملاء عام و شکسته شدن حرمت رمضان برخورد کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
یادمه چند سال قبل تو ماه رمضان خواهرم برای وضع حمل ازشهرمون رفت و توی یکی از بیمارستان های اصفهان بستری شد دامادمون بعداً تعریف کرد ظهربیرون بیمارستان چند ساعت خیابونهارو زیرورو کرده ولی دریغ از یک ساندویچ ذست آخر توی محله جلفا(که بیشتر سکنه اش هموطن های ارمنی هستند )تونسته یه ساندویچ سرد بخوره این جور رفتارهای پلیسی در مورد دین نتیجه عکس میده نه در این مورد بلکه در همه موارد مشابه از جمله حجاب و ... فرارو خواهشاً سانسورنکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ناشناس 16:11 عزیز
چرا فرارو رو خطاب قرار میدی؟
چرا فکر می کنید باید همه فقط نظراتی که شما می پسندی رو انعکاس بدن؟
روزه یک عمل بسیار پسندیده استت که امثال شما فقط نخوردن و نیاشامیدنش رو درک کردید!
روزه یعنی خویشتنداری
روزه یعنی درک دیگران
شما فکر میکنی میفهمی؟ دیگرانی که نمی فهمند (از نظر شما) را درک کن!
نسبت به کسانی که کمتر از شما میفهمند خویشتندار باش!
توبرای وصل کردن / نی برای فصل کردن آمدی
شما دارید مردم رو از هم دورتر و دورتر می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
فقط بر خورد قاطع و پشیمان کننده فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بنده در ایام ماه مبارک در کشورهای ترکیه ، امارات ، سوریه ، عراق ،مالزی بودم متاسفانه تنها ایرانی ها هستند که حرمت ماه خدا را زیر پا میگذارند. همه جا مریض و مسافر هست ولی ادب نگهداشتن آدابی دارد که ما نداریم
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اولا سیستم مثبت منفی فرارو خرابه من خودم چند وقت پیش با براوزر مازیلا که میومدم نمیدونم چطور شده بود هرچند تا که میزدم مثبت و منفی میداد مثلا به 70 یا 80 تا که میرسید دیگه نمیزد این یک نکته.
دوم بالاخره اجمالا این پست مثبت زیاد داره ولی به نظر من این کسانی که مثبت داده اند منظورشون این نیست که روزه خواری کار خوبیه منظورشون اینه که خوب حالا طرف نمیتخواد به دلیلی روزه بگیره حالا یا کار گناهی میکنه یا عذر شرعی داره چرا جلوشو بگیریم؟ این حرف از عناد به دین نیست بلکه ایشان یک طور روشن فکری دارند درحالی که متوجه نیستند که خود دین دستور داده حرمت ماه رمضان در معابر باید نگه داشته بشه و فکر میکنند حرمت نگه داشتن برای این ماه یک امریه که بنده و شما تشخیصش دادیم و ربطی به دین نداره
ثالثا به در باره ی ناشناس ساعت 20 27 دقیقه ما که نگفتیم مواد غذایی نفروشن خوب ایشون میرفت سوپری یک نون لواش با یک بسته الویه یا تن ماهی میگرفت چرا انقد خودشو عذاب نداده ، بحث اصلا سر این نیست ضمن اینکه رستورانا غذای سرد میفروشن الا اینکه یا تعطیلی بوده یا ایشون بد شانس ولی بحث اینه که حالا میخوای بخوری عذر داری نوش جونت ولی چرا تو خیابون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بالای دوهزار نفر به حرف پوچ ناشناس مثبت دادن.خوبه اونایی که از این کامنت دفاع کردن یه کم کله خودشون رو به کار بندازن.تبریک به فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
مخاطبین این سایت رو شناختیم !!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
آخه به شما چه ربطی داره اصن دلشون نمیخواد روزه بگیره شما چه کاره ای؟ چاپ که نمی کنی چه فایده
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اقای یا خانم محترم، نگفته چرا روزه نگرفتند! گفته آن ها که نگرفته اند چرا جلو مردم روزه دار می خورند و می آشامند؟! یه بار دیگه بخون!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
دمت20 قشنگ گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
احترام هم زوری نیست کسی که به احترام روزه بودن دیگران امساک می کند شخصیت حودش را بالا برده و کسی که بی اعتنا به روزه داران است نیز شخصیت خودش را نشان میدهد ما نمی توانیم به دیگران بگوییم به زور به ما احترام بگذارید
جعفری فارسانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
حرمت شکنی در ملا عام یک نوع مرض است درصورتی که می شود مخفیانه خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
روزه رو برای خدا اگه میگیری دیگه چیکار داری بقیه چکار میکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فرارو فرارو حمایتت میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
کسی نگفت روزه گرفتن زوریه حرف اینه که باید حرمت این ماه حفظ بشه
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ادمی که خوابه رو میشه بیدار کرد کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
متاسفم بخاطر این همه مثبتی که به این نظر بدون منطق داده میشه.خدا انقدر مهربونه که میگه اگه بیم داری روزه برات مضره نباید بگیری ولی متاسفانه ما آدمها حاضر نیستیم در برابر آدمهای روزه دار از خوردن و آشامیدن بصورت علنی گذشت کنیم.به کجا میرویم؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به کسی ربطی ندارد کهچرا روزه نمی گیرید ولی بهمه ربطمعه را رعایت کنی .البته اگر بفهمی و بر نادانان هم تکلیفی نیست دارد که قوانین و عرف جا
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آقای محمد عزیز ما باید حرمت ماه مبارک را حفظ کنیم باید به همدیگر احترام بگذاریم اگر کسی روزه خواری میکند اشکالی نداره ولی باید بخاطر دگر دوستی هم که شده جلوی افراد روزه چیزی نخورد این نشان دهنده شخصیت روزه خوار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به نظر من هم احترام زوری نمیشه. و یک فرد روزه دار اصلا با دیدن خوردن و اشامیدن دیگران هوس خوردن نمیکنه دیگه چه برسه بخواد روزشو باطل کنه. کسی که روزه میگیره هم میتونه مثل خیلی ها نگیره. اما خودشو موظف میدونه روزه بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من گناهكارترين آدم عالم اما مطمئن باش روزي كه بابت همين جمله ازت حساب مي كشند صد بار آرزو مي كردي لال بودي و دستت مي شكست اما اين نظر رو نمي گذاشتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرض کنید که در یک کشور اروپایی روزه گرفتید،اونوقت چیکار میکنید؟
مهدی
Japan
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اونایی که میگن این چه روزه داری ایه که با خوردن و آشامیدن دیگران در ملا عام تحریک میشند، تو این هوای گرم و روزای طولانی گرسنگی و تشنگی حاصل از روزه داری رو نچشیدند. درسته برای خدا روزه میگیریم ولی بابا انصافم خوب چیزیه. فرض کن خودت تشنه ای و بدلیلی نمیتونی آب بخوری اونوقت یکی بیاد جلود واسه آب یخ بخوره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نگیر خودت هم مسئولی . فقط خوردن در جامعه را دیگر کنار بگذار .نترس دل کسی آب نمی شود . اصرار به خوردن در ملا عام ، به معنی شکستن حرمت رمضان است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
روزه نگیره ولی با سیگار و ملیون روزه بقیه رو باطل نکنه
شعور تون منو کشته
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
با سلام

اگر صاحب رستورانی بخواهد در ایام رمضان فعالیت کند چرا جلوگیری میکنند؟
آنجا که کسی روزه نیست؟
مگر اینکه روزه داران بخواهند در مسیرشان حتما از داخل رستوران ها هم رد شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
این 350 نفر که منفی زدن. نظرشون در مورد حجاب که هم حکم الهیست هم رعایت نکردنش در جامعه تاثیر گذاره چیست؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
میبینم که ضایع شدی و چاپ شد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فراروی تندرو سانسور نکن! تمام مردم دست به دست هم بدن که منی که دینو ایمانم ضعیفه روزمو نشکنم و روزه بگیرم این دینو ایمان ضعیف به چه درد من میخوره! همه تو خانواده کسایی رو داریم که روزه نمیگیرن، این همه سریالو فیلم از صداو سیما پخش میشه که همه نوع غذا و نوشیدنی توش هست! حالا تو جامعه ما برای کی داریم فیلم بازی میکنیم! واسه خارجیا؟؟؟ که مثلا نشون بدیم ما خیلی مسلمونیم؟ خودمون که میدونیم چه خبره!
لر بختياري
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
هموطن گرامي، ما در خانواده هشت نفريمان، به جز دو برادرم كه يكي سوم دبستان است و بر وي واجب نيست و برادر ديگرم به سبب بيماري، همه روزه ميگيريم. در بستگانمان هم همه روزه ميگيرند مگر اينكه مشكلي داشته باشند. شايد جنابعالي و همسايه تان روزه نميگيريد اما اين دليل نميشود كه فكر كني بقيه همسايه ها و نيز ساير ايرانيان هم روزه نميگيرند.
ضمنا بحث دين و ايمان ضعيف نيست، بحث اينه كه نه فقط مسلمانيت بلكه انسانيت حكم ميكند كه جلوي يك فردي كه روزه دار است در اين گرماي سوزان تابستان، آشاميدن آب يخ كار صحيحي نيست.
فكر ميكنم امام محمد باقر در منزل خودشان مكاني براي مسافريني كه نميتوانند روزه بگيرند در نظر گرفته بود كه در آنجا غذا بخورند. پس شايسته است دولت محترم هم براي اين امر فكري بكنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اشتباه نکنید
کسی شما را مجبور به کاری نمیکنه جوش نزنید.
اگر معتقد به مدنیت هستیم باید توجه کرد که مدنیت به ما اجازه نمی دهد که با هنجارهای دینی و ائینی مخالفت کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
احترام به روزه دار خودش خیلی ارزشمنده. یعنی احترام به دستور خداوند
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خب روزه نگیر ولی به حرمت این یه ماه مراعات کن
ازت چیزی کم میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اگر همه ما حرمت این ماه رو نگه داریم شما عزیزی که گفتید ایمانتون رو ضعیف میدونید ، خیلی راحت تر میتونید روزه بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
جدا آدم باید خیلی عقده ای باشه که بخواد با روزه خوای تو ملا عام اعتراضشو به نظام و اینا نشون بده!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
چه فاجعه ای ! گزارش مهمتر از این پیدا نکردی . بابا یه سری به دیگر کشورهای مسلمان بزن هم حرمت ماه مبارک حفظ می شه و هم کسی که نمی تواند بدون ترس و لرز می تواند بخورد . اینجا همه مسایل باید پلیسی بشه
ناشناس
Germany
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
پس ما بايد برويم و از اونا الگو بگيريم!!!؟؟؟
از كداميك؟ عربستان؟ اردن؟ از كجا الگو برداري كنيم؟ يكم دركمون رو بالا ببريم.
بهتره كه مكانهايي در نظر گرفته شود كه كساني كه نميتوانند روزه بگيرند در آنجا به آشاميدن يا خوردن مبادرت كنند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
من خودم مقیم امارات و شهر دبی بودم. آنجا هم با روزه خواری علنی مبارزه می شد. افرادی که الان آنجا مقیم هستند حرف من را تایید یا تکذیب کنند.
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
هر کشوری قوانین خودشو داره
خب اگه مشکلی داری برو همون جا زندگی کن
ناشناس
Germany
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
یعنی چی برو همونجا زندگی کن؟!
قوانین رو عوض میکنیم
راحت تره که
مصطفی
United Arab Emirates
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اکثر مثبت دهندگان این نظرات ضد دین یه عده ای هستند که در اثر دینداری شل و بعضا سخت اولیاشون عقده ای شدن هرچند انسان عقده ای دل مریضی هم داره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عقده ای رو خوب اومدی ولی نه از دست اولیا بلکه از دست متعصبین خشک مغز. در زمان شاه من خوب به خاطر میاورم که بدون وجود بگیر و ببند, مردم مراعات میکردند و خودشان در ملاء عام روزه نمیخوردند. حتی یادم است که مادر بزرگم به من که کوچک بودم میگفت نکنه بیرون از خانه چیزی بخوری احترام ماه خدا رو نگهدار. در آن زمان ترس مردم از خود خدا بود و حیا باعث مراعات میشد اما الان ترس دیگری جایگزین شده که راحت میشه دورش زد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اقایی که میگی ضد دین هست همه نظرها شما نظر خودتو بدی چی کار به بقیه داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آفرین به ناشناس 08:09.
خیلی جالب گفتی! ترس دیگری جایگزین شده که راحت میشه دورش زد.
قابل توجه آقایانٍ سوار!
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اون دوستی که گفته نباید از دیگر کشورهای مسلمان الگو بگیریم! اتفاقا مسلمانی اونها بسیار واقعی تر از مسلمانی ماست. مایی که نماز میخوانیم و روزه میگیریم ولی با یک کلاه شرعی دزدی میکنیم و ربا میخوریم و دروغ میگوییم (در سطوح بالا)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ناشناس
که گفتی عوض کردن قوانین راحت تره همون چوب وچماقی که میاد تو سرتون واسه بی احترامی به این ماه وایمیسته تا تو وامثال تو بیان قوانینو عوض کنید !؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
عزیز جان
اگر کسی می خواهد روزه خواری بکند خودش می داند. انچه که مهم است حرمت این ماه حفظ شود. در خفا بخورید کسی کاری ندارد. اما در ملا عام ناهنجاری است و امر خدا را کوچک شمردن است. این خیلی مساله پیچیده ایه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
به نظر میاد برای خیلی ها پیچیده هست متاسفانه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
آره . پیچیدگیش اینه که به شما ربطی نداره که برای همه کار مردم تعیین تکلیف شرعی می کنید
سهند
Australia
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ببینم فقط روزه خواری هجار شکنی و کوچک شمردن احکام الههی است؟ دروغگویی توی روز روشن توسط مسئولین ، ریا کاری، زیرآب زنی، سرهم دیگه شیره مالیدن، گران فروشی، کم فروشی، زمین خواری و ... جزو بی حرمتی به خدا محسوب نمی شود پس چرا این همه در جامعه اسلامی رونق دارند ولی این همه در خصوص آنها اعمال فشار نمی شود و وا اسلاما گفته نمی شود؟ بی شک یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ببخشید میخواستم مثبت بدم اشتباهی منفی دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هزارتا مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هزار تا مثبت به اقا سهند من خودم شخصی هستم که احترام روزه ار ها رو حفظ می کنم ولی حرفت عال بود
kourosh
United Arab Emirates
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
AGAHA SAHAND


MAMNOON AZ NAZARET ALIIIIIII BOOD
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
درودو 10000لایک به سهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آفرین سهند.... بد حجابی هم اضافه میکردی....الان میگن این دیگه نه..یه امر شخصیه.خخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آدم مثبت و منفی هارو میبینه ناراحت میشه واقعا یعنی اینقد آدم عقده ای داریم ما؟؟؟!!!
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
احسنت به این کامنت
ناشناس
Kazakhstan
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
من خودم روزه میگیریم ... به هیچ وجه نباید با روزه خواران برخورد بشه. به کسی ربطی نداره ... هرکس که روزه میگیره نیم ساعت هم جلوش چیزی بخورن هیچ فرقی به حالش نمی کنه چون از اون لحظه که روزه گرفته یه چیزیو قبول کرده.
این اجبار های احمقانه چهره ی اسلام رو خراب میکنه. کسی خودش بخواد برای احترام دیگران این کار رو نمیکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
یعنی شما بیشتر از خدا می فهمید که باید برخورد بشه یا نشه
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
دوست عزیز عبادت قبول. ولی همه مثل شما قوی النفس نیستند.
ناشناس
United States of America
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
مملکت اسلامیه خیر سرمون! چیزی که رایج شده اینه که ملت تظاهر به روزه خواری می کنن! یعنی یه جوری که انگار دارن مبارزه مسلحانه می کنن و با افتخار این مبارزه رو به همه نشون میدن!!! این تحقیر روزه داران هست!
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
دمت گرم ناشناس با شعور
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
کسی با غیر روزه داران برخورد میکنه که انقدر روزه سستی میگیره که با دیدن یک ساندویچ دلش میلرزه بهتره که روزه نگیره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
احسنت... کسی بخاد روزه بگیره کاری به اینکارا نداره..همینطورکه امسال واقعا ادمهای زیادی دیدم روزه نمیگیرن حالا همه اغغذیه فروشی هاهم بسته..ایا باعث میشه اونا به روزه گرفتن ترغغیب بشن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خدا امواتتو بیامرزه! یک کلمه حرف راست زدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
عزیز من نگیره. اما احترام بذاره و همه جا سفره بخور بخور پهن نکنه
ناشناس
United States of America
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
مثله قوانین راهنمایی اینم یه قانونه هر کی رعایت نکنه جریمه میشه
قانون برای افراد جامعه تعیین تکلیف میکنه نه هر کسی برای یک جامعه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اومدیم و هیچ کس نخواست و احترام قائل نشد
اون وقت چی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اما وقتی کسی قبیحانه جلوی شما سیگار میکشد و دود آن در حلق شما هم میرود آیا این احمقانه نیست که جلوی چنین شخص قبیهی گرفته نشود؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ديدي بعضي وقتها يكي عمدا جلو چشم شما كاري كه شما دوست نداريد رو انجام ميده. احساس نمي كنيد اصولا بحث انجام اون كار مطرح نيست بلكه ميخواد با شما مخالفت كنه. گناه كوچيك رو علني انجام دادن هم اعلام جنكه با كسي كه گفته نكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من و شما از دیدن آب یخ سر کشیدن یک روزه خوار دلمان آب نمی افتد ، آن کس که روزه نیست ( نتوانسته یا نخواسته یا ... ) نباید حرمت ماه رمضان را زیر پا بگذارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
به جای این حرف ها برید به صدا و سیما گیر بدید که دوساعت مونده به اذان تو رادیو مدام تبلیغ آبمیوه و خنک بنوشید و صدای یخ تو لیوان و ... نکنه (تو 5 دقیقه تبلیغ 5 نوع آبمیوه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دو ساعت به اذان؟؟؟؟عزیز من از صبحِ کله سحر هی این تبلیغ ها رو پخش می کنه......
ناشناس
United States of America
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
لا اکراه فی الدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
قد تبیّنَ رشدَ من الغَی...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ولي همچنان :
لا اکراه فی الدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مثله قوانین راهنمایی اینم یه قانونه هر کی رعایت نکنه جریمه میشه
قانون برای افراد جامعه تعیین تکلیف میکنه نه هر کسی برای یک جامعه!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
این آیه هم شده بازیچه دست یه عده که میخوان از دین فرار کنن امثال فرارویی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
إِنَّ الَّذِینَ اشْتَرَوُاْ الْکُفْرَ بِالإِیمَانِ لَن یَضُرُّواْ اللّهَ شَیْئًا وَلهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ماشالا مردم ما مفسر قرآن هم شدند این آیه مال قبل مسلمان شدنه کسی اجبار نکرده مسلمان شوید ولی بعد اینکه با اطلاع پذیرفتید مجبورید عمل کنید اگر هنجار شکنی کنی وظیفه ی مسلمین امر به معروف و نهی از منکره ولو به زور... شما تو هر کشوری میخوای بری رفتنت با خودته ولی اگر قوانین آنجا را پذیرفتی و شهروند آنجا شدی اگر خلاف قوانین آنها انجام بدی میبرنت مجازاتت میکنند حالا بگو من مختار بودم وارد این کشور بشم و من قبلا مسلمان و اهل ایران بودم... هیچ جای دنیا این عذر را از تو نمیپذیرند... لطفا دین تفسیر نکنین که خنده آورده...
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تومنون باالله....ال عمران 110
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
یا ایها الذین امنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله و یغفر لکم ذنوبکم و الله غفور رحیم ال عمران 31
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
وقتی می گوییم هدف از روزه داری تزکیه نفس و تقویت ایمان است، آیا کسانی که روزه می گیرند آنقدر دارای ایمان قوی نیستند که با دیدن کسانی که (به هر دلیلی چه موجه چه غیر موجه) مقابلشان می خورند یا می آشامند، به تزلزل نیفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Finland
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مسئله چیز دیگری ست، بحث احترام است. اگه شما جلوی روزه دار چیزی بخوری اتفاق خاصی رخ نمیده اما موضوع اینه که شما خودت چه حسی داری از این کار.
لطفا کمی فکر کن
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
پس حرمت دین و احکام خدا چه میشود؟ حکم خدا به حرمت روزه خواری در ملأ عام ولو با عذر شرعی چه میشود؟ مگر ما میگوییم نخورند که ما دلمون نخواد؟ میگیم چرا حرمت خدا رو میشکونید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
حرمت روزه و رضان باید حفظ شود . واقیت بعضی از رانندگان رعایت نمی کنند حتی سیگار زره ماری هم می کشند
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
سیگار خوب گفتی
یکی باطل کننده های روزه رسیدن دود و غبار غلیظ به حلق است دوستان روزه خوار و حامیانشون این که دیگه خیلی واضحه
ناشناس
Finland
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اتفاقا من اهل نماز و روزه وبسیاری از عبادات دیگر نیستم اما هیچگاه جلوی افراد روزه دار که سهل است جلوی افرادی بدون روزه هم روزه نمی خورم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شما هم که نصف عمرت بر فناست. تا زنده ایی یه فکری برا خودت کن که بعدش فایده نداره با پولت نماز و روزه برات بگیرن
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بعنوان یه شخص روزه دار و نماز خوان دمت گرم خیلی خیلی خیلی ممنون که احترام میزاری...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
چی شد؟
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
الان اینایی که منفی دادن 90 تا قطعا برای اینکه ایشون نماز نمیخونه که ندادن ولی واقعا الان منظورتون از این منفیا چیه؟ یعنی میگید ایشون روزه رو در ملأ عام بخوره ؟ واقعا درکتون نمیکنم شما افراد اندک!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
بله راستش به کسی ربط ندارهکی روزه بگيره يا نگيره ولی نگه داشتن حرمت جامعه و مردم به قول آقايون اکثريت جامعه مهمه يک خارجی که اسلام هم نداره مياد به احترام مردم رعايت می کنه ولی متاسفانه برخی هم وطنان ما انگار نه انگار فقط دوست دارن با لجبازی خودشان را تخليه کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به نظر من این کار یه نوع نافرمانی مدنیه مثل بد حجابی و یا کشف حجاب یواشکی. مسئولین دنبال علت این نافرمانی نیستند و فقط میخواهند به زور مسئله رو پاک کنند.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
من به تمام دستورات الهی پایبندم اما به خاطر کلیه سنگسازم و زخم معده م مجبورم روزه نگیرم و ماه رمضان برای من به کابوس تبدیل شده، تمام آبخوری ها در این ماه بسته میشن، اگر دستفروشها و مغازه ها آب سرد نفروشن واقعن مردم باید چه کار کنند؟
قرار نیست به خاطر یک عده ، عده ای دیگر هلاک شوند.
کسی هم نگفته آشکارا روزه بخورند اما واقعن بعضی ها به خاطر اسلام زندگی را بر دیگران سخت کرده اند
ناشناس
Finland
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
واقعا بعضی افراد مثل شما متن رو نخونده نظر میدید،کسی مشکلی با فروش نداره، شما میتونی بخری ولی در ملا عام نخوری
ناشناس
Japan
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اتفاقاً بعضی با فروش هم مشکل دارند.
گزارش باز بودن استخر در رمضان را خوانده اید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نمیگم راست نمیگی ولی شما که نیاز به آب داری نمیتونی یه بطری آب با خودت همراه داشته باشی ودر غیر حضور دیگران بخوری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آب یخ در همه مغازه های بقالی و کیوسک روزنامه فروشی در تمام سال از جمله رمضان فروخته می شود . در واقع در ماه رمضان مثل بقیه روزهای سال ، آب معدنی خنک در اختیار افرادی که روزه ندارند ، هست . بحث این است که با وضعیت بالا ،در جایی که در کلیه ایام سال و ساعات شبانه روز خرید و فروش ممنوع است ( کنار بزرگراه ) انگیزه آب یخ فروختن آیا فقط سود مادی است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
کدوم اسلام بابا.اینا تظاهره برا ترفیع درجه متل صف اول نماز جمعه.فرارو مرد باش منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
چرا منفی مثبت ها قفله فرارو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من الان برای امتحان بهت منقی دادم قفل نبود
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
من روزه می گیرم
اما اصلا موافق نیستم با روزه دارا برخورد بشه خدا شاهده 12 ساعت در مطب کار می کنم اصلا اگه صد میلیون تن غذا جلوم خورده بشه عین خیالم نیست .بچه که نیستم هوس کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به قول خودت خدا شاهده از 10 11 سالگی روزه میگیرم اما همون بچگی هم هوس نمیکردم. در دوران دبستان کسی در مدرسه روزه نمیگرفت اما منم احساس ناراحتی نمیکردم.
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
دکتر جان مهم خواست من و شما نیست ماه خدا یک حرمتی داره که واجب است اظهار روزه خواری نشود ... لطفا استحسان نفرمایید
ناشناس
United States of America
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
در خفا بخورید کسی کاری ندارد. اما در ملا عام ناهنجاری است و امر خدا را کوچک شمردن است. این خیلی مساله پیچیده ایه؟ در خفا بخورند امر خدا کوچک شمرده نمی شود؟ تشویق به ریا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شما نماینده خدا هستی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من قبول دارم در خفا بخورن ولی ببخشید کدوم خفا؟ برن تو جوب فاضلاب یا زیر زمین؟ یه مکان مناسب براشون بذارن اونا هم در ملا عام نخورن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرارو عکس گذاشته بود طرف زیر پل داشت میخورد گیر دادن خخخخ
دیگه خفا رو تو چی میدونی لوله فاضلاب تو شهری؟
ناشناس
Finland
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خوب عزیز دل نمیشه که هر چی دیدی دلیت بخواد.
بعدا میشی
فتبارک اله احسن الخالقین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
دین امری شخصی اما وقتی در جامعه زندگی می کنیم باید مراعات کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عجب!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
آهای فرارو یدونی آتش جهنمو واسه خودتون خریدید!!!میدونستی جار زدن چنین چیزی جز پرده دری مفهوم دیگری ندارد... ازخدا بترسیدکه چندین ماهی است بابت پرکردن تیتر سایتتون به هر نحوی شده متوسل میشید... نکنید.. باورکنید منم ازحفظ نکردن حرمت ها راضی نیستم ولی این راهش نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
صدا و سیما هم تبلیغ چیپس و پفک آبمیوه بستنی میکنه اونم در جهندم رو خریده؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
آقا احترام اختیاریه و نه اجباری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
like
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هیوج لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
مثل اين ميمونه كه يكيو بندازن تو زندان و بگن خلاف نكن جايزه ميگيري
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
حرمت و هنجار شکنی در ملاعام جرم است باید برخورد شود.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
کدوم هنجارشکنی؟ خودتون واسه خودتون بریدین و دوختین!!! شما کل ارض رو می خواین اشغال کنین به اسم ملا عام! خب یکم تنگ تر بشینین بقیه آدما هم نفس بکشن! ای بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بعنوان یه مذهبی برادر من برخورد راهش نیست اصلا منطق اسلام با این نوع برخورد ها مشکل داره تا کی نمیخواید بفهمید با این نوع برخورد ها فقط اسلام که ضربه میبیند
محمد
United States of America
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
حکم روزه خواری ۲۰ضربه شلاقه،آخه نمیشه بعضی جاها دین رو قبول کرد بعضی جاها نکرد،حکم صریح قرانه که می فرماید نباید بعضی از دستورت خدا را قبول نمود و بعضی را منکر شد،جمهوری اسلامی باید احکام الهی را اجرا کنه،البته فعلا مثل اینکه به روزه خوارها لطف می کنه
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خب شروع کن داداش !
چون حکومت این حکم خدا رو اجرا نمی کنه شما مجاز هستی که اجرا کنی !
راه بیفت توی خیابان و یه شلاق دستت بگیر هرکس روزه خواری کرد شلاقش بزن ! البته یادت نره جوگیر نشی و بیشتر و کمتر نزنی ! دقیقا 20 ضربه بزن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
کامنت ها رو که میخونی و مثبت و منفی ها رو میبینی به عقل بعضی از دوستان شک میکنی!
روزه نگرفتن با روزه خواری آشکار جلو دیگران فرق داره. فهم این مسئله اینقدر سخته؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نه عزیز فهم بعضی مسائل ساده برای شماها سخته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من اصلآ باور كردم كه شما كامنت ها رو نمي خوني يا اگر مي خوني با عرض معذرت فهمش برات يه مقدار سخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
نه عزیز کامنتها رو میخونیم و برای افرادی مثل شماها طلب مغفرت میکنیم و از خدا میخایم یه جفت عقل پیشکشتون کنه
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ببخشید مگه روزه دار واسه دلش روزه میگیره که تا چشمش چیزی دید دلش بخواهد ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خبرنگارت خیلی بیکاره
چاپ هم نکردی نگه دار واسه خودت
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عالی بوووووووود
:)))))))))))))))))))))))))))))))
ناشناس
Canada
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
شما هم از خودتون فتوا میدید-کی گعته که فقط مسافران ده روزه میتونند روزه نباشدا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرارو میگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مسافرانی که کمتر از ده روز یک جا بمونن روزه ندارن. کسی هم که دائم در سفره مسافر بهش نمیگن.درسته دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فرا رو تو از روزه نوشته ایی ولی خوانندگان شما از بی روزه دارند. نگاهی به کامنتهای که از روزه خواری حمایت کرده اند بکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نون نداریم بخوریم کل سال روزه ایم
فقط نت رو خدا ازمون نگیره :دی
جعفری فارسانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
با برخورد با این افراد مخالفم ولی کسی حق ندارد حرمت این ماه را بشکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تکلیفت رو با خودت روشن کن برادر وقتی میگویی کسی حق ندارد یعنی باید برخورد شود در حالی که میگویی با برخورد با این افراد موافق نیستی!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
کامنت های اینجوری خیلی با حاله، جمله دوم جمله اول را نقض می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
12:48 با پوزش مشکل خیلی از افراد فکر کردن مثل امثال شماست. کدوم جمله دوم جمله اول رو نقض میکنه.بابا یکم فکر کنیدو حلاجی کنید. چرا هر چیزی خوشتون نیومد یا گیر میدید به حرف یا فردی که حرف زده. اینکه واضحه یعنی شما نباید حرمت شکنی کنی ولی اگر شکستی نباید من بیام یقت و بگیرم. به هر حال کارت چندان خوب نیست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
روزه داری که با لیوانی اب خوردن دیگران ایمانش بلرزد.اون عبادت ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دوست عزیز
مسئله تحریک شدن فرد روزه دار که تنها نیست
این حکم خداست که میگه روزه خواری در ملاء عام مجازات داره ، طرف میتونه روزه نگیره ولی بره یه گوشه ای غذا بخوره
اصل قضیه اینکه برای بقیه افراد جامعه مخالفت با دستور خدا عادی میشه و عرف جامعه میشه
خدا که نگفته بیمار روزه بگیره ، تازه روزه بر فرد بیمار حرامه فقط آشکارا در جامعه روزه خواری نکنه
بعضی ها که در ملاء عام مشروب میخورن یه پوک سیگار هم روش بعد میگن به شما چه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عزیزم طرف کدوم گوشه بره؟
تو ماشین که گیر میدن
تو خیابونم گیر میدن
زیر پلم گیر میدن
کجا دیگه میمونه؟
ناشناس
Poland
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
گوووووووشه کجاست دقیقاً؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
بسه دیگه بی مزه ها، هر که میخواد روزه میشه هر که هم میخواد نمیشه،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
در ضمن الهی بهتر از الاهی نوشتنه. موفق باشید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اگر ما روزه میگیریم تا بر هوای نفسانی غلبه کنیم پس نباید از اینها گلایه کنیم.

صواب چنین روزه ای چند برابره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فرارو تو هم؟اگر کسی روزه میگیره باید برای خدا باشه،از کسی طلب کار نیست واگر هم کسی جلوی او خورد وآشامید نباید در ایمانش تزلزلی بوجود بیاد.مگه اونهاییکه در غیر رمضان روزه میگیرند بقیه را نمیبینند که غذا میخورند ومیاشامند؟طوریشان میشود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
رانت خواری و اخنلاس و ارتشا و فحشا بیداد می کنه. مسلمانان دارن از 12 سالگی تن فروشی می کنن و در عوض خیابانها جولانگاه مختلسان و ران خوان شده.اونوقت آقایون نگران روه داران هستن . این روزه داران چطو بیر روزه شون قبول میشه وقتی فقر و فسا بیداد می کند
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
همینو بگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مسلمانی به پذیرفتن خدا و دین اسلام و پیامبری حضرت محمد (ص) و عمل به دستورات خداوند که یا مستقیم از طریق قرآن بیان شده یا غیر مستقیم توسط اهلبیت. که شامل احکام الهی مثل نماز و روزه و خمس و زکات و دوری از خوردن حرام و نجاسات و ... یا اخلاق یعنی نیکی و خوش اخلاقی و دوری از کینه و دروغ و تهمت و .... کالا ماها هر جاش برامون راحته قبول میکنیم هر جاشم نه بهانه ایی جور میکنیم. مثلا تا میگیم حجاب یه عده میگن دروغ و اختلاس و ... این و گفتم که هر چیزی سر جای خودش
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
دین داری یک امر شخصی است همه مردم باید آزاد باشند ، کشور
متعلق به همه است تمام افراد با هر عقیده ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
این به اصطلاح خبر تنها یک نظر شخصی است و از رسانه وزین فرارو بعید بود که چنین نظری را به جای خبر به مخاطبانش غالب کند. واقعا جای تاسف دارد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
برات متاسفم فرارو. چه خبرنگار ندید پدیدی داری که نمی تونه یه بطری آب دست مردم ببینه.
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اون روزه تو سرت بخوره كه حكم خدا رانميبينى!!!!!فرارو و دوستان از اين بيشتر ديگه بله!!!!!!!من خودم روزه ميگيرم به هيچ وجه نبايد......... مشكل ما با شما همينه كه دلت هر چى بخواهد نهار معاويه و نماز على!!!!!!!!!!!
علیک
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
خوبی؟!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تا نصف سرتو ببر زیر آب !
ناشناس
Finland
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
سلام جان ناهار اینجوری نوشته می شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اون نصف النهاره اینی که مبگی ناهاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
در لبنان که نیمی از جامعه مسیحی و نیمی دیگر مسلمان هستند، نیمه مسیحی در ایام رمضان از خانه‌هایشان بوی غذا بلند نمی‌شود و رستوران‌هایشان هم تا زمان افطار بسته هستند. این همان جامعه‌ای است که دختر مسیحی با تاپ و شلوارک و دختر مسلمان با حجاب کامل با هم دوست هستند و در کنار هم راه می‌روند و به هم احترام می‌گذارند. زندگی در این جامعه چقدر لذت بخش تر از فضای این روزهای جامعه ماست.
اگر بخش مذهبی تر جامعه به بخش کمتر مذهبی جامعه احترام بگذارند، آنها هم به بخش مذهبی احترام می‌گذارند. ولی وقتی فضا به سمت لج و لج بازی پیش برود، هم ادب و احترام رخت می‌بندد و هم احساس خوب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
یکی از بهترین تحلیل ها و نظر ها در این رابطه. واقعاً که گل گفتی دوست من و زدی به هدف
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آفرین، خیلی عالی گفتی، زور همیشه نتیجه عکس میده
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آخه اون لبنانه! یا سوریس! اینجا چون ایرانه به زور باید این مدلی باشه
نینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
عالی!

با اجازه کپی پیست میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
طرف با دهن روزه هزارتا گناه میکنه , جلوی این آدم باید کباب درست کنی و بخوری تا جونش بالا بیاد ....
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
یک سوالی از دوستان دارم اگر خدا گفته باشد که نباید در جامعه اسلامی روزه‌خواری شود بازهم دوستان می‌گویند به خود فرد بستگی دارد؟ یا نه چون مطمئن نیستند که خدا گفته این حرف را می‌زنند؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
البته اگر خدا گفته باشه که درجامعه اسلامی فساد و رشوه و خیانت به بیت المال و .... که برای کل سال است و نه یک ماه در سال، بازهم به خود فرد بستگی دارد ؟ ناشناس گرامی مگر مسلمانی و دینداری به روزه داری تنهاست ؟ البته اونم روزه ای که در برخی از افراد فقط دهان خوردن بسته است و نه روزه واقعی . البته این مورد تعمیم به همه ندارد ولی روزه دار واقعی بایه بطر آب دچار وسوسه نمیشه عزیز برادر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
من روزه هم رو تا الان گرفتم اگر تمام مردم جلوی من چیزی بخورن اصلا ناراحت نمیشم هر کی هر طوری که راحت است رفتار کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
لا اکراه فی ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خدا حجت و بر ما تمام کرده. به همین خاطر کاری باهامون نداره. ما هم دلمون و با این آیه خوش کنیم
بی نام
France
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
حرمت دو جانبه است روزه گیران معمولآ باید تقوی بیشتری نشان دهند.
بابك
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
واى ى ى ى ...چه چيزعجيبى!!!!...دست برداريدازاين سرك كشيدن درهمه مسائل مردم؛روزه دارى مساله اى شخصى است ؛بازوروچوب وچماق نميشه مردم رودينداركردبلكه اثرعكس داره...
ناشناس
Finland
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فکر کنم ماه رمضان پارسال بود من یه گزارشی دیدم از یه رستوران واقع در یکی از شهرهای اسپانیا، که یه مسلمون ایرانی اونجا کار می کرد و خودش هم می گفت که روزه هم می گیره ولی هر روز تو رستوران صدتا غذای جورباجور برای مشتری ها هم میده؟؟؟!!!!!!!!!!!
اگه یکی واقعا روزه باشه فک نکنم دیدن خوردن و آشامیدهه دیگران اورا اذیت کند بالاخره هممون اگر کامل هم روزه نگیریم حتمن تجربه روزه گرفتن رو که داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چه ربطی داره؟!
معنی روزه خواری تو کشور اسلامی رو نمی دونید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
زمان پیغمبر هم یک عده روزه نمی گرفته اند از مردم بیمار یا مسافر ولی احترام می گذاشته اند. درست مثل اینه که توی یک محله عزا باشه ویکی صدای ضبط ماشینشو بیشتر کنه وترانه پخش کنه. یا در ایام محرم . بالاخره یک عده اعتقادی به عزاداری ندارن ولی احترام بقیه رو حفظ می کنند. همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
درسته ولی آیا عکس این مطلب هم نباید رعایت بشه، که اگه جایی شادیه گروهی نریزن و شادیشونو به هم نزن و یا به اعتقاد و شیوه زندگی همه مردم جامعه باید احترام گذاشت و نه فقط چیزهایی و کسایی که به نفع خودشونه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اینکه کسی احترام روزه و روزه داران را حفظ کنه بستگی به شخصیتش داره ولی این هم دلیل نمیشه که اجازه بدیم جلو مردم روزه دار حرمت این ماه شکسته بشه چون بی توجهی به این مسایل مصداق ترک نهی از منکره و موجب میشه این مسایل برای مردم عادی بشه مانند مساله حجاب پس نباید بی تفاوت بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تظاهر به روزه خوری حرام است اما تجسس در کار دیگران هم حرام است و حروم بودن هیچ کدوم از این 2 تا نافی حروم بودن دیگری نیست! یعنی هر کس که روزه خوری را علنا انجام می دهد کار بدی می کند ولی شمایی هم که در کار دیگران تجسس می کنید کار بدی می کنید!
ناشناس
United States of America
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
این بابا اصلا فکر کنم جزو آدم ها نیست هرچی بهش میگین احمق جان رووزه نگیر ولی نرو و در ملا عام غذا نخور نمی فهمه اصلا کاری به شرع نداشته باشین بابا چیزی به نام هنجار و نا هنجاری وجود داره اگه نمیتونی روزی بگیری خوب نگیر ولی چرا ناهنجاری
والا ما چند تا کشور را رفتیم تو هر کشوری هنجار و ناهنجاری به نوع خودش وجود داره و تو تمام کشورها ناهنجاری را نمیپسندند
حالا شما هرچی بگی مثل اینکه به گوش .... نوا میخوانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
والا ما چند تا کشور را رفتیم
تو چه کاره ای؟
چرا ما نرفتیم حتی یکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تقصیر خودت نیست حق به جانب بار اومدی و فکر میکنی هرچی بگی دیگران باید قبول کنند وگرنه احمقند. شما با این نوع حماقت باعث شدید که خیلی ها از روی عمد در ملا عام روزه خواری کنند در حال که اگر اینطور رفتار نمیکردید خود مردم رعایت میکردند مگر شاید فقط عده بسیار قلیلی
پیش بسوی بهار
United States of America
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من تا حالا خارج نرفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چه ربطی به هنجار و ناهنجاری داره
اگه در مغازه ها باز بود و ماه رمضون رستورانا خلوت بود، میشه گفت جامعه اسلامیه
در رستورانا رو بستی مردم رو مجبور کردی با تحقیر گوشه خیابون غدا بخورن بعد هم میگی در ملا عام روزه خواری می کنن؟این یعنی ناهنجاری عدم حفظ کرامت انسان و بی حرمت کردنش
بعد هم تازه طلبکارین!
من جا پیدا نکردم توی این شهر به این بزرگی به بچه پنج ساله ام ناهار بدم. تو گرمای 40 درجه گوشه خیابون نشستیم
کجای اسلام گفته مردم آزاری کنین تا اسلام بیاورند!!!!!!!!!!! عجبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
دمت گرم ناشناس 19:25 حرف دل همه ما رو زدی. یکی به این اقای همه چیز فهم که دیگران رو احمق فرض میکنه بگه که دلیل بستن رستوران ها چیه؟؟؟ من یادمه اوائل رستورانها در این ماه روی شیشه هاشون کاغذ میچسبوندن و فقط غذای سرد سرو میکردن که حرمت روزه دارها حفظ بشه و بو بیرون نره و روزه خواری هم دیده نشه. چرا اون رستوران ها رو هم بستن؟؟؟ مگه رفتن به داخل رستوران روزه خواری در ملاء عام بود؟؟؟ لطفاً دلیل بیاورید تا من قانع بشم وگرنه هرجا بتونم روزه خواری میکنم. اشتباه نکنید من تا چند سال پیش روزه ام رو کامل گرفته ام و به علت بیماری مجبورم روزه نگیرم و از همون وقت هم فهمیدم که توی خیابون ها چه خبره و اگه کسی مشکل داشته باشه کارش بسیار سخت میشه.
mammadreza
Romania
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
روزه گرفتن اجبار نیست.کسیم اینو نگفته.فقط باید حرمت ماه رمضون حفظ بشه همین.
mammadreza
Romania
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ااونایی که منفی دادن ینی میگن نباید حرمت ماه رمضون.ماهی که بالاتر از اون نداریمو نباید نگه داشت؟؟!!واقعا متاسف شدم...امریکاییها از ما تو دینشون محکم ترن.کسانی که امریکا رفته باشن میدونن چی میگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
سوال من رو لطفاً پاسخ بدید. یه مسافر و یا یک بیمار کجا میتونه توی شهر به این بزرگی غذا بخوره که در ملاء عام نباشه؟؟؟ بنده به عنوان یک بیمار وقتی در سطح شهر کار دارم و وقت غذا میشه و باید برای خلاصی از درد شدید معده و عدم تشدید بیماری یک لقمه غذا بخورم کجا میتونم این کار رو بکنم؟؟ در جایی حرف شما درسته که اماکنی برای این امر در نظر گرفته شده باشه و مردم حرمت نگه ندارند.
ناشناس
Finland
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
حلال خدا حرام و حرام خدا حلال شده در همه ی موارد روزمره زندگی به خصوص در سطح جامعه و آشکارا
خدا میگه فلان کار را نکنید ، میگن خدا کی هست؟!
حرف حرف ماهاست ، ماها بیشتر از خدا میفهمیم
همه ی شماها دارین لجبازی میکنید ، لجبازی با خدا !
خدا هم گفته اینجور آدم ها رو باید متناسب با جرم ، مجازات کرد.
فرقی هم نمی کنه اختلاس ، قتل ، گران فروشی ، رباء و روزه خواری ... باشه
ناشناس
Poland
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خدا میگه وقتی روزه برات خطر جانی داره نگیر
خدا به مسیحی و یهودی و زرتشتی نگفته 30 روز رمضان کریم رو روزه بگیر
خب! این همه آدم که نمی تونن روزه بگیرن و از صبح تا شب بعضاً بیرون خونه هستن کجا آب و غذا بخورن؟؟؟
کسی که فشار خون داره برای یه جرعه آب خوردن به جای خرید آب معدنی بره رستوران بشینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایم
Germany
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرارو برات متاسفم که عملا داری استبداد و دخالت در امور شخصی زندگی مردم رو ترویج میدی
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چی فک کردی به قول یه اقایی بعضیا بوی اعتدال به دماغشون خورده فکر کردن خبریه
فرارو زیر پوستش کیهانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
فرارو جاسوس موساد و cia و isa و ... هر چی سازمان اطلاعاتی هست
صد در صد با ابر جاسوس دنیا هههه جورج سورس نسبت خویشاوندی داره
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
متأسفانه رسانه هایی که ادعای اصلاح طلب بودن دارند، عملا همان دیدگاه جناح مقابلشان را دارند و حرفهای آنرا فقط با شکلی دیگر تکرار می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بدم مياد از كساني كه زود همه چيز را سياسي مي كنند براي لاپوشاني اشتباهات و متمدن نشان دادن خودشان.رمضان حكم الهي است نه حكم حكومتي.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به نظر من احترام تنها زمانی معنا داره که متقابل باشه. دوستانی که نگران خدشه دار شدن حرمت ماه رمضان هستند، اتفاقا از گروهی هستند که برای طرز تفکر گروه مقابل احترامی قائل نیستند و روزه خواری را به عنوان ابراز وجود گروهی می بینند که اصولا حقی برای ابراز وجود ندارند.
روزه ی برای من فقط گشنگی و تشنگی کشیدن از طلوع تا غروب آفتاب نیست، بلکه کنترل و تسلط بر همه ی حواس و انفاس دیگر از جمله بینایی و شنوایی است، جهت دوری از گناه و توجه به حقیقت. از نظر من توانایی دور نگه داشتن نظر از حرام، از جمله نامحرم همانقدر مهم است که غلبه بر تشنگی، به همین دلیل دیدن کسی در حال آب خوردن من را وسوسه به روزی خواری نمی کند، دیدن این صحنه حرمت دین و آئین من را خدشه دار نمی کند، بلکه به من یادآور می شود که این ایمان من است که ارادۀ من را تقویت کرده تا خود را از جملۀ کسانی که اسیر امیال جسم و روح خود هستند جدا کنم. ممکن است کسی دین خود را کامل تر از من بداند و روزه خود را مقبول تر. این نوع برتری جویی بر پایه اعتقادات مذهبی،نژادی و فرهنگی "ناهنجاری" هایی از قبیل گروه های تکفیری، اسرائیل و آلمان نازی را بوجود آورده است.
تا زمانی که افراد نیاموخته اند احترام و رواداری در قبال طرز تکفر دیگران است که احترام متقابل را بوجود می آورد، نه ترس از برخورد نیروی انتظامی، ناهنجاری ها نیز ادامه خواهند داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
الان خودت فهمیدی چی گفتی؟؟!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اگر منظورتون اینه که شما نفهمیدین، بپرسین بیشتر توضیح بدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس 13:10 ظاهراً فهمش برات سخته نه؟؟؟؟!!!!
ناشناس
Poland
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اگه همه می فهمیدن امثال این علی آقا چی میگن که ایران میشد گلستان
منصور نوين
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آب يخ فروشي در رمضان في النفسه اشكال ندارد شايد كسي بنابر عذر شرعي نميتواند روزه بگيرد آنچه اشكال دارد آب يخ خوري علني در خيابان كه حرمت شكني آشكاراي ماه رمضان محسوب ميشود است افرادي كه آب يخ ميخرند اگر مخفيانه و به دور از چشم روزه داران بخورند ايرادي ندارد روزه بودن يا نبودن مردم به ما مربوط نيست حرمت شكني علني ماه رمضان است كه به ما مربوط است.
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
لطفا نفرمایید مخفیانه! دقیقا بفرمایید کجا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Poland
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
این "مخفیانه" کجاست دقیقاً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
Kazakhstan
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
باسلام
من هم روزه میگیرم ولی تا حالا فکر کردیدیم برای چه روزه میگیریم؟
یکی از دلایل عمده آن این است که با کسانی که در فقر مالی هستند هم دردی کنیم و برای ساعاتی خود را خود را در جای آنها قرار دهیم و اگر کمی فکر کنید واژه فقر در کنار غنی معنا پیدا میکندو اگر همه نداشته باشند که دیگر فقر معنا پیدا نمی کند و واژه قحطی به میان می آید پس هر کس باید آزاد باشد به روزه خواری آن وقت تا می توان حال و احساس تنگ دستان را فهمید و همسایه سیر و گشنه معنا پیدا میکنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به نظرم هر کس نمی تونه نباید روزه بگیره ولی متاسفانه بعضیها که می تونن و روزه نمی گیرن(که البته به ما ربطی نداره) میان و مخصوصا جلوی بقیه روزه خواری می کنند. مثلا همین دیروز پسره از ماشین بیرون اومد آب معدنیش رو خورد بعد رفت توی یه مغازه در صورتی که می تونست آب معدنی رو توی ماشین بخوره. من با این کارش احساس گرسنگی یا تشنگی نمی کنم ولی اون بچه ای که تازه شروع به روزه کردن کرده چی؟ گناه نداره؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آخه برادر توی ماشین هم که می خورد که بازهم می گفتی روزه خواری در ملا عام کرده !
حکمش هم توقیف خودرو گذاشتین !
اصولا اگر کسی توی این شهر بخواد توی ملا عام چیزی نخوره باید کجا بره ؟!
جایی در نظر گرفته شده ؟
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تو پارک تو پیاده رو تو مترو اتوبوس ینی هیچ جایی نیست
باید از خونه یه گالون آب مثلا بخوری تا آخر شب تشنه نشی که برادر خواهرهای گل و بلبلی یه وقت دچار لغزش نشن
خب نگیرین روزه مجبورین خودتون رو مسخره کردین؟
ناشناس
Poland
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به جای غر زدن به جون مردم یه کم ایمانتون رو قوی کنین که با یه قلپ آب خوردن مردم به گناه نیفتین!!!
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
توی دبی در ماه رمضان برای روزه خواری جریمه های سنگینی می ذارن. در دبی که اکثرا غیر مسلمون و اهالی سایر کشورها هستند حرمت این ماه رو نگه می دارن اونوقت ما....
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تو دبی میدونی اختلاس و دزدی از بیت المال چه جرم سنگینیه؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
سیاوش مهیار از اختلاس حرف زد؟ عقده ای ها همه چیو به هم ربط میدین چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
سیاوش شما و امثال شما مثه اینکه خیلی غصه اختلاس و دزدی و ..رو میخورید؟؟روزه خوری برای شما هیچ اهمیتی نداره.بنده خدا چی گفته تو چی میگی.خیلی پرتین
ناشناس
Poland
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منظور سیاوش واضحه!
میگه دبی شرع اسلام رو از هر نظر رعایت میکنه نه هر جا که به نفعشه! یعنی اگه روزه خواری رو مجازات میکنه دزدی و اختلاس رو هم مجازات میکنه.
افتاد یا صرف نداره بیفته
مش مول
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
روزه یکی از عبادتهای انسان برای خداست واحترام به روزه دار یک امر انسانی و محترمانه است لطفا با چوب و چماق و شلاق انرا خراب نکنید بگذارید مردم خودشان با احترام زندگی کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
والله از قدیم روزه خواری نکوهیده بود .دوره شاه هم روزه خواران را جمع میکردند میبردند شهربانی تنبیه میکردند ولی حالا راحت اغلب سیگار میکشند خوراکی میخورند دکه های اغذیه فروشی ریز ریز مواد غذایی میفروشند و مردم بی پروا میخرند و در ملا عام میخورند و همه میگن کسی روزه نیست که !والله ماکه دور و بریامون روزه هستند.مردم کمی مراعات کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شما میبینی دکه ها ریز ریز مواد غذایی میفروشند، خدای نکرده ایمانتون سست میشه؟
شما اگه فکر میکنی راهتو درست انتخاب کردی نباید نگران دکه فروش ها باشی دوست خوبم.
ناشناس
Poland
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
8:27
ماشاالله به ایمانت و پابرجاییت در دین که این همه خوردن و آشامیدن یه عده بی روزه این هممممممممممه سختته!!!
محمد امین
United Arab Emirates
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
باید احترام گذاشت تا احترام دید. کار این هموطنان که در ملا عام روزه خواری میکنند به هیچ وجه شایسته نیست. ولی آیا ما هم به عنوان یک مسلمان به این هموطنان و عقایدشون احترام میگذاریم که آنها هم به عقاید ما احترام بگذارند. فضای کشور را لج و لج بازی فرا گرفته و افراد فقط به خاطر لج بازی به عقاید هم توهین میکنند. باید فضای احترام متقابل شکل گیرد تا شاهد این گونه ناهنجاری های اجتماعی نباشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
لذت روزه به سری بودنشه کس هم مجبور نیست روزه بگیره.
سيد حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مهم احترام به حكم خداست كه از طريق قران به ما رسيده است
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بابا میخواین مردم روزه خواری نکنن چرا ترافیکو باز نمی کنین که همین ملت روزه دار مجبور نشن تو گرما روزه خواری دیگرانو شاهد باشند!!!
امیر رامین
Seychelles
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
با این که خودم روزه نگه می دارم. اونم به حرمت قرآن.
اما به نظر من: " هیچ روزه داری حال گرسنگان را درک نمی کند؛ زیرا امید به افطار دارد."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
الاهی؟؟؟؟؟!!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بحث حرمت و لرزیدن دل روزه داران و ... بهانه است.
اینها میترسن که آمار افرادی که روزه نمی گیرند مشخص شود. انوقت مشخص میشه که یک اجبار دینی چقدر می تواند همگان را به سوی دینداری هدایت کند.
فرارو چاپ کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بهترین کامنتی که امروز دیدم. آفریییییییین
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عالی گفتی
ناشناس
Germany
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
عالی
حمید رضا
Germany
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چند سالی است که رنگ و بوی رمضان نمی آید . از برنامه های صدا وسیما هنگام افطار و سحر خودتان قضاوت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ما كه ده سالي هست كه اصلا سيماي ميلي را تماشا نمي كنيم بنابراين از اين چيزي كه مي گي ابدا اطلاع نداريم
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
جم رو ببین ویژه برنامه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
روزهای غیر از روزه به رستوران می ریم پیتزا فست فود و خوراکیها و میوه های رنگارنگ در جلو بعضی ها که در پسماندهای منازل ما به دنبال پسماندهای خشک ما هستند که بس ما فرهنگ داریم حتی آشغال های خشک و تر خودمون رو جدا نمی کنیم که اونها راحت باشن الان بچه هایی که در جلو رستورانهای سطح متوسط فال می فروشن همیشه روزه دار هستند و فقط بوی غذا و رنگ میوه رو می بینن تعداد این افراد کم نیست که حتی درآمد متوسطی دارن ولی نمی تونن خوراکی های خوشمزه بخورن و فقط آب بزاقشون راه می یفته روزه دار اگر برای خدا روزه گرفته باشه این قدر اراده داره که با این چیزها دلش نسوزه بیایید فکری به حال همیشه روزه داران و کسانی باشیم که میوه های گندیده میوه فروشی رو جمع می کنن و حتی آبرودارنی که این کار رو نمی کنن و همیشه در حسرت یک غذای سالم و خوشمزه هستن مخصوصاً کودکان که نمی فهند چرا بعضی ها باید کوکتل میوه بخورن ولی اونها نباید رنگ میوه رو ببینن
روزه خوار علنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
درود بر شرفت
نینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با اجازه نظر شما رو هم کپی پیست میکنم.عالیه.
هم فرهنگی و هم اخلاقی
ناشناس
Australia
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
والا من دومین باره که ماه رمضان میرم ترکیه، با اینکه اکثریت مردم مسلمان هستن ولی کسی کاری به کسی نداره. رستوران ها باز هستند و غذا سرو میشه. حتی بنده خدا کارکنان رستوران خودشون حتی روزه بودن و بعد اذان افطار کردن.
می خوام بگم که فککنم وقتشه که ما هم دیدمون رو عوض کنیم و نخوایم بابت همه چیز چوب بالا سر ملت بزاریم.
shk
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
حال كه اهل فكري و خود رو صاحب فكر ميداني لطفا لحظه اي تامل كن و جوابم را بده كه آيا روزه خواري علني دهن كجي به حكم خدا كه در قران آمده است نيست ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
جناب فرارو کلی ناامیدمون کردی اصلا اینم گزارشه بابا به تو چه ربطی داره کاسه داغ تر از آش شدی برو به کار خودت برس. بدبختی های مردم و منعکس کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
میبینی چجور ملت و به جون هم انداختی؟خیال میکنن که اومدی مبارزه با روزه خواری کنی. ولی مثل دروغ که رفت در لباس حقیقت عمل میکنی.امیدوارم اینجور نباشه. چون متاسفانه امروزه خیلی ها باورهای دینی رو به باد مسخره گرفتن طوری که اصل دین رو هم دارن فراموش میکنن.اینکه اصلا هدف انسان از آفرینشش چی بود. خوردن و خوابیدن و امیال جنسی؟یا این همه زحمت برای شهرت و پول و بعدش هم مرگ؟خب بهشت و جهنمش برای چی بود؟بعضیا میگن دروغ و دزدی و ... خب اینها که رعایت نشه میشه قانون جنگل نه انسانیت. خیلی حرف هاست.کلا دنیا خوب ما رو با زینت هاش سرگرم کرده. یا علی
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من خودم روزه میگیرم ولی راضی نیسم یک غیرروزه دار بسختی بیافته. ما چرا میخاهیم همه جامعه مثل هم باشن؟
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نمیشه "فرارو" علاوه بر نظر خوانندگان، برای خود مطلب هم گزینه + یا -رو فعال کنه که خواننده ها در مورد خود گزارش یا مقاله نظر بدن؟
فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به نام خدا
نه نمیشه :|
sina
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
الهی=> الاهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
واقعا جامعمون بيماره....تندروي تو هر سمتي داره بيداد ميكنه..
ميخانه اگر ساقي صاحب نظري داشت

ميخاري و مستي ره و رسم دگري داشت...

واقعا متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مجید جان دلبندم
احکام الاهی نه احکام الهی
واجبات الاهی نه واجبات الهی
عذاب الاهی نه عذاب الهی
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دلبندم !
ظاهرا با نگارش نوین زبان فارسی آشنایی نداری !
هر دو نگارش درست است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دلبندم تا به حال این نگارش به قول شما نوین هیچ کجا دیده نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هر دو صحیحه. اما بهتر نوشتن الهی هست. یعنی من تا حالا الاهی ندیده بودم در این مورد. جز فامیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آقا و خانم محترم روزه دار، نماز و روزه ات قبول. ولی با کمال احترام به شما ربطی نداره دیگران روزه میگیرن یا نه همون طور که به اونا ربطی نداره شما چه می کنی. پس سرت به کار خودت باشه
علی
Finland
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
کسیکه روزه میگیره فکر نکنم با دیدن یه نفر که داره غذا یا اب میخوره مشکل داشته باشه
این از جنس حرفهاییه که انگار ایمان مومن به نوک یه سوزن بنده
این حرفا فقط وقت تلف کردنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
خبرنگار بی سوژه باعث بریدن نون زن و بچه چند نفر شد
کسی که شغلش اغذیه فروشیه و ازاین قبیل ایام رمضان باید چکار کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
احسنت به این خبرنگار که شکارچی سوژه خبری به این مهمی بوده
محکوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اولا گزارشگر فرارو دلبندم احکام الهی نه الاهی!
دوما روزه تمرین غلبه بر نفسه که ما یاد بگیریم میتونیم اساسی ترین نیازهامون رو کنترل کنیم اگه قرار باشه شرایط رو فراهم کنیم یکی روزه بگیره که دیگه سختی نداره!
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چه فرقی میکنه؟ تو که هر چی نوشتی همه عربی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
متاسفانه در ملاعام سیگار هم می کشند
رامین
United Arab Emirates
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
احترم به هم دیگه خیلی خوبه ولی اجبار نباشه
ایرانی
United Arab Emirates
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بابا گزارشگر فرارو چقدر تو فعالی ، موضوع دیگه اي نبود که تو جامعه به چشت بخوره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
حالا با اين گزارشتون بساط اون بدبخت آبفروش رو كه از اين راه نون زن و بچه اش رو درمي آورد بريديد!خوب شد!
ناشناس
Germany
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرارو از شما بعید است که به سختگیریها دامن بزنید .....
محمدرضا
Switzerland
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به نظر من سختگیری در مورد چیزی که آن را روزه خواری می نامید تنها می تواند نتیجه عکس برای شما داشته باشد. برخی نمی خواهند و یا نمی توانند روزه بگیرند. باید به آنها نیز احترام بگذاریم.
دومان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ما باید تمرین کنیم بتوانیم با هم زندگی کنیم! فارغ ار همه ی این موارد!
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فرارو معلومه تو به چه دارو دسته اي تعلق داري ؟ بهتر نبود بجاي يخ فروشي راجع به گسترش فساد تن فروشي ناشي از فقر توجه مي كردي؟!!!!!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
يادم مياد در اوايل انقلاب پسر همسايه روبرو در حياط سيگار مي كشيد و لاي در كمي باز بود ماموران او را گرفتند و شلاق زدند من نمي گويم كه كار پسر همسايه درست بوده ولي بايد خدا را شكر كرد كه در حال حاضر اين اتفاقات نمي افتد
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
به خاطر احترام به اسلام و جامعه مسلمین خوردن در ملا عام حرام است و معذورین باید دور از چشم و در خفا میل کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شما یک جای مخفی توی خیابون به من نشون بده بعد انتظار احترام داشته باش. مرد حسابی، در همه رستورانا رو بستید بعد می گید تو خفا میل بفرمایید!
خیلی رو دارید به خدا.
اريا
Sweden
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عجب ملت بيكاري كه اين همه كامنت ميزارن !!! براي همين حال و روز مملكت بجاي كار همه دارن نظر ميدن جالبه تو ايران ٧٥ ميليون متخصص همه أمور داريم همشون هم مشكل دارن ! محيط زيست و آب و هوا أزادي اجتماعي وووووو. و تنها راه ايران جدايي دين از سياست و بس دولت سكولار
ارتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
راننده ی محترم قبل از ماه رمضون شیشها ماشینتو دودی کن و زمانیکه میخوای چیزی بخوری شیشها ماشین زهر ماریو بکش بالا...خانم باردار که وسط بازار تشنت میشه برو تو مغازه ای خونه ای جایی آب بخور...اصن چه معنی میده با این حالت بیای بیرون؟...مسافری که اومدی مسافرت غلط کردی که بیای مسافرت..مگه بقیه فصلا و ماه ها رو گرفتن که تو چلهی گرما وسط ماه رمضون بری مسافرت..حالا تشنگی بکش...خب این مشکل هم حل شد...تکبیـــــــــــــــــر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ببخشید اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقا دمت گرم از همین آلان کاندید مجلس یا رئیس جمهوری شو من بهت رای میدم. اینطور که شما فوری مشکلات رو حل میکنی من فک کنم سر سال آمریکایی ها به ایران مهاجرت کنن!!!!!!!!!!!!!!!1
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من خودم به هر دلیلی روزه نمیگیرم.
ولی خداوکیلی توی خونه جلوی مادر، پدر و خواهر روزه دارم نمیشینم غذا بخورم.
مردم باید به درکی برسن که واقعاً دیگران رو در خیابونها مثل خانواده خودشون بدونن و در اون صورت همه این مشکلات حل میشه.
درکی که متاسفانه غربیها خیلی بیشتر و زودتر از ما مسلمونا بهش رسیدن.

به هر حال برخورد پلیسی بدون شک جواب عکس میده فرارو جان. اینو خودت هم قبول داری و در تاییدش مطلبها تو سایتت هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شما توی خونه حتماً میری یه اتاق دیگه یا توی آشپزخونه. مردم توی سطح شهر کجا برن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آن فروشنده شیشه آب خنک برای شکستن روزه مردم و یا ترویج بی دینی آب نمی فروش بل خانواده اش چشم براهند که کی می رسد با بغلی پر از نان وپاکتی میوه ملال گرمای طاقت شکن را از رخسارشان بر می گیرد.شما را بخدا چشمانتان را بشویید و جور دیگری به مساله نگاه کنید. پسرک سقا را چه به روزه داری مردم که می گیرند یا می خورند، او روزی خود را می جوید تا خجالت خانواده نباشد و نویسنده محترم دنبال مطلبی می گردد که دینداری خود را به رخ بکشد و نیروی انتظامی را بر علیه تمام سقایان بشوراند تا احیانا پس گردنی صدا داری بخورند و خدای ناکرده این بار از دیواری بالا روند که این هم یک جور روزی یابی است که اگر گیر نیفتد اسانترین و پپردرآمد ترین راه روزی یابی است
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
روزه همتان قبول
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
این همه بی احترامی اینم روش
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مسوولین عاشق روزه خوازی اند و گرنه تو هر خیابونی چادر می زدند تا کسانی که به هر دلیلی روزه نمی گیرند بدون تظاهر عمومی اونجا رفع تشنگی و گرسنگی کنند
قابل توجه خیلی ها که می گن خدا بهتر می فهمه : خدا کجا گفته بچه ها و پیرمرد ا و پیر زنا و مسیحی ها و .... باید واسه یه لیوان اب تو خیابون های تهران در 30 روز هلاک بشوند که مبادا شما هوس کنی
ناشناس
United States of America
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
د نه دیگه عمو جان
بعضیا مستقیما به خدا لینک دارن!!!
ناشناس
Poland
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
"خدا کجا گفته بچه ها و پیرمرد ا و پیر زنا و مسیحی ها و .... باید واسه یه لیوان اب تو خیابون های تهران در 30 روز هلاک بشوند که مبادا شما هوس کنی"
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تظاهر به روزه خواری از روزه خوردن در خفا حتی بدون دلیل موجه بسیار بدتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقا آدرس این خفا رو بدید لطفاً. همه تان از یک مکانی به نام خفا میگید که من دیروز توی خیابون ها هر چی گشتم پیدا نکردم تا توی اونجا به پسر 10 ساله ام آب بدم بخوره.
ناشناس
Canada
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نزدیک به 120 کامنت انتشار پیدا نکرده!!!
پس ببین چه قدر دل مردن از این دین زوری پر بوده که این همه کامنت انتشار پیدا نکرده وجود داره!!
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
در بعضي از كشورهاي اروپايي اگر كسي با پيجامه در انزار عمومي حاضر بشه جريمه مي شه. حالا افراد بايد بگن تمام مشكلات حل شده فقط اين يه دونه مونده؟
آخه اين هم شد استدلال؟
یک تهرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
پسر خاله من تو امریکا با شلوار کردی میره دانشگاه کسی هم جریمش نمیکنه
ناشناس
United States of America
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منظور از اروپایی ایرانه دیگه؟!
والا من انگلیس و المان رفتم همچین چیزی صحت نداره
اصلا پوشش مثل جایی که شما در ایران زندگی میکنی و غیر قابل هضم هست براتون برای اونا حل شده هست
هر کسی ازاد هست هر جور دلش میخواد بپوشه
لخت مادرزاد هم جاهایی میتونن باشن البته اگر یه سری موارد رو رعایت کنن که اجباریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
الاهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آنقدر بر حفظ ظواهر اجبار نموده اند که این مساله(خوردن و آشامیدن در محیط عمومی) به نوعی به دهن کجی و اعتراض تلقی شده است.
بدو گفتم تو صورت را نکو گیر
که من صورت دهم کار خود از بالا!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
در ملا عام با زبان روزه به خلق اله دروغ می گویند هیچ کس این موضوع را تیتر نمی کنه و به دروغ اعتراض نمی کنه چرا اینقدر به ظواهر چسبیده اید خانه عقل و خرد را آب برد دفتر فرانگی را گاو خورد ...
نیما
United States of America
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
خوبه بس این هفته هم دلوابسان می تونن گیر بدن که از وقتی روحانی اومده مردم روزشونو را می خورن.حتما دیگه خود روحانی را استیضاح می کنن.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آخه تو ایران که اصلا مکانی برای خوردن و آشامیدن در خفا نیست.همه چیز زوریه.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من یک سوال پرسیدم اگر خدا گفته باشد که این کار اشکال دارد باز هم دوستان نظر خودشون را می‌گویند؟ یا نه مطمئن نیستید که خدا گفته؟ چرا دوستان بحث موارد اقتصادی را پیش می‌کیشند بله آن‌ها هم خیلی گناه داره ولی این مسئله دلیل بر رد بحث اول که نیست، مثل اینکه به یکی بگویی غیبت بد است، بگویید پس چرا دروغ گفته می‌شود؟ خوب هردوتاش بد است. ما طرفمان خدا است نه افراد، بحث اینجاست که اگر مطمئن شدیم خدا گفته دیگه نباید به چیز دیگه‌ای کار داشته باشیم، چون از ما که بیشتر می‌داند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
من هم یک سوال بپرسم؟؟ مسافرم در شهرتون لطفاً بگید کجا میتونم آب یا غذا بخورم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
ناشناس 10:04یعنی تو شهر جای خلوتی پیدا نمیشه که توی روزه خوار بتونی روزه بخوری؟؟حداقل نمیتونی یه گوشه کناری که کسی تو رو نبینه پیدا نمیشه یا نه مشکلت از جایی دیگست که اینطوری نظر میدی؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
جواب: در خفا
بنده ی خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به علت آنکه اکثریت افراد حاضر در این سایت مخالف احکام خدا هستند(از + و - می شه فهمید) پس این نشان دهنده ی وجود شرایط مطلوب برای اینان در این سایت هست چرا که در بقیه سایت ها این شرایط موجود نیست
لذا بنده دیگر در این سایت وارد نمی شوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
هه بنده خدا من تو روز قیامت می بینمت وای بر تو
ناشناس
Australia
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
لذا بهتر
ناشناس
United States of America
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
تجربه میگه اونی که این حرف رو میزنه معمولا 90 درصد وقتشو تو همین سایت میگذرونه
خودتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بهشتیان اندکند. خدایی نکرده منظورم بهشتی بودن خودم نیست. کلا همینه دیگه. طبقه اول جهنم مال خودمونه. سخت نگیر
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منظورتون كدام سايت هاست؟ اگر يك سري سايت هاي مشخص كه متعلق به نهاد هاي معلوم الحال است كنار بگذاريم در اكثريت سايت هاي عادي و بي طرف و حتي محافظه كار منفي و مثبت ها كاملا همسو با فراروست. اگر واقعا خودت را بنده خدا ميداني بيطرف باش و به نظر اكثريت احترام بگذار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
لطف میفرمایید.
ناشناس
Slovenia
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
فرارو و کاربران فرارو تکلیف شون رو نمیدون بالاخره دوستان قانون اساسی و دین رسمی کشور و اجرای احکام خداوند (حداقل در ظاهر جامعه اسلامی) را قبول دارن یا نه؟!
اکثر کاربران فرارو چه قشری از جامعه (وب گرد) ایران هستن؟! معتقد به اسلام یا بی توجه به اون؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
چرا بعضی ها برای بعضی دیگه خط و نشان می کشند
سید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به این ماه مبارک قسم من کل روزهای ماه رمضان را روزه میگیرم برایم هم مهم نیست کسی در مقابلم اب بیاشامد یا غذا تناول کند . این عقیده شخصی است که با اینگونه بگیر و ببندها بین مردم تفرقه ایجاد میکند .
در شهرستان کوچک مذهبی سابق زندگی میکنم که زمان پهلوی در ان حکومت نظامی اعلام شده بود ولی امروزه شاید از هر ده نفر یکی روزه میگیرد بهتر است مشکل گریز از دین را پی جوئی کنیم نه با برخورد ان را تشدید کنیم .
سعید سلطانپور
Canada
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به عنوان یک مسلمان که شکر خدا روز ه گیر هستم معتقدم باید اجازه داشته باشند مغازه ها و غذا فروشی ها در ماه مبارک رمضان هم کار بکنند . همه کس نمی توانند که روزه بگیرند . مسلمانان در کانادا روزه می گیرند اکثریت هم صبحانه ناهار و فهوه در جلوی ادم می خورند مشکلی پیش نمی اید . دین را در عمل بابد نشان داد . ایمان به عمل است
پیشنهاد دوستانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
سلام،اسلام دین اجتماعی هست و در واقع همه برروی یک کشتی سوار هستیم حرمت شکنی و هنجار شکنی در جامعه مثل سوراخ کردن کشتی هست تعدادی به کشتی صدمه میزنند اما همه غرق میشیم،کمی مسئولیت پذیر باشیم در قبال جامعه انقدرهایی که بعضی ها فکرمیکنن سخت نیست.
پیشنهاد دوستانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
سلام،اسلام دین اجتماعی هست و در واقع همه برروی یک کشتی سوار هستیم حرمت شکنی و هنجار شکنی در جامعه مثل سوراخ کردن کشتی هست تعدادی به کشتی صدمه میزنند اما همه غرق میشیم،کمی مسئولیت پذیر باشیم در قبال جامعه انقدرهایی که بعضی ها فکرمیکنن سخت نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خیلی کلکی فرارو. خبر و میذاری اول تا همه رو به جون هم بندازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
وقتی نیروی انتظامی حتی به پستوهای رستورانها هم سر میزنه که مبادا اونجا کسی مشغول خوردن و آشامیدن باشه و یا ساندویچ فروشی‌ها رو مجبور میکنه که پشت شیشه مغازه بچسبونن ساندویچ برای بفقط ییرون بردن موجود است، خب بنده خدایی که به هر دلیل روزه نگرفته کجا غذا بخوره که مصداق روزه خواری در ملاء عام پیدا نکنه!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
كسي كه حرمت را رعايت نميكند يا جاهل است يا آگاه.
جاهل با راهنمايي هدايت ميشود اما ... كسي كه علي رغم آگاهي، اصرار بر برگناه دارد مثل كسي است كه خود را به خواب زده، كه با توپ و تانك هم بيدار نميشود. تدبير را نميدانيم چه بايد كرد بخشي از امر به معروف و نهي از منكر عمومي است كه ما (مردم ) از وقتي عافيت طلب شديم، فراموش كرديم، بخشي هم وظيفه دولت است كه كه با چهارتا مقاله رسانه ها، يه روز زيادي جوش مياره و قاطي ميكنه و يه روز هم اونقدر سرد و بي خيال ميشه كه آمر به معروف و ناهي از منكر ور جلو چشم مردم سلاخي ميكنند و نيروي انتظامي هم منتظر ميمونه كار كه تمام شد ، در كمتر از 24 ساعت همه رو مقصرين رو دستگير ميكنه و قوه قضاييه هم ... خودتون بهتر ميدونيد.
اما اميد؟ اميد واريم كه «آقا» هر چه زوتر بياد و همه گناهكاران و خلافكاران و ظالمان و غاصبان و ... رو به سزاي اعمالشون برسونه. ديگه اينقدر خلاف و خلافكاران زياد شدند كه ما حريفشون نيستيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منخودم روزه میگیریم
ولی به نظرم خیلی مسخره ست که چون من روزه هستم بقیه رو مجبور کنم جلوی من چیزی نخورن
روزه خویشتن داری هست
خیلی مضحک هست این کار
نذاریم بقیه چیزی بخورن چون ماروزه ایم
هیچ جای دنیا هم اینطور نیست
نمیدونم چرا همه مسائل توی ایران اینطور میشه
اتفاقا وقتی دارن میخورن و ما ببینیم روزه ما ثواب بیشتری هم خواهد داشت
نه اینکه جلوی همه دنیا رو بگیریم تا بتونیم روزه بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حاکمیت فضای روزه داری و عبودیت بر ایران اسلامی را خوب آمدی داشتم کلا به این جمله فکر می کردم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
یک کره روزه قیامت میگه من هیچ وقت صدای نا محرم نشنیدم ! پس من باید برم بهشت.
یک کوره میگه من تا حالا هیچ نامحرمی ندیم! پس من باید برم بهشت.
یک لال میگه تا حالا هیچ حرف زشتی از دهنانم بیرون نیامد! پس من باید برم بهشت.
کل دین و فلسفه بندگی خدا بر اساس انتخابه و جلوی نفس ایستادن نه اینی که الان توی جامعه شده.
این همه چپاول و دزدی را ول کردید چیبیدید به ظاهر فقط. (یک روز ساپورت ، یک روز روزه ، فردا چی رو میخواید بهونه کنید؟!)
با این کاراتون مردم را دین گریز می کنید ( البته اگه نشده باشن)
ناشناس
Poland
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اگه یه جایی باشی که نه خوردنی و نوشیدنی موجوده و نه کسی جلوی روت حرفی از خوردن و نوشیدن میزنه و نه گشنگی و تشنگیش رو رفع میکنه اونوقت تحمل گرسنگی و تشنگی برات چه مزیتیه؟؟؟ وقتی چاره دیگه ای نداری؟ وقتی خودداری و انتخاب خودت نیست بلکه اجباره؟؟؟؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
یک توریست اروپایی که هفته گذشته از ایران بازدید کرده در لوموند مطلبی نوشته و یک جمله ان چنین است :" من از کشوری بازدید کردم که مردم ان یک ماه در سال مخفیانه غدا می خورند"...دوستان دلواپس توجه فرمایند.
محمد آب پیکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بالاخره فرارو طرفدار کدام جبهه سیاسی هست یکی به نعل میزنه یکی به میخ
یک روز برخورد های سلیقه ای را منع میکنید ، یک روز آب فروختن را حرام ، خودتون میدونید چی میگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهمترین عاملی که خوانندگان یک رسانه را نگه میدارد ثابت قدمی در اصول خود و آزاد اندیشی است وگرنه مشابه این سخنان و نوشته ها در همه جا پیدا می شود
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
یه خورده هم به امام زمان فکرکنید.20سال پیش روزه چه حرمتی داشت.بچه هایی که به سن تکلیف نرسیده بودن افتخارمیکردن به تعدادروزهایی که روزه گرفته بودن.حیف حیف حیف...کسی هم که نمیتونست بگیره بیشترازاونایی که میگرفت درعذاب بوداما الان...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حاچی جون برو مترو را ببین چه خبره
آبسردکن ها قیامت میکنه و مردم به صف هستند تا آب سرد بخوردند
حالا تو میگی توی اتوبان آب یخ میفروشه خوب بفروشه
شما مترو را درست کن نه اتوبانو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اعدام بايد گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حرمت نگه داشتن اين ماه تنها به روزه خواري مردم خلاصه نمي شود حذمت اصلي را بايد روزه داران نگه دارند يعني دروغ نگويند ظلم نكنند ريا نكنند تهمت و غيبت نكنند
متاسفانه كساني كه ادعاي دينداري دارند به نسبت دينداران واقعي خيلي زياد شد ه و اين باعث تاسف است
ديندار واقعي به خوردن و آشاميدن سايرين كاري ندارد ديندار و اقعي از تظاهر و ريا گريزان است ديندار واقعي كسي را به زور امر و نهي نمي كند
ديندار واقعي بي ازار و اذيت است
ديندار واقعي بين ما ايرانيها چندنفر است ؟
فراهي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حرمت اين ايام آنقدر بزرگ و مقدس است كه مسلمانان عمل قبيح روزه خواري را آشكار نكند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
در روزهای غیر از ماه رمضان چند نفر را می بینید که در خیابان چیزی بخورند چه برسد به ماه رمضان. مگر اینکه انسان وسواس مرضی داشته باشد و روی رفتار تک تک مردم بخواهد زوم کندکه در ان صورت بجای ادعای دینداری باید خود را به یک روانپزشک نشان دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به نظر من هم باید حرمت این ماه حفظ بشه حتی اگر نتونیم یا نخواهیم روزه بگیریم!
ایمان
Finland
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقا من اگر در وجود خودم ببینم که با نگاه به کسی که داره به عمد یا غیر عمد روزه خواریه علنی میکنه نگاه نمیکنم.... والسلام
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین