bato-adv
کد خبر: ۱۶۵۵۸۵

دفاع شریعتمداری از انتشار خبر جلسه محرمانه

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان با عنوان «قهوه یا شیرکاکائو؟» نوشت:

تاریخ انتشار: ۰۶:۲۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۲
حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان با عنوان «قهوه یا شیرکاکائو؟» نوشت:
تیتر و خبر کیهان سه‌شنبه 16 مهرماه جاری که به اظهارات آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اختصاص داشت در فاصله کوتاهی پس از انتشار با تهاجم سازمان‌یافته و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور روبرو شد. حجم انبوه این تهاجم با توجه به ظاهر ماجرا عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسید و از پشت صحنه دیگری حکایت می‌کرد که به آن خواهیم پرداخت. در این هجوم کم سابقه که هنوز هم ادامه دارد، تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به فتنه 88، بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی و شماری از مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و اروپایی به میدان آمده بودند... و در این باره گفتنی‌هایی هست؛

1- یکی از نکات درخور توجه آن که رسانه‌های یاد شده به اصل ماجرا و متن خبر کیهان کمترین اشاره‌ای نمی‌کردند به گونه‌ای که انگار فقط برای دیکته‌نویسی علیه کیهان مأموریت یافته‌اند و گرنه، نقل بی‌کم و کاست اظهارات ظریف نمی‌توانست توجیه قابل قبولی برای آنهمه عصبانیت و آشفتگی باشد.

آقای ظریف نیز بدون هیچ توضیحی درباره این که کدام بخش از خبر کیهان را نفی می‌کند، با کلی‌گویی به تکذیب آن پرداخته و در صفحه فیس‌بوک خود آورده بود، با دیدن تیتر و خبر کیهان به اندازه‌ای تحت‌فشار عصبی قرار گرفته که راهی بیمارستان شده است! رسانه‌های داخلی و خارجی نیز همین بخش از اظهارات آقای ظریف را نقل کرده و با استناد به آن انبوهی از ناسزا و تهمت‌های ناروا را روانه کیهان کرده بودند.

و اما، به وضوح قابل درک بود که اینهمه واکنش داخلی و خارجی در مقابل تیتر و خبر کیهان نمی‌توانست منطقی و قابل توجیه باشد و همه شواهد حاکی از آن بود که این سکه روی دیگری نیز داشته است و دشمنان بیرونی و دنباله‌های فتنه‌گر داخلی آنها در پوشش حمایت از دولت محترم و دلسوزی برای وزیر محترم امور خارجه کشورمان، پروژه دیگری را دنبال می‌کرده‌اند و تیتر و خبر کیهان این پروژه- و یا دستکم مقدمات آن- را درهم ریخته است. این پروژه چه بود که دشمن به آن دل بسته و تیتر و خبر کیهان تیرک آن را کشیده بود؟!

2- در میان رسانه‌های یاد شده صرفنظر از برخی سایت‌های اجاره‌ای و تعدادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که بارها نشان داده‌اند، چشم و گوش بسته و برده‌وار در خدمت اصحاب فتنه 88 هستند، شمار دیگری از این رسانه‌ها با تلویحی نزدیک به تصریح از پروژه مورد نظر یاد کرده و به آن اشاره داشته‌اند پروژه‌ای که می‌دانیم روح جناب آقای ظریف هم از آن خبر ندارد و اگر داشت با آن لحن دور از انتظار به کیهان نمی‌تاخت و از تأکید کیهان بر صداقت ایشان تقدیر هم می‌کرد که جا داشت و نکرد! و اما صریح‌ترین اشاره به پروژه مزبور در یکی از سایت‌های چند زبانه- و از جمله فارسی زبان- وابسته به مراکز اطلاعاتی آمریکا آمده است.

سایت «گویانیوز» که از آمریکا به روز می‌شود و نه فقط ارتباط خود با سازمان سیا را انکار نمی‌کند بلکه در پاسخ به اعتراض برخی از گروه‌های اپوزیسیون که چرا برای استخدام ایرانیان در سازمان «سیا» آگهی منتشر می‌کند؟ ابتدا سکوت کرده و سرانجام بهانه آورده بود که سازمان سیا یک سازمان اطلاعاتی برای گسترش دموکراسی است! و از این روی در میان اپوزیسیون به سایت «سیانیوز» شهرت دارد.

این سایت روز چهارشنبه 17 مهرماه با نقل-البته ناقص- ماجرا، طی تحلیلی که عصبانیت در آن موج می‌زد، ضمن فحاشی به کیهان آورده بود؛ کیهان با تیتر و خبر روز سه‌شنبه خود، به جام زهری که برای رهبری تدارک دیده شده بود لگد زد و محتویات آن را به زمین ریخت! سایت مورد اشاره از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با رئیس جمهور آمریکا به عنوان تغییر جدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و به همین علت از خبر کیهان به نقل از ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی، که گفته بود «مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود» به شدت برآشفته و از این اقدام کیهان با عنوان پنبه کردن همه رشته‌ها یاد کرده بود! و در همان حال بی‌آن که به دولت محترم و وزیر امور خارجه کشورمان کمترین ارادتی داشته باشد به حمایت موذیانه از دکتر ظریف پرداخته و با استناد به تکذیب خبر کیهان از سوی ایشان، دو حرکت نابجای مکالمه روحانی با اوباما و ملاقات طولانی ظریف با جان‌کری را ستوده بود! حرکت موذیانه‌ای که تمامی رسانه‌های مورد اشاره در صدر این یادداشت به گونه‌ای مشترک و هماهنگ تکرار کرده بودند.

3- اکنون سخنی با آقای ظریف در میان است و آن انتظار پیشگیری ایشان از سوء استفاده دشمنان بیرونی است. وزیر محترم امور خارجه به‌خوبی می‌دانند در صحت آنچه کیهان به نقل از ایشان آورده و به تیتر اول خود تبدیل کرده بود کمترین تردیدی نیست و تکذیب آن به گونه‌ای که اشاره شد فقط به نفع دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنهاست که متأسفانه برخی از آنان در حلقه‌های نزدیک به مرکزیت دولت محترم حضور دارند و برخی نیز در تغییر و تحولات پیش ‌روی برای نفوذ در این مجموعه خیز برداشته‌اند.

تیتر و خبر کیهان پروژه دشمنان بیرونی را که برای اجرای آن به همکاری حلقه‌های نفوذی دل بسته بودند، درهم ریخته است و از این روی شایسته تقدیر است- که انتظاری نداشته و نداریم- و نه درخور تکذیب که شایسته نبوده و نیست...

4- و اما درباره تکذیب تیتر و خبر کیهان از سوی ظریف و رسانه‌های زنجیره‌ای اشاره به نکاتی ضروری است.

الف: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از اعضای کمیسیون‌های دیگر که در نشست روز یکشنبه حضور داشته‌اند، تیتر و خبر کیهان را تأیید کرده و تأکید می‌کنند که آقای ظریف در جلسه مزبور با صراحت گفته بود؛ گفت‌وگوی روحانی با اوباما و ملاقات طولانی من با جان‌کری از اقدامات نابجایی بود که در سفر نیویورک اتفاق افتاد و بعد از انتشار این خبر در کیهان، گلایه کرده بود که قرار نبود این خبر منتشر شود. بنابراین در صحت خبر کیهان تردیدی نیست و آقای ظریف هم خبر کیهان را با کلی‌گویی و تأکید به آن که نباید منتشر شود به اصطلاح تکذیب کرده بود.

ب: آقای ظریف مدعی است آنچه درباره دو حرکت نابجا گفته است محرمانه بوده و نباید منتشر می‌شد! و افزوده است؛ اگر رهبری مصلحت می‌دیدند، خودشان مصادیق حرکت‌هایی که «بجا نبوده است» را روشن می‌فرمودند. در این خصوص باید گفت؛ اولاً به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، جلسه آن روز محرمانه نبوده است. ثانیاً؛ رهبر معظم انقلاب طی سخنانی که عموم مردم مخاطب آن بودند از حرکت‌های «نابجا» در سفر نیویورک یاد کرده‌اند، بنابراین به طور طبیعی و منطقی می‌توان نتیجه گرفت که حضرت ایشان ضمن تقدیر از تحرک دیپلماتیک هیئت ایرانی در سفر نیویورک، گوشزد برخی اقدامات نابجا در این سفر را نیز ضروری می‌دانسته‌اند و نه محرمانه و غیر قابل گفتن.

ج: بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب، تلاش افکار عمومی برای یافتن اقدامات نابجای سفر طبیعی و منطقی بود و می‌توان گفت که در پی بیانات حضرت آقا، بازگو کردن این حرکت‌های نابجا برای مردم برعهده مسئولان محترم بوده است. مخصوصاً آن که اگر اقدامات نابجای سفر برای مردم بازگو نشود، این احتمال وجود خواهد داشت که برخی دیگر از اقدامات هیئت کشورمان که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب بوده است با تردید درباره نابجا بودن آن روبرو شود!

د: بدیهی است که تأکید رهبر معظم انقلاب درباره نابجا بودن برخی از اقدامات سفر آنهم برای عموم مردم از اهمیت این اقدامات نابجا حکایت دارد و به آسانی می‌توان حدس زد که حضرت ایشان اولاً؛ اصرار داشته‌اند دولت از تکرار خطاهایی که مرتکب شده است خودداری کند و ثانیاً؛ مردم بدانند که این اقدامات نابجا مورد تأیید نظام نیست و دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها نیز به اینگونه حرکت‌ها دلخوش نبوده و دندان طمع خویش را علیه نظام و دولت محترم تیز نکنند.

5- جناب ظریف و همه مردم شاهد بوده‌اند که مقامات آمریکایی و اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما، با عنوان تسلیم ایران در برابر فشارها و تن دادن به خواسته‌های آمریکا یاد کرده‌اند و جریانات بدنام و بدسابقه داخلی با استناد به این مکالمه تلفنی نابجا آرزوهای برباد رفته خود در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را نزدیک به تحقق ارزیابی کرده بودند.

بنابراین، آیا اعلام صریح این واقعیت که گفت‌وگوی آقای روحانی و اوباما، اقدامی نابجا بوده است، برای تصحیح حرکت دولت و ناامید کردن دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها ضرورت نداشت؟! ماجرا با اهمیت‌تر از آن بود که از دید مردم خون داده و خون‌دل‌خورده این مرز و بوم پنهان بماند و نابجا بودن آن به دشمنان طمع کرده و در توهم افتاده، ‌تفهیم نشود. سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! پای عزت و اقتدار یک ملت در میان بود که نباید با اینگونه اقدامات نابجا به بازی گرفته شود.

6- و بالاخره باید گفت؛ اضطراب آمیخته به عصبانیت دشمنان بیرونی و اصحاب فتنه از افشای اقدامات نابجای هیئت کشورمان در سفر نیویورک قابل درک است ولی تکذیب آن از سوی جناب ظریف کمترین توجیهی ندارد. چرا اصرار دارید آنچه برای دشمنان آشکار است از نگاه مردم پنهان بماند؟!...
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
فرارو من كيهان نميخرم و نميخونم موندم تو چرا هرچي اونا مينويسن رو اينطوري داري منتشر ميكني. ديگه دارم شك ميكنم براي اين سايت هم منافعي داره
ناشناس
Finland
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
چطور اگرخودشان یک سوتی میدهند انتظار دارند کسی حرفی نزند و یا درگوشی تذکر دهند ولی خودشان تمام تریبونهایشان را به تذکر به وزیر خارجه اختصاص داه اند. احتمالا هدفشان از این کار بی اعتبار کردن مسولان و بی اثر کردن اقدامات ایشان است!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اولاً : وقتی جلسه‌ای محرمانه با نمایندگان ملت برگزار می‌شود منظور کتمان حقایق از ملت نیست چراکه مخاطب سخنان وزیر محترم نمایندگان منتخب آنان بوده است(یعنی وکلای آنان) ثانیاً : این حاج‌آقا حسین شریعتمداری وقتی در دوره‌های قبل نامه تقاضای ملاقات به همین سران آمریکا مینوشتند و جواب نمیگرفتند کجا تشریف داشتندکه ازعزت مردم دفاع کنند ؟
ناشناس
Finland
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقای کیهان بااین تقلاهاآب رفته به جوی بازنمیگرددبه مردم اعتمادکن یدالله مع الجماعه
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مثکه به طور خود جوش یه نفر از کیهان ج کامنتارو میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مثکه ما نفهمیدیم یه نفره یا چند نفرن !!!!؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ما است آنچه البتّه به جائي نرسد فرياد است
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
احسنت. عجب بجا بود....
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
درود بر سردار قلم حاج حسین شریعتمداری
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
درود بر حاج حسین
برای یکبار هم که شده قلمت درست چرخید
ناشناس
Germany
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خدایی این 1، 2، 3، ... رو دارید؟؟؟

اتفاقا تمام بندها مشمول فرار به جلو می باشند
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خوب اگه محرمانه نبوده چرا پخش مستقیم نداشته و یا چرا کیهان را برای اطلاع رسانی انتخاب کردند که خوانندگان خاص خودش را داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اون جلسه علنی مجلسه که پخش مستقیم میشه نه جلسات کمیسیونها !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
بهترین راه همان است که طریف انتخاب کرده که دیگر جلسه محرمانه با این باصطلاح نمایندگان نگذارد و همه چی را علنی بگوید
بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
درود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
عزیزم محرمانه نبوده و اعضای کمسیون اونو فقط برای کیهان منتشر نکردند....نکته اینجاست که فقط کیهان جرأت انتشار اونو داشته.....بقیه روزنامه ها و خبرنگاران هم حرفای سخنگوی کمسیون امنیت ملی را شنیدند ولی دوست نداشتند اونو منتشر کنند....افتاد یا بازم توضیح بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خودت ظریف گفته که محرمانه بوده. میدونم که نیفتاد ناشناس 13:56
نخود همه آش
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
كلاً ديگر حلال و حرام نداريم. افعال و اعمال انسان ها از اين پس به دو گروه تقسيم مي شوند: آن چه آقاي شريعتمداري تأييد مي كند؛ آن چه ايشان رد مي كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
کدوم بقالی میگه ماست من ترشه؟!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقای فرارو لطفا ممکن ازت خواهش کنم از کیهان چیزی را منتشر نکنی!!!!!!!
م رعیت
United Arab Emirates
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقا حمید سلام
من هم مثل شما با خیلی از موضعگیریهای سیاسی کیهان موافق نیستم اما این مورد قبول نیست که گوشتان را ببندید تا حرف دیگران را نشنوید! اساسا نکته ی که مانع از رشد انسان و همچنین دمکراتیزه شدن جامعه می شود همین "گوش بستنها بر سخنان خلاف میل ما است". آدم عاقل با شنیدن نظر مخالف رشد میکند وگرنه شنیدن سخنان موافق که به تکرار یک سخن شبیه تر است و اساسا هنر شنیدن ؛ به شنیدن حرف ناموافق ارزش دارد و موجب رشد می شود.
دوستانی که لایک کرده اند هم خواهش میکنم به این نکته واقعا فکر کنند که:
آیا تا زمانی که کسی یا کسانی بتوانند زبانی یا رسانه ای را "ببندند" تا "گوشها" نشنوند؛ امیدی به بهبود اوضاع هست؟
پس تمرین آزادگی و آزاداندیشی را از خودمان شروع کنیم وگرنه صدور حکم "عدالت" علیه دیگران که راحت ترین قضاوت هاست. عدالت بر خود مرد عادل میطلبد و دل بصیر و دانش بسیار. عزتتان زیاد دوستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
این جمله ««« نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو »»» نشان می دهد که سوزش شکست در اتخابات همجنان ادامه ادارد
حتی از همفکران خودشان هم ناراحت هستند که چرا با گفتن جمله « فهوه خوردیم» به شکست کاندیدای مورد نظر آقای شریعتمداری کمک کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
کافی بود یک اصلاح طلب جلسه محرمانه را افشا می کرد آنوقت کیهان یقه خودرا پاره می کرد .
سروري59
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
"سیه روی شود هر که در او غش باشد"
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آفرین.
كارون
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اصل صحبت اينه كه شما چرا مطالب محرمانه را انتشار داديد ،حالا هي دليل بياور كه ضد انقلاب چكار كرده اپوزيسون چكار ميخواد بكنه و......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اونا که طرف صحبت بودن گفتن محرمانه نبوده !
حالا شما هی بگو مطالب محرمانه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خود ظریف میگه از اونها قول گرفته که صحبتها محرمانه بمونه. من که حرف ظریف رو قبول می کنم شما رو نمیدونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
من هم قطعا حرف ظریف رو باور دارم نه این نماینده نماها رو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
جالبه همین آقا که دیروز با تیتر کوچیک از صداقت ظریف تعریف و تمجید میکرد امروز متهمش میکنه به کلی گویی و تکذیب خبری که در صحت آن هیچ تردیدی نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خود ظریف گفته که محرمانه بوده. حالا شما هی تاکتیک گوبلزی تکرار دروغ رو ادامه بده 9:16
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
احسنت
ناشناس
Finland
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
بعضی ها دوست دارند به هر قیمت که شده مطرح باشند . نمیشه شما کمتر از این افراد حرف بزنید ؟ باور کنید 10 روز جائی اسمشون نباشه میرن خونه نشین میشند و راحت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اگه مهم نبود که همون حرف شما میشد !!
ولی چه کنیم که کیهان حتی برای دشمنان هم اهمیت داره چه برسه به دوستان !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
کیهان هیچ اهمیتی برای ما نداره. به همین خیال هم باش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقای شریعتمداری محض رضای خدا بس کن ،اگه یه کم به آخرت اغتقاد داری بس کن ، مگه وضع معیشتی مردم را نمی بینی بس کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
واقعا شماها نگران اوضاع معیشتی ملتید یا دلتون واسه ینگه دنیا و ... لک زده !!؟
ناشناس
-
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 9:19 اصن هر دوتاش. الان مشکلی داری بگو حلش کنیم پدر جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مشکلی نیست !
فقط الکی سنگ ملت رو به سینه نزنید !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اگه مشکلی نبود تو کل نظرها هی پاسخ نمی زدی رفیق. مشکل هست! از طرف شماست البته.
دایی جان کیهان
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
البته آقای ظریف فرمودند که فیلم ماجرا را پخش کنند تا معلوم شود تکذیب صحیح است یا خیر؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
حال که طرف اصرار دارد مطلب همان است که بود پس باید نوار سخنان کمسیون پخش شود تا حقیقت اشکار شود!
ایرانی مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقای حاج حسین

آیا شما سخنگوی نظام هستید؟! خیر

آیا شما سخنگوی ملت ایران هستید؟! خیر

پس شما که هستید ؟ که در مقابل مسیر مشخص شده و منافع ملی مورد تایید نظام وقاطبه ملت ایران ایستاده اید و در صدد لطمه زدن به آن هستید؟؟!

شما که هستید؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
یک روزنامه نگار که فقط به وظیفه حرفه ای خود عمل کرده و اتفاقا هیچ ادعایی برای سخنگویی ملت و دولت ندارد !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
جناب ناشناس 9:21 نظراتت رو در کامنت بزار لطفا دلم برای منفی زدن تنگ شده بزار دیگه بزار دیگه ......... ما رو از منفی زدن محروم نکن دیگه ........................................................................................................................
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقا چرا برای این پاسخ ها مثبت و منفی نمی ذارید؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اقای محترم که هرانچه میخواهید در اختیار شما است و.... پنیر کیلویی 27 هزار تومان است در زمان جنگ و برای دفاع از مملکت خون دادیم نه که تمام عمر هم خون دل بخوریم و شرمنده زن و بچه باشیم
امیر
United Arab Emirates
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اقای شریعت مداری چرا به رای و نظر مردم احترام نمیگذاری بخدا داری اب به اسیاب دشمن میریزی برادر گرامی این کار خیانته نه خدمت
شهروند ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
به نظر من تنها خطایی که آقای دکتر ظریف در مسیر دیپلماسی ودفاع از منافع ملی مردم ایران مرتکب شد

اعتماد به اعضائ کمیسیون امنیت مجلس بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
این رو مرور زمان مشخص خواهد کرد
فقط خدا کنه وقتی خائن و خادم از هم جدا شدند دیر نشده باشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 09:24

از نظر مردم ایران گذشته سیاسیون و رنج و مصیبتی که امروز در زندگی مردم به ان گرفتار شدند و نتیجه عملکرد آن گروه سیاسیون افراطی مشخص است خائن و خادم را در نزد مردم اشکار کرده است. نیاز به آزمون دوباره و دیدن خسارت بیشتر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 9:53 !
فقط این وسط یه مشکلی هست اونم نظر مردمه !!
شماها نهایتا منعکس کننده نظر % 30 مردم هستید یعنی اصلاحطلبان و نه بیشتر پس در حد همون درصد توقع داشته باشید درست مثل خودتون که توقع دارید طرفدارای کیهان در حد 4 میلیون توقع داشته باشن !!!
زیاده خواهی زیاد هم خوب نیست که خودتون رو همه بدونید !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 13:35 شما از طرف اون 4 میلیون خودت صحبت کن. در ضمن اگر اصلاحطلبان 30 درصد بیشتر نبودند اینطور از نظرسنجی دربارۀ رابطه با آمریکا وحشت نمی کردید که کامنت های صد من یک غاز در مذمت نظرسنجی (!) بگذارید. از زیاده خواهی هم صحبت نکن که دیدیم این 8 سال گذشته چکار کردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 13:35

شما با رمل و اسطرلاب فهمیدی اصلاح طلبان 30 درصد هستند؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 13 : 53 که مطمینم همون azime هستی

51 درصد از انتخابات به حساب کسی ریخته شد که محمد خاتمی پشت سرش بود و 30 درصد رو هم به احتمال از آمارهای دکتر اوردی

درثانی 14 میلیون نفر رای ندادن به خاطر وجود تو و امثال سردبیر روزنامه که اگر رای میدادن بدون هیچ شکی به آقای جلیلی رای نمیدادن حتی 1 رای از 14 میلیون رای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقاي شريعنمداري مردم از دست شما و افراط و تفريط خون دل خوردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مردم همیشه از افراط و تفریط خون دل خوردن ولی ما نفهمیدیم سمت اجرایی شریعتمداری چی بوده که به دل مردم خون کرده باشه !؟
اصلا شریعتمداری بجز نوشتن چه کاری ازش بر میاد !؟
خب واسه خودش یه چیزی نوشته شما چرا خودتون رو ناراحت می کنید !؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
چی میشد اگه میشد از کیهان چیزی نوشته نشه در سایت ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقا جلسه غیر علنی معنیش چیه؟ می شه یکی توضیح بده؟ خواهش می کنم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
جلسه کمیسیون بوده نه جلسه مجلس !!
اعضا هم به علنی و غیر محرمانه بودن جلسه کمیسیون اذعان دارند !!
گرفتی یا هنوز خودت رو به خواب زدی و مشغول ایجاد شبهه ای !!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
جناب شريعتمداري شما و همفكرانتان هميشه در اقليت بوديد ، هستيد و خواهيد بود . تشت شما سالهاست از پشت بام به زمين افتاده و صدايش هم گوش فلك را كر كرده ! بازنشسته فكري بهترين عنوان براي شماست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ببخشید اشتباه منفی زدم
شیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
کل جهان به 2 دسته تقسیم میشه: 1.طرفداران کیهان، 2. افراد وابسته به مثلا فتنه ی 88.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ای کاش امار جمعیتی هر کدام رو هم میگفتی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
طرفدارای کیهان حداکثر 4 میلیون بیشتر نیستند. چه باور بکنی چه نکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خواهش می کنم بی خیال انتشار مطالب کیهان و شریعتمداری شو فرارو ... هر روز اول صبحی اعصابمون رو خورد نکن!!!
ناشناس
-
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
جواب من به این کامنت و به کامنتهای اون ادم جوگیر ضذ اصلاحات رو بدون اینکه توهینی درش باشه منتشر نکردن. گاهی ادم شک میکنه به این سایت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست
قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود

درود بر سردار قلم که آب به لانه مورچگان انداخته

چه باک اگر دشمنان خدا و دنباله های نادان داخلی آنها تو را تکفیر و تکذیب کنند

پاسداری از اسلام ، نظام اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی بدون هزینه نیست و همچنین بدون اجر !
و من الله التوفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
بالاتر جواب داده که به شما
تشت کیهان و شریعتمداری مدتهاست به زمین افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 12:03 !
جواب شما هم داخل کامنت مستتره !!!
خط سوم و چهارم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اون که جواب شماست ناشناس 13:37
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
دوستان عزیزی که می گین اخبار کیهان چاپ نشه، اتفاقا به نظر من اینقدر باید اخبار زننده کیهان همه جا پخش بشه که بالاخره مسئولین فکری به حال این مشکل بکنند و ریشه مشکل رو بخشکونند. مثل مورد صدرالدین شریعتی که انتشار گسترده خلافهاش سبب شد که زودتر بهش رسیدگی بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
به آقا یا خانمی که جو گیر شدی و داری جواب همه رو میدی:
*دوران افراطی گری به سر رسیده*
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مطمئنی !؟
یه نگاهی به مثبت و منفی های نظرات بنداز !
تا شماها هستید افراط هم هست !
البته دوران شما هم سر میرسه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
زنده باد دولت تدبیر و امید
شعار مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
درود بر ایران زنده باد زندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
احسنت.....
درود بر ایران و زنده باد زندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
پاسخ به شریعتمداری!

درود بر ایران زنده باد زندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
منم موافقم
درود بر ایران زنده باد زندگی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
1.
2.
3.
.
الف:
ب:
ج:
:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
میشه یه کم توضیح بدی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
جناب سردار شریعتمداری، خدا وکیلی اگر اینکار را ظریف می کرد و اطلاعاتی از اون جلسه درز می داد چه برخوردی باهاش می کردی مسلمون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مردم ایران همواره صلح طلب بوده اند. همین.
kian
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
درود بر ایران ای داد از فقیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
درود بر کشور ثروتمند ایران

زنده باد مردم فقیر ایران!
م/م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اگه قرار باشه خودم با فقر زندگي كنم وبميرم بدون اينكه اميد زندگي بهتري براي فرزندانم داشته باشد ثروتمند بودن ايران چاره كاره نيست پس مرگ بر ثروتمنداني باعث فقر من و فرزندانم ميشوند فقط همين مرگ برايم معني دارد نه مرگهاي ديگر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقای ظریف از کمیسیون خواستند که تمام صحبتهای اون جلسه بدون تغییر از رسانه پخش بشه
اینها بازی شریعتمداری برای آشفته کردن اوضاع هست
جناب ظریف خواهشا درگیر این بازی نشوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اگه پخش شد و خبر کیهان درست بود اونوقت نماینده ها رو بگیرید به باد ناسزا که چرا دروغ منتشر کردن !!!!
از شماها هیچی بعید نیست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اگر خبر کیهان درست بود ظریف نقاضای پخش فیلم جلسه رو نمی کرد. شما هم قرار نیست برای ما راهکار تعیین کنی.
mohammad
Germany
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
فقط ارزو میکنم سر پل صراط این اقا و دوستانشونو ملاقات کنم.چون از ایشون و دوستانشون هرگز نخواهم گذشت به واسطه ی عمری که باعث هدر رفتنش شدن و زجر و سختی ای که باعث شدن دچارش بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
محمد جون !
اتفاقا اونا هم منتظر شما هستن تا بدلیل احساس حقارتی که از یک ایرانی در مقابل شیطان بزرگ نشون دادی حالت رو بگیرن !!
mohammad
United Arab Emirates
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
شما منو میشناسی؟؟میدونی من احساس حقارت نشون دادم؟نکنه شمام مثل اربایتون محمود جون از عالم غیب خبر داری؟؟!!
ناشناس
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
پس چرا جوابهای من رو منتشر نکردی.هیچکدومش توهین نداشت. غصه خوردم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خدا ازت نگذره كيهان!!!
اتوسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
" پروژه دیگری را دنبال می‌کرده‌اند و تیتر و خبر کیهان این پروژه- و یا دستکم مقدمات آن- را درهم ریخته است. این پروژه چه بود که دشمن به آن دل بسته و تیتر و خبر کیهان تیرک آن را کشیده بود؟!" واااااااااااای ترکیدم از خنده حتمااین کیهان است که انقلاب را زنده نگه داشته ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آتوسا خانم چون سواد نداری خنده ات گرفته اگه بلد بودی درست بخونی گریه ات می گرفت !!
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
روزنامه سلام بیچاره یک نامه که محرمانه نبود را چاپ کرد درش را تخته کردند.
ناشناس
Japan
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مردم در انتخابات جواب شما را داده اند بنابر این هر چه دوست داری بگو ...
زنده باد اصلاحات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
باز میگه مردم !!
اون 49.3 درصد مردم نیستن !!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آرای باطله و غرضی و رای آقای محسن رضایی و بخشی از قالیباف مال شما نیست. شما 4 میلیون بیشتر نیستید نه 40 درصد و نه حتی کمتر. چه باور بکنید چه باور نکنید.
ژاله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
شریعتنداری،شما ماهواره داری که از تموم برنامه هاشون خبر داری؟؟؟؟؟ از فیلتر شکن استفاده میکنی؟؟؟؟؟ وای وای وای...مگه اینا اخ و جیز!!! نیستن؟؟؟؟؟؟مگه نگاه کردن به کانالای ماهواره و اون بی بی سی، بنگاه دروغ پراکنی!!!!!!!! جرم نیست؟؟؟؟؟ چرا نگاه میکنی برادر من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید
United Arab Emirates
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
این شریعتمداری یک بند کم نوشته در مورد دلایل خو و ان اسناد و مارک بدست امد از سورس بود که یادش رفته بگوئید انها را هم رو کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آقا بهترین کار یک دست کردن مجلس با این آدمای فعلی مجلس این دولت کاری نمی تونه بکنه بهتره دوره بعدی این اعضای کمیسیونو بیرون کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
با انتخابات مجلس جواب ایناها رو خواهیم داد دیگر نمی توانند در خانه ملت باشند و فقط به فکر خودشان باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ولی خداییش خودمونیم...ظریف هم نگفت که اون حرفا رو نزدم فقط بصورت کلی گفت که قرار بوده محرمانه بمونه....حتما یه چیزی بوده که قرار بوده محرمانه بمونه....والا گفتنی ها رو خود ظریف در گفتگوی ویژه خبری گفت...
یک شهروند ایرانی
-
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
تاکتیک جدید هواداران شریعتمداری اینه که در مورد نظرها اظهار نظر می کنن تا کسی نتونه با منفی تو دهنشون بزنه .
مثلا یک متوهمی که چند سطر بالاتر گفته اصلاح طلبا 30درصد هستند. در جوابش بگویم عزیز من قصه نخور تگه یک روزی شرایطی فراهم بشه تا این 30درصدی!! که تو فکر می کنی بدون ترس بیان بیرون یاد می گیری که در در صد چیه و اصلاح طلبا چند درصد مردمند. فرارو هم احتمالا اینو منتشر نمی کنه.
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
باسلام
واقعاً جای تعجب داره که بعضی ها میخواهند رهبری را در عمل انجام شده قرار دهند و اگر رسانه هایی مثل کیهان و افرادی مثل حسین شذیعتمداری روشنگری و بصیرت افزایی نکنن وای به حال مردم عوامی که با یه باد جابجا میشوند.احسنت بر کیهان و حسین شریعتمداری شیر مادر حلالت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مشکل شما اینه که فکر می کنی مردم عوام هستن و نمی فهمن. باور کن عوامترین مردم از شما بیشتر میفهمه.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv