bato-adv
کد خبر: ۱۶۸۲۰۲
صادق زیباکلام و احمد بخشایش در گفتگو با فرارو تحلیل کردند

چرایی "صف‌آرایی" مجلس در برابر دولت؟!

«لذا بنده امیدوارم و به آقای روحانی توصیه می کنم که دیگر در برابر تندورها عقب نشینی نکند. من معتقدم آقای روحانی تاکنون در برابر تندروها عقب نشینی کرده است. به طور مثال ایشان در موضوع انتخاب وزرای کابینه مجبور شد به تندورها امتیاز بدهد. به عبارت دیگر آقای روحانی تا به امروز نخواسته قرص و محکم در برابر تندروها بایستد.»

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲
فرارو- در آخرین تحولات سیاسی، مجلس دهم به سجادی گزینه وزارت ورزش و جوانان حسن روحانی رای اعتماد نداد. پیشتر هم برخی از نمایندگان سخن از استیضاح وزرای علوم، خارجه و نفت رانده بودند. در هفته اخیر هم 150 نماینده در نامه‌ای به روحانی مراتب اعتراض خود به انتصابات وزیر علوم را به گوش وی رساندند.

این نمایندگان در نامه خود به رییس جمهور تاکید کرده اند: «نگران آنیم که چنین انتصاباتی فضای فعلی و روابط مثبت دولت و مجلس را تیره و تار کرده و موجب بروز واکنش هایی شده که جز اتلاف وقت و انرژی سودی نداشته باشد.»

برخی این رویکرد مجلس در برابر دولت یازدهم را "تقابل" و آغاز "بحران‌سازی" برای دولت می‌دانند. ریشه این تقابل و صف آرایی کجاست؟

صادق زیباکلام ریشه این تقابل را تا انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و شکست اصولگرایان پی می‌گیرد. اما احمد بخشایش نماینده مجلس حرف دیگری دارد و پرده از ماجرای دیگر بر می اندازد؛ ریشه این تقابل شاید آنگونه که او می‌گوید سهم‌خواهانه باشد. «روحانی اصلا با مجلس همکاری نداشته است چرا که پیشنهاد هیچ وزارتخانه‌ای را به نمایندگان نداده است.»

تندروها هر چیزی را بهانه می‌کنند تا دولت نتواند کار کند
دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو گفت: «من معتقدم مسئله مخالفت با آقای فرجی دانا به هیچ وجه مسئله معاونین وزارت علوم و نقش آنها در حوادث سال 88 نیست.»

وی ادامه داد: «به نظر من مخالفتی خیلی جدی در میان جبهه پایداری و برخی اصولگرایان تندرو نسبت به دولت آقای روحانی وجود دارد و علی الدوام به دنبال بهانه جویی هستند تا مسئله ای را علیه دولت ایشان عَلَم کنند.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «یکی از بهانه های آنها این بود که چرا رئیس جمهور 15 دقیقه با اوباما تلفنی گفتگو کرده است. بهانه دیگر این بود که چرا آنها در جریان مشروح مذاکرات ژنو قرار نمی گیرند و چرا این مذاکرات باید محرمانه باشد و این مسئله را طوری عنوان می کردند که انگار امتیازات خیلی گسترده ای از سوی ایران به 1+5 داده شده است.»

وی ادامه داد: «بهانه دیگر این بود که چرا دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم شده است.»

وی افزود: «به نظر من بخشی از این جریان تندرو در صدا و سیما نیز وجود دارد. صدا و سیما به طور مرتب عنوان می کند اجناس در حال گرانی است و دوربین را به میان مردم می برد و سوال می کند مرغ کیلویی چند است؟ دو ماه پیش کیلویی چند بود؟ شما برای یک لحظه برخورد صدا و سیما با دولت آقای روحانی را با حمایت های گسترده این نهاد از دولت احمدی نژاد مقایسه کنید.»

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: «لذا اساسا مسئله این جریان تندرو، معاونین آقای دکتر فرجی دانا نیست. شما مطمئن باشید اگر آقای دکتر فرجی دانا همه مشاورین و معاونین خود را از اعضای جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو هم انتخاب کند مسئله تمام نمی شود؛ بلکه فردا سراغ آقای علی جنتی می روند و می گویند چرا ایشان گفته فیسبوک باید رفع فیلتر شود و شروع به فریاد و فغان خواهند کرد.»

این استاد دانشگاه گفت: «یکی از بهانه های اینها این بوده که چرا آقای دکتر فرجی دانا به 400 دانشجوی ستاره دار اجازه ادامه تحصیل داده است. بعد آقای فرجی دانا یا مسئولان وزرات علوم عنوان کردند 400 نفر نبودند؛ بلکه 120 نفر بودند.»

وی ادامه داد: «یعنی دولت آقای روحانی کم کم نقش یک بدهکار را پیدا می کند و به جای آنکه ما طلبکار باشیم که چرا هزاران دانشجو را به دلیل افکار و عقاید سیاسی ستاره دار کردند و چرا وقتی این اتفاق می افتاد مجلس ساکت بود، داریم بدهکار می شویم و آقای فرجی دانا آنقدر تحت فشار قرار گرفته است که انگار کار خطایی انجام داده و می گوید 400 نفر نبودند و من 120 نفر بیشتر دانشجوی ستاره دار را به دانشگاه باز نگرداندم.»

زیباکلام گفت: «بنده معتقدم آقای فرجی دانا و آقای روحانی باید در برابر این اقلیت افراطی اصولگرا محکم بایستند؛ چرا که هرقدر که آقای روحانی، آقای فرجی دانا یا آقای علی جنتی عقب نشینی کنند اینها دست از سر آنها برنخواهند داشت.»

وی ادامه داد: «خواسته اینها ریاست جمهوری آقای دکتر سعید جلیلی بود؛ حال که این اتفاق روی نداده است و آقای روحانی به ریاست جمهوری رسیدند، در این 4 سال هر چیزی را بهانه می کنند تا نگذارند دولت ایشان کارهایی که وعده داده بود را انجام دهد.»

زیباکلام گفت: «به نظر من آقای روحانی باید با این مجلس و اقلیت افراطی دقیقا مانند آقای احمدی نژاد برخورد کند. آقای روحانی باید بگذارد این مجلس هر کاری می خواهد انجام دهد. بیایند آقای فرجی دانا را استیضاح کنند، اشکالی ندارد. آقای روحانی فرد دیگری را معرفی می کند.»

وی تصریح کرد: «مقصود بنده این است که اگر شما فکر می کنید آقای فرجی دانا، آقای توفیقی و میلی منفرد را کنار بگذارد و دانشجویان ستاره دار و اساتیدی که بی جهت بازنشسته شدند را به دانشگاه باز نگرداند مسئله تمام می شود سخت در اشتباه هستید. افراطیون تا زمانی که آقای روحانی روی کار است علیه ایشان فعالیت خواهند کرد و یک لحظه ساکت نخواهند بود.»

زیباکلام گفت: «با اینکه اصولگرایان تندرو 4 میلیون رای بیشتر ندارند مع ذالک آقای روحانی طوری با آنها رفتار می کند که انگار آنها 40 میلیون رای دارند؛ اما اینها بازهم ساکت نمی نشینند.»

وی ادامه داد: «لذا بنده امیدوارم و به آقای روحانی توصیه می کنم که دیگر در برابر تندورها عقب نشینی نکند. من معتقدم آقای روحانی تاکنون در برابر تندروها عقب نشینی کرده است. به طور مثال ایشان در موضوع انتخاب وزرای کابینه مجبور شد به تندورها امتیاز بدهد. به عبارت دیگر آقای روحانی تا به امروز نخواسته قرص و محکم در برابر تندروها بایستد.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که اگر آقای روحانی این رویه را ادامه دهند آیا در پایگاه رای ایشان تاثیر خواهد گذاشت؟، گفت: «به نظر من همین الان هم این رویه در پایگاه رای ایشان تاثیر گذاشته است.»

وی افزود: «اگر مردم خواهان تداوم سیاست های هشت سال گذشته بودند به سعید جلیلی رای می دادند. آقای روحانی باید با صدای بلند به افراطیون جناح راست بگوید مردم شما را نمی خواهند؛ اگر مردم سیاست ها، افکار و عقاید شما را قبول داشتند به سعید جلیلی رای می دادند.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت شما بدین معناست که آقای روحانی باید از تجربه آقای خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان درس بگیرد؟، گفت: «بله؛ ایشان به هیچ وجه نباید راهی که آقای خاتمی رفتند را بروند. به نظر من بزرگترین اشتباه آقای خاتمی این بود که سنگر به سنگر و قدم به قدم عقب نشینی کرد.»

وی افزود: «لذا اگر آقای روحانی بخواهد این رویه را ادامه دهد باعث سرخوردگی طرفداران ایشان خواهد شد. مردم با یکسری از توقعات، انتظارات و امیدهایی به آقای روحانی رای دادند و به نظر من ایشان باید مقداری جدی تر و محکم تر بایستند.»

زیباکلام در پایان خاطرنشان کرد: «البته نباید در کشور بحران ایجاد شود چون بحران به ضرر ما است؛ اما آقای روحانی باید از مواضعی که خواسته اکثریت ملت ایران است محکم تر دفاع کند.»

روحانی اصلا با مجلس همکاری نداشته است
اما دکتر احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «مجلس یک قوه مستقل است و شان خود را دارد. در زمان آقای احمدی نژاد هم که مجلس اصولگرا روی کار بود اعتراضات وجود داشت و تذکرات مختلفی به وزرا و رئیس جمهور داده شد. حتی یکی از وزرای آقای احمدی نژاد استیضاح شد و یکی دیگر از وزرای ایشان در معرض استیضاح قرار گرفت.»

وی ادامه داد: «لذا اینکه گفته شود نمایندگان به دلیل گرایش سیاسی دولت با آن مخالفت می کنند درست نیست.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «دولت فعلی شاید به لحاظ ذائقه سیاسی با برخی نمایندگان مجلس هماهنگ نباشد و این نمایندگان مایل بودند کاندیدای دیگری در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می رسید؛ اما پس از انتخاب آقای روحانی مجلس متواضعانه رای مردم را پذیرفت و همکاری خوبی با ایشان داشت که مصادیق این همکاری رای اعتمادی بود که به کابینه ایشان داده شد.»

وی ادامه داد: «در زمان آقای احمدی نژاد هم برخی وزرای پیشنهادی ایشان رای نیاوردند و در این دوره هم سه نفر رای نیاوردند و این کار طبیعی مجلس است. به نظر من مجلس هدیه خوبی به آقای روحانی داد و تعامل و همکاری خوبی با ایشان داشت و لذا این حرف که مجلس از عمد در کار دولت کارشکنی می کند بی انصافی و اجحاف در حق مجلس است.»

بخشایش گفت: «بالاخره در هر مسئله ای بحثی وجود دارد. به طور مثال درباره محرمانه باقی ماندن مذاکرات هسته ای باید گفت بالاخره آقای ظریف از همین نمایندگان رای اعتماد گرفته است. اگر قرار باشد آمریکا و اسرائیل که طرف مقابل ما هستند از مشروح مذاکرات باخبر باشند، اما نمایندگان بی اطلاع باشند از انصاف به دور است.»

وی ادامه داد: «در مسئله اخیر هم که نمایندگان نسبت به انتصابات آقای فرجی دانا اعتراض کردند و خطاب به آقای رئیس جمهور هم نامه ای نوشته اند به این دلیل است که مجلس احساس می کند شاید این اقدام نوعی دهن کجی وزیر به مجلس باشد که به کسانی که از سوی مجلس رد شده اند پست و مسئولیت داده است.»

وی خاطرنشان کرد: «البته آقای فرجی دانا در این باره استدلال خوبی داشتند و عنوان کردند زمانی که خود ایشان از مجلس ششم رای نیاوردند، وزیر بعدی ایشان را رئیس دانشگاه تهران کرد که ریاست دانشگاه تهران هم پست بااهمیتی است. همچنین عنوان کردند از وزارت اطلاعات استعلام کردند و اگر وزارت اطلاعات جواب منفی بدهد تابع استعلام خواهد بود که به نظر من این پاسخی منطقی است.»

بخشایش درباره اینکه برخی معتقدند آقای روحانی باید حتی به قیمت عزل فرجی دانا در مقابل مجلس بایستد و دیگر عقب نشینی نکند، گفت: «به نظر من آقای روحانی تاکنون اصلا با مجلس همکاری نداشته است. چون ایشان رویکردی به مجلس نداشته است و آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نکردند.»

وی ادامه داد: «این چه منطقی است که گفته شود آقای روحانی باید در مقابل مجلس عکس العمل منفی نشان دهد. بالاخره ما همه در یک کشتی نشسته ایم و در این دریای مواج در حال حرکت هستیم و همه باید در حل مشکلات همکاری داشته باشند.»

بخشایش در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات نمایندگان مجلس به دولت ارتباطی با گرایش سیاسی آقای روحانی ندارد؟، گفت: «خیر؛ این جزو وظایف ذاتی مجلس است و هر رئیس جمهوری روی کار باشد نمایندگان این کارکرد را دارند و ارتباطی به گرایشات سیاسی ندارد.»
bato-adv
مهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
حالم هم از مجلس محترم بهم می خوره هم از دولت تدبیر و امید و مطمئنم اینها هم اگر روزی منو ببینند حالشون از من بهم میخوره .
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
رضایت ایرانی -شجاعت روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
جالبه (در دوره قبل دولت متهم به بی قانونی بود و مجلس مرکز قانون بود و در این دوره مجلس متهم به صف آرایی شده و دولت به عنوان مظلوم معرفی میشه).
اینطور اظهار نظر ها به حقیقت گویی و راستگویی هیچ سنخیتی ندارد بلکه نگارنده و نویسنده اینطور گفته ها دنبال حق نیست بلکه دنبال چیز دیگری است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
روحانی میدونه که 90 درصد این به اصطلاح نمایندگان مجلسی که به لطف عدم مشارکت حداکثری مردم تهران با رای 10 درصد شرکت کنندگان به کرسی مجلس تکیه زده اند 2 سال دیگه رفتنی هستند کوچکترین باجی نمی دهد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
محكم از روحاني حمايت كرده و دو سال بعد جواب محكمي به نمايندگان خواهيم داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
لطفا به این جمله آقای بخشایش توجه کنید:

«به نظر من آقای روحانی تاکنون اصلا با مجلس همکاری نداشته است. چون ایشان رویکردی به مجلس نداشته است و آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نکردند.»

فکر کنم به قدر کافی گویاست !!!!
این جنابان عوض مصالح مردم به دنبال ردای وزارت برای خودشان هستند، وای برما و وای بر این مجلس با چنین نمایندگانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
کاملاً و دقیقاً موافقم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ناشناس عزيز دل به مجلس آينده خوش نکنيم اين آقايان(شوراي نگهبان) اجازه نخواهند داد مجلس از دست اصولگراها خارج بشه ما زيادي خام و ساده ايم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
اين آقاي زيبا همه رو بجز خودش تندرو مي دونه... به اين آقايان تندرو در انتخابات مجلس و رياست جمهوري آينده حالي مي كنيم كه اينجوري هام نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
جناب مذاکرات هسته ای را که بهتون گفتن فرداش تیتر کیهان شد
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
دقیقا مشخص شد چقد این نمایندگان قابل اعتماد و امین و دهن قرص هستند
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
مگر شعار اقای روحانی این نبود دانستن حق مردم است پس چرا ما براینکه از جزییات مذاکره اگاه بشیم باید به گمانه زنی های رسانه های اسراییلی رو بخونیم نکند دانستن وشفافیت فقط حق زورگویانو باج خواهان غربیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
جبهه ی پایداری در مقابل نه اکثریت مردم به افراطی گری پایداری می کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
زیباکلام گفت: «با اینکه اصولگرایان تندرو 4 میلیون رای بیشتر ندارند مع ذالک آقای روحانی طوری با آنها رفتار می کند که انگار آنها 40 میلیون رای دارند؛ اما اینها بازهم ساکت نمی نشینند.»

وی ادامه داد: «لذا بنده امیدوارم و به آقای روحانی توصیه می کنم که دیگر در برابر تندورها عقب نشینی نکند. من معتقدم آقای روحانی تاکنون در برابر تندروها عقب نشینی کرده است. به طور مثال ایشان در موضوع انتخاب وزرای کابینه مجبور شد به تندورها امتیاز بدهد. به عبارت دیگر آقای روحانی تا به امروز نخواسته قرص و محکم در برابر تندروها بایستد.»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
اين جبهه پايداري در مقابل آراي مردم را بايد با همان آراي مردم به مرخصي دائمي فرستاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بله شما در یک کشتی نشسته اید، ولی همونهایی هستید که دارید کشتی رو سوراخ می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اين نماينده شريف كه بواسطه حضورجناحي پا به مجلس گذاشته ونماينده گروه خاصي مثل تعدادي از حضرات است در زمان اخراج ويا بازنشستگي اجباري تعداد زيادي ازدانشجويان واساتيد همين مملكت كجا تشريف داشتند مگر نه اينكه طبق قانون اساسي كه همه با آن قسم خورده اند افراد دراظهارنظر وعقيده خود آزادند مگر نه اينكه خداوند حتي پذيرش دين را اجبار نكرده وهمه موجودات اعم از كافرومسلمان وحتي شيطان را ازنعمتهاي خود محروم نكرده پس اين حركات ودينداري حضرات چه معني دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مرسی زیبا بود!
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مرگ بر افراطی گری
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
از افراط و افراط گرایان بیزارم

ولی از "مرگ بر " گفتن بیزارتر
ناشناس
Slovenia
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
درود بر ایران زنده باد زندگی........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
بابا فرهاد کوتاه بيا حس شاعرنه منم گل ميکندووو
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مثل اینکه قرار نیست بذارن مردم از زندگیشون یه چیزی بفهمن . خودشون که هر وقت خسته میشن میرن المان ! ملت هم که ظاهرا" باید هر روز نگران فرداشون باشن . عجب زندگیه .... داریم !
farshad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
انقدر راي اعتماد ندهيد كه راي دانتان پاره شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
لطفا استفاده از ادبيات سخيف محمود را فراموش كنيد
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اتفاقا با محمودیون باید محمود وار صحبت کرد به زبان خودشون که بهتر متوجه بشن که اون مه مه رو لولو برده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اتفاقا این مجلس لایق همان ادبیات ... محمود است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
درود بر روحانی سلام بر هاشمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت شما بدین معناست که آقای روحانی باید از تجربه آقای خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان درس بگیرد؟، گفت: «بله؛ ایشان به هیچ وجه نباید راهی که آقای خاتمی رفتند را بروند. به نظر من بزرگترین اشتباه آقای خاتمی این بود که سنگر به سنگر و قدم به قدم عقب نشینی کرد.»

وی افزود: «لذا اگر آقای روحانی بخواهد این رویه را ادامه دهد باعث سرخوردگی طرفداران ایشان خواهد شد. مردم با یکسری از توقعات، انتظارات و امیدهایی به آقای روحانی رای دادند و به نظر من ایشان باید مقداری جدی تر و محکم تر بایستند.»
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
فتنه گران توبه کنن تا مردم اون ها رو ببخشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
رسواگر فتنه ...مثل اینکه اشتباه نظر دادی حداقل تیتر را نگاه کن بعد نظر بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
شاه بخشیده حالا وزیر داره دنبال بهونه میگرده.... مردم بخشیدن، یعنی اصلاً ناراحت نشدن که بخوان ببخشند، شما فکر منافع خودت باش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
خودتان را جهی خدا گذاشته اید که توبه راببخشید یا نبخشید
ناشناس
Slovenia
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
نمیدونم منظورت کدوم مردمه؟
همون مردمی که تو انتخابات شکستتون داد رو میگی؟
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
این مردم سرجمع 4 میلیون نفرن، با اون مردم 80 میلیونی متفاوتن البته
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
سوداگر فتنه
امیر
Finland
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
این بخشایش فک کنم از اوناییه که با ده هزارتا رای اومده نماینده شده... نکنه میخواین روحانی کلا بیاد لیست کابینه رو ازشما بگیره که خیالتون راحت شه. واقعا متاسفم برای این مجلس کارشکن. هی بگین استکبارجهانی دنبال توطئه است خودتون بدترید به ولله. خودشماها اب به اسیاب دشمنا میریزید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
عالی بود!
تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
این آقای بخشایشی با این مصاحبه نشان دادند درک درستی از منافع ملی و جایگاه نمایندگی خودشان هم ندارند. جای تاسف زیادی است که به جای اینکه با انصاف به بررسی معرفی یک وزیر معرفی شده بپردازیم بگوییم که چرا اقای روحانی از نمایندگان مجلس کسی را برای وزارت انتخاب نکرده و حتی تعارفی هم نزده است. این حال و روز استاد دانشگاهی است که مدعی تدریس در دوره دکتری و درجه استاتد تمامی است. وای به حال بقیه نماینده ها که اوضاع و احوالشان معلوم است. طمع قدرت چه ها که با انسان نمیکند. مصاحبه ایشان درباره مقاله روزنامه بهار هم خواندنی است و ابعاد دیگری از شخصیت ایشان را نشان میدهد. اینها را گفتم که بدانید همه مخالفان آقای روحانی فقط پایداری و تندروها هم نیستند میانه رو نماهایی که شهوت قدرت و پست را هم دارند به صف مخالفان رییس جمهور اضاغفه کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
حیفم اومد فقط یک مثبت بدم.عالی نوشتید....عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ناخواسته حقیقت را همین اقای نماینده گفته دیگر حرفها بهانه است معلوم شد اقایان از کجا میسوزند
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
جلسه رای اعتماد رو تلویزبیون پخش کنه عصاره فضایل ملت رو ببینیم!
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
آقاي بخشايش ازمشتاقان تعارف پست ومقام هستندوجزووظايف ذاتي ايشان مي باشد.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
این اقایان مثلا نماینده باید بدانند که اگر رای اوردن به خاطر عدم حضور مردم پای صندوق رای بوده است وهر بار که مردم به صورت گسترده پای صندوق رای رفته اند به این اقایان رای نداده اند پس اقایان . نماینده رای ندادن مردم هستن زیاد به نماینده بودن خود مغرور نشوند انشا الله در انتخابات بعدی مجلس جواب انها را هم مردم خواهندداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
الهی آمین(از ته قلبم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
امیدوارم تا آن موقع انگیزه و امیدی برای این مردم باقی بگذارند.
اینها هدفشان سرخورده کردن هر چه سریع تر مردم است.
ایران آزاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
توهینهای آقای زیبا کلام به مجلس شورای اسلامی قابلیت پیگیری حقوقی و مجازات قضایی داره
چرا قوه قضاییه تعلل میکنه؟!!
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
چرا جناب زیبا کلام همین موضع محکم را در برابر غرب نمیپذیرند!!!؟
فرارو لطفا بگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
سید جان تقبل الله
آنتی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
گذاشت تو هم منفی را دریاب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
احسنت برآقاي زيباكلام .ازتاثيرمنفي صداوسيمابردولت يازدهم ونيزتاثير منفي برمذاكرات هسته اي كاملا واقفيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
احسنت بر شما.نظرتون عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
من که الحمد لله نگاه نمی کنم تا بخواهم درباره تأثیرش نظر بدهم!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ه نظر من آقای روحانی تاکنون اصلا با مجلس همکاری نداشته است. چون ایشان رویکردی به مجلس نداشته است و آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نکردند


این حرف یک نماینده مجلسه؟! واقعا این افراد با این تفکرات به درد ریاست یک نانوایی هم نمیخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
جانم.... مرسی... زیبا بود!
بیدل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بیچاره نانوایی که اینا بخوان کارشو انجام بدن
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آنچه مسلم است این مجلس نه مجلس اعتدال است و نه مجلس امید و اکثریت آنها هیچ هم آهنگی با این دولت ندارند و طبیعی است که باین ترتیب ما شاهد کشمکش های مغرضانه مجلسیان با دولت بوده که عاقبتی برای کشور در این وضعیت دشوار ندارد . این نمایندگان دنبال هر بهانه ای ولو بی اهمیت اند تا چوب لای چرخ بگذارند شرمی هم از این کار نمی کنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مرسی آفرین برشما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
همه ی دردتون همینه که روحانی به شما نماینده ها بفرما نزده برای وزیر شدن؟ امان از هوای نفس آقا امان. به هر حال به نظرم روحانی باید بین باج دادن به شماها و حفظ رأی ملت، یکی رو انتخاب کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
باریکلا احسنت آفرین.... بسیار زیبا نوشتی!
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
حتی برای وزارت به نمایندگان تعرف نزدند.شعور سیاسی نماینده مردم را ببینید!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
واقعاً شرم آوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
من منفی دادم چونکه گفتید نماینده ی مردم. اینها کجا نماینده ی مردمند
حروراوینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بنده با کلام زیبای آقای دکتر زیباکلام صددرصد موافقم آقای رئیس جمهورباید توقعات اکثریت مردم ایران که مخالفت با تندروی است مدنظر قرار بدهد وبه هیچ وجه درمقابل زیاده طلبی اقلیت 10-15درصدی تسلیم نشود وتوکل برخداکرده کشور را ازاین نابسامانی که نتیجه عمل افرطیون مجلس ودولت قبلی است نجات بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بله حتماً درست است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
لطفا کلمه اعتدال را تعریف کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اعتدال یعنی بی انصافی

اعتدال یعنی از 18 میلیون نفر رای به تو بدهند اما تو تمام توجه ات به 4 میلیونی باشد که ه تو رای ندادند

اعتدال یعنی مماشات

اعتدال یعنی عدم تو جه به پایگاه اجتماعی

اعتدال یعنی محافظه کاری

اعتدال یعنی هیچ

اعتدال یعنی سرکار! گذاشتن مردم در شرایط بیکاری!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
«این چه منطقی است که گفته شود آقای روحانی باید در مقابل مجلس عکس العمل منفی نشان دهد. بالاخره ما همه در یک کشتی نشسته ایم و در این دریای مواج در حال حرکت هستیم و همه باید در حل مشکلات همکاری داشته باشند.

بمیرم الهی! نه که شما اصولا خودتون اسوه ئ همکاری در راستای حل مشکلات هستین!
حسین جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اگر تاریخ ایران را به اجمال نگاه کنیم درخواهیم یافت که مردم ایران همیشه از افراد فاقد قدرت دوری میکنند.احمدی نژاد اگر چه به واقع فاقد قدرت بود ولی همیشه تظاهر به داشتن قدرت می کرد.اگر هواداران آقای روحانی احساس کنند که ایشان فاقد قدرت است از ایشان نا امید می شوند.تندروها هم دقیقا می خواهند همین پیام را به جامعه بدهند که روحانی اگر چه منتخب است ولی قدرت جای دیگریست و توده ها می بایست به این طرف متمایل شوند.روحانی نباید اجازه دهد که این پیام به جامعه تزریق شود.حتی اگر این یک حس باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
هزار مثبت هم کم است. مرحبـــــــــــــــــــــا
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اقای روحانی
من به شما رای دادم که در برابر این افراطی گری بایستید
لطفا اگر نمیتوانید رک و صریح بگویید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
به نظر من آقای روحانی باید با این مجلس و اقلیت افراطی دقیقا مانند آقای احمدی نژاد برخورد کند. آقای روحانی باید بگذارد این مجلس هر کاری می خواهد انجام دهد. بیایند آقای فرجی دانا را استیضاح کنند، اشکالی ندارد. آقای روحانی فرد دیگری را معرفی می کند.»
آفرین.. دقیقا همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مرسی
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مجلس در راس امور است
الله بنده سی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
در راستای تعامل با مجلسیان افراطی که با لطف ومرحمت شورای محترم نگهبان بدون داشتن رقیب جدی به صندلی مجلس تکیه زده اند (مثلا درتهران بعضی ازایشان باکمتراز 10درصد آرا واجدین رای )آقای رئیس جمهور ازآنان بخواهد که وزیر را ایشان به رئیس جمهور معرفی نمایند تا درهیئت دولت رای گیری شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ساغول همشهری
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بخشایش در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات نمایندگان مجلس به دولت ارتباطی با گرایش سیاسی آقای روحانی ندارد؟، گفت: «خیر؛ این جزو وظایف ذاتی مجلس است و هر رئیس جمهوری روی کار باشد نمایندگان این کارکرد را دارند و ارتباطی به گرایشات سیاسی ندارد.»
باشه. شما گفتيد، ما هم باور كرديم.
به نظر من آقاي زيبا كلام درست مي گن. آقاي خاتمي از پتانسيل هواداران خود استفاده نكرد و طرف مقابل كلاً هم چيز رو بايكوت كرد. آقاي روحاني هم اگر همين راه را برود معلوم است آخرش چي مي شه. بهر جهت آزموده را آزمودن خطاست. آقاي روحاني بايد با پشتوانه حمايت مردمي محكم جلوي تندروها و زياده خواهان بايستد و اهداف خودش رو به پيش ببرد، تمام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
فرارو این اخرین باری بود که اومدم اینجا دیگه احساس میکنم اون مشی بی طرفانه ت که در دولت قبل احساس می شد نداری و شدی توجیح گر کارای این دولت .اخه یک پیرمرد چطور می تونه مشکلات جوانهارو درک کنه .معلوم شما هم شرفتون رو به بهانه سیاست میفروشید اگر شرف داری منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آقای ناشناس پیر بودن وزیر کجای دلایل نمایندگان برای رای عدم اعتماد بود؟؟؟؟
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اقای بخشایش مگر نه این است که وزرا رای مجلس را دارند وقانونا هم اختیار انتخاب مدیران ومشاوران ومعاونین خود را دارند پس مجلس اگر ادعای سهم خواهی ندارد چرا شما میگویید اقای روحانی در ارتباط با وزیر شدن نمایندگان تعارف هم نکردند نماینده کار خودش را انجام دهد کافی است ونیازی به وزارتشان احساس نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بلاخره که فصل انتخابات مجلس هم می رسه... منتظر اسفند 94 باشید آقایون مثلا نماینده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
داداش یه تعارف میزدی!!!!
امیر محمد
United Arab Emirates
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
خیلی دلم میخواست فقط مطلب را بخوانم و پاسخی ندهم اما خداوکیلی این جملات نماینده!!! محترم را بخوانید "آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نکردند." خب حالا شما ملت درچه خواب و خیال و رؤیائی هستید ، اینها را همچنان دلسوز ملت میدانید یا طلبکاران در صف پست و مقام ایستاده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
تاکی چوب لای چرخ این مملکت می زاریدهشت سال مملکت را به باد فنا داد شما به اصطلاح نمایندگان سکوت کردید حالا هم بفرمایید بنشینید روی مبلهای سبزینه مجلس
ارمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
به نظرم کمی هم تقصیر خود ما هست وقتی در انتخابات دوره قبل مجلش شرکت نکردیم نتیجه همین میشه که عده ایی مثلا در تهران با 100 هزار رای نماینده می شوند و الان از جانب همه مردم حرف میزنند انشالله در انتخابات اینده بهشون نشون میدیم نماینده واقعی مردم چه کسانی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اگر شورای نگهبان بگذارد
امير خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
از جناب آقاي دكتر روحاني بيشتر از اين ها انتظار داشتيم
نبايد به اين مجلس كه بصورت سوري نمايندگان مردم محسوب مي شوند باج دهند
آقاي روحاني اين نكته را به خاطر داشته باشيد غلبه ي مجلس بر شما مساوي است با دورشدن شما از ملت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
این نمایندگان مجلس و صداو سیما آن موقع کجا تشریف داشتند که مرغ کیلویی 7500تومان رسیده بود و حتی بعضی از شهرهای ایران بابت همین موضوع درگیری ایجاد شده بود وحالا مملکت را به صورت خرابه شام تحویل دولت آقای دکتر روحانی دادند و الان حرف و گزارش گرانی مرغ واجناس دیگر را میزنندوپخش می کنند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
به نمایندگان مجلس هشدار میدم شکست دولت روحانی یعنی شکست نظام جمهوری اسلامی ...اینبار دیگه مردم مثل دوران خاتمی عمل نمیکنند پس بترسید از خشم مردم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
موندم چطور این نظر منتشر شده؟ ولی حالا که شده هرچنتا مثبت میتونم به این رأی میدم.مرسی واقعاً
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
حرف شما واقع گرایانه ترین حرفی بود که در چند ماه اخیر شنیده بودم.احسنت
feri
United Arab Emirates
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
اینهایی که ستاره دار شدند یا اساتیدی که بازنشست شدند بالاخره مشکل یا مسئله ای داشته اند مثلا شاید عمله مفت ظلمه شده اند بدون اینکه خود بدانند یا بازیچه دست جناحها به قول معروف تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها دانشگاه هم همیشه دست لائیک ها و غرب زده ها بوده و همیشه لائیک بوده و اساتید دانشگاه بخصوص قدیمیها و قبل از انقلابیها بی دین و سکولار بوده اند و طبیعی است با حضور این اساتید در دانشگاهها دانشجویان آنچنانی هم تربیت می شوند.اما با ستاره دار شدن و محروم شدن از تحصیلات مشکلی حل نمی شود.اگر انقلاب فرهنگی رسالتش را انجام داده بود امروز این مسائل وجود نداشت .مشکل با این حرفها حل نمیشه و باید به السابقون دست مریزاد گفت با این آشی که پخته اند حالا باید فکری برای نسلهای بعدی کرد یعنی نسلهایی که غربی ها به فکرشون هستند و ما نیستیم!!!!!.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
"تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها دانشگاه هم همیشه دست لائیک ها و غرب زده ها بوده و همیشه لائیک بوده و اساتید دانشگاه بخصوص قدیمیها و قبل از انقلابیها بی دین و سکولار بوده اند "
خيلي مضحك است دوست دارم بدونم وقتي ايشون عزيزش مرض ميشه به رمال و غيره مراجعه ميكنه يا يا سوابق عقيدتي و لائيك بودنش رو بررسي ميكنه يا تبحر و توانايي علمي اش برايش ملاك هست ؟ يه اپسيلون انصاف هم خداپسندانه خواهد بود .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
اگر دانشجویان ستاره دار به قول شما مشکل یا مسئله ی محکمه پسندی داشتن مطمئنا به شکل گسترده توسط رسانه هاتون در بوق کرنا میشد.البته همین که وجود دانش جوی ستاره دار رو قبول کردین باز هم جای شکرش باقیه.محمودتون که از دم منکر قضیه بود!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
این نمایندگان تعداد معدودی هستند مثل دوستشون بفرستیدشان برای تبلیغ اروپا و امریکا اینها راضی ما هم راضی .جلو سفارتها هم تظاهرات میکنیم و خواهش کنیم مقتدرانه ازشون انگشت نگاری کنند . اینها سهم میخواهند .
ناشناس
Australia
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
دكتر روحاني بايد با صراحت سخن بگويد با مردم و جلوي يك عده خاص در مجلس را بگيرد 2 سال ديگر تمام اين آدم هاي نماينده نما توسط مردم از مجلس مرخص مي شوند ولي دكتر عقب نشيني نكند و با مردم حرف بزند مردم حمايت مي كنند.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ببیند قهر کردن با انتخابات چه فاجعه ای به بار آورد . همه باید از گذشته درس بگیریم و در انتخابات آینده شرکت کنیم و پاسخ کوبنده ای به این نماینده افراطی بدهیم.
آنتی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ما باید وظیفه خودمان را در برابر انتخابات مجلس بعد انجام دهیم. یک به یک باید تبلیغ کنیم و مردن را تشویق به شرکت و عدم رای به اینها بکنیم. هر نفر یک ستاد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
ما وظیفمون رو انجام خواهیم داد ولی ای کاش دولت هم کمی به رای دهندگانش نظر می کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
تعارف وزارت به نمایندگان!!! از کی سهم میخوان؟اینا که از دیگرون حمایت کرده بودن!!!
خجالتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
من از بیان این آقای بخشایش آب شدم دارم میرم تو زمین... از خجالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
«دولت فعلی شاید به لحاظ ذائقه سیاسی با برخی نمایندگان مجلس هماهنگ نباشد و این نمایندگان مایل بودند کاندیدای دیگری در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می رسید؛ اما پس از انتخاب آقای روحانی مجلس متواضعانه رای مردم را پذیرفت و همکاری خوبی با ایشان داشت که مصادیق این همکاری رای اعتمادی بود که به کابینه ایشان داده شد.»

واقعا از اینکه مجلس متواضعانه رای مردم را قبول کرد ممنونیم. خیلی متواضعانه بود و اگر قبول نمی کرد........
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ما رکورد زدیم!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
زیبا کلام گل گفتی.
ما رای دادیم روحانی رایمان را حراست کن.
زنده باد تدبیر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
لجبازی دکتر روحانی با مجلس مرا یاد احمدی نژاد می اندازه. چرا ایشان دکتر امیدواررضایی که فراکسیون ورزش او را معرفی کرده و دانشمندی مدیر ومعتدل و مقبول است و سابقه ورزشی دارد و رئیس فراکسیون ورزش در مجلس قبل بوده را معرفی نمی کند؟ مگر قرار است فقط آدم ورزشی معرفی کنند . برای امور جوانان هم باید فکری کنند و بایدفردی با سابقه ملی باشد مثل دکتر رضایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
خیلی جالبه ، آقای بخشایش در صحبتهایش گفته که «دولت فعلی شاید به لحاظ ذائقه سیاسی با برخی نمایندگان مجلس هماهنگ نباشد و این نمایندگان مایل بودند کاندیدای دیگری در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می رسید؛ اما پس از انتخاب آقای روحانی مجلس متواضعانه رای مردم را پذیرفت و ....» . وقتی می گویند رأی مردم را پذیرفتیم معنی اش می تواند این باشد که برای خود این حق را قایل هستند که رای مردم را نپذیرند و گونه ای دیگر رفتار کنند که می شود مشابه همین اقدامات اخیر جناح ایشان . در حلیکه اگر واقعا به اصول مردم سالاری پایبند بودند باید می گفتند مجلس به رأی مردم گردن نهاد که در این حالت معنی آن این خواهد بود خود را ملزم می دانند تمام الزامات برای موفقیت منتخب مردم را نیز بجا خواهند آورد . لذا بنظر می رسد آقایان با علم و هدف اینگونه سخن می گویند و گویا در باطن خود اصلاً حقی برای مردم با این تفسیر که نظر آنها تعیین کننده می باشد قایل نیستند وگرنه هیچوقت این نوع لجاجت و دهن کجی عریان به مردم و منتخب مردم را به نمایش نمی گذاشتند .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
درود بر این نکته بینی
نخودچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
میگن چرا کشور ما پیشرفت نمیکنه ...چرا مذاکرات هسته ای به مشکل برمیخوره ...وقتی ما خودمون باهم اختلافهای شدیدی داریم چه انتظاری از فرانسه و سایرین ...به خدا اگه مردم و مسئولین یکدل باشند ایران یک کشور بینظیر میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
یعنی نیروهای خوب مجلس از هر جناحی که باشند را از مجلس خارج نکردن می شئد جرم روحانی
ناشناس
Malaysia
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نکردند.»]

??????!!!!!!!!!
هومن جهانگرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
جناب آقای بخشایش. رهبری در جریان مذاکرات هستند. شما چه می گویید؟ اگر ایشان می خواستند می آمدند جزییات را می گفتند. مگر التزام ندارید به ولایت فقیه؟ مسئله این است که اگر از جزییات مذاکرات خبر داشتید کار مثبتی نمی کردید و آقای کوچکوف و دیگران سر وصدا می کردند و به نفع دشمن کار می کردند. مشخص هست که امروز معنی دشمن کسی است که می خواهد مذاکرات به نتیجه نرسد. رهبری فرمودند ضرری نمی کنیم. فارسی بلدبد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آقای بخشایش لطفا از خودشان،پیشینه شان ،اموال پیش از نمایندگی و درحال نمایندگی خود را بفرمایند.......
مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
تو رو خدا این افراطگرایان فقط وفقط یه بار این مردمی رو که میگن تعریف کنند وبگن این مردم از نظر اونها کی هستند؟ بابا مردم ازبین 6 نفر یا بهتر بگم 8 نفر، که عملا یه نفر دربرابر 7 نفر دیگه بوده، این بزرگوار رو انتخاب کرده اند و به همه این افراطیها نه بزرگی گفتند. اینها مردم واقعی هستند. منظور اینه که اگر حساب کنید، باید بگیم بین جلیلی وروحانی انتخابات به نفع قاطع وکامل وبسیار جدی روحانی وحامیانش رای داده اند. فکر کنید اگر بقیه نبودند، خداییش بین ایندو ملت به کی رای میدادند. خودشون بگن! پس مردم پای ثابت سخنرانی حضرات نیستند که کمتر از 5 درصد ملت نمیشن!! بابا بذارید ملت نفسی بکشه با اندیشه وتدبیر روحانی وظریف وزنگنه و...
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
با این حرص وطمع های بیمورد، با این سهم خواهی ها فقط باعث میشوید دولت نتواندکارهای اساسی را انجام دهدکه نیت شما هم همین است؛ مردم درمشکلاتشان بیشترغرق شوندکه برای شماهیچ اهمیتی ندارندجز4سال یکبار برای رای وسوم اینکه اعتباروجایگاه نظام را با این کارها تضعیف کنید.اگرنفعی هم داردشمانمایندگان بی غرض ومرض بگویی تاماهم ازجهل دورشویم وبه بصیرتمان افزون گردد.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بخشایش گفت: «بالاخره در هر مسئله ای بحثی وجود دارد. به طور مثال درباره محرمانه باقی ماندن مذاکرات هسته ای باید گفت بالاخره آقای ظریف از همین نمایندگان رای اعتماد گرفته است. اگر قرار باشد آمریکا و اسرائیل که طرف مقابل ما هستند از مشروح مذاکرات باخبر باشند، اما نمایندگان بی اطلاع باشند از انصاف به دور است.»
آخه مگه میشه طرف دیگه مذاکره ندونه جزئیات چیه؟آمریکا مذاکره کنندس و طبیعیه بدونه
ظریف نرفته دم درشون بگه که بیا این جزئیات مذاکرات اما مجلس نفهمه
من موندم کی به این رأی داده
خیلی دوس دارم انگیزه طرفداراشو بدونم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
زیبا کلام گل گفتی.
ما رای دادیم روحانی رایمان را حراست کن.
زنده باد تدبیر
999
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آقای بخشایش شما وقتی وارد مجلس شدید با چند صد یا اصلا چند هزار رای این را بدونید که دیگر برای یک شهر ویا روستای کوچک خود تصمیم نمی گیرید پس کمی آگاهانه ومنطقی صحبت کنید .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
دوستان باید از الان کار رو شروع کنیم .هرجا صحبت میکنید باید مردم رو تشویق کنید دو سال دیگه تو انتخابات مجلس شرکت کنن .مطمئن باشین حداقل دو سوم این آقایون دیگه رای نمیارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
مرحبـــــــــــــــــــــــــآ
هومن جهانگرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
از فرارو تقاضا می کنم افرادی که کامنتشان قابل انتشار نیست را راهنمایی کنند تا بتوانند نظرات خود را با ادبیات بهتر یا رویکردی که منجر به انتشار شود، به اطلاع بقیه برسانند. اغلب کامنت های غیر قابل انتشار توهین آمیز هستند و برای همین منتشر نمی شوند. در حالی که هدف انتشار کامنت است. بسیاری از امور کشور با توجه به این کامنت ها است که جلو می روند.
حسین
United States of America
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آقای نماینده(!) شـَرمی،حیایی!؟
"به نظر من آقای روحانی تاکنون اصلا با مجلس همکاری نداشته است. چون ایشان رویکردی به مجلس نداشته است و آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نکردند"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
جدا شرم آور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
من که اعصابم ازدست این صداوسیما مریزه بهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
سلام: به نظر بنده آقای رئیس جمهور بیشتر به آن ارای اندک تکیه کرده تا /ارای خود و از همه بدتر وزرای انهاست که همچنان به مدیران دولت قبلی میدان می دهند مانند وزرای کار و صنعت . هنوز از مدیران منتسب به جریان انحرافی استفاده می نمایند. مانند شرکت دخانیات ایران و جالب تر از اینکه سایت سحام نیوز و روزنامه اعتماد با انها مصاحبه می کند و انها با زیرکی خودرا به دولت اعتدال می چسبانند در حالی که حافظه ملت پاک شدنی نیست. اقای روحانی به رای خود تکیه کن
gole laleh
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
آقاى بخشايش! اى ى كه گفتى يعنى چه??انقدر علنى ? آقای روحانی تاکنون اصلا با مجلس همکاری نداشته است. چون ایشان رویکردی به مجلس نداشته است و آقای احمدی نژاد حداقل دو سه نماینده مجلس را وزیر کردند اما آقای روحانی حتی تعارف هم نكرد. جناب ! مسائل مخفى رواينجورى برملا نميكنن! ضمنا آقاى ظريف درجلسه غيرحضورى كه درمجلس داشت حرفهـاى نگفته ى تحريف شده اش سرازكيهان درآورد, هـمون بهـتر كه مذاكرات مخفى باشه. شماهـام توكف مذاكره بمونين فعلا. اماملت هـم مايلند آقاى روحانى درمقابل باجگيرى ايستادگى كنند وعكس العملشون محكم باشه. البته اين روش هـم كه تحويلشون نميگيرند خوبه
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
به نظر من آقای روحانی باید با این مجلس و اقلیت افراطی دقیقا مانند آقای احمدی نژاد برخورد کند.
گر آقای روحانی بخواهد این رویه را ادامه دهد باعث سرخوردگی طرفداران ایشان خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
نمايندگان بدانند در مقابل مردم قرار گرفته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
خوب است که آقای نماینده خیلی صریح گفت مشکل ما سهم خواهی از دولت است .واینکه نتیجه انتخابات را پذیرفته اند .مثل اینکه باید بوده نپذیرند.حالا هم تا می توانند کارشکنی میکنند.اگر نتوانستند علنا جلوی همه ملت باستند با کارشکنی آرزوهای ملت را به باد می دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
بزرگترین جبهه ای که آقای روحانی وهمکارانشان باید در آن بجنگند مجلس است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
درود بر روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
مرسی از فرارو عزیز برای روشنگری هایی که انجام میده.
پیش به سوی جهانی بهتر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین