bato-adv
کد خبر: ۱۵۸۷۶۳

واکنش الهام به بخشنامه جهانگیری

غلامحسین الهام، معاون احمدی نژاد در دولت دهم، با اشاره به حقوقدان بودن حسن روحانی، رئیس جمهور؛ در یادداشتی نسبت به صدور بخشنامه 107394 در تاریخ 15 مرداد ماه از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت: تصورم این است که این بخشنامه بدون اطلاع رییس جمهور صادر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
غلامحسین الهام، معاون احمدی نژاد در دولت دهم، با اشاره به حقوقدان بودن حسن روحانی، رئیس جمهور؛ در یادداشتی نسبت به صدور بخشنامه 107394 در تاریخ 15 مرداد ماه از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت: تصورم این است که این بخشنامه بدون اطلاع رییس جمهور صادر شده است.

به گزارش مهر، این یادداشت که با عنوان نقدی حقوقی بر یک بخشنامه تنظیم شده است بدین شرح است:

1- رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی در یکی از مناظره های انتخاباتی جمله ای را بیان کردند که در حافظه ملت احتمالا ماندگار خواهد شد و چه بسا این جمله در جلب آرای وی نیز تاثیر بسزایی داشته است و آن سخن کلیدی این بود: "من حقوقدانم، سرهنگ نیستم".
 
این عبارت انگیزه ای است که بخشنامه 107394 مورخ 15/5/1392 معاون اول ایشان را با توجه به شأن حقوقدانی رئیس جمهور و کاملا از منظر حقوقی مبانی چنین اختیاری و آثار حقوقی آن صرف نظر از هر نوع مصادیق مصوبات به ارزیابی پرداخت و به تبعات آن در روند مدیریت کشور در آینده و آثار بین المللی آن در تعاملات فراملی توجه کرد. هرچند تصورم این است که این بخشنامه بدون اطلاع رییس جمهور صادر شده است.
 
2- بخشنامه مزبور حاوی چندین موضوع است، البته این بخشنامه را با بخشنامه دیگری به شماره 107392 درمورد طرح مهرآفرین صادر شده است اشتباه نکنید. موضوع و موضع این یادداشت بخشنامه راجع به طرح مهرآفرین نیست که البته آن نیز در جای خود قابل بحث است.

یکی از موضوعات مورد توجه آن بخشنامه چنین است:
 کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاه های اجرایی اکیدا از تداوم اجرای "تصویب نامه ها و تصمیم نامه هایی که از 1/3/1392 توسط دولت، کمیسیون ها، وزرا و نمایندگان ویژه یا شوراهای عالی صادر شده و مراجع ذیربط نسبت به آن اظهارنظر ننموده اند و نیز اجرای قراردادهایی که به استناد به مصوبات فوق منعقد شده، خودداری نمایند."
 
همانگونه که ملاحظه می شود مصوبات مورد نظر بوسیله مراجع قانونی یعنی دولت جمهوری اسلامی و یا کمیسیون های خاص دولت طبق اصل 138 قانون اساسی و یا شوراهای عالی مانند شورای عالی اداری مطابق قوانین مربوط ، به تصویب رسیده اند. در حقیقت مرجع تصویب کننده دارای مشروعیت و صلاحیت بوده و اعتبار حقوقی آن در وضع چنین مقرراتی محل تردید یا تشکیک قرار ندارد. آیا معاون اول رئیس جمهور می تواند اجرای مصوبات هیئت وزیران و آنچه در حکم مصوبات مزبور است و قانون اساسی در اصل 138 بدان تصریح دارد را متوقف نماید؟ و یا این مصوبات را فاقد اعتبار توصیف کرده و برای اجرای آنها تنفیذ مجدد آنها را بوسیله دولت بعد، ضروری بداند؟
 
"هیئت دولت" نهاد و ترکیب خاصی متشکل از رئیس جمهور و وزیران است که یکی از ارکان کشور محسوب شده و اختیارات آن مبتنی و متکی بر قانون اساسی است. این مصوبات حتی بوسیله رئیس جمهور قابل توقف و تغییر نیست و اگر رئیس جمهور چنین تصمیمی داشته باشد ناگزیر باید از طریق دولت اقدام نماید.
 
اصولا مرجع دیگری جز مرجع تصویب کننده که دولت است، حق اصلاح، تغییر، نسخ و یا توقف مصوبه را ندارد، تنها دیوان عدالت اداری حق ابطال و نه تغییر، اصلاح و یا توقف اجراء را دارد.
 
مجلس شورای اسلامی هم در حدود اختیارات قانونگذاری می تواند مبادرت به وضع قانون کند و چنانچه قانون مصوب موجب مغایرت مصوبه دولت با قانون گردد، قانون حاکم بر مصوبه دولت خواهد شد. معاون اول رئیس جمهور که اختیارات او ناشی از رئیس جمهور بوده، بالاستقلال- جز در مواردی که قانون اساسی امری را محول نموده باشد- حقی نسبت به تصرف در مصوبات دولت ندارد. در هیچ یک از مقررات و نیز قانون اساسی معاون اول، "قائم مقام" دولت در اتخاذ تصمیماتی از جنس آنچه در بخشنامه ذکر شده، محسوب نشده است.
 
3- در یک نظام حقوقی، مصوبات نهادهای قانونگذار یا وضع کننده مقررات، قائم به تصویب کنندگان نیست تا با انقضای دوره حاکمیت آنها، یا برکناری و حتی عزل، مصوبات آنها بی اعتبار قلمداد گردد. پس قانون یا مصوبه ای بعد از تصویب و نهایی شدن، هویت و موجودیتی مستقل از وضع کنندگان و پدیدآورندگان خود داشته و حیات مستمر پیدا می کند. به طور مثال قوانین مصوب مجالس مختلف از آغاز مشروطه تاکنون مادام که نسخ یا اصلاح نشده باشند به همان ترتیب وضع شده، معتبر خواهند بود. همین حکم در مورد مصوبات دولت نیز جاری است به گونه ای که مصوبات دولت های گذشته حتی دولت های قبل از انقلاب مادام که بوسیله مراجع صالح به هر دلیلی از جمله مغایرت با شرع یا قانون اساسی یا قوانین مصوب بعدی، نقض یا نسخ نشوند، معتبر خواهند بود. کما اینکه در همه دستگاه ها و سازمانها به همین گونه عمل می شود.
 
آیا برای ملت عزیز و شریف ایران سوال برانگیز نخواهد بود که چگونه است که مصوبات دولت "هویدا" مادام که به وسیله مراجع صالح ابطال نشده اند، لازم الاجرا هستند ولی مصوبات دولت جمهوری اسلامی دوره احمدی نژاد غیرقابل اجرا شده اند؟!!
 
کدام قانون از قانون اساسی تا قوانین عادی و کدام حکم شرعی به معاون اول رئیس جمهور چنین اختیاری اعطا کرده است تا با اراده شخصی و یا تصورات فردی، حرکت قانون در کشور را متوقف کند؟
 
4- آن بخش از بخشنامه که تصریح می کند اجرای مصوباتی که در مورد آنها اظهارنظر نشده است، متوقف شوند، نقض آشکار اصل 138 قانون اساسی است چرا که مطابق این اصل اعتبار اجرایی مصوبات منوط به تایید رئیس مجلس شورای اسلامی یا نهاد نظارتی دیگری همچون سازمان بازرسی کل کشور یا دیوان عدالت اداری و امثال آن نیست. این بخش از اصل 138 قانون اساسی تصریح می کند:
 
"تصویب نامه ها و آیین نامه های دولت و مصوبات کمیسیون های مزبور در این اصل، ضمن ابلاغ برای اجرا، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می رسد ... "
 
در کجای قانون اساسی اعتبار مصوبه دولت متوقف به اظهار نظر رئیس مجلس است؟ مگر حتی طبق مقررات عادی و رویه های جاری، رئیس مجلس در مورد تایید مصوبات نظری ابراز می کند؟ وظیفه رئیس مجلس صرفا اعلام مغایرت است و نه تایید و یا اعلام نظر به طور مطلق.
بخشنامه معاون اول در واقع بدعتی حقوقی وضع نموده و بر خلاف قانون اساسی اعتبار مصوبات دولت را ساقط کرده است. آیا ایشان توجه دارند که بر سر شاخ بن می برند؟
 
5- بخش دیگری از بخشنامه ناظر به مصوباتی است که مورد ایراد اصل 138(یعنی ایراد رئیس مجلس) واقع شده اند. بدیهی است که طبق قانون اساسی و حتی قانون عادی، این مصوبات با ایراد رئیس مجلس نه ابطال می شوند و نه بلافاصله اعتبار اجرایی خود را از دست می دهند بلکه به موجب همان قانون عادی- علی رغم آنکه در مورد انطباق این قانون با اصل 138، اشکالات جدی مطرح است- بعد از انقضای زمان خاصی که در قانون ذکر شده در صورت عدم تجدیدنظر دولت در همان حدود مغایرت و نه  بطور کلی، ملغی الاثر می شوند. استفاده از تعبیر ملغی الاثر حتی با التفات به عدم امکان اعلام بطلان مصوبه به دلیل مغایرت با قانون اساسی مورد استفاده قرار گرفته است چرا که استفاده از واژه ابطال یا بطلان، آشکارا مغایر قانون اساسی بوده و حتما قانونگذار مفهوم خاصی از ملغی الاثر مد نظر داشته که با ابطال متفاوت است. اگرچه دامنه تعریف آن مشخص نشده است. دستور توقف کلی اجرای یک مصوبه که به نحو جزیی مورد ایراد قرارگرفته و چه بسا در همان مورد هم تجدیدنظر شده باشد، نقض دیگری از اصل 138 قانون اساسی است که بخشنامه مبادرت به آن نموده است.
 
6- نکته عجیب دیگر در این بخشنامه توقف اجرای قراردادهایی است که به موجب مصوبات ذکر شده منعقد گردیده اند. این دستور، نقض حقوق ناشی از قرارداد و تضییع حقوق دولت و طرف های قرارداد است. معاون اول رئیس جمهور چگونه بدون حکم محکمه و مراجع صالح قضایی اعتبار قراردادهای داخلی و احیانا بین المللی بین دولت و طرف های دیگر را از بین برده و یکطرفه به توقف قرارداد حکم نموده است؟ این امر به حقوق مسلم طرفین آسیب زده و چه بسا خسارتهای ناشی از آن را به ملت تحمیل کند، این هزینه های تحمیلی غیرقانونی و غیرحقوقی به ملت را چه کسی باید جبران کند؟ البته این در فرض بخشنامه است، نه صادر کننده بخشنامه و نه این جانب نمی توانیم تصریح کنیم اصولا قراردادی وجود داشته یا نه؟
 
ولی بخشنامه مجوز آن را صادر کرده است و خسارات محتمل ناشی از آن نیز بر مردم قابل تصور است. از آثار بین المللی و خسارات ناشی از آن نیز نباید غفلت کرد. چرا که بدون توجه و احصای موارد و مصادیق به صورت کلی تمامی این قراردادها متوقف شده اند. از سوی دیگر این بی ثباتی در تصمیمات حقوقی دولت و ملت خسارت بزرگ دیگری است و مغایر با سیاست اعلامی آقای رئیس جمهور است که در تبلیغات انتخابی به حق، "آرامش را چون انرژی هسته ای حق مسلم مردم دانسته اند". بالاخره از 1/3/1392 چه اتفاقی افتاده است که از این تاریخ دولت دهم فاقد مشروعیت شده باشد؟  و قبل و بعد آن چنین نبوده است!
 
7- بدون ورود در قصد و انگیزه و داوری خاص بویژه در مورد رکن معنوی و صرفا جهت تطبیق رکن مادی این اقدام با قانون، ناگزیر به ماده  576 قانون مجازات اسلامی توجه می دهم که با وجود مسئولیت بخشنامه مزبور می تواند مصداقی از آن باشد:

"چنانچه هر يك از صاحب منصبان و مستخدمين و مامورين دولتي و شهرداريها در هر رتبه و مقامي كه باشد از مقام خود سوء استفاده نموده و از اجراي اوامر كتبي دولتي يا اجراي قوانين مملكتي و يا اجراي احكام يا اوامر مقامات قضائي يا هرگونه امري كه از طرف مقامات قانويي صادر شده باشد جلوگيري نمايد به انفصال از خدمات دولتي از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد."
 
انتظار از رئیس جمهور محترم در آغاز کار آن است که از رفتار نظام مند غیرقانونی و مغایر قانون اساسی به جد جلوگیری نموده و بخشنامه غیرقانونی را لغو نمایند و دولت را با بدعت حقوقی آغاز نکنند.
 
از خداوند متعال در طی راه دشواری که پیش رو دارند برای ایشان توفیق و توان مسالت دارم.
bato-adv
حسن
United States of America
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ما چقدر بديم كه حداقل 8 سال از فيض فيوضات حضرت الهام و همسر گرانققققدرشان آسوده باشيم ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
لطفا بفرمایید کجای بخش نامه مهندس جهانگیری دلالت بر ابطال دارد؟؟؟؟چرا عامیانه و غیر حقوقی حرف میزنید؟؟دستور دولت تدبیر و امید بر حوصله و عدم تعجیل در اجرا مصوبه پرشبهه "مهرآفرین " است نه لغو و ابطال آن.
لطفا منتشر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
http://nocutpress.com/fa/news/1330/اعتدال-یا-عدول-از-قانون
Anti Devil
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
ا
لونه ی جلبکهارو پیدا کردم یه نارنجک با مقداری بنزین بهم برسونید برادرا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
http://nocutpress.com
یکی از لونه های بهاریشون اینجاست.من که به عنوان یه سایت خبری طنز و فکاهی ازش استفاده میکنم:))
فیروزآباد فارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
زنده باد الهام
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۹۱
ایوب
Germany
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام شما برو دیگه استراحت خسته ای!!!!!!!
یکم استراحت نیاز داری برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
سطح قانون گرایی طرفداران روحانی از کامنت هایشان معلوم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
عوضش سطح ادب و منطق طرفداران احمدی نژاد بدون کامنت گذاشتن هم مشخص بود. برو عمو حنات رنگی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ناشناس جان
شما ديگه لطفن دم از قانونگرايي نزنين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جناب الهام؛ پس چرا شما و آقای احمدی نژاد و سایرین برابر ماده 576 قانون مجازات اسلامی به دلیل عدم اجرای قوانین مصوب مجلس که به تایید شورای محترم نگهبان رسیده بود، انفصال از خدمات دولتی نشدید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
هزاران مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
پا شيد كاسه كوزه تونو جمع كنين بريد.عجب رويي داريد هاااااااااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
الهام جان تو برو با مرادت احمدی جان بچسب و برایش مدیحه سرایی کن.
برو با پولی که بعنوان پاداش گرفتی حال کن و به ریش ملت بخند
تا شما باشی خنده ما هم قطع نمیشود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
الهام از خودت پر رو تر دیدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آره: اوس محمود!
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آره , احمدي نژاد و رحيمي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
قدیمی ها می گفتند: چوب که برمیداری....

صبر کن اون جایزه80میلیونی هم که رحیمی درآخرین روز بهت داد ازت باید پس بگیرن
دست پیش گرفتی؟

با خدمتی که تو وزنت به احمدی نژاد کردید باید هم جایزه می گرفتید اما نه از جیب ملت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
در زمان تحویل دولت به آقای احمدی نژاد قرار بر این شده بود که دولت خاتمی تصمیم جدیدی نگیرد.
نوبت خود آقای احمدی نژاد شد، به این رویه اعتقادی نداشتند و به قول معروف فرت فرت تصمیم ضربتی در روزهای آخر گرفتند. این بهترین کاری بود که دولت آقای روحانی می توانست انجام دهد و آقای الهام بهتر است سفسطه و مغلطه نکند و ساکت بنشیند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آفرین به جهانگیری -آفرین به روحانی
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اگر منظور جناب الهام اينست كه دولتي كه وابستگانش براي نگهداري منافع نامشروعش در شستا پنجاه ميليارد تومان رشوه پيشنهاد مي كند مي تواند با سؤ استفاده از قانون به غارت منابع ملي بپردازد بايد نيم نگاهي به تاريخ بيندازد و ببيند چگونه امتيازنامه دارسي و رويترز و كنسيرسيوم كه اتفاقا توسط دولتهاي خود فروخته تصويب و حتي اجرا شده بود چگونه به خاطر عدم رعايت غبطه و صرفه و صلاح ملت ابطال شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خودشون میدونن چه گندی زدن تو این مدت واسه همین آرزوی توفیق در این راه دشوارو فرمودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
شما مراقب خودت باش نری اوین نمیخواد قانون رو به کسی یاد آوری کنی! منم اگر 80 سکه گرفته بودم شاید از این حرف ها میزدم
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
برو که هشتاد تا سکه دیگه هم زدی تو رگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو دیگه بشین بینیم بابا!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جناب الهام اتفاقا بخشنامه آقای جهانگیری دقیقا در راستای آن جمله تاریخی من حقوقدانم سرهنگ نیستم صادرشده وبدین معناست که استخدامهای سلیقه ای وفله ای تعطیل !!!!ظاهرا امثال جنابعالی هنوز پیام مردم را درک نکردین!
ناشناس
Hong Kong
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
مردم به روحانی رای دادن تا بیاد سازو کار شما رو درست کنه همون دکان بزل و بخشش های خرواری شما رو ...مگر همین الهام چند روز پیش 75 سکه تمام بهار از دولت احمدی نژاد هدیه نگرفت؟ چرا اون موقع دل ایشان به درد نیامد و بگه این حق مردمه و بیت والماله ؟.....اقای الهام دوره مردم فریبی تمام شده بیدار شو
کاوه جانباز جنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جناب الهام
شما اگر نگران قانون هستی ، پس چرا این همه قانونی که توسط مجلس تصویب شد و توسط دولت اجرانشد ، شما رو ناراحت نکرد؟
برادر عزیز!!!!!!!!!
کاسه ای زیر نیم کاسه است که در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
شایسته است شما بروید همراه با رئیس جمهور و هیات دولت از اینکه کشور را به این وضعیت انداخته اید از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کنید
999
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
چرندیات
ناشناس
-
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
با اینکه شخص آقای الهام رو قبول ندارم وهمچنین تصمیمات دولت قبلی را در بعضی موارد مورد قبول نمیدانم ولی نکاتی که اعلام کرده اند قابل تامل بوده وبه نظر محق میباشد.
ودولت جدید بهتر است در اول کار معقولانه عمل نموده وآتو دست رقبای تیز بین ندهند.
مجتبی
Germany
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو یکی دیگه دم از قانون نزن تمام عمر دولتتون بی قانونی کردین
rahimy
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
باش تا صبح دولتش بدمد ! این هنوز از نتایج سحر است ! بنده خوشحالم که ادعای اخلاق اخلاق توهین کنندگان به احمدی نژاد را و ادعای قانون قانون سران و ساکتین فتنه را باور نکردم. ابطال تمام قوانین و بخشنامه های دو ماه اخیر با بخشنامه ای جدید ! اگر احمدی نژاد این کار را می کرد بیا و ببین رسانه های زنجیره ای چه الم شنگه ای راه می انداختند و گوش فلک را از فغان و فریاد بی قانونی کر می کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
فکر کنم همه اشتباهی مثبت زدند غیر از خودش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
اولاً این بخشنامه برای لغو مصوباتی است که مراحل قانونی رو طی نکردن و مجلس روی آنها نقد داشته و خواهان لغو آنها بوده نه تمام مصوبات. در ثانی مگر فراموش کردید که در همین دو ماه، هر روز رسانه ها از یک مصوبۀ غیرقانونی و در جهت منافع باندی ا.ن پرده برداری می کردند.
دانا20
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
الهام و احمدی نژاد و تیمش میدونن چه بر سر این مملکت آوردن؛ میخوان گندکاریهاشون رو نشه
البته ملت ما لیاقتشون در اون زمان همین آدما بود تا بلکه قدر عافیت را بدونن؛ بدونن که خاتمی چه خدمتی کرد و احمدی چه خیانتی!
فرارو اگر اینبار هم نچاپی، نچاپیدی :دی
lمحمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
نظر آقای الهام کاملاً منطقی و قانونی است آقای روحانی که فرد حقوق دان است ببینیم با این مصوبه قانونی برخورد میکند یا خودش را بالا تر از قانون میداند
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خوب بسلامتی یه نفر دیگه هم به جمع بروبچ حسین شریعتمداری و رسایی وووووووو اضافه شد،بابا بخدا شماها خیلی رو دارید ، چطور هشت سال پیش میشد حالا نمیشه ؟؟؟
ناشناس
Finland
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقای الهام خواهشا شما دیگه صحبت از قانون نکنید
ناشناس
Germany
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اين اقا هنوز حقوق ميگيرد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تنها کار مثبت دکتر را اینگونه بی اثر کردن البته منصفانه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
آقای احمدی نژاد در این هشت سال هیچ کار مثبتی انجام نداده. اگرهم داده باشه استخدام کیلویی دم آخری کار مثبتی نیست. الکی جو سازی نکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو دیگه از قانون حرف نزن...ساکت باش که اگر حمایت خاصه پشت سرتون نبود الان باید با ذغال روزشمار محکومیتت رو روی دیوار زندون میکشیدی
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
با سلام
آقای الهام من فقط همینقدر میدانم که شما ادم عادلی نیسنی و منافع شخصی و گروهی از عدالت برای شما مهمتر است پس به مستندات شما نمیشود اطمینان کرد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام به قول دوستتون آب رو بریز همونجا که میسوزه...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بی قانونی از همین اول شروع شد
این بود حکومت قانون گزاران و راستگویان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جناب آقای الهام
اگر شما حقوقدان هستید بفرمایید بر اساس کدام قانون حضرتعالی n شغل همزمان داشتید؟
اول ثابت کنید حقوقدانید بعد بفرمایید که همه چیز دانید.
بخدا پکیدیم از این همه جفا در حق ملت و بنام عدالت!!!
استدعا دارم دست از سر ما بردارید همراهان، همدمان و همگامان و همکامان معجزه هزاره سوم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بنازم به این رو!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
شما دیگه ازقانون وبدعت حقوقی حرف نزن
ناشناس
Germany
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو دیگه بس کن
يكي از مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
چرا سوختي.بقول رييس اب و بريز اونجا كه ميسوزه ومطمئان باش اگر اين دولت دستور جلوگيرى از اين استخدامها رو نميداد مردم مدعشون ميشدند.چه جورى شد حالا حقوقدان شدى !تا حالا ساكت بودى اينهمه رييس شما بى قانونى ميكرد؟نگفتى يكروز موقع حساب كتاب ميشه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
هفتاد و پنج تا سکه رو گرفتی و نطقت باز شده آقای الهام
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بزن کنار مثل اینکه این آقا هنوز باورش نشده که . .. .همه پیاده شدن شما هنوز اعلانیه می دی ! اصلا به شما چه ارتباطی داره که جهانگیری یا هر کی چه بخشنامه ای صادر کرده بزار یکمی باد بیاد مردم یک نفسی بکشن از دست شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام . شما که خود در شواری محترم نگهبان و نیز دولت 8-9 سوابق حقوقی دارید به سوال اساسی دارم ؟ اینجا استدال میکند دیوان عدالت باید رای به ابطال مصوبات دولت بدهد! سوال این است مگر همین دیوانی که شما الان زیر علم آن میخواهی سینه بزنی ، رای به ابطال حکم انتصاب قاضی منفصل از خدمت از ریاست تامین اجتماعی نداد؟ آیا آنوقت دولت عدالت پرور به این حکم تمکین نمود؟؟؟؟!!!!!!
الهام از همسر محترمتان یاد بگیر و برو به عرصه بازنشستگی ..... فقط برو
اطلاً برو به دانشگاه تازه در حال تاسیس .....
ناشناس
Finland
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
چمع کنین بساطتتنو! اگه یه ذره شرم داشتین تا حالا آب شده بودین بود رفته بودین تو زمین. برای ما ادای حقوقدان بودن درمیاره!
فرشيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
شما دلت براي دولت تدبير و اميد نسوزه تصميمات يك شبه بايد بي اعتبار شناخته شود هر موقع تونستي مسئولين را انفاصال از خدمت كن يادت رفته ديگر كاره اي نيستي برو خدا روزي تا جاي ديگه بده اي بابا
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
"انتظار از رئیس جمهور محترم در آغاز کار آن است که ... دولت را با بدعت حقوقی آغاز نکنند"
جناب الهام!
بدعت گذاران هزاره سوم شمایید و همسر مکرمه تان که حق و ناحق را با هم در آمیختید و قانون گریزترین فرد را معجزه هزاره سوم نامیدید و بر طبل باطل مقتدرانه کوبیدید.
بهتر است سکوت کنید شاید از حافظه ملت ایران، پاک شوید.
دیدار به قیامت آقای الهام و یار غار معجزه هزاره سوم.
علی
Slovenia
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
حالا نوبت شماست آقای الهام که بنشینید و حرص بخورید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
برو بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروز
Switzerland
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آیا این بخشنامه شامل استخدام استانداری ها در اسفند ۹۱ (که هم اکنون در مرحله گزینش قرار دارد) هم می شود؟ امتحانی که آزمون دادیم و مصاحبه تخصصی رفتیم و الان برای گزینش فرم پر کردیم تو را خدا کاری نکنید که به جای دولت تدبیر و امید دولت تعلیق و ناامیدی برای ما به حساب بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خرابکاری شما را هرکسی که بتواند جلوی آن را بگیرد باید بگیرد ولو بعدا مصوبه اش را از دولت یا از مجلس هم مجددا بگیرد
ناشناس
Belgium
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ایشون تازه یادش افتاده که حقوقدان هست؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ممنون به توصیه های شما نیازی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
من به عنوان یک شهروند ایرانی به جناب آقای دکتر روحانی وکالت می دهم که ایشان می توانند کلیه قوانین و مصوبات دولت در هشت سال قبل راکان لم یکن تلقی نموده و هر کدام را که صلاح می دانند به زباله دان انداخته و آن را از حافظه تاریخ پاک نمایند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
این بخشنامه در راستای نامه آقای احمدی نژاد به آقای خاتمی در پایان دوره ریاست جمهوری ایشان است.البته کم کم دارم فلسفه نشان درجه دو لیاقت و سکه های دریافتی شما را متوجه می شوم.و یک حرف دیگر شما و قانون مداری!!!!! بسیار نوبر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
گفتنی است نشان درجه دو لیاقت و مدبربت، به همراه ۷۵ سکه تمام بهار آزادی اعطا می شود که به نرخ روز، حدود هشتاد میلیون تومان است
ناشناس
Russian Federation
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
چکار کنیم شما کاری به کار ملت نداشته باشید بابا مردم رای به برکناری شما صادر کردند ... خداحافظ
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام این بخشنامه متعرض به آن قسمت از تصمیمات و مصوبه هایی است که دولت خدمتگذار در جهت منافع گروهی از مدیران و کارکنان شرکتها و نهادها بدون در نظر گرفتن منافع ملی اتخاذ شده و هر دولتی حتی دارای صلاحیت و مشروعیت نیز حق انجام آن را ندارد چه رسد به رئلت آقای احمدی نژاد
ناشناس
Finland
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آخر توهم حقوقداني ؟ من وخيلي ها مبدانند شماچطوري حقوق خواندي. هرچند هيچكس نمي داند چطوري اين شدي كه هستي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
فکر کنم اقای الهام کلی از فک و فامیلاشون تو این یکی دو هفته استخدام شدن که اینقدر ترسیده متن به این بالا بلندی نوشته یا شایدم اون همه سکه رو برا همین کارا بهش دادن !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
افرین به دولت روحانی. باید این شیر تو شیر بازیها رو اول کنترل و بعد جمع کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقاي الهام كي از اين إظهار نظر هاي يك من يك غاز دست بر مي دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جمع كن بابا
حسین فیاض
United States of America
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام!
خودت را به زحمت نیانداز. فعلا برو خستگی ات را در کن.
اینکه دولت به گندکاری های شما کاری ندارد و فقط می خواهد در دوران خودش از این غائله ها اتفاق نیافتد. نمی دانم چرا شما می سوزید؟ زحمت تان را کشیدید و هر چه تونستید خراب کردید. دیگه چیه؟
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقاي الهام بايد هم نگران رفقاي خود باشند كه غيرقانوني استخدام شده اند .مثلا آقاي شمقدري در وزارت ارشاد جديدا با نشان درجه يك هنري كه معادل دكتري مي باشد استخدام شده اند و جالب است اين آقا چهار سال معاون وزير بوده اما هيچ گونه رابطه استخدامي با دولت نداشته است و البته همراه ايشان احكام ٢٥٠ نفر خورده است به اسم تبديل وضعيت كه البته ٥٠ نفر از آنان قراردادي با ارشاد نداشته اند و نور چشمي هاي آقايان هستند
ناشناس
Sweden
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بابا خیلی رو دارین شما. گند زدین، حالا که میخوان گندتونو جمع کنن دارین اعتراض میکنین که چرا جمع میکنین؟
حسین فیاض
United States of America
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقا برو پی کارت.
ملت با شما خدا حافظی کرده دیگه چه می خواهید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
به شما مربوط نیست.احمدی نژاد کل دورانشو بدون قانون گذروند لال بودی؟
ناشناس
Poland
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بهتر در مورد هدیه 80 میلیونی به مردم تضیح بدهید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام لطفا ساکت شو!!!
8 سال دور زدن قانون برای شما کافی نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقای الهام
حتما اقای جهانگیری به موارد غیر متعارفی از جذب ,انتقال و...برخورد کرده اند که انرا بهره برداری از قانون (حتی به زعم جنابعالی )تشخیص داده اند که چنین دستورالعملی را ضرب العجل وار صادر نمو ده اند
نوید ر
United States of America
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام؛ تا همسرتون نیومده ما رو بزنه به این سوال من جواب بدین!!!
به نظر شما آیا مصوباتی که برخلاف نص صریح قانونه، بار مالی یا غیر مالی به همراه داره و ایجاد دردسر میکنه، الزام آوره؟؟
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آها آقای الهام بحاطر 75 سکه اهدایی آقای رحیمی در روزهای آخر تحت عنوان نشان لیاقت معترض بخشنامه آقای جهانگیری شده من هم بودم اعتراض میکردم پول است نه جان است که آسان بتوان داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ظاهرا مصوبه دریافت 75 سکه ای الهام هم مشمول همین بخشنامه است و باید متوقف شود. راستی جناب الهام آیا دریافت این سکه ها در این وضعیت اسفبار دارو و ... شرعی است یا قانونی؟
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اگر يك روز هم به عقب برگرديم وتصميمات دولت سابق ملغي شود يك سال جلو مي افتيم!
حمید رامه گرمسار
Germany
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
الهاممممممممممممممم
بسته،خواهش می کنم. دیگه کافیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام ظاهرا فراموش کرده اند که آقای جهانگیری الان معاون اول رئیس جمهور هستند...گویی نمی خواهند دست از سر این ملت بردارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
این قوانین ومصوبات چه سودی برای آقای الهام دارد که با توقف آنها این قدر ناراحت شده است؟؟؟
ناشناس
Finland
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ایشان نگرانند 80 سکه ای که هدیه گرفته اند پس گرفته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقدام جهانگیری قانونی وبجا ودرست بود وبخشنامه بیشتر منافذ پارتی بازی ها را بست! دولت نهم ودهم هیچ کار درخور وشایسته برای کشاورزی وفارغ التحصیلانی که بیش از ده سال درس خود را تمام کرده اند انجام نداد بجایش خیلی افراد کار نابلد به صورت کیلویی در پستهای مختلف به کار گرفته شد وحتی کسانی با رابطه بیش از چند پست ومقام ازدولت دهم گرفتند که از عهده انجام یکی از این پستها عاجز بودند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
( آیا ایشان توجه دارند که بر سر شاخ بن می برند؟)
صرف نظر از اينكه آقاي جهانگيري درست عمل كرده يا نه ،‌ اين جمله آن هم از دهان آقاي الهام واقعا جالب است . گويا يادشان رفته كه در دولت كريمه احمدي نژادي خودشان ،‌ تنها چيزي كه برايشان ارزش نداشت ، احترام به قانون بود . بهتر است يه كمي استراحت كنند تا عرقشان بابت اين همه خدمت خشك شود آنگاه شروع به حمله نمايند .
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقاي الهام كه لالايي بلد است چرا خوابش نمي‌رود؟ چرا آن موقع كه دولت احمدي نژاد قانون برنامه چهارم را كان لم يكن تلقي كرد رگ حقوقداني ايشان گل نكرد كه هيچ، در مقام دفاع از اين اقدام غيرقانوني دولت نيز برآمد. دولت احمدي نژاد بارها به قوانين مجلس وقعي نگذاشت و الهام هم در آن نقش آفرين بود
اردشیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای روحانی نه. آقای دکتر روحانی
آقای الهام 8 سال هر کار دلتان خواست کردید.دیگر دست بردارید و بروید پی کارتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقاي الهام مگه در اين هشت سال شما شاخه ايي زير پاي خودتان باقي گذاشتيد ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
رئیس جمهور همچنین نمی تواند در روزهای پایانی مسئولیت خود احکام چند ساله در مورد انتصاب اشخاص صادر نماید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
پس این قوانین بر اساس این تبصره و بندها گرفته شد تا دیگران در عمل انجام شده قرار گیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو که سکه هایت را گرفتی برو باهاش حال کن
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
البته آنچه سهم من از بیت المال است راضی نیستم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
با سلام حق با آقای الهام است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
خیر حق با ایشان نیست. خدا نگهدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
احسنت این مطالب برخلاف خیلی از اظهار نظرهای آقای الهام بسیارمتین است. رفتار آقای جهانگیری رفتاری سرهنگ مآبانه بوده که باید اصلاح شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
هر کاری که آقای روحانی و معاونینش انجام بدن مورد تائید ملت است. شما نمیخواد دلسوز این ملت باشی آقای الها. تکلیف شما با ملت که مشخصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
چون دولت ان صادق نبود و بدرد این ملت نمی خورد من معتقدم تمام قراردادها را از سال قبل باید متوقف می کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقا آب رو بريز اونجا که ميسوزه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
سلام، چه زیبا ماده 576 قانون مجازات اسلامی را بیان نمودی جناب آقای الهام! در عجبم چرا یادتان رفته بود وقتی که رییس دولت قبلی قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی کرد این ماده را به ایشان یادآوری نمی کردید و یا اینکه توجهی برای آن موارد داشتید که قوانین را از بیخ تعطیل کنید؟!
سامان
United Arab Emirates
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
هیچ کدوم از مصوبات اخیر احمدی نژاد قانونی نبوده پس جهانگیری کار خوبی کرده که جلوی بی قانونی وضرر به کشور رو گرفته!
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آب رو بریز همونجا که میسوزه! نگران نور چشمی هایی هستی که پشت این طرح آوردین تو دولت استخدام کردین؟؟!
صباغی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بنده هم جای شما باشم باتوجه به هدیه های میلیونی که گرفتی باید هم اعتراض کنید.شما بهتر است سال ها خاموش باشید تا خرابکاریهای شما بهبود یابد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خدا این نکات پرس و از ما نگیره بسی م‌جبات خنده و شادی ما رو فراهم کرده این الهام جان
از الان دارن ساز مخالف میزنن . و به اقای روحانی میگن رییس جمهور غیر قانونی!!!!
شاهرخ
France
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اگر آقای الهام در زمان احمدی نژاد نیز این چنین در مورد قانون و احترام به آن عمل می کردند الان وضع کشور بهتر از این بود که هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه اتفاقی افتاده که الهام دم از قانون می زند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خودت جمع کن الهام همان تاجی که در هشت سال برسر ملت ایران زدی بس است دستت درد نکنه دیگه نمی خواد مدافع این ملت باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بیت المال خوردن آقای الهام عاقبت نداره
روزهای آخر دیگه دست بردار
حیف آن درجه لیاقت
ناشناس
France
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
احتمالا الهام از این ترسیده که 80 میلیون و نشان لیاقت کشوریش رو ازش بگیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
غمگین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خود الهام میداند که رئیس جمهور نابغه اش چه دسته گلی به آب داده که ادامه راه را برای روحانی دشوار میداند ! از دنیای ما که گذشت خدا کنه برای آخرت خود جواب داشته باشید که ندارید!
ناشناس
Poland
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام لطفا دروغ نگو...رییس جمهور بد،رییس مجلس هم بد...
ناشناس
United States of America
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
الهام حیا می دونی چیه ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جناب الهام. چطور وقتی دولت احمدی نژاد مصوبات دولت خاتمی را لغو کرد مشکلی وجود نداشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
این آقا هنوز باورش نشده کع همانطور که از اصل لفتاده بود حالا از اسب هم افتاده هنوز داره هی قمپوز در می کنه و هی الدروم ولدروم میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام تو وامثال تو برین تویک کنج خلوت وبه کارهایی که توی این 8 سال کردین فکرکنین که چه بلایی برسر این ملکت آوردین.نمیخواد برای این دولت نظر دهی.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقای الهام لطفا ساکت......
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو چی میگی؟! راستی از 80 میلیون چه خبر داداش؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای جهانگیری تخت گاز رفتی و همین اول کار دل هزاران رای دهنده به آقای روحانی رو شکوندی.
قرار شد در راستای قانون باشید نه افکار کینه توزی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
شما که به جلیلی رای دادی بیخود بجای طرفدارای روحانی اظهار فضل نکن داداش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اینهمه قانونگرایی از شما بعیده!
ضیا
United Arab Emirates
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
معلوم است که جناب الهام از عدم تحقق آنجه در پس مصوبات کیلویی دولت بوده، کاملا به هم ریخته و نگران شده اند. اما ایشان باید بدانند که دوره شان به پایان رسیده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
با سلام جناب آقای الهام چرا عصبانی شده اید صبر کنید ایهنمه بریز وبپاش کردید ومردم را با گرانی مواحه نمودهاید حالا برای منتخب مردم قانون را یاد آوری می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقای الهام با این همه فضل وقتی احمدی نژاد قوانین مجلس را هوا می کرد چرا بیانیه نمی داد
ناشناس
Sweden
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آثار بین المللی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
از هزاره سوم چه خبر خدا بیامرزه دوانی دانشمند رو .
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
داستان این مهر ماندگار چیه؟
ناشناس
United States of America
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
حرف زدن و نامه نوشتنشون هم زشت است..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ميگم بلندگوت كجاست چرا چند وقته از محمود جون حمايت نميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
هدیه 80 میلیونی گرفتن اینجور حرف زدن هم داره .
بهراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
فقط برو معجزه هزاره سوم رو هم با خودت ببر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
با حقوق دان. ولی ای کاش آقای غلامحسین خان الهام در طی این مدت که دستتان شما در قدرت بود هم اینقدر ریز به موضوعات دولت جناب احمدی نژاد نگاه می کردید و عصا به دست نبودید تا اینقدر شاهد دور زدن قانون نمی شدیم. مطالب خوبی رو اشاره کردید و امیدوارم فرهنگ نقد نه تخریب در جامعه ترویج یابد.
ممدعلی
United States of America
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقا تو رو خدا به کار خودت برس. معجزه هزاره سوم کشف شده توسط همسر شما، به اندازه کافی به این مملکت ضربه زد. اگر شما هم حقوقدان بودید بایستی خیلی جاها در مقابل خیلی کارهای آقای تجمدی نژاد تذکر میدادید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
موقعی که احمدی نزاد هلو کاست هلوکا ست میکرد چرا نگران اثار بین الملل ان نبودی
رایان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بس است جناب اقای الهام بگذارید نسل نو به امور رسیدگی کنند از شما که مرد قانون هستید و دوستتان داریم بیش از این انتظار میرود
امده اند طرحی نو بیندازند سنگ نیندازید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
در دانشکده حقوق هم برای نظرات ایشان اعتباری قائل نیستند.ایشان را نباید جدی گرفت.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو و اربابت احمدی نزاد که مجسمه قانونمندی و قانونگرایی بودی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
الهام بی خیال. فقط زود کاسه کوزتو جمع کن برو
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ايراد رياست محترم ديوان عدالت اداري در مورد بخشنامه مذكور آنست كه بخشنامه براي لغو مصوبات دولت قبلي از 1/3/92 ميبايستي در هيأت محترم دولت به تصويب برسد كه اين مشكلي ندارد و در اولين جلسه دولت محترم ميتواند مصوب شود تا خيال آقاي الهام راحت شود. مرغ منتخبان ما به عكس مرغ بعضي ها يك پا ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو رو خدا ببین کی داره از قانون اساسی حرف میزنه!!!!جناب الهام اگر اراده تحقق قانون اساسی در این کشور جدی بود الان شما و هم فکرانتان باید در پیشگاه عدالت محاکمه و مجازات میشدیدآنهم به جرم نادان شمردن مردم.چند سال پیش همسر مکرمه شما کتابی نوشت به نام احمدی نژاد.معجزه هزاره سوم!!! که با لابی های شما تمام کتابخانه ها و ارگانها و سازمانها ی دولتی موظف شدند این کتاب را خریداری نمایند .این مصداق کامل رانت خواری میباشد .پس لطفا"شما دیگر از قانون اساسی حرف نزنید
ناشناس
United States of America
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
استدلالی حقوقی و کاملاً منطقی است و برای دولت تدبیر زشت است که اولین تصمیمات خود را با قانون شکنی آغاز کند.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
تو برو عزیزم حالا با 75 سکه اهدایی از بیت المال حال کن. دیگه چه کار داری خودتو خسته میکنی!!!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
می خواستم ببینم جناب آقای الهام درقبال اعمال خلاف قانون دولت دکتراحمدی نژاد هم همینقدرتیزبین بودند؟
مشنگ
Germany
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
حالا قانون را باید اجرا کنند؟؟ چرا شما که دولت را در اختیار داشتید قانون را اجرا نمی کردید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقای الهام معلومه از همین الان شروع کردید به انتقاد. از نظر من هر کاری این دولت جدید با وزراش انجام بدهند از تک تک کارای دولت قبلی بهتره چون ادمای موجهی هستند و اول کارو انجام نمی دهند بعدش ببینند چی در میاد!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام این همه خرابکاری که آقای دکتر تو این چند سال کرده برای همه کافیه شما دیگه لطفا ساکت شو
محمد
Germany
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آقای الهام هم هنوز ابراز وجود می کنندودرصحنه هزاره چهارم هم وجود دارند!
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
فشاری که به آقای الهام و بانوی مکرمه شان در نوشتن این نامه وارد شده انصافا در عرض 8 سال یکه تازی ایشان وارد نشده بوده است . دود داره بلند می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جناب آقای الهام ظاهرا شما بار مالی که در این اواخر برای دولت یازدهم را تراشیده اید محاسبه نکرده اید این کار شما هم از روی سیاست است میخواهید مردم را نسبت به دولت آقای روحانی بدبین نمایید قوانین و مصوباتی که هم خودتان بریده اید و هم دوخته اید البته قابل اجرا نیستند در مملکتی که دولتش بدون حساب و کتاب به شما 80 میلیون تومان هدیه میدهد و کسی نیست بازخواست نماید حرف از عدالت و قانون بیراهه است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
جهانگیری کار بسیار خوبی کرده!‏ دمش گرم!‏این طرح همون طرحی ه که براساس اون 1420 نفر از مستخدمین مدارس رو میکردن معلم دبستان و بچه های من وشما قراربود برن پیش اینا درس بخونن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بدعت توسط اقای احمدی نژاد اغاز شد وایشا بود که با قانون گریزی های متعدد ارزش قانون را کم اهمیت جلوه دادند.حالا جالب است که دولت جدید اگر مصوبات غلط دولت قبلی را به حالت تعلیق در اورد خلاف قانون مرتکب شده....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقاي الهام جرا از 80 ميليون نمگي
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
الهام: دریافت اون سکه ها نه تنها قانونی بود بلکه "فرا قانونی" بود. اون موقع بیت المال دست ما بود.
ناشناس
Finland
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
شما چرا ناراحتی آقای الهام اگر مصوبه شما قانونی است باطبع کسی نمی تواند لغو کند واگر غیر قانونی باشد مثل بقیه کارهاتون پس بهتر است فرافکنی نکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
از آقای روحانی مخواهیم بدون مسامحه بلاهایی که این دولت در 8 سال گذشته به سر ایران و ایرانی آورد به اطلاع مردم برساند تا انشااله ریشه شان الی الابد خشک شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
رئیس دیوان عدالت اداری: قطعا بخشنامه جهانگیری خلاف قانون است/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
مگه این نرفت نارمک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
برادر الهام حال شما خوبه ؟ بعد از این میتوانید در مقام منتقد هزاران نامه بنویسید و البته بر خلاف زمان شما این نامه ها در سایت های خبری و روزنامه ها هم منعکس خواهد شد ولی آن معجزه ی مورد نظر شما یقینا تمام شده است
محمد
Turkiye
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
دولت احمدی نزاد شاید از نادر دولتهایی است که به تصمیمات بدون پشتوانه قانونی وعقلایی معروف است نمومه اش احکامی است که یک هفته به پایان دولتش مانده برای کارمندان وارگانهای مرتبط با منافع حضرتش زده شده است به نظر میرسد اقای الهام باید باید قبلش به فکر اصلاح خود وهمفکرانش باشد بعد اقدام به افاضه فیض نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
یکی نیست به این اقا بگه تو خودت تصلا میفهمی قانون چیه؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
آقاي الهام پس شما چرا همين چند ماه گذشته پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات وابسته به وزارت ارتباطات را بر خلاف مصوبه مجلس به مركز فضاي مجازي بخشيديد و پس از محرز شدن اشكالات قانوني و حقوقي آن را به وزارت ارتباطات برنگردانديد؟! شما اول يك سوزن به خود و بعد يك جوال دوز نصيب ديگران نماييد. آنقدر مصوبات كمرشكن و كارشناسي نشده داريد كه دولت جديد ناچار از حذف آنها است.
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
شماها خیلی قانونمند حرکت کردی که نتیجه ان وضعیت فلاکتبار کشور از نظر اقتصادی سیاسی وفرهنگی اجتماعی میباشد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
جناب دکتر الهام
دوره آقای احمدی نژاد و مصوبات غیر قانونی کجا تشریف داشتید
بیائید باور کنید که تاریخ مصرف شما و دوستانتان به اتمام رسیده است .
ضمناض بد نیست بخش آخر ابلاغ آقای جهانگیری را مجدداً مطالعه فرمائید " تا اطلاع ثانوی مصوبه دولت قبلی متوقف گردیده است "
بیراموند
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
برو بابا ابوالمشاغل! بابا قانون مدار!
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
هنوز اولشونه تا یاد بگیرند ملت بدبخت شده رفته!!!!
1800
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
با سلام تشکر از فرارو به خاطر انعکاس
من با اینکه به جناب روحانی رای دادم و همواره منتقد دولت قبل بودم و همواره از این الهام خوشم نمیومد ولی بینی و بین الله حرفش حسابه
کابینه جناب دکتر روحانی باید به اعتدال پایبند باشه هر چند نظرش صد در صد مخالف باشه
بله دقت نظر را باید ولی متوقف کردن را نشاید
زنده باد روحانی
زنده باد هاشمی
زنده باد اعتدال و انصاف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
برو خودتو سیاه کن اخوی. دورۀ این ژانگولر بازی ها خیلی وقته گذشته. هنوز باور نکردی؟
غفار
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
جناب الهام جالبست شما چطور مصوبات عصاره ملت (مجلس شورای اسلامی، نظام مقدس ج.ا.ا )را یا اجرا نمیکردید و یا گزینشی اجرا میکردیدحال مثال دولت هویدا هم میزنید؟ واقعأ که ... این مصداق عینی یک بام و دو هواست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
فرارو تحویل بگیر؟؟؟؟؟ احمدی نژاد قانون گریز بود آره؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
8سال بی قانونی حالا دم از قانون می زنید کاری به این مورد ندارم که حکم جهانگیری قانونی است یا نه اما اگر قوه قضاییه مستقل باشد باید امثال تو و الهام و احمدی نژاد را محاکمه کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
هر عقل سلیمی میدونه که طرح مهر آفرین برای ایجاد بار مالی ودر امپاس قراردادن دولت بعدی بوده آقای الهام لطفا لغوز نخوانید نگفتن ابطال بلکه گفتند تعلیق و باید در مجلس ودیوان عدالت بررسی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
اگه تو هم بعد از 10 سال قراردادی بودن تو امتحان استخدامی از بین 100 هزار نفر قبول میشدی بعد استخدامتو تعلیق می کردن همین حرفا رو می زدی؟
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
mobarake
elham hoghooghdan va ghanoon madar shode jal-alkhalegh .?
مهدي از چين
China
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
چي شده حالا بد از هشت سال اقايون قانون مند شدند و طومار در نقد حقوق و قانون مينويسيند!!!چطور تو اين هشت سال طوفان قانون گريزي و ويژه خواري هايي كه فقط با نقض قانون امكان پزير شد حتي يك سطر از شما ديده نشد اقاي الهام
محمد آقاخانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
روتون رو برم آقای الهام
ایرانیان فقیر شده در دولت الهام و احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
آقای الهام نگران سکه های طلای دریافتی از احمدی نژاد در این روزهای خود است . رانت خواران از کار دولت جدید به وحشت افتاده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
اشتباهی منفی دادم کاملاً حق با شماست.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
ببىن كيا دم از حقوق و قانون و قانون كرابي ميزنند!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
سوتي داده اقاي جهانگيري ...... وأي به حال مردم ايران از دست اين دولت مردان نا اگاه به قوانين و مملكت داري و خيلي خيلي احساساتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
رییس دیوان عدالت اداری هم گفته بخشنامه غیر قانونی است!
جالبه هنوز دولتشون تشکیل نشده دارن قانونگرایی شون را نشون می دن !!!
حالا خوبه حقوق خونده !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
مصوبات دولت گذشته بخصوص مصوبات اخیر بدون درنظر گرفتن مصالح کشور ومردم بوده فقط برای منافع شخصی وسیاسی رئیس جمهورگذشته و گروه مربوطه صادر شده است شما بفرمایید بخشش زمین های نمایشگاه بین المللی به صداوسیما بدون مصوبه مجلس و پرداخت قیمت زمین نمایشگاه به خزانه دولت چه منافعی برای مردم دارد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
سلام
پس بنا بود طبق اعتدال رفتار بشه.
روحانی مچکریم
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
سلام
اولا تو این سایت نمیدونم چرا فقط مخالفا نظر میدن البته نظر که نه توهین!!!
دوما دولتی که دم از قانون می زند به گفته رئیس دیوان خلاف قانون عمل می کند!!!
بسی جای تعجب است!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
مشکل از صاحاب سایت های دیگر است عزیزم اخه هنوز جیرشون قطع نشده پس فقط خودشونو اکثزیت میدونن
اینجا مشکل نداره تعداد واقعی شما همین قدره از خواب بیدار شید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
عرفان جان خودتو ناراحت نکن. فرارو فقط توهین ها را منتشر میکنه. فکر کنم مخاطبای فرارو معنی کامنت شما را نفهمیدن اکثراً مثبت دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
شماها اگه یک هفته دیگه سر کار بودید سند شش دانگ مملکتو به نام میزدید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
جوش نزنین ؛ دیوان عدالت هم گفته غیر قانونیه؛ اینم از دولت اعتدالتون ! تازه اولشه البته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
دوستان فرارویی الهام نگفته که مصوبه حتماً باید اجرا بشه بلکه عرض کردن که جهانگیری نمیتونه آنرا لغو کنه.. بنده خدا جهانگیری هم نمیدونه جریان از چه قراره. فکر کرده هر کاری که دلش بخواد میتونه انجام بده... اشکال نداره... یاد میگیره؟؟؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv