bato-adv
کد خبر: ۴۲۳۴۹۹
دل پُر مادر غزاله؛

روایت مادر غزاله از ساعتی پس از جنایت تا فرصت یک‌ماهه به آرمان

روایت مادر غزاله از ساعتی پس از جنایت تا فرصت یک‌ماهه به آرمان

مادر دو شبانه‌روز است خواب به چشمانش نیامده، بعد از اینکه آرمان را درست از بالای چوبه دار به پایین کشید، فریاد کشید و از خدا خواست تا به او آرامش بدهد: «هیچ‌کس حرف‌های مرا نشنید. ٦‌سال عذاب کشیدم. می‌گویند آرمان در زندان تحصیل کرده، دانشگاه رفته، مدرک گرفته است. کاش کسی به این موضوع هم فکر می‌کرد که دختر من هم دانشگاه قبول شده بود، می‌خواست درس بخواند، اما به او فرصت ندادند. کلی آرزو داشت. آرزوهایش را بر باد دادند. اگر غزاله من هم زنده بود، دختری تحصیلکرده و موفق بود. آرمان مهلت زندگی دارد، اما دختر من در ١٩سالگی و اوج جوانی مهلتش تمام شد. او تمام دارایی من و شوهرم بود.»

تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

مادر داغدیده در محوطه ایستاد. بالارفتن آرمان از چوبه دار را تماشا کرد. طناب دار را برگردنش دید، اما مانع اجرای این حکم شد. مادری که صبح دیروز پای چوبه دار، درست وقتی که قرار بود انتظارش به پایان برسد، به قاتل تنها دخترش مهلت یک‌ماهه داد. زن جوانی که کشته‌شدن دخترش او را از پا انداخته است. صدایش، بغضش و اشک‌هایش خبر از دردی عمیق و بی‌درمان می‌دهد. از ته دل اشک می‌ریزد. گه‌گاهی نفسش می‌گیرد و صدایش می‌لرزد.

به گزارش روزنامه شهروند؛ ٦‌سال است که تنها حسرت زندگی‌اش، شنیدن صدای «مامان» از زبان تنها دخترش شده است. از آن بعدازظهر زمستانی شوم دیگر نخندید. وقتی غزاله به مطب دکتر رفت، موبایلش خاموش شد و هیچ‌وقت نتوانست با او ارتباط برقرار کند. زندگی ناهید بعد از آن روز، سیاه شده است. زخمی در دلش نقش بست؛ آن‌قدر عمیق که بعد از ٦‌سال هنوز هم نه‌تن‌ها درمان نشده است، بلکه به گفته خودش نمک هم روی این زخم کهنه پاشیده‌اند.

صبح دیروز قراربود روز موعود باشد. افراد زیادی برای نجات آرمان عبدالعالی در تکاپو بودند، حالا که این پرونده جنجالی به مرحله آخرش رسیده، خانواده غزاله به‌عنوان کسانی که قراراست سخت‌ترین و مهم‌ترین تصمیم را بگیرند، درمانده فریادمی‌زنند. با اینکه تنها تعیین‌کننده مرگ و زندگی آرمان بیست‌وچهار ساله هستند، اما هیچ اقتداری در صحبت‌هایشان دیده نمی‌شود، فقط یک نشانه از دخترشان می‌خواهند و بس. هنوز هم دست نکشیده‌اند، فقط مهلت داده‌اند، برای دل خودشان.

مادر دو شبانه‌روز است خواب به چشمانش نیامده، بعد از اینکه آرمان را درست از بالای چوبه دار به پایین کشید، فریاد کشید و از خدا خواست تا به او آرامش بدهد: «هیچ‌کس حرف‌های مرا نشنید. ٦‌سال عذاب کشیدم. می‌گویند آرمان در زندان تحصیل کرده، دانشگاه رفته، مدرک گرفته است. کاش کسی به این موضوع هم فکر می‌کرد که دختر من هم دانشگاه قبول شده بود، می‌خواست درس بخواند، اما به او فرصت ندادند. کلی آرزو داشت. آرزوهایش را بر باد دادند. اگر غزاله من هم زنده بود، دختری تحصیلکرده و موفق بود. آرمان مهلت زندگی دارد، اما دختر من در ١٩سالگی و اوج جوانی مهلتش تمام شد. او تمام دارایی من و شوهرم بود.»

حرف‌های دردناک مادر غزاله؛ مادر آرمان تازه یادش افتاد پسر دارد!

بیشتر از هر چیز دیگری، برخی حرف‌ها و هجمه‌ها که در فضای مجازی ایجاد شده، مادر غزاله را رنجانده است. دلش از برخی کسانی که برای نجات آرمان دست به کار شده‌اند، پر است.

آن‌هایی که حرف‌های این مادر و پدر را نشنیدند و برای دل پدر و مادر آرمان دعا کردند: «این حرف‌ها بیشتر از همیشه دل ما را خون می‌کند. برخی هنرمندانی که یک‌طرفه به قاضی رفتند، نه از دل من خبر داشتند و نه از دل شوهرم، اما برای آرمان دست به کار شدند تا این جوان زنده بماند. کسی نمی‌گوید حق دختر من که در اوج جوانی کشته شد، چه می‌شود. من شب قبل از اعدام با پرویز پرستویی، مجید مجیدی، احسان علیخانی و رامبد جوان ملاقات کردم و به آقای پرستویی گفتم آیا شما درددل مرا شنیدید که این‌طور قضاوت کردید. مگر دختر من انسان نبود. چرا اول به حرف‌های من گوش ندادید و یک‌طرفه به قاضی رفتید. آرمان کاری کرد که حتی یک نشانه کوچک هم از تنها بچه من نمانده است؛ آقای پرستویی هم درنهایت گفتند حق با من است. یادم می‌آید روز‌های اولی که غزاله ناپدید شده بود و من دستم به هیچ کجا بند نبود، آن روز‌هایی که آرمان هنوز به قتل اعتراف نکرده بود، یک‌بار از طریق یک رابط، عکس دخترم را به دست آقای علیخانی رساندم تا در تلویزیون منتشر کند. او قبلا هم این کار را کرده بود. اتفاقا عکس بچه‌ای را در برنامه‌اش منتشر کرد و آن بچه پیدا شد، اما عکس غزاله را منتشر نکرد و گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد. شب قبل از اعدام به او گفتم، آن زمان عکس دختر مرا منتشر نکردی، حالا عکس آرمان را منتشر می‌کنی و می‌خواهی زنده بماند! من واقعا دلم از همه این حرف‌ها پر است.»

با وجود همه اینها، ناهید شکوهی پای چوبه دار، وقتی آرمان با گریه بالا رفت، به او مهلت داد.

اما به گفته این خانواده، این مهلت هنوز به معنای رضایت نیست. می‌گویند آرمان پای چوبه دار خواهد رفت: «ما فقط و فقط به خاطر دل خودمان و آرامش‌مان این کار را کردیم، نه موج فضای مجازی و پست‌های سلبریتی‌ها. آرمان یک ماه دیگر اعدام خواهد شد. هنگام اجرای حکم، پدر آرمان گریه کرد و گفت: خیلی سخت است آدم بداند این آخرین دیدار با فرزندش است. بله، سخت است. اما سخت‌تر از آن، این است که پدر و مادر نتوانند برای آخرین‌بار صدای فرزندشان را بشنوند و او را ببینند و حتی نشانه‌ای از او داشته باشند. من جسدی هم از بچه‌ام ندارم که حداقل سر مزارش بروم و آرام شوم. کاش من هم می‌دانستم این آخرین‌بار است که غزاله را می‌بینم. آن‌وقت او را بغل می‌کردم، می‌بوسیدم، تمام شب تا صبح کنارش می‌خوابیدم، به او می‌گفتم هزاران‌بار صدایم بزند «مامان» تا این صدا در گوشم بماند و دیگر از سرم نرود. آن‌قدر نگاهش می‌کردم تا تصویر آخرش در ذهنم حک شود، اما من هیچ فرصتی نداشتم. دخترم را بی‌گناه کشتند.»

روایت مادر غزاله از ساعتی پس از جنایت تا فرصت یک‌ماهه به آرمان

اشک تمامی ندارد. یادآوری آن روز‌ها برایش دردناک است؛ روز‌هایی که خانه به خانه به دنبال دخترش گشت؛ خیابان‌ها را پشت سر گذاشت و درنهایت به خانه آرمان رسید؛ جایی که دخترش آخرین‌بار آنجا بود: «از طریق ردیابی موبایل و آنتن‌دهی آن به خانه آرمان رسیدم. آرمان اعتراف نمی‌کرد. دخترم سه ماهی می‌شد که از آرمان جدا شده بود، اما او رهایش نمی‌کرد. آن روز را خوب به خاطر دارم. دوشنبه دوازدهم اسفند سال ١٣٩٢ بود. دخترم به مطب دکتر رفت، با اصرار من رفت، اما گویا آرمان آن‌قدر به او زنگ می‌زند تا اینکه غزاله برای ٢٠ دقیقه به آنجا می‌رود و دیگر برنمی‌گردد. آرمان خودش اعتراف کرد. حتی میله بارفیکس را که پنهان کرده بود، خودش هنگام بازسازی صحنه به مأموران نشان داد، اما بعد صحبت‌هایش را عوض کرد. کاش می‌گفت: جسد دخترم کجاست. کاش یک تار مو می‌آوردند و می‌گفتند این برای غزاله است. همین برایم کافی بود. حتی خانواده‌اش هم در این سال‌ها یک‌بار به دیدن ما نیامدند. روز یکشنبه که آرمان را به انفرادی بردند، مادرش بعد از سال‌ها به محل کار من آمد و اشک ریخت. حتی روز‌های اولی که آرمان اعتراف کرد، خودم به‌عنوان بیمار به مطب دندانپزشکی مادر آرمان رفتم. نشستم تا نوبتم شود. بعد وارد اتاقش شدم و گفتم مادر غزاله‌ام. تا آن زمان مادرش یک‌بار هم به دیدن من نیامده بود. همان روز بود که مادرش به من گفت: امکان ندارد پسرم قاتل باشد. من اشک مادر آرمان را تازه روز یکشنبه دیدم، در صورتی که خودم وقتی دخترم ناپدید شد، خانه به خانه و محله به محله رفتم تا به آرمان رسیدم. خودم تلاش کردم. من مادرم. او هم اگر جان پسرش برایش مهم بود باید می‌آمد و بیشتر از این حرف‌ها تلاش می‌کرد.»

مادر غزاله از روند پیگیری این پرونده راضی است و از دستگاه قضائی و برخی قضات تشکر می‌کند: در این مدت قاضی شهریاری به‌شدت به ما لطف داشتند و اجازه ندادند حق‌مان پایمال شود؛ همین‌طور قاضی جهانی.

با وجود همه اینها، ناهید شکوهی پای چوبه دار، وقتی آرمان با گریه بالا رفت، به او مهلت داد. اما به گفته این خانواده، این مهلت هنوز به معنای رضایت نیست. می‌گویند آرمان پای چوبه دار خواهد رفت: «ما فقط و فقط به خاطر دل خودمان و آرامش‌مان این کار را کردیم، نه موج فضای مجازی و پست‌های سلبریتی‌ها. هنگام اجرای حکم، پدر آرمان گریه کرد و گفت: خیلی سخت است آدم بداند این آخرین دیدار با فرزندش است. بله، سخت است. اما سخت‌تر از آن، این است که پدر و مادر نتوانند برای آخرین‌بار صدای فرزندشان را بشنوند و او را ببینند و حتی نشانه‌ای از او داشته باشند

bato-adv
عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هرکسی کسی را بکشد مثل اینست که تمام مردم دنیا را کشته است قصاص قاتل حق قانونی و شرعی خانواده مقتول است وقتی یک بچه پولدار بخاطر اینکه خود را محق میداند و جان دختر جوانی را میگیرد و بعد مدتها آنرا انکار میکند و خبری از جسد نیست آیا باید اورا بخشید هرکس دم از گذشت میزند خودش را جای خانواده مقتول بگذارد وفکر کند اگر کسی تنها دخترش را بکشد چه کار میکند آیا شخص قاتلی که به خاطر دل خود شخصی را بکشددر صورت بخشش شخص مفیدی برای جامعه اش میشود ؟ قضاوت با شما
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
من خودم رشته حقوقم وپروندهای زیادی خوندم امابارهاشاهداین بودم خانواده مقتول به قاتل رحم کردن امااین درس عبرت برای قاتل نشده ودوباره خون یه مسلمان رابی گناه ریخته وجامعه انسانی رادچارتزلزل کرده. بنظرمن اشدمجازات رابایدبرای قاتل اجراکنندتااینجوریه خانواده راعزادارنکنند.
نیروانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
باید قاتل رو اعدام کرد هرچه زودتر...شماهایی که از بخشش قاتل حرف میزنین اگه خواهر و مادر خودتون همین بلا سرش میومد اونوقت بازم از بخشش حرف میزدین؟
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خدا به شما صبردهد.روحش شاد.اما خواهرمن لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.انشالله هرچی خیر است پیش بیاید.
ناشناس
Japan
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این کارشون خیلی رذیلانه بود ،یعنی چی مهلت دادیم ، اینجوری باب میشه ملت اعدامی رو هر بار میبرن سر اعدام خودش و خانوادشو شکنجه روحی میدن ،
حالا بهر دلیلی تشخیص دادن قاتل ،دیگه یا قصاصش کنید تموم شه یا ببخشید ،این مهلت دادن و مسخره بازی خودش جنایت خانواده مقتول علیه روح وروان جامعس ،بقدر کافی جامعه مشکل روحی داره حالا اینکارا باعث ایجاد عقده های فروخفته تو جامعه میشه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
پس جسد چی شده
وسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فقط آرمان میدونه البته شایدم قتلی درکارنباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ممکنه پدر و مادر آرمان سرنخ های در اختیار مامورین بذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
گم شده .....
چه مسخره .. جسد گم شده ....پلیس ها خوابند....

چه جسدهایی که گم شده اند و هیچ وقت پیدا نشده اند.....
وای ... واااای .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این کثافت یا جسد دختر رو تحویل بده یا باید اعدام بشه
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
سلام
چقدر راحت همدیگر رو قضاوت میکنیم!!!!!
کاری به قاتل و مقتول ندارم ولی ی کم به نظری که دادی فکر کن
یک هزارم درصد احتمال بده قتل کار آرمان نباشه!!!!
توی اینجور مسائل اظهار نظر نکنیم بهتره
یک هزارم درصد احتمال بده نظر تو روی تصمیم خانواده مقتول موثر باشه....
کاش تو این جامعه ی کم اخلاق رعایت میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جسد را انداخته سطل زباله .....
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یک لیوان شیر بهش بدید بخوره بعد بگید با میله بارفیکس بزنن توسرش تا بمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
قصاص
ناشناس
United States of America
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حکم اعدام باید کلا برچیده شود‌ و به جای آن زندان و روان درمانی و در نهایت نظارت بر رفتار مجرم بعد از آزادی گذاشته شود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هنوز که اعدام هست و آقایان و خانم های سلبریتی مدافع تام تمام قاتلانند، این همه شاهد قتل هستیم. وای به حال روزی که بخواهیم با این وضعیت ادای کشورهای پیشرفته و دارای فرهنگ را دربیاوریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی با حالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اعدام با قصاص یکی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اشتباه میکنی اگر اعدام در موارد قتل عمد نباشد به راحتی اب خوردن آدم می کشند و ترسی هم ندارند و میگن فوقش میریم زندان و یک مدت بعد ازاد میشیم این یک اهرم باز دارنده است تا جان ارزشمند مردم حفظ شود.وگر نه خودت هم امنیت جانی نداری بنده خدا.
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اتفاقا به دلایلی من مدتی با یک مرد ۵۷ساله انگلیسی چت میکردم و ایشون به من گفتند که برخلاف ظاهر عمر خیلی خوب هست که در کشور ما اعدام وجود داره و میگفتن که اونجا مجرمین وحشتناکی رو به حبس ابد محکوم میکنند درحالیکه گاها کله گنده ها بعضیاشونو فراری میدن و میگفت که وضع خیلی خطرناک و بده و پشت سر هم افسوس میخورد که قانون اعدام ندارند این آرمان هم قاتل محض هست و به روش وحشیانه ای هم دختر مردم رو بدین دلیل به قتل رسونده و حقش فقط اعدامه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هر وقت بچه تو یا خواهر برادرتو کشتن تو این مجازاتو در نظر بگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جنابعالی که میفرماید اعدام باید برچیده بشه. پس من برادر شمارو میکشم. بعد شما بگید من رو روان درمانی کنند. پس شما حق هیچ شکایت از بنده نباید داشتع باشی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تو آمریکا هم انقدر روشن فکر نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این حرفهای تهوع آور !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حبس ابد و یک روز
Alireza
Singapore
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
من برای شما خانواده عزیز خیلی خیلی غمگینم و امیدوارم بتوانید بعد از ۶ سال تا حدی به آرامش برسید. امیدوارم با بخشش به آرامش برسید و عذاب قاتل را به خداوند واگذار کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چقدر پول گرفتین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چوب خدا صدا نداره
چوب خدا صدا نداره
چوب خدا صدا نداره


پسره اگر بخشیده بشه ...و یک روزی ازدواج کنه ...یک روزی فرزندش مثل غزاله فوت میکنه....

چوب خدا صدا نداره....
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به نظرم قانون اعدام اوج دموکراسی هست. قانون میگه خون در برابر خون اما این حق هم به خانواده مقتول میده میگه اگه دوست دارید از خون قاتل بگذرید. از این جنبه به این قانون فکر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حالا این چه ربطی به دموکراسی داره؟ باید میگفتی مثلا عدالت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حالا اگر خانواده مقتول محتاج یا پول پرست باشند و قاتل پولدار باید خون مقتول پایمال بشه. به نظر من باید قاتل در هر صورت اعدام شود و اگر قابل بخشش است دادگاه تصمیم بگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دموکراسی یعنی عدالت اجتماعی. درست گفته. اونایی که منفی دادند هم امیدوارم هرگز در موقعیت یه خانواده مقتول قرار نگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دلتان پر است و قصاص آرمان حق قانونی تان
دیشب قبل از اینکه بخوابم برای دو سید با صفایی که از دنیا رفته اند و هرکسی که به جدشان متوسل بشود جواب میگیرد،چهل صلوات نذر کردم تا صبح که بیدار شدم بشنوم آرمان زنده است
نه اینکه دل غم زده ی شما را ندیدم
نه اینکه غلط بزرگ آرمان را ندیدم
همه را دیدم و صلواتهایم روان روح آن دو سید کردم
و نه اینکه تا سه روز قبل از این آرمان را می شناختم،هرگز
ولی یک جمله دارم بعد از قصاص آرمان،آن آرامشی که از دور و نزدیک به روانتان گهگاه لبخندی میزند و خودی می نماید،شاید برای همیشه بپرد
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به آن دو سید می گفتی مقتول را زنده کنند خوب. زورشان در همین حد است که نگذارند قاتل اعدام شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جمع کن روضه نخون
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
برای غزاله چکار کردی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اگر مقتول فرزند خودت بود باز هم همین را میگفتی ؟؟؟؟
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خدا به خانواده غزاله صبر بده حق دارن خیلی سخته حتی یک جنازه از دخترشون ندارن و معلوم نیست دقیقا چه بلایی سر تنها دخترشون اومده من بودم رضایت نمیدادم
بماند
Turkiye
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نظرت رابرای بقیه تجویز نکن! واگرچنین اتفاقی برای یکی اعضای خانواده ات افتادتویکی رضایت نده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چه بلایی سر دختره اومده ....
آدم هزار تا فکر به سرش میزنه....
یعنی دختره چی شده....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
محمد
United Arab Emirates
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چرا فک میکنید با عربی نوشتن کل راستی های جهان متجلی میشود؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
میشود چرا که نه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خانم شکوهی گرامی.امیدوارم هر تصمیمی میگیرید به آرامش خاطرتان منجر شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این صحیح ترین کامنت بو
مهدی
Canada
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یک علت ندادن رضایت خانواده مقتول عدم همدردی مناسب و کافی با اولیا دم هست. همین نشریات زرد باعث شدند شهلا زن صیغه ای ناصر محمدخانی سرش به بالای دار رود..
شاهرخ
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چه بسیار که متأثر شدیم و چه باید واقعاً گفت!
خدایا! به بزرگی و عظمتت هر چه صلاحه در این واقعه مستولی گردان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نمیدونم چرا ولی دارید زیاد به این موضوع شاخ وبرگ میدید اجازه بدید عدالت برقرار بشه والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
پول داشته باشی آدم بکشی میتونی همه رو بخری ...سلبریتی که سهله !
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
امام صادق می فرماید در دنیا 3تا درد و مصیبت هستش که از همه بالاترن که یکیش مرگ اولاد هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چقد خوشحالم مادر غزاله به این پسر رحم کرده
واقعا ۱۸ سال هم سن زیادی نیست وتصمیم گیریها هم درست نیست مادر غزاله تو با خدا معامله کن لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست
ناشناس
Finland
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مسئله دروغگویی و تزویره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
سلبریتی ها در ایران افراد کم سواد و کم هوشی هستند. توان بررسی و ارزیابی مسائل پیرامون را ندارند. دلیل ندارد وقتی کسی قتل انجام داده است بدون مجازات در جامعه رها شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
و دلیلی هم نداره با رضایت آزاد بشه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
سلبریتی دیپلمه زیاد داریم
علی دشتستانی
United Arab Emirates
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خانم شکوهی آرمان را ببخشید!

در قرآن آیه شگفت انگیزی هست که می فرماید؛ هرکس انسانی را نجات دهد گویی تمام بشریت را نجات داده است!!!
آرمان را نجات دهید وایمان داشته باشید که انسان فناپذیر نیست و صاحب کائنات شما را به لذت دیدار غزاله به راه دیگر خواهد رسانید و کمترینش لذت ببخشش و بزرگواری شماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
آقای دشتستانی،این آیه برای زمانی که بخواهی به کسی کمک کنی که ازش آزاری بهت نرسیده،طرف دختربدبخت این پدرومادردلشکسته راگشته وجسدش راهم مفقودکرده.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
میشه بفرمایید این کدام آیه هست ؟
حجت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
در قرآن آیه شگفت انگیز دیگری هم هست که هرکس انسانی را بکشد انگار تمام انسانها را کشته است عزیز دل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
قضاوت بین این دو خانواده بسیار کار سختی است . یکی عزیزی را از دست داده و دیگری عزیزی را از دست خواهد داد. خدا به هر دو آنها صبر و آرامش بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تک فرزندی واقعا سخته....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چقدر زشت....یا بکشش یا رهاش کن...خودت میمونی و وجدانت...تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
زشت تویی که پول را به انسانیت ترجیح دادای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
براي چه يك خانواده را تحت فشار ميگزارند تا رضايت دهد
Omid281844
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چقد غمناکه این ماجرا. من هم دلم برای این خانواده داغ دیده میسوزه و هم برای اون جوون که قراره اعدام بشه. از روی عصبانیت و خامی و در سن کم قتل کرده. من فرزند ندارم ولی فکر کنم کسی تنها فرزندم رو به قتل برسونه اصلا کوتاه نیام. انشال.. بهترین تصمیم رو بگیرن خانواده غزاله.
ناشناس
Finland
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
همه چیو انکار کرده
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حتی راجع به جسد هم دروغ گفته. امکان نداره تو سطل آشغال بنداخته باشه و بازیافتیا ندیده باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مخصوصا اینکه یه جا گفته تو چمدان گذاشته ،لوازم خیلی معمولیتر از چمدان رو خیلیا از زباله ها جدا میکنن و خیلی تو چشم هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شاید خانواده اش هم در از بین بردن جسد کمکش کردند....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
در پرونده های قتل لازمه حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نظارت کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مگر می شود قاتل را چند بار دار زد؟ این از انسانیت به دور است. وقتی گفت پایین بیاورید یعنی بخشش حاصل شده. حتی گفته اند اگر طناب پاره شد دیگر دوباره دار نزنید.
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فرصت دادن تا بگه جنازه کجاست
میتونس قبول نکنه واعدام انجام بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مهلت داده تا جای جسد رو بگه. بخشش جداست. مهلت دادن در قانون پیش بینی شده و به معنای بخشش نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شش سال پیش قتل کرده و حالا اعدامش کنند.
بسته دیگه ... تازه شش سال هم زیادی زندگی کرده .
عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کی گفته اگر طناب دار پاره شد دوباره دار نزنید اگر صد بار هم طناب پاره شود حکم قصاص سر جایش است از خودت نظریه صادر نکن قانون چیز دیگری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
باید اعدام شود یا حبس ابد بدون مرخصی در جایی دور. حتی اگر بستگان پرنفوذش نخواهند.تا جان دختران دیگر حفظ شود
. سلبریتی ها هم می تواننددرد دل خانواده های به کشته شدگن اخیر بپردازند
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خواهش میکنم به جوانی وپدرمادرش که گناهی تو اتفاق نداشته اند دیه خوبی بگیرید یک جایی را به نامش بسازید واین جوان را واگذار کنید به خدا از خدا میخوام جنازه فرزند دلبند شما هم پیدا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
با حبس موافقم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
من اگه با یه اعدام موافق باشم اعدام این پسره نکبته
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
وَ جَزاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُها فَمَنْ عَفا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ «40»

و جزاى بدى بديى مانند آن است، پس هر كه عفو كند و اصلاح نمايد پس پاداش او بر خداست همانا او ستمكاران را دوست ندارد. (آیه 40 سوره شوری)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
متاسفانه قتل عمد جرمی است که انسانهای بدون هیچ سابقه شرارت هم ناگهان در آن گرفتار میشوند و طبعا برای هر دو خانواده خیلی سخت هست و متاسفانه از اونجا که مجازات سنگینی داره قاتل هر کاری میکنه که خودشو از مهلکه نجات بده از جمله نابود کردن جسد ..اون اشخاصی که میگن ارمان خیلی جنایتکار بوده که با جسد چنین کرده باید بهشون بگیم خدای نکرده اگر هر کدام از شما هم در موقعیت او بودید شاید همین کار را می کردید ..چون جانتان در خطر بود..اما واقعا قصاص هم حق مادر مقتول هست و البته بخشش از قصاص به شرط مجازات حبس طولانی اگر دهند هم بزرگواری ایشان را اثبات میکند هم خیر بزرگی در دنیا و اخرت به همراه خواهند داشت و هم ارمان هم اگر قاتل باشد در زندان تنبیه خواهد شد ..ولی در خبر دیگرتان امده بود که این قاضیها بودن که شواهد را برای کشته شدن مقتول کافی ندیدند و مانع اعدام شدند گ.بالاخره کدومش بوده؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
در قانون چنین شرطی نداریم.اولیا دم میتوانند رضایت بدهند یا ندهند. ولی وقتی رضایت دادند دیگر در مورد نوع و مدت مجازات دادگاه تصمیم میگیرد. و معمولا در این موارد یک زندان پانزده ساله به مجرم میدهند که بشرط حسن رفتار با گذراندن نصف یا حتی یک سوم آن میتواند آزاد شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
گاهی یک احمق سنگی رو به چاهی میندازه
که دیگه چاره ای برای اون متصورنیست
واقعا چه میشه کرد
اگرچه نوشتن این سطور راحته
اما از صمیم قلب آرزو میکنم خدا به این خانواده صبر بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چرا نمیگه جسد را چی کار کرده .....
مشکوکه .... مشکوک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جسدش را میسوزوندم و هیچ اثری از ان نمیذاشتم
وسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حتی جسدم سوزانده بشه بازم بقایاش میمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بندگان خدا پدر و مادر غزاله!:((((
چقدر ناراحت کننده سخت بوده و هست!
خدا کمکشون کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یادم هست چند سال پیش موجی راه افتاد تا دختر جوونی رو از اعدام نجات بدن . . . مقتول به انواع گناه ها متهم شد. طوری که جای قاتل و مقتول داشت عوض میشد... اون موقع پیش خودم فکر میکردم تا این شرایط چرا باید رضایت بدن؟؟؟اگر ما مروم و رسانه ها درست رفتار میکردیم خیلیا از پای چوبه دار برمیگشتن . . . یا داریم تلاش میکنیم که رضایت ندن چون قاتل سیاستمداره یا با مظلوم نشون دادن قاتل زورمون رو میزنیم رضایت بدن . ما منصف نیستیم. ما عاقل نیستیم. ما یه آدم هیجانی نابالغ هستیم که تو فضای مجازی زیاد حرف میزنیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بایدقصاص بشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
متاسفانه رسانه ها و سلبریتی ها در این قضایا مقصر هستند و همیشه از خانواده های مظلومی که قربانی جرم شده اند، دیو می سازند و چهره مظلومی از قاتل ارائه می دهند. کاش فقط یاد بگیرند دهانشان را ببندند. این رفتار یک طرفه آنها و فشار آوردن ناجوانمردانه بر خانواده های قربانی حقیقتا نمکی است بر این زخم های سوزان.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خانم محترم: ازصمیم قلب ازخدا میخواهم صبرو آرامشتان دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چرا جزییا ت پرونده رو نمیشه مگه با دخترک معصوم چکار کرده که نمی تونه بگه
رضا
United States of America
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
من از پدر و مادر این دختر بینوا خواهشمندم که برای رضای خدا و شادی روح دختر عزیزشان هم که شده ، فرهنگ بخشش را به ما ایرانیان بیاموزند . با دار زدن آن پسر نادان ، مشکلی خل نمیشود ولی با بخشش شما یک جامعه می اموزد که میتوان گاهی چشمها را بست و گذشت . ❤
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خدا به داد دلت برسه ناهید خانم و به داد دل هنسرت
نظم مادرانه و پدرانه ی جهان بهم میخوره وقتی فرزند پیش از اونا بمیره
بچه هامون تا وقتی تو شکم مون هستن در امن ترین جای جهانن بعد از اون خیابونا و مهمونیا و ماشینا و جنگا و دوستا و افکار و نگاه هاو راههاو وسیل و زلزله و عشق و سفر و درس و ...همه چی واسه اونا ممکنه مواجهه با مرگ ونیستی و نابودی باشه و یا رودررویی با زندگی و هیجان و شکوفایی...
من صمیمانه امیدوارم قلبت تو و همسرت آروم بگیره.
beteabzali@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هر دو خونواده خیلی داغ دارند فرقی نمیکنه. چون تقصیر ندارند
beteabzali@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هر دو خونواده خیلی داغ دارند فرقی نمیکنه. چون تقصیر ندارند
beteabzali@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هر دو خونواده خیلی داغ دارند فرقی نمیکنه. چون تقصیر ندارند
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خانم خواهش میکنم اطلاع رضایت نده دل مردم هم با این اعدام آروم میشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چقدر قضاوت سخته
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
امیدوارم خداوند به شما صبر وبه دلتون آرامش وبه این جوان زندگی دوباره با بخشش شما عطا بکنه
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شک نکنیدیه بلایی سر جنازه آورده که اگه بگه احتمال بخشش صفر میشه
رضا
United States of America
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
الان تمام مشکل مملکت ما شده غزاله و ارمان؟که اینقدر همه مملکت پیگیر شدند؟یه چیز مشخصه کسی که قتل انجام میده باید قصاص بشه.حالا چه طرف پولدار باشه و پدر و مادرش پزشک و چه فقیر و ندار.کاش سلبریتی ها برای حل مشکلات واقعی مملکت اینقدر در صحنه بودند.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی سخته ولی به نظر من اگر ببخشید مقداری به آرامش می رسید و خداوند خودش انتقام خواهد گرفت
ارومیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خدا به پدر مادر غزاله صبر بدهد
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نمیشه قضاوت کرد/خدا سر هیشکی نیاره/واقعا سخته/از خدا برای خانواده هاشون صبر میخوام
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از حقتون کوتاه نیاید و مرعوب فضای مجازی نشید ،کسی که حتی حاضر نیست بگه جسدو چیکار کرده لایق زندگی نیست
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
واقعاً از صمیم قلب نارحتم خدا به پدر و مادر غزاله صبر عطا کند هیچ وقت خودمان را جای پدر و مادر غزاله گذاشتیم من از خواندن این مطالب خیلی ناراحت شدم،حتی لحظه ای نمی شود تصور کرد که با این نوع موضوع چطور بر خورد می کنم هیچ حرفی ندارم فقط دعا برای خانواده غزاله
123
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اين كه قصاص حق خانواده مقتول است و قاتل بايد مجازات يا بخشيده شود تحليل خود را دارد. اما اينكه مادر مقتوله مي گويد فقط براي آرامش خودم يك ماه به تاخير انداختيم بعدا اجرا مي كنيم يك جنايت نابخشوني و بسيار خشن در حق قاتل و خانواده اوست كه بيشتر از فشار دار و قصاص مجازات شوند و مادر مقتوله لذت ببرد. قطعا اين عمل غير انساني است و قانون نبايد چنين اجازه اي را به اولياء دم بدهد كه انتقامي بيش از مجازات قصاص را اعمال كنند.
ناشناس
Finland
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
واقعا یه نفر قتل عمد کرده ، نفرت داشته ، نتونسته عصبانیت ، حسادتش کنترل کنه . چرا باید قصاص نشه ، حداقل حبس ابد باید داشته باشه . خیلی ها تو همین موقعیت آرمان بودند باید طرف مقابل بکشن یا کنترل کنند خودشونو
ناشناس
Finland
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
واقعا یه نفر قتل عمد کرده ، نفرت داشته ، نتونسته عصبانیت ، حسادتش کنترل کنه . چرا باید قصاص نشه ، حداقل حبس ابد باید داشته باشه . خیلی ها تو همین موقعیت آرمان بودند باید طرف مقابل بکشن یا کنترل کنند خودشونو
پرواز
United Arab Emirates
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خدا به دل پدر ومادر عزیز وجوان غزاله امید عشق ورحمت بده که معلومه داده خدا مهربان وبزرگه ونمی تونم بگم از دست دادن عزیز جوان چقد سختخ وتحمل دیگران وحرفاشون سختر ولی آفرین بر این پدر ومادر مهربان وبا تحمل ببخشش آرامشی بهتون می ده که شاید باور نکنین شما هر چی بگید حق با شماست پناه ببرید به خدا ورحمتش دوستتون دارم با تمام دل شکستگی ها ودلتنگیهایی که خودمم داشتم وبرای شما هر روز از خدا امید می خوام که می دونم الان داره با لبخند نگاهتون می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نباید مهلت می دادند به کسی که بعد از گذشت 6سال هنوز واقعیت را نمی گوید جسدی که در کار نیست چون امحایش کرده و جرات گفتن ندارد از کجا معلوم دختر بیچاره را آزار نداده باشد و سپس به قتل رسانده باشد اگر رد یابی شماره تلفن میسر نشده بود ممکن بود این شخص هیچ گاه گیر نیفتد چون هیچ ردی از خودش باقی نگذاشته لطفا همه جوانب را در نظر بگیرید و بعد به بخشیدن فکر کنید.ودر آخر می گویم اگر هرکس آدم کشت وبا پادر میانی عده ای نجات یافت دیگر هیچ کس امنیت جانی ندارد وکشتن مردم به امری عادی و فراگیرتبدیل میشود.لذا قصاص یک مولفه مهم بازدارنده و حافظ جان افراد است تا کسی به راحتی اب خوردن آدم نکشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خداوند به خانواده مقتول
صبر و به خانواده قاتل رحمی کند و راضی باشند به رضای خدا تا شاید مورد بخشش قرارگیرد و برای هر دو خانواده سخت است و زبان قاصر.
چون قصاص چیزی رو حل نمیکنه
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کسی نمیتونه اصلا حال پدرومادرغزاله رو درک کنه حق کاملا با اونایه ولی بااعدام آرمان هم هیچی درست نمیشه وبدتر عذاب وجدان میگیرن
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خلاصه اتفاقی افتاده باید ازخداکمک بگیره وارام باشه ?کشتن ارمان چه سودی به خانواده غذال داره گذشت :درسته درسته حق باخانواده مقتوله ولی سیاه نمای مشی :امیدوارم خدابه ارمان کمک کند هرچند حق باانهاست ولی باادم بدمشت طرفه شاید تصادف میشود می مرد ان زما چه میشود کمی انصاف داشته باشید
علی از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به خانم شکوهی:
سلام، من وقتی داستانی که پخش شده در مورد نحوه قتل و بقیه رو خوندم و تصورش کردم لرزیدم، واقعا دردناکه! بهتون تسلیت میگم.
این مهلت یک ماهه نشون میده شما تمایل به بخشش دارید، فقط میتونم بگم به خدا توکل کنید و ببخشید. و منتظر پدر و مادری که برای پسرشان نمیتوانند به منزل شما مراجعه کنند و حداقل با شما برای غزاله بگریند نمانید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
علی جان پولی که گرفتی انقدر هست که تابحال چند باز همین نظرو گزاشتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یعنی چه که یک ماه مهلت داده ایم ولی رضایت نه.میخواهند زجرکشش کنند!یک ماه دیگر شب و روز به مرگ فکر کند و بعد اعدام شود، شاید آن موقع هم دوباره مهلت دهند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تنها سرنخ‌ برای پیدا شدن جسد غزاله این پسره ست خانواده غزاله میدونن با اعدام آرمان این آخرین روزنه امید هم بسته میشه و مهلت میدن از طرفی وکلای آرمان هم با فهمیدن این قضیه مهلت میخرند
ناشناس
Finland
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شاید یکماهه راستشو گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
باید زجر کش شود....
کاش یک قانون داشتیم تحت عنوان زجر کش کردن......
مجیدنوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تاآین موضوع عبرتی برای دیگران بشه که به دیگران خصوصاغریبه ها اصلاوبهیجوجه اعتماد نکنندوباهرپیشنهادی راه نیوفتند برن خونه هاشون.واین ماجرادل همه روبدردآورده وآرمان هم کیفرش مشخصه وراهی نداره وتاوان کارشومیده وانشاءالله برای دیگران هم عبرت بشه که بی گداربه آب نزنندکه بزنندعاقبت اینچنینی درانتظارشونه.خدابه خانوده اش صبربده وهمه مارااز کارهای احمقیت دوربگرداند. انشاءالله
ناشناس
Finland
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
قضاوت دهه شصتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
وقتی مادرش تلاش نمی کنه حتی برای تسلیت به تماسی با این خانواده ندارن وقتی این پسر فکر عشق ودل خودش فقط بوده وقتی کسایی که برای بخشش روبه این خانواده اوردن ولی اون موقع که اونها نیاز بهشون داشتن ولی کاری نکردن باید جواب ظلم وخودخواهی ببینن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
قتل در زمانی رخ داده که قاتل زیر سن قانونی بوده. بیشتر از آنچه که عمل قاتل شرم آور است رفتار خانواده قاتل زشت و غیر انسانی می باشد. به جای اینکه از کرده فرزندشون پشیمان و خجالت زده بوده و به دنبال جبران و به دست آوردن رضایت خانواده مقتول باشند با گرفتن وکلای معروف و استفاده از سلبریتی ها سعی دارند که فقط پسرشون رو نجات بدن. این نباید در جامعه ما عرف بشه و قبح اعمال زشت و غیر انسانی ریخته بشه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بجاش رفتن سلبریتی جمع کردن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
الله به خانواده داغدیده صبر عطا کنه وقدرتی عطا کنه تا بتونن ببخشند.
بخشش و بخشیدن کار کوچکی نیست ونیاز به یک جهان بینی واندیشه و باور قوی هست.
انشاالله که مادر غزاله ببخشد تا به آرامش برسد.

چون آرامش بعد از بخشش اتفاق خواهد افتاد.
مطمئن باشید کائنات نتیجه عمل آرمان را پاسخ خواهد داد. این طور نیست و نبوده که کسی از جزای عمل خود رها شود.
قانون کائنات لایتغیر هست و قابل تغییر نیست.
انشاالله پدر و مادر غزاله ببخشند تا به آرامش برسند. البته نه تحت تاثیر حرف دیگران بلکه با اندیشه و باور خودشان.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
آرمان حقش مرگه، ولی مرگش فایده ای برا هیشکی نداره؛ بنظر من خونواده غزاله با تعیین دیه بسیار بالا واختصاص اون به امور خیریه(مثلاً تاسیس موسسه ای بنم مرحوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بخاطر اینکه سلبریتی های فضول در همه امور دخالت میکنن و دوست دارن نخود هر آشی باشند بنظرم پدر ومادر اون مرحوم باید حکم اعدام رو اجرا کنند .
ناشناس
Finland
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بهتره شرطشو بازگویی حقیقت بذارن
بماند
Turkiye
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بنظرمن خانواده هایی که دختردارندبایدبیشترآنهاراکنترل کرده ومواظبشان باشندوبویژه مادران خانواده که به جای رفتن سرکاربهتراست درمنزل نشسته ومواظب دختران جوانشان باشندتاچنین اتفاقاتی دیگرتکرارنشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
واقعا برای یه مادر وپدر خیلی سخته خدا بهشون صبر بده
بماند
Turkiye
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این باصطلاح سلبریتی ها برای کارهای دندانپزشکی شان کجامیروند؟
محمد
Australia
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حالا حرف اون کسی رو می فهمم که می گفت رسانه های اصلاح طلبها فقط برای جاه طلبی است. چرا نظر من رو منتشر نکردید؟ چون گفتم رسانه ها مقصر هستند؟ حقیقتا سگ کیهان شریعتمداری به شما شرف داره.
مهدی عابدینی. از آبادان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به خدا خیلی زشته .پسرشان یه انسان رو کشته. بعد با کمال پرویی رفته اند وکیل گرفته اند. مگر گاوی ویا گوسفندی کشته شده که خانواده قاتل برای پسرشان وکیل گرفته اند. حتما پسرشان گفته من نکشتم. خیلی خوب والا. باید اعدام بشه تا کسی دیگر جرات نکند باجان کسی بازی کند . بعد یه تعداد جمع شوند . وبروند رضایت بگیرند. اصلا خانواده قاتل توی این چند سال آمدند دل مادر این دختر رو بدست بیاورند. بعد باچه رویی رفتند سراغ مادرش که بگوید آرمان را ببخشد. لابد فکر میکردند پسرشان گنهکار نیست وبه زودی آزاد میشود وبه ریش خانواده دختر بخندند. از این خبرها نیست . جان گرفتی. جانت را میگیرند. تمام
خان
Finland
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دارش بزنید
از اقوام قاتل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مامورین و قضات محترم
در مورد سرنوشت جسد مقتول چرا از پدر و مادر قاتل بازجویی نمیکنید؟
کاری که ۶ سال پیش باید می‌کردید و نکردید.
اینکه پدر و مادر قاتل موقع قتل کجا بودن و آیا احتمال همدستیشون با قاتل در از بین بردن مدارک وجود داره یا نه؟
غافل نشید از این قضیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خواهشا از غربگرایی رها بشیم تبلیغ کنیم چند فرزندی را واقعا مادر غزاله میدونه معنی حرفهای منو داغ فرزند خیلی سخته اما اگر چند فرزند داشته باشی بالاخره راحت‌تر ادم میتونه کنار بیایید این هنرمندها ی محترم گه فقط این ژست انسان دوست به خودشون میگیرن از خودشون شروع کنند تبلیغ فرزند اوری را تا ادمهایی که از این هنرمندان الگو میگیرند تقلید مثبت هم بکنند
ناشناس
Slovakia
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این 18 سال هم شده بهانه تا فوری بگن قاتل کودک بوده. بحث اعدام چیزی دیگری است. بهتر است اساساً اعدام از قوانین حذف بشه و بجاش حبس ابد بدن (که معمولاً مجرم بعد از بیست سال آزاد میشه). ولی این پسر فقط هفت روز کمتر از 18 سال داشته. چه تفاوتی می کرد قتل یک هفته بعد اتفاق می افتاد؟ یعنی تو او یک هفته یک دفعه عاقل می شد؟ مهم اینه که آیا انسان تشخیص می ده کاری که می کنه خلاف و جرم هست یا نه؟ معمولاً هر کس بالای 15 سال این تشخیص رو می ده. مشکل قانون ایران در قتل عمد این نیست. مشکل اینه که والدین رو در وضعیت غیرممکنی قرار میده. یا اعدام یا آزادی بعد از شش سال. یعنی اگه ببخشن قاتل از جنبه عمومی جرم بین هفت تا ده سال حکم میگیره و بعد از شش سال آزاد میشه. بدیهیه والدینی که عزیزشون رو از دست دادن خیلی براشون سخته که ببینن قاتل بچه شون بعد شش سال آزاد میشه، که اونم دو سه سالش به محاکمه و غیره گذشته و سه سال دیگه آزاد خواهد شد. اگر بجای اعدام حبس ابد بود، یا دست کم انتخاب بین قصاص و مثلا 25 سال زندان بود، تقریباً همه والدین بالاخره می بخشیدن.
امیر حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این آقا جنایت کرده مجازات شود این همه سروصدا برای چه
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv