bato-adv
کد خبر: ۱۱۵۰۳۰

(تصاویر) یهودیان با عامل هولوکاست چه‌کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
به مناسبت پنجاهمین سالگرد اعدام آدولف آیشمن، عکس‌های نادری از این جنایتکار جنگی نازی مجددا منتشر شد که پژمردگی‌اش در زندان اسراییل را به تصویر کشیده‌اند.
 
آیشمن از افسران اصلی هیتلر و طراح اصلی سازماندهی هولوکاست بود که تدارکات لازم برای کشتار شش میلیون یهودی را سامان داد.
 
آیشمن دستیار اصلی هاینریش هیملر، رییس اس‌اس بود و اغلب از مقر اصلی گشتاپو در برلین دستور می‌داد که سرعت کشتار افزایش یابد و به افسران گوشزد می‌کرد که حتی به کودکان یهودی هم رحم نکنند. آیشمن پس از جنگ به آرژانتین گریخت و در کارخانهٔ مرسدس بنز کار می‌کرد تا اینکه توسط ماموران موساد دستگیر شد و برای محاکمه به اسراییل انتقال یافت.
 
 
گرفتار: آیشمن سرگرم سیگار کشیدن در سلول‌اش در زندان جالامه، اسراییل.
 
 
از عرش تا فرش: سرهنگ دوم نازی آدلف آیشمن (چپ) و متصدی برنامهٔ یهودی‌کشی هیتلر، در حال تی ‌کشیدن کف سلول (راست)
 
این عکس‌های به یاد ماندنی را عکاسی به نام گژون میلی برای مجلهٔ لایف گرفته است و آیشمن را در سلول زندان در حال تی‌ کشیدن کف سلول، مطالعه و نوشتن نشان می‌دهند.
 
این عکس‌ها به خوبی نشان می‌دهند که چطور فردی که یار غار هیملر و اغلب با هیتلر دمخور بود از عرش به فرش فرو افتاد.
 
همچنین در عکس‌هایی می‌بینیم که دارد زیر پیراهنی‌‌های خیس‌اش را پهن می‌کند، به تنهایی در وقت نرمش قدم می‌زند و منتظر محاکمه است.
 
سرهنگ دوم آیشمن را بابت ۱۵ اتهام جنایی به پای میز محاکمه کشاندند که جنایات جنگی علیه بشریت از جملهٔ آن‌ها بود. آیشمن در پایان به مرگ محکوم شد و در ۳۱ مه ۱۹۶۲ به دار آویخته شد.
 
 
دیو: آیشمن نشسته در آفتاب، در حیاط مخصوص نرمش در بیرون سلول
 
 
واپسین روز‌ها: آیشمن نشسته پشت میز و در حال نوشتن
 
این عکس‌ها نخستین بار در آوریل ۱۹۶۱ و به مناسبت آغاز محاکمهٔ آیشمن در مجلهٔ لایف چاپ شد.
 
کارهای روزمرهٔ آیشمن، غذا خوردن وی در ناهارخوری زندان و تقلای‌اش برای هم‌کلام شدن با نگهبانان زندان در این عکس‌ها نشان داده شده است. نگهبانان حاضر نبودند یک کلام هم با آیشمن هم‌صحبت شوند که تعجبی نداشت.
 
در شرح عکسی که آیشمن را دست به سینه در حال قدم زدن در حیاط ورزش نشان می‌دهد آمده است: سیم خاردارهای آشنای قربانیان وی اکنون گام‌های خودش را در چنبر خود دارند.
 
در عکس دیگری نگهبانی از پنجرهٔ سلول غذا خوردن‌اش را تماشا می‌کند. در شرح این عکس آمده است: غذا خوردن به تنهایی اما زیر نگاه نگهبان. زندانی در حال غذا خوردن در سلول. اکثر نگهبانان یک کلمه هم نمی‌توانند به زبان آلمانی حرف بزنند. البته صحبت کردن با او نیز ممنوع بود.
 
عکسی که او را در حال خواندن کتاب نشان می‌دهد نشانگر آن است که هنوز به فلسفهٔ نازی تعلق خاطر دارد. در شرح این عکس آمده است: خواندن و نوشتن منعی ندارد و آیشمن هم فقط کتاب‌هایی راجع به حکومت نازی را می‌خواند.
 
 
بیمار: آیشمن زیر نگاه نگهبانی نا‌شناس و تحت معاینه در سلول‌اش
 
 
 
استراحت: آیشمن در حال مطالعهٔ کتاب و استراحت در سلول
 
در شمارهٔ آوریل ۱۹۶۱ مجلهٔ لایف، دبیران تحریریه راجع به اهمیت این عکس‌ها برای خوانندگان توضیح داده‌ و نوشته‌اند که: هر چند گاهی انسان بزرگی نماد روزگار خود می‌شود. با بسامدی کمتر، انسان‌هایی نیز نماد خیر یا شر و عقلانیت یا جنون دوران خود می‌شوند. آدولف آیشمن این عضو حزب نازی چنین فردی است، نماد پلشتی و زشتی وصف‌ناپذیر آلمان هیتلری.
 
چند و چون دستگیری و محاکمهٔ آیشمن در پی گذشت نیم قرن همچنان موضوعی جنجالی است. آیشمن پس از پایان جنگ دستگیر شد اما توانست از زندان متفقین بگریزد. پیروزمندان جنگ در سراسر اروپا و جهان در به در دنبال بلندپایگان حکومت آلمان بودند اما از آیشمن نام چندانی در میان نبود. فقط با برملاشدن جزییات بیشتری راجع به نسل‌کشی یهودیان بود که نقش محوری آیشمن در آن برای تعقیب‌کنندگان مقامات نازی رفته رفته آشکار شد.
 
 
محاکمه: آیشمن در دادگاه اورشلیم، در محاصرهٔ پلیس اسراییل و ایستاده در جایگاه ضدگلوله‌
 
 
آیشمن در جایگاه متهمان در دادگاه عالی اورشلیم در تل‌آویو
 

 
گذرنامهٔ جعلی اسراییلی که برای خارج کردن آیشمن از آرژانتین به کار رفت.
 
آیشمن به مدت ۱۵ سال با هویت جعلی در آرژانتین زندگی و برای شرکت مرسدس بنز کار می‌کرد. در سال ۱۹۶۰ موساد در پی دریافت اطلاعات محرمانه‌ای، گروهی را برای ربودن وی و انتقال دادن به اسراییل به منظور محاکمه، به بوئنوس ‌آیرس اعزام کرد.
 
اسراییل در آغاز سعی کرده بود از طریق مذاکره با حکومت آرژانتین، آیشمن را تحویل بگیرد اما مذاکره به جایی نرسید.
 
سازمان اطلاعات و امنیت اسراییل که نگران بودن فرصت محاکمه‌ از دست برود آیشمن را به دام انداخت و پس از بیهوش کردن او را به طور غیرقانونی با پرواز شرکت هواپیمایی العال اسراییل از آرژانتین خارج کرد.
 
آرژانتین که از نقض حق حاکمیت خود به خشم آمده بود به سازمان ملل شکایت کرد. گلدا مایر، نخست‌وزیر اسراییل هم در واکنش به این شکایت در ابتدا ادعا کرد که ربودن و انتقال آیشمن توسط شهروندان غیرنظامی انجام گرفته است نه مقامات دولتی. دولت‌های آرژانتین و اسراییل بعداٌ به توافق رسیدند که هرگونه دعوای حقوقی در این مورد را خاتمه دهند.
 
 
روس‌ها در ۲۷ ژانویهٔ ۱۹۴۵ آشویتس را آزاد کردند و با صحنه‌های وحشتناک وصف‌ناپذیری مواجه شدند
 
طبق اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که به تازگی انتشار یافته است آیشمن با نام جعلی ریکاردو کلمنت به خبرنگاران گفته بود که پس از فرار تاسف می‌خورد که چرا یهودیان بیشتری را طی طرح نسل‌کشی یهودیان از بین نبرده‌اند.
 
آیشمن در دههٔ ۱۹۵۰ گفته بود که بزرگترین اشتباه‌اش این بود که همهٔ یهودیان را نکشته بود. گفته بود: کارمان را خوب انجام نداده بودیم. می‌توانستیم بیشتر مایه بگذاریم. مجری خشک خالی دستور‌ها نبودم. اگر چنان آدمی بودم احمقی بیش نمی‌بودم. در عوض جزو تصمیم‌گیرندگان بودم. ایده‌پرداز بودم.
 
در نوارهایی هم که به جا مانده به نظر می‌رسد که آیشمن به جنایاتی که مرتکب شده افتخار می‌کند چون یک کلمه هم اظهار تاسف نمی‌کند.
 
این نوار‌ها را مجلهٔ اشپیگل آلمان به تازگی و پس از آن پیدا کرده است که سازمان امنیت آلمان ۴۵۰۰ پرونده‌ راجع به آیشمن را منتشر کرد. این فایل‌ها در حال حاضر در بایگانی فدرال آلمان در کوبلنتس قرار دارد.
 
 

کودکان پشت سیم‌های خاردار در اردوگاه آشویتس واقع در جنوب لهستان
bato-adv
رسول
United States of America
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
خيلي احمقانه مي خواهند داستاني به نان هلاكاست را براي توجيح اشغال فلسطين به مردم غالب كنند. همه اين سناريو ها هنر نمائي شبكه صهيونيسم جهاني است ، مردم عاقل باشيد
مرداسنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
چه ربطی به یارانه ها داره
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
فرارو کاش راه و روش همپیاله هایت را نروی و همه نظرات را تایید کنی!!

اول اینکه دفاع شما از صهیونیستها دلیلش چیست(تاکید میکنم صهیونیستها نه یهودیان)؟ ثانیا 6میلیون یهودی در اروپا!!! لااقل منابعتان را کمی قویتر کنید!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
خاک بر سرت فرارو با اون 6 میلیونت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
احمدی نژاد گفت افسانه هولوکاست ، این کلمه یعنی اینکه هلو کاست دروغه ،که البته هیچ ربطی به ما نداره و معلوم نیست ایشون برای چی این حرفهای بی ربط را که بهانه جالبی برای صهونیستها میباشد را بیان کرد ؟در حالیکه موضع اصولی نظام همیشه این بوده که جنایات هولوکاست محکومست ولی به مردم فلسطین چه ربطی دارد؟و این جنایت در اروپا رخ داده ولی احمدی نژاد به طرز مشکوک و عجیبی ،چند بار ان را افسانه خواند که اسراییل هم خوب از ان بهر برداری کرد وهنوز هم میکند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۴
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
ما هولوکاستو نفی می کنیم بعد میگی 6میلیون یهودی کشته شدن؟
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
احمدی نژاد که میگفت هولوکاست دروغه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
احمدی نژاد پرسیده بود اگر هولوکاست را اروپایها بوجود اوردند چرا مردم فلسطین و خاور میانه باید تقاصسش را پس بدهند؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
فکر کنم از وقتی انقلاب شده تا الآن کسی به اندازه احمدی نژاد به اقتصاد ضربه نزده به خاطر همین من هم دل خوشی ازش ندارم ولی انصافا در مورد هولوکاست هیچوقت نگفت نبوده گفت باید تحقیق بشه...
mohammad reza arab
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
با این نوشته خود ادعای صهیو نیستها را در مورد هولوکاست تائید کردید قبول چیزی بوده نه انطور که انان میگویند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
مرگ کسب و کار من است(روبر مرل)
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
خالی نبندین دکتر گفته همش افسانه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
خوش به حالتون با اين دکترتون.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
هلوکاست یک دروغ بیشتر نیست قسمت بزرگ این دروغ کشته شدن 6 میلیون یهودی است. درحالی که کشورهای درگیر جنگ در اروپا کلاً نزدیک به 1.700.000 یهودی وجود داشته معلوم نیست این 4.300.000 نفر از گجا آمده است
ناشناس
Japan
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
بالام جان یه جوری بین 6 میلیون یا ارقام دیگه یکی به دو می کنی که انگار حرف از یه تعداد حیوونه، اصلاً تو بگو 6000 نفر، درسته به خاطر تعصبات بیجا تعدادی انسان بیگناه رو به جرم یهودی بودن بکشن؟ این کار از هر کسی و بر علیه هر مکتبی سر بزنه قابل دفاع نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آقای ناشناس کاملا درسته که بکشن. مگه نمیبینی اين چند نفر توله ای که ازشون مونده چجوری دنیا رو به گند و کثافط کشوندن؟
سجاد
United Arab Emirates
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
شاید به نظرتون جالب باشه ولی هولوکاستی که میگید توسط جامعه یهود طراحی شده که در واقع این فاجعه نوعی اصلاح نسل بوده بطوریکه اگر تحقیق کنید متوجه میشید هیچ یهودی سطح بالایی در این ماجرا کشته نشده.
بجای توهم خوندن حرف من تحقیق کنید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
کشتن راهش نیست. نمیبینید با همین بهانه کشتار چه امتیازاتی گرفته اند. اگه هولوکاست نبود قطعا یهودیها الان ضعیفتر بودند. کشتار اونها رو قوی کرد. اگه یک نژادی پست باشه نباید قتل عام بشه بلکه باید خوار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
پس اگر اين اطلاعات و اين تصاوير واقعي باشد كه دنيا معتقد است كه واقعي است پس با ادعا هاي جناب رئيس جمهور چكار كنيم!؟
عماد
Spain
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
شما هم خیلی زیرکانه بر تعداد قربانیان که غرب ادعا مینه یعنی شش میلیون صحه گذاشتید. این یعنی بازی در زمین دشمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بايد دروغ بنويسن يعني؟
عماد
Spain
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
نه خیر دروغ ننویسند. اتفاقا چون باید راست نوشت آمار شش میلیون غلطه.
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
دژژژژژژژژژژژژژمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آقا عماد جوری از غلط بودن آمار 6 میلیون میگه انگار خودش شخصا کشته ها را سر شماری کرده!
ناشناس
Germany
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
ولی رئیس جمهور ما میگه همه اینا حرف مفته وهولوکاستی در کار نبوده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
ویلکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
پس هولوکاست داستان نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
دستش درد نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
یادمان باشد که خداوند فرموده نزد من هیچ چیز بدتر از قطره خونی نیست که به ناحق ریخته شده باشد
salar
United States of America
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
دمش گرم عجب انسان شریف وروشن فکری بوده منم باهاش موافقم فقط یه جا اشتباه کرده که همه ی یهودی هارو نکشته بود انشاالله یهروزی برسه که تمامی یهودیان از بین برن
ناشناس
Finland
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
...... بر سر نژادپرستت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
سالار تو خارج میخوری و میگردی از انسانیت بویی نبرده ای .و نقش خدا را در این وسط فراموش کرده ای که همه افریده خدایند و قتل نفس گناه کبیره است
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
خارج نیست داداش من با وی پی ان اومده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
واقعا که.برات متاسفم اقای نژادپرست.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
مگه آقای مدیریت منکر هولو کاست نشده؟
یکی مثل تو
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
بابا این سایت فرارو هست یافرااسراییل؟شماراچه شده؟خیلی ازاسراییل غاصب طرفداری میکنید نکنه فردابه رسمیت بشناسیدش؟حق فلسطین چه میشود؟کدام عاقلی افسانه سرتاپادروغ هلو کاست راباورکرده؟ ازشمادیگه انتظارنداشتیم برای اسراییل جنایتکاراشک بریزید......اسراییل بایدازصحنه روزگارمحوشود. :امام خمینی
ناشناس
Finland
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
برو بابا کشکت رو بساب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
به اسراییل کاری نداریم به کشتار ایراد میگیریم هوچی گری در نیار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
چه ربطي داشت اونوقت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
اينا همشون شيفته آدمكشي ان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
تدارکات لازم برای کشتار شش میلیون یهودی ،، چی میگی !! 6 میلیون اونم یهودی !! به گواه سرشماری های خود اروپا کل جمعیت یهودیان قبل از جنگ کمتر از 4.6 میلیون بوده حالا چطوری از 4.6 تونستند 6 میلیون رو بکشند خدا عالمه تازه بعد از جنگ هم 2 میلیونشون میرن فلسطین ما که تو این حساب کتاب موندیم!!!! بعد اگه هم کشته شده باشند خونشون از بقیه کشته شده ها مگه رنگی تره که اینقدر مظلوم نمایی می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
الان میخوای چی رو ثابت کنی؟ هولوکاست رو یا مظلومیت یهود یا ؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
يك آقايي فرمودند هالوكاست وجود ندارد شما عكساشو چاپ كردين من نميدونم اگر حرفهاي اون آقا درسته كه صدر درصد خودش فكر ميكنه درسته اين عكسها چطور از افسانه ها گرفته ميشن ؟
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
این طوری که مینویسندنبوده خود یهودیهابرای گشتاپو جاسوسی می کرده
مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
با سلام
آمار 6 میلیون یهودی کشته شده در واقعه هولوکاست درست نیست. اهل مطالعه (مانند روژه گارودی) در این حوزه چیزی میان ششصدهزار تا حداکثر یک میلیون نفر را ذکر می کنند. هر چند یک کشته هم محکوم است ولی شما هم بیخود آمارها را زیاد نکنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
یعنی شما هولوکاست و قتل 6 میلیون یهودی رو قبول دارید؟؟؟
ناشناس
Argentina
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
خدا رحمتش کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
خداوند بيامرزتش
sasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
ایا به نظر شما مسا ئلی مهمتر توی مملکت ما نیست که بیائیم راجع به این قبیل مسائل بحث کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
اولا: خیلی ها معتعدند یه سری یهودی کشته شدند ولی شش میلیون نفر نبوده. ثانیا در کنار یهودیانی که کشته شدند اسم یه عده مسیحی و مسلمون هم در کنار اسم یهودی ها به چشم میخوره که اونا هم کشته شدند ولی هیچکس مانوری راجع به اونا نمیده. ثالثا: بعضی ها میگن کوره آدم سوزی رو بخاطر شیوع وبا در اردوگاهها ایجاد کردن بخاطر حفظ جون بقیه. رابعا حداکثر این است که یه عده یهودی به دست اروپایی ها کشته شدند حال چرا غرامت این کشته ها را باید مسلمانان و بخصوص فلسطینی ها بپردازند.
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
براي حفظ شان و ابروي رييس جمهور محترم قضيه هولوكاست را نفي ميكنيم
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
به قول خاتمی عزیز اگر حتی یک نفر هم کشته شده باشد، فاجعه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
فرارو چرا به نظر آقای سالار که در نوشته اش آرزوی کشته شدن همه یهودیان را دارد اجازه انتشار دادی؟
یعنی این حد از نژادپرستی و نفرت پراکنی با استانداردهای شما برای انتشار نظرات هماهنگ است؟
ناشناس
United States of America
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بله نباید اجازه داد نظرات فاشیستی و نژاد پرستانه به هر عنوانی انتشار پیدا کنند کاملا با این عزیز موافقم و مطئنم هر انسانی با یکم انسانیت دوست نداره یک هم نوع رو فقط بخاطر دین یا رنگ پوست از روی زمین حذف کنه. واقعا تاسف آوره
gh
United Arab Emirates
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
مرگ هر انسان مرگ بشریت است چه 6 میلیون نفر چه 6 نفر ... به هر حال به تاسی از حضرت علی که از زخم شدن پای یک یهودی فرمود اگر مسلمانی این را ببیند و بمیرد مرگش بیهوده نبوده ... هر کس این صحنه های هولناک را ببیند و وجدانش تحت تاثیر قرار نگیرد نمی دانم نامش را باید چه گذاشت ... به قول استاد سخن سعدی شیرازی : تو که از محنت دیگران بی غمی ... نشاید که نامت نهند آدمی ... ما به حال کشته شدگان هولوکاست غصه می خوریم به حال کودکان فلسطینی می گرییم چرا که ما انسان هستیم مسلمانیم و ایرانی
ARMS
Canada
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
عوضی این چرتو پرتو بردار میام با دست خودم خفت میکنما یهودی کثافت
مجتبی
United Arab Emirates
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
عاقلان دانند
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اوه اوه ایشون تو کانادا جوش آوردن یا با وی پی ان اومدن اینجا شخصیت خوبشون رو به رخ میکشن؟!!!
ناشناس
United States of America
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
فرارو جان این مطلب که هنوز اینجاست.می خوام بدونم این آقا خفه تون کرد بالاخره یا نه؟!!!
امیر
Switzerland
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
ما در این برهه از زمان باید یاد بگیریم که چگونه برای خودمان زندگی کنیم و مشکل تراشی نکنیم. ما لزومی نداره که در رادیو تلویزیون که تمام دنیا دنبال بهانه است دائم اینکار را انکار یا تائید کنیم و برای خودمان الکی مشکل اضافی درست کنیم. این مشکل را اروپاییها دست کرده اند و مربوط به آنهاست ولی حالا با صحبتهای بجا یا نا بجای ما همه تیرها به ما نشانه رفته. برای نمونه کشوری مثل مالزی که غالب مسلمانند نه به اسرائیلی ها اجازه سفارت زدن میدند نه اینکه راه و بیراه به اونها فحش میدند. امیدوارم که تونسته باشم منظورم رو برسونم و به کسی بی احترامی نشده باشد.
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
آقا تاریخ اعدام و محل دفنش رو هم بگو وقت شد یادبود بگیریم سر خاکشم رفتیم فاتحه بخونیم حقش هست یک اتوبان تو تهران بنامش کنن روحش شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
در ترجمه مطالب باید دقت شود . درست است که اصل وفاداری در برگردان متن باید رعایت شود اما از همان ابتدا قضیه 6 میلیون یهودی کشته شده بدون دقت در آثار ونتایج (از دیدگاه خوانندگان) کار شده است . بسیاری از انسان های کشته شده در جنگ جهانی دوم چه یهودی و چه مسیحی و چه مسلمان بی گناه بوده اند . نمی توان یک نفر را به جرم پیروی از دین خاصی محکوم کرد . اهانت هم راه حل نهایی نیست . هیچ کس منکر کشتار یهودیان به دست جنایتکاران نازی نیست و نباید برای این جنایتکاران طلب آمرزش کرد . صحبت بر سر سوء استفاده های رژیم اسرائیل از این قضیه است که خب آن هم بحث وجایگاه علمی خود را می طلبد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
نسل کشی در تاریخ بشر سابقه زیادی دارد همانند : نسل کشی ارامنه(1915 توسط حکومت عثمانی) ، نسل کشی سرخپوستان آمریکای شمالی ،مرکزی و جنوبی در قرون 15 تا 18 میلادی توسط حکومتهای اروپائی ، نسل کشی در رواندا و بوسنی در اواخر قرن بیستم و .... اگر بخواهیم محاسبه کنیم تعداد انسانهائی که در این نسل کشی ها از بین رفتن به مراتب بیشتر از نسل کشی یهودیان توسط آلمان نازی است اما به ندرت به آنها اشاره می شود. ضمن اینکه در جنگ دوم جهانی بیش از 50 میلیون غیر نظامی در کشورهای مختلف کشته شدند که یک نمونه آن بمباران وحشیانه هامبورگ در پایان جنگ بود و زمانی اتفاق افتاد که شکست آلمان مسجل شده بود و بیش از 90000 غیر نظامی بی گناه طی 48 ساعت بمباران وحشیانه هواپیماهای آمریکائی و انگلیسی قتل عام شدند اما هیچ کس تاکنون عاملان آن را به دادگاه نکشانده . مدعیان دروغین حقوق بشر آمریکائی و انگلیسی آب نیست و الا شناگرهای قابلی هستند و اگر پایش بیفتد از رژیم نازی و استالین و غیره بدتر عمل می کنند و خیلی هم خوب بلدند آن را توجیه کنند. از سایت وزین فرارو انتظار بیش از این است که بلندگوی تبلیغاتی قضیه زیر سوال هولوکاست شود. شما بهتر است به همین مواردی که بنده اشاره کردم و اسناد محکم تاریخی دارد بپردازید.
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بله قربان ما همه گوش به فرمان تو ایم ببینیم چی دستور میفرمایید انجام بدید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
لطفا منطقی پاسخ بدهید درصورتیکه این فردمحترم ناشناس به نکات جالب و دقیقی اشاره نمودند تازه ایشان میبایست به بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی حمله به عراق و افغانستان به دلایل واهی جنگ هشت ساله تحمیلی بر ایران و انواع ترورهای گوناگون در ایران و سایر کشورهای آزادیخواه و حمایت تمام و کمال از گروهکهای تروریستی چون ریگی و منافقین حمایت بیش از حد از اسرائیل عامل جنایتهای معروفی چون صبرا و شتیلا و هزاران مورد دیگر
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
موافقم/متاسفانه تاریخ رو فاتحان مینویسند
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
برخی اسنادکه البته قطعیتش هنوزمشخص نشده حکایت اززدوبندبزرگان یهودبا هیتلرداره به این معنا که هیتلریهودی ها روکشتارکنه تا بهانه ای برای تشکیل حکومت یهودایجادبشه.آیشمن درآخرین خواسته اش تقاضا کردیهودی بشه وقتی علت روپرسیدن گفت تا با مرگ من یه یهودی دیگه ازروی زمین کم بشه.کل جمعیت یهود3میلیون نمیشدچه جوری شش میلیون قتل عام شدند.قتل عام شهردرسدن آلمان توسط متفقین ازکشتاریهودی ها بیشتربود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
از همون اسناده معروفه؟!!!!
آریامن
Australia
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
اگر کسی انکار کند که مغول ها پانزده میلیون نفر را در ایران کشتند آن وقت چه باید گفت؟
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بزرگواراني كه دم از كشتن مي زنند، اگر فرزند خودشان در پشت سيم خاردار منتظر كشته شدن بود، چنين ادعاهايي مي كردند؟ در حالي كه آيه صريح قرآن شريف تاكيد بر اين دارد كه كشتن يك بي گناه، معادل كشتن تمام خلق است و براي خون ناحق چنين حرمت قائل است، كشتن كودك يهود، مسيحي، مسلمان، بودايي، هندو و...يا هرچه و هرچه كه آفريده خداست، معنايي دارد؟...مسئله 6هزار يا 6 ميليون نيست...مسئله قرباني كردن انسانيت در پاي هواي نفس است حال به هر نامي، نازيسم، صهيونيسم، اسلاميت افراطي يا هرچه....هرگاه خواستيم فرمان قتل بدهيم، ياد فرزندان و كسان خود بيفتيم تا دهانمان بسته شود....حق يارتان
در حسرت انسانیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
من اینطور فکر میکنم که وقتی در حالتی نا متعادل دیدی پات داره رو حتی رو یه سوسک یا یه موجود از نظر بعضیها چندش اور دیگه فرود میاد ، اونوقت به زحمت کاری کردی که زیر پاهات نمونه حتی به قیمت زمین خوردنت ،معلوم میشه با حیونا فرق داری و انسان هستی.
دکتر حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بی ربطه ولی فکر میکنم کل افرادی که این سایتو میبینیم کلا خیلی بخوای محاسبه کنی 500 نفر هم نمیشه با توجه به نظرات مثبت و منفی
ناشناس
United States of America
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
از همین 500 تا هم 480 تاش مخالف توان.دیگه حساب کن خودت کجای کاری
دکتر حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بی ربطه ولی فکر میکنم کل افرادی که این سایتو میبینیم کلا خیلی بخوای محاسبه کنی 500 نفر هم نمیشه با توجه به نظرات مثبت و منفی
ارمن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
چزا حادثه پوريم رو نمي گيد كه كلي ايراني به دست يهودي ها كشته شدن اونم در زمان خشاريارشاه بزرگ ! هرسال هم اين حادثه رو جشن مي گيرن
آریامن
Australia
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
انها که به مجوز شاهنشاه به قتل رسیدند اتباع امپراطوری ایران بودند نه ایرانی نژاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
ایرانی که فقط فارس نیست. ضمنا چون خشایار ملعون مجوز داده باید قتل عام انجام بشه؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
اين همه ادم دارن ميگن هولوكاست افسانست
هزار تا دليل واضح هم دارن
سياست جمهوري اسلامي هم كه مشخصه
حالا سايت محترم شما دقيقا عكسهاي تبليغاتي و اسناد خود يهودي ها رو واسه اثبات ادعاشون بدون هيچ توضيح روشنگري اينجوري مطرح ميكنه؟!!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
کدوم همه؟ برادر من زیر سوال بردن نسل کشی یهودی ها دور از عقل و نهایتا از سر احساساته و حالا اگر اقای احمدی نژاد یه زمانی یک صحبتهایی کرد که الان نمیکند یا آن نویسنده فرانسوی یک چیزی گفته اینها همه نمیشوند و در نهایت هم هر نتیجه ای بده نتیجه مثبتی نیست. اگر میخوایید با اسرائیل در این زمینه بحث کنید بهتر است بروید ببینید چرا به نسل کشی های دیگر مثل ارامه یا رواندا و ... رسیدگی نمیشود یا این چنین قربانیان مورد حمایت قرار نگرفته اند.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
مگه هولوکاست ساختگی نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
چقدر این بابارو تو زندون شکنجه کردن و کشتنش.
اینو باید به دهند دست ما تا بفهمه دنیا دست کیه و کهریزک یه جایی نزدیک تهرونه
راستی جای قاضی مرتضوی رو هم خالی کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
کی گفته این عکس بچه جهوداست؟
اختون شاتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
آقاي محقق چرا از نويسنده معروف فرانسوي كه هولوكاست رو به چالش كشوند وبدختش كردن وزنداني شد چيزي نميگي نكنه تو هم صهيونيست هستي؟
arash
Switzerland
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
نمیدونم چرا تو ایران یهودی را مساوی با صهیونیست و اسرائیل میدونند
اولا اثبات شده که نسل کشی توسط هیتلر انجام گرفته پس بحثی تو این مهم نیست اما مطلب اسرائیل و فلسطین یه موضوعی جدای از نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم هستش که ما مرتب به اشتباه نسبت به هر دو موضوع جبهه میگیریم
پویا
Germany
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آرش جان اگر تورات و تلمود رو بخونی ، میبینی که یهودیان چه موجوداتی هستند و درخواهی یافت که تفاوتی بین یهود و صحیونیسم نیست. "تورات و تلمود رو بخونید"
مهدی پارسافر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
سلام
به عنوان یک متخصص نکات ذیل را می نویسم:
1- هیچ سیاستی مبنی بر کشتار یهودی ها از سوی آلمان هیتلری وجود نداشته است و حتی یک برگ سند در این زمینه موجود نیست.

2- آلمان یهودیان را به عنوان دشمن خود تلقی می کرد و سیاست آلمان، جمع آوری یهودیان و تبعید آنها به ماداگاسکار یا فلسطین بود و همکاری کاملی نیز بین هیتلر و صهیونیست ها در این زمینه وجود داشت.

3- با شدت گرفتن جنگ، بحث انتقال یهودیان به پس از جنگ موکول شد و در کنفرانسی به نام وانسی تصمیم گرفته شد که حل نهایی مساله یهود (یا همان مهاجرت) به بعد از جنگ موکول شود.

4- پس از آن یهودیان به اردوگاههای بزرگی مانند برگن بلزن (در آلمان) یا آشویتس در لهستان انتقال یافتند تا از نیروی کار آنان استفاده شود

5- یهودیان در این اردوگاهها کار می کردند و در وضعیت نسبتا مطلوبی بودند (با توجه به شرایط جنگی) حتی برایشان استخر، سالن تئاتر، زمین فوتبال و غیره نیز مهیا شده بود (مثلا در اردوگاه آشویتس). به زندانیان در این اردوگاهها در قبال کار پول داده می شد.

6- در اردوگاههای کار اجباری آلمان فقط یهودیان زندانی نبودند بلکه کمونیست ها، دزدها، قاتلها و مجرمین سیاسی و غیره نیز حضور داشتند.

7- با ورود عده ای از اسرای روس به چند اردوگاه کار اجباری که مبتلا به تیفوس بودند، نعضل تیفوس در اردوگاهها بالا گرفت و تلفات بسیاری چه از زندانیان و چه از آلمانها گرفت.

8- با شروع شکست المان از جبهه روسیه و شروع اضمحلال رایش سوم، به علت فرو پاشی سیستمحمل و نقل آلمان (عمدتا راه آهن) وضعیت اردوگاهها وخیم شد.

9- دفن اجسادی که از تیفوس می مردند بنا به عللی چند ممکن نبود (مثلا به علت نزدیک بودن منابع آبی به سطح زمین و احتمال تسری ویروس به شهرهای مجاور) لذا کوره های جسد سوزی در اردوگاهها تعبیه شد تا اجساد بیماران تیفوسی را بسوزاند.

10 - هیچ اتاق گازی برای کشتار افراد وجود نداشته است. آنچه که بود اتاقهایی برای ضدعفونی کردن البسه و دیگر وسایل با گاز زیکلون بی بود.

11- شایعه کشتار یهودیان فقط در حد شابعه بود و هیچ مقام رسمی در جهان به آن توجهی نمی کرد. در خاطرات چرچیل یا روزولت هیچ اشاره ای به هولوکاست نشده است.

12- آیشمن یک کارمند با درجه متوسط در واحد ادیان و فرق گشتاپو و مسوول قسمت یهودیان بود. او یهودیان بسیاری را از آلمان به دیگر نقاط منتقل نمود.

13- پس از جنگ آیشمن ناپدید شد و بعدها مثلا توسط موساد در آرژانتین شناسایی و ربوده شد.
ظاهرا هیچ کس به این نکته توجه نکرده بود که آیشمن که ادعا می شود یهودی کش قهاری بوده چرا آرژانتین را برای فرار از آلمان انتخاب کرده ؟ چرا که می دانیم اقلیت بزرگی از یهودیان در آرژانتین ساکن بوده و هستند؟ آیا بهتر نبود آیشمن به تبت یا کره شمالی یا استرالیا می گریخت؟

14 - هولوکاستی که یهودیان مدعی آن هستند بزرگترین فریب قرن بیستم است. هدف نهایی این فریب فتح فلسطین بود.

در این زمینه سخن بسیار است ولی به همین نکات بسنده می کنم.
از سایت فرارو تقاضا دارم تا با انتشار این کامنت فضای مناسب تری را برای بحث علمی باز کند.

تاکید می کنم که اسناد و مدارک تمام نکاتی که گفته شد در اینترنت موجود است و براحتی با یک جستجوی ساده قابل دسترسی است.

یا علی

پارسافر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
چقدر توجیهات آشناست، شما رو یاد قاضی مرتضوی نمی دازه، شکنجه نبود و منژیت بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
جناب متخصص شما منابع این تزتون ظاهرا جستجوی ساده در اینترنت بوده !
از بد حادثه اگر کسی یه جستجوی ساده در اینترنت بکنه ، که ابروتون در خطر می افته ، حدئقل پیشنهاد مناسبتری میدادید ، جهارتا کلیدواژه ضمیمه پیشنهاد جستجوی ساده تون میکردید که ملت یه مقداری با واژه متخصص ارتباط برقرار کنن ، ...البته زمیته تخصصتون بماند!
امیر
United States of America
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
مگه هولوکاست واقعیه؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
ويل دورانت ميگه :
تاريخ نصفش تو پرده ابهامه و نصفه ديگش غرض ورزانست .
حالا اين قسمت غرض ورزانشو كاملا از صحبتهاي خسرو معتصد ميشه فهميد .
پویا
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
ممنون از کامنت آقای مهدی پارسافر . بسیار جامع بود.
راد
United States of America
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
خودِ آلمانیها میگن شش میلیون یهودی،کشته شدن و هنوز هم دارن جریمه اش رو میدن.
مهدی پارسافر
United Arab Emirates
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
سلام
اگر منظور دولت آلمان است که درسته و این دولت صد در صد صهیونیستی هولوکاست را قبول داره و اصلا این افراد کاملا دستچین شده هستند

اگر منظور مردم آلمان هستند باید گفت که این مردم تحت تبلیغات بسیار فراوان قرار دارند ( از بعد جنگ تا به حال یعنی حدود 70 سال)

جناب راد
در مورد مسائل تاریخی به اینکه چه کسی قبول دارد یا ندارد نباید توجه کرد
باید در پی حقیقت بود که البته در اغلب موارد تلخ است!
پویا
Germany
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
ممنون از کامنت آقای مهدی پارسافر . بسیار جامع بود.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv