bato-adv
کد خبر: ۲۱۶۰۴۸

بازار داغ کلیپ‌های توهین‌آمیز به اتباع افغانستانی!

اخیراً کلیپی دیگر از توهین یک افسر نیروی انتظامی به مهاجران غیرقانونی افغانستان که در ایران دستگیر شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت پخش شد که هیچ نشانی از انسانیت در آن دیده نمی‌شود.

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳
فرارو- امیر هاشمی‌مقدم؛ اخیراً کلیپی دیگر از توهین یک افسر نیروی انتظامی به مهاجران غیرقانونی افغانستان که در ایران دستگیر شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت پخش شد که نشانی از انسانیت در آن دیده نمی‌شود. برخوردهای توهین‌آمیز این افسر با دستگیرشدگان در حدی است که شخصیت ایشان را به بدترین وجه ممکن خُرد می‌کند. اتباعی که از سر ناچاری برای یافتن کار به ایران آمده و عمدتاً با لباسهای کهنه، دمپایی و چشمانی ناامید از زندگی، دستگیر شده‌اند.

بازار داغ کلیپ‌های توهین‌آمیز به اتباع افغانستانی

افسر مزبور در این کلیپ به جز دشنام‌ها، گاهی از همه می‌خواهد که دستها را جلوی صورت‌شان گرفته و به نشانه احترام به وی، رکوع کنند؛ آن هم نه یکبار، بلکه چندین بار (خدایی که تنها موجود شایسته رکوع است، هیچگاه با بندگانش اینگونه رفتار نمی‌کند). آنگاه پس از کلی توهین به ایشان، از همه می‌خواهد که بگویند او آدم خوبی است و او را دوست دارند! و می‌پرسد «اذیت‌تان که نمی‌کنم؟» و از آنها می‌خواهد که راستش را بگویند و آنها هم تأیید می‌کنند که او اذیت‌شان نمی‌کند. سپس از جمع می‌خواهد که همگی بگویند: «سرکار دوستت داریم» و همه این کار را می‌کنند. اگرچه بیشتر این افراد جوان هستند، اما در میان آنان کسانی هم دیده می‌شوند که سن و سال داشته و حرمت آنها هم نگاه داشته نمی‌شود. از همه بدتر اینکه افسر مزبور از این رفتار غیرانسانی‌اش با افتخار تمام فیلم گرفته و طبیعتاً نخستین کسی که آنرا پخش کرده، خودش بوده است.

واقعاً انتظار داریم که این افراد پس از بازگشت به میهن‌شان چه حسی از ایران داشته باشند؟ و هم‌میهنان‌شان درباره اینکه ایرانیان با هم‌تباران قدیمی اینگونه رفتار می‌کنند، چه خواهند اندیشید؟ کارخانه دشمن‌سازی ما چه زمانی از کار خواهد افتاد؟

این کلیپ اکنون بر روی صفحات اجتماعی بسیاری از افغانستانی‌ها و غیرافغانستانی‌ها در حال بازنشر است و بسیاری از رسانه‌های افغانستان به آن پرداخته‌اند. هیچ دور از ذهن نیست که به زودی رسانه‌های ضدانقلاب هم به آن بپردازند. آیا در آن صورت می‌توانیم باز هم مدعی شویم که این رسانه‌ها در پی تخریب چهره نظام اسلامی کشورمان هستند، آن هم در شرایطی که خودمان خوراک تبلیغاتی را دو دستی در اختیارشان قرار می‌دهیم؟

زمانی که برای نخستین بار از طریق یکی از دوستان افغانستانی از وجود چنین کلیپی آگاه شدم، پنداشتم که همان کلیپ قدیمی مشابهی است که نیروی انتظامی از دستگیرشدگان افغانستان می‌خواهد خود و نفر جلویی‌شان را کتک بزنند و به خودشان دشنام بدهند. اما وقتی آنرا دیدم متوجه شدم گویا فیلم گرفتن از چنین صحنه‌هایی دارد به نوعی تفاخر تبدیل می‌شود؛ آن هم توسط کسانی که شیوه برخوردشان نشان می‌دهد عقده‌های حقارت سراپای وجودشان را گرفته است و ناکامی‌های زندگی شخصی و اجتماعی‌شان را می‌خواهند از این طریق جبران کنند.

اگر با عاملان کلیپهای پیشین (همچون کلیپ بازداشت‌شدگانی که مجبور بودند خودشان را کتک بزنند؛ یا کلیپ سربازان مرزبانی‌ای که بالای اجساد کشته و زخمی‌شدگان افغانستانی ایستاده و می خندیدند) برخورد مناسب می‌شد، آیا شاهد تکرار چنین رفتارهایی بودیم؟ بعید نیست سازنده این کلیپ تازه، آنرا با الهام از کلیپهای قدیمی فیلمبرداری کرده باشد. شخصاً آن کلیپهای پیشین را به برخی از مسئولینی که احساس می‌کردم توان پیگیری این موضوع را دارند نشان دادم. نمی‌دانم آیا کاری کردند و به نتیجه نرسیدند یا آنکه آنها هم این موضوع برای‌شان اهمیتی نداشت. اما آنچه در همه این رفتارها، کلیپها و بی‌تفاوتی مسئولین ایرانی دیده می‌شود، نشان از مرگ تدریجی اخلاق و انسانیت دارد.

آیا این بار مسئولین نیروی انتظامی (که خود اصلی‌ترین ارگان مسئول برخورد با رفتارهای غیرقانونی است)، برای صیانت از اعتبار این ارگان، با افسری که این کلیپ را از رفتارهای آنچنانی‌اش با افغانستانی‌ها فیلمبرداری کرده برخورد خواهد کرد؟ آیا مسئولین واکنشی خواهند داشت؟ راستش با توجه به پیگیری‌های چندساله‌ام درباره این‌دست موضوعات، چندان خوش‌بین نیستم.

اما شما را به خدا حتی اگر شخصیت این مهاجران برای‌تان مهم نیست؛ حتی اگر مسائل انسانی را به دیده اغماض می‌نگرید؛ حتی اگر آموزه‌های اسلامی چیزی بیش از شعار در ذهن‌تان متبادر نمی‌کند؛ حتی اگر تاریخ و فرهنگ و ادبیات و دین و مذهب مشترک‌مان با این بی‌پناهان هیچ ارزشی برای‌تان ندارد؛ دست‌کم برای پیشگیری از رفتن آبروی‌مان نزد جهانیان، با چنین رفتارهایی برخورد مناسب انجام داده و مانع از تکرار آنها شوید.
bato-adv
محدثه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
حالا اینا حمش حرفه که اره انسانیت نبوده و باید توبیخ بشه اون افسره و ..... خداوکیلی خودتونو قاضی قرار بدین خودتون با برخورد با ی انسان افغانی چه طوری هستین؟تا جایی که من به شخصه دیدم همه پای حرف خوبن اما اگه پای عمل برسه....... ازین برخوردا با خود منم شده ولی به هیچ وجه تا تونستم اجازه توهین اول ب ادمیتم دوم ب ملیتم و ندادم.شما ایرانی ها از خیلی چیزا خبر ندارین بعد روحساب خیلی چیزای سطحی میگین افغانیا ابن بلن
انصاف واقعا چیزیه که الانه همه بهش نیاز دارن
عبیس
United States of America
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
سلام فرمودند چرا با عراقی ها و پاکستانی ها مشکلی نداریم. آخه اونا هم نژاد ما نیستند. ما هم که بیگانه پرستیم. ولی افغان ها با ما از یک نژاد هستند. ای برادران اینقدر که پشت سر برادر خودتان حرف می زنید، پشت سر کدام غریبه ای سخن گفته‌اید.
تربیت درستی نداریم، وقتی که میگوییم حقشان است.
من از برادران افغان خودم با رویی سیاه معذرت می خواهم. حتی اگر شما در ایران مرتکب خلافی شده باشید. آن از بی عرضه پلیس ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
اینا رو خود افغانی ها درست میکنند ودر اینترنت هم خیلی زیاد هست ودرضمن هم کسی که بدون قانون و قاچاق وارد یک کشور میشود و کارهای غیر قانونی وغیر انسانی انجام میدهند سزای کارشون همینه تو عربستان گردن میزنند باز تو ایران خدا راشکر دارن شوخی میکنند این همه افغانی این همه کتارخانه وتولیدی های مارا اشغال کرده اند وما همه بیکار شدیم وحتی برای کار به استرالیا رفتیم وآنجا هم مردم مار میکشند پس بیخودی اینقدر به نفع پولدارها برای بهره کشی ار کارگر ارزان ننه من غریبن بازی در نیآورین .. منخودم تو نیروی انتظامی بودم که جند بار یک کارگر ایرانی اومد از یک کارگر افغانی به خاطر مزاحمت در کارش شکایت کرد ومن اول باورم نشد ولی وقتی خودم رفتم صحنه دیدم بله 8 نفر افغانی جمع شدن وبه این کارگر ایرانی زور میگویند ومنم رفتم وحسابی از خجالتشون در اومدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
احمق اسم این رو می ذاری شوخی.. این تحقیره... دلت می خواد با پدرت این کار رو بکنن... واقعا من نمی دونم بعضی ها این شعور رو از کجا آوردن.... بابا ما واقعا از مخ تعطیلیم!!!!!!!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
فکر کنم تو همون افسر نادانی هستی که چنین جنایتی رو مرتکب شده. امیدوارم امثال شما که آبروی ایران و ایرانی را به گند کشیدید از این مملکت گم شید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
اگر منصفانه نگاه كنيم ما در نژاد پرستي روي بسياري را سياه كرده ايم. نگاه ما كاملا بر اساس ميزان قدرت طرف مقابل و نه بر اساس انسانيت يا دين. مگر غير از افغاني ها اتباع غير ايراني در ايران نيستند. همه عزيزند حتي آنهايي كه در طول تاريخ ما را تحقير كرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
خدایا به فریاد همه مهاجران چه ایرانی در غرب وترکیه ودوبی وچه افغانی در ایران برس که به جز تو پشتیبانی ندارند امین
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۸
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اين كليپ ساختگيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
من کلیپ رو ندیدم ولی رفتار زشت ماموران را با این انسانها دیده ام. حتی با هموطنان خودمان هم شبیه حیوان برخورد می کنند. یکبار با اتوبوس از زاهدان به مشهد سفر کنید خواهید دید چگونه رفتار می کنند.
فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ترتيب چيدن و امتياز دهي به نظرم يه كم مشكوكه
ناشناس
Spain
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
کار انگلیساست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
مصادیق بدپوششی زمستان 93 اعلام شد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
با سلام
به نظر می رسه که این گونه رفتار در کشور ما نسبت به این اتباع اتفاق میفته و شکی در آن نیست اما باید بررسی بشه آیا واقعا این کلیپ ساختگی نباشه اونهم برای گرفتن حق بیشتر از مسئولین کشوری ...
در تایید این حرفم باید بگم چون بنده مدیر یه بخش فرهنگی هستم چند وقت پیش یه طرحی به دستم رسید که حدود 500 میلیون جهت حمایت از افغانی های مقیم پایتخت در طرح های حمایتی مجلس قرار گرفته بود که مثلا می خواستن از کانال اینجانب تایید و سپس ارائه بشه... با بررسی هایی که توسط دوستان انجام گرفت متوجه شدیم که تقریبا بیشتر گزارش های تصویری ارائه شده صحنه سازی بوده و جالبتر اینکه حتی مدیر موسس اون مجموعه دقیقا نمیدونست چه کسی این رو به دست ما رسونده ...
بنابر این با توجه به محکوم کردن هر گونه توهین به انسان ها امیدوارم اون روی سکه هم دیده بشه.
با تشکر
ایرانی
United Arab Emirates
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
به این جمله نویسنده دقت کنید:کسانی که شیوه برخوردشان نشان می‌دهد عقده‌های حقارت سراپای وجودشان را گرفته است و ناکامی‌های زندگی شخصی و اجتماعی‌شان را می‌خواهند از این طریق جبران کنند.نه فقط باافغانها "بلکه باسایراقوام ایرانی هم بعضی هابرخوردخوبی ندارند.همه میدانندکه این هم زبانان و....بدترین وسخترین کارهاراانجام میدهندوکارگران ایرانی حاضربه چنین کارهایی نیستند.درپاسخ به آنهایی که میگویندباعث بیکاری ماشده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
غم نان اگر بگذارد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اون افسر وظیفه میدونه اگه اون اتباع بیان ایران اون افسر بعد از فراغت از سربازی کار نداره و کارش توسط همون افغان ها اشغال میشه؛ پس دلسوزی نکنید، کلیپ علیه ایران توسط افغان ها هم زیاده تو اینترنت!
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
این چه توجیهی هست آقای محسن ؟ افغانی ها سخت ترین کارها رو با کمترین دست مزد انجام میدن و امثال آن افسر هرگز تن به این نوع کارها نمیدن. دومین توجیهت هم مضحکه! یعنی چی که کلیپ علیه ایران توسط افغان ها زیاده پس ما هم باید بر علیه اونها کلیپ بسازیم یا اشاعه بدیم؟ ! مثل اینکه دزد بیاد خونه تو رو بزنه توهم بری خونه همسایه رو بدزدی با این توجیه که دزد و همسایه تو هر دو مرد هستندپس مجازه که من انتقام اون مرد رو از این مرد بگیرم! واقعا مضحک نیست این استدلال و توجیه؟!
ناشناس
Turkiye
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
تو از کجا می دونی اون افسر وظیفه بود؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ایرانیان زیادی هم در کشورهای دیگر ظرفیت شغلی آن کشورها را اشغال می کنند ولی اگر این رفتار و یا یک دهم این رفتار با ما بشود می توانیم تحملش کنیم؟
يك بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ببينم، شما به امام حسين اعتقاد داريد؟
ايشان مي فرمايند:
اگر دين نداريد و از معاد هم نمي ترسيد لااقل در زندگي اين دنيايتان آزاده [و جوانمرد] باشيد.
آيا يك انسان آزاده و نه حتي خداترس چنين كاري كه اين افسر انجام داده مي كند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
اینا رو خود افغانی ها درست میکنند ودر اینترنت هم خیلی زیاد هست ودرضمن هم کسی که بدون قانون و قاچاق وارد یک کشور میشود و کارهای غیر قانونی وغیر انسانی انجام میدهند سزای کارشون همینه تو عربستان گردن میزنند باز تو ایران خدا راشکر دارن شوخی میکنند این همه افغانی این همه کتارخانه وتولیدی های مارا اشغال کرده اند وما همه بیکار شدیم وحتی برای کار به استرالیا رفتیم وآنجا هم مردم مار میکشند پس بیخودی اینقدر به نفع پولدارها برای بهره کشی ار کارگر ارزان ننه من غریبن بازی در نیآورین .. منخودم تو نیروی انتظامی بودم که جند بار یک کارگر ایرانی اومد از یک کارگر افغانی به خاطر مزاحمت در کارش شکایت کرد ومن اول باورم نشد ولی وقتی خودم رفتم صحنه دیدم بله 8 نفر افغانی جمع شدن وبه این کارگر ایرانی زور میگویند ومنم رفتم وحسابی از خجالتشون در اومدم
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
این فرد نیروی انتظامی باید توبیخ و تنبیه شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
باید اخراجش کنند، و اگر وظیفه است با کارت قرمز ترخیصش کنند.
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
شدیدا موافقم بی ادبی داره تو جامعه شدت پیدا میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
بنده خدا سرکار که کار بدی نکرده فقط خواسته که به آنها نظم بده
اصلا چرا قاچاقی وارد کشور میشن مگر خودشون وطن ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
نژادپرستی از سرو روی نوشته ت میباره

حتما رفتار اروپایی ها و استرالیایی ها رو با مهاجران غیر قانونی ایرانی هم تایید میکنی؟!!

هرچند بعید میدونم اونها تا این حد کسی رو تحقیر کنند
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ایرانی ها هم قاچاقی میرن استرالیا.قاچاقی رفتن که دلیلی برای ادم نبودن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
اگه کسی آدم هم کشته باشه حق نداریم بهش توهین کنیم
سلیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
به ما چه که مرزبندی های سیاسی ما رو از اونها جدا کرده.و اونها حالا هویتی متفاوت از ما دارند
شاید فردا روزی قسمت دیگری از ایران جدا شود و هویت جدیدی ساخته شود.
مرز ما بشریت است نه این مرزبندی های پست سیاسی
سید بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
متاسفانه با پاسخ هایی که برخی از دوستان داده اند مشخص می شود که این کلیپ قطعا ساختگی نیست. شعور و انسانیت هم بد چیزی نیست. عزیزان اگر پدر و برادر شما در چنین کلیپی اینچنین حقارت بار نشان داده بشوند چه می کنید؟ متاسفم که شما ایرانی هستید و من هم ایرانی هستم. این کار پستی، حقارت و حیوانیته که باید با مسببش با شدت و حدت برخورد بشه. چنین حیوانی رو بهتره در جمع افغان ها مجازات کنند.
محسن
Oman
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
با سلام
انسانيت گم شده در ايران
حقيقت اين است كه چون ميفهمند با اين جور رفتارها ، برخورد جدي نميشود ، انجامش ميدهند
واقعا متاسفم واسه اين جور افكار كه البته كم هم نيست در كشور ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
بسيار اقدام زشت و دور از انسانيتي است هرگز اسلام چنين دستوراتي نداده عزيز دل برادر بايد برخورد قاطع صورت گيرد والا ادامه خواهد يافت اين قبيل اقدامات نابخردان
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
درود بر شما

ما شانس آوردیم سیاه پوستان به خاکمون نمیان وگرنه عیار نژاد پرستی مون بهتر عیان می شد
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
آفرین واقعا گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
انصافا حرف درستی زدید
مهرداد
United Arab Emirates
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اون وقت اگه این اتفاق در انگلیس اتفاق میفتاد الان 20:30 و رسانه ملی خودشو کشته بود ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
گل گفتی، کافی بود تو اروپا یا امریکا این اتفاق می افتاد؛ گوش فلک رو کر میکردند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
میشه پیگیری کرد واز این فرد شکایت کرد نباید کار غیر ممکنی باشه
شنگول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
بابا این چه مقاله اییه برو تو خبرگزاری فارس یا تلویزیونت را روشن کن ببین تو فرگوسن چه خبره همه تو نیو یورک روزه سکوت گرفتند (خداییش تا قبله این ماجرا فکر میکردیم فرگوسن یه برنده تراکتوره یا مربی اسبق منچستره الان فهمیدیم یه شهر هم هست)
عباس
United Arab Emirates
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
شنگول جان میبخشیداین کلمه قبله رافکرکردم قبله نمازاست ولی منظورت (قبل از)میباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اگر قاتل پدرمان هم بودند، این رفتار غیر قابل قبول بود.
اگر مسئولان سایر کشور ها هم با مهاجران ایرانی اینطور رفتار میکردن، می پسندیدید؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اگر حدیث آنچه برای خود میپسندید برای دیگران نیز بپسندید را تعمیم بدیم و برخورد افراد دو جامعه نسبت بدهیم قطعا میتوان از علت انزوای خودمون در بخشی از دنیای امروزی پرده برداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اگه همین تو آمریکا اتفاق افتاده بود کلی تو ایران سرو صدا میکرد !!!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
چرا انقدر از فرهنگ و ادب دور شدیم؟؟؟ واقعا مسئولین نمی خوان دوباره فرهنگ سازی کنن؟؟؟ چرا انقدر دامن به بی فرهنگی و نابودی ایران زدند؟؟ وقتی رئیس و روسا مملکت ایرانی نباشن نباید توقع داشت که چرا بی فرهنگ شدیم... دشمنان ایران و نابود کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
واقعا خجالت داره واقعا!!!!!!!!!!!!
متاسفم برای ملت خودم !!!!!
عذر میخوام از برادران شریف افغان.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
من هم به عنوان یک ایرانی شرمنده شدم؛

از برادران و خواهران افغان عذر میخوام
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
از ماست که بر ماست....
فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
به نظرم يه نفر نماينده يك كشور نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
به نظر من تمام افغانیها باید از ایران برند خودمون بیکاریم
ناشناس
Turkiye
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
تو حاضری چاه کنی و زباله جمع کنی و بقیه کارهایی که افغانیا توی ایران انجام میدن رو انجام بدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
کوته فکر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
کارهایی که افغانها میکنن ایرانیها انجام نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
با این حساب پس مشکلی نداری کشورهای دیگه ایرانیها را اخراج کنند؟
سهرود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
اگر افغانها نباشند به مغنی های ایرانی کار میرسد
سید بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
جمع کنید بابا... ایران ایران ما ایرانی ها اگر افغان ها نباشند کار می کنیم.... این حرف ها نیست متاسفانه بخش اعظم این بیکاری ها از سر تنبلی، خودخواهی، زیاده خواهی، اعتیاد و ولگردی است که تن به هرکاری نمی دیم و ربطی به افغان ها نداره. افغان ها یک میلیون یا نه نهایتا دو میلیون (سن اشتغال +کودکان کار) در کل کشور هستند، بیکارای ما چند نفره؟ چرا همه بدبختی و بی عرضگی خودمون رو تقصیر غرب، دشمن و افغانستان و آنگولا می ندازیم. من ایرانی مقصر هستم نه کس دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
کار برادران افغان غیر قانونی بود ولی کار این افسر غیر انسانی
ایرانی
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
فقط متاسفم برای این نیروی ناجا که باهچندین فیلتر عبورکرده تااستخدام شود پس گزینش هم اشکال دارد...
Alisan
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
نباید واقیت رو کتمان کردمات ما بسیار نژاد پرست هستند و دولت هم این کارو دارن تقویت می کنن لازم نیس این افغان ها باشن تا نژاد پرستی ما ایرانیا معلوم بشه فقط کافی است به برخورد با ترک ها کرد ها و.. نگاه کنیم جامعه ما مریض و نژاد پرست و متاسفانه از درون تهی است
اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
عزیزم اینو بدون که کردها و لرها و..از اولین ایرانیها هستند پس نژاد پرستی نیست ولی متاسفانه یک فرهنگ غلط است که اخیرا دچار آن شده ایم و آن این است که به جای اینکه با هم بخندیم به هم می خندیم. و با تهمت زدن و افترا و تمسخر کردن اقوام محترم ایرانی موجبات آزردگی خاطر این عزیزان می شویم و این هیچ جای دنیا مرسوم نیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
يه مثالش هم زماني بود كه آقاي لاريجاني رييس مجلس به اوبا گفت كاكا سياه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
هيچوقت قومي را مسخره نكنيد زيرا كه يك روز ممكن است به آن وضع دچارشويد همين افغانستان داراي ذخائر ومعادن بسياري است كه دارد با سرمايه گذاري خارجي داردازآن درآينده نزديك استفاده مي كند وممكن است درآينده كارگران ما بعلت نبود كاردرايرا به آنجا بروند وآيا درست است آنها مارامسخره كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
دوستان افغانی.لطفا نیاین ایران.اینجا برای خود ماهم کاری نیست.لطف به مشکلات مملکت ما دامن نزنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
کارهایی که افغانی ها میکنن ایرانی های از خود راضی انجام نمیدن
همین کارگر های ساختمانی مقایسه کنید ایرانی ها بهتر کار میکنند یا افغانی ها؟
یه جوری میگید کار ، انگار توی سازمان های دولتی استخدام شدند.
در ضمن ایرانی های زیادی هستند که میرن امریکا یا اروپا یا استرالیا و اونجا کار میکنند ، آیا براتون ناراحت کننده نیست اگر تصور کنید کسی اونجا با هموطن شما این رفتار را بکنه
:-(
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
روز به روز بیشتر شاهد مرگ انسانیت هستیم ... حالا این آقای سرکار دوست داشتنی !! چه برتری ویژه ای پیش خودش احساس کرده ما نمیدونیم ... اما چیزی که هست اینه من همیشه محترم شمردن دیگران رو نوعی احترام به خودم میدونم ...حالا از هر پست و مقامی باشن و هر ملیتی
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
متاسفانه چنین افرادی آنقدر عقده ای و خشن هستند که در آینده به اراذل و اوباش تبدیل می شوند. اگر همینجا ادب نشن، اصلاح اونها در آینده غیرممکن خواهد بود.
ایرانی
Germany
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
از مسئولین انتظار پیگیری داریم.
اسلام در خطر است
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
این دروغ محض است ما بچه شیعه های ایران هیچگاه ارزش برادران شیعه خود را نادیده نمی گیریم ، لطفا منطقی فکر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
همین که فکر می کنی فقط ارزش برادران شیعه ات رو نباید نادیده بگیری خودش گویای خیلی چیزهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
یعنی اگه سنی بود بهش توهین میکردی؟ لابد اگه کافر بود میکشتیش!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
متاسفانه هروقت چنین مسائلی پیش اومده بجای اینکه پیگیری و توبیخ کنیم خواستیم صورت مسئله رو پاک کنیم ولی باید قبول کنیم تو ما ایرانیهای شیعه هم انسانهای اینجوری پیدا میشه
ناشناس
Uzbekistan
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
در صورت صحت باید برخورد کرد
توهین به هر کسی جای چشم پوشی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
خوب نیان ایران
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
امان از جهل
عبد الله
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
مجبور نیستن بیان و اونم این همه پرونده جنایت بار داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
بنظر میرسه نویسنده مقاله در زمینه روانشناسی سررشته خوبی داره و بدرستی این رفتارها رو به عقده حقارت ربط داده.
نکته تأسف بار اینکه این گونه رفتارها نه از یک شخص یا اشخاص معدود، بلکه از بخش بزرگی از جامعه ما سر میزنه و این وسط صدای مدافعان انسانیت بسیار نارساست.
و نکته تأسف بار تر اینکه همین جامعه ملتهای دیگه رو متهم به نژادپرستی میکنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
لعنت بر نژادپرستی. ..روزبه روز از انسانیت دور می شویم.
اورانیوم غنی شده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
انحطاط اخلاقی.......سقوط به ته دره ی حیوانی گری!!!!!!
هوخشتره
Finland
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
آخه ما آریایی هستیم و خون نمی دونم چی چی تو رگهامون جاریه و بقیه مردم دنیا یا غرب زده هستن یا عرب سوسمارخور یا افغانی یا .....
آخه ما خیلی خوبیم خووووو .....
مرضیه
India
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
با دیدن تصاویری از این دست حالم ازاینکه ایرانی هستم به هم میخوره!!
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
حالت از اون عمل بهم بخوره نه اینکه از کشور و مردمت
سیدعلی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
باید با این افسر احمق که بویی از مسلمانی و انسانیت نبرده برخورد بشه.
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
معلم پرورشی دوران راهنماییمون هم نام شما بود. یادش بخیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ناشناس جان، شاید همین آقا معلمتون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
باید علاوه بر این افسر همه عوامل نیروی انتظامی که شاهد صحنه بوده اند اما سکوت کرده اند محاکمه شوند و به سزای عملشان برسند.
در ضمن من خودم با امثال همین افسر برخورد داشته ام. آنها هر جا که بتوانند با ایرانی ها و حتی سربازان وظیفه زیر دست خودشان بهتر از این رفتار نمی کنند.
بابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
"اما شما را به خدا حتی اگر شخصیت این مهاجران برای‌تان مهم نیست؛ حتی اگر مسائل انسانی را به دیده اغماض می‌نگرید؛ حتی ..."
بعضی ها واقعا باید از خجالت سرشون رو بذارن زمین و بمیرن
ممنون از حساسیت و انسانیت شما آقای نویسنده
آریایی سابق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
تأسف آوره،اعتراف می‌کنم تا وقتی‌ من هم مهاجرت نکرده بودم همین نگاه رو به افغان‌ها داشتم،تا سر خودمون نیاد نمی‌فهمیم
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
شما از جنایاتی که همین مهاجرین افغان مرتکب شدن خبر دارین؟
باید یه کاری بکنن که دیگه فکر اومدن به ایرانم نکنن.
بعدم من مخالف کمک بشر دوستانه نیستم ولی به نظر من کمک هم یه تعاریفی داره و برای نشون دادن خوبیمون حتما نباید با آغوش بلز ازشون استقبال کرد.
زمزمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
لطفاً اوّل بگین چه بلایی تو ایران به سرشون آوردیم که تو این سال ها مرتکب جنایت شدن و بعد برین سراغ جنایت ها شون . ما همین نژاد پرستی ها رو مرتکب شدیم و بعد اونا عقده ای شدن .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
پس به نظر شما چونکه بعضی از افغانیها مجرم هستند ما دیگه هر افغانی تو کوچه و خیابون دیدیم چه بی گناه و باگناه همین کار رو باهاش بکنیم درسته ؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
حرمت مملکت رونگه نداشتندپس نیازبه حفظ حرمتشون نیست.اما عمل این افسربسیارقبیح وغیرقابل بخشش است.
منتقد زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
به این میگن تناقض: نیاز به حفظ حرمتشون نیست اما کسی که حرمتشون رو نگه نداشته کار قبیحی کرده ! (اون هم اونقدر قبیح که قابل بخشش نیست!!!!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
آن افسر و امثال او نیاز به اموزش اجتماعی وروان درمانی دارند. باید در پست های حساس از افراد کار آزموده وشاخص که درمسایل اجتماعی به خوبی واقف باشند استفاده کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
برای من که سرباز نیری انتظامی بودم این رفتارا عادی هست خیلی وقته که انسانیت از بین رفته .
مرتضي
United Arab Emirates
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
خشت اول چون نهد معمار كج تا ثريا ميرود ديوار كج
نسل انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
چقدرمهاجرغیرقانونی؟ظرفیت کشورمان راهم درنظربگیریم کدام کشوری توان دارداینهمه مهاجر افغان و غیرافغان رادرخودجای دهد؟دفاع بی جانکنید.تحصیل کردگان ایرانی باپول کلان نمی توانندبه یک کشورغربی مهاجرت کنند.بسه دیگه این دلسوزی ها.به فکرنسلهای آینده ایران باشیم ضمنن الان افغانستان وضع نسبتن خوبی دارداینها می خواهند هرکاردلشان خواست بکنندهی می روندهی می آیند.دیده ام که می گویم .ضمنن کارفرمایان به اینهادستمزدکمتری می دهنداین خیانت به مردم ایرا ن است.بایدباکارفرمایان برخورد شود.
آنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
لازم نیست که این کلیپها پخش بشه تا بفهمیم که رفتار ما نسبت به افغانها مناسب نیست. مردم در کوچه و خیابان هم به این عزیزان بی احترامی میکنن که بی نهایت جای تاسف داره.بهتره که براساس قانون با این رفتارهای نژادپرستانه برخورد بشه.و مهمتر از همه این که بیاین از خودمون شروع کنیم .و هم به هموطنانمون اعم از کرد و ترک و عرب و...وهم به مردم سایر کشورها احترام بزاریم.
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
برادران افغان شرمنده اییم.
اما کار شما هم درست نیست که غیر قانونی میاید ایران .
ناشناس
United States of America
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
چرا حرف مفت می زنید ..من این گونه کارها رو قبول ندارم اما این ادمهایی که دم از مظلومیتشون میزنید ..نود درصد مواد مخدر دنیا رو تولید می کنن ...بعلاوه صدوبیست درصد تروریست
ناشناس
United States of America
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
این افغانستان معادن ومنابع قیمتیش به جز تریاک وتروریست چییه ..که ما مجبوربشیم بریم اونجا ..یه رود هامونه که سرچشمه اش از اونجا میاد وهر روز برادران افغان مسیرش رو می بندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
تریاک و کواد مخدر توسط افغانی ها وارد میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
حب پلیس نذاره بیاد
محمد هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
فرارو چرا این خبر رو رفتی
رو چه حساب
خدا کنه یجا حال سایتتون رو بگیرن دلم خنک بشه
این خبر شما ممکنه افغانهای مقیم داخل رو تحریک به انتقام کنه ...

نکن این کارو نکن...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
آقا محمدهاشم. متاسفم برات... در دین ما که اسلامه تاکید شده اگر درجایی دیدی حقی ناحق میشه و یا داره به کسی ظلم میشه دفاع کن و حق رو به حق دار و مظلوم رو از شر ظلم رها کن. این چه توجیه احمقانه ای که داری عزیز دل برادر ما اینقدر سر افغان ها بلا آوردیم و اون بندگان خدا کاری که مقابله به مثل باشه انجام ندادن.
انسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
با سپاس از توجه نویسنده ی نکته سنج و باریک بین وبا اظهارتاسف ازاین حرکت شرم آور وغیر انسانی آن بیمار روانی.راستش من بیشتر برای این آقا متا سف شدم که چقدر بد بزرگ شده است و چه کودکی وحشتناکی داشته است . ایشان نیز به حمام روانی دارد وباید به یک روان شناس خبره وروان پزشک آگاه مراجعه کند وشخصیت له و لورده ی خودش را درمان کند . از همه ی دوستان افقانی عذر خواهی می کنم . وطنتان آباد و زندگیتان آرام و پایدار باد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
شرم آور و باعث تاسف
محمد
Finland
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
بیایید باور کنید که مدتهاست اخلاق در کشور رو به موت است و...اگر چه نشانه های دینی و مذهبی را زیاد کردیم ولی اخلاقیات و انسانیت و ... را کشته ایم
mani
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
متاسفانه رفتارهای غیر انسانی در میان افسران نیروی انتظامی ما بیداد می کنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
مثل اینکه شما تا حالا راهت به کلانتری ها نیفتاده که ببینی با ایرانی ها چطور برخورد میکنن
نخود همه آش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
واقعیت این است که در رفتار ما رگه های پررنگی از نژادپرستی وجود دارد. باید تربیت شویم و به انسانها صرفاً برای آن که انسان هستند احترام بگذاریم. کسانی هم که صرفاً مسائل اقتصادی را در نظر دارند بدانند که بدون حضور برادران افغانی در ایران، موج گرانی ممکن است زندگی بسیاری از ما را با خود ببرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
شرم آور است.
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ملتی که در کشور خودش همدیگر لت و پار میکند و حاضر است نوکری در کشور بیگانه را بکند ولی در کشور خودش آرامش نباشد بهتر از این نمیشود. مگر همینها نیستند که در بهار و تابستان مواد میکارند و در پاییز و زمستان هم برای اشغال فرصتهای شغلی به ایران هجوم میآورند؟ بهتر است بدون احساسات تعقل کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
آبا این دلیل می شود که با آنها این طور رفتاری کنیم؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
نه ما تو کشورمون خیلی با هم خوبیم هر روز یکی دیگری به هر دلیلی با چاقو و قمه تیکه تیکه نمی کنه. نه ما خیلی گلیم و خوبیم... این نژادپرستی و حرف های احمقانه است که این تصاویر زشت رو ساخته....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
بی قانونی و شکستن حرمت انسانها و بی عدالتی پذیرفتنی نیست هیچ ارتباطی هم به نژاد وقومیت و موقعیت اجتماعی و رنگ پوست و کشور خاصی نداره.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
همه دنیا رو با خودمون لج کردیم. فقط افغانستانی ها بودن که یه ذره احترام به ما میذاشتن که اونام با ما لج میشن. خداییش هم تو همسایه ها هیچ کسی از اونا به ما نزدیک تر نیست، فردا روز که بهشون احتیاج پیدا کردیم اونوقت جوابمونو میدن. من بعنوان یک ایرانی ازشون عذر میخوام
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
حالا تصور کنید این کارها توسط سربازان امریکایی انجام شده بود چه ها کی نمیکردند رادیو تلویزیون میلی کیهان و..
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
مگر ما با خودمان رفتار بهتری داریم
تراژدی تکان دهنده حضور افاغنه در ایران
Turkiye
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
تمامی شماهایی که اینجا ژست انسانیت اومدین اصلا خبر از عمق فاجعه حضور افاغنه در ایران ندارید از جمله خود شما فراروی محترم من به عنوان یک پژوهشگر اجتماعی سالهاست دارم روی این موضوع کار علمی انجام میدم،کی ما ایرانیها میخایم یاد بگیریم نباید از روی احساس نظر داد؟برای کسانی دل بسوزونید که ارزش دلسوزی داشته باشند محض اطلاعتون افاغنه به تنهایی 20 درصد جرائم خشن رو در ایران از قبیل تجاوز جنسی به بانوان ایرانی،قتل،سرقت،جعل اسناد هویتی و دیگر جرائم را مرتکب میشوند،با استعلام از پلیس آگاهی به راحتی میتونید بفهمید که چه قدر اینها نمک نشناس هستند از طرفی معضل تغییر بافت هویتی برخی از شهرهای ایران از جمله شهرستان زنگی آباد در کرمان رو داریم که با القوه یه زنگ خطر برای ماست.یاد بگیرید راجع چیزی که نظر میدید یا مطلب میذارید(قابل توجه فرا رو) کمی تحقیق کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
کاملا درسته.متاسفانه بعضی ها جو گیر میشن
امیر هاشمی مقدم
Turkiye
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
شما که در وبلاگ من زیر همین مطلب همین پاسخها را نوشتید و همانجا هم پاسخ تان را دادم. فقط خواهش می کنم بیهوده خودتان را به عنوان پژوهشگر اجتماعی معرفی نکنید. هیچ پژوهشگر ایرانی ای نیست که سالها روی این موضوع متمرکز شده و کار کرده باشد. من که بیش از 50 مقاله و یادداشت درباره این موضوع تاکنون نوشته ام، چنین شخصی را نمی شناسم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
کاملا درسته.متاسفانه بعضی ها جوگیر میشن.قضیه جشن افغانی ها در شهر ری در ایام محرم رو فراموش نکردیم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
آفرین و احسنت بر شما البته باید بدونیم که این هایی که برای افغانی نظر مثبت میزارن ایرانی نیستن خودشون اند که یکپارچه اومدن و به نفع خودشون نظریه و کامنت میزارن و ما ایرانی های غافل هم چنان خوابیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
آمارها غیر از آنچه که شما گفتید را می گویند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
آقای پژوهشگر به اصطلاح اجتماعی چرا صورت مساله رو پاک می کنی. راست می گید برای مهاجرین هویت تعریف کنید و گذرنامه درست صادر کنید، حق زندگی و اشتغال قانونی بدید و بگذارید کمی تنفس کنند و اگر وقتی زیر پرچم قانون ایران آمدند و زندگی کردند اونوقت می تونی تازه مقایسه کنی که چند درصد جرم مرتکب شدند. هویت که اصل انسانیت رو ما از این آدم ها و کودکانشون دریغ می کنیم اونوقت انتظار داریم مجرم هم نشوند.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
والا ما که ایرانی هستیم و این نظر جناب محسن رو هم نداریم.. بهتره محسن جان از خودت که البته اندک شما هستید مایه بگذاری... من ایرانی چنین حرکات های زشت و غیرایرانی رو تایید نمی کنم.. شاید شما فردی خود فروخته باشی که آمدی و اینچنین نظر می دی تا ایرانی های واقعی رو خراب کنی.. ایرانی هیچ وقت این حرکات رو تایید نمی کنه...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
دلیل این کار افسر چیه؟ آیا رفتارهای نامناسب و تجاوز به ناموس ایرانیان باعث ایجاد عقده در این افراد نشده، حضور قاچاقی افغان ها که باعث تحمیل هزینه های گزاف به ایرانیان شده چطور؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
راست می گی ها می گم این همه ما ایرانی ها با قمه و چاقو به جون هم افتادیم و زمان کشتن آدم ها می ایستیم و با لبخد فیلم می گیریم مال اینه که افغان ها در ایران هستند.. چه مخی هستی محسن جان این مخ رو ببر حتما در سازمان های جهانی بهت جای خواب میدن....
باران
United Arab Emirates
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
رفتارباحیوان هم بایدبااحترام وعزت باشدچه برسد به انسان
افغان هصستندهرچه هستند بالاخره انسان هستند.
هرگزچنین رفتاری باآنهاصحیح نیس امااینم یادمون نره که افغانهابعدازورودبه کشورما چه جرم وجنایاتی مرتکب میشن
برین تعدادقتلها وتجاوزهایی که اتباع افغانی توکشورمون انجام دادن روبخونین.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
شما فاشیستی و نژادپرستی بعضی از ایرانیان خودخواه رو همین جا نگاه کنید با وقاحت دارن از کینه شون نسبت به افغانها حرف میزنند. این کامنت گذاران همون افسره هستند. خودشونن. این همه نخوت بی دلیل این همه قوم پرستی بی محتوا.
گيتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
تو اين مملكت رواني زياد شده اين افسر رواني و بايستي از كار بركنار بشه اقاي احمدي مقدم
حامد
Japan
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
افغانها هم كم جنايت تو ايران مرتكب نشدند . خوب نيان ايران .
ششش
United Arab Emirates
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
ایرانی ها نژاد پرست هستند به امید روزی که سزای اعمالشون رو ببینن.عرب و ترک و بلوچ و افغانی همه بدن فقط خودشون خوبن
sohrab
United Arab Emirates
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
این کلیپ بخاطر تمدید اقامت و کار افاغنه مطرح شده احتمالا ساختگی است کشور ایران با این همه بیکاری و مشکلات عدیده تا کی بایدمهمانداری کند آیا 35 سال کم است مهمانی که حرمت صاحب خانه را نگه نداشت جنایت تجاوز دزدی قاچاق
مهدی
Turkiye
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
چرا مردم ما با عراقیهای مقیم و حتی پاکستانیها مشکلی ندارند؟پس ایراد از خود افاغنه است.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
نظرات جدید رو منتشر کن فرارو. چرا یه دفعه متوقف می کنی؟
مدگل
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
یادمون نره که چند وقت پیش کلیپ تجاوز چند افغانی به زن ایرانی پخش شده بود حقشونه...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
با هرجرمی باید برخورد باشه چه اون فرد ایرانی باشه چه خارجی و دلیل نیست برای تعدی به چنین قومیت هایی... مگه اراذل و اوباش ایرانی هر روز به زنان و دختران تجاوز نمی کنن. پس باید ما ایرانی هم مثل حیوان به جون هم بیفتیم و همدیگرو بکشیم. پس قانون و نهادهای انتظامی و قضایی و امنیتی چی میشن؟
علی
United Arab Emirates
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
خاک بر سر شما که بی فرهنگی یک احمق رو چطوری توجیه می کنید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv