bato-adv
کد خبر: ۴۷۰۳۶۵

طرح مجلس برای «مهریه»

طرح مجلس برای «مهریه»

با توجه به افزایش قیمت سکه بسیاری از مردان ایرانی دیگر توان پرداخت اقساط مهریه خود را نداشته و بر اساس قوانین موجود در خطر دستگیری و زندانی شدن قرار دارند.

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

فرارو- در ادامه طرح های جنجالی و بحث برانگیز مجلس شورای اسلامی برای مسائل مختلف، کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح اصلاح قانون مهریه خبر داد و گفت: "هم اکنون اقدامات کارشناسی این طرح در دست اجراست."

او با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت مهریه افزود: "هدف ما ایجاد توازن در این زمینه برای مردان و زنان و همچنین رعایت حقوق زوجین است."

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: «در تدوین این طرح از نظرات قوه قضائیه، وکلا و کارشناسان مربوطه استفاده شده است.»

دلخوش افزود: «با توجه به افزایش قیمت سکه شاهد مشکلاتی در پرداخت مهریه هستیم که این امر موجب بی انگیزه شدن جوانان برای ازدواج شده است.»

او یادآور شد: "ما به عنوان قانونگذار باید به گونه‌ای عمل کنیم که از قوانین به صورت درست و در جهت اجرای عدالت استفاده شود."

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با اشاره به تصویب قانونی در خصوص مهریه تا ۱۱۰ سکه در دوره‌های گذشته مجلس افزود: «هم اکنون با شرایط فعلی اقتصادی کشور محدودیت‌هایی برای پرداخت این میزان سکه وجود دارد و همین امر موجب اختلاف در خانواده‌ها نیز شده است.»

به گفته دلخوش در طرح اصلاح قانون مهریه سعی شده است ضمن ساماندهی این امر، تعادلی نیز در این زمینه ایجاد شود.

جزییات طرح مورد بررسی مجلس هنوز اعلام نشده است اما این اتفاق پس از آن رخ می دهد که در هفته های اخیر  تجمع هایی از سوی بدهکاران مهریه مقابل پارلمان برگزار شده است. 

با توجه به افزایش قیمت سکه بسیاری از مردان ایرانی دیگر توان پرداخت اقساط مهریه خود را نداشته و بر اساس قوانین موجود در خطر دستگیری و زندانی شدن قرار دارند.

قوه قضائیه در این باره اقداماتی انجام داده است از جمله آنکه بدهکاران مهریه زندانی نمی‌شوند و یا اینکه دستور العملی جدید درباره مطالبه مهریه ابلاغ کرده است. 

با این وجود منتقدان می گویند حل مسئله مهریه با تغییر بنیادین قانون امکان پذیر است. این دسته معتقدند زمانی ماجرای مهریه حل می شود که زن و مرد حقوق مساوی در بحث ازدواج داشته باشند، در این باره تاکید بیشتر بر بحث حق طلاق است. که در حال حاضر قانون آن را منحصر به مرد کرده است. 

bato-adv
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مردای ایرانی بی وفان نمیشه با اقایون خارجی مقایسو.ن کرد ، جدیدا هم هر چی میخرن از اول بنام خواهرومادرش.ن میزنن ک چیزی ب زنش نرسه ، عمر زندگیای مشترک کوتاه شده چون روراستیه مردا کم شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تویی سمی..چرا اشتباه نوشتی معصومه ای کلک
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
كامنت ها رو خوندم;واقعا براي خودم متاسفم كه در جامعه اي زندگي مي كنم كه اكثر افرادش مغز فندقي دارن
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تو كه مغزت سرشار از پهنه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مهریه فقط 14 سکه بیشتر از این دیوانگیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
این هم زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
حیف یکی.بگو یک قرون
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مهریه ی ۱۴۰۰ سکه و نفقه و حق طلاق حق مسلم خانم ها هسش.هر کسی نمیتونه این حق رو به خانم ها بده.همان بهتر که مجرد باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
فاطمه خانم واقعا گل گفتی
به عنوان یک مرد من هم همین رو میگم آقا پولش رو داری بگیر پول نداری نگیر الکی هم دختر ها رو الاف نکن تازه من میگم که اصلا نقدی همون شب زفاف دستگاه پوز بیارند و آقا داماد همونجا با کارت پول رو پرداخت کنه یا اگه مبلغ بالا بود با شبا پرداخت کنه ....
دقیقا این صحبت شما اصل تفکر خانمهای ایرانی است که شما با صداقت کامل بیان کردید ممنون از این صداقت شما .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
احتمالا ترشیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
فقط ازدواج سفید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
تکبیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
صیغه حق مردان است
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خانم عسل اولا مودب باش بی ادب
دوم اینکه شما زنان مگه کی هستید؟
حقوق برابر در مقابل تکالیف برابر است
فمنیستهای ریاکار
شما سربازی نمی روید
مهریه هم میگیرید
نفقه هم می گیرید
ارت و دیه مرد که دو برابر است در نهایت گیر خود شما زنان می اید
تا لنگ طهر هم که خواب هستید
طلبکار هم هستید
زنان اروپایی بسیار صادق تر از زنان ایرانی هستند
انها اگر ادعای برابری دارند در همه جا برابر هستند
حذف مهریه درست است
اموال بعد از طلاق تقسیم شود اما به شرطی که توسط هر دو جنس تشکیل شده باشد و نه فقط زنانم.
حق طلاق به زنان داده شود
ارث و دیه هم مساوی شود
ازدواج زیر 18 سال هم منع شود
سهم زنان هم از بازار کار با مردان مساوی شود
سربازی مردان یک سال سال کسر شود و زنان یک سال سربازی بروند اما نه در ارتش بلکه در مراکز درمانی و اموزش
توصیه به اقایون ازهمان بیست سال پیش این بوده که زنان را لوس نکنید
البته ظلم هم نکنید
در نهایت مقصر اصلی حکومت است که دو جنس را به جان هم انداخته است
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
نظر فشلت همه جا هم نوشتی کی بهت گفته زنهای خارجی بهتر هستند
من یک رفیق دارم ده سال پیش رفت اسپانیا خانومش اهل یونانه
پدر رفیقمو دراورده فوق العاده طماع و بدجنسه
ادم ناتو همه جا هست زن و مرد هم نداره
ناصر خطاب به توحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کم هوش مودب باش
منظور میانگین افراد است
بله میانگین رفتار زنان اروپایی بهتر است
زنان ایرانی اینقدر تنبل و بی معنی هسند که حتی به بهانه زن بودن خون اهدا نمی کنند و تقریبا تمام خونها ها را مردان اهدا می کنند
در اروپا و امریکا نصف خونها را فقط زنان اهدا می کنند
واقعا تولید شما زنان چیست
بلبل زبانی و مصرفگرایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دمت گرررم عالی گفتی به ویژه دخرتان اروپایی مثل بلژیک و سوییس و نروژ و فنلاند هم سربازی می روند و خیلی بهتر از خترهای افاده ای ایران هستند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۴۴
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مسئله فقط مهریه نیست. کسی که کار ندارد چطور میتواند برنامه ریزی برای آینده داشته باشد.
ناشناس
Finland
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مجلس و دره های نرفته
ناشناس
Portugal
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
باید مثل همه کشورهای پیشرفته، همه دارایی های مرد و زن که بعد از ازدواج تحصیل کردند، نصف بشه.
ناشناس
Japan
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
میگن چهار تا عقدی و بی نهایت صیغه مجازه ، با این مهریه های سنگین که نمیشه سنت پیغمبر و اءمه را بجا اورد ، بالاخره مجلس انقلابی میخواد کار را برای خودش و طرفداراش اسون کنه .کلی زحمت کشیدن چنین مجلسی درست کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
جناب ناشناس ۰۱:۰۸ این قانون هم اشتباهه مهم اینه که ثروت و املاک بنام کی باشه این قوانین بدرد کشور ما نمیخوره
ناشناس
United States of America
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
به نظر من ایراد کار در بحث مهریه حقوقی نیست بلکه فرهنگیه، مهریه حق خانم هست درست ولی مرد هم باید متناسب با توانایی خودش زیر بار این بدهکاری بره.
اگر مردها بر اساس توانایی خودشون میزان مهریه رو قبول کنن و زیر بار این مهریه های سنگین نرن اون وقت کم کم این فرهنگ از بین میره
کسی رو پیدا کنید که به دنبال این چیزها نباشه و مهم اینه که این جور دخترها هم زیاد هستند. نمیشه هم خدا رو داشت و هم خرما
ما کردیم شده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بعنوان یک پسر مجرد به هیچ عنوان بخاطر وجود مهریه ازدواج نخواهم کرد! خداروشکر که جوونای دیگه هم عاقل شدن و حالا حالا دختران باشند تا کسی بیاد خاستگاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دمت گرم مثل خودمی از آرامش و آسایشی که خدا بهت داده کمال استفاده را ببر .
البته ازدواج خوب است اما نه با هر شرایطی و هر قانونی اگه ازدواج خوب با مهریه کم یا بدون مهریه پیش امد حتما ازدواج بکن اما ولی همین فکر که من به این زن 400 میلیون یا یک میلیارد یا هرچی بدهکارم و باید به حرفش گوش کنم که اذیتم نکنه زندگی و اسایشت رو آتیش میزنه ....
قدر آرامش در زندگیت رو بدون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مهریه را بر اساس درآمد مرد بر پایه پول قراردهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من یک خانمم و تحت هیچ شرایطی با مردان ایرانی بی تعادل ازدواج نخواهم کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به 21:51
تو رو خدا با من ازدواج کنید مردم از مجردی و بی همسری خواهش میکنم تو رو خدا تو رو خدا شما که کاملی و تعادل داری بیا با من ازدواج کن التماس میکنم ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقا مگه عقلمو از دست دادم با تو ازدواج کنم؟ دقیقه اول با نگاهی عاشقن بعد از وصال با باد و نسیمی فارغند. خودشوم هم‌نمیدونن از زندگی چی میخوان مردا. البته طنها هم به همچنین. به نظدم‌بیشتر مشکلات روان هست نه این چیزهایی که می نویسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
توروخدا اینکار نکن اگه تو زن نگیری دخترها ترشیده میشین تورو خدا تو اگه ازدواج نکنی دنیا زیرورو میشه
نرو سمیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خاک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خداوکیلی دخترا چقدر غصه میخورن تو نمیری خواستگاریشون! پسرم چی میزنی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
واقعا این سیستم همچین پسرایی پرورش میده. اوف بر مادرایی که همچین پسرای کوته نظری پرورش دادن.
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خوب مهریه هم اززن بگیریدتابعضی ازمردهاراحت همسرشونوول کنن وبرن سراغ نفربعدی حق طلاق هم دارن همه چیزبه نفع مردان هرمردی باتوجه به وسع مالی خودش بایدمهریه قبول کنه وقتی چشم بسته قبول میکنه بایدفکرعواقبش هم باشه یک زن بی پناه دراین جامعه وقتی شوهرش بهش خیانت کنه چکارکنه هیچ درامدی هم نداشته باشه راحت ازمهریه اش بگذره تااون بره پی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خوب ما مردها که خائن و خراب و فاسد شدیم حالا فرض کنید که یک خانمی به همسرش خیانت کرد مرد باید چیکار کنه !!!
اگه بخواد طلاقش بده باید یکی دو میلیارد پول بده اگه نخواد طلاق بده که خانمه دوست پسر داره و....خوب اگه زن خراب بود چی !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خفه شو بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قانون اون زن را مجازات میکنه ولی به مردان حق تجدید فراش میده. انقدر آزار میدن تا همسر اول رضایت بده. شما آقایون توجه کنید که با خواستگار دختر وخواهر خودتون چه می کنید همون توقع رو هم در مورد خودتون داشته باشید.
حاج محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چه میگویی زن؟نباید به شما اجازه کار کردن و صحبت کردن داد که اینجور جوانان مملکت را به خاطر هوس رانی های خود به زندانها انداختین بس کنید دیگر
دکتر محمدخان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بعنوان یک حقوقدان که بسیار با پرونده های مهریه درگیر بودم در جواب این خانم عرض میکنم : مهریه اگر مبنای تحت فشار قرار دادن مرد باشد به هیچ عنوان ضامن خوشبختی نخواهد بود ! این رسم جاهلی باید برچیده شود و قانون مهریه و همینظور حق طلاق و حضانت فرزند دچار تعییرات کلی شود تا دیر نشده...زندگی مجردی و ازدواج سفید در شان فرهنگ و جامعه ایرانی نیست ! آقایان قانونگذار به خودتان بیایید و مثل کبک سر در برف نکنید ببینید چه بر سر حوانان ما آمده ! شما دارید بنیان تشکیل خانواده را منقرض میکنید ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
پس بزرگترین مشکل
سریع یک قانون مهریه تصویب کنید تو مجلس.
کاری نداره که.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خفه شو دلال سکه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آفرین به دکتر محمد خان
حقوق برابر باشد مهریه می خوایم چیکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
حاج محمود آبروی هرچی حاجی است را بردی. امیدوارم واقعا حاجی نباشی وگرنه با این تهمت و افترا انشالله خدای همون کعبه توی کمرت بزنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
زنو چه به این حرفها هزار و یک مسولیت رو دوش ما مردهاست اونوقت شما طلبکار هم هستید
ناشناس
United States of America
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بخشنامه معروف رئیسی در باره مهریه باعث احجاف حق زنان شد و تعادل را به هم زد خواهیم دید طرح مجلس نیز ظلم مضاعف بر زنان ایرانی خواهد بود همه قوانین در ایران به نفع مردان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آخ بمیرم چه ظلمی .....
الان همه زنها تو زندانند برای مهریه حتما !!!
خانمها دنبال شوهر پولدار هستند شوهر پولدار هم الکی نم پس نمیده و خانمها میفهمند بد فریبی خورده اند ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
فعلا که همه چی به نفع زنان است:
نفقه
مهریه
و حالا حق طلاق !
عليرضا
France
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
صدها زن هستند كه ميگند مهريه مان را ميخواهيم مشكاي هم با شوهروم نداريم.انوقت مرد بدبخت مشه مهريه حداقل 110 تايي .حضانت نفقه اجرت المثل را بايد بدهد بدون دعوا .كجا ي دنيا اينقدر در حق مردان ظلم ميشود؟ همه فكر ميكنند زنان موقع دعوا درخواست ميكنند.خير اين طور نيست .عند المطالبه است .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من یک مرد هستم و 40 سالگی را هم رد کرده ام و هنوز مجردم و بیشتر علت مجردی من هم مخالفتم با مهریه ای بوده است که از سمت دختر خانمها اعلام شده است .
من نمیدانم چرا یک مرد پس از ازدواج به ناگاه باید به همسرش یک بدهی مالی سنگین به نام مهریه داشته باشد !!
آخر این چه قانونی است !!!
مگر من خون کرده ام مگر من بیچاره چه گناهی کرده ام که به محض خواندن صیغه عقد باید ناگهان یک میلیارد یا دو میلیارد به یک خانم بدهکار بشوم !!!!و او هم هر زمان خواست با این اهرم فشار هر بلایی سر من بیاورد و یک عمر من را برده و اسیر خودش کند !!!!
کلا مسئولان توضیح بدهند که یک مرد یا یک پسر چرا باید به یک خانم مهریه بدهد !!! بابت چه چیزی باید به همسرش پول بدهد اگر هم بابت چیزی باید پول بدهد به همسرش قانون گذار قیمت آنرا قیمت گذاری کند و بگویند مثلا مرد بابت این مسئله باید به همسرش مهریه یا پول بدهند و در همان آغاز ازدواج نقدی مرد پول را اگر در توانش بود به زن بدهند و اگر در توانش نبود که هیچی با ان زن ازدواج نکند ....ولی قانوگذار بگوید که یک مرد باید اینقدر پول و بابت چه چیزی باید به همسرش در بدو ازدواج پرداخت کند ....
با این مهریه های کنونی و قیمتهای فعلی ریسک ازدواج بسیار بالاست و باعث بدختی و نابودی یک مرد میشود .
فراموش نکنید مهریه تعهدی است که یک مرد به همسرش داده است و امضا کرده است و ربطی به خوب بودن یا بد بودن زن ندارد حق زن است و مرد هم تعهد داده است و نمیتوان از خانمها خرده و ایراد گرفت قانونگذار باید قانون را اصلاح کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
فک کنم مشکل ازدواج نکردن شما فقط به دلیل مهریه نبوده! احتمالا میخواستن محترمانه ردتون کنن، آدم اگر قصد زندگی داشته باشه و لقمه اندازه دهنش بگیره و با یکی هم طراز خودش ازدواج کنه و البته معقولانه مهر کنه، دچار مشکل نمیشه! در ضمن بعد از طلاق این زنه که تو فرهنگ ما دچار مشکل میشه حتی امکان ازدواج مجددش به شدت کم میشه پس آسیب پذیرتر از مرده، همه زنا که که شاغل نیستن مهرشونو حلال کنند جونشون آزاد
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
كاملا درست ودقيق
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سلام.حق طلاق با زن نبود این همه مرد در زندان هستند بابت مهریه،وای به روزی که حق را به زن بدهند.تا دیروز می‌گفت مهرم را میگذارم اجرا پدرت را درمیآورم،فردا میگوید طلاق میدم و میروم، مهر را هم میگیرم،زندان هم می‌اندازمت.
مرسی از اصلاح قانون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقای علی خود ما مردها مقصریم .
چه اشکالی داره زن حق طلاق داشته باشه و هر وقت خواست بره ولی مهره اش یک سکه باشه یک سکه بگیره و بره دنبال زندگیش ...اگه ما مردها احساسی نشیم و فردین بازی در نیاریم و زیر بار مهریه نریم هیچ زنی نمیتونه اینطوری در حقمون ظلم کنه و این همه بلا و نکبت سر ما مردها در بیاره ایراد از ما مردهاست که نمیتونیم بر احساساتمون کنترل داشته باشیم و خانمها هم نهایت سو استفاده را میکنند ( البته نه همه خانمها )
ناشناس
France
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
نادون میگه حق طلاق به زن هم داده بشه مهریه هم کلا تعطیل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مقصر خود ما هستیم در کشورهای اعراب چهارتا زن میگیرن و زناشون را حسابی کتک میزنن و کلا گوش به فرمان شوهراشون هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چشم و گوشتان را باز کنید با دختر خوب ازدواج کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مقصر خودمونیم که به یک زن بسنده کردیم اون هم با مهریه بالا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
با احتساب قیمت سکه یازده میلیون و هفت صد هزار تومان فعلی 110 عدد سکه بعلاوه باقی پولهایی که یک مرد به اسم نفقه و ...باید بده تقریبا یک میلیارد و نه صد میلیون باید آقا داماد در لحظه امضا سند مقدس ازدواج به دختر خانم یا عروس خانم بدهکاره اون هم از نوع بدهی عندالمطالبه یعنی خانم ارده کنه و یک وکیلی بگیره آقا داماد باید بده وگرنه اگه زندان هم نیندازنش همه اموالش توقیف میشه از ماشین و خونه گرفته تا حتی خط موبایل و .....
حالا آقا پسرها موقع امضا قرارداد پاک و مقدس ازدواج فکر کنند آمادگی این شرایط را دارند یا نه ...
قانون هم صددرصد در این مورد پشت زنها را میگیرد و وکلای زبردست و ماهری هم هستند که مو را از ماست بیرون میکشند و با دریافت درصدی از ان یک میلیارد و هشتصد میلیون شما آقا داماد شاخ شمشاد را تو دردسر بدی می اندازند حالا با خودتان فکر کنید مجردی و آزادی و آرامش و آسایش یا ازدواج با این شرایط خطرناک و اظطراب و زندان و ممنوع الخروجی و ممنوع المعامله شدن و بدهی و قسط و بدبختی نکبیت !!!!
راستی بچه دار هم که بشید بدتر هم خرج بچه باید بدهیند هم مهریه عروس خانم رو
خوب حالا انتخاب کنید !!!
ازدواج یا مجردی در ایران با این قوانین بسیار کامل و خوبش !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چشمت و چشمش کور 110 تا نگیره
سید حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
الان چون انگیزه پسر ها برای ازدواج کم شده خانم ها زیر بار 5سکه مهریه هم میرن. هیچ الزامی نیست طرف افرادی بروید که مهریه بالا طلب میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خانم ها اگر حقوق برابر داشته باشند احتیاج به صدقه آقایون به عناوینی مثل مهریه و نفقه و ... ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ناشناس ۱۶:۰۸ اینقدر واسمون حقوق برابر نکن ما بیشتر از حقتون بهتون دادیم
یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خیلی خیلی از تصویب این قانون تشکر وحمایت می کنیم فقط خواهشی که از شما داریم این است که این قانون شامل همه ی افراد شود نه از تاریخ خاصی
رعیت مازندرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پیشنهادم این است که برای مهریه سقف مشخص کرد. می توان سقف آنرا به اندازه دیه یک شخص در نظر گرفت. ضمن اینکه در این زمانه هم آقا و هم خانم معمولا کار می کنند تا چرخ زندگی بگردد. شاید تقسیم دارایی در هنگام طلاق هم یک راه مکمل باشد. در هر صورت با این شیوه ( که بعضا کاسبی شده ) راه به جایی نمی بریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اقا سقف قیمت یعنی چی .
دختره باباش هیچی نداره و فقیره میاد با یک پسر پولدار عروسی میکنه و بعد مهریه اش را به اجرا میگذاره و کل خانوادش رو از این نعمت باد اورده بهره مند میکنه ....اصلا چرا باید مرد در عوض ازدواج پول به زنش بدهد آخه پول بابت چه چیزی ....یک لحظه به عقلتان رجوع کنید پول برای چه چیزی مرد به زن میدهد اگر هم قرار است معامله ای صورت بگیرد قانونگدار نرخ گذاری بکند و قیمت بدهد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کلا مهریه را بر مبنای پول بگذارید.
از پنج میلیون تومان تا پنجاه میلیون تومان بر اساس وضع مالی پدر دختر .
پدر دختر پو‌‌لدار بود. مهریه پنجاه میلیون تومان را بدهند به دختر که همان عروس خانم است.
پدر عروس فقیر بود؛ .‌ مهریه پنج میلیون تومان را بدهند به عروس.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ناشناس ۰۰:20 ، مهریه بر مبنای پول پدر؟ مگر پدر هست که قرار است ازدواج کند؟ لطفا مجددا روی نظرتان فکر کنید.
شاید بهتر این باشد که زوجین در هنگام ازدواج آورده های خود را به زندگی مشترک ثبت نموده و در هنگام طلاق نیز دارایی ها( شامل بدهی ها) ثبت و به نحوی (مثلا شیوه متداول در کشورهای غربی و با توجه به مدت ازدواج) سهم هر یک از طرفین از زندگی مشترک محاسبه و مبنا قرار گیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آفرین حرف درست زدید. تقسیم اموال بعد از طلاق
البته در کنار عدم انتظار جهیزیه و اعطای حقوق برابر در حضانت و کار و ...
امیرحسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بایدیک مهریه متعارف برای همه زنان درقانون تعیین بشه حالا اگه کسی داشت بیشترمهریه بده اشکالی نداره بعضی مهریه هاخیلی عجیب وغریب هستندیاروکل زندگیش ۲۰سکه نمی ارزه ۲۰۰سکه مهرهمسرش میکنه ومهریه هم دراسلام هدیه ازطرف مردبه زن میباشدولی متاسفانه مردان فقط موقع طلاق ان هم بازورقانون مهریه راپرداخت میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقای امیر حسین مهریه الان دیگه هدیه نیست بلکه یک اهرم فشار و زور و یک پتک سنگین آماده اصابت بر سر مرد به حساب میاد .
اصلا چرا مگه یک مرد خون کرده که میخواد ازدواج کنه و تشکیل خانواده بده در همان اول ازدواج باید بدهکار همسرش بشه !!!!
چون مرده باید پول بده به زن !!
بابت چه چیزی آخه ....
من دوست دارم بدونم بابت چه چیزی باید مرد به زن پول بدهد ....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اگه قراره مهریه باقی بمونه، باید تعیین مهریه بر اساس توانایی و اموال داماد در هنگام عقد تعیین شود.
در اینصورت زنی که با مرد کارگر ازدواج می کند، نمی تواند از او انتظار مهریه ی کارخانه دارها را داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بله من هم موافقم باید همون روز عقد نقدی حساب کنند و داماد نقدی بدهند به پدر عروس و رسید بگیرد و سپس عقد جاری شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اصلا چرا مرد باید به زن پول بدهد
خوب زن به مرد پول بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
زنها پولکی شدند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قانون ارث اگر اصلاح شود. بهتر است یعنی پسر و دختر به طور مساوی ارث ببرن. تا زنها کمتر به مهریه متکی باشند. نکته دیگر اینکه اموال غیر منغول مرد با زن مشترک سند زده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اصلا چرا مرد باید به زن بابت ازدواج پول بدهد !!!
یعنی چون سهم ارث خانمها کمتر است باید شوهر باید به زنش یک میلیارد یا دو میلیارد پول بدهد ....
پس اگه اینطوره اداره به من حقوق کم میده پدر دختر باید به من 3 میلیارد بده تا با دخترش ازدواج کنم ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مرد اگر بخواد بی دلیل زن رو طلاق بده باید نصف اموالش رو به نام بزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
نصف اموال واسه کسی است که شرط ضمن عقد را امضا کرده باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
نصف هم از سرشون زیاده
نام شمعی در بادم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من سه سال پیش که سکه یک و نیم بود 500 تا سکه مهریه کردم. الان شده 15 میلیون یعنی ده برابر
تکلیف من چیه الان؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
تکلیفت اینه که سرتو می اندازی پایین به حرف زنت گوش میکنی و هر چی خانمت گفت میگی چشم و با عشق و علاقه به زندگیت ادامه میدی ..
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مهربون باش و هر چی خانمت گفت بگو چشم
ناشناس
France
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
میخواستی امضا ندی
....
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اون موقع که1/5ملیون بود هم مگه میتونستی500سکه بدی؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مهریه باید به این صورت باید :
عروس خانم دکتر بودند مهریه را مثلا صد میلیون تومان اعلام کنید.
عروس خانم خیاط بود مهریه را ده میلیون تومان اعلام کنید.
عروس خانم خانه دار و بی درآمد بود مهریه را پنج میلیون تومان اعلام کنید.

مهریه باید بر اساس ارزش دختر تعیین شود.

دختری که ارث پدری دارد مهریه اش بیشتر باشد.
دختری که ارث پدری ندارد مهریه اش کمتر باشد.
امیرحسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
برادرمن همون موقع که ۵۰۰سکه مهرش کردی بایدفکرشومیکردی اخه چه خبره ؟؟۵۰۰تا؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
برای من سکه 1200 بود 600 تا مهر کردن الان خودمم هم طلبکارم .. بابا سیاس باشید .. شاد و خرم .. میخوام یه خونه بخرم به نامش کنم اون 600 تا را از سند بحذفم
آنشرلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ناشناس۰۰۲۶هدف از تعیین مهریه بعلت نیاز مالی زن بعد طلاق بوده که با استدلال شما پولدارها پولدارتر میشن و دختر فقیر هم بدبختر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
شما نگران نباش. عقد شما از اول باطله چون شما معامله ای کردی که پولشو نه داشتی و نه قصد داشتی بدی. پس شرعا و قانونا عقدت باطله.
ما تو خانوادمون 90 درصد پزشک و مهندسند. مهریه بالای 14 سکه بندرت داریم و اصلا مهریه بالا رو بد میدونیم.
سادات
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آنشرلی 9:29
پس هدف شما از ازدواج، طلاق است که نیاز مالی خودت را تامین کنی؟!

عجب، پس شما دخترها خونه پدرتان عقده بی پولی داشتید و می‌خواهید با ازدواج یک شبه پولدار شوید. مرگ بر شماها
آنشرلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
۱۴٫۴۹ حیف سادات که بر قبای نام خود پیچیدی.هیچ زن عاقلی بخاطر مهریه زندگیشو بهم نمیزنه لاقل تو فرهنگ ما اینطوری هسش.مرگ بر خود خود خودت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
اشتباه کردی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مجلسی که شعار معیشت میداد حالا به جایی رسیده که مهریه تعیین می کند.معلومه غیر از شعار چیزی بلد نیستید. فریب کاران
ساده دل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
از قدیم گفته اند مهریه را کی داده کی گرفته
اینها همه اش شایعه است
برید زن بگیرید و ارامش کسب کنید کنار همسرتان و عاشق باشید
و برای اثبات عشقتان تا میتوانید مهریه بالا و بالاتر را قبول کنید ....
ازدواج یعنی آرامش روحی و آسایش و تکامل مرد و زن کنار یکدیگر
K
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من دارم مهریه میدم، واقعا لایق فحش دادن هم نیستن بعضیا. خجالت بکش که بدون اطلاع نظر میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقای ساده دل اسمتون را دیر متوجه شدم. منفی من را ببخشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به K
دوست عزیز این مطلب به ظنز نوشته شده و اگر اسم بالا را میخواندی میدیدی نوشته شده ساده دل ....
من هم یک مرد هستم و مشکل شما را درک میکنم این مطلب یک طنز تلخ به آنهایی است که با فریب و دروغ جوانان اغفال میکنند و آنها زیر بار مهریه های سنگین میروند بله مهریه را میگیرند و از حلقوم مرد و خانواده اش میکشند بیرون ...
اشكان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اتفاقادرمراسم خواستگاري من هم بامهريه ١٠٠٠سكه طلاپدرومادرعروس همين جمله روگفتن وشش ماه بعدازمقابل اداره ماشينم روبامامورثبت اسنادبردن وبه سوي زندان هم روانه شدم.آقايون محترم مهريه حق زن هستش پس درهنگام امضاسندبه عواقبش فكركنيدودرست تصميم بگيريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دخترها در به در دنبال هالوهایی مثل تو می گردند
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ازدواج یعنی ارامش خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
از طرف یک خانم خیال پرداز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
تحریم ازدواج با زنان
امیرحسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
بعضی ازپسرای بخت برگشته پدرومادرشون بیچارشون میکنن درمجلس خواستگاری احساسی میشن وهرچی خونواده عروس گفتن قبول میکنن بعدهاتاونشوپسره بایدپس بده
نام
France
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
حق طلاق و خروج از کشور و ارث مساوی به زن بدن و مهریه را هم کلا حذف کنند. کسی مخالفه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
کاملا موافقم (مرد هستم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دوست عزیز خانمها مخالف هستند .
ببینید اگر مهریه مثلا یک سکه باشد و زن هم حق طلاق داشته باشد اگر هر کدام از طرفین به مشکل بخورند خوب میتواند بدون مشکل جدا بشود مثل باقی کشورهای دنیااما وقتی زنی مثلا 3 میلیارد تومان مهریه اش باشد میتواند مرد را تحت فشار قرار بدهد و بجای 3 میلیارد یک میلیارد به جیب بزند و طلاقش را هم از مرد بگیرد بله خانمهایی که دنبال پول و مال هستند مخالف این فرمایش شما هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ناشناس ۱۸:۲۸
تو مرد نیستی
نامرد هستی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به 18:41
چرا مرد نیست !!!
اگه زنی نخواد با مردی زندگی کنه و به زور وادار کنی اش به زندگی بدون تردید کار به جاهای باریک و خطرناک کشیده میشود خوب اگه زنی من مرد را دوست ندارد آزاد است برود و با کسی که دوست دارد ازدواج کند ما انسان هستیم برده همدیگر نیستیم ...
دختر تنها
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقایون حق دارند مهریه آنهم به معنای امروزی که وسیله چپاول شده ظالمانه است اما خب این نظر هم که ارث دختر و پسر مساوی شود کاملا عادلانه‌است
من یک خانم ۳۵ ساله ام که پدرم فوت شدن دو برادر دارم که متاسفانه بعد از فوت پدر علیرغم از کار افتادگی مادر(من‌از ایشون مراقبت میکنم) و بیکاری و مجرد بودن بنده با تحت فشار قرار دادن من و مادر اقدام به فروش اپارتمان (خانه پدری) خانه پدری نمودند مادر یک هشتم و من نصف پسر ارث بردم و متاسفانه انقدر نبود که بتونیم خانه ای تهبه کنیم و در این وضعیت مستاجر شدیم
کاش قانونی هم برای این بی عدالتی ها وجود داشت :(
فرارو منتشر کن
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کاملا موافقم ارث مساوی وهمچنین دیه مساوی
یک مرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
موافقم.منصفانه است.
و نصف کردن اموال بدست آمده پس از ازدواج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کاملا موافقم ( زن هستم)
البته حضانت فرزند را هم اضافه کنید که اهرم آقایون هنگام طلاق است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ناشناس 18:41 شما نامردتری
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بجای مهریه از روزی که زن و شوهر زیر یک سقف قرار گرفتند هر آنچه اضافه کردند 50 50 تقسیم شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مهریه رو هم میگیرند و اتفاقا اموال رو هم نصف میکنند مسئله اینه که خانمها زیاده خواه هستند و خیال میکنند که وقتی با یک مرد اردواج میکنند لطف بزرگی به ان مرد کرده اند و مرد بابت این لطف باید یک مبلغ سنگین مثلا 2 یا 3 میلیارد یا 4 میلیارد به انها بدهد ....شما نگران نباش هم مهریه ازت میگیرند هم اموالت رو نصف میکنند و پرتت میکنند از خونه بیرون رو نیمکت پارک بمیری ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
تو اوضاع این مملکت مگه کسی چیزی اضافه می کنه. باید بگن هر چی از دست دادن خسارتش نصف و نصف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
بعضی زنها هیچ چیزی اضافه نمی‌کنند و فقط خورنده هستند.
پنجاه پنجاه مسخره است.
داماد ارث پدری دارد و نباید پنجاه پنجاه شود. دختر هم که از خانواده فقیری است بایدکلاهش را بندازد بالا که الان راحت زندگی می‌کند.
جان اسنو
France
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ازدواجی که از ترس مهریه باشه همون صورت نگیره بهتره
مگه ازدواج می کنند تا طلاق بگیرند که از مهریه ش می ترسند؟؟
چرا نمیگین جامعه به لحاظ اخلاقی از هم پاشید؟؟
چرا نمیگین سیستم خانواده در این سرزمین ضعیف شده
چرا نمیگین جوانان بخاطر مشکلات کار و اقتصادنمی تونند ازدواج کنند که میگین بخاطر مهریه..
الان اکثر تو تهران و شهرهای بزرگ روی آوردن به تنوع
هر چند ماه با یکی هستن
هیچ وقت سیستم خانواده تو این سرزمین اینقدر ضعیف نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چرا بدون مهریه یا یک هدیه دختر ها ازدواج نمیکنند آقا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من خیلی شجاع هستم و هرچی خانواده دختر بگویند قبول میکنم من شجاع و نترس هستم و با وجودیکه پول ندارم نمیترسم و با مهریه بالا مواققم و ازدواج میکنم من نترس هستم من شجاع هستم من دلیرم من مرد هستم من قوی هستم .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
""""مگه ازدواج می کنند تا طلاق بگیرند که از مهریه ش می ترسند؟؟""""
نه عزیز دلم اصلا کو طلاق کو جدایی اینها همه اش شایعه است ....
کدوم طلاق کدوم جدایی ....
مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنی و خبر از ایران نداری و نمیدونی چه خبره !!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
والله تو نزدیکان ما هر پسری که پول نداشت و فقیر بود رفته زن گرفته و اونایکه مایه دارن مجرد موندن و دلشون نمیاد پول به دخترا بدن! الان دیگه مردم زرنگ شدن گول این دخترا و خانواده هاشون رو نمیخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اصولا افرادی که از فکرشون بیشتر استفاده میکنند هر کار احمقانه ای را انجام نمیدهند من پول دارم خانه هم دارم و 40 سالگی را هم رد کرده ام و پولی که بازحمت و سختی دراورده ام را نمیتوانم مفت و بی دلیل به کسی بدهم و به ریش من هم بخندد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پول مفت به دخترجماعت مفت خور نمیخوایم بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
هشتک#نه به زنهای مفتخور
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اکثر قوانین کشور ما ضد ازدواج است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اتفاقا ازدواج خیلی خوبه از شوهر قبلی ام 2 میلیارد تلکه کردم از این خره هم که عاشقم شده میخوام 5 میلیارد تلکه کنم اتفاقا قوانین بسیار به نفع ازدواجه ....شما مشکلت اینه که مرد هستی اگه دختر بودی خیلی هم عالی بود .....
27 ساله
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اصلا چرا باید مرد به زن در بدو ازدواج پول بدهد و زیر باز بدهی سنگین برود خب زن هم به مرد بدهد؟ این قوانین کشور برای قرن21 نیست
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مگه قانون حضانت فرزند مال قرن ۲۱ هست؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چرا مردان باردار نمیشن؟ چرا مردا خانه داری و بچه داری نمیکنن؟ چرا حق طلاق و حضانت با مرداست؟ چرا زنا حق انتخاب ندارن در ازدواج؟ جواب این سوالات رو بدی خودبخود به جواب سوالت میرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چون مرد یک موجود ذلیل و پست و بی ارزشه اما زن اما دختر نمیدانی که چه جایگاهی داره و این زنه که مرد رو از بدبختی و منجلاب نجات میده و از نکبت میکشدش بیرون پس مرد باید بابت این پست بودن و ذلیل بودن به دختر یا زن پول بدهد ......
تا ما مردهای زن ذلیل هستیم این بدبختی ادامه خواهد داشت ....
ناشناس
Romania
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
حکم الله جاودانه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
جواب ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ درود بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مهریه از زبان امام صادق علیه‌السلام تعریف شده مقداری که زن و مرد بر آن توافق می‌کنند اما توصیه های زیادی برای کم بودن مهریه هم بیان شده باید در این مورد فرهنگ‌سازی شود ضمن اینکه هیچ ها حاکم شرعی نمی تواند حلال خدا را حرام کنداگر جامعه ای در مورد اشتغال و درآمد سالم باشد همه چیز روال منطقی خود را طی خواهد کرد آنچه باعث می شود جوانان ازدواج نکنند فقط مهریه نیست بلکه دوری کردن از دین و مشکلات اقتصادی نیز می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اتفاقا بنده خانه دارم کار هم دارم و در حدی پول دارم که یک زندگی حداقلی را داشته باشم اما واقعا نمیدانم که چرا باید به یک خانم بابت ازدواج مثلا یک میلیارد یا 500 میلیون پول بدهم !!!!
بله هدیه میشود 40 میلیون نه 50 میلیون اما چه کسی به دیگری 500 میلیون تومان هدیه میدهد !!!!
دلیل این پرداخت سنگین چیست و بابت چیست !!!
ناشناس
Romania
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
همین الان آقایان حرام خدا را حلال کردند و ربا را به نام سود بانکی می گیرند. وانگهی مطابق آیه ۲۴ نساء، مهریه بایستی پس از زفاف پرداخت شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
نه در کشورهای بی دین و نه در کشورهای مسلمان ازدواج به اندازه ی ایران با رسومات غلط مانند مهریه های سنگین سخت نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به 20:15
من هم موافقم همان شب زفاف بعد از زفاف نقدی پرداخت شود به خانم ولی الان قیمتها بالاست و در توان ما نیست همانجا بعد از زفاف پرداخت کنیم و بهتر است که ارزانتر شود .
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یه سؤال فقهی ! حضرت خدیجه صاحبکارِ نبی اکرم بودن ، حضرت رسول به ایشون مهریه دادن !!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اولا ازدواج ایشان قبل از اسلام بود دوم اینکه حضرت محمد برده که نبودند درآمد داشتند و سوم شما مردها لطفا خودتون رو در مورد ازدواج با حضرت مقایسه نفرمایید از اخلاق دیگرش شروع کنید به ازدواجش هم می رسیم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سلام واقعاً پرداخت مهریه یک معضل می باشد.الان هم که با یک درخواست ساده زن اداره ثبت قابل اجرا و وصول شده و نسبت به قبل خیلی راحت قابل به اجرا گذاشتنه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آیا اگر زنی در مقابل شوهر خوتمکین نکند,قانون اورا زندانی میکند,هرگز ,در کدام کشور اسلامی چنین قانونی وجود دادر که ما داریم,که مردان را برای مهری زندان کنند.اینکه همه عقلای امت در این قانون اشکال می بینند,معلوم میسود این قانون از اسلام نیست.اسلام برای آسایش ,آزادی,رفاه,روابط صحیح انسانی آمده است.لذا اصل این قانون باید از ریشه بررسی شود .
27 ساله
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من که دارم مهاجرت میکنم مگه عقلم از دست دادم زن بگیرم و زیر بار قرض برم تازه به اروپا هم ببرمش و من خرجش را بدهم. خودم مجردی میرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
از همونچا زن بگیر و خودت رو راحت کن راستی اگه مهریه اش رو بیاد ایران به اجرا بزاره میتونه ممنوع الخروج ات بکنه و اگه بیایی ایران و بخواهی برگردی اجازه خروج نداری حواست رو خوب جمع کن ...
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
برو بسلامت، رسیدی نامه یادت نره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من یک خانمم. علاقه ای به مردان ایرانی ندارم. میخوام مهاجرت کنم. هزینه هامم خودم میدم. پس فکر نکنید همه خانمها ۱جورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به 21:51
تو رو خدا نرو من میخوام باهات ازدواج کنم
خواهش میکنم نرو نرو تو رو خدا نرو خواهش میکنم نرو نرو نرو .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به 21:51
یک شوهر کن تو ایران با 300 تا سکه میشه تقریبا 3.5 میلیارد تومن بعد مهرتو اجرا بزار یک وکیل بگیر 70 30 با وکیله قرار داد ببند 2 تا 2.5 میلیارد دستتو میگیره پسره و رو مادر و خواهر پدرش رو هم اینقدر اذیت کن که از دستت خسته بشوند و طلاقت بدهند پول رو برش دار و طلاق بگیر و برو خارج کیف کن ....از زن بودنت استفاده کن ...
فقط حواست باشه زیر اتوبان همت شوهر نکنی که پول نداره و گرفتار میشی برو بالا شهر هرچی میتونی بالا شهر برو شغل باباش مهمه شغل خودش مهمه هر چی آبرودار تر بهتر بیشتر از آبروشون میترسند و میتونی تلکه اشان کنی ....
این سوسول بازیها را بزار کنار نمیدونم تعادل و متعادل و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به 21:51
الان که مد شده خانمها بدلیل ارادتی که به جنسهای خودشان دارند دنبال مردان متاهل پولدار میگردند یدونه واسه خودت دست و پا کن هزینه هاتم میده ....الان مرد متاهل پولدار رو بورسه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
هیچکدوم مردهای ایران بدرد نمیخورن. خودتونو خانوما علاف نکنین. فقط بدرد دوستی میخورن. پولشونم خوره تو سر.... خانم خودم و سرور خودمم. خودم وکیلم اقا وکیل میخوام‌چیکار
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خخخهخ ببین افغانستان هم اگه راهت بدن ک نمیدن .دقیقا همین فکرم ما دخترا داریم قید ازدواج با باقالیایی هایی مثل تو زدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بدو بدو الان زنهای غربی مو بلوند کم خرج کم توقع منتظرت نشستن
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
پاسخ به ۲۲:۳۴
بیا اینم نمونش
بعد اونوقت توقع دارن زنه مهریه بالا نگیره
این نرمتاهل داره تجویز میکنه خیانتو!!! بعد دم از برداشتن مهریه میزنن
توووففف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
یعنی یه مشت کله پوک! فک کنم پایین اومدن ضریب هوشی رو ازدواجم تاثیر گذاشته، یعنی هر چی کامنتا رو میخونم یه حرف منطقی هیچ کی نزده! فک کنم شما اگر ازدواجم کنید، یه دفعه ضریب هوشی نسل بعدی میره زیر50
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
جواب ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ و ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ من دارم میرم بهترین دانشگاههای اروپا آدم حسود. مجردی میرم اتفاقا مثل چند تا از دیگه از دوستام اونجا زن میگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ناشناس ۱۴:۵۹
حرص نخور :)))
خخخخ آرزو بر جوانان عیب نیست
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
۱۴:۵۹
هرچه سریعتر اقدام کن و برو تا دیر نشده صف طویلی از دختران اروپایی بشدت منتظر شما هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
جواب ۱۵:۳۲ و سحر۱۵:۳۷ -
حسودها. شما دخترها دنبال پسری هستید که بره خارج و شماها خودتون رو بهش بندازید و با ویزای همسر برید اروپا اما دیگه گذشت اون زمان پسرها هم آگاه تر شدند چرا مجانی و راحت بیایید اروپا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
18:02
خخخخ شما فقط شرتو کم کن زووودتر برووو به دوستای پناهنده آلبانی نشینت ملحق شو
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
18:02
اوه اوه!!! اروپا ندیده رو ببین !!! کسی به شما حسادت نکرد شما بفرما برو دخترای اروپایی ذوقمرگ کن :))منتظرتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
جواب ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ و سحر ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ من دارم میرم یکی از بهترین کشورها و دانشگاه اروپا این تو هستی که حسودی و داری می سوزی خخخخ
سرافراز
United Arab Emirates
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مردان مجرد عزيز عاقل باشيد تن به ذلت ندين و مجرد باشين تا پيش خودتان شرمنده نباشيد بلكه سربلند باشيد دقت كنيد سربلند بودن بهتر از حقير و كوچك بودن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقای سرافراز من مجرد هستم من و دوستانی که مجردیم خیلی در فامیل و محل کار مورد شوخی و تمسخر متاهل های زن ذلیل و بدبخت قرار می گیریم فقط به این دلیل که میخواهیم آزاد و سرافراز باشیم ....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
به قول دوستی
به خاطر يک ليوان شير که آدم نميره گاو بخره!!!
مهريه بايد برداتشه شود. حق طلاق به همه زنان داده شود. موقع جدايي، خدای ناکرده، همه اموال و دارييهای طرفين که در طول دوره با هم بودن کسب کردند، بين دو طرف مساوی تقسيم شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
از بین همه نظرات یک نفر نیست که به بلوغ فکری رسیده باشه متاسفانه
زن ذلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
پاسخ به 14:23
من به بلوغ فکری رسیدم و هر چی زنم بگه گوش میکنم و چون عاشقش هستم 500 تا سکه که هیچ حاضرم جونم رو و زندگیم روبهش هدیه بدهم ....بابت عشق (فقط نمیدونم چرا این پول دادنه دادنها یک طرفه است )
پس چون زن ذلیلیم به بلوغ فکری رسیدم خواری و پسیت وذلالت نشان از بلوغ فکریست گویا ....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یک سوال، تا حالا تز خودتون پرسیدین چرا مهریه در سایر کشورهای اسلامی (کاری به غیر اسلامی ها نداریم) از مصر و مراکش گرفته تا اندونزی و مالزی مشکلی ایجاد نکرده و کسی بابتش به زندان نمی افته ولی در ایران موجب اسارت و بدبختی مرد می شود؟ بله، خیلی ساده است، چون اونا معتقدن طبق آیات سوره نساء، مهریه وجهی است که همزمان با ازدواج و آغاز زندگی مشترک باید به زن پرداخت شود. پس مرد هر آنچه در توانش هست را (کم یا زیاد) در طَبق اخلاص گذاشته به همسرش اهدا می کند (البته با توافق قبلی) و لذا بعد از شروع زندگی مشترک اساساً «به اجرا گذاشتن مهریه» در آن کشورها هیچ معنا و مفهومی ندارد. به همین سادگی. به همین خوشمزگی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من هم به عنوان یک مرد موافقم
همونجا روز اول خواستگاری باید پدر دختر مبلغ رو اعلام کنه و روز عقد داماد نقدی به پدر عروس بده همونجا رسید بگیره و نقدی حساب کنه و پول رو بده .....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چرا همه اش نگاه مردانه .حق طلاق با مرد.جواز کتک زدن زنان در صورت عدم تمکین.دیه زنان نصف دیه مرد .لزوم ازدواج دختر با اذن پدر .زن نمی تواند قاضی و مرجع تقلید و ریس جمهور شود .زن نمی تواند مدیر خانواده شود.گواهی دو زن برابر یک مرد است . ارث انها نصفه است . حالا هم مهریه باید عندالاستژاعه شود .ولی جهیزیه که انها می اورند حتی اگر شوهر بخواهد او را طلاق دهد نه تنها به نرخ روز تادیه نخواهد شد بلکه باید وسایل چند سال پیش که اورده و حالا خراب شده را ببردچرا؟!!!!!!
حاج محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
متاسفانه دختران امروزی بسیار گستاخ و لجوج شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من به عنوان یک مرد حاضرم بعضی از این حقوق را که فرمودید و در اختیارم است به همسرم بدهم ولی مهریه ای در کار نباشد در مورد جهیزیه هزینه جهیزیه با دختر است و هزینه عروسی و مهیا کردن یک خانه و سرپناه با آقا پسر و شاه داماد است .و دیگری اینکه اگه جامعه و قانون به زنها اجازه نداده یک سری شغلها را داشته باشند و خانمها فکر میکنند به ضررشان است باید بیایند و شوهرشان را تلکه کنند !!!!
مثل این میماند که من از جای دیگه شاکی ام بیایم دق و دلی ام را سر همسرم خالی کنم !!!!!
چون یک مرد دیگر همسرش را کتک زده من که تا امروز حتی دعوا هم نکرده ام باید به مسرم 2 میلیارد یا 3 میلیارد مهریه بدهم !!!
این چه استدلالی است که می اورید ....
ناشناس
Germany
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قبلا هم اینجا پیام گذاشتم، بنظرم مشکل اصلی از اونجایی ناشی میشه که معمولا خانم)از قدیم(خانه دار بوده و مرد باید تامین کننده مخارج باشد.اگر دختر و پسردر زمان ازدواج مستقل باشند آگاهانه تر تن به ازدواج میدهند و صرفا به خاطر موقعیت و فرار از محیط خانه پدری ازدواج نمیکنند. بنابراین مهریه یک چیز سوری میشود در حد کم و البته حق طلاق دوطرفه که نه سیخ بسوزد و نه کباب.با روند فعلی دختر مثل یک برده و یا سرباز بعبارتی خریدوفروش میشود.راه حل ساده اینست،استقلال زن و مرد در زمان ازدواج ،بدون مهریه و حق طلاق دوطرفه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ارث نصف که خوب است
اینجا پسر و دختر نسبت شش به یک است
Hamid
United Arab Emirates
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
شرایط عوض شده.. همیشه همه فشار رو مرد ها بوده و در آخر هم زیر سوال میرفتن.
حالا صبر کنید تا خواستگار پیدا بشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مشکلمون در تمام امور اینه که نمیخواهیم از تجربیات بقیه دنیا استفاده کنیم و خودمون میخوام هی آزمون و خطا انجام دهیم!
Asal
Germany
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
همه حقوقی که بعنوان انسان از زن میگیرید رو بهش برگردونید، لزوم بکارت و دست دوم شدن رو بردارید. وقتی یک کالا میخواید که صاحبش بشید باید بهاش رو هم بپردازید. وقتی میگید من اجازه نمیدم سرکار بری یا ادامه تحصیل بدی! بابت همه ی این احساس مالکیت ها باید بها بپردازی! حذف مهریه خیلی هم خوبه اما پس فردا که نصف زنهای ایرانی مطلقه و غیر باکره بودند نگید اینا دست دوم شدند!!! نکنه می‌خواین صاحب کسی بشین و براش خورده فرمایش داشته باشید و طرف مهریه هم نداشته باشه؟ یه عمر به شما خدمات رسانی کنه، بیمار و پیر و پژمرده بره کنار خیابون بخوابه! تف به روتون!
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
حقیقت همین هست
کسی هم اشاره نکرد جز شما
صحبت از نظام حقوقی خانواده تو اروپا می کنن
اما مگه نگاهی که به زن متعلقه در ایران میشه در اروپا هم هست
با وجود همین مهریه ها همچنان کلی به زنها چه روحی، چه جسمی داره ظلم میشه منتها چون مثل مردهای زندانی مهریه آماری از این دست زنها نیست کسی صداش در نمیاد
ولی بخاطر مهریه هر روز ی تز جدید ارائه میشه
البته که مسبب بالا رفتن قیمت سکه جای دیگه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
عسل خانم ! اگه شما از شوهرت طلاق گرفتی و با پول مهریه رفتی سراغ یه مرد دیگه خوبه ؟!
با قسط مهریه شوهر اولت با شوهر جدیدت خوش باشی خوبه ؟!
چرا اگه یک زندگی به سرانجام نرسید باید مرد غرامت بده؟ حتی اگه زن مقصر اصلی باشه !
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قانونگدار باید قانون درست و عقلانی در این مورد وضع کند که اگر دونفر با هم مشکل داشتند و نتونستد ادامه بدند راحت و بدون تلف کردن وقت دادگاه ، خودشون و خانوادها بتونند از هم جدا بشوند با این قیمت کهکشانی سکه این چه گرفتاری و بدبختیه برای جوانان
حقی برای زنان محفوظ باشد و مرد هم بتواند از عهده پرداخت برآید عقلانی و با توجه به شرایط موجود و اقتصاد موجود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من مانده ام که چرا مرد باید به زن مهریه بدهد؟ چرا زن نباید به مرد مهریه بدهد؟
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
حالا درسته مهریه عادلانه نیست ولی تو که کلا مفتخوری از کامنت هات مشخصه :) احتمالا از پدرمادرتم بهره کشی میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
جونت بیا بالا!
حاج محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اکثر کسانی که کارشان به طلاق می کشد همان کسانی هستند که عشقولانه ازدواج کرده و خودشان را باکلاس و عقل کل میدانستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یعنی حاجی باید بجای عشق با نفرت و تنفر زندگی رو شروع کنیم !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چرا حرف بیخود می زنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
حاجی قربون کلامت و قربون نفست
اتفاقا یک دختره هست که هم از قیافه اش بدم میاد و هم از اخلاقش کلا بدم میاد و اصلا کلا عاشقش هم نیستم و دوست ندارم خود با توجه به نظر و نصیحت شما به این نتیجه رسیدم که مناسب ازدواج با من است و فرد مناسبی است .
طبق فرمایش شما اینقدر مناسب ازدواج که من حتی نمیخوام ریختشون ببینم .خلاصه که خیلی خوبه از هم دیگر متنفر هستیم .
امین میرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مم رضا جونم ! سلام . خوش به حال همسر سختگیر و بد اخلاقت . امیدوارم قدرتو بدونه . برا منم دعا کن . چیزی از عمرم نمونده . اونی که دوسش داشتم شده زن یکی دیگه !!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
تو اروپا ازدواج یعنی پیوند عاطفی و تو ایران یعنی یه پولی بدیم دختره بیادش!!! زشته واقعا یکم بهش فکر کنید خودتون متوجه میشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خودتو با مرد اروپایی مقایسه نکن تفاوت از زمین تا آسمان است
نام
United Arab Emirates
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مهریه شغل و بیزینس زنان شده
مورد داشته طرف را با 12 مرد در خونه خلوت گرفتن با پررویی رفته مهریه شو گذاشته اجرا !!
س
United Arab Emirates
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چرا زنهایی رو نمیبینید که بعد از عمری شوهر اونهارو بیرون میکنه تا یکی تازه تر بگیره. زن بی نوا بدون پشتوانه و هیچ سهمی از زندگی مشترک در جامعه بجز فحشا و تنفروشی چه کاری براش هست؟ اونم در سنین میانسالی که بدتر هم هست
وقتی مرد مالک حق طلاق و تمام اموال زندگی مشترکه، زن بدون مهریه هم دیگه خیلی ظلمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بهروز خالی بند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
واسه همه شغل نیست! مورد داشته طرف توانایی مالی داشته در ضمن به زنشم خیانت کرده، حضانت دخترشونم دست زنه هست، اون وقت مرده میگه استطاعت مال نداره، ماهی 400 اونم به زور وکیل میده! حالا زنه هیچی بچشم خرج نداره؟! اینا همش حرفه مشکل ازدواج جوونا فقط مهریه هست؟! اگر شرایط فراهم باشه که دوطرف باهم زندگی می‌کنند. لابد مهریه رم برداره طرفم هرچی دلش خواست تجدید فراش کنه تقی به توقیم خورد زنشو طلاق بده بره دنبال یکی دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
دوازده عدد مهمیه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
00:45 همون عدد مهم 12 به کمرت بزنن با اون بزرگان شوخی نکن.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ممنون از نمایندگان محترم به این مساله که ورود کردند. واقعیت این است که در صورت ادامه وضع موجود و تجارتی که برخی زنان به راه انداختند عایدی جز بدبختی و بیچارگی و زندان و افزایش فساد و فحشا ندارد.... اگر چند سال پیش بر روی یک عدد ریالی و یا معادل آن سکه توافق شده و الان مواجهیم با یک تورم وحشتناک و چند صد درصدی و افزایش بهای سکه، به واقع عواقب و مسوولیت این تورم افسارگسیخته که نباید جوانهای مردم باشند... یا با هزینه ریالی مورد توافق در زمان عقد اقدام بفرمایید و یا سقف تعیین بفرمایید که قابلیت پرداخت داشته باشد که وسوسه کننده یه عده نباشد. در غیر اینصورت یعنی آغاز زندان و بدبختی و فساد... ممنون.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
هیچ اتفاقی نمی افته. فردا بگن هر کی مهریه شو ببخشه حق طلاق و حق حضانت فرزند داره‌
اینجوری خیلی از زنهایی که با مهریه کاسبی می کنن غربال میشن.
می مونه اونایی که هیچ درامد و پشت و پناهی ندارن به جز همین مهریه. یه فکری به حال اونا کنید.

والا من ۱۳ سال پیش سر عروسیم گفتم مهریهدنمی خوام ولی حق طلاق و حق حضانت فرزند می خوام
خانواده همسرم با مهریه سال تولد مکافقت کرون ولی اونا رو ندادن.

الانم که خدا رو شکر به یمن قوانین این کشور خراب شده همونم نمی تونم بگیرم. تقی به توقی هم تهدید می کنن بچمو ازم میگیرن
گل بگیرید در مجلس و قانون و هر.... تونو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مرگ بر خانواده شوهر.
بچه مال زنه.
بابا رفته ازدواج مجدد کرده!
مادر شوهر عوضی دنبال گرفتن بچه توی دادگاه است...
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ازدواج یعنی ارامش خخخخ
یعنی رفتن توصف نونوا وخرید کادو ولنتاین خریدن
کوفت درد وهزار تا بدبختی دیگه
دیدن ریخت مادر زنو قوم خویش همسر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اگر دو تا آدم حسابی با هم اردواج کنند این یعنی آرامش و هیچوقت سر و کارشان با دادگاه و مهریه نمی افتد. مشکل از آنجا شروع می شود که دو تا آدم کلاش یا یک کلاش و یک خر با هم ازدواج می کنند. اگر آدم ازدواج نیستی نکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خاک
زن ذلیل
ناشناس
Germany
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خب نکن
خان
Switzerland
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خخخ
هزار لایک
ناشناس
Portugal
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
یه چیزهایی توی رابطه عاشقانه هست که گاهی اوقات به صد برابر این چیزایی که گفتی می ارزه. باور کن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
والابخداازخداتان هم باشه بیایم شماروبگیریم بااین گرانی ها
ص
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
یعنی نود درصد ملت خنگ فول یکی نتونست نظر آدمیزادی بزاره.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بحث اصلی به کنار، دلخوش مگه سواد داره؟
مکانیک
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مثل کشورای خارجی ، زوجین در ایران هم باید بعد از طلاق ، دار و ندار زندگی مشترکشون رو نصف نصف کنن . و حق حضانت رو به زن و حق طلاق رو به مرد بدن یا بالعکس.
بیشتر خانما با استفاده از همین مهریه ، کاسبی راه انداختن و یا شوهراشونو با اهرم مهریه تحت فشارقرار داده یا باج خواهی میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
تو مواظب جکت باش کار دست خودت نده نظر نده مکانیک.
کوتلاس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ادم وقتی میره خواستگاری و سر مهریه چک و چونه میزنن ادم فکر میکنه انگار دارن گوسفند خرید و فروش میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کلا یک مقدار ثابت برای مهریه در نظر بگیرند.
پنج سکه.
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقایون اگر خودشون دختر داشتند چه شرایطی برای دامادشان در نظر می گرفتند
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
حقوق مساوی بدون مهریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خیلی زرنگی! میخوای از ایده های ما استفاده کنی!
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
اگه مملکت رو مثل یک ماشینی در نظر بگیریم که ترمز بریده این طرح ها مثل اینه که راننده پاشو از ماشین بیرون کنه و کف کفششو بزنه به جاده که شاید ماشبن وایسه.
ناشناس
Portugal
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
:)))))))))))))))))
عالی بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مجلس محترم:
قرار بود علت را که همانا پایین آوردن قیمت سکه و دلار را حل کنید .
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
هنوز دنبال شاسی بلند و حقوق مزایاشون هستند وقت نشده... ولی تو آخرای برنامه دارند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چرا فقط در مورد مهریه یکدفعه موضوع برابری حق زن و مرد مطرح میشه؟؟!!
در مورد حق طلاق و حضانت و.... برابری رو نمی خوان ایجاد کنند؟؟؟!!!!
پیمان روشن ضمیر اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چند سال پیش من طرحی دادم که اگر اجرا میشد مشکل خیلی وقته حل شده بود گفتم کافیه یکی از شروط ثبت عقد واریز یک درصد مبلغ مهریه به عنوان ضمانت پرداخت به حساب دولت باشد که تا زمانی که زن رضایت ندهد کل مهریه را گرفته این مبلغ نزد دولت میماند بعد از ان این یک درصد به عنوان اخرین قسط به زن پرداخت میشود ، وقتی مردم ببینن یک درصد مبلغ را باید روز اول پرداخت کنند مبلغ مهریه سریع منطقی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خخخ ، یک نظریه هم بده که یک شبه بشیم پیشرفته ترین کشور جهان.
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
بپا با چراغ موشی نیان بدزدنت شبانه. همتی تونیستی بی وجدان بانک مرکزی خالی شده گوشت بسپارن به گربه مگر مغزشون خر گاز گرفته.
نام
Germany
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
تواین کشور هر مردی با شرایط موجود ازدواج کنه یس عقلی تمام کرده....ازدواج مردها با این شرایط یعنی بردگی مطلق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آقا الان میشه راحت یک خانم متلقه پیدا کرد و صیغه کرد و با تلاش و یاری مسئولان تو این 20 25 سال تعداد زنهای طلاق گرفته زیاد شده و خیلی هاشون هم آدمهای خوب و پاکی هستند با یکیشون عقد موقت میکنی و زندگی میکنی اگه کنار هم در آرماش بودند بدون مهریه عقد دایمش میکنی میشه زن دائمت .
بهتر از دخترهاست که هزار تا هزینه جورواجور باید براشون بکنی که یکیش مهریه است .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
اگه قراره مهریه باقی بمونه، باید تعیین مهریه بر اساس توانایی و اموال داماد در هنگام عقد کارشناسی و تعیین شود.
در اینصورت زنی که با مرد کارگر ازدواج می کند و او را پذیرفته، نمی تواند از او انتظار مهریه ی کارخانه دارها را داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
دلال ارز نه کارخانه دار
شاهين
United Arab Emirates
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مگه زن چي هست كه بايد براش مهريه در نظر گرفته بشه!
چرا براي مرد مهريه در نظر گرفته نشه؟زنها با فريب و منفعت طلبي تاريخي تونستند چنين حقي براي خودشون ايجاد كنند،زن واقعا مگه كيه كه بايد اينهمه واسه مرد هزينه بتراشه!
چرا اينقدر قوانين و عرف ايران احمقانه و به نفع زنه!
زنها با ايجاد ارزش تصنعي براي خودشون و سو استفاده از احساسات مردها تا ميتونند مرد را چپاول ميكنند در قالب مهريه و نفقه و صدها هزينه ديگه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تاموقعی چنین احمقایی پیدا میشن یکیش خودم چرا که نه.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خیلی چیزها در مورد ازدواج، زندگی مشترک و طلاق در ایران باید اصلاح بشه: مثلا تهیه جهیزیه کامل یا برگزاری مراسم عروسی مجلل، برابر نبودن حق طلاق و حضانت کار و تحصیل، تبدیل شدن مهریه به اهرم فشار، ارث یک هشتم زن از شوهر، عدم برخورد قانونی یکسان در صورت خیانت، عدم تعهد و پایبندی دو طرف، نگاه بد جامعه به افراد مطلقه (مخصوصا خانم ها در مورد بکارت) و ... که در صورت برقراری برابری میشه از خیلی مشکلات جلوگیری کرد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
بارها گفته ام و بار دگر می گویم....پسرها باید بیشتر دقت کنن... وقتی همینجوری جو گیر میشن... یا هورمون میزنه سرشون... امضاء می کنن...تبعاتش هم هست... به اندازه بود، باید نمود...
حتی 30 تا مثلا! آخه داری؟ نداری بیخود میکنی امضا میکنی؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چرا مشکل رو از ریشه حل نمیکنید؟ جای اینکارا قیمت سکه رو بیارید پایین
اگه یه پسر هست که میگه مادرم من را به مهریه فروخت، من ۱۰۰ تا بچه دیگه براتون میارم که با مادرش زندگی میکنه و بخاطر همین قوانین جدید مهریه، روزگارشون به سختی میگذره. چون حقوق اکثر زن ها در اصفهان یک میلیون و خورده ای هست. البته این حقوق به عنوان منشی بودن یا کار فروشگاه زنجیره ای هست
آنشرلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ای کاش آقایون فقط ۵ثانیه طمع درد زایمان طبیعی رو میچشیدن و بعد موقع طلاق همون بچه رو ازشون میگرفتن و داغ جگرسوز رو دلشون میزاشتن بعد تمام بود نبود زندگی مشترک رو مرد قشنگ باخودش میبرد با یه دختر خوشگل ازدواج میکرد و مادر هم از دیدن فرزند محروم و ...قانون اصلاح بشه مهریه در حد معمول واموال در طول زندگی نصف و حضانت هم عادلانه.
نام
United Arab Emirates
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آقا حق طلاق رو به زن هم بدن و این مهریه کوفتی رو بردارن..عجبا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آثار و نتایج این کار احمقانه رو خواهیم دید. اگه زن بخواد از شوهرش بخاطر معتاد بودن یا دزد بودن طلاق بگیره چی؟ من خودم پسرم و میدونم حقوق مردها چندین برابر زنه. حالا شما در نظر بگیره اون خانم با چندتا بچه طلاق بگیره و با حقوق زیر ۲ میلیون، زندگی رو باید بچرخونه
چرا لقمه رو از پشت سرتون رد میکنید؟ ریصه اصلی این مشکل قیمت سکه اس. شما شکه رو بکن همون ۱ میلیون، تمام این قوانین و مشکلات حل میشن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
نمی‌شود یک قانون کلی تصویب کرد.
پس مهریه را بر اساس ارزش دختر تعیین کنید.
و همچنین جهاز را تقسیم کنید در صورتی که پسر خانه نداشته باشد.
اگر پسر خانه داشت،. کل جهاز بر عهده عروس باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
گروگان گیری
نام بی طرف
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
افزایش قیمت سکه و کاهش ارزش پول و تورم، خارج از علم و اراده مرد و حاصل بی کفایتی مسیولان بوده، و محکوم کردن مرد به پرداخت مهریه به ارزش روز ظلم به مرد است.
مهریه شرعی و سنتی متداول، با توجه به تغییرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه در حل حاضر دیگر کارایی لازم را حمایت از حقوق زوجین را ندارد و برای حمایت از حقوق زوجین و فرزندان پس از طلاق ، قوانین هوشمندانه تری لازم مینماید.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آقا مهریه را همون اول بدن به دختر بعد هر چی هم جفتشون درآمد داشتن نصف ، چطوره؟!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
به عنوان یک زن با وجودیکه با مهریه کلا موافقم ولی تا وقتی همه قوانین ازدواج به نفع مرد است نمیشه این یکدونه را حذف کرد حق طلاق بدید حضانت فرزند بدید اجازه خروج از کشور بدبد بعد بگید مهریه بد است.
نامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خانمی هست که هم زمان از سه نفر داره اقساط مهریه میگیره. سه دفعه ازدواج کرده و طلاق گرفته و مهریه میگیره.
خیلی از خانم ها هم که شوهرشان وضعش خوب بوده با توجه به اینکه سکه در سه سال اخیر رشد بی سابقه ای داشته یه چیز رو بهانه کرده اند و طلب مهریه کرده اند تا تصاحب کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
از بس كه آقايون هوسبازو هالو شدن. نوش جون خانمها
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
من نمیدونم چرا باید مرد مهریه بده؟ غیر از اینه که هر دو نفر تصمیم میگیرن کنار هم باشن؟ اصلاً چرا باید بین زن و مرد تبعیض باشه؟ این همه قوانین اشتباه برای چیه؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv