bato-adv
کد خبر: ۲۱۸۱۳۸

دفن فراقانونی شهدا یعنی چه؟

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
سایت الف نوشت:
 
سرانجام ۸ شهيد گمنام در محوطه اصلي اميرچخماق دفن شدند و حرف کساني که شهدا را فراقانوني مي دانستند به کرسي نشست. بحث هاي بسياري در گرفت و هر کس از جنبه اي به اين موضوع نگاه کرد اما واقعا فراقانوني يعني چه؟
 
آيا شهدايي که بي ذره اي منت و انتظار، جان خود را با خدا معامله کردند و همان لحظه که اولين قطره خونشان بر زمين افشانده شد، آمرزيده شدند، هرگز در مخيله اشان هم خطور مي کرد که بخواهند در محل تردد مردم يا در محلي تاريخي دفن شوند؟ آيا در وصيت نامه هاي هيچ کدام از آنها جز توصيه به تقوا و جز حرف از خدا و دين خدا چيز ديگري بود؟
 
پس چگونه ما به اينجا رسيديم که اگر شهداي گمنام را در محل هاي عمومي دفن نکنيم کاري خلاف شهدا انجام داده ايم؟ چگونه به اين نتيجه رسيديم که شهداي ما اين خواسته را داشته اند لذا چون فراقانوني هستند بايد آن خواسته عملي شود؟ آيا اين فراقانوني صرفا شهدايي را شامل مي شود که خانواده محترم آنها شناخته نشده ولي کساني که بستگاني دارند حتي شهداي بزرگي مثل چمران و همت و خرازي بايد در بهشت زهراها دفن شوند ولي شهداي گمنام را کسان ديگري تعيين تکليف مي کنند و لذا از زبان آنها محل تعيين مي نمايند.
 
آيا فراموش کرده ايم که وقتي حضرت علي (ع) با يک اقليت ديني به دادگاه رفت چون شاهد نداشت حرف قاضي را پذيرفت و محکوم شد؟ آيا ايشان که يقين به درستي ادعاي خود داشت، خليفه و امام مسلمانان بود، قاضي القضاتي بود که به همه درس مي داد نمي توانست بگويد من فراقانونيم؟
 
البته اگر سابقه سال هاي گذشته را جستجو کنيم مي بينيم براي گروهي فراقانوني صرفا شهدا نيستند، آن هم وقتي عده اي بعد از آن که فيلمي همه مجوزهاي قانوني را گرفت و اکران شد با تجمع و زور آن را پايين بياورند، يا يک انتشاراتي را به هم بريزند يا همين اخيرا کساني بگويند فلاني با لباس مبدل از شهر ما رفت و گرنه زنده بيرون نمي رفت و ...
 
وقتي ما بيمار مي شويم و نياز پيدا مي کنيم در هر گوشه اي مي گرديم تا طبيب و دارو را پيدا کنيم، وقتي دلمان گرفت،‌ وقتي ايمانمان جلا يافت وقتي دستمان بسته شد به درگاه مقربين الهي متوسل مي شويم، نذر مشهد و قم مي کنيم، وقتي به بهشت زهرا مي رويم و پرچم هاي مزار شهيدان را مي بينيم اداي احترام مي کنيم، آيا لازم است حتما شهدا در جلوي ديد افراد و محل تردد روزانه باشند تا مردم به زور هم که شده يادشان بيافتد؟ فارغ از عادي شدن اين مسئله، اگر چنين روشي جواب مي داد،‌ تربيت ديني با نمره و تشويق در مدارس ما منجر به پرورش دانش آموزان ديندار مي شد که نشده است.
 
در نهايت فراقانوني واژه خطرناکي است که تسليم شدن به آن بي ترديد جز هرج و مرج و درگيري هاي گروهي نتيجه اي نخواهد داشت چون وقتي از قانون نوشته شده تفاسير مختلفي مي شود، واي به حال تفسيرهاي فراقانوني!
bato-adv
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
نتیجه = بدبینی مردم
مهربانی
United Arab Emirates
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
فراقانونی یعنی بنام شهدا از قانون بالاتر بودن و بالاتر دانستن نظر خود
ناشناس
United States of America
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
عزت و ذلت دست پروردگار است اگر فكر ميكنن با اين كارشون قرار است به كسي عزت بدهند و يا بالعكس كور خوانده اند او به هركسي بخواهد عزت ميدهد و به هر كسي ميخواهد ذلت پس اين دوستان چه كاره اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
استفاده ابزاری آقا، استفاده ابزاری. یعنی اگر شما از راه شهدا بخواهید جدا شوید و شما به طرف شهدا نروید ما شهدا را به طرف شما می‌آوریم. حداقل خوب ظاهر سازی می‌کنیم.
ناشناس
Finland
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اگر بحث احترام به شهدا مطرح بود چرا آننها را در یکی از امامزاده های یزد که قبری چند ده میلیون قیمت دارد خاک نکردند ؟
آثار تخریب بر چهره امیرچخماق ظاهر شده و بحث ترمیم و محافظت از آن به جد مطرح است اگر برای محافظت از مناره ها مجبور باشند در محل قبرها هم اقدامی صورت گیرد قبرها را حفظ میکنند یا اثر تاریخی را ؟ ترافیک این میدان بسیار سنگین و در ایام عید عملا میدان قفل میشود آیا به مشکلات ترافیکی که اضافه میشود فکر کرده اند ؟
آیا .....
چه گویم که ناگفتنم بهتر است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شهدا رفتند تا امور و ارزشهایی مهم (که ارزش شهادت داشتند) باقی بمانند و آن سلامت و عزت اسلام و ایران بود. من حدود 20 نفر از دوستان و هم محلی هایم شهید شدند. با اطمینان می گویم هیچکدامشان جانشان را برای چنین حرکت ها و سوء استفاده هایی ندادند.
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اینهایی که فرمودید درست است. اما ما چه وظیفه ای داریم؟ مگر شما نمی بینید که مداوم عده ای خدانشناس غرب زده دارند تو کوچه ها با بی حجابی و سایر اعمال شنیعشان، رو خون شهدا راه می روند؟ شاید با وجود شهدا در مکان های عمومی و مراکز و میادین اصلی شهر چند نفری به فکرشون خطور بکنه که این مملکت شهید داده تا به اینجا رسیده. به قول شهید بهشتی: ای تفاله های شیطان که در سوراخ ها خزیده اید، بدانید که در قاموس ما شهادت افتخار است. پس در هر حال شهدا از کسانی که خونشان را پایمال کرده و رو خونشان راه می روند ناراحت خواهند بود نه آنان که یادآوری کننده خون شهدا به بی دینان هستند. در ضمن شهدا به قول امام (ره) در قهقه مستانه شان عندربهم یرزقونند و شما به فکر خودتون باشید.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
موافقم من بیش از 40 نفر را می شناسم که مانند همان 20 نفر از سیاسی کاری متنفر بودند و کمال، سلامت و عزتشان به همین غیر سیاسی بودنشان بود.
دهكردي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
من هم با اين حركت كاملا مخالف هستم ، اين سوء استفاده ابزاري از شهدا هست ، دوتن از اقوام نزديك من شهيد شده اند ولي را و هدفشون اين نبود
اگر قرار بود اينگونه حركات از ابتداي تشكيل اين مملكت صورت بگيره و از آريو برزن تا آرش و .. هم اينطوري دستمايه افراد شوند حالا جايي نمانده بود كه شهيدي بخاك سپرده نشده باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آقای معلم 11:37 عزیز
بنا به توصیه خودتون، آنها "عند ربهم یرزقونند". پس لطفاً شما هم بهتر است به فکر خودتون باشید!
در ضمن آنها که خون شهدا را پایمال می کنند عمدتاً با ظاهری مذهبی با باندبازی و فساد مدیریتی و اقتصادی و اجرایی و ... در حال ریشه کن کردن دین مردم و مملکت هستند و مطمئن باشید با دفن شهدا ذره ای هم تکان نمی خورند و از قضا با این کارها و رد گم کردن ها هم کارشان را راحت تر انجام می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
موافقم.
در همه جای دنیا برای شهداشون محل یادبود هنرمندانه و تآثیرگذار و محترمانه ای را در نظر می گیرند ولی اینها آنقدر بی سلیقه و جاهلند که فکر می کنند با زیاده روی و عادی کردن دیدن این قبرها، کار ارزشی می کنند!
فیزیکدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آقای معلم 11:37
اقلیتی که کمترین محبوبیت اجتماعی را دارند به زور، خودشان را به شهدا می چسبونند. شهدا در زمان جنگ از میان اکثریت مردم بودند. حالا هم اگر بودند از میان اکثریت بودند! نه این اقلیت هوچی.
یک بسیجی زمان جنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
من هم با این نظر موافقم.
"یک معلم" عزیز! می دانم هدفت خیر است ولی اصل را با فرع اشتباه نکن.
من یک بسیجی بودم.
دوستانم شهید شدند و من جا ماندم.
ما سعی می کردیم به راه امام حسین (ع) برویم.
او برای اصلاح امت پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد. و مهمترین امر به معروف و نهی از منکر باید به حاکمان شود.
اگر امام حسین (ع) هدفش اصلاح بد حجاب های جامعه آن روز بود در همان مکه و مدینه این کار را می کرد و قیام لازم نبود.
ناشناس
Finland
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ناشناس ۱۰:۲۱
96 درصد شهدا در وصیت نامه خود شهدا رو به پیروی از چه چیزی توصیه کردند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آقا یا خانم معلم 11.37
کارها باید بر اساس حکمت و خرد باشد.
شما یک بدحجاب غربزده و ... که گفتید را به من نشان بده که با دفن شهدا در سطح شهرها متحول شده باشد!
اتفاقاً دیدن زیادی، عادت و عادی می شود و دیگر اصلاً دیده نمی شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آقای یک معلم ! شهادت ربطی به حجاب بانوان نداره ، اونها واسه چیزهای مهم تر شهید شدن اگر خیلی مردی اونها رو درست کن
هومن
Turkiye
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دوست معلم! آدم يا بايد خيلي ساده و... باشه يا بايد سرش را زير برف كرده باشه و خودش را به خواب زده باشه كه نفهمه كه اين جماعت صرفا و صرفا دارند از شهدا استفاده ابزاري مي‌كنند و شأن آنها كمترين ارزشي براي آنها نداره.... اميدوارم ما مردم از خواب زمستاني چندين ساله بيدار شيم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
حتی سرور شهیدان عالم نیز نه تنها راضی نیست که برای گرفتن حقی بزرگ، حتی کوچکترین حق ها هم پایمال شود، که با این کار مخالف است.
مشکل ما این است که در تمام موارد اینچنینی هدفمان دارد وسیله را توجیه میکند.
یعنی حضرت امیر علیه السلام حکومت را از اخلاق مهمتر میدانست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس چرا راضی شد ناموس خدا سیلی بخورد؟ چون اخلاف مهم بود. چون ماندن اسلام مهم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
فقط لجاجت است و بس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
نیمه دیگر لجاجت هم از طرف افرادی است که ممانعت کردند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ممانعت از نقض قانون که لجاجت نیست مرد حسابی
ناشناس
Turkiye
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ممانعت كردند براي اين كه كار، كار غيرقانوني و به قيمت نابود كردن ميراث ملي و باستاني اين ميهن مظلوم بود....
محبت اله زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دشمن دانا بلندت مي كند
بر زمينت مي زند نادان دوست!
ناشناس
Germany
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شهدا متعلق به همه مردم هستن یک عده با اینکارشون دارن مردم رو به لجبازی میندازن که اوناییم که عاشق شهدان بخاطر اعتراض به بی قانونی نرن سر مزار این عزیزان.
اخه مکان احترام نمیاره که الان پدران 3 شهید بیان اعتراض کنن که اقا دفن فرزندای ماتو قبرستونا توهین بهشون و باید وسط شهر باشه
لطفا شهدارو هم با وارد کردن به مسایل سیاسی الوده نکنین شهدا اوقدر بزرگن که نه با دفنشون تو وسط امیر چخماق یا گوشش بزرگ و کوچیک نمیشن .چرا جووننا و نوجونارو بجای نشون دادن لطافت شهدا اینجوری رو لج میندازید؟
خداروخوش میاد ؟اون جوون شهید الان ناراحت از اینکه شاید حتی 4 نفر از جایی که دفن شده ناراحت.چی میخواین جواب بدین اون دنیا؟چرا ارامش از شهدا هم میگیرین؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دو کلمه حرف حساب. در حقیقت هدف این اقدامات فراقانونی تکریم شهدا نیست. بلکه گروهی می خواهند مدام به ما یادآوری کنند که آنها زورشان از هر قانونی فراتر است تا هواسمان جمع باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
احسنت.
ناشناس
Turkiye
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
كاملا درسته اما افسوس كه عده اي از مردم متاسفانه هيچ اهميتي به سرنوشت شون و اين كه بعضي كه قدرت دارند چه بلايي دارند سر آنها مي‌آورند، نمي‌دهند....
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
عزیزمن هیچکس با شهدا دشمنی نداره.

ما میگیم چرا شهدا رو تو محوطه تاریخی دفن میکنید؟ میگن چرا بر ضد شهدا حرف میزنی؟!
منطق اینا اینطوریه..آدم چی بگه خداوکیلی؟
ناشناس
Turkiye
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
و آدم خيلي بايد شوت باشه كه نفهمه اينان دارند استفاده ابزاري از شهدا مي‌كنند و تكريم و اين حرف‌ها، همه شر و وره....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
کشور پر شده از افراطگرایی به اسم دین و مذهب و انقلاب که این افراط گرایی ریشه همه اینها را خواهد سوزاند
افرين
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
استفاده ابزاري از دين و ايمان و اعتقاد مردم براي رسيدن به منافع شخصي
فتنه شناس
Turkiye
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
یعنی توهین به من جانباز سه عضو قطع چون مردم زورشان به اینها نمیرسه امثال بنده را که میبینند به عوض اینکه ما را افتخار خودبدانند معضل میدانند و بس .... فرارو به قول اکبر عبدی جیگر کن و درجش کن وگرنه از همین الان لعنت به تو ای ترسو
ناشناس
Finland
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
امثال شما انسان رو یاد طلحه و زبیر میندازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
این مقاله سبک واغراض آمیز است نقدهای فراوانی برآن مترتب است که فقط بایدخدا به دادمان برسد.به نام شهدا ازشهدا سوء استفاده می نمایند.
نویسنده جاهل می فرمایند که شهدا چنین نمی خواستند مگر امامان معصوم چنین بارگاه های زیبایی را می خواستند. مگر امام عزیز چنین بارگاهی را می خواست 1؟؟
خدا آخر وعاقبتمان را ختم به خیرفرماید اینها نمی فهمند که شهید چمران علاقه داشت بهشت زهرا که فرض غریبانه درمیان دشت برهوت پیکرعزیزش رها شود اما جنازه شهدا با جدیت و احترام زایدالوصف به زادگاهایشان بازگردند ودربهترین شرایط ممکن دفن شوند. اوافتخارش این بود که درزیر پای همی شهدا دفن شود. شما نمی خواهید دایه دلسوزتراز مادرشوید. فقط می توانم بگویم یا مغرض تشریف دارید یا منفعل!
هرگز نباید امثال نویسنده سایت الف مخیله مریض خودش را با شخصیت های والامقامی چون آن عزیزان مقایسه کند.
عدم حیاط شرافتمندانه این عزیزان باعث شد تا الان گرگ هایی درلباس میش در جامعه چنین حرف های بی محتوایی را مطرح نمایند. واقعا دلم پرازدرد شد. یک روز تحصیل خانواده های شهدا را چماق می کنند امروز پاره استخوان های این شرافتمندان دین ووطن را وفردا خدا می داند چه چیز را؟ خدا به فریاد خانواده شهدا برسد
متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
کاش دغدغه ما فقط دفن شهیدان بود شهدا رفتن که اختلاس بشه شهدا رفتن که بقیه راحت زندگی کنند وراحت اختلاس میلیاردی به زبانها بیافته و.....................
محمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
عكس شهدا را گرفته اند توي سرشون و حلو و حلوا مي كنن تا ما خانواده شهدا را بين مردم بد جلوه دهن د ، زياده خواه و... از اونطرف هر غلطي خواستند بكنند اختلاس و سوء استفاده كنند شهداي ما براي اينكه دزدي ، تبعيض ، اختلاس و ظلم نباشه رفتند نه براي مسائل نيايي و سياسي شما براي رضاي خدا دست برداريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
استفاده ابزاری از شهدا
جواب ین شهدا رو رو ز قیامت چی میدین؟؟ البته بعید می دونم حتی یکی از شما به روز قیامت اعتقاد داشته باشه وگرنه شهدا رو دست آویز دعوای حزبیتون نمیکردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
من خواهر یکی از همین شهدای گمنام هستم اما اطمینان دارم آنچه تنها برادر مرا به انتخاب مسیرش کشانید بسیار فراتر از کشمکشهای احمقانه امروز بر سر محل دفن بقایای برجا مانده آنها از حدود سی سال پیش است. آنچه آنها برای آن رفتند امروز به فراموشی سپرده شده اما دعوا بر سر استخوانهای پوسیده آنها هنوز ادامه دارد. من از کسانی که افتخارات سرزمینمان را برای مردم امروز تبدیل به یک رویارویی و تقابل با مردم کردند نمی گذرم .
وجدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
فکر می کنم سایت فرارو از انصاف فاصله داره.امیدوارم شما و خوانندگان ویژتون به انصاف برگردید.
حیف که شهدا در تفکر شما نیستن تا خودشوت جواب شما رو بدن!ولی برای ما شهدا و راهشون زنده است.خدا همه ما رو هدایت کنه.یاحق
علی
United Arab Emirates
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اتفاقا اینو بدون هیچ جانبداری و تعصبی میگم. تو چندین سایت خبری دیگه هم کامنت میذارم. اما فرارو از همشون منصفتره. بیشترین نظرات رو با دیدگاههای مختلف می ذاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
حالا که شده! بد هم نیست! ولی بهتر بود از پیش جلوگیری مشد! الآن حرف زدن الکیه!
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
حالا تمام مشكلاتمون حل شده و مونده همين دفن شهدا كجا باشه اون موقع كه جنگ بود من يادمه خيلي از اين راحت طلب ها رفته بودن خارج يا از سربازي بچه هاشون رو فراري مي دادن خيلي هم تو داخل دستشون به جايي بند نبود فقط نق مي زدن درست همون موقع يه عده براي همين ها مي جنگيدن من به فرا قانونيش كار ندارم اما ما به اونها و خانواده هاشون واقعا" بدهكاريم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
کسانی با سوء استفاده از نام شهداء ، دنبال مطامع ومنافع شخصی هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
با اینکار تکریم شهدا را از دست مردم می گیرند و گاه گاهی فقط در مراسمات رسمی و توسط مسئولان به مزار این شهدا سر زده می شود! نمی دانم این ایده را اولین بار چه کسی در ایران اختراع کرد ولی بنظر می آید اینکار ظلم در حق شهدا باشد!!! بهتر بود و بهتر است این شهدا را در کنار هم رزمانشان دفن می کردیم و بعد از این دفن کنیم!!!! اگر مادر شهیدی سر مزار فرزندش میره حداقل یک فاتحه ای هم برای این شهید گمنام میفرستد!!! هر چند این عزیزان به دعای ما احتیاج ندارند و تکریم آنها برای ما واجب است. با این کار نه تنها علاقه مردم به شهدا بیشتر نمی شود بلکه بنوعی این کارهم به امور معمولی تبدیل خواهد شد که مردم بی توجه از کنار آن خواهند گذشت. مسئولین بهتر است کمی بیشتر در این مورد اندیشه کنند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
خیلی مواقع انجام این عمل در پشت پرده اهداف دیگری دنبال میکند. بطور نمونه در گرگان مرکز استان گلستان چند سال پیش یک محل جنگلی و بکر را بعنوان تپ "نور الشهدا" نام گذاری کردند و تعدادی از شهدا گمنام را در آنجا دفن کردند. برای این تپه جاده آسفالته احداث شد و تیر برق و روشنایی نصب گردید و آب شهری و همه امکانات!!!! بعد از مدتی هم زمینهای جنگلی اطراف را قطعه بندی کرده به قیمتهای آنچنانی به دوست و آشنا و خودی واگذار کرده یا فروختن! میگی نه برو روی گوگل ارت نگاه کن !!!! 
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
كاش يك خط درباره عبور از قانون و بي قانوني هاي عده‌اي كه در سال 88 آشئب را تئوريزه كردند، نوشته بوديد تا اين حرفهايتان كمي قابل باور باشد.
مشكل شما بي قانوني نيست. مشكلتان جاي ديگري است آقايان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
مشكل شما دین و شهدا نيست. مشكلتان جاي ديگري است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
منم فرزند شهیدم و اصلا دلم نمیخواد بازیچه ی دست بعضی ها بشم که از مردم و قانون خودشون رو جلوتر می بینن .به خدا اگه ما راضی به این کارها و اداهای دروغی باشیم.هدف پدران ما چیز دیگه ای بود و الان؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Finland
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
وصیت نامه پدرت رو بخون.
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
موزه = محل نگهداري آثار وبقاياي تاريخي
پارك = محل تمديد اعصاب تفريح و بازي
زمين فوتبال= محل برگزاري مسابقات فوتبال
مسجد= محل برگزاري عبادت
سينما= محل نمايش فيلم
دانشگاه =....
و.....
گلزار شهدا= محل دفن شهيدان بزرگوار ميهن كه درود خدا وپيامبران بر اين عزيزان باد
دانشجو اهل سار کاشان
United States of America
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
مسئولان این کار در تاریخ ایران و اسلام محکوم خواهند بود .
کسانی که با بقایای جنازه یی ادعاترین انسانهای این کشور نمایش قدرت می دهند و قانون و شیوه های درست را به سخره می گیرند. بالاترین ظلم را به شهداء و ارزشها می کنند.
بنده از خداوند طلب شهادت می کنم اما اینکارها را بسیار سخیف و جاهلانه می دانم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
مطمئن باشید کسانی که پشت این اقدام غیرقانونی بوده اند و از شهدای عزیر سوء استفاده کردند همین فردا اگر دشمن بیگانه ای به خاک ما تجاوز کرد یک نفرشان را برای رفتن به جنگ نخواهی یافت.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
تو این مملکت دو چیز ابزار دست برخی مقامات:دین و شهدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شهدا رفتند بي منت و بي تبليغ! حالا شدن وسيله اي براي تبليغات حضرات و نردباني بر صعود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اينها برخلاف ادعايشان به هيچ "اصولي" پايبند نيستند وقتش كه برسد حتي از شهدا هم استفاده ابزاري ميكنند
لیلی
Finland
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شهدا گمنام باید در گلزار شهدا و در کنار همسنگرانشان بیارامند این چه ظلمی است در حق ایشان چون گمنامند باید در محل تردد وشهربازی و سر کوه و دانشگاه دفن شوند ایا این بی احترامی به آنان نیست اکر این بنای تاریخی نیاز به مرمت یا استحکام بخشی پیدا کرد چه باید کرد؟
الف
United Arab Emirates
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
باید سوال کرد با این همه امکانات و پیشرفت های پزشکی چرا باید شهید گمنام داشته باشیم !؟ جای این سوال است که چرا آزمایش دی ان ای از اجساد شهدا گرفته نمی شود !؟ تا خانواده های چشم انتظار هم تکلیف خودشان را بدانند!؟ و از چشم انتظاری رهایی یابند
ناشناس
Finland
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شماها لازم نکردن درباره شهدای ما حرف بزنید شماها همتون زمان جنگ فرار کرده بودید ما هر جا دلمون بخواد شهدامون رو دفن میکنیم و اون رئیس اصلیتون( ح.ر) هم نمیتونه جلوی ما رو بگیره چه رسد به میراث فرهنگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
باید دید هدف نویسنده از نوشتن این متن چیست!!!!!!!!!!شاید هدف خود او فرا قانونی تراز این است!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اقای باقر زاده تا کی میخواد با این کارها خودش را مطرح نگهداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
عده ای به هیچ قانونی پابند نیستند و پشت مقدسات پنهان می شوند و مقدسات را بازیچه امیال و هوسهای خود میکنند و آنچه در این رهگذر ضربه میبیند فقط دین و اعتقادات مردم است
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
این حرکات کار ریاکاران و سواستفاده کنندگان از نام و نشان شهداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شهدا رو کردن وسیله پیش برد اهداف سیاسی شون. آخه جای شهید وسط میدون تاریخی!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
خدا بیامرزد تمامی شهداء را ولعنت کندآنانی را که ارزش و مقام شهدا را پایین مر آورند .
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
مسلما شهدای والامقام ازکسانی که فرا قانونی کار می کنند راضی نیستند واین افراد با این کارهایشان مردم را بد بین میکنند .کی گفته شهدا جان خود را برای این چانه رنی هایی که جز منافع و مطامع اقدام کنندگان است در راه خدا فدا کردند . آقایان عزیز این کارها را نکنید که شهدا راضی نیستند .خدا هم راضی نیست .مردم هم راضی نیستندو.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
خودت می نویسی فراقانونی بعد مپرسی یعنی چه سوئیس نیست که ؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv