bato-adv
کد خبر: ۲۲۰۹۲۳
بحران لغو کنسرت

1.5 سال روحانی از 8سال احمدی‌نژاد جلو زد!

مدیرعامل خانه موسیقی گفته است که لغو کنسرت‌ها در دولت یازدهم بیشتر از دولت پیشین بوده است. بنابر آمار تعداد کنسرت‌هایی که در این یک سال و نیمه دولت روحانی لغو شده‌اند، رکورد لغو در دوره ریاست جمهوری 8 ساله احمدی نژاد را هم زده است. به گفته فعالان هنری این کنسرت‌ها نه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد، بلکه توسط اداره‌های ارشاد و یا حرکت‌های خودجوش لغو شده‌اند.

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
فرارو- مدیرعامل خانه موسیقی گفته که لغو کنسرت‌ها در دولت یازدهم بیشتر از دولت پیشین بوده است. بنابر آمار تعداد کنسرت‌هایی که در این یک سال و نیمه دولت روحانی لغو شده‌اند، رکورد لغو در دوره ریاست جمهوری 8 ساله احمدی نژاد را هم زده است. به گفته فعالان هنری این کنسرت‌ها نه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد، بلکه توسط نهادهای سیاسی و مذهبی استان‌ها و یا حرکت‌های خودجوش لغو شده‌اند.

در وزارت ارشاد چه خبر است؟ آیا نهادهای موازی قدرت تصمیم گیری و یا اعتبار مجوز‌های این وزارت خانه را زیر سوال می‌برند؟

با آنکه علی جنتی خود در گذشته اعلام کرده بود که هنگامی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلم، کنسرت و یا تئاتری مجوز صادر می‌کند باید از آن هم حمایت کند اما تا به امروز نتوانسته در برابر موج لغو مجوزها ایستادگی کند.

وزیر ارشاد گفته بود «گاهی برخی از جریانات بر اساس دیدگاه‌های خاص مذهبی خود، با انتشار کتاب یا نمایش فیلمی مخالفت می‌کنند. برخورد آنان بر اساس احساسات دینی است.»

به گفته جنتی این جریانات در برخی شهرها بسیار قوی و از حوزه توانایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج است و گاه نیروی انتظامی یا سایر نهادها به موضوع ورود می‌کنند.

حال سوال این است که آیا وزارت ارشاد مسئولیت بررسی همه جانبه برنامه پیش از اجرا را ندارد؟ آیا این وزارتخانه بدون در نظر گرفتن شئونات اسلامی به برنامه‌ای مجوز می‌دهد؟

با این حال می‌بینیم که مصوبات و مجوزهای رسمی عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری فرهنگی در کشور مورد بی‌‎توجهی قرار می‌گیرد و گویا تصمیمات او اهمیتی ندارند.

سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرده که این وزارتخانه نمی‌تواند در برابر لغو کنسرت‌ها مقاومت کند. حسین نوش آبادی هم نسبت یه این اتفاقات گله مند بوده و گفته: «معتقديم وقتي يک کنسرت مراحل قانوني خودش را طي مي‌کند و از نهادهاي ذي‌ربط مجوز مي‌گيرد، دليلي بر لغو آن نبايد وجود داشته باشد. متأسفانه اتفاقات، حاشيه‌ها و دخالت‌هاي بي‌موردي که نگراني‌هاي امنيتي در پي دارد، باعث مي‌شود که مقامات سياسي و امنيتي براي حفظ نظم و جلوگيري از اخلال در جامعه مجبور به تعطيلي کنسرت‌ها شوند.»

به گفته او اگر کسي در اين مورد حرفي دارد، بايد از مجراي قانوني وارد شود و نباید جامعه را دچار هرج و مرج کند.

با تکرار این اتفاقات فعالان هنری اعلام کردند که استمرار این روند به هنر لطمه‌ای جدی وارد خواهد کرد. مدیرعامل خانه موسیقی در این باره گفت: «بی اعتباری مجوز دولت بسیار بد است. مسئولان باید از مجوزی که می دهند با تمام وجود حمایت کنند. باید برگه مجوز پشتوانه داشته باشد. الان امنیت شغلی برای موسیقی دانان وجود ندارد.»

نوربخش این وضعیت را بحرانی خوانده و گفته: «آنچه قانون برای ما معین کرده این است که وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی وجود دارد و یک مجوز داده می‌شود. این مجوز به این معنی است که برنامه مشکلی نداشته و باید اجرا شود. چرا باید در دقایق آخر ورق برگردد و اتفاق دیگری بیافتد؟»

بی‌تردید لغو کنسرت‌ها و یا جلوگیری از اکران فیلم‌ها هزینه‌های فراوانی برای فعالان هنری دارد. اتلاف سرمایه، از دست دادن سرمایه‌گذار، از بین رفتن روحیه و انگیزه هنرمندان می‌تواند از جمله آنان باشد.

وزارت فرهنگ و ارشاد باید ابهت لازم را داشته باشد
محمد علی ابطحی در این باره به فرارو گفت: «این نوع اتفاقات در کشور ما تازه نیستند. سال‌هاست که شاهد آن هستیم. گاهی اگر گروهی علاقه‌ای به برنامه‌های فرهنگی و یا هنری نداشته و یا با آن مشکل داشته باشند، خود راسا اقدام می‌کنند و جلوی آن می‌ایستند.»

ابطحی با اشاره به لغو اخیر کنسرت‌ها گفت: « بعضی از کنسرت‌ها و یا برنامه‌های هنری مجوزدار در شهرستان‌ها از طریق ائمه جمعه یا مسئولین شهری لغو شده‌اند. زیرا آنان بر این باور هستند که آن اتفاق فرهنگی در آن شهر نباید بیافتد. چنان چه این حرف بارها در مورد مشهد مطرح شده است.»

وی ادامه داد: «این روند در نهایت به تضعیف حاکمیت ملی می‌انجامد؛ آن طور هم نیست که حاکمیت ملی مغلوب جریانی باشد اما متاسفانه این اتفاقات هم در گذشته وجود داشته و هم در حال، در آینده هم وجود خواهد داشت.»

ابطحی با بیان آن که می‌توان جلوی این بی‌انضباطی‌ها را گرفت افزود: «دولتمردان باید دید جدی‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند. مثلا در همین اخبار اخیر استانداری توانست جلوی اعتراضات برگزاری کنسرت بوشهر را بگیرد اما در شیراز این اتفاق نیافتاد. میزان فعال بودن دولت در این بازی‌ها هم دارای اهمیت است.» 

وی اظهار کرد: «هنرمندان در ایران شخصیت‌های بی پناهی هستند. آنان به هنری که به آن اعتقاد دارند پایبندد اما برای رفع موانع به کمک نیاز دارند. این کمک‌ها هم باید از سوی وزارت ارشاد صورت بگیرد.»

وی با اشاره به آن که دادن مجوز صرف به هنرمندان کافی نیست گفت: «باید تمام سیستم دولتی بسیج شوند تا پای ابهت حکومت و قدرت بمانند. هر حرکتی برای لغو یک کنسرت مجوز دار، به غیر از خود وزارت فرهنگ و ارشاد کشور، نشانه بی‌انضباطی، هرج و مرج و تضعیف سیستم حاکمیت است.»

وی با تاکید بر اینکه  وزارت فرهنگ و ارشاد باید ابهت لازم را داشته باشد تا بتواند پشت هنرمندان کشورش بایستد گفت: «نباید هنرمندان را در این بحران‌ها بی پناه ول کرد. بلکه باید حمایت‌های جدی و عملی مدیران اجرایی کشور در پشت هنرمندان باشد.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
آقا نمی تونی از مجوزت کنسرتی که صادر کردی دفاع کنی خب استعفا بده برو کنار یکی بیاد که با جربزه تر از تو باشه
حامد
United States of America
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
الان باید به جای ملایمت یک حرکت خاتمی وار از دولت در مقابل ای قانون شکنان ببینیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
سلام فعلا هرچه آقای روحانی افتتاح میکند اززحمات دولت قبل است بد بخت ها می خواهند سر مردم را به کنسرت وموسیقی گرم کنند تااز فلاکت وبدبختی وگرانی شکوه نکنند هرچه پیش آمریکا وگروه 5+1 سرخم میکنندوخودشان ذلیل میکنند آنها جسور تر می شوند اگر به شعار سرور و مولای ما حسین ابن علی که فرمود «هیهات من الذله» توجه داشتند وبه خدا توجه داشتند عزیز می شدند. خدا عاقبت مارا بخیر کند
باقری ساری
United Arab Emirates
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کسانی که صبر و حوصله ندارند نمی توانند پیروز میدان باشند.
فاطمه
Japan
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من نه روحانی قبول دارم نه احمدی نژاد فقط مقام معظم رهبری و مردم هوشیار و همیشه درصحنه انقلابی رو قبول دارم. همین و بس فقط نائب آقا امام زمان
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یه دلواپس مثل بختکیه که افتاده روی اجرای کنسرت. چه میشه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بختکيه که افتاده روي اسايش و ارامش ايران وايراني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من هم دلواپسم!! البته دلواپس شما اصلاح طلب ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ما واقعا داریم تو دولت روحانی رکورد همه چیز رو میزنیم!!!!!
شبآویز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کنسرت دیگه چی باز حالا کنسرو بود یه چیزی. بیکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
هنرمند کجا بود آآقا ؟مطرب ....داریم بر میگردیم به زمان قاجار که میگفتن عمله طرب کم کم اموزشگاه ها رو تطعتیل کنن بعدم بگن هرکی ساز دستش باشه مجرمه خیال همه هم راحت میشه فاتحه موسیقی این مملکت هم که اینهمه براش زحمت کشیدن خونده شه ملت برن رپ گوش بدن از شبکه های بیگانهههه
مهرداد
United Arab Emirates
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دولت روحانی خیلی داره با دلواپسان مدارا میکنه. از رای خود به روحانی دارم پشیمون میشم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من فعال بورس هستم و دور قبل در انتخابات شرکت نکردم. تقریبا حدس میزدم چه خواهد شد .
اما قطعا دوره بعدی به جلیلی یا هم فکرانش رای میدم / شک نکنید . میرم براشون تبلیغ هم میکنم حتی . ببینید دیکه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
به جای "پشیمون شدن"، تو انتخابات مجلس به جای رأی دادن به خاطر تبلیغات و آشنایی قدیمی و سفارش دیگران، به یک اصلاح طلب رأی بده! که در نتیجه دولتیها از ترس مجلس، اینقدر با تندروها مدارا نکنند!
نااميد و بي تدبير
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
منم خوشحالم از اينكه به ايشان رأي نداده‌ام ولي چه كنيم كه بايد تابع جمع باشيم.
خوب گفتي ايشان يك و نيم سال در گران كردن نان و حامل‌هاي انرژي بدون افزايش مبلغ يارانه و باطل كردن سهميه ذخيره سوخت تعداد زيادي از صاحبان موتور سيكلت و خودرو (نه تبديل آن به دو سهميه 700) و ... از آقاي احمدي نژاد جلو زده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دفعه دیگه به من رای بده قول میدم کمترازدولت های قبلی دله دزدی کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آقا مهدی اگر جلیلی رای آورده بود شما بورس که هیچی حالا باید دکه آدمس خرسی افتتاح میکردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ما هم پشیمانیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
هروقت ارشاد بدون لحاظ مسایل قانونی مجوز میده نتیجش همین میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من فکرمیکردم "قانونا" ارشاد میتونه مجوز بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
قانون نا نوشته
نانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دولت روحانی خیلی داره با دلواپسان مدارا میکنه تا حالا بیس تا روزنومه و مجله رو بستن ... وزرات ارشادم جای حمایت از هنرمندا و روزنامه نگارا میزنه تو سرش که چی هیشکی به حرف من گوش نمیده
khas
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آخیییییییییییییییییییییییییییی
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
هفته قبل یک مقام مسئول در حاشیه نشست تخصصی رؤسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی، درباره رشد برخی مفاسد اقتصادی آمار تکان دهنده‌ای ارائه کرد. براساس آمار اعلامی در ده ماه نخست سال جاری میزان تبانی در معاملات دولتی۲۰ درصد افزایش یافته است! همچنین اختلاس هم۴۰ درصد افزایش یافته و در همین مدت و در هنگامه هیاهوی مبارزه با فساد و اعلام کشفیات تازه، زمین‌خواری ۲۷ درصد رشد کرده است! این آمار نگران‌کننده، نتیجه پشت کردن به نگاه داخلی و در انتظار معجزه خارجی نیست؟ حاصل نفوذ سازمان یافته باندهای رانت‌خوار و ثروت‌طلب در بدنه دولت نیست؟ صدور مجوز واردات چند صد هزار تن شکر خارجی به ۴ شرکت خاص، در شرایطی که صنایع شکر کشور در سخت‌ترین وضع ممکن به سر می‌برند، نمونه دیگری از یک بام و دو هوای مسئولان اقتصادی در مبارزه با فساد و رونق تولید است.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
مجلس!
انتخابات!
اصلاح طلبان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
رای نمیارید
از ما گفتن بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
فقط اعتدال گریان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
و باز هم خواب پنبه دانه
نیلو
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
روحانی جان یا بیش از حد محافظه کار و عافیت طلبی یا در کمال تاسف باید بگم وعده های سرخرمن دادی و با تندروها همراهی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اقای تندرو دکتر یک اعتدال گراست نه اصلاح طلب !!!
ناشناس
Germany
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
کجایی شما؟ انگلیسی یا وی پی ان ات وصله؟ یکم بپرخ تو سایت ها، روحانی محافظه کاره؟؟ حرفخنده دار نزن، فشار روی دولت دوحانی ده برابره فشار به دولت خاتمی هنوز روحانی هیچ وزیری رو مجبور به استعفا نکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
جسارت لازم تو دولت دیده نمیشود.دولت باید مقتدر باشه نه اینکه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بگید خاتمی با جسارت در انتخابات ۹۶ شرکت کنه!!!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
هاشمی که بزرگ مرد انقلاب بود ، رد صلاحیت شد ، میخوای خاتمی شرکت کنه :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
وقتی تعداد کنسرتها جلو میزنه خوب تعداد لغوش هم ممکنه جلو بزنه دیگه .. اول تعدادش در یکونیم سال رو بگو بعد جو بساز
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
راست می گه. خداییش تو این یک سال اخیر خدا رو شکر حداقل هر ماه دو سه تا کنسرت تو شهر ما بجنورد برگزار شده. در صورتی که چند سال پیش سالی یکی هم نداشتیم. استقبال خوبی هم می شه. مثلا جالبه که از مشهد که تو این موضوع سختگیری می شه مردم پا می شن میان اینجا کنسرت ها رو تماشا می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
این چون اون ، اون چون این
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
نه!!!!!!

آمار می گه این بدتر از اون!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اره والا راست می گید جلو زد کی این همه بی حیایی تو اون هشت سال رواج داشت کجا به پیامبر توهین شد کجا تئاترهای موهن سر صحنه رفت کجا غدیر خم به چالش کشیده شد وکجاهای دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
همش تقصیر اصلاح طلب است می خوان دولت روحانی مثل دولت خاتمی کنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کاملا موافقم که در این شرایط بهونه رو از اینا بگیره. بی صبرانه منتظر انتخابات مجلسم که جواب دندان شکنی به انحصار طلبا بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
چه ربطی داره؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه.....!!
ناشناس
Australia
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
درود ! شما که می گفتید ، صد روزه درستش می کنید !
ناشناس
Finland
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
از نظر خودش درس شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
نه اينكه امثال شماها از برگزاري كنسرت در شهرهاي مختلف حمايت مي كنيد !!!
بدبخت مسکن مهری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کنسرت با کدوم حال و احوال؟ هست و نیستم و فروختم و حتی پول پیش رهنو دادم مسکن مهر این آقا و آن آق با هم سرمون کلاه گذاشتن. در آن دنیا نه از احمدی نژاد و نه از روحانی نمی گذرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
روحانی نا مچکریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
به عشق هر چی مرده *احمدی بر میگرده*
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
چرا مثبت و منفیا کار نمی کنن؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
همه رو نفی تو امتحان کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یه نفس بکش دوباره بنویس ببینیم چی میخوای بگی ؟
سرخه ایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
هرچندکه بنده اعتقاد دارم به دلیل انتصاب استانداران ومدیران غیرهمسوبادولت دربرخی استانها این اتفاقات طبیعی وقابل پیش بینی است چون این آقایان بجای اینکه دربرابرقانون شکنان حمله به کنسرتهای دارای مجوزبایستندترجیح میدهندکنسرت رالغوورضایت دلواپسان راجلب کنندویقین بدانیداگرمحکم دربرابراین عده بایستند دیگرهوس خودسری نخواهندکردواما به نظرم اظهارات مدیرعامل خانه موسیقی غیرمنصفانه باشه ایشان بایدمشخص کننددریک سال ونیم دوره احمدی نزادمجوزچندکنسرت صادرشده بودودردوره روحانی چقدرودرآن زمان چندکنسرت تعطیل شدودراین مدت چقدر؟مقایسه ها بایدواقعی وعادلانه باشد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
موسیقی با شکم سیر میچسبه وقتی یه لقمه نون گیر نمیاد و گرسنه هستیم چجوری موسیقی گوش کنیم
jkj
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
روحانی پشیمونم کردی از رای دادن بهت....اصلا تحرکی نداریی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
درود بر شماااااااامملکت آباد شده....همه چی آرومه....من چقدر....
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
نه آقا دومیلیارد سال جلو افتاده اید . خبر ندارید
مهدی ویس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
تا وقتی اصلاح طلبان برای ایفای خواسته هاشون حاضر به هزینه دادن نباشند اوضاع همینه که هست‏!آقای جنتی از ترس استیضاح حاضر نیست رو مواضع خودش پافشاری و ایستادگی کنه چه برسه به خواسته های بخش زیادی از مردم‏!‏
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آقاي جنتي حتي از همكاران خودش نميتونه حمايت كنه!!
(يا نمي خواد)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
8 سال احمدی نژاد هم ما را 7500 سال عقب برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
البته شما اصلاح طلب ها !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
درود بر حاج محمود
بلبل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
حالا نه این که تو این نزدیک دو سال 100 سال جلو رفته ایم. عقب ماندگی مردم ما اولا فرهنگی و دوما اقتصادی و سوما روانی است تا زمانی که ما به جای تعقل با در نظر گرفتن منافع اقتصادی و جوگیر شدن و احساسی شدن الکی به احمدی و روحانی رای بدیم همینه که هست، از سرمون هم زیادیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کنسرت های به چه درد می خوره فقط یک آدم پولدار و هوس ران را مشغول می کنه و روز قیامت هم باید بروند جهنم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
خیلی عذر میخوام، شما تعیین میکنی که کی میره جهنم و کی میره بهشت!!؟
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دولت روحانی از خیلی چیزها جلو زده است . از خیلی مرزها گذشته است . از غیرت و آبروی اسلام و انقلاب . از منافع ملی . از استکبار ستیزی . واقعا برای روحانی و دولت منفغلش متاسفیم . و از رای هایی که دادیم پشیمون هستیم . دولتی که از کدخدا بترسد و ذلیل تهدیدها شود به درد انقلاب اسلامی مردم ایران نمیخورد .
به امید تشکیل دولت انقلابی در سه سال بعد . انشالله
نازنين
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کسی رو وزیر ارشاد کردند که در ظاهر میخواد ادای وزیر فرهنگ دولت خاتمی رو در بیاره و در خفا اصلا براش مهم نیست که چه میکنند در واقع هر کاری بکنند مشکلی نیست!!!! والا نمیتونی حداقل از پست اجراییت نگفتیم چیزهای دیگه دفاع کنی آقا استعفا بده برو کنار!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv