bato-adv
کد خبر: ۱۶۳۱۲۹

تفسیر حسین شریعتمداری از نرمش قهرمانانه

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت

تاریخ انتشار: ۰۲:۰۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

 1- پائیز سال 1353 بود، آن سال‌ها برخی از اساتید دانشگاه که بعدها معلوم شد تعدادی از آنها «مأموریت ویژه»! داشتند، در کلاس‌های درس و به بهانه‌های مختلف، آموزه‌های اسلامی و باورهای دینی را زیر سؤال می‌بردند و از برچسب -ناچسب- علمی! برای این شبهه‌افکنی استفاده می‌کردند. در پی این هجوم ناجوانمردانه که همه روزه بر حجم آن افزوده می‌شد، جمعی از دانشجویان مذهبی دانشگاه تهران تصمیم گرفتند برای مقابله با اساتید مورد اشاره- که اندک و کم‌شمار نیز بودند- در کلاس درس آنها حاضر شوند و در صورت مشاهده حمله به باورهای اسلامی، دیدگاه و اظهارات مطرح شده از سوی آنان را به چالش بکشند و چنانچه خود توان پاسخ به شبهات مطرح شده را نداشته باشند، از استاد مربوطه برای بحث و گفت‌وگو با یکی از عالمان برجسته دینی دعوت کنند، گفتنی است که مقدمات لازم برای حضور در کلاس اساتید یاد شده از سوی دانشجویان مذهبی همان دانشکده و همان کلاس‌ها فراهم می‌شد.

آن روز، نوبت به درس یکی از اساتید جامعه‌شناسی دانشگاه تهران رسیده بود و دوستان خبر داده بودند که موضوع درس، سرخوردگی‌های اجتماعی و عوامل و انگیزه‌های آن است. کلاس تشکیل شد و استاد در بخشی از سخنان خود (نقل به مضمون) گفت؛ صبر یعنی تحمل کردن سختی‌ها و به فکر چاره نبودن! صبر یعنی راضی بودن به آنچه پیش‌آمده است و دست از تلاش و فعالیت کشیدن! صبر یعنی توسری خوردن و دم برنیاوردن! - استاد مورد اشاره یک نیمچه مارکسیست بود. از همان قماش که امام راحل ما(ره) در وصف آنها می‌فرمود «چپ‌نمای نوکر راست»- صبر یعنی... و بعد به گونه‌ای غیرمنتظره گفت: ان‌الله مع‌الصابرین...

در این هنگام، یکی از بر و بچه‌های مذهبی که با انگیزه و برنامه یاد شده در کلاس حاضر شده بود، دست خود را به نشانه سؤال بالا برد. و استاد با اشاره سر، اجازه سؤال نداد، ظاهراً متوجه شده بود که او دانشجوی آن دانشکده و کلاس یاد شده نیست. اصرار بی‌فایده بود و دانشجوی مورد اشاره، سخن استاد را قطع کرد و گفت: استاد! شما مفهوم صبر را از مادربزرگ بی‌سواد خود گرفته‌اید و برای تأیید آن که هیچ ربطی به اسلام ندارد، به قرآن استناد می‌کنید! کلاس به هیجان آمده بود و چهره استاد از عصبانیت به سرخی گرائیده بود. دانشجوی یاد شده بی‌توجه به همهمه دانشجویان و حال و هوای استاد به داستان طالوت در آیات شریفه قرآن- سوره بقره- اشاره کرد... طایفه‌ای از بنی‌اسرائيل -بعد از موسی(ع)- که از پیامبر خود پیشوایی برای مبارزه با جالوت خواسته بودند و پیامبرشان پرسیده بود؛ مبادا اگر رهبری معرفی شد، از مبارزه خودداری کنید؟ و آنان در پاسخ گفتند؛ چرا در راه خدا مبارزه نکنیم و حال آن که ما را از دیار خود بیرون رانده و از فرزندانمان جدا کرده‌اند... و هنگامی که طالوت معرفی شد ابتدا در صلاحیت وی تردید کردند و عده‌ای پا پس کشیدند و در آزمون بعدی - نهر آب- از همان عده اندک نیز، ‌تعداد اندکی باقی ماندند و نهایتاً وقتی با جالوت- پادشاه ستمگر- و سپاهیانش روبرو شدند، آن تعداد اندک باقیمانده نیز گفتند؛ تاب و توان مقابله با جالوت را نداریم و اما، عده بسیار اندکی که با طالوت مانده بودند و می‌دانستند خدای خویش را ملاقات خواهند کرد، گفتند؛ چه بسیار که گروهی اندک به خواست خدا بر گروه بسیار و پرشمار غلبه می‌کند... والله مع‌الصابرین... و خدا با صبرکنندگان است.

دانشجوی یاد شده در ادامه به آیه دیگری از کلام خدا- آیه مبارکه 146 از سوره آل عمران- اشاره کرد که در آن آمده است «چه بسیار بودند پیامبرانی که مردان خدا همراه آنان به جنگ رفتند و در راه خدا هر چه به آنها رسید تحمل کردند، سستی نکردند، ناتوان نشدند و روی از میدان بازنگرداندند و خدا صبرکنندگان را دوست دارد.» کلاس در سکوت کامل فرو رفته بود و استاد هم. دانشجوی مورد اشاره گفت؛ استاد عزیز! مفهوم «صبر»ی را که در قرآن آمده، باید از خود قرآن بگیرید و صبر در قرآن یعنی استقامت، مبارزه، زیربار ظلم نرفتن و در راه خدا از کمی تعداد واهمه نداشتن... (جملات نقل به مضمون است و البته در بیان مفهوم امانت رعایت شده است).

2- روز سه‌شنبه هفته گذشته، همزمان با سالروز میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام، رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه با ایشان از حرکت و اقدامی در «عالم دیپلماسی» با عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد کرده و تأکید فرمودند پیش از آن هم به این نکته اشاره داشته‌اند؛
«ما مخالف با حرکتهای صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسی، چه در عالم سیاستهای داخلی. بنده معتقد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم‌گذاری شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبی ندارد، اما این کشتی‌گیری که دارد با حریف خودش کشتی می‌گیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان می‌دهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کاری است؛ این شرط اصلی است؛ بفهمند که دارند چه کار می‌کنند، بدانند که با چه کسی مواجهند، با چه کسی طرفند، آماج حمله طرف آنها کجای مسئله است؛ این را توجه داشته باشند.»

منظور رهبر معظم انقلاب از «نرمش قهرمانانه» اگرچه در کلام ایشان به وضوح آمده بود و پیش از آن هم تعریف جامع و مانع و بدون ابهامی از مفهوم این واژه ارائه کرده بودند ولی این بار با توجه به برخی از فضاسازی‌ها در هر دو عرصه سیاست داخلی و خارجی کشور، اشاره حضرت ایشان به «نرمش قهرمانانه» بلافاصله پس از انتشار با «تحریف» و جابجایی در مفهوم روبرو شد به گونه‌ای که انگار در بینش و منش نظام نسبت به دشمنان تابلودار بیرونی تجدیدنظر شده است!

شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی، ساعتی پس از انتشار بیانات حضرت آقا، با استناد به واژه «نرمش» و بی‌آن که به قید «قهرمانانه» اشاره‌ای داشته باشد، از تغییر بنیادین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و با ذوق‌زدگی به تصمیم ایران برای عقب‌نشینی از مواضع «سرسختانه پیشین» در برابر آمریکا و متحدانش اشاره کرد! روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با برداشت تحریف شده از بیانات رهبر‌معظم‌انقلاب، «نرمش قهرمانانه» را رویکرد جدید ایران در سیاست خارجی دانست و با عنوان عقب‌نشینی «غیر منتظره»! به تفسیر و تحلیل آن پرداخت. روزنامه‌های زنجیره‌ای و برخی از شخصیت‌های سیاسی در داخل کشور نیز، تأکید حضرت آقا بر «نرمش قهرمانانه» را هدیه‌ای به دکتر روحانی در آستانه سفر ایشان به نیویورک دانسته و گفتند و نوشتند که رئیس جمهور ایران می‌تواند با این توصیه رهبری نقطه پایانی بر مناقشات سی و چند ساله ایران و آمریکا بگذارد! مقامات آمریکایی و اروپایی «نرمش»! را به فال نیک! گرفتند و ترجیح دادند به قید قهرمانانه اشاره‌ای نداشته باشند! این برداشت‌ها تا آنجا پیش رفت که بی‌بی‌سی با وقاحت از تأکید رهبر‌معظم‌انقلاب بر «نرمش قهرمانانه» با عنوان، مقدمه‌ای برای نوشیدن جام زهر! یاد کرد و برخی آن را با صلح امام حسن(ع) مقایسه کردند و... همه از ظن خود به تفسیر و تحلیل بیانات حضرت آقا پرداخته بودند.

3- و اما، نگاهی - هر چند گذرا- به آنچه رهبر معظم انقلاب از دهها سال قبل تاکنون درباره مفهوم «نرمش قهرمانانه» بیان کرده‌اند، نشان می‌دهد رسانه‌ها و محافل یاد شده داخلی و خارجی، در تفسیر و برداشت از این واژه به همان راهی رفته‌اند که استاد مورد اشاره در بند اول یادداشت پیش‌روی رفته بود. یعنی مفهوم واژه یاد شده را از آرزوهای تاکنون بر زمین مانده خویش گرفته و برای تأیید آن به بیان حضرت آقا استناد کرده‌اند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب واژه «نرمش قهرمانانه» را بدون تعریف دقیق رها نفرموده‌اند. از جمله آن که؛
الف: ایشان در جمع فرماندهان سپاه این نرمش را به نرمش کشتی‌گیری تشبیه می‌کنند که اولاً؛ فراموش نمی‌کند طرفش کیست. ثانیاً؛ می‌داند مشغول چه کاری است (مبارزه) ثالثاً؛ می‌فهمد که دارد چه کاری می‌کند (بهره‌گیری از تاکتیک برای غلبه بهتر و بیشتر بر حریف) و رابعاً؛ آماج حمله حریف (دشمن) را می‌شناسد. آیا این «نرمش» به مفهوم عقب‌نشینی و به قول ورزشی‌نویسان واگذاری کشتی به حریف است؟!
ب: رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه سال 1379 و در دیدار جمع کثیری از جوانان استان اردبیل، کسانی را که دم از نزدیکی و مذاکره و ارتباط با دشمن می‌زنند و در پی «عادی‌سازی فضا» هستند، به شدت ملامت کرده و با تأکید بر ضرورت حفظ اقتدار نظام و بالا بردن توان رزمی، اقتصادی و علمی کشور می‌فرمایند «اگر این طور شد، آن وقت نوبت این خواهد رسید که برای رفع دشمنی فکر کنیم،‌ و الا در غیر این صورت هرگونه نزدیک شدن به دشمن، هرگونه نرمش نشان دادن در مقابل دشمن، تیز کردن آتش دشمنی و ستمگری دشمن است».

ج: برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در داخل کشور- عمدتاً مدعیان اصلاحات- با اشاره به استفاده رهبر معظم انقلاب از واژه «نرمش قهرمانانه» در ترجمه کتاب «صلح امام حسن(ع)»، نتیجه گرفته‌اند که حضرت آقا شرایط امروز را با شرایطی که در دوران آن امام بزرگوار بر جامعه حاکم بود همسان دانسته و در پی صلح با دشمن هستند! که باید گفت؛ اولاً؛ رهبر معظم انقلاب بارها از دوران کنونی با عنوان «درخشنده‌ترین دوران تاریخ ایران اسلامی» و دوران پراقتدار «بدر و خیبر» یاد کرده و دشمن را ضعیف‌تر از همیشه تصویر و معرفی کرده‌اند و ثانیاً؛ ایشان در اردیبهشت ماه سال 79 و در دیدار پرشور جوانان با ایشان در مصلای تهران، بعد از اشاره به مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران- که امروزه نسبت به آن روزها، دهها برابر شده است- می‌فرمایند؛ «امروزه نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.»

4- ممکن است کسانی با استناد به وادادگی برخی از خواص، شرایط امروز را با دوران امام حسن(ع) که با خواص آلوده روبرو بودند مقایسه کنند و حال آن که؛ در صدر اسلام و چند دهه بعد از آن، نگاه مردم به خواص بود چرا که آموزه‌های اسلام عزیز مانند امروز گسترده و فراگیر نبود و به همین علت هرگاه یکی از خواص دچار لغزش می‌شد، عده‌ای را با خود به انحراف و لغزش می‌کشاند. اما، در عصر حاضر و دوران بعد از انقلاب اسلامی، مردم بارها نشان داده‌اند که نگاهشان به رهبری است و نه خواص، بنابراین چنانچه برخی از خواص دچار لغزش شوند، به جای آن که دیگران را دچار انحراف و لغزش کنند، خود از دایره انقلاب بیرون افتاده و به قول حضرت آقا رفوزه شده و سقوط می‌کنند...

و در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یعنی حضور مداوم شریعت مداری بیدادها.
اگه از مرخصی استحقاقی استفاده نمی کنه، اقلاً مرخصی استعلاجی بفرستنش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من از برخي از نظر گذاران عزيز تعجب مي كنم كه به راحتي تفسير به رأي مي كنند. همه خوب مي دانيم كه آقا بارها از سياست خارجي احمدي نزاد بهترين تعريفها را كرد و مي كند.!! پس يا با صداقت اعلا م كنيد كه برداشتتان اشتباه است و يا بپذيريد كه قصد مان باطل بوده است! كي دشمنان مان بر معاهدات خود پايبند بودند كه چنين تفسير غلتي از سخنان رهبر ي مي كنيم!!! ما در حال حاضر در شرايط صلح امام حسن نيستيم. ما جز مقاومت و ساختن كشور به دست خودما ن راهي نداريم. نكند اشتباه مصدق را تكرار كنيم و در برابر آمريكا نرم باشيم بدون گرفتن هيچ امتيازي نكند اشتباه خاتمي را مرتكب شويم و دل رهبري را خون كنيم و او را به زحمت بيندازيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقاي شريعتمداري من يک آزاده جنگ هستم تو و همفکرانت بايد اين پاسخ را به مردم حالا و تاريخ بدهي که در اين هشت سال چه بلايي بر سر اين کشور آوردي که رهبري به موضوعي به نام نرمش قهرمانانه برسد تو ديگر نمي تواني حد و مرزي براي اين مسئله مشخص کني کسي که اين موضوع را مطرح کرده هنوز زنده است نرمش قهرمانانه همان است است که راهبرد حکومت علوي در زمان امام حسن شد از دل اين نرمش عبور ماهرانه مکتب اهل البيت از ظلمت اموي رقم خورد اولين گام اين نرمش معاهده اي به نام هدنه بود يعني ترک مخاصمه اگر آيت الله خامنه اي بتواند بدور از اين هياهوها که نادانهاي دور از حقايق اهل البيت انجام ميدهند جريان نرمش قهرمانانه را رهبري کند و مردم و مديران او را در اين راه همراهي کنند و کسي عهد شکني نکند مطمئن باشيد پيروزي از آن جبهه اسلام خواهد بود و اگر دشمن به معاهده خود با نظام پايبند نباشد از دل اين نرمش حادثه اي مثل ,اشورا پديد خواهد آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
صلح حديبيه مقدمه فتح الفتوح مكه.و بركت صلح حديبيه براي اسلام و مسلمين از مجموع تمام بيش از 90 غزوه و سريه پيامبر اعظم بيشتر بود. همان زمان منافقان كوردل و جهنمي با صلح حديبيه و تدبير الهي پيامبر مخالفت كردند و الان نيز منافقان جهنمي با نرمش قهرمانانه رهبري مخالفت و تفسير به راي مي كنند. خدا نابودشان كند.
وفا عسگری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
گمان نمی کنم بیماری کج اندشی دست از سر حسین شریعت نداری بردارد؟! اصلا چه کسی از ایشان خواسته که به تبیین وتفسیر حرف رهبری بپردازد؟ مگر رهبری بزبان غیر قابل فهمی سخن گفته است.مگر در جلسه فرماندهان دیلماج ومترجم به کار گرفته شده بود؟ خوب همان طور که آن جمع به سادگی مطلب را فهمید دیگران هم می فهمند.مگر اینکه شریعت مدار ،قصد تحریف در مفاهیم ومقصود را داشته باشد. اگر کر وکور قدرت و ثروت نیست باید می دید که همین چند وقت پیش رهبری از خواص کمک خواست که با نفوذ کلامشان جامعه را به وحدت بخوانند.پس بهتر است کیهان از نفرت پراکنی وتحریف حقایق دست بردارد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۸۴
جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جز تفرقه کار دیگه ای بلد نیست این شریعتمداری میخواد کشورو تو اون 8سال نگه بداره حسودیش میشه داره میبینه وضعیت معیشتی مردم و رابطه کشور با دنیای خارج خوب میشه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بنام خدا
سلام حاج حسین
تحلیل جامعی بود. ولی الآن است که تمام اصلاح طلبان(منفعت طلبان) و صهیونیستها بر سرت بریزند و با ادبیات خاص خودشان جوابهای غیر منطقی ، احساسی و دور از ادب نثارت کنند.ولی به قول شاعر:
آدمیزاد اگر بی ادب است آدم نیست - فرق در بین بنی آدم و حیوان ادب است
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه عزیز دل برادر . اینها نوندونیشون داره جمع میشه از اون میترسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
منافع و منافع همه چیز برای منافع افراد است این تعبیر هم برای استراتژی حفظ منافع در موقعیت خاص ارائه شده است . به نظر نمی رسد آقای مذکور روی هوا حرف زده است برداشت ایشان حساب شده و دقیق و در راستای منافع است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
احسنت امیر
ولی این بیت شعر برای امثال شما و حسین شریعتمداری سروده شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خودش میدونه نرمش یعنی چه قهرمانانه یعنی چه وخیلی چیزهای دیگر ا بهتر از من وتو میداند حتی مظر مردم را نسبت به خودش وحامیانش اما چاره ای ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
امیر حالا دیگه اصلاح طلبان منفعت طلب شدن؟ آخه تو از چی میترسی پسر؟ 1- میترسی وضعیت معیشت مردم بهتر بشه؟ 2- از این میترسی که سکه هات بشکنه یا دلارهایی که روهم انباشتی ضرر کنه 3- از این میترسی ناتوانی احمدی نژاد بیشتر ثابت بشه؟
مرد باش بگو درد دلت چیه آخه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من میخوام با مردم دنیا دوست باشم، 198 کشور در دنیا داریم، چرا فقط ما باید اینهمه دشمن داشته باشیم؟
بنظر میاد دشمن داشتن باعث بقای آدمهای نادرست در قدرت میشود.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
در پاسخ ناشناس محترم 11:14
اصلاح طلبان هر کاری بلد نباشن "زرنگی" را خوب بلدن(وقتی دیدند کاندید خودشان عارف رای نمیاره چسبیدن به روحانی، وحالا هم هر موفقیتی را به نام خودشان سند میزنند!؟)
ثانیا
با اینکه از روحانی خوشم نمیاد،اگه بتونه بازار را کنترل کنه،به ازای هر لبخندی که بر لب قشر ضعیف جامعه نقش بندد،یک دست مریزاد خدمت ایشان خواهم داشت.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
امير جان يه چند سالي عقبي ، كه البته تعجبي نداره اين تو خون شماست بابت اطلاع به سال 88 ارجاعت ميدهم وقتي كه در مناظرات تلويزيوني اين شعر بمراتب زيباتر ، گويا تر ، مودبانه تر و بجا تر تذكر داده شد " ادب مرد به ز دولت اوست" و بعد از اينهمه مدت احتمالا" اگر خوشبين باشيم شما تازه به اين نكته رسيده اي كه خود بسي جاي شكر دارد ولي سعي كن در حافظه ات نگهداري و در اعمال خود و دوستانت مثل حاج حسين به كار ببندي !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حرفای برادر امیر مثل اون مردیست که همه پولاشو داده دالارو سکه خریده ولی عزیز ذل برادر بقول مرادتون آب بریز اونجا که می سوزه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جانم امیر ماکه چند سال هی میگفتیم ادب مرد به زدولت اوست دوست حسین فتنه گر همه را متهم میکرد و هر چه دلش میخواست میگفت شما انموقع کر بودی؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فقط اگه به همین کامنتها نگاه کنید میبینید چه دعوا و تفرقه ای راه افتاده
استخوان در گلو
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب حسین خان مثل اینکه مغر شما در سال 79 هنگ کرده و دیگه کار نمیکند بیدار شو عزیز سال به 92 رسیده و با دلار 3500 تومنی معیشت ملت نمیگذرد اخه ما مثل شمآ درامدهای باداورده میلیاردی نداریم و با زور بازوانمان برای اهل و عیال نان حلال کسب میکنیم.ولی حالا اون نان را هم نمیتونیم بدست اوریم.
تو کز محنت دیگران بی غمی. نشاید که نامت نهند ادمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگرچه معظم له در نهایت کیاست و شناخت از شرایط موجود و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و بویژه رای مردم بیانات خود را بسیار دقیق مطرح فرمودند که جای هرگونه شبهه و ابهامی بسته شود اما به نظر میرسد برادر حسین در صدد مصادره به مطلوب فرمایشات ایشان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
برو بابا!
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
البته آزادی بیان است دیگه ایشون هم میتونن بر خلاف نظر رهبری مقاله بنویسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من نمی فهمم این آقا چی می گه. وقتی آقا دم رفتن به سازمان ملل می گه نرمش قهرمانانه و... بعد میگه دنیای سیاست دنیای لبخند و مذاکره و.... است. این بنده خدا چی می گه دیگه؟ یعنی می گه آقا این حرف رو نزده؟ بابا آقا همین چند روز پیش این حرف رو زد حالا شما هی بیا بگو تو 79 اینو گفت تو 89 بدر و خیبر گفت و.....
خود آقا فرمودند بنده همانطور که قبلا گفتم( یعنی همان کتاب صلح اما حسن) نرمش قهرمانانه برخی مواقع خیلی هم خوب است دیگه شما چی میگی؟
ناشناس
Sweden
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حیف سایت شما نیست که از حسین شریعتمداری مطلب می‌زنید
ناشناس
Italy
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چقدر این حاج حسین محبوبیت داره! ماشاءالله
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
گل گفتی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ناشناس محترم یادت باشه طول تاریخ اکثر مواقع این اهل باطل بوده اند که با فریبکاری محبوب بوده اند، اینکه طرفدار نداره دلیل نمیشه بر حق نباشه!
ناشناس
-
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فرارو ما نخواهیم مقاله های بی سر و ته کیهان را ببینیم باید چه کسی را ببینیم؟
ناشناس
-
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسین بازجو وارد می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یا همان حسین سورس!!!
ناشناس
China
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نیازی به تفسیر شما نیست اینقدر هم تشویش اذهان نکنید جناب شریعتمداری اگر نیاز به تفسیر بود رهبر انقلاب می فرمودند
محمود
Canada
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این آقا نونش توی مرگ بر آمریکاست برای همین انقدر هول ورش داشته ...
ناشناس
United Arab Emirates
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این آقای شریعتمداری همیشه "گفتنی های دیگری" هم دارند.
اما یک سؤال، اگر در این زمانه دانشجوئی مشابه همان کار را انجام دهد با او چه می کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نکته ی ضخیمی بود،احسنت
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
:))
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این متوهم باز شروع کرد!!!!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حالش بده بنده خدا خوب می شه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگه تو 20 سال گذشته خوب شد ، منبعد هم خوب می شه
سخن شناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
و چند کلامی هم بشنوید از مادر عروس
اصلا حاجی جون تورو خدا بی خیال ماجرا شین بذارین ملت از زیر بار گرانی کمر راست کنن آفرین حاجی بارک الله حاجی حالا که باتدبیر حکیمانه حضرت آقا داره همه ی مسائل به خوبی و خوشی حل میشه تو چرا هی می پری وسط گود و قلمفرسایی می کنی خیلی رو داری به خدا اون هشت سال تلخ و فلاکت بار کافی نبود؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسین جان !چرا عصبانی هستی مگر چه شده می ترسی دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشی عزیزم همان واژه ای که همیشه استفاده می کنی (بصیرت) داشته باش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
برادر حسين تحليل هاي شما به درد خودت ميخوره! البته شرمنده ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سال 79؟ الان سال 92 است برادر
محمد
Kazakhstan
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چه زوری زده بنده خدا تو این چند روز تا این مقاله رو بنویسه.زگمونم تا حالا آچمز بوده که چطوری تحلیل کنه!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دم به خواب را نتوان بیدار کرد إإإإإإإإإإإ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چه بسیار که گروهی اندک به خواست خدا بر گروه بسیار و پرشمار غلبه می‌کند... والله مع‌الصابرین...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگر ما بوديم از خجالت و شرم ساري صحبت نميكرديم شما مثل اون بچه پررو هستيد كه ...! اره
ناشناس
Germany
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این حسین کیست که عالم همه دیوانه از اوست
(فقط یه "از" اضافه کردم ولی معنی چقدر عوض شد)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فقط بگو برات آب یخ بیارن برادر حسین!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسين آقا، همه به وضوح كلام آقا را گرفته اند ولي از مقاله شما بر ميآيد كه هنوز شما خشك و يبس بر مواضع خود ايستاده ايد. در ديپلماسي روشن است كه بايد در مقاطعي هوشمندانه نرمش نشان داد، همين چرا خودمان را به نفهميدن ميزنيد!!!!
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مشاور رهبر يعني آقاي ولايتي هم اينو تو مناظره ها گفت , سياست يعني بده بستون ,‌كلاس فلسفه نيست كه بشيني موعظه كني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
کاسب فتنه
گیتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ایشون کاسب فتنه نیستن مولد فتنه اند فتنه تولید می کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ان الله مع الصابرین
خدایا از دست حسین وافکارش فقط میتوانیم صبر پیشه کنیم و یقینا خداوند هم با صابرین هست
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
در تحلیل تفاسیر جناب آقای شریعتمداری می توان طومار نوشت اما اگر واقعا ایشان خود را صدای ملت می دانند (به نظر اینجانب دچار خود بیش درشت اندیشی سیاسی گشته اند) راه حل ساده است مانند تمام کشورهای دنیا که مدعی دموکراسی هستند اما دموکراسیشان انگشت کوچیکه ما هم نمی شود می توان دیپلماسی هسته ای و غرب ستیزی را به رفراندوم گذاشت
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مردک سال 79 کجا و اکنون کجا شما ودیگران نیاز نیست سخنان حضرت اقا را تفسیر کنید ان سخنان پیغمبر و امامان و .. که در قید حیات نیستن ابستن تفسیرو سوء استفاده شما قرار میگیرد کافیست به لطف خدا رهبر معظم انقلاب سالم و سر زنده خودشان سخنانشان را اگر نیاز باشد تعریف وتفسیر میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسین شریعتمداری دانشگاه هم رفته ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سورس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ااا فکر نکنم. احتمالا کلشو از پنجره کلاس کرده بوده تو داشته دنبال جورج میگشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بالاخره هر سخنی بسته به سلیقه شنونده تفسیرهای خاص خودش رو داره مهم اینه که ما به هدف رهبر از این بیان نگاه کنیم نه تفاسیر و شیطنت های بیگانگان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
يعني عاشق اين حضور ذهن هستم! پاييز سال 1353!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
:)))))
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
باشه.
همینیه که تو میگی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما یه وقت خسته نشی ها ؟ !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقا جون مادرت بی خیال شو دیگه...از توهم بیا بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسين شريعتمداري.هست ديگه...
اگر درست تفسير ميكرد تعجب مي كرديم.!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
متوهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اي بابا از دست حسين شريعتمداري
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نمی دونم چه کینه ای شریعتمداری از اصلاح طلبان داره که بهر بهانه ای علیه انان تهمت و افترا و... می نویسد . البته این در نهایت بنفع اصلاح طلبان است چون بنظر می رسد شریعتمداری وارد فاز کینه شخصی شده است مربوط به دهه اول انقلاب . درود بر اصلاح طلبان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
abaki
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
در واقع این تند روها در هر دو سوی روابط ایران و غرب جبهه های مستحکم دارند .

در غرب عمدتا لابی های صهیونیستی عادی سازی روابط بین ایران و آمریکا رو به شدت بر خلاف منافع خود میدانند و در ایران هم البته حسین شریعتمداری از همین قماش محسوب میشه .

امیدورام در هر دو جبهه افراطیونی که دیگه نفسهای آخرو میزنند شکست بخورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
انصافاٌ بار ها دیده ام که حسین شریعتمداری گفته های رهبر انقلاب را تفسیر به رای می کند و این ظلمی گران است به رهبری که با دلسوزی و موقعیت شناسی همواره تلاش کرده اند به دولت ها کمک کنند. آقای شریعت مداری شما را به خدا سوگند سخنان رهبر انقلاب را برای مردم رشید ایران تفسیر و تعویل نکنید. بگذارید اگر جایی کوتاهی و قصوری رخ داد خود ایشان تذکر خواهند داد...
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آخه كي به حرفها و تفسيرهاي برادر حسين توجه ميكنه , بجز عده قليلي مثل خودش . بذاريد هرچه دل تنگش ميخواد بگه يه كم سبك بشه .
مهدی
-
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقای شریعتمداری
شما چرا اینقدر به خودت می زنی؟ چرا هنوز می خواهی آب به آسیاب دشمنان بریزی؟
مگر چی عاید شما می شه که روابط دولتهای ایران و امریکا ملتهب باشه؟ حالا فرصتی پیش آمده که دو کشور بتوانند براساس دیپلماسی به نتایجی برسند شما ناراحتید؟ نکنه دلتان برای دوران محمودی تنگ شده؟؟
چه اشکالی داره صلح ایجاد شه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آب بریز حاجی آب
بیداردل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
عاشقتم حسین عزیز و درود بر بینش عمیق تو و تلاش پیگیرت برای روشنگری اذهان کوردلان و خفتگان، درود بر تو ای رادمرد
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب بیدار دل اصولان ما کوردلان و خفتگان اگر کور دلیم و خفته ولی میلیونها نفر هستیم و به راستی که دست خدا با جماعت است.
همرنگ جماعت شو تا جماعت شوی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یعنی الان تویی که به یک ملت بزرگ که برای حفظ میهنش خون ها داده و زندگی اش را فدا کرده و هزینه ها داده توهین می کنی بیدار دلی؟!! یعنی تو الان یک مومن خداجویی؟ یک مسلمان خدا ترس؟ خدایا ما را از شر چنین موجودات خبیثی که اینچنین به شرافت یک ملت توهین می کنند نجات بده...آمین
scrooge
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
متخصص در تئوری توطئه !
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حاج حسین بسه خداوکیلی 8 سال گفتی دیگه نگو خاموش باش و اطمینان داشته باش هر اتفاقی بیفتد بهتر از اون 8 سال قبلی خواهد شد 33 سال تفصیر کردی قلط در اومد 4 سال ساکت بشین ببین چی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جان هركي دوست داري آقاي شريعتمداري لطفا بگذار مملكت سر و سامان بگيرد.ول كن واژه هاي ماموريت ويژه- توطئه-خيانت- و ....
به خدا خسته شديم.جواني و سرزمين ما را با همين حرفهاي بيهوده تباه كرديد.حاصل اين تفكرات شما در همه اين سالها چه بوده.؟؟ دست بردار برادر من بگذار ايران نفس بكشد.
scrooge
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما کلآ در حال تماشای BBC هستید؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
هرچی شما تفسیر می کنید درست! مشکل مردم را حل کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آدم باید چقدر در منطق ضعیف باشه که برای بیان دیدگاهش مجبور به این همه نوشتن و قصه پردازی بشه!!!!....آقای شریعتمداری، مردم همه چیز و می فهمن، شما هم با مردم باش دیگه.....
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
میشه بسه!!!!
انگار منافع بعضیها تو همین تحریمها و بیکاری و فشار به مردم........
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
زمان ثابت می کند إإإإإإ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خودش فهميد چه گفته؟
گفته هاي رهبري نظام به مذاق عده اي خوش نيامده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دانشجوي مورد نظر حسين شريعتمداري بي ادبانه به استاد و بدون دريافت اجازه سخن گفتن ميگويد (استاد! شما مفهوم صبر را از مادربزرگ بی‌سواد خود گرفته‌ای) و به همين دليل امثال حسين شريعتمداري و دانشجويان و همفكرانش هر چه از دين ميگويند مردم ميبينند اين گفته ديني ادعايي انها با اخلاق همخواني ندارد و نتيجه ميگيرند امثال اين اقايان درد دين ندارند درد قدرت و پست و مقام دارند و بهمين دليل امثالروزنامه كيهان نتوانسته گفتمان خود را با اين همه همراه حاكم كند و ضربه اي سنگين بر مدافعان كيهان زده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
برای تفسیر بیان معصومین علیهم السلام به دلیل عدم امکان دسترسی به وجود پاک جسمی ایشان به ناچار رو به تحلیل و تبیین فرمایشات آن حضرات آورده ایم و به قولی با توجه به فعل و تقریر ایشان تلاش داریم که به مقصودشان پی ببریم. امروز در حالی که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به فضل الهی در بین خود ما هستند و خودشان می توانند مقصود از هر نکته ای را بیان کنند، چه ضرورتی دارد تا دیگرانی حتی مثل آقای شریعتمداری در این باره اظهار نظر کنند؟! یقینا مسئولین دولت نیز مورد اعتماد حضرت آقا هستند و چون مسئول اجرای سیاست های کلی نظام در ابعاد مختلف داخلی و خارجی که توسط حضرتش تایید و ابلاغ می گردد، دولت می باشد بهتر است از سنگ اندازی در مسیر دولت که تلاش دارد با رعایت سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلخت امور کشور را ساماندهی کند پرهیز کنیم. چه این که آثار همین بیانات و اقدامات و مواضع دولت را در همین چند روزه اخیر می توان در بازار نیز حس کرد و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بالاخره ي چيزي گفت .
ناشناس
Germany
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اقاي شريعتمداري احمدي برنميگردد، وقت بخور بخور شما و دوستان به پايان رسيده.
ali110
United Arab Emirates
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
باز این اسمان ریسمان بافی حسین جون شروع شد یه مدت راحت بودیم از دستش به خدا قسم همین دیروز صبح بود داشتم به دوستانم میگفتم خدا را شکر از حسین خان خبری نیست بد جوری رفته تو لک انوقت صبح اول وقت باید این مقاله را بخوانم و ببینم نه مثل اینکه حاجی از خواب چند روزه بیدار شده و از هیچ چیزی خبر نداره و بدون اینکه دست و صورتش را بشورد رفته سراغ قلم و کاغذ و !!!!!
پله تپه خوزنين
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تفسير امروز كيهان با نرمش همراه بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ایشون مثل اینکه دوست دارن مردم از گشنگی بمیرن ؟ باز اصلاح طلبها اومدن شما که همه قدرتتون تو شعار دادنه رو نجات بدن دوباره بد و بیراه ها شروع شد ؟ اگر 4 سال دیگه دولت قبلی و مورد حمایت شما ادامه پیدا میکرد ایران از بین رفته بود ... این مقاومت هم که شما میگی نفست از جای گرم بلند میشه ، بیا مثل یک جوان امروزی از صفر با حقوق 500 هزار تومان زندگی کن تا ببینم بازم دم از مقاومت میزنی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقا شرايط كشور و دنيا با سال 79 خيلي فرق كرده،ضمناً آخرين مواضع اعلام شده از سوي ايشان بايد مورد توجه قرار گيرد!بسته ديگه تندروي،شما از رهبري هم جلوتر زده ايد؟!
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حرف منطقی و درستی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
برو بابا....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
aشما یه چند روز برو مرخصی بلکه ما یه نفس راحت بکشیم.ما صبر را از همون مادر بزرگایی یاد گرفتیم که شما تو دامنشون بزرگ شدی ،برادر حسین مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حاج حسین هر چی تو تفسیر کنی همون درسته فقط دست از سر ما وردارین بزارین نفس بکشیم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
كيهان اگر رهبر را قبول دارد بايد حرفهايش را بپذيرد نه اينكه تفسير به راي نمايد اين همه توجيه براي چه است همه فهميدند كه اقا چه گفت الا كيهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما كي هستي كه سخنان رهبر را تفسيرمي نمايي خيانتي كه امثال شما به اسلام و كشور كرده اند هيچ انسان كافري نكرده است
يوسف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ماشاالله حسين آقا خيلي پيشرفت كرده براي رهبر هم تعيين تكليف مي كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
امیدوارم ایشان با دیدن صحنه های خوش و بش آقای روحانی با دیگر ان در سازمان ملل سکته نکنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ایکاش بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شريعتنداري خوشم مياد هر چيزي رو كه آقا ميگن تفسير به راي خودت ميكني مثل :منظور...
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مقام معظم رهبري هوشمندانه وصراحتا خط مشي وراهبرد خودرا ارائه ميدهند ونيازي به تفسير وداستان سرايي شما ودوستانتان نيست!آقاي شريعتمداري دست از سر اين ملت وانقلاب بردار! هم رهبري وهم رئيس جمهور وملت شهيدپرور ما اهل سازش وكوتاه آمدن از حقوق مسلم ملت نيستند واگر مذاكره اي انجام شود با تخصص وتعهد آقاي روحاني مقتدرانه و مدبرانه انجام خواهد شد!شما نگران عاقبت و آخرتت باش!
احمد
United Arab Emirates
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حاج حسین قول می دیم جیره تو قطع نشه!!!!!!!!!!!!!!!!! ول کن توهم را!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یه آقایی قرار بود شماره حساب بگیره که کارت به کارت کنه، شما هم دیگه از آقای شریعتمداری مقاله نذارید. پس چی شد؟ من که دیگه حوصله خوندم مقالات ایشون رو ندارم
پژمان سیروس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب آقای شریعت مداری در رایطه با بند اول این مقاله به نظر میرسد این استاد نیمچه مارکسیست خیلی هم دمکرات تشریف داشتن.
آیا شما هم در مقابل یک مخالف ، اجازه این همه سخنرانی را میدهید.
علی
United States of America
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خدا حفظت کنه حاجی
اینروزا تلویزیون برنامه طنز نداره ولی با وجود شما کمبودی حس نمیشه
ذاكر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ما از مفهوم نرمش ،صلح و كوتاه آمدن را برداشت نكرديم بلكه شيوه گفتگو و پافشاري مدبرانه رابرداشت كرديم يعني بهانه را از دست دشمن خارج كردن و او را با روش خودش خلع سلاح كردن گفتگو به معناي باج دادن نيست بلكه نرمش است براي رسيده به اهداف مشروع وقانوني مگر در 5به علاوه يك مابا طرف اروپايي مذاكره نمي كنيم اين معنايش صلح و خوار وخفيف شدن است آقاي شريعتمداري يك داستان را از چهل سال پيش با دقت در جزييات كه انگار ديروز اتفاق افتاده براي تشريح هدف خود بيان مي كند و سپس ذهن مخاطب را به سمتي مي برد كه در نمايشنامه برنده يعني دانشجوي مسلمان وبازنده يعني استاد نيمچه ماركسيست كه تكليفشان معلوم شده و بعد شروع به جاي گذاري شخصيت ها در درون وضع موجود مي نمايد واز تحليلش به گمان خود موفق بيرون مي آيد در حالي كه مي توان براي نقد ايشان داستان ديگري سر هم كرد وسپس نتيجه گرفت ايشان بگويد فرق دقيقا نرمش با غير نرمش چيست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب شریعتمداری

رهبر عزیز ما نیاز به مترجم ندارن
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تفسیر بر جوانان عیب نیست :))
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تقدیم به استاد حسین:
قافیه چو به تنگ آید - شاعر به چفنگ آید.
حسین نداف
Germany
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
توی این دنیای بزرگ هرجا و هرکس حرف و سخن و کلامی میزنه و مورد تفسیر صاحب نظران قرار میگیره اما جالب اینجاست که به باور حسین شریعتمداری همه ی دنیا برداشت و درک و فهمشون و متعاقب آن تفسیرشون بی پایه و اساس و از سر جهل و عدم فهم اونها از اون حرف و قول گوینده است و این فقط حسین شریعتمداری ست که میتونه تفسیری درست و صحیح و جامع و کامل ارائه بده ، یه کمی به عقب برگردیم شاهد تفسیرهای علمی کارشناسی او در خصوص منطقه ، اوضاع سیاسی نظام آمریکا و فروپاشی چند سال پیش آمریکا و استقرار دولت اسلامی در کشورهای غربی که ظهور و حضور و استقرارشون رو خود مفسر دیده ولا غیر ، بابا خدایی هر کاری کنی این آدم حرف برای زدن داره حالا چه جور حرفی اصلا مهم نیست ، فقط حرف میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نگران دلار هایت هستی یا نگران شرکتهایی که از تحریم با واسطه گری پول پارو میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اب و بريز اونجات كه ميسوزه به قول رئيس جمهمر محبوبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بالاخره نفهمیدیم تفسیر ایشون چی بود؟ فقط میخواستند تفسیر بقیه رو زیر سؤال ببرند؟
مسعود ریاضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این بار هم این یارو خودشو نخود آش کرده و مثل همیشه بجای همه فکر میکنه ريال بجای همه حرف میزنه و بجای همه نتیجه گیری میکنه و اعلام مواضع میکنه! آخه یکی نیست بهش بگه تو که سخنگوی رهبر نیستی که اینطور بجای ایشون حرفاشونو تفسیر به رای میکنی و بجای ایشون اعلام مواضع میکنی اونم به استناد سخنان ایشان در 13 سال پیش! میگن آدم خوابو میشه بیدار کرد اما ان یارو خودشو زده بخواب و حالا حالاها هم نمیخواد از خواب نادانی و حماقت و کینه و دشمنی با این ملت بیدار بشه! خدا خودش هدایتش کنه و از خواب بیدار!
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سخنان مقام رهبری کاملا واضح بود نیازی به تفسیر وتوضیح جنابعالی نیست ودر مقامی نیستید که بخواهید سخنان رهبری را تفسیر کنید دست از جنگ افروزی وعناد بردارید وسعی کنید پیرو باشید نه پیشرو در ضمن اگر روزی جنگی اتفاق بیفتد فکر نکنم شما عضوی از مدافعین باشید
محمد
United States of America
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چرا اسرائیل وحکام عرب ومتحجرین داخلی از نزدیک شدن ایران به غرب نگرانند؟
آیا در اردوگاه متحجرین کسی هست به این سئوال ساده جواب دهد علت همراهی آنها با صهیونیستها در چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
رهبر هم راضی شود حسین شریعتمداری راضی نمی شود خدا کشورما را از شرقحط سالی دشمن و حسین شریعتمداری حفظ کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
يعني منظور مقام معظم رهبري از نرمش قهرمانانه آن نيست كه خود ايشان در نظر دارند بلكه آن است كه منِ متوهم خودشيفته مي گويم و لاغير.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نقطه پایانی بر مناقشات سی و چند ساله ایران و آمریکا بگذارد!
مقامات آمریکایی و اروپایی «نرمش»! را به فال نیک! گرفتند.
آقا جان اينايي كه نوشتي خوب هستن. يكي اون اطرافت نبود بهت توضيح بده؟ چرا اينقدر علامت تعجب گذاشتي وسطش؟ از نظر شما "فال نيك" و "نقطه پايان بر مناقشات" تعجب داره؟
reza
United Arab Emirates
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نظر میاد خود اقای شریعتمداری حسه عقب نشینی دارن
والا تمام مردم معنی نرمش قهرمانانه رو میفهمن و کسی عقب نشیتی تفسیر نیمکنه
و مشخصه که معنیش تعامله و بازی برد برد حالا شما ها دوس دارین معنیش رو عوض کنید یه چیزه دیگس
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما در دانشگاه تهران قبل از انقلاب چيكار ميكردي؟ اون موقع كه دانشگاه هركي هركي نبوده. دانشجو كه گوسفند نيست كه استاد بتونه كله اونو از مزخرف پر بكنه و نياز باشه يه عده اي براي نجاتش پا پيش بزارن. كي ميخان اين توهم من از همه بيشتر ميفهمم بزارن كنار و به تفكرات ديگران احترام بگذارن شما اگه زرنگي الان كه همه چيز در چنگت تفكراتت را در بوته نقد بگذار و ازشان دفاع كن تا حداقل 5% جامعه همفكرت شوند.
پله تپه خوزنين
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تفسير امروز كيهان با نرمش همراه بود .
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به خدا قسم رهبر بصیر ما نیاز به وکیل وصی ندارد. بس کنید
مهدی
-
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقای شریعتمداری
شما چرا اینقدر به خودت می زنی؟ چرا هنوز می خواهی آب به آسیاب دشمنان بریزی؟
مگر چی عاید شما می شه که روابط دولتهای ایران و امریکا ملتهب باشه؟ حالا فرصتی پیش آمده که دو کشور بتوانند براساس دیپلماسی به نتایجی برسند شما ناراحتید؟ نکنه دلتان برای دوران محمودی تنگ شده؟؟
چه اشکالی داره صلح ایجاد شه؟
یونس
United Arab Emirates
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آرامش یعنی نخواندن مطالبی که ارزش خواندن ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
عزيزم شما امورات روز مرت را بچسب.
هم مردم و هم نظام به دكتر روحاني اعتماد دارن. پس بذار كارش را انجام بده اگر نتيجش بد شد ما هم رويكردمون را عوض مي كنيم. پس تو ساكت باش
رضا
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اتفاقا دانستن نظرات همچين ادمهايي خيلي هم به درد ميخوره .بالاخره ميفهميم با كيا طرف هستيم .البته تو خود امريكا هم همچين آدمهايي كم نيستن .
محمود اشرافی
United Arab Emirates
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خدا به ما صبر بده که بتونیم حسین بازجو رو تحمل کنیم!
ان الله مع الصابرین!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقای شریعت مداری ترو خدا بس کن اعصاب مردم را بیش ازاین خراب نفرمائید همه وهمه ترا خوب می شناسند جناب آقای ابن الوقت تمام کن تاریخ مصرفت تمام شد بزار آقا خودش مدیریت کنند خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ( الحسود ولا یسود ) بزرگترین ضربه به اسرائیل رابطه با آمریکا است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ایشان در اردیبهشت ماه سال 79 و در دیدار پرشور جوانان با ایشان در مصلای تهران، بعد از اشاره به مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران- که امروزه نسبت به آن روزها، دهها برابر شده است- می‌فرمایند؛ «امروزه نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.»
میگه قدرت ایران الان ده ها برابر شده، درست! اما نمیگه قدرت آمریکا و غرب ملیون ها برابر شده! برادر سال 79 رو با سال 92 مقایسه نکن
کریمی
Germany
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مثل همیشه بی ربط و بهم چسبیده است. دهه پنجاه و موج مذهبی در جامعه و دانشگاه با امروز جامعه شبه سکولار ایران تفاوت دارد. دهه پنجاه مذهبی بودن نوعی روشنفکری محسوب میشد و امروز به مفهوم مطلق عقب ماندگی تلقی میشود.برای همین بچه های مذهبی دانشگاه و محله باید تحت لوای سازمان نیمه نظامی بسیج سازماندهی باشند مبادا مورد استهزای مردم واقع نشوند. موضوع بعدی فرمایشات مقام رهبریست. از قضا برای اولین یا نادرترین بار رهبری با بیان این فرمایشات به قدر و محبوبیت خود میان آحاد جامعه.. توجه شود آحاد جامعه شامل همه از جمله باسوادان و سکولارها افزودند. رهبری که هنگام انتخابات بدرستی و دقت حتی از مخالفین هم خواستند در انتخابات شرکت کنند و کشور را نجات دهند، منظورشان نجات از چه خطری؟ نجات از دست تندروهایی که ایشان را احاطه کرده بودند. اینرا مردم آگاه و باهوش کشور خوب درک کردند و در ادامه، همین فرمایشات اخیر رهبر را نشانه ای دقیقتر از تغییر مواضع ایشان میدانند و فاصله گذاری مشخص با تندروها. مردم امروز به معنای کامل سخنان رهبر و رییس دولت را در یک راستا میدانند و برای درک این سخنان و مواضع نیاز به مفسر و مبین ندارند. حسین شریعتمداری عمر مطلوب حرفه ایش بپایان میرسد اگر آبرومندی ابدی میخاهد خود را بازنشسته کند.
ناشناس
Malaysia
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
هنرمندی می خواهد که کسی به صورت یک جا هم حرف های رهبری و هم حرف های BBC را تحریف کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تفسيرهاي آبكي بي ارزش حسين شريعتمداري
معني عبارت "نرمش قهرمانانه" و توضيحات رهبري و اختيار تام ايشان به دكتر روحاني براي حل و فصل پرونده هسته اي و تحريم ها، كاملا گوياست. حالا شما چرا ناراحتيد؟ نكند از رهبري گله داريد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این حرف ها زده شد فقط در یک روز صد هزار تومان سکه پایین آمد دلار سقوط کرد .خوب چه کسانی ضرر کردند مسلما مردم عادی نبودند. رابطه با غرب برقرار شد بیش از همه صدای نتانیاهو در آمد درد آنجاست که بعضی دوستان از هزاران دشمن بد ترند خدا اصلاحشان کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقاي شريعتمداري من يک آزاده جنگ هستم تو و همفکرانت بايد اين پاسخ را به مردم حالا و تاريخ بدهي که در اين هشت سال چه بلايي بر سر اين کشور آوردي که رهبري به موضوعي به نام نرمش قهرمانانه برسد تو ديگر نمي تواني حد و مرزي براي اين مسئله مشخص کني کسي که اين موضوع را مطرح کرده هنوز زنده است نرمش قهرمانانه همان است است که راهبرد حکومت علوي در زمان امام حسن شد از دل اين نرمش عبور ماهرانه مکتب اهل البيت از ظلمت اموي رقم خورد اولين گام اين نرمش معاهده اي به نام هدنه بود يعني ترک مخاصمه اگر آيت الله خامنه اي بتواند بدور از اين هياهوها که نادانهاي دور از حقايق اهل البيت انجام ميدهند جريان نرمش قهرمانانه را رهبري کند و مردم و مديران او را در اين راه همراهي کنند و کسي عهد شکني نکند مطمئن باشيد پيروزي از آن جبهه اسلام خواهد بود و اگر دشمن به معاهده خود با نظام پايبند نباشد از دل اين نرمش حادثه اي مثل ,اشورا پديد خواهد آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ای حسین بازجو چرا نمی خواهی این مملکت سر وسامان بگیرد از این تحلیلهای آبکی تو خسته شده ایم بدان هر چه ملت بخواهد همان خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقاي شريعتمداري

مگر شما سخنگوي رهبر هستيد كه تا ايشان سخني ميگويند درصدد تفسير و ترجمه بر مي آييد.
لطفاً سرتان به كار خودتان باشد شما همان روزنامه كيهان را اگر كمك هاي مالي نباشد بايد اعلام ورشكستگي كنيد و تعطيل نماييد. لازم نيست بر سخنان رهبر حاشيه بزنيد !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگر آن دانشجویان توان پاسخگویی به شبهات فلان استاد نداشتند چرا به سخنان او نیندیشیدند؟ چرا در پایه های ایمانشان تجدیدنظر نکردند؟ مگر ایمان ما نباید براساس شواهد و استدلالات باشد؟ اگر بر این اساس نباشد که به هر مکتبی می توان ایمان آورد!
احمد 1300
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یکی بیاد سخنان شریعتمداری رو تفسیر کنه !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حاج حسین ما بسیجیا و بچه مسلمونا پشتتیم، با همین فرمون برون، ما باهاتیم. شریعتمداری مچکریم!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
منهم با این دوست عزیز موافقم منتهی استاد شریعتمداری چند سال پیش نوشتند که فرمان را از جاش دراورده اند!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما ؟ از كي ؟ از كجا معلوم؟ ما بچه مسلمونا كه تا بحال شما رو نديديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فکر کنم بهترين راه براي آقاي شريعتمداري سکوت باشد بگذار تا کار به سامان شود شما نمي تواني حد و حدود تعيين کني
نازی
United Arab Emirates
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مطمئنم که هیچ کدوم از شماها "زنده باد مخالف من"مطلب رو نخوندید و فقط متعصبانه نظرمیدید
صم بکم عمی فهم لا یرجعون بقره 18
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نجات بگوبرات آب بياره بريزه اونجات،درضمن ممه رالولوخوردجوجو
erfan
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از دوستان اصلاح طلب واقعا گله دارم.چرا اين قدر نظر مخالف بر شما گران مي آيد.
چرا وقتي اين همه آقايون بيانات رهبري انقلاب (روحي له الفداه)رو تفسير به راي مي كنند وهمون مفهوم مورد نظرشون رو از صحبت هاي ايشان ارائه مي دن شما هيچ واكنشي نشون نمي دين اما وقتي آقا حسين شريعتمداري صحبت هاي رهبري رو مستند تبيين مي كنند،شروع به داد و قال مي كنيد كه تو نبايد حرف بزني و نظر بدي و...
اينه همون آزادي بيانتون؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقا عرفان مخالفت با نظر و آراء اکثریت مردم برای هیچکس قابل تحمل نیست .در ضمن شریعتمداری نباید در تفسیرهایش به قول شما حتی یکبار همساز با مردم باشد همیشه باید مخالف باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به آزادی بیانی که شما برای این ملت قائل هستین ببخشین دیگه!! شما هر طور دوست داری بگی و عمل کنی و هیچکی بهت نگه بالای چشت ابرو دیگه، نه؟!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
عرفان جون سابقه اش خيلي بده خيلي خيلي بد خدائيش بيني و بين الله خودت قضاوت كن از اين بابا تا امروز چيزي جز فتنه سازي و فتنه بازي بر اساس توهمات در اومده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگر بپذيريم شما يك روزنامه نگار يك هستيد ، كه بعيد ميدانم ، چرا كه با هيچ يك از استانداردهاي كار روزنامه نگاري تناسب نداريد . بهتر است در روياها و توهمات بي سر و ته خود باشي و اجازه بدهي كساني كه مسئول اداره كشور و مردم هستند كارشان را انجام بدهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اميرحرفت درست است دقيقاشامل خودت وحسين جانت ميباشد .
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
همانطوركه دوستان درفوق اشاره كردند تعبيروتفسيربيانات رهبرمعظم انقلاب درارتباط باموارداجرايي ان هم درسطح رسانه اي جزتشويش اذهان عوام وايجادتفرقه فايده ديگري ندارد.حتي اگراين مفسرجناب شريعتمداري باشند اين وظيفه فردياافراداجرايي مي باشدكه درصورت داشتن ابهام ازمحضر ايشان استفسارنموده تارفع ابهام شود.بيش ازحدمتعارف سياسي نمودن جامعه خووب نيست اصلاء
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسین بازجو چه اشکالی دارد ایران و آمریکا روابط دوستانه بر اساس ااحترام متقابل و خدشه دار نشدن اقتدار ایران داشته باشند که منافع مردم نیز در همان است شما چه سودی از دشمنی ها وکینه ورزیها و فلاکت مردم می بری؟
تاشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسین جان آنقدر عقب عقب می روی بدون انکه متوجه شوی در زمین روسیه با آمریکا می جنگی

آولا کسی عقب نشینی نمیکند
دوما عقب نشینی همه جا به معنی تسلیم نمی باشد

سوم: به قول دوستان وضع تو توپ است از سر سیری مقاله مینویسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یه نظر سنجی. از این به بعد اگه فرارو مقالات شریعتمداری رو منتشر کرد تحریمش میکنیم. موافق + مخالف -
ناشناس
Brazil
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مخالفم. بالاخره يك سايت سياسي به كمي طنز هم احتياج داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یه نظر سنجی. از این به بعد اگه فرارو مقالات شریعتمداری رو منتشر کرد تحریمش میکنیم. موافق + مخالف -
ایرانی
United Arab Emirates
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب شریعتمداری! اندکی از لاک خودت بیرون بیا و ببین نظر مردم درباره ی تو چیست؟ ببین مردم برای حرفهات دیگه تره هم خُرد نمی کنند. دوران شما گذشت حسین آقا! بیشتر از این دنیا و آخرت خودت رو با این تهمت و افتراها خراب نکن! یه روز باید جواب پس بدی! ببین کی بهت گفتم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
عالی بود آقای شریعتمداری!
بچه هاباورکنید کسی که کمر به دشمنی با ما بسته, هیچ وقت خیر مارو نمیخواد. همه این سوء تعبیرهارو القاء میکنند تا به هدف خودشون برسن.فراموش نکنید هدف دشمن فقط و فقط منافع خودشه.دشمن ما به کم قانع نیست.اگر دشمن از ما نرمش به تعبیر خودش رو ببینه نسبت به داراییهای ما حریصتر و موضعش نسبت به ما جری تر میشه. فراموش نکنید آمریکا به بهانه های خوب و ظاهرفریب وارد عراق و افغانستان و سوریه شد, اما جز کشته شدن بی گناهان چه نتیجه ای در بر داشت. سلام گرگ بی طمع نیست. گرگ بودن گرگ رو فراموش نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
"روزنامه‌های زنجیره‌ای و برخی از شخصیت‌های سیاسی در داخل کشور نیز، تأکید حضرت آقا بر «نرمش قهرمانانه» را هدیه‌ای به دکتر روحانی در آستانه سفر ایشان به نیویورک دانسته و گفتند و نوشتند که رئیس جمهور ایران می‌تواند با این توصیه رهبری نقطه پایانی بر مناقشات سی و چند ساله ایران و آمریکا بگذارد"
اگر رهبری معظم انقلاب چنین نرمش را صلاح دانسته اند و آن را ابزاری برای حفظ اقتدار اسلام و شان ملت ایران تشخیص داده اند آیا از نظر آقای شریعتمداری اشکال دارد!!!؟؟؟
ایشان می دانند چه می خواهند و چه می گویند؟؟؟
ایشان باید به هر بهانه ای به گروه مورد نظرش بتازد و انگ بزند؟؟؟
ایشان می دانند چقدر مغضوب ملت هستند؟؟؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
پس " مقاومت " چی میشه ؟
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ما كه داريم در مقابل گرانيها و بدبختيها مقاومت ميكنيم
حسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یادمه صدا وسیما پارسال در یکی از شاهکارهاش شریعتمداری و عسکر اولادی رو آورده بودن برنامه زنده و به اصطلاح مناظره ، اونجا عسکراولادی 14 بار به شریعتمداری گفت : سردار قلم ( فکر کن ؛ سردار قلم)....
وقتی به یه " بازجو "میگن سردار قلم طرف متوهم میشه دیگه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
قابل توجه بعضی ها به خصوص aliآقا همیشه کثرت نشانه حق بودن نیست درعاشورا امام حسین علیه السلام ویارانش دراقلیت بودند آیاحق باسپاه عمرسعدوابن زیادبودیاامام ؟ لازم به ذکراست که خدانکرده من هیچ کس رابا امام ویا ابن زیادمقایسه نمیکنم !
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من که هرگز مطالب شریعتمداری را نمی خونم لطفا شما هم مطالب را رو سایت نزنید جوابش را در انتخابات دادیم .بزار بقول محمود جان اب بریز انجا که ....
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این حاج حسین چه مهارتی ذاره در شناختن افرادی که در حمعی ماموریت ویژه دارنه !!!!!!!!!!!
ناشناس
Mauritania
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
واقعاً تفسیر شریعتمداری از اسلام و انقلاب اسلامی با ایران و انقلابی که امام رهبری کردند بسیار متفاوت است. دنیای وی با اسلام و دنیای مردم مسلمان و فهیم ایران فاصله دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسين بازجوووووووووو
بینا
United States of America
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حالا که قرار است کمی از الام این مردم رنجدیده کاسته شود شریعتمداریهای کیهانی کار تفرقه افکنی خود را در جهت مخالف با مواضع به حق دولت یازدهم اغاز نموده وچون به هیچکسی پاسخگو نیست بسیار بی پروا هم شده
امیر عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شکر خدا رهبر انقلاب با زبان فارسی سلیس با مردم صجبت می کنند و منظور ایشان کاملا واضح است.رهبری برای عموم سخن می گویند و آنقدر درایت و دانش دارند که کلامشان برای همگان قابل فهم باشد.حالا چرا آقای شریعت مداری خود را برتر از دیگران می دانند و مدعی تفسیر کلام رهبری هستند موضوع دیگری است.کلام آقا نه نظریه فقهی بود و نه فلسفی.راهنمایی کردند به گونه ای که هم در زندگی فردی به کار آید هم در زندگی اجتماعی و همچنین در مسایل سیاسی.آقای شریعت مداری شما می توانی برای مصادره هرچیز تمام تلاش خود را انجام دهید الا مصادره اعتقاد و عقل مردم.شما همان چیزی را شنیدید که من و امثال من شنیدیم.همان قدر که کلام آقا در نماز جمعه سال 88 رسا و بی نیاز از تفسیر بود حالا نیز همان گونه است.شما تفسیرت را در دفترچه شخصی بنویس.مردم آرامش می خواهند.اگر نگران کلام بی ارزش رادیو های بیگانه هستی بدان اگر مردم پیرو آنان بودند حماسه سیاسی شکل نمی گرفت.باور کن ما می فهمیم برادر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
منم اگه چنین امنیت شغلی برای خود و فک و فامیلم داشتم (حالا به مسائل دیگر اشاره نمی کنم)، براحتی از این حرفها می زدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
رو که رو نیست ...
رامين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حسين آقا برو. روزنامتو از حاشيه دكه روزنامه فروشي ها جمع كن بيار وسط روزنامه ها تا بلكه چندتا فروش داشته باشي
خدايا كارمندهاي زحمتكش موسسه كيهان را از دست اين إقا نجات بده
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مش حسین آقا خیلی حرف زدی اما اصلاً حرف شماخریدار نداشت و نداره پس بفرمایید یا سکوت اختیار نمایید و یا رنگ حرفهایت را عوض کن.
یاعلی مدد
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دو نفر تا الان خیلی نگران هستند از ارتباط ایران وآمریکا یکی نتانیاهو ویکی آقای شریعتمداری حالا چه تشابهی بین اینهاست خدا میدونه
اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
واقعا باید به آقای حاج حسین دست مریزاد گفت تا حالا ندیده ام حرف راست اینقدر برای بعضی ها سنگین به شه مگر این بنده خدا چه چیزی بدی گفته است اینقدر شما ناراحت می شود اری دم از فتنه می زند آیا دروغ بو د کور بودید در سال 88 چه اتفاقی افتاد از بهایی گرفته تا منافقین ضد انقلاب و خود فروش ها داشتند ریشه سلام خشک می کردند کور بودید در روز عاشورا تکیه های امام حسین آتش زدند کور بودید قرآن ومساجد آتش زدند نکند شما ها بودید من خودم یک اصلاح طلب هستم ودر بتن خود انتخابات بودم دیدم چطور دوستان دیروز ودشمنان امروز توطعه چینی می کردند تا آبروی نظام را ببرند تا اعلان هرچه حاج حسین گفته درست بود چرا تا به حال کسی نتوانسته خلاف حرف های ایشان را ثابت کند حالا که دولت در دست خودمان است 8 سال هم در دست خاتمی بود که آبروی مان برود چرا وقتی حاج حسین دم از رابطه خاتمی وجورج سورس می زد چرا خاتمی حرفی نزد لال مانی گرفته بود از خود دفاع کند چون که واقعیت داشت فرارو خائن چاپ کن نترس
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خطرناکه حسین، خطرناکه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نمیشه شریعتی دیگه توی کیهان نباشه؟
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به حمدا... رهبر معظم انقلاب زنده اند و نیازی به وصی و قیم ندارند و لازم هم نیست که هر کی از راه رسید ، تفسیرهای متفاوتی از بیاناتات رهبر معظم انقلاب بنمایند !
آیت ا... خامنه ای مدیر یک کشورند و خودشان میدونند که کشور شرایطش چیه و شرایط کشور چه تصمیمی را اقتضا می کنه .
آقای شریعتمداری تو این مملکت چه کاره اند ؟!
آقای شریعتمداری حتما" دستشون به یه جایی بنده و از اوضاع کشور و فشار و سختی های مردم خبر ندارند !!!
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مایه مثل داریم میگه شاه بخشید قلی نمیبخشه
کنجکاو
Sweden
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از فرارو درخواست دارم که میزان تحصیلات و سابقه کاری این آقای تندرو را برای کسانی مثل من که از آن اطلاع ندارند درج نماید تا در مواقعی که نوشتاری از ایشان میخوانیم در نقد گفتار بزرگان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv