bato-adv
کد خبر: ۱۸۰۶۲۷
حسین راغفر در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

افزایش قیمت حامل‌های انرژی "کمرشکن" خواهد بود

«در شرایط رکود تورمی موجود آثار و تبعات افزایش مجدد قیمت حامل های انرژی می تواند تخریب به مراتب بیشتری نسبت به دوره اول ایجاد کند. تبعات اجتماعی این اقدام وحشتناک است و منجر به افزایش رشد جرم و جرایم، مواد مخدر، طلاق و سرخوردگی می شود.»

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
فرارو- یک استاد دانشگاه گفت: «در شرایط رکود تورمی موجود آثار و تبعات افزایش مجدد قیمت حامل های انرژی می تواند تخریب به مراتب بیشتری نسبت به دوره اول ایجاد کند. تبعات اجتماعی این اقدام وحشتناک است و منجر به افزایش رشد جرم و جرایم، مواد مخدر، طلاق و سرخوردگی می شود.»

بالاخره با تصویب تبصره 21 بودجه از سوی مجلس، فاز دوم هدفمندی در سال آینده اجرا خواهد شد. طبق آنچه به تصویب رسیده درآمد دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی 48 هزار میلیارد تومان خواهد بود که این به معنای افزایش 20 هزار میلیارد تومانی نسبت به سال جاری است.

برخی کارشناسان معتقدند این موضوع به معنای افزایش حداقل 70 درصدی قیمت حامل های انرژی در سال آینده است که تبعات وخیمی به دنبال خواهد داشت. اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت اگر درست مدیریت شود تبعاتی نخواهد داشت، ضمن آنکه چاره دیگری برای دولت وجود ندارد.

دکتر حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: «درباره استدلال برخی افراد پیرامون شرایط بحرانی کشور و لزوم افزایش قیمت حامل های انرژی باید گفت اتفاقا شرایط کنونی کشور محصول همین سیاست افزایش قیمت ها است که پیش از این صورت گرفته است و لذا معلوم نیست به چه دلیل باید این سیاست ها تکرار شود.»

وی ادامه داد: «طبیعتا در شرایط رکود تورمی موجود آثار و تبعات افزایش مجدد قیمت حامل های انرژی می تواند تخریب به مراتب بیشتری نسبت به دوره اول ایجاد کند. تبعات اجتماعی این اقدام وحشتناک است و منجر به افزایش رشد جرم و جرایم، مواد مخدر، طلاق و سرخوردگی می شود.»

وی افزود: «افزایش قیمت حامل های انرژی حتی اگر به بهترین شیوه هم مدیریت شود، افزایش شدید قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «اینکه گفته شود افزایش قیمت ها "اگر" به درستی مدیریت شود تبعاتی نخواهد داشت اشتباه است. گفتن چنین "اگرها" در وضعیت اقتصاد ایران از امور ممتنع است. چه کسی قرار است مدیریت کند؟ از کره مریخ که قرار نیست کسی بیاید مدیریت کند. دولت یک کالابرگ داد چنین فضاحتی به بار آمد، حال چگونه می خواهد چنین موضوعی را مدیریت کند؟»

وی با بیان اینکه توانایی دولت در همین حد است گفت: «لذا اگر تبصره 21 اجرا شود قطعا افزایش قیمت ها بالای 70 درصد خواهد بود و شرایط بسیار کمرشکن می شود.»

وی خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر هنوز مشخص نیست کدام یک از حامل ها به چه نسبتی قرار است افزایش قیمت پیدا کند که این موضوع در افزایش قیمت ها موثر است.»

راغفر در پاسخ به این سوال که اگر قیمت حامل های انرژی نباید افزایش یابد، چه راهی برای خروج از شرایط بحرانی فعلی وجود دارد؟، گفت: «اولین کاری که دولت باید انجام دهد این است که مالیات بگیرد. در سال گذشته مخابرات 2200 میلیارد تومان فقط سود خالص داشته اما یک ریال مالیات نداده است.»

وی ادامه داد: «دولت دهها معدن که سودهای نجومی داشتند را واگذار کرده که یکی از آنها گل گهر است که سال گذشته به قیمت 130 میلیارد تومان واگذار شد. سود این معدن در یک سال 1837 میلیارد تومان بوده اما یک ریال مالیات نپرداخته است.»

وی افزود: «دولت باید از اینها و بسیاری از پتروشیمی ها که واگذار کرده و اکنون سودهای 2 هزار میلیاردی دارند اما یک ریال مالیات نمی دهند مالیات بگیرد. پنجاه درصد اقتصاد کشور در اختیار شبه دولتی‌ها است و آقای رئیس جمهور باید مجوز گرفتن مالیات از اینها را بگیرد.»

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: «لذا رقم قابل توجهی از بودجه کشور از طریق مالیات ستانی از بنگاههایی که معاف از پرداخت مالیات هستند صرفه جویی می شود.»

راغفر اظهار کرد: «راه دوم گرفتن مالیات از مصرف کالاهای لوکس است. همین امسال مجلس تعرفه خودروی لوکس را کاهش داد. این مصوبه به معنای کاهش درآمد دولت است و منابعی که باید صرف آموزش و پرورش و بهداشت شود به جیب فردی می رود که سوار پورشه می شود.»

وی ادامه داد: «از جمله کالاهای لوکس مسکن است. بسیاری از مساکنی که در شهر تهران ساخته شده برای سفته بازی و خرید فروش است. مسکنی که متری 30 میلیون تومان خرید و فروش می شود چرا نباید مالیات پرداخت کند؟!»

این استاد دانشگاه گفت: «راه سوم این است که دولت به همه مردم ایران یارانه ندهد. بنده مطمئن هستم بالای 35 درصد مردم اصلا برای دریافت یارانه ثبت نام نکردند. حال چطور دولت عنوان می کند به بیش از 76 میلیون نفر یارانه می دهد؟ لذا یک فساد بزرگ در موضوع پرداخت یارانه وجود دارد که خود سالی 15 هزار میلیارد تومان می شود.»

وی ادامه داد: «بنده بارها عرض کردم بیش از 30 میلیون نفر در ایران استحقاق دریافت یارانه ندارند. لذا دولتی که توانایی تشخیص 30 میلیون نفر واجد شرایط دریافت یارانه را ندارد قطعا کاری بهتر از این هم نمی تواند انجام دهد.»

وی افزود: «اما راه چهارم این است که دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد و از ریخت و پاش ها جلوگیری کند. چنانکه ارتقای کارایی تولید در بخش دولتی می تواند به کاهش هزینه های دولت منجر شود.»

راغفر در پاسخ به این سوال که آیا جنابعالی با اصلاح قیمت حامل های انرژی موافقید یا خیر؟، گفت: «ما نمی توانیم فتوا دهیم که قیمت ها افزایش پیدا کند. به هیچکدام از این دولت ها نمی توان اعتماد کرد. دولت باید برنامه داشته باشد. باید بگویند ما قیمت بنزین را اینقدر افزایش می دهیم و در عوض این خدمات جایگزین را انجام می دهیم.»

وی ادامه داد: «به طور مثال دولت بنزین را لیتری 10 هزار تومان کند اما خدمات حمل و نقل عمومی را هم آنقدر روان و سریع کند که دیگر کسی نیازمند استفاده از تاکسی نباشد. بنزین را لیتری 10 هزار تومان کند و بگوید در قبال این افزایش قیمت به تمام مردم خدمات سلامت رایگان داده می شود.»

وی افزود: «به نظر من دولت منابع دارد اما بلد نیست استفاده کند و افزایش درآمدهای دولت موجب افزایش ریخت و پاش های آن می شود. دولت حتما منابع دارد که به مردم کالابرگ می دهد. لذا دولت باید بگوید با این افزایش قیمت قصد دارد چه کاری انجام دهد.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
«اما راه چهارم این است که دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد و از ریخت و پاش ها جلوگیری کند. چنانکه ارتقای کارایی تولید در بخش دولتی می تواند به کاهش هزینه های دولت منجر شود.» کاملا موافقم
منگول
Finland
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
من اطمینان دارم حداقل 30 درصد افرادیکه یارانه می‌گیرند نیازمند آن نیستند ، اگرجمعیت کشور را 75 میلیون فرض کنیم رقمی معادل 1024 میلیارد تومان در ماه از هزینه‌های دولت بابت پرداخت یارانه کاهش می‌یابد که ، با این کاهش هزینه ، در یک سال می‌توان حداقل 10 بابک زنجانی پرورش داد !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ما استقبال ميکنيم از گراني بهلاخره يا اينوري يا اونوري ديگه بابا خسته شديم.
ناشناس
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
حرف حق و منطقي زد.كاملا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
حاج حسين شريعتمداري کجائي؟ بابا يه کاري بکن گراني ها يه موقع فتنه به پا نکنه حاجي؟ فتنه گرسنه ها با فتنه هاي ديگه فرق فوکوله اين يکي جمع کردنش سخته وا ازما گفتن حاجي.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۶
تمام مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
شما رو به خدا دیگه تحمل گرانی نداریم .دیگه گران نکنید بابا مردم دارن له میشن.یه فکری بکنین
علیرضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
این دولت است که زیر درخواستهای ناتمام له شده استو به انتها رسیده است . همه میدانند گرانی بد است ولی مگر در ته جیب دولت چیزی مانده است . پیشنهاد میکنم اقای راغفر منابع برای پرداخت هزینه های کمر شکن را پیدا بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
علیرضایی

ملت حق ندارند بخش کوچکی از وعده های انتخاباتی اقای روحانی را مطالبه کنند؟؟

آیا مردمی که با توجه به قولهای روحانی به او رای دادند اما می بیند روحانی راه اسلاف خود را می رود گناهکارند؟؟

آقای روحانی یا نباید به مردم ان وعده هارا می داد یا موظف است به وعده هایش عمل کند؟؟

برنامه هایش با وعده هایش 180 درجه تفاوت دارد!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
پاسخ علیرضایی که چشم بسته از دولت حمایت کرده!!

به خودت زحمت می دادی صحبتهای اقای دکتر راغفر رادر مورد منابع برای پرداخت هزینه ها توضیح دادند را می خواندی بعدا" از دولت انتقاد می کردی!

دکتر راغفر گفته :
1- اخذ مالیات از بنگاههای بزرگ اقتصادی شبه دولتی که علی رغم سودهای کلان 1 ریال مالیات نمی دهند

2- مالیات بر کالاهای لوکس

3- پیدا کردن فساد گسترده در پرداخت یارانه های صوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
شما انتظار نداشته باشید وقتی دکتر های ما درامد میلیاردی دارند و مالیات نمی دهند شما از بقیه بتوانید بگیرید و این مالیات است در تمام دنیا که محل در امد دولت ها است ولی اینجا همه از پرداخت ان به نحوی طفره میروند و یا پرداخت حداقلی ان کمی از اروپا و امریکا یاد بگیرید که چگونه از شهر وندانش مالیات میگیرد و اگر کسی پرداخت نکند و یا دروغ بگوید بزرگتری جرم است که هم جریمه خیلی سخت و هم زندان دراز مدت دارد
پشت رو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خدا چینی هارو برامون نگه داره....خخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
به جای گران کردن این و آن بهتر است دولت به فکر گرفتن مالیات از آدم هایی باشد که مالیات نمی دهند یا مالیات واقعی شغل خود را نمی دهند مثل مغازه دارها بازرایان صرافی ها انواع ب ز ها کارخانه دارها شرکت های بخش خصوصی ملاک ها بساز و بفروش ها باغدارها و میلیون ها نفر دیگر که از تمام امکانات مثل بیمه آب و برق ارزان گاز ارزان و ... استفاده می کنند بدون این که حتی مالیات یا بیمه ی درستی بدهند و باز هم همیشه صدای اعتراضشان به هوا است که چرا فلان و بهمان چیز به ما تعلق نمی گیرد در حالی که از همه چیر به بیشترین میزان بهره مند می شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
کسی از مسئولان این پیامهای مردم را میخونه؟ خواهشمندیم به اطلاع آنها برسونید. بابا مردم از گرانی و تورم خسته شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آقای راغفر مثل همیشه نظرات بسیار درستی را مطرح کرده اند.
اما سوال اینجاست که چرا دولت از نظرات اقتصاد دانهای مردمی امثال دکتر راغفر استفاده نمی کنند، واقعا چرا؟؟؟؟
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
چراش معلومه !
برای اینکه تفکر احمدی نژادی در بدنه دولت و مجلس تفکر غالبه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
تفکرات آقای راغفر بیشتر به جناح اقتصادی نهادگرا نزدیکه در حالیکه تیم اقتصادی دولت بیشتر به جناح اقتصاد آزاد تعلق دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آقای روحانی بزرگترین ارزوش از دوران کودکی رییس جمهور شدن بود که به ارزوش رسید !!

بقیهچیزها رو بییییییییییییییی خیال!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اجراي نظرات آقاي راغفر، سرمايه را فراري مي كند و اشتغال را نابود.
اگر فرضا از سود سهام ماليات گرفته شود، آيا كسي حاضر مي شود به اين عرصه ي پر ريسك وارد شود؟
ناشناس
Germany
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
یک سوال اساسی : رییس جمهور باید از چه کسی یا چه کسانی اجازه اخذ مالیات بگیرد ؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
چرا تصمیم گیرندگان اقتصادی دولت با اقتصاد دانهای برگزیده ملت مناظره نمی کنند؟؟؟؟؟!!!!
ا.............وا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اقتصاددانهای برگزیده ملت دیگه کیا هستن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ا...........وا

اقتصاددانهای برگزیده ملت نهادگرا هستند از جمله دکتر راغفر و دیگران
یقینا" نسخه های اقتصاددانان لیبرالیسمی از بعد از پایان جنگ تا کنون جز بدبختی برای اکثریت و خوشبختی برای اقلیت محدود ویژه خوار حاصل دیگری برای مردم کشور نداشته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
افزایش قیمتهای حامل های انرزی باید بعداز رونق اقتصادی و افزایش سرانه درآمد مردم انجام شود در غیر این صورت بسیار زیانبار است
همین طور که قیمت حامل های انرژی با کشور های دیگر مقیسه میشود باید سرانه درآمد مردم هم مقایسه شود که چقدر پایین است
شما فقط به ویکی پدیا مراجعه کنید کافی است
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بیایید و قیمت حامل های انرژی رو به اندازه قیمت فروش به ترکیه ، پاکستان ،هند ،روسیه و.....بدهید
منم قول می دم مثل همیشه از کشورم دفاع کنم
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
با سلام،نظرات آقای راغفر بسیار درست و از دل جامعه برخاسته است.اما در جایی از سخنان ایشان که گفته اند ما بیش از سی میلیون نفر نداریم که مستحق یارانه ها باشند بعید می باشد برای صحت این گفته خیلی خوب است که به فروشگاه های برند دار بالای شهر یا میرداماد بزنید ببینید که با وجود تخفیف 20 تا 70 درصد تخفیف هنوز که هنوز است فروشگاه ها خالی از مشتری است.حالا شما فرض کنید در فروشگاه های پوشاک و کیف و کفش پایین شهر چه می گذرد. روی صحبت بنده با جناب استاد راغفر عزیز اینجاست که کشور ما بیش از 30 میلیون و حدود 50 میلیون نفر هستند.
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ای کاش دولت از نظرات دکتر راغفر حداقل استفاده را می برد
ولی تصمیم گیرنده های اصلی متاسفانه عده ای کم سواد هستند.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
روش آقاي دكتر راغفر به توزيع عادلانه فقر منتهي مي شود. چون ايشان به جاي گرفتن ماليات از مصرف، ماليات بر توليد را پيشنهاد مي كنند.
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
نظرات ایشون دارای چند اشکال بزرگ می باشد که نتیجه گیری را زیر سوال می برد:
- شرکت مخابرات یک شرکت هلدینگ و سرمایه گذاری محسوب می شود و مالیات را شرکتهای زیر مجموعه آن (شرکتها مخابرات استانی پرداخت می کنند)
-شرکت گل گهر سال قبل واگذار نشده بلکه سال 83 خصوصی سازی شده و این شرکت سال قبل حدود 93 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده
- شرکتهای پتروشیمی که ایشان اشاره می کنند مالیات پرداخت نمی کنند بخشی از شرکتهای حاضر در صنعت هستند که محصولات خود را صادر می کنند یا در مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند که این موارد مشمول همه شرکتها نمیشود
ضمنا ایشان از کجا میداند 35 درصد مردم برای یارانه ثبت نام نکرده اند (چرا مثلا نمیگه 25 درصد)
اگر ثبت نام نکردند اون 15 هزار میلیارد تومان نصیب کی میشه - نمیشه به این راحتی همه رو زیر سوال برد بدون اینکه دلیل منطقی داشت
در مجموع اطلاعات اقتصادی و نتیجه گیری های ایشان به شدت زیر سوال است
سورنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دولت روحانی هم ادامه دهنده راه احمدی نژاد است !!بدون برنامه و بدون لحاظ نظر کارشناسان مستقل دست به گرانی می زند ؛ بابا این 45000توان را هم قطع کنید ولی قیمت ها رو بیش از این بالا نبرید تورا به خدا !!! تورا به خدا !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
45 تومان پیش کش خودتون . قیمتها را به سال 89 برگردونید. والله با این 45 تومان نه میشه پرده خرید نه مبل. نه سرمایه گذاری برای بچه ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دولت باید حواس خود را جمع کند ریشه افکاری احمدی نژادی در بدنه مدیریت و کل مجلس می خواهد با طرح و تصویب افزایش قیمت حاملهای انرژی کمر دولت و محبوبیت آنرا متلاشی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
درود بر دکتر راغفر .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
گرفتن پول از ثروتمندان و توزيع ميان فقرا، فقط ظاهر قشنگي دارد. در نهايت، فقرا باز هم فقير مانده اند و ثروتمندان ورشكسته هم به آنان اضافه شده اند.
اين انتهاي برنامه آقاي دكتر راغفر است. بي جهت درودهاي خود را مصرف نكنيد.
ناشناس
Finland
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
کمر ؟ کمری برامون نمونده . من یکی دیگه مچکر نیستم .نه اینکه فکر کنید احمدی نژادی هستم بخدا قسم اینطور نیست من کلا دیگه مچرک نیستم ..
امير
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دولت درمورد مسايل اقتصادى الخصوص هدفمندى يارا نه ها بايد با اقتصاد دانان داخلى وخارجى مشورت نمايد. چون نمايندگان مجلس وشوراى نگهبان اقتصاد دان نيستند؟!
واگر همانند مرحله اول درست اجرا نشود تبعات بدى براى مردم به دنبال خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
باید از خونه های خالی ملیات گرفته شود.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
چه كسي مي تواند ثابت كند، خانه خالي است يا پر.
بهتر است از خانه هاي فرسود ماليات گرفته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
فاتحه مع الصلوات!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
کل بدبختی ما در این جمله ایشان است که:
"به نظر من دولت منابع دارد اما بلد نیست استفاده کند و افزایش درآمدهای دولت موجب افزایش ریخت و پاش های آن می شود" در یک جمله کشور با امکانات بی شمار خدادادی و مدیریت فشل و فشاد گسترده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
نگران نباشید! چون به نظر من کمری برای مردم باقی نمانده که بخواهد بشکند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
متاسفانه مجلس دربست در اختیار کسانی است که همراه معجزه هزاره سوم با اجرای هدفمند کردن یارانه ها قصد داشتند ایران را ژاپن اسلامی کنند. معنای ژاپن اسلامی را هم فهمیدیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
حالا كسي نيست بگه چرا مخابرات و ساير جاهايي كه اگر نام ببريم فرارو سانسور ميكنه حتي يك ريال ماليات نمي دهند؟؟سود اين ها كجا ميرود كه جورش را بايد ملت بدبخت بدهد؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
با ماليات بر توليد هيچ كشوري ثروتمند نشده و برعكس سرمايه ها از چنين كشوري فرار مي كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دکتر جان قربانت بشوم. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
انچه به جایی نرسد فریاد است.
با مافیاها چه کار می خواهید کنید؟
با فساد دامنگیر چه کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بند به بند و پاراگراف به پاراگراف صحبتهای جناب دکتر راغفرحکایت از جهنم اقتصادی دارد که کشور و مردم ایران دران غوطه ورند و دارند می سوزند!

آقای روحانی با عدم درک صحیح پیام 24 خرداد به جای انتخاب راه درست و برگرداندند عدالت به جامعه به جیب ملتی که به او رای دادند چشم دوخته است!

ماسفانه اشتباه کردیم گول خاتمی رو خوردیم به روحانی رای دادیم!

ظاهرا" کلید آقای روحانی فقط برای قفل جیب ملت فقیر شده ایران ساخته شده است!!

اما نمیدونه که ما از سر خجالت و خالی بودن جیبهامون رو قفل زدیم!!
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
هزاران +
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آقای سعید لیلاز هم اوضاع اقتصادی کشور را دیروز در مصاحبه شون "فوق بحرانی " توصیف کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دقیقا همین هست . نباید پول بنزین اونی که پورشه سوار میشه با پول بنزینی اونی که مسافر کشی می کنه برابر باشه. ما به تفاوتش مالیات باید بگیره دولت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دولت ثروتمند اقای روحانی از درک حداقل های عدالت اجتماعی وانسانی عاجز است!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ناشناس 10:31
حقیقتا گل گفتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
مشکل اصلی اینه که زور دولت به این بنگاه ها نمی رسه
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
قربون آدم چیز فهم، همیشه سیاستهای دولت فقط این بوده از دهانی که نخورده بگیره بده به اونی که خورده!!! بعد ژست مدیریتی هم میگیرند!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اینکه 75 میلیون یارانه میگیرند یا دروغ است یا فسادی رخ داده چون به لحاظ آماری بنده افرادی را دیده ام که یارانه ثبت نام نکردند.
نظرات آقای راغفر صحیح است ولی به راحتی وارد کردن فشار سوء مدیریتها به مردم نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
فشل بازاری شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اینکه 75 میلیون یارانه میگیرند یا دروغ است یا فسادی رخ داده چون به لحاظ آماری بنده افرادی را دیده ام که یارانه ثبت نام نکردند.
نظرات آقای راغفر صحیح است ولی به راحتی وارد کردن فشار سوء مدیریتها به مردم نیست .
حمید
United Arab Emirates
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
کاملاً با نظر جناب آقای دکتر راغفر موافقم بنده خود کارشناس ارشدمدیریت هستم به نظر من دولتی که با شعار تدبیر وامید آمد بایستی در زمینه گرانی وتورم تدبیر ودرزمینه امید به زندگی امیدبیشتری دهد این دولت بایستی ازمدیران کارآمد واقتصاد دانهای بزرگ ونخبه ها که الحمدالله درکشورماهم کم نیستند استفاده وتدبیر کند بنده با نظرات آقای دکتر راغفر کاملاً موافقم چون دراکثر کشورهای پیشرفته اروپایی مالیات زیادی رامردم متحملند ولی ازآن طرف خدمات شهری وبهداشت ودرمان ازاولویت بالا ورایگان درحدعالی دراختیار عموم قرار دارد، چرادرکشورماقانون برای همه یکسان نباید باشد شرکتهای کوچک که بابالارفتن حاملهای انرژی کمرشان شکست وخودم شاهد بیکاریهای زیادی ازبابت همین مسئله بودم مالیات پرداخت کنند ولی شرکتهای بزرگی چون مخابرات وگل گهر و..... بااین سودهای میلیاردی حتی ریالی هم مالیات ندهند بخدا قسم این مردم نجیب ایران دیگر طاقت گرانی وتورم بالای 60% راندارند ونتیجه این شده که پولدار پولدارتر شده وفقیر فقیرتر ترابه خدافکری بیاندیشید دیگه بس است وعده های توخالی و .......
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ماليات بر توليد براي شرايط ركود - تورمي، خطرناك است. ماليات بر مصرف كالاهاي لوكس مثل بنزين، راه چاره است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
تنها راه حل،همانگونه که اشاره شد،گرفتن مالیاته.چرا یک کارمند یا کارگر با حقوق کم باید مالیات بده و یک تاجر،دلال،رانتخوار،شرکت و ... از دادن مالیات فرار کنه.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ماليات بر درآمد، خواه پولدار يا فقير، مانع توليد است. بايد ماليات بر مصرف كالاهاي لوكس گرفته شود.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دولت فوري از اقتصاداناني كه دردانشگاه تدريس ميكنند دعوت كند.ودر جلسات متعدد در مورد افزايش قيمت انرزي واثار تورمي كه در جامعه بوجود خواهد امد.رادقيقا برسي وبدون نظر انها اقدام نكند.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خدا پدر مادر این استاد بزرگ را بیامرزه توی این چند ساله تا یادم میآید تنها کسی که دلش به حال مردم سوخته و نترسیده و حرفش را زده همین استاد گرانقدر بوده. زنده و سلامت باشی مرد بزرگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
واقعا خدا حفظشون کنه دکتر راغفر عزیز رو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
از سایتهای مردمی وطرفدار دولت تنهاسایتی که صحبتهای دکتر راغفر گرامی را منتشر می کند فرارو است.

متاسفانه هیچ سایت اصلاح طلبی که شعار دغدغه مردمی دارند توجهی به واقعیت های جامعه ندارند و با اقتصاددانان نهاد گرا مصاحبه نمی کنند ونظرات انهارا منتشر نمی کنند که جای گله از همشون دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
یک سوال

چرا اقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی چه در متینگها وچه در برنامه های تلویزیونی و همچنین مناظره های تلویزیونی خودش را آنطور که نیست می نمود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آیا این مساله به لحاظ اخلاقی و شرعی مشکلی ندارد؟
دردکش
Germany
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
نجات مملکت رو از ارگانی میخواهیم که هیچ کاره است و بقول اقای لیلاز امیدوارم با فوت اخر ما رو به ته دره نفرستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اگر دولت هیچکاره است پس چرا روحانی گفت می توانم و گفت "کلید نجات در دست من است" ؟!!!!!

2-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آقا خودتون میگین اگه درست مدیریت بشه خوبه.پس این کار رو نکنید.میدونید که اینکاره نیستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
پیشنهاد : وقتی همه چیز در مملکت بر اساس قیمت دلار محاسبه میشه حتی اب و برق و گاز در امدها و غیره واحد پول رو دلار اعلام و حقوق و پرداختی ها بر اساس دلار انجام بشه سوخت رو هم به قیمت دلار محاسبه کنند این نمیشه که در امد دلار باشه هزینه ها به ریال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اون جوری دولت ضرر می کنه و مردم سود میبرند!

باید برعکس باشه تا دولت سود ببره (حالا این سود بری دولت از کجاها سر در میاره بماند!) مردم ضرر بکنند!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اگر بهره وري شما هم دلاري باشد، دستمزد دلاري هم مي گيريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
درآمد دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی 48 هزار میلیارد تومان خواهد بود ولی بدهی بانکی 30 نفر به بانک ها 80هزار میلیارد تومان است
به جای اینکه مردم رو تو منگنه بذارید به فکر دریافت این وام های کلان داده شده به افراد خاص باشید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خواست همه ملت از روحانی همین است ولا غیر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
من که همین حالاشم کم آوردم...
آزادمـــرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
یعنی فضاحتی در راه است؟؟؟
امیدوارم این اقدام دولت برنامه ریزی شده باشد و تورم را بیش از این افزایش ندهد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بنده فکر می کنم اگر سطح درآمدی تک تک مردم را به انذازه تورم و یا حتی بیش از تورم بالا ببرند بدینمعنی که دخل مردم بیش از خرجشان باشد و متناسب با آن هزیه ها افزایش یابد نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه لازم هم هست. منتها برنامه دولت باید در وهله اول ایجاد اشتغال برای همه و در آمد مکفی برای همه باشد نه کنترل تورم آنهم به قیمت بیکاری گسترده تر و بحرا اقتصادی و اجتماعی بیشتر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
به جای گران کردن اجناس و خدمات به فکر گرفتن مالیات از صاحبان مشاغل آزاد و انواع و اقسام ب ز های کوچک و بزرگ باشید که خون ما کارمندان را می مکند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv