bato-adv
کد خبر: ۲۲۰۵۴۲

شریعتمداری: چرا ظریف به پاریس رفت؟

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۳
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

 آقای دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید به این پرسش پاسخ بدهند که در هنگامه پردامنه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و در حالی که دولت فرانسه مدیریت رسمی این ماجرای زشت و پلید را  با کمک مالی یک میلیون یورویی بر عهده گرفته بود،  حضور ایشان در پاریس چه ضرورتی داشته است و این حرکت - بسیار فراتر از- نابجا در آموزه‌های اسلامی - که ایشان معتقد به رعایت آن هستند، - و نیز در عرف شناخته شده دیپلماتیک چه توضیح قابل قبولی دارد؟! و چرا با حضور سؤال‌برانگیز خود در کانون اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) آنهم در اوج اعتراضات سراسری جهان اسلام بی‌آن که متوجه باشد، آبروی جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار بیداری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است خدشه‌دار کرده است؟! ... و دراین‌باره گفتنی‌هایی هست؛

1- حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» - صرفنظر از واقعیت پشت صحنه ماجرا که این روزها شواهدی از ساختگی بودن آن در دست است - روز چهارشنبه 17 دیماه/ 7 ژانویه - صورت پذیرفته بود و راهپیمایی پاریس در اعتراض به این عملیات تروریستی روز یکشنبه 21 دیماه - 11 ژانویه - برپا شد و سران کشورهای اروپایی و چند کشور غیر اروپایی دیگر از جمله نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همان روز و البته در محلی بیرون از راهپیمایی عمومی در آن شرکت کرده بودند.

اولین شماره نشریه شارلی ابدو  بعد از ماجرای حمله تروریستی پاریس، روز چهارشنبه 24 دیماه - 14 ژانویه - در 3 میلیون نسخه، 16 زبان و در 25 کشور دنیا منتشر شد، در حالی که کاریکاتور موهن علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام روی جلد آن چاپ شده بود و آغاز مذاکرات ظریف و کری در ژنو نیز دقیقا در همین روز بوده است و اکنون، این پرسش‌های جدی در میان است.

الف: میان راهپیمایی پاریس با مشخصات ضداسلامی آن که از قبل اعلام شده بود و آغاز مذاکرات ژنو، حداقل 3 روز فاصله بوده است و هیئت مذاکره‌کننده کشورمان می‌توانست و وظیفه داشت با اعتراض به اهانت کشورهای غربی که 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، اعضای اصلی گروه 5+1 هستند، از حضور در میز مذاکره خودداری کند و دستکم این که زمان آن را به بعد موکول کند که نکرد! مگر نه این که اساس تقابل قدرتهای غربی با ایران در هویت اسلامی انقلاب و کشورمان است؟ بنابراین ترک میز مذاکره و یا موکول‌کردن آن به زمانی دیگر با انگیزه دفاع از حریم رسول خدا(ص) و اعتراض علیه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس آن حضرت، کمترین انتظاری است که مردم این مرز و بوم و همه ملت‌های مسلمان از تیم مذاکره‌کننده کشورمان داشته‌اند.

ب: آقای ظریف روز چهارشنبه 24 دیماه در حالی با جان کری همتای آمریکایی خود به مذاکره می‌نشیند که کاریکاتور موهن علیه پیامبر‌ اسلام(ص) در همان روز و با اعلام قبلی در 3 میلیون نسخه چاپ و منتشر شده است و طرف مذاکره ایشان، یعنی جان کری وزیر خارجه کشوری است که از انتشار این کاریکاتور موهن بیشترین حمایت رسمی و علنی را داشته است! آیا تعجب‌آور نیست که نماینده جمهوری اسلامی ایران با نماینده کشوری که اهانت به رسول‌خدا(ص) را «آزادی بیان»! و «ضروری»! دانسته است رو در‌رو بنشیند؟! و انگار نه انگار که طرف مقابل او نه فقط همه هویت و موجودیت ایشان - به‌عنوان یک مسلمان معتقد - بلکه جان‌مایه همه مسلمانان جهان را به اهانت و سخره گرفته است!

ج: ناپختگی وزیر خارجه کشورمان - و نه خدای نخواسته بی‌اعتنایی‌ ایشان به ساحت مقدس رسول خدا(ص)! - به همین اندازه خاتمه نمی‌یابد بلکه جناب ظریف در اقدامی تعجب‌آور و برخلاف عرف شناخته شده و فرموله دیپلماتیک، به اتفاق جان کری، محل رسمی مذاکره را ترک کرده و همراه ایشان در یکی از خیابان‌های ژنو به قدم زدن می‌پردازد! این اقدام آقای ظریف که خبر آن در سطح گسترده‌ای منتشر شد، زیر این عنوان قابل تعریف است که اولا؛ برخلاف نگاه رسمی و منطقی جمهوری اسلامی ایران که آمریکا را دشمن خونریز و غارتگر می‌داند و برای آن هزاران سند غیرقابل تردید  ارائه  می‌کند، آقای ظریف نگاهی دیگر دارد و با قدم زدن در کنار جان کری و بیرون از محل مذاکرات، در پی اعلام تفاوت نظر خود با دیدگاه رسما اعلام شده جمهوری اسلامی ایران است که البته می‌دانیم ایشان چنین منظوری نداشته است ولی این برداشت تنها برداشتی است که از اقدام یادشده به عرصه سیاسی ایران و جهان پمپاژ می‌شود.

ثانیاً؛ قدم زدن صمیمانه با جان کری در حالی که اهانت به پیامبر اعظم(ص) و انتشار 3 میلیون کاریکاتور موهن به خبر اول دنیا تبدیل شده و آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان این اهانت بی‌شرمانه است، غیر از بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی ایران در قبال اهانت به رسول خدا(ص) چه مفهوم و معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

بعد از انتشار این خبر و بازتاب آن با سمت و سوی یادشده، عکس‌العمل روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، بیشتر از آن که تأسف‌آور باشد، خنده‌دار بود. این روزنامه‌ها با عکس و تیتر درشت «پیاده‌روی ایران و آمریکا» به استقبال حرکت یادشده رفتند و بعد که متوجه شدند - یا متوجهشان کردند - که به بیراهه رفته‌اند، عذر بدتر از گناه آورده و نوشتند: خروج ظریف و کری از محل مذاکرات برای پیشگیری از شنود احتمالی سرویس‌های جاسوسی بوده است! و این پرسش بدیهی را بی‌پاسخ گذاشتند که از ترس کدام سرویس جاسوسی؟ «سیا»؟ «اینتلجنت سرویس»؟ «موساد»؟ B.N.D. آلمان؟ D.C.R.I فرانسه؟!... کدامیک از این سرویس‌های جاسوسی با آمریکا همپیمان نیستند؟ و از کی تا به حال سرویس‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا با یکدیگر خاله و خواهرزاده شده‌اند؟ ضمن آنکه امروزه فقط با یک دستگاه الکترونیکی کوچک و جیبی به آسانی می‌توان سیگنال‌های شنود را کشف کرد. یعنی آمریکا از داشتن این دستگاه که ایران هم در اختیار دارد، محروم بوده است؟!

2- آقای ظریف روز جمعه 26 دیماه - 16 ژانویه - یعنی دو روز بعد از انتشار 3 میلیونی نشریه شارلی ابدو و کاریکاتور اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) به پاریس، کانون پر سر و صدای اهانت و پایتخت کشوری که مدیریت این اقدام بی‌شرمانه را برعهده داشته است می‌رود. بهانه سفر، ملاقات و گفت‌وگو با فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و جان‌کری، وزیر خارجه آمریکاست که در این‌باره گفتنی است؛

الف: حضور وزیر خارجه کشورمان در کانون اصلی اهانت به ساحت پیامبر‌اعظم(ص) چه مفهومی غیر از این می‌تواند داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهانت پلشت یاد شده - نستجیربالله - بی‌خیال و بی‌اعتناء بوده است؟! ممکن است جناب ظریف بفرمایند که ما به دستور کار مذاکراتی خود مشغول بوده‌ایم! که باید گفت؛ اولا؛ اشکال اصلی همین است که چرا در هنگامه پر سر و صدای اهانت به رسول اکرم(ص)، کمترین تغییری در دستور کار مذاکراتی خود نداده‌اید؟! و ثانیا؛ به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن که « اتقوا من مواضع التُهم - از موضع اتهام بپرهیزید» توجهی نکرده‌اید؟!

ب: شهر ژنو، از قبل به عنوان محل انجام مذاکرات تعیین و اعلام شده بود، چرا آقای ظریف برای ادامه مذاکرات و یا انجام بخشی از آن، شهر  محل مذاکرات را ترک کرده و به پاریس می‌رود؟! آیا این سفر، از قبل برنامه‌ریزی شده بود؟ اگر آری؟ چرا باید تیم مذاکره کننده کشورمان به آن تن داده باشد؟ زیرا، ژنو به عنوان یک مرکز بین‌المللی شناخته می‌شود و فرانسه فقط یکی از 6کشور طرف مذاکره است و سفر وزیرخارجه به پاریس در فرهنگ دیپلماتیک، می‌تواند به مفهوم برتری فرانسه و دست بالای این کشور در مقایسه با ایران تلقی شود.  روال تعریف شده دیپلماتیک آن است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به عنوان یکی از اعضای 5+1 به محل مذاکرات در ژنو بیاید ولی متأسفانه وزیر خارجه کشورمان با سفر به فرانسه، این فرمول شناخته شده را نادیده گرفته است. آنهم فرانسه‌ای که عملا هیچکاره است.

ج: بر فرض برنامه‌ریزی قبلی سفر، آقای ظریف به دلایل بدیهی پیش گفته نه فقط وظیفه داشت از انجام آن در هنگامه اهانت به رسول خدا(ص) خودداری کند بلکه انتظار آن بود که با شدت و در اقدامی علنی به فرانسه و سایر کشورهای اهانت‌کننده اعتراض کند و در پی این اعتراض میز مذاکره را ترک و ادامه مذاکرات را به بعد موکول نماید.

3- و بالاخره اگر چه در این‌باره گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست ولی در خاتمه تنها به این نکته بسنده می‌کنیم که مذاکرات هسته‌ای با 5+1 اگرچه دقیقا همانگونه که از قبل به وضوح قابل پیش‌بینی بود به جایی نمی‌رسد و تاکنون فقط بر حجم و گستره تحریم‌ها افزوده است و در مقابل امتیازات نقدی که داده‌ایم، یک مشت وعده نسیه دریافت کرده‌ایم ولی ادامه آن به دو علت ضروری است اول؛ اثبات این واقعیت که حریف قابل اعتماد نیست و دوم؛ آن که ایران اسلامی به لحاظ فنی و حقوقی دست بالای مذاکرات را دارد و چنته طرف مقابل خالی است. از این روی باید از دولتمردان محترم پرسید، مگر در طول یکسال و چند ماه مذاکره چه به دست آورده‌ایم که توقف موقت آن در اعتراض به اهانت شرم‌آور مورد اشاره را برنتافته‌اید؟!
bato-adv
کوروش
United Arab Emirates
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقای شریعتمداری
شما همیشه از جانب مردم مسلمان ایران حرف میزنید. من بعنوان یک ایرانی مسلمان اصلا چنین انتظاراتی را که شما بیان کردید رو از آقای ظریف نداشتم. مطمئنم بقیه مسلمین (واقعی) ایران هم نظر من رو دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اشتیاق ظریف برای حصول توافق به هر قیمتی باعث شده چشم رو همه چیز ببنده که اصلا خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
چرا هرکی خواسته از پیامبر دفاع کنه یه عده منفی دادن.
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اسلام دین خنثی نیست و مسلمان هم نباید خنثی باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
مرگ بر فرانسه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
همه اینها رو گفتید برای اینکه به این نتیجه برسید که "میز مذاکره را ترک میکردید" ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من با آقای شریعتمداری موافقم .
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
یه نگاه به کامنت ها بندازید. به غیر از توهین و نمسخر هیچ نیست. این مرام خدا ستیزان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
جناب آقاي شريعتمداري اتفاقا موثرترين برخورد و دفاع را آقاي ظريف در فرانسه از اسلام و ساحت پيامبر (ص) بجا آوردند. وبدن هيچ هزينه ايي دموكراسي غربي را زير سوال بردند و...
بیست وسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
حسین جان قلمت چون نیزه ای به قلب دشمنان قسم خورده است...اقای ظریف به جای اینکه بروند از منافع مان دفاع کنند رفته اند با وزیر شیطان بزرگ در خیابان ها در جلوی دوربین ها صحبت می کنند که دل مردم آزادیخواه جهان که به ما امید دارند را خدشه دار می کنند...خاهشمندم است با سلاح قلم این غرب گراهای داخلی را روشن کن و بگو بازی در زمین دشمن پیروزی به بار نمی آورد...مردم نجیب و صبور ایران تازه به تحریم عادت کرده اند و حاضرند برای حق مسلم خود سختی ها را به جان بخرد.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
تو هر کاری دخالت نکن اونها بهتر از شما مصالح کشور رو می دانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقای شریعتمداری یا فراموش کردن و یا فرمایشات حضرت آقا را در مورد تیم مذاکره کننده نشنیده میگیرن
که در هر دو مورد جای تاسف داره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
بابا حالا اعصابت از قدم زدن ظریف و جان کری خرده چرا ربطش میدی به انتشار سه میلیون نسخه ای نشریه فرانسوی؟! اونم با تاکید فراوان!
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
هر وقت شما وزیر امور خارجه شدی نرو فرانسه...
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
واله اين آقاي شريعتمداري يك چيزهائي رو بهم ربط ميده كه با صد من سريش هم بهم نمي چسبند
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ایول
الف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقای ظریف به آقای شریعتمداری و کیهان : با اجازه من بروم پاریس یا اصلا بروم مذاکره!؟
بابا اونی از شما اجازه میگرفت بیش از 4 میلیون رای نیاورد! باور کنید باور!
لپ کلام ختم کلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
تمام داستانی که بالا درست کردی واسه اینه مگه نه: هیئت مذاکره‌کننده کشورمان می‌توانست و وظیفه داشت با اعتراض به اهانت کشورهای غربی که 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، اعضای اصلی گروه 5+1 هستند، از حضور در میز مذاکره خودداری کند و دستکم این که زمان آن را به بعد موکول کند که نکرد! .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
مثل همیشه زیبا گفتید آقای شریعتمداری ما در پای میز مذاکره دستاورد شهدای هسته ای و تمام آرمان ها و مقدساتمون رو له کردیم ولی با یک نگاه منصفانه میبینیم که طرف مذاکره کننده نه تنها چیزی برای مذاکره نیاورده بلکه مسوولین ما رو مانند یک عروسک خیمه شب بازی به هر شکلی که میخواهد حرکت میدهد هر جا که اراده میکند هر زمان که اراده میکند افسوس که به جای خودباوری و به فرموده رهبر انقلاب پیدا کردن راه دور زدن تحریم که بسیار آسان تر و شرافتمندانه تر از اینگونه بازیچه شدن است چشم به دست دشمن دوخته ایم که چه چیزی برای ما پرتاب کند

فرارو خواهش میکنم منتشر کن خواهش
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقای شریعتمداری ، چطور است که آقای وزیر از شما اجازه بگیرند.یعنی یک وزیر امورخارجه به اندازه شما هم متوجه اوضاع و احوال نیست !؟ برچه اساسی شما خودرا علامه دهر می دانید و دیگران راهیچ . شما کدام تجربه دیپلماتیک مشعشع را در سابقه کاری وگذشته خود دارید که اینگونه بی محابا به وزیری که زندگی خودرا وقف تنش زدائی ازتنش هائی که شما و امثال شما در روابط بین المللی به وجود آورده اید می کند می تازید. بکبار برای همیشه بس کنید آقا ، بس .
تمنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
سفر وزارت خارجه در شرایط کنونی بی احترامی به مقدسات ما بود ایشون باید از ما و همه مسلمونای جهان عذرخواهی کرده و اهانت به پیامبر عظیم شان را به طور صریح و محکم محکوم نماید
آشنا
-
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من همیشه مخالف آقای شریعتمداری بودم .باورکنید راست می گوید فرانسه به مسلمانان جهان توهین کرد ولی آقای ظریف طوری شیفته غربیها ازجمله امریکا وفرانسه وانگلیس شده که یاد ش رفت دراین کشورچه می گذرد.آقای ظریف باید پاسخگو باشد .
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ببخشید نمی دانست از جناب شریعتمداری باید اجازه میگرفت؟
reza1
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقای شریعتمداری اینقدری که ایراد میگیری از آقای ظریف حداقل یک تکانی هم به خودت میدادی در راهپیمایی که بدلیل اهانت برگزار شد شرکت میکردی نه اینکه از دور بگی لنگش کن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
دوره گردی سیاسی نکرده بودیم که با تدبیر این دولت این کار را هم انجام دادیم !
سلیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
یعنی الان جان کری هم دوره گردی سیاسی کرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
جان کری عروسک گردانی کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
شما بفرمایید وزیر امور خارجه شوید بهتر نیست
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
فرارو سانسور نکن. چیه تهدید شدی
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
خب چطوره کفن پوشها رو بفرستید اینبار از سفارت فرانسه برن بالا!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
درود بر رییس جمهور اینده ایران حسین اقای شریعتمداری چهره فرهنگی عزیز
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من به عنوان یکی از 19 میلیون رای اقای روحانی با تمام وجود اقای ظریف و سعی در بازگشت ایران به جامعه جهانی را حمایت میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
منافع ملی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ببخشید از قبل با شما هماهنگ نکردن. ایشالا دفعه بعد حتما قبلش از شما کسب تکلیف می کنند!!!!
سلیمان
Saudi Arabia
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
چه کسی گفته که "اساس تقابل قدرتهای غربی با ایران در هویت اسلامی انقلاب و کشورمان است؟ " اساس این انقلاب و اهداف مذهبی مردم ایران انسان سازی و گسترش انسانیت است ولی قبل از آن باید امنیت این مردم و این کشور تامین شود. اگر قرار باشد هر روز به بهانه ای به جنگ با دنیا برویم که چیزی از ایران باقی نمی ماند. ثانیا چه کسی گفته که قدم زدن در پاریس یا ژنو یا مذاکره با جان کری به معنای تائید اقدامات امریکا و اسرائیل است؟ مگر امیرالمومنین با معاویه نامه نگاری نمی کردند؟ مگر امام حسن (ع) با معاویه مذاکره نمی کردند؟
اصلا چطور است برای راحتی دل آقای شریعتمداری آقای ظریف وسط مذاکرات سیلی محکمی به گوش جان کری بزند!!
هر چند کم کم دارم به این نتیجه می رسم که این حرف های آقای شریعتمداری هم جزئی از مذاکرات است برای نشان دادن اینکه ما هم در ایران گروه های تند رو داریم مثل گروه های تند روی جمهوری خواه در کنگره امریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اول اینکه آقای دکتر ظریف به تمامی پایتخت های کشورهای اروپایی 5+1 سفر کردند , دوم نتیجه مذارکات به شیوه آقای جلیلی چه دستاوردی داشت یکبار لطفا توضیح بدید سوم نشریاتی همچون شما و دوستانی همچون آقای رسایی بعد از کنفرانس ژنو مدام می گفتید غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده و گواه شما سخنان آمریکایی ها بود چطور شد که پس الان بر سر مقدار غنی سازی مذاکره می شه بنده هیچ وقت جواب این سوال را از شما دوستان نشنیدم ؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
این بابا هرچی مسلمانهای تندرو انجام میدن رو ساختگی و کار خود غربیها میدونه و هر چی که اونها در عکس العمل این قضایا انجام میدن رو محکوم می کنه.....بهتره هر دو طرف رو محکوم کنی برادر...
یک ایرانی مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
درود خدا به مسلمانان با غیرت و شجاع و نترس که همیشه تا پای جان از ناموس مسلمانان دفاع می کنند.
مسلمانی که در برابر توهین به پیامیر بزرگ اسلام سکوت کند پس کجا و چه وقت باید از اسلام و دینش دفاع کند
بیژن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من هم به عنوان یک مسلمان با نظر آقای شریعتمداری موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من هم موافقم
ناشناس
China
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ما ترجيح مى ديم منافع ملى كشور خودمون در اولويت قرار بگيره و هيچ بهانه اى باعث نشه كه تامين منافع كشور به بعد موكول بشه، شماها هشت سال كشور در اوج درآمدهاي نفتى، دستتون بود اما هميشه تامين منافع ملى رو به بهانه هاى مختلف يه بعد موكول كرديد. اگه مردم اون روش رو پسنديده بودند، جليلى رييس جمهورى مى شد
یک ایرانی با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
بهتره آقای ظریف به آقای فابیوس تذکر جدی دهد
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
واقعا جو گرفته تو رو که تو دنیا برای کشوری که اقتصاد زیر 30 میلیارد دلار داره یا تو هیچ سازمان بین المللی رای نداره گوش میدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اقای شریعتمداری اشتباه کردی ظریف با کری قدم نزد این کری بود که در خیابان با ظریف قدم زد ولی بر خلاف تصور شما ایا لزوما کری از مواضع امریکا عقب نشینی کرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
کشورهای غربی فقط مدعی آزادی بیان هستند جرات دارند در خصوص هولوکاست یک کلمه بنویسند
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ما جمعی از دانشجویان مسلمان اقدام کشور فرانسه را محکوم و از وزیر محترم خارجه انتظار داریم این موضوع را به وزیر خارجه فرانسه گوشزد کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
این وظیفه همه ماست و ظریف حالا باید این محکومیت رو امانت دارانه به گوش جهان برسونه
دوست فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ضمن دفاع از منافع ملی باید اقدامات ضد دینی فرانسه را محکوم کرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
در دفاع از پیامبر بزرگوار اسلام نباید سکوت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
این کارها نتیجه سکوت مسلمانان در برابر اقدامات تروریستی تندروهای به اصطلاح مسلمان نماست!!! وقتی شخصی با استدلات غلط خودش ریختن خون پیروان سایر ادیان را برای خودش حلال و مجاز میداند و ماهم براش چهچه و به به می زنیم باید منتظر چنین بی احترامی هایی هم باشیم هرچند که بی احترامی به دین و بزرگان هیچ دینی از طرف هیچ کس مورد قبول نیست!!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین